Zoalsquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Niets ten nadele van de Up! .......maar er zijn naar mijn mening wel betere - en vooral leukere! - alternatieven.
Kwaliteit is natuurlijk spannend , vw heeft hier wel wat op afgedaan de laatste jaren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja alles waar Volkswagen op staat verkoopt als een tierelier. Volkswagen is nu wat Opel vroeger was. Zet een VW logo op een drol en het verkoopt nog als warme broodjes.
Niets ten nadele van de Up! Inderdaad een betere A-segmenter dan De aygo en cs, de Cuore, Alto, i10 ed. maar er zijn naar mijn mening wel betere - en vooral leukere! - alternatieven.
Ik vind de Fiat 500 toch belachelijk duur voor wat je krijgt hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
De Fiat Panda, Ford Ka, Fiat 500, en Renault Twingo vind ik er allemaal leuker uitzien, rijden net zo volwassen of zelfs nog beter, hebben ook een ruime uitrusting, en zijn veelal vergelijkbaar qua verkoopprijs. Bovendien zijn ze beschikbaar met fijn rijdende 4 cilinders ipv pruttelende 3 cilindertjes.
Zijn ook een tikkie duurderquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
De Fiat Panda, Ford Ka, Fiat 500, en Renault Twingo vind ik er allemaal leuker uitzien, rijden net zo volwassen of zelfs nog beter, hebben ook een ruime uitrusting, en zijn veelal vergelijkbaar qua verkoopprijs. Bovendien zijn ze beschikbaar met fijn rijdende 4 cilinders ipv pruttelende 3 cilindertjes.
nee een kia is value voor money. een vw is hopen dat ie het 5 jaar uithoudt zonder gekke dingen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:34 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zijn ook een tikkie duurderben het volledig met eens. Een up is gewoon value for money, vind er ook geen stront aan..
Ja inderdaad. Ik vind toch dat de tendens is dat, omdat het een Vw is dan is het een leuke auto, omgekeerd ook met de Opel. Ik vind het maar een veredelde brommobiel. Het brengt je van a naar b prima.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee een kia is value voor money. een vw is hopen dat ie het 5 jaar uithoudt zonder gekke dingen.
hij is echt kapot lelijk. zelfs het interieurquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:39 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik vind toch dat de tendens is dat, omdat het een Vw is dat het dan een leuke auto is, maar ik vind het maar een veredelde brommobiel. Het brengt je van a naar b prima.
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als ie nou kapot degelijk was geweest maar ja
op grond waarvan baseert hd dat of werkt ie voor vwquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt!
Inderdaad, ik denk dat deze Up - maar sowieso alle Volkswagens in het algemeen - zo goed verkocht worden op basis van het degelijke / betrouwbare imago, wat echter allang achterhaald is, maar daar komt de consument binnen een jaar of 5 vanzelf achter.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kwaliteit is natuurlijk spannend , vw heeft hier wel wat op afgedaan de laatste jaren.
Op grond gebasseert van zijn eigen mening. Vw teert gewoon op het succes van vroeger. Maak een blokkendoos, vlak de kont af en leg er een alsmaar falende tsi-blokje in en tadda je hebt je succes.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
op grond waarvan baseert hd dat of werkt ie voor vw
Inderdaad, je hebt gelijk. De Fiat 500 is veel duurder dan de andere voorbeelden die ik aanhaalde. Een Fiat 500 kost zo'n ¤ 3000,- meer. Dus geen directe concurrent inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:16 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Ik vind de Fiat 500 toch belachelijk duur voor wat je krijgt hoor
Aygo is iig redelojk degelijk gebleken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:54 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Op grond gebasseert van zijn eigen mening. Vw teert gewoon op het succes van vroeger. Maak een blokkendoos, vlak de kont af en leg er een alsmaar falende tsi-blokje in en tadda je hebt je succes.
Ik vind de Aygo persoonlijker leuker, nog steeds niet mijn ding, maar hier wordt vaak denigrerend over gedaan terwijl de up! gewoon niets meer is dan dat.
Redelijk inderdaad. Heeft wel z'n bekende kwaaltjes, van lekkage tot kantelende zuigers. De Aygo is in ieder geval niet meer van die onberispelijke Toyota kwaliteit van jaren 80 en 90.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 03:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Aygo is iig redelojk degelijk gebleken.
Een aantal met collega's met TSI's die hebben al meerdere keren uitgesproken dat ze nooit meer een VAG product zullen afnemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat deze Up - maar sowieso alle Volkswagens in het algemeen - zo goed verkocht worden op basis van het degelijke / betrouwbare imago, wat echter allang achterhaald is, maar daar komt de consument binnen een jaar of 5 vanzelf achter.
Dank I guess?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt!
Dit is voor mij ook de enige die ik 'in het wild' gezien heb. Zelfs de 2-deurs nog niet gespot.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij verkoopt de up beter, deze heb ik nog niet bewust gezien iig
misschien dat het mensen zijn die er minder mee rijden. die up zie ik sowieso meerdere keren per dag op de snelweg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:12 schreef D. het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook de enige die ik 'in het wild' gezien heb. Zelfs de 2-deurs nog niet gespot.
Toch verkoopt ie prima, maar het duurt kennelijk ff voor je 'm tegenkomt
Ik heb 3 Up's gespot. En de Up is al een stuk langer op de markt hequote:Op maandag 6 augustus 2012 21:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien dat het mensen zijn die er minder mee rijden. die up zie ik sowieso meerdere keren per dag op de snelweg.
ik heb er al tig gespot. goeie kans dat er een paar hetzelfde waren aangezien ik natuurlijk ook een bepaald ritme heb. maar toch.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:14 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb 3 Up's gespot. En de Up is al een stuk langer op de markt he
Ik vind wit helemaal nietsquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb er al tig gespot. goeie kans dat er een paar hetzelfde waren aangezien ik natuurlijk ook een bepaald ritme heb. maar toch.
ik vind wit het mooist dan steekt de zwarte deksel nog wel redelijk af. zwart vink wat minder.
oversized 1 seriequote:Op maandag 6 augustus 2012 21:36 schreef D. het volgende:
[..]
Ik bedoelde zoiets al dit iets 'chiques'
Nice, mijn zwarte 5 deurs met panoramadak (quote Coltz40) is binnen, alleen moet het kenteken nog worden aangevraagd... (en ik wil een XXX kentekenquote:
Da's nog even geduld hebben danquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:52 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nice, mijn zwarte 5 deurs met panoramadak (quote Coltz40) is binnen, alleen moet het kenteken nog worden aangevraagd... (en ik wil een XXX kenteken)
XSVquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:09 schreef -moppie- het volgende:
welke letters heb jij in je kenteken staan dan? Volgende week maandag ga ik hem ophalen, dan komen de mensen die mijn 'oude' auto hebben gekocht deze ophalen en ik mijn nieuwe! Colt heeft hem al wel gepoetst etc. (hij is Seat verkoper voor de duidelijkheid)
zal leuk worden dan, onze oprit is grind!quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:55 schreef henkde_j het volgende:
Hmm inmiddels al meerdere mensen gehoord over grind in de remschijven..Zal wel een terugroep actie worden..
Een Phantom, wat overigens een hele mooie auto is, is het mooist in het zwart vind ikquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:36 schreef D. het volgende:
[..]
Ik bedoelde zoiets al dit iets 'chiques'
Hmmm vind je een Up! niet meer een 'zij' ? Of toch een 'hij'?quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:49 schreef -moppie- het volgende:
vanmiddag ga ik 'hem' ophalen! ben erg benieuwd!
Nou ja, ik heb een Mii en de mijne is een 'hij'quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmmm vind je een Up! niet meer een 'zij' ? Of toch een 'hij'?
Lastig
Okequote:Op maandag 13 augustus 2012 09:32 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb een Mii en de mijne is een 'hij'
Iedere auto is het mooist in het zwartquote:Op maandag 13 augustus 2012 09:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Een Phantom, wat overigens een hele mooie auto is, is het mooist in het zwart vind ik
Geen XXX dus?quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:49 schreef -moppie- het volgende:
vanmiddag ga ik 'hem' ophalen! ben erg benieuwd!
Spannend!quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:25 schreef -moppie- het volgende:
[..]
weet nog niet, ga hem rond 17.00 uur ophalen.
Cool ben benieuwd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:29 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Inderdaad, ben heel benieuwd!
Laat het vanavond weten.
Hier is ie dan!quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet
Hij voelt zeer volwassen aan. Hij doet niet onder voor de ibiza uit 2009 die we hier voor hadden.quote:
Oh oke...apartquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hij voelt zeer volwassen aan. Hij doet niet onder voor de ibiza uit 2009 die we hier voor hadden.
Dit is toch een SEAT? Ik zie iig een Seat logo...quote:
Nja hij is toch ook niet heel groot gewoon? Kan 'm niet echt omschrijven als een 'grote auto'.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
Wel grappig dat mensen dit ding omschrijven als een 'kleine' auto. Er stond er pas 1 naast de Xsara van mijn vriendin en de up is nauwelijks kleiner.alleen de motorkap was korter.
Leuk om te zien dat de 'kleine' auto van vandaag eigenlijk bijna vroegere b-klasse is
Alleen een Xsara was vroeger een auto in het C-segment.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
Wel grappig dat mensen dit ding omschrijven als een 'kleine' auto. Er stond er pas 1 naast de Xsara van mijn vriendin en de up is nauwelijks kleiner.alleen de motorkap was korter.
Leuk om te zien dat de 'kleine' auto van vandaag eigenlijk bijna vroegere b-klasse is
En dat ze natuurlijk volwaardiger en volwassener ogen en aanvoelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen een Xsara was vroeger een auto in het C-segment.
No way trouwens dat een VW Up nagenoeg even groot is als een Xsara, dat scheelt 50 cm.
Maar het is wel zo dat de kleintjes van nu steeds groter worden en vergelijkbaar zijn met wat vroeger nog B-segment was.
Hier zit morgen de eerste 1000 eropquote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:37 schreef MdMa98 het volgende:
Morgen tikt de dagteller alweer 700km aan, nog een kwart benzine. Vandaag 2 uppies gezien en één Mii. Alledrie zwaaiden ze terug. erg leuk.
Maar de dagteller houdt meestal ook niet de kilometerstand per dag bij, maar wordt meestal gebruikt om het aantal kilometers per tank bij te houden.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:15 schreef D. het volgende:
[..]
Dat laatste
1000km per dag is wel veel
De 'tripstand' gaat na iedere rijbeurt automatisch weer op 0quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar de dagteller houdt meestal ook niet de kilometerstand per dag bij, maar wordt meestal gebruikt om het aantal kilometers per tank bij te houden.
Oh, heeft de Up meerdere tripstanden dan? Dat zie je weleens bij auto's, zodat de mogelijkheid bestaat om zowel de stand per tank bij te houden als de stand per dagtrip. Mijn Ka heeft dat ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:44 schreef D. het volgende:
[..]
De 'tripstand' gaat na iedere rijbeurt automatisch weer op 0
Heeft de Up geen BC die dat doet dan? Meeste auto's hebben dat wel tegenwoordig geloof ikquote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh, heeft de Up meerdere tripstanden dan? Dat zie je weleens bij auto's, zodat de mogelijkheid bestaat om zowel de stand per tank bij te houden als de stand per dagtrip. Mijn Ka heeft dat ook.
Anders is dat ook onhandig. Ik vind het altijd wel prettig om adhv de dagteller het verbruik bij te houden. Toch één van de aanschafredenen voor een kleine(re) auto.
De Up zal ongetwijfeld een boordcomputer hebben, net als mijn Ka. Maar een boordcomputer is over het algemeen niet heel erg nauwkeurig, en meestal te optimistisch qua verbruik.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Heeft de Up geen BC die dat doet dan? Meeste auto's hebben dat wel tegenwoordig geloof ik
Dat is waar. Ik ben er om heel eerlijk te zijn ook niet meer zo mee bezig tegenwoordig. Vroeger hield ik altijd nauwkeurig m'n BC en dagteller enzo in de gaten om te kijken hoeveel ik verbruikte maar nu niet meer eigenlijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De Up zal ongetwijfeld een boordcomputer hebben, net als mijn Ka. Maar een boordcomputer is over het algemeen niet heel erg nauwkeurig, en meestal te optimistisch qua verbruik.
Zo geeft mijn boordcomputer vaak aan dat ik 5,4 liter op de 100 km heb gereden, terwijl ik in de praktijk 5,65 liter op de 100 km heb gereden.
Is toch het verschil tussen 1 op 18,5 of 1 op 17,7.
Zelf gemeten? Of van je boordcomputer afgelezen? Veel lange afstanden gereden?quote:
Ik heb het de calculator laten doenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:18 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Of je kan niet rekenen of je banden zijn lek.
Hier 326 km gereden en nog 530 km te gaan volgens de bc.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 20:40 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb het de calculator laten doen
*morgen banden op gaat pompen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |