RBWO | woensdag 6 juni 2012 @ 16:40 |
Deeltje twee is hier te vinden Deeltje drie is hier te vinden Deeltje vier is hier te vinden Deeltje vijf is hier te vinden Deeltje zes is hier te vinden Deeltje zeven is hier te vinden En hier hebben we deel acht. Ook deel negen wordt niet vergeten. Evenals deeltje tien nu ook al is te zien. Afijn, we irriteren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen. ![]() ![]() ![]() | |
RBWO | woensdag 6 juni 2012 @ 16:41 |
Vanaf 15:20 geen nieuw topic. (of kijk ik er echt overheen?). Heb het dus maar aangemaakt. | |
H-D | woensdag 6 juni 2012 @ 16:43 |
Misschien was er vandaag niemand geïrriteerd ![]() | |
RBWO | woensdag 6 juni 2012 @ 17:06 |
Tijdje geleden. Werd ik staande gehouden door de politie om 00:30 (ik dacht dat busje achter mij moet ook ergens op tijd zijn ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 6 juni 2012 @ 18:49 |
Blijkbaar als er 1 baan beschikbaar is en iedereen staat al stil, is het mode om door te rijden en hem er bij iemand in te persen, ook al staat diegene minder dan een meter op zijn voorganger, dan druk je hem gewoon de berm in. | |
Dennis101 | woensdag 6 juni 2012 @ 18:52 |
Vanmorgen ook nog een mooie, een vrachtwagen op de snelweg wil andere vrachtwagens in gaan halen in een lange bocht. Dus hij wurmt zijn vrachtwagen nog net even voor mijn auto. Maar zodra de bocht voorbij is komt hij erachter dat hij eigenlijk helemaal niet sneller is dan degene voor hem en zijn vrachtauto onverrichte zaken maar weer naar rechts gooit. | |
Gummiebeer | woensdag 6 juni 2012 @ 19:20 |
De zoveelste Merc rijder die overal langs moet terwijl het eigenlijk niet kan of verantwoord is. Rood licht kennen ze niet en inhalen binnen de bebouwde kom vlak voor een verkeerslicht is peanuts. Het zijn vaak de duitse merk rijders die dit tentoonstellen. Best jammer eigenlijk. ![]() | |
kiwiko | woensdag 6 juni 2012 @ 19:56 |
ik weet het niet ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 6 juni 2012 @ 20:12 |
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, al zijn ze schaars. Hulde aan kiwiko voor het goede voorbeeld! ![]() | |
Descendent | woensdag 6 juni 2012 @ 21:01 |
Weinig / geen ergernissen vandaag..... ![]() | |
H-D | woensdag 6 juni 2012 @ 21:03 |
Ja mja het is wel generaliserend. Da's net als dat ik zeg dat vrachtwagenchauffeurs vaak irritante/asociale dingen doen. Dan krijg ik ook meteen allemaal mensen over me heen. ![]() En terecht want het is ook een generaliserende opmerking. | |
gebrokenglas | woensdag 6 juni 2012 @ 21:13 |
Vanmiddag een dikke BMW met een dikke dure meneer erin, gaat voor me op de strook voor linksaf. Als we stil staan trekt hij ineens op en schiet naar de rechterbaan voor rechtdoor, en gaat 60 meter verderop weer naar de linker voorsorteer strook. Jaja, hij heeft 8 auto's gewonnen... Hulde. Heel netjes en sociaal. ![]() Waarom zijn mensen in dure grote auto's ook altijd van die asociale mensen in het verkeer? Omdat het van die managers zijn, altijd hun zin willen hebben, geen tegenspraak of tegengas dulden en alleen aan zichzelf denken? ![]() | |
H-D | woensdag 6 juni 2012 @ 21:18 |
Vast om dezelfde redenen als waarom kleine gebakjes altijd te langzaam rijden en vrachtwagens altijd irritant zijn. ![]() | |
Mwanatabu | woensdag 6 juni 2012 @ 21:23 |
Ik wil wat de meneer in de rode Peugeot achter me geslikt had. Echt eerst links gaan kleven, ik naar rechts zodra het kan, hij ook, gaat ie daar nog erger kleven ![]() ![]() Uiteindelijk ging ie er gelukkig af. Wat een raar ei ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 juni 2012 @ 23:24 |
Reed in m'n iQ op een 100 km/u weg met 2 rijstroken, er was een heuvel dus m'n 3 cilindertje ging niet heel erg hard ook al deed ik wel m'n best ![]() ![]() ![]() | |
Sweetpea8472 | donderdag 7 juni 2012 @ 08:14 |
Ohh, een iQ! Vind ik echt een leuk autootje! Het is dat we een grotere wilden... Maar ik ken het gevoel. Ik ben door dat soort acties wel een paar keer naar de rechterbaan gedwongen in Duitsland omdat ik zo ver terug moest in snelheid dat ik met geen mogelijkheid meer op snelheid boven kon komen (stuk tussen Kassel en Fulda) | |
error_404 | donderdag 7 juni 2012 @ 09:56 |
Eigenlijk hulde voor het vernieuwde inzicht van de chauffeur. Normaliter zou zo'n knakker per se toch doorrijden, omdat hij er gewoon langs wil. Dat is pas echt irritant... At least you have a big nose ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 7 juni 2012 @ 09:59 |
Vast een Fok!ker die in dit topic genoemd wilde worden, als-ie zo op die smiley leek. | |
mstx | donderdag 7 juni 2012 @ 10:06 |
Mensen die hun richtingaanwijzer pas gebruiken als ze al van richting aan het veranderen zijn. ![]() Of zoals vanochtend iemand voor me die van baan wisselt om voor te sorteren voor het stoplicht naar rechts, en zodra hij voor het stoplicht stilstaat z'n richtingaanwijzer aanzet. Wat heeft dat voor een nut. ![]() | |
jitzzzze | donderdag 7 juni 2012 @ 10:08 |
Z'n wisseling extra duidelijk maken? | |
YoshiBignose | donderdag 7 juni 2012 @ 10:10 |
Ja ik wel m'n iQ niet die heeft geen neus ![]() Ja ik ben nog blij dat Nederland lekker vlak is want anders ben je vrij hulpeloos. Stadsverkeer kan je makkelijk meekomen, maar nog gaan mensen altijd links van je bij het stoplicht staan. Zelfs bussen en vrachtwagens ![]() ![]() | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 10:53 |
Ga even lekker met je vrachtwagen 5 collega's in halen met je minieme snelheidsverschil ![]() | |
Yreal | donderdag 7 juni 2012 @ 10:56 |
Ik zal vandaag zelf alleen maar klachten hebben opgeleverd. Spiegeltjes inklappen zodat ik 80cm breed ben en werkelijk OVERAL maar tussendoor en langs. Oh wat is dat toch lekker ![]() ![]() | |
jitzzzze | donderdag 7 juni 2012 @ 10:58 |
Huilie huilie ![]() Geef elkaar een beetje ruimte zeg ![]() | |
Yreal | donderdag 7 juni 2012 @ 11:00 |
Oh dat is echt om te kotsen ![]() Mijn moeder is ook zo. "Ja ik zat verdomme 10km achter een trekker die 30 reed op een 80 weg ![]() "jeetje, doe nou rustig joh, dat maakt toch niks uit? Je komt er uiteindelijk toch wel" ![]() ![]() ![]() | |
spijkerbroek | donderdag 7 juni 2012 @ 11:02 |
Het is nog irritanter (en gevaarlijker ook) als zo'n trekker net van doorweekt bouwland komt: modder op de weg, modder vliegt alle kanten op van de trekker. | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 11:07 |
Ja huilie huilie ja ![]() ![]() Btw als ik zelf wat harder rij en er niet altijd langs kan roepen mensen in dit topic meteen van doe rustig, ik ga niet harder omdat jij haast hebt etc. dus blijkbaar hoeft er dan opeens geen ruimte gegeven te worden? ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 7 juni 2012 @ 11:50 |
Ja, leuk, maar wat is langzaam? Bij mijn weten is het een file als je onder de 50 km/h komt. Dat is namelijk ook het moment dat motoren tussen de auto's door mogen rijden. | |
YoshiBignose | donderdag 7 juni 2012 @ 11:52 |
Gewoon allemaal niet zo janken om van die kleine dingen. Soms heb je haast, soms niet. Niet alleen aan jezelf denken als je zelf geen haast hebt. Op m'n fiets laat ik wielrenners ook gewoon langs hoor, ga je toch ook niet op lopen schelden? Of als ze voor je gaan staan bij het stoplicht. "Hé aso ga eens achter in de rij staan" ![]() ![]() | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 12:03 |
Uit het arrest valt af te leiden dat langzaam moet worden beschouwd aan de hand van de ter plekke geldende maximum snelheid. Dat in samenhang met dat een bepaalde situatie voor andere bestuurders geobjectiveerd als 'file' valt waar te nemen maakt een file. Dus je zou misschien kunnen redeneren dat aan het criterium langzaam is voldaan als je onder de maximumsnelheid die daar geldt komt. Echter volgens het Hof valt uit de toelichting op het RVV op te maken dat ook een relatief snelrijdend geheel van auto's een file kan vormen. Maar dat is dan 'snel' tov de gangbare snelheid van een 'standaard' file en met inachtneming van de daar geldende snelheidsregels. Dat is wat ik er zo snel even uit opmaak iig. | |
lipjes | donderdag 7 juni 2012 @ 12:03 |
van de week weer 1, onnodig links rijden. Rijd de N3 op vanaf de A16 (stoplichten) en reed achter een andere auto die ook net kwam aanrijden toen het stoplicht op groen sprong. Rechterbaan een vrachtwagen die nog moest beginnen met optrekken. En ondertussen trekt dat koekblik op wielen langzaam op terwijl die vrachtwagen net de bocht omkwam en wij al op het rechte stuk reden. Ipv netjes naar rechts te gaan zodat ik wel normaal kan optrekken (motor) lekker links blijven hangen. Na even seinen reageerde die gelukkig wel ![]() | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 12:07 |
Mijn post hiervoor ging eigenlijk niet eens meer over de inhaalactie van die vrachtwagen maar meer over dat zodra ik mijn irritatie hier post ik meteen een of ander figuur over me heen krijg dat ik die vrachtwagenchauffeur maar ruimte moet geven en niet moet zeuren. Dit terwijl als er iemand post dat die het irritant vinden dat mensen met lagere snelheden lang links blijven of wat dan ook mensen meteen gaan roepen over dat ze niet sneller gaan omdat bijv. ik haast heb. Dat vind ik een beetje dubbel. Net als dat Audi/BMW rijders bijvoorbeeld zo vaak gebashed worden hier en dan zeg je een keer iets over een inhalende vrachtwagen en dan is het meteen gezeur. Maar die discussie is al vaker geweest hier. | |
Tijn | donderdag 7 juni 2012 @ 12:26 |
Je bent met je te hard rijden en anderen geen ruimte geven dan ook wel het prototype van een asociale chauffeur, H-D ![]() | |
Sweetpea8472 | donderdag 7 juni 2012 @ 12:44 |
Het gaat mij vaak niet eens om de snelheid, maar om het gebrek van verkeersinzicht en fatsoen in het verkeer. Als jij veel langzamer rijdt dan de rest (ver onder de maximum snelheid), vind ik het fatsoenlijk om mensen de mogelijkheid te geven om je voorbij te komen. Als je een weg op wilt draaien en er rijden twee auto's op die weg, wacht je even tot die auto's voorbij zijn, tenzij ze nog zo ver weg zijn dat je op snelheid bent gekomen voordat ze bij jou zijn. En als het erg druk (wel doorrijdend, maar niet veel ruimte tussen de auto's) op een 2-baans snelweg, ga je niet met je vrachtwagen naar de linkerbaan om die 5 collega's van je in te halen met een minimaal snelheidsverschil (helemaal al niet als er een inhaalverbod van kracht is...) | |
Descendent | donderdag 7 juni 2012 @ 12:44 |
Ik ook; dus in feite is t niet verboden om rechts in te halen op de snelweg in geval van een enorme rij auto's op de linkerbaan. (hoewel het ook een beetje een grijs gebied is; want oom agent weet er ook niet altijd goed raad mee zo blijkt uit de zaak). | |
lipje | donderdag 7 juni 2012 @ 12:45 |
![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 7 juni 2012 @ 12:45 |
Ik vind het wel in koning dat hij dat voor de rechter heeft weten recht te lullen ![]() ![]() | |
Balsam | donderdag 7 juni 2012 @ 12:54 |
Fietsers die zonder licht fietsen, waarbij het ook nog eens regent waardoor je al minder zicht hebt. Automobilisten waarbij het ene licht zwakker is dan het andere of waarvan 1 licht helemaal niet werkt. Kijken deze mensen voor vertrek hun lampen niet na of ze naar behoren werken? | |
Sweetpea8472 | donderdag 7 juni 2012 @ 13:02 |
Doe jij dat altijd? Ik kijk vaak of ze nog werken als ik achter een pas-gewassen auto zit (dan kun je vaak aan je reflectie zien of je lampen het nog doen!) Ik vond het storender toen ik eens een collega attendeerde op z'n kapotte voorlamp en hij heeft daarna nog zeker een week ermee gereden... | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 13:04 |
Langzaam rijden maakt nog geen file. Je moet dan ook nog aan criterium 2 voldoen; geobjectiveerd als file waar te nemen verkeerssituatie. Pas dan is het niet verboden. Als ik het arrest goed begrijp. | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 13:10 |
Je beeld is natuurlijk wel een beetje vertekend denk ik nu ![]() ![]() Verder vind ik het zoals ik eerder zei nogal irritant als iemand 5 voertuigen met een miniem snelheidsverschil in gaat halen. Vermoed dat ik ook niet de enige ben. Maar goed dat mag je in dit topic blijkbaar niet zeggen want we moeten allemaal massaal afgeven op mensen die hard en doorrijden en het liefst ook nog een Duitse auto rijden right? Ik vind het gewoon enigzins meten met twee maten. Verder als jij dat asociaal vindt, prima. Frankly my dear, I don't give a damn. ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 7 juni 2012 @ 13:11 |
En nu? | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 13:11 |
Lees dan gewoon het arrest. Het Hof legt gewoon uit wat een file is. Mèt criteria. | |
Balsam | donderdag 7 juni 2012 @ 13:16 |
Ik geef toe dat ik er niet dagelijks naar kijk, maar je ziet vaak wel als je achter een auto geparkeerd staat of wacht voor het stoplicht achter een andere auto of je koplampen het doen. En tevens kijk ik wel wekelijks of alle lampen het nog doen, kwestie van het hoord erbij (kost maar 1 minuut extra max) | |
Descendent | donderdag 7 juni 2012 @ 13:23 |
Mijn auto waarschuwt mij wanneer een licht het niet doet. ![]() Best handig; hoewel soms ook wel eens irritant; want als je op een dag 5 keer je auto start jkrijg je ook 5 keer te horen dat je een 'rear brake light failure' hebt... ![]() Enne H.D. EDr wordt hier zeker even hard (of harder) afgegeven op langzaamrijdend, achterlijk inhalend en- geen verkeersinzicht hebbend ouwe wijverig grut. Maar ook even hard op a-sociale bumperklevende proleten. Dus niet doen alsof je niks mag zeggen hiero; hetgeen Zwetende erwt hierover zij vond ik wel een goeie: Foutjes van mensen kan ik me niet snel aan irriteren; maar aan bovenstaand gedrag de des te meer. | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 13:48 |
Meeste auto's hebben ook gewoon een melding met een lampje of via de boordcomputer dat er een lampje stuk is dus die mensen mòeten het echt wel weten. ![]() Je hebt een punt dat is zeker het meest vervelend inderdaad. Maar toch ben ik het niet helemaal met je eens. Ik bedoel ik post één keer iets over dat ik me stoor aan een inhalende vrachtwagen en kijk wat voor fucking gezeik ik meteen over me heen krijg van dat ik niet moet zeuren en die man ruimte moet geven etc. alsof ik ook gewoon nog een overtreding bega ofzo ![]() ![]() Om nog maar te zwijgen van meneer hierboven ergens die het nodig vond om te gaan lopen schelden. [ Bericht 0% gewijzigd door H-D op 07-06-2012 13:56:20 ] | |
Sweetpea8472 | donderdag 7 juni 2012 @ 14:09 |
Hey! Zoete erwt, niet zwetend! (dat is sweat!) Mijn auto had niet zo'n systeem. Wel een lampje dat m'n lampen aan stonden en het was knap lastig toen die stuk was! | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 14:13 |
Haha dat lijkt me ook zo irritant! Dan kun je niet elke keer controleren of ze aan of uit zijn. | |
Yreal | donderdag 7 juni 2012 @ 14:19 |
Verder is het gewoon fucking hinderlijk als jij door andere weggebruikers niet fatsoenlijk je eigen tempo kan rijden ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 7 juni 2012 @ 14:22 |
Dat geldt beide kanten op, uiteraard. | |
Pizza_Boom | donderdag 7 juni 2012 @ 15:00 |
Het gaat niet om Van Dale, maar om het wetboek. En het enige dat het wetboek zegt over file is dat deze bestaat uit meerdere voertuigen die lager dan de vmax rijden. | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 15:05 |
En dat het objectief als file waarneembaar en kwalificeerbaar moet zijn. Aldus Hof Leeuwarden. | |
Yreal | donderdag 7 juni 2012 @ 15:09 |
dus voordringen in de macdrive met de motor mag nu? | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 15:10 |
Nee? | |
Yreal | donderdag 7 juni 2012 @ 15:11 |
Een rij stilstaande voertuigen ![]() Als 3 auto's op de linkerbaan een file zijn, zijn 10 auto's in de mcdrive dat ook | |
H-D | donderdag 7 juni 2012 @ 15:14 |
Tuurlijk niet ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 7 juni 2012 @ 15:15 |
ik ben niet stoer genoeg om voor te dringen ![]() | |
lipjes | donderdag 7 juni 2012 @ 15:17 |
Hangt van de situatie af. Sta bij ons regelmatig voor het spoor, dan kan ik wel achteraan sluiten maar als ik vooraan ga staan ben ik sneller weg en scheelt weer wachttijd voor de auto's erachter Voor het stoplicht doe ik het ook wel eens, afgehangen van de auto(s) die voor me staan, drukte en of ik het stoplicht ken. Uiteindelijk is het wel een stuk slimmer om te doen, je bent toch sneller weg dan de auto achter je | |
YoshiBignose | donderdag 7 juni 2012 @ 17:40 |
Gewoon voordringen met je motor, toeteren ze dan steek je je middelvinger op klaar. Maar eens tref je de verkeerde en die ramt je van je motor af ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 7 juni 2012 @ 17:44 |
![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 7 juni 2012 @ 17:46 |
grafmongolen die links blijven rijden en als je er dan rechts voorbij gaat opeens gas gaan bijgeven waardoor je nog wat meer gas moet geven ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 7 juni 2012 @ 17:47 |
Daar hebben ze de PIT maneuver voor uitgevonden!![]() Niet proberen tegen busjes of suv's dan wordt het te riskant tenzij je zelf ook een grote bak rijdt. | |
joko90 | donderdag 7 juni 2012 @ 18:07 |
Wat ik ook vaak zie, vandaag nog, op de snelweg zijn van die asomobilisten (vaak managers) die bij druk verkeer een beetje in het midden gaan rijden en zodra ze zien dat de linkerbaan flink afremt schieten ze snel naar rechts ongeacht of daar iemand in de buurt rijdt of niet. Om vervolgens weer er tussen te drukken ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 7 juni 2012 @ 20:17 |
Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden? | |
Mwanatabu | donderdag 7 juni 2012 @ 21:39 |
Wat ik ook raar vind, is als de hele linkerbaan propvol zit en de rechter helemaal leeg is. De reden? Een kilometer verderop rijdt een vrachtwagen en iedereen vliegt al naar links uit angst dat ze er straks niet tussen gelaten gaan worden. Gevolg: links zit zo vol dat a) het zaakje af begint te remmen en b) je komt er inderdaad niet meer tussen bij die vrachtwagen. Ben je dan aso als je netjes rechts gaat rijden tot die vrachtwagen en -inderdaad- wat auto's voorbij gaat als de linkerrijbaan af begint te remmen. Of ben je aso als je net als iedereen al van verre links gaat rijden en dus uiteindelijk die ene auto die achter de vrachtwagen in wil voegen hindert? | |
Yreal | donderdag 7 juni 2012 @ 21:43 |
hier wel ik bedoelde ook bij de drive ![]() | |
joko90 | donderdag 7 juni 2012 @ 23:56 |
[ Bericht 100% gewijzigd door joko90 op 07-06-2012 23:58:23 ] | |
lipjes | vrijdag 8 juni 2012 @ 09:11 |
Flikkers die niet uitkijken op de rotonde. Rijd eerst mij bijna van mijn motor af omdat meneer dacht dat hij voorrang had, en rijd daarna ook nog even bijna een fietser raak die voorrang had. Om daarna met 40 door te kachelen. Als ik de mogelijkheid ervoor had was ik naast hem gaan staan om te vragen of hij zijn bril vergeten was ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 juni 2012 @ 10:01 |
Wat te denken van mensen die stilstaan in een straat om even met een bekende een praatje te gaan maken en vervolgens boos worden als je toetert dat ze door moeten rijden. ![]() | |
thabrid | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:23 |
Begin me op dit moment weer te irriteren aan mensen die de cruise control niet gebruiken. Afgelopen dagen, lukt het redelijk om 122 km/h op de CC te rijden en hoeveel mensen je op een stuk van 20 KM niet meerdere keren in haalt om vervolgens weer door hun te worden ingehaald is niet geloven. Ook een leuke dingetje zijn mensen die niet op de meest linker baan durven te rijden bij 4 baans wegen. Ruimte zat op die baan, ben ik lekker aan het inhalen en gaan ze bumper kleven ipv de meest linker baan te gebruiken ![]() | |
Tijn | vrijdag 8 juni 2012 @ 11:24 |
Niet hebben bedoel je. | |
Simonepone | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:04 |
Mensen die hem ertussen drukken op de linkerbaan terwijl de linkerbaan 20 km of meer harder rijdt. Jij mag dan remmen en hopen dat degene achter je wakker genoeg is om hetzelfde te doen. Nog een leuke: zonder richting aan te geven van rijbaan veranderen. Op een tweebaansweg waar je 120 mag de linkerbaan gebruiken om in te halen en daar 5 minuten met 110 blijven rijden met een file achter je. Heel vaak zijn dat van die grote bakken (met mensen erin die eigenlijk niet durven rijden maar zich veiliger voelen in een tank). Stoplichten blokkeren terwijl je ook even bij kan sturen zodat de rest wel rechtsaf kan. Bij het halen van rijbewijs mag ook weleens een IQ test worden gedaan. Bij minder dan 100 IQ geen rijbewijs sorry ! | |
H-D | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:06 |
Dat is echt hatelijk idd! Vaak zitten die mensen dan ook zo omzich heen te kijken met een blik van 'ik doe toch niks?' ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 8 juni 2012 @ 14:51 |
Hier in Tsjechië; Tsjechen die vlak voor een S-bocht (zonder overzicht) inhalen ![]() | |
Mike | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:09 |
Ik had deze week ook een situatie die me mateloos irriteerde: Ik was een vrachtwagen aan het inhalen en ik reed net wat harder dan 120 km/uur. Achter mij komt opeens een idioot aanstuiven die met een enorme snelheid bijna door m'n achterruit naar binnen gaat. Ik geef wat meer gas om de vrachtwagen zo snel mogelijk in te halen zodat ik naar rechts kon, want ik vond het levensgevaarlijk wat er gebeurde. Normaal gesproken zou ik voor de plakker blijven, maar het was zo bedreigend dat dat geen optie voor me was. Dus ik meteen naar rechts toen ik voorbij de vrachtwagen was. Rijdt daar een mannetje in een auto op de rechterbaan die niet harder dan 80 km/uur rijdt, waardoor ik meteen vol op de remmen moest nadat ik de vrachtwagen had ingehaald. Zo zag ik dus binnen 5 seconden hoe gevaarlijk het op de snelweg is als iemand a) veel te hard rijdt en b) veel te langzaam rijdt. ![]() Situatie: ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 08-06-2012 17:14:07 ] | |
Tijn | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:10 |
Terechte klacht, Mike. | |
aspirantspierbundel | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:16 |
Onnodig links- en traagrijders dienen harder bestraft te worden... als ze al überhaupt bestraft worden. Zij maken het verkeer onveiliger dan iemand die te snel rijdt... ![]() | |
H-D | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:20 |
Volgens mij worden die ook weleens bestraft...gewoon art 5 WVW ![]() | |
Descendent | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:33 |
Traagrijders op de snelweg zijn idd vrij gevaarlijk. Ik had net een @#$%# die opeens harder ging rijden toen ik m inhaalde; ik had m gvd op de cruisecontrol; haalde m eerst gewoon redelijk snel in; en toen ging meneer opeens gas bijgeven terwijl ik m bijna voorbij was. ![]() ![]() (ik merk dus bij deze dat ik af en toe ook aso wordt van debiele rijders; maar da's meer in de hoop dat ze beseffen hoe dom ze bezig zijn / ze ff wakker te schudden.
| |
jitzzzze | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:44 |
Ouderen die met 60/70 willen invoegen als je er 130 mag ![]() | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 17:52 |
Traagrijders mss. wel als het extreem is maar linksrijders niet hoor. Onnodig links rijden is namelijk in de wet geregeld. | |
Palomar | vrijdag 8 juni 2012 @ 18:48 |
Je moet je gewoon niet laten opjagen. Zulke figuren mogen mooi op hun beurt wachten totdat veilig jij naar rechts kan. en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moeten ![]() | |
Mwanatabu | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:13 |
Heel irritant en eng idd ![]() | |
Mwanatabu | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:15 |
Vandaag ook een compleet volgeladen Fiatje dat met 60 de snelweg op wilde. Gelukkig was de rechterstrook al vrij gemaakt want we zaten er dus met een stuk of 10 auto's achter ![]() Die mensen moeten echt peper in hun endeldarm en een schop in hun nek krijgen. | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:19 |
Ja, daar wordt de volgeladen Fiat een stuk sneller van..... | |
Gummiebeer | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:20 |
Herkenbaar, ik kom het dagelijks tegen en dan rijd ik maar 85. Dan nog proberen om in te voegen met 60. Ik geef ze geen ruimte, ze zoeken maar uit hoe ze invoegen. Ze zijn tenslotte bezig met een bijzondere manouvre. Collega's geef ik dan wel weer ruimte. Hetzij met gas terugnemen en lichtsignaal, hetzij opschuiven naar de linkerbaan. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:22 |
Beetje afstand houden en, indien invoeger van normale lengte, zodra daar het knippertje aan staat, geef ik plankgas en ga ik er via de invoeger voorlangs. | |
Tijn | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:23 |
Vol gas + laat schakelen, dan valt er nog best wat van te maken. | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:24 |
Groot gelijk, zo is het ook inderdaad de bedoeling En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet? | |
Ambrosius | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:26 |
Die kunnen niet harder. | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:26 |
Misschien deden ze dat al maar was Fiatje gewoon té vol geladen? Dan helpt peper in de reet en een schop in de nek ook niet. Sowieso.........schop in de nek.... ![]() En ja, ik weet dat jij dat niet zei. ![]() | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:26 |
Dan moeten ze langzamer en er achter invoegen. | |
Gummiebeer | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:31 |
Omdat ze idd niet harder kunnen en het gros hun ook niet de kans geven om in te kunnen voegen. Vaak zie je ze dan een stuk vluchtstrook meenemen, maar er zal maar net iemand daar staan met pech.. Een auto kan vlotjes gas geven om tot een snelheid te komen, met een vrachtwagen is dat lastiger. Daarom geef ik ruimte aan collega's (ALS het kan). Vooruit denken. | |
Gummiebeer | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:32 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Gummiebeer op 08-06-2012 20:32:47 ] | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:33 |
Sommige invoegstroken zijn zo kort dat het zelfs met sommige personenauto's niet haalbaar is om een redelijke snelheid te bereiken. En sommigen doen doen het gewoon niet omdat ze dom zijn, klopt ook. Maar ook voor hun geldt dat je best mee mag denken en doen, niet alleen voor collega's | |
Gummiebeer | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:35 |
Elke situatie is idd anders. Zo is er op de N36 een traject met een zeer korte invoeger. Ik ben er op bedacht en geef daar ook de ruimte, ook aan niet collega's. Alles valt en staat met verkeersinzicht. | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:36 |
Nu zijn we het eens. ![]() Groet, Een collega. ![]() | |
Gummiebeer | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:37 |
![]() Gegroet collega ![]() | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:39 |
* vannelle geeft ruimte en seint ff: kom maar door! | |
Gummiebeer | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:40 |
*knipper links rechts links* | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:41 |
* vannelle blijft nog even links hangen anders blijft het zo rustig op Fok! qua klachten | |
Gummiebeer | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:42 |
*Gummiebeer tikt motorrem wel ff aan als er klachten komen* | |
Garbageman | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:43 |
Officieel mág je niet eens naar links als er iemand wil invoegen. Helaas doe ik dat meestal wél, omdat de mensen die fatsoenlijk kunnen invoegen érg zeldzaam zijn ![]() | |
Gummiebeer | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:44 |
Enerzijds heeft dat ook iets met hoffelijkheid te maken. | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:45 |
Waarom zou dat niet mogen? Het hoeft niet idd, maar het mág wel. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:49 |
Al die spastische idioten die meteen bij de blokmarkering naar links hengsten ![]() | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 20:51 |
Dat zijn ws. dezelfde idioten die bij ritsen wél het maximale asfalt benutten al konden ze eerder naar rechts. ikke, ikke, ikke.... | |
thenxero | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:19 |
Tjongejonge, iedereen op FOK! voegt natuurlijk altijd in met minstens 120 km/h. ![]() | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:21 |
Als je écht verstandig over wil komen zeg je: Tjongejonge, iedereen op FOK! voegt natuurlijk altijd in met aangepaste snelheid. | |
Tankiej | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:28 |
Inderdaad, je gaat natuurlijk niet met 120km/h invoegen bij een file. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:31 |
Ik wel, meteen 500 meter vluchtstrook erbij aan het einde en dan ben ik weer een paar auto's verder in de file! | |
Garbageman | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:36 |
ik kom eerder mensen die invoegen op een bijna lege snelweg, maar persé dat stukje weg willen waar ik net rij ![]() | |
Mwanatabu | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:49 |
Nee dat was ik. Bij wijze van spreken om mijn frustratie te uiten op een internetforum. Ik typ wel meer wat ik niet serieus bedoel, zoals hiervoor ergens dat een bumperklever hem bijna zonder sensilube mijn kont in jaste. Toen had ik het ook niet letterlijk over anale seks op de A50. Ik schop dus geen mensen in hun nek en dien evenmin klysma's toe met specerijen. Wat wél helpt bij volgeladen Fiatjes, slome bejaarden en overige verkeersdeelnemers die niet de minimumsnelheid halen voor het invoegen, is niet de snelweg op gaan. Levensgevaarlijk. | |
thenxero | vrijdag 8 juni 2012 @ 21:55 |
Soms is het ook gewoon onmogelijk om de maximale snelheid te halen vanwege trage invoegers voor je. Wat moet je dan, rechts op de vluchtstrook er voorbij? Soms kan het gewoon niet anders. Als je op de snelweg zit kan je dit ook gewoon zien aankomen en je snelheid aanpassen of naar links gaan. In plaats van stoïcijns 120 doorrijden op de rechterbaan omdat je wettelijk niet naar links hoeft en vervolgens vloeken als je moet remmen. | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 22:06 |
psies. Verkeer is en blijft gewoon een sociaal gebeuren en dat kan nooit eenzijdig zijn. Vooruit kijken/denken en rekening houden met anderen. ![]() | |
kiwiko | vrijdag 8 juni 2012 @ 22:07 |
ik moet altijd lachen om mensen die geirriteerd raken als jij sociaal bent, en dus iemand voor laat gaan ![]() | |
vannelle | vrijdag 8 juni 2012 @ 22:19 |
Hangt er een beetje van af. Als ik op het punt sta iemand met een goed snelheidsverschil en diegene komt naar links om een invoeger ruimte (want dat is sociaal) te geven en ik moet daardoor het anker uit gooien kan ik geïrriteerd raken idd. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 8 juni 2012 @ 22:21 |
Laatst nog. Overzichtelijke kruising, kwam geen verkeer aan, kon zo met de bocht mee rechtdoor. Kwam een fietser aan in de verte die geen voorrang had. Terwijl ik nog keek of er auto's aankwamen (en dus niks zag) maakte de mevrouw voor me een noodstop om die fietser onterecht voor te laten. Ik zag het gelukkig net op tijd maar ik remde zo hard en abrupt dat de motor afsloeg. Stom wijf. | |
Mwanatabu | vrijdag 8 juni 2012 @ 22:37 |
Inderdaad, niks mis met een beetje rekening houden met elkaar ![]() | |
Yreal | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:05 |
Of jullie kopen gewoon allemaal eens een fatsoenlijk voertuig dat in onder de 10 seconden op de 100 zit ![]() | |
Tijn | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:08 |
Ik denk dat de meeste auto's die in Nederland op de weg rijden dat niet halen. | |
Yreal | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:11 |
precies. Als jouw voertuig dat niet kan, moet het in de drukpers. Zo maken we onze wegen een stuk veiliger. edit : en dan bedoel ik niet specifiek iemand | |
Tijn | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:13 |
Tsja, de realiteit is anders. Je kunt je wel gaan lopen ergeren, maar je zou ook je wensen kunnen bijstellen. | |
Kentekenplaat | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:15 |
Geen vrachtwagen die dat haalt, en nu? | |
Yreal | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:17 |
Dat is anders. Iedereen weet dat een vrachtwagen sloom is, en dat zie je er ook aan. | |
Panthera. | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:22 |
Man die 70 in een Dacia op de snelweg rijdt. Mag van mij, is een vrij land. Alleen ging hij zonder reden (vrachtwagen 500 meter verderop was het eerste verkeer) naar links toen ik er vlak achter zat. Scheelt dat er drie banen waren en dat ik wist dat ik naar links kon, anders weet ik niet wat er was gebeurd. Even later kwam er een vrachtwagen van achter aanrijden, man reed nog steeds op de tweede baan. Toen de vrachtwagen vlak achter hem zat op de rechterstrook ging hij weer naar rechts. Vrachtwagen moest zwieper naar links maken (tegengestelde richting dus) om hem te ontwijken. Idioot. | |
H-D | vrijdag 8 juni 2012 @ 23:47 |
Er is in de wet geregeld dacht ik dat bestuurders zoveel mogelijk de verplichting hebben om rechts te houden. Dus onnodig links rijden is een daaruit voortvloeiende overtreding. | |
Panthera. | zaterdag 9 juni 2012 @ 00:05 |
Daarom was vroeger knipperlicht naar rechts op de snelweg niet verplicht, omdat naar rechts gaan de logische actie was. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 juni 2012 @ 01:35 |
Hetzelfde geldt voor mensen die hun richtingaanwijzer gebruiken terwijl ze helemaal nog niet van rijstrook kunnen wisselen. Als een soort van dirigeerstok om aan te geven dat men maar ruimte moet vrijhouden. | |
nattermann | zaterdag 9 juni 2012 @ 01:46 |
Al die zwakzinnigen die de spitsstrook niet durven te gebruiken "omdat er een doorgetrokken streep ligt en daar mag ik niet overheen ![]() ![]() ![]() | |
nattermann | zaterdag 9 juni 2012 @ 01:51 |
Inderdaad, en dan flitsen/toeteren omdat ik niet opschuif om je te laten invoegen ![]() | |
kiwiko | zaterdag 9 juni 2012 @ 05:50 |
hhahaha een verkeersautist ![]() | |
Ridocar | zaterdag 9 juni 2012 @ 09:23 |
Eentje die de WVW1994 niet kent. Genoeg artikelen over de spitsstrook daarin... | |
Mwanatabu | zaterdag 9 juni 2012 @ 09:43 |
Van mij hoeft het echt niet binnen 10 seconden en een vrachtwagen daar weet je van dat hij niet zo snel op stoom komt. Een personenauto hoort gewoon op zijn minst de moeite te doen om op snelheid in te voegen. Het slaat nergens op om met 50 à 60 die invoegstrook op te kachelen. Zelfs vrachtwagens hebben hem op 80 aan het eind. ![]() Niet alleen voor zo iemand zelf is dat gevaarlijk, maar ook voor de auto's op de rechterstrook én alle mensen erachter op de invoegstrook. En nee, ik ga dan niet kleven, flitsen of schuimbekken maar ik erger me minstens één keer per week hieraan omdat ik en 15 anderen dan compleet onnodig een probleem hebben in het verkeer. | |
Tijn | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:00 |
Vind ik ook hoor. | |
gebrokenglas | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:40 |
Nou, heb je van die mensen op de invoegstrook die willen invoegen, ervanuit gaan dat je wel naar links gaat om ruimte te maken, maar dat kan ik niet om dat bij mij links al andere auto's rijden. En dan krijg je een middelvinger dat je niet naar links bent gegaan. ![]() ![]() Als zie je toch ook, als invoeger, de verkeerssituatie achter je? Of als ik dan zie dat ze aanstalten maken geef ik bij voorbaat al groot licht en soms zelfs vol de claxon. Die middelvingers en de groot licht signalen die ik dan terug krijg negeer ik dan maar. Heb geen behoefte om 50km/uur aan snelheidsverschil te moeten corrigeren voor die verkeersinzichtloze debielen... [ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 09-06-2012 12:15:53 ] | |
Yreal | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:13 |
Invoegen op de snelweg is eigenlijk de ultieme stoplicht sprint. Gewoon zo BAM Vanaf stilstand met 130 naar beneden/boven knallen en invoegen ![]() ![]() | |
Mwanatabu | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:23 |
Gelukkig maar, anders was er weer een stuk van mijn wereldbeeld naar de vaantjes... | |
Cybje | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:40 |
Laatst had ik ook zo'n irritante situatie met iemand die ging invoegen. Het was zeer rustig op de weg en de invoegstrook was +/- 1 km lang (zo'n ding die ook weer over gaat in een uitvoegstrook). Iemand wilde dus gaan invoegen en die ging werkelijk exact naast mij rijden, in plaats van net voor mij of net achter mij. Ik ging niet naar links, want aan de linkerkant kwam iemand aan die duidelijk harder reed. Alhoewel er op zich wel ruimte was, vond ik het zeer overbodig om naar links te gaan en uiteindelijk diegene te hinderen. Het is niet mijn taak te forceren dat mensen zich aan de maximumsnelheid houden. Dus de invoeger komt er vrij laat achter dat dit niet werkt, gaat remmen, voegt daarna net achter mij in en gaat druk lopen seinen met groot licht, alsof ik wat verkeerd zou hebben gedaan. Dat snap ik dan echt niet. Ik reed ongeveer als enige auto naast die invoegstrook en er was zo verschrikkelijk veel ruimte. Hoe krijgt diegene het dan voor elkaar om 'm exact naast mijn auto te mikken, een ding van nog geen 4 meter lengte bij een invoegstrook van 1000 meter. | |
Ridocar | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:04 |
Zelfs als er een vrachtauto naast hun rijdt op de doorgaande rijstrook willen ze ernaast blijven rijden. Ik noem het oogkleppen-invoegen. jammer genoeg maak ik het vaak mee. Invoeger komt op snelheid, gaat daarna pas naar links kijken of er wel ruimte is, schrikken van de 16,5 meter combinatie die (volgens hun) plotseling links van hun rijdt, en gaan daarna pas beslissen of ze gas geven of op de rem gaan staan. En achteraf is het die klotevrachtwagen die in de weg reed. Hoe ik dat stukje 'klotevrachtwagen' weet? Ik hoor ze altijd terug op verjaardagsfeestjes... | |
Cybje | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:24 |
Dat is ook erg irritant inderdaad. Ik snap daarbij ook het probleem niet, want juist een vrachtwagenchauffeur wisselt praktisch nooit van snelheid. Dus je kunt heel goed van te voren inschatten of je ervoor of erachter gaat invoegen. En dus niet middenin de vrachtwagen... Sommige mensen raken ook in de stress als ze niet direct bij de eerste centimeter blokmarkering kunnen invoegen. | |
Accordtje | zaterdag 9 juni 2012 @ 20:37 |
Sommige mensen hebben gewoon geen verkeersinzicht, zoals die invoegers die om wat voor reden dan ook niet op een normale manier kunnen invoegen. Dat is jammer en niks aan te doen, die mensen hebben nu eenmaal op een of andere manier toch het rijbewijs gekregen. Het is dan alleen maar hopen dat de overige verkeersdeelnemers de foutieve inschattingen van die groep mensen kan opvangen. | |
AdoraBelle | zondag 10 juni 2012 @ 00:03 |
Dat of niet allemaal op de rechter baan (wanneer het 2-baans is) maar ook gebruik maken van de linker baan. | |
Pizza_Boom | zondag 10 juni 2012 @ 00:44 |
Een paar maanden geleden had ik zo'n mooie. Een dubbele invoegstrook, want spitsstrook (oftewel, een zee van ruimte voordat je uberhaupt naar links mag). Bleef er eentje 60 rijden, wisselde 2 maal van strook en ging met 60 naar links. En nog grootlicht naar mijn seinen dat ik mijn gas wel intrapte en er op de invoeger nog voorlangs ging (ik reed erachter met die geweldige 60 km/h). | |
gebrokenglas | zondag 10 juni 2012 @ 07:31 |
Had laatst een collega die zat te jammeren en te klagen dat ze geflitst was met 90 op een 70km wegwerkzaamheden gedeelte op de snelweg. Dat ze het gemeen vond en dat die 70 op dat stuk prima 90 had kunnen zijn enzo. Nou, ik heb er geen medelijden mee. Dat zei ik doen ook en toen werd ze nog bozer.. ![]() | |
JF_ | zondag 10 juni 2012 @ 09:38 |
Tja, 20km te hard is best balen... Medelijden? Nee. Mag niet, gepakt, betalen - niets aan te doen. Maar aan de andere kant staan veel van die borden er ook echt voor lul. Althans, zonder duidelijke aanleiding - niet helemaal hetzelfde, maar gevoelsmatig klopt er geen flikker van als je bijvoorbeeld +-5km lang de matrixborden op 70km hebt staan op de hoofdrijbaan van de A16 terwijl er alleen gewerkt wordt op de volledig afgesloten parallelrijbaan rond een uur of 3 's nachts. Zelfs de vrachtwagenstrook was afgesloten, dat geeft nog eens 5 meter extra safety ruimte voor de enkeling die bij de vangrail bezig is. Ook op de A13 was 't trouwens ook feest vrijdag, +-7 uur 's avonds - vanaf prinsclausplein tot aan de 80km zone bij rotterdam, alles op 70, waarschijnlijk vanwege de wind of zo :-( Dat soort betuttelend gedoe is ronduit gevaarlijk, nog effe en mensen vergeten zelf na te denken voor ze in de auto stappen. Hoe moeilijk is 't nou helemaal, als het hard waait en je voelt je auto van links naar rechts vliegen, dan moet je snelheid verlagen. Maar blijkbaar denkt rws dat we daar met z'n allen te stom voor zijn en dus maar het bekende vingertje moeten krijgen 'Jij mag hier maar 70 want wij vinden dat dat veiliger is'. Ja fuck zeg dat merk ik zelf ook wel. Alhoewel er vrijdag niets te merken was, dus iedereen negeert massaal die 70km borden, en de volgende keer dat die borden branden trapt iedereen gewoon door en klapt met volle snelheid achterin een file omdat die borden vorige keer ook voor lul brandden. Vroeger was 't makkelijk - als je '70' boven de weg zag staan kon je er donder op zeggen dat je 200 meter verderop in de file stond, of een onmogelijke bocht moest nemen. Nu zie je '70' en is t 9 van de 10 keer bullshit. Zoals de bochtjes van A16 naar A20 en A20 naar A16 waar je nu 70 max mag omdat er een paar auto's uitgevlogen zijn. Je kunt er met 100 resp 120 nog heel gemakkelijk doorheen :-( | |
kiwiko | zondag 10 juni 2012 @ 09:49 |
Je weet het als je te hard rijd, en dan neem je het risico dat je "gepakt" wordt. Mijn man noemt het doorrijbelasting. | |
gebrokenglas | zondag 10 juni 2012 @ 09:58 |
Net als al die weeralarmen en -waarschuwingen. Ja het vriest dus het is glad. Leer je op de basisschool al. | |
klaaskippegaas | zondag 10 juni 2012 @ 10:54 |
Dat doe ik ook zodat anderen me ruimte kunnen geven. | |
Ambrosius | zondag 10 juni 2012 @ 10:55 |
Zolang je maar niet opzij komt als je die ruimte niet krijgt en hebt. | |
klaaskippegaas | zondag 10 juni 2012 @ 10:56 |
Inderdaad. | |
spijkerbroek | zondag 10 juni 2012 @ 11:11 |
Richtingaanwijzer aan doen is dan ook een "ik wil graag invoegen" en geen "maak plaats, want ik ga invoegen". Dus ik doe mijn richtingaanwijzer zo vroeg mogelijk aan, zodat andere weggebruikers weten wat ik wil gaan doen en daar eventueel op kunnen anticiperen. | |
FkTwkGs2012 | zondag 10 juni 2012 @ 11:13 |
je weet dat dit niet de juiste manier is? | |
Pap89 | zondag 10 juni 2012 @ 11:13 |
Zo hoort het ja, maar hoe vaak zie je wel niet van die oude tokkie autootjes die van helemaal links naar de uitvoegstrook gaan of van invoegstrook hem ff omgooien naar links ![]() | |
spijkerbroek | zondag 10 juni 2012 @ 11:14 |
Enlighten me. | |
klaaskippegaas | zondag 10 juni 2012 @ 11:14 |
Mensen met rijervaring snappen dat. | |
Sounddragon | zondag 10 juni 2012 @ 11:15 |
Ik had van de week ongeveer zo'n zelfde bijdehandje; alleen reed hij niet op een invoegstrook, maar op de rechterbaan met nog ongeveer 100 meter voor hem tot de volgende vrachtwaggel; knippertje aan met dus het verzoek aan mij om met de motor op te zouten naar de linkerbaan. Nou wil ik dat best, maar ik reed 100 (80 is de max daar), en op de linkerbaan kwamen net wat grotere duisers aan, en daar ga ik mijn brommer lekker niet voor gooien omdat hij zo nodig 100 meter voor die vrachtwagen al op de middelste baan wil gaan rijden ![]() ![]() ![]() Een paar dagen ervoor maakte ik trouwens op de A50 bij de Waalbrug iets unieks mee; ik rijd tussen de file door, en nader een spanjaard in een vrachtwaggel die net voor ik bij hem was overdreven uitweek (leek het) naar rechts, alleen stuurde hij door naar de vluchtstrook, om daar met een flinke brul een personenkoekblik rechts in te halen omdat die volgens hem niet het recht had om een gaatje van een meter of 40 voor hem te laten vallen om te kunnen blijven rollen (het is daar nogal stop-and-go-verkeer in de spits) wát een mongol ![]() Sommige mensen zijn écht hun roze papiertje niet waard, en al helemáál niet als je beroepschauffeur bent, dat dóe je gewoon niet ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 10 juni 2012 @ 11:17 |
je knipperlicht is om aan te geven dat je van rijrichting gaat veranderen, niet om aan te geven dat je dit wilt gaan doen als er bij toeval ruimte komt. Links inhalen - Het inhalen op een autosnelweg doe je langs links. . Eerst kijken of je veilig kan inhalen; . Linker knipperlicht aanzetten; . Naar de linkse rijstrook rijden; . Knipperlicht uitschakelen; . Het voertuig inhalen; . Rechter knipperlicht aanzetten; . Terug naar de rechter rijstrook rijden. | |
Cybje | zondag 10 juni 2012 @ 11:22 |
Rechter knipperlicht uitschakelen aan het eind lijkt me ook handig, anders blijf je eeuwig knipperen ![]() Maar zo klopt het wel inderdaad. Alhoewel het naar mijn idee prettiger zou rijden als het betekent dat je van richting wilt veranderen in plaats van dat direct gaat doen, want dan is er veel rustiger op te anticiperen door de rest van het verkeer. | |
FkTwkGs2012 | zondag 10 juni 2012 @ 11:24 |
het is niet de regel. ik ga meteen op scherp als ik een auto links voorbij ga en hij net voordat ik bij hem ben zijn knipperlicht aanzet. verkeersregels zijn er om duidelijkheid te scheppen, niet om tot je te nemen en er dan een draai aan te geven. mijn mening dan. | |
YoshiBignose | zondag 10 juni 2012 @ 11:27 |
Oh moet dat zo. Ik dacht eerst op de rem trappen, dan rustig naar links sturen, dan pas knipperlicht aan, dan ruk naar links, dan gas los ipv gas geven, dan knipperlicht naar rechts ipv uitzetten, dan na 30 sec. pas weer naar rechts invoegen maar heel langzaam en knipperlicht nog 5 km naar rechts aan laten staan. | |
Cybje | zondag 10 juni 2012 @ 11:28 |
Klopt, maar ik denk wel dat het beter zou zijn. Irritantste is wel dat nu de ene helft van de bestuurders de ene manier aanhoudt en de andere helft de andere manier. Dat maakt het extra lastig, want dan mis je inderdaad die duidelijkheid die verkeersregels horen te geven. Net als mensen die anderen voorlaten op punten waar het totaal overbodig is. Is misschien vriendelijk, maar dat maakt het verkeer wel onduidelijk en is soms ook nog slecht voor de doorstroming. | |
spijkerbroek | zondag 10 juni 2012 @ 11:28 |
Als ik van rijstrook wil veranderen, kijk ik eerst of er een mogelijkheid is om dat veilig te doen. Als die mogelijkheid er is, zet ik m'n richtingaanwijzer aan en doe de manoevre. Als die mogelijkheid er niet is en ik moet toch van rijstrook veranderen (in de spits bv), zet ik 'm aan en wacht tot er een mogelijkheid is. Het ligt aan de situatie natuurlijk. Maar liever vroeg aan dan laat aan. | |
FkTwkGs2012 | zondag 10 juni 2012 @ 11:29 |
waar het mis gaat is dat er tosti's zijn die hun eigen regels gaan bepalen. als het maar duidelijk is, da's het belangrijkste in het verkeer. | |
YoshiBignose | zondag 10 juni 2012 @ 11:29 |
Is ook nog eens gevaarlijk. Reed laatst achter iemand en kwam er zo'n punt waar fietsers oversteken maar die hebben natuurlijk geen voorrang en hij ging opeens vol remmen voor ze, waardoor ik bijna achterop zat. | |
FkTwkGs2012 | zondag 10 juni 2012 @ 11:30 |
ik heb wel eens een tosti bijna in mijn bumper gehad die boos werd omdat ik afremde voor een zebra. het is ook een kwestie van opletten. | |
Cybje | zondag 10 juni 2012 @ 11:35 |
Maar bij een zebrapad kun je het verwachten. Als het plotseling gebeurt op een onverwachts punt, reageer je vaak toch net even later. | |
thenxero | zondag 10 juni 2012 @ 12:36 |
Moet je maar beter opletten of meer afstand houden. Als je niet op tijd stil kan staan is dat je eigen fout. | |
klaaskippegaas | zondag 10 juni 2012 @ 12:42 |
Wat is veilig inhalen? Is dat als er niemand meer op de linker baan zit tot aan de horizon of is dat je knipperlicht aanzetten en wachten totdat je ruimte hebt of krijgt? | |
H-D | zondag 10 juni 2012 @ 12:50 |
Voor sommige mensen wel. ![]() | |
Tijn | zondag 10 juni 2012 @ 14:04 |
Wat in elk geval niet veilig is, is om je knipperlicht aan te zetten op een moment dat je absoluut niet van baan kunt wisselen. Je communiceert daar iets anders mee dan wat het verkeer achter je denkt. | |
#ANONIEM | zondag 10 juni 2012 @ 14:52 |
Knipperlicht aanzetten totdat je ruimte krijgt is gewoon fout. Dat soort mensen geef ik dus ook nooit ruimte. | |
Mwanatabu | zondag 10 juni 2012 @ 14:58 |
Nou, ik wel. Alleen al omdat ik liever een aso of onbenul de ruimte gun dan dat ik straks in de vangrail hang met mijn Grote Gelijk. | |
kiwiko | zondag 10 juni 2012 @ 15:00 |
Ik doe mijn knipperlicht aan om mijn medeweggebruikers te laten weten dat ik hier naar links/rechts ga. Ik doe mijn knipper pas aan als ik ruimte heb, of gecreerd heb. | |
Accordtje | zondag 10 juni 2012 @ 15:13 |
Toch ben ik van mening dat je dat niet moet doen. Het hoort sowieso al niet, maar door het aanzetten van je knipperlicht kan een ander gaan twijfelen. Die denkt bij zichzelf hij zal toch niet.... Zeker voor motorrijders kan dat heel link zijn, die denken wellicht dat jij ze niet gezien hebt. | |
thenxero | zondag 10 juni 2012 @ 15:15 |
Inderdaad. Ik gebruik het alleen als je met 30 over de snelweg hobbelt in de file of zo, en je moet van baan wisselen. Anders kom je er gewoon niet tussen. | |
kiwiko | zondag 10 juni 2012 @ 15:21 |
Ik ben ook nooit amused als ik op de motor zit en iemand gooit even zijn knupper uit........... | |
H-D | zondag 10 juni 2012 @ 15:21 |
Idd alleen dan. Verder pas knipperen als je ook echt gaat. Anders wordt het zo'n onoverzichtelijke situatie ![]() ![]() | |
kiwiko | zondag 10 juni 2012 @ 15:33 |
Als ik in de pajero zit ramt die maar een eind weg, op de motor vind ik dat wat minder leuk.......... Maar ik heb dat ook........ Ik ga dan twijfelen waardoor ik misschien een inschattingsfout maak ...... heeft die me wel of niet gezien??? moet ik remmen, uitwijken of baan houden......... Let wel, ik vind het prettig als mensen vragen, absoluut....... maar dat is niet de goede manier........ | |
#ANONIEM | zondag 10 juni 2012 @ 15:52 |
Mijn ervaring is dat mensen dit doen omdat ze geen zin hebben om te wachten totdat er ruimte ontstaat. | |
Yreal | maandag 11 juni 2012 @ 20:03 |
Zo bij op het nos journal : Spitsstroken, waarom gebruiken ze we niet? YEA ![]() | |
Tism | maandag 11 juni 2012 @ 20:05 |
Rijden op cruisecontrol terwijl je voorligger dat niet doet/kan is irritant.. ![]() | |
NoBody122 | maandag 11 juni 2012 @ 20:39 |
Jij snapt het tenminste. Richtingaanwijzer is er om jezelf voorspelbaar te maken voor anderen, en viseversa, zodat men op elkaar kan anticiperen. Wachten totdat de ruimte er is maakt die hele richtingaanwijzer overbodig; ga dan gewoon, dan weet men het op hetzelfde moment. Mensen die het interpreteren als ga je op datzelfde moment, gebruiken de richtingaanwijzer dus zelf ook verkeerd en hebben het duidelijk niet begrepen ![]() | |
Accordtje | maandag 11 juni 2012 @ 21:06 |
Volgens mij moet jij gewoon nog ff een paar lesjes nemen. Je richtingaanwijzer hoor je pas te gebruiken op het moment dat je van rijstrook wisselt. Wordt tijdens een van de eerste rijlessen al geleerd. Als er nog geen ruimte is om van rijstrook te wisselen dien je de richtingaanwijzer dus ook nog niet te gebruiken. En wat betreft je laatste zin is al helemaal onzin natuurlijk. Die mensen die het zo interpreteren gebruiken de richtingaanwijzer juist zoals het hoort. Namelijk op het moment dat je daadwerkelijk van rijstrook wisselt. Dus nogmaals het voorbeeld motorrijder erbij betrekkend: die kan er van schrikken omdat hij/zij denkt dat jij hem/haar niet gezien hebt. | |
thenxero | maandag 11 juni 2012 @ 21:14 |
Beide kampen hebben hier natuurlijk gelijk. Je moet niet het knipperlicht aangooien als er geen ruimte is, maar het heeft ook weinig zin om je knipperlicht aan te zetten op het moment dat je al opzij beweegt. Je zet je knipperlicht aan vlak voordat je van rijstrook gaat wisselen. Als het druk is en er is een gaatje, is het soms handig om alvast je knipperlicht aan te zetten en om rustig te kijken of het gaatje niet direct wordt dichtgereden. Als je ziet dat de auto achter je wat inhoudt, kan je opschuiven. Dan gebruik je je knipperlicht optimaal als communicatiemiddel. Als je ziet dat iemand vol in de ankers zou moeten als je zou verschuiven, moet je natuurlijk je knipperlicht überhaupt niet aanzetten. | |
Tism | maandag 11 juni 2012 @ 21:16 |
Nog even voor de duidelijkheid.. ![]() Je richtingaanwijzer is er voor communicatie naar de andere weggebruikers, om aan te geven wat je van plan bent.. ![]() In stappen betekent dit: - je kijkt eerst of het wel kan (spiegels, vóór de auto en dode hoek) - je laat zien dat je het gaat doen (aangeven van de richting) - je gaat het doen/voert het uit (inzetten van de gewenste rijrichting of verplaatsing) .. ![]() | |
dester_martijn | maandag 11 juni 2012 @ 21:32 |
Ja leuk he die theorie, echter zegt de praktijk vaak iets anders. Je richtingaanwijzer is de enige communicatie middel in de auto. Bij bijvoorbeeld wisselstroken is het ook normaal om je richting aan te zetten, nee zo hebben we het niet geleerd, maar verduidelijkt wel het een en ander. | |
H-D | maandag 11 juni 2012 @ 21:35 |
Maar het slaat nergens op om als je op de snelweg in een normale situatie rijdt je richtingaanwijzer zomaar aan te gooien ook al kan je niet verplaatsen. | |
Nagelschaartje | maandag 11 juni 2012 @ 21:35 |
Het verbaast me oprecht dat er mensen zijn die denken dat de bedoeling van het knipperlicht is om aan te geven dat je verschuift zodra er ruimte is. Zo wordt het gewoon niet geleerd in de lessen (en die zijn bij mij niet zo lang geleden, daarom weet ik dat nog). Als ik zie dat iemand richting aangeeft terwijl er helemaal geen ruimte is, dan ga ik er vanuit dat die persoon niet op zit te letten en gewoon zal gaan, remmen dus. (liever geen ongeluk dan mijn gelijk halen). (uiteraard is het een ander verhaal bij filevorming waarbij iemand ergens tussen moet komen en daar ruimte voor nodig heeft, maar ik ga even uit van een snelweg waar normale snelheid gereden wordt) Heel leuk, maar jij kan niet bepalen hoe de praktijk gaat. Maakt niet uit met hoeveel mensen je bent die denken dat het zo werkt, zolang dit niet vastligt, is dit wat voor verwarring zorgt. | |
Descendent | maandag 11 juni 2012 @ 21:45 |
Wel al es in Frankrijk gereden? ![]() | |
Nagelschaartje | maandag 11 juni 2012 @ 21:48 |
En waarom is dat relevant voor de verkeerssituatie in Nederland? ![]() | |
thenxero | maandag 11 juni 2012 @ 21:48 |
Vertel, wat maakte je daar allemaal mee? | |
#ANONIEM | maandag 11 juni 2012 @ 21:49 |
Dit is 100% correct en naar mijn inziens ook de enige manier. | |
Accordtje | maandag 11 juni 2012 @ 21:50 |
Hoezo? In de praktijk werkt het ook prima. Ik rijd bijna altijd op de rechterrijstrook en moet dus regelmatig van rijstrook wisselen om in te halen. Ik zet echt nooit m'n richtingaanwijzer aan als ik niet van rijstrook kan wisselen. Op het moment dat ik kan wisselen zet ik hem aan en wissel ik van rijstrook. Kwestie van timen. Hoe moeilijk kan het zijn? | |
dester_martijn | maandag 11 juni 2012 @ 21:51 |
Ik noem een wisselstrook geen normale situatie. Als jij ingesloten dreigt te raken achter een vrachtwagen en gaat knipperen kun je ook de pot op, eens. Jij zult wel vaak een hartverzakkingen krijgen als er een vrachtwagen knippert en daarmee communiceert dat ie wil inhalen. In Frankrijk hebben ze er een handje van om de knipper aan te zetten bij voorbaat als ze willen inhalen en daar schrik ik ook af en toe van eens. Dat wil niet zeggen dat je je knipperlicht niet mag gebruiken in sommige situaties, ik durf zelfs te beweren dat het soms veiliger is. @Descendent Daar doen ze idd niet anders! | |
Accordtje | maandag 11 juni 2012 @ 21:54 |
Wat bedoel jij met een wisselstrook dan? | |
H-D | maandag 11 juni 2012 @ 22:08 |
Idd..wat als je gaat wisselen om in te halen is tcoh vrij normaal. | |
dester_martijn | maandag 11 juni 2012 @ 22:11 |
Excuus, bedoelde weefstroken, alhoewel wisselstroken ook bestaan. Ik wil alleen maar zeggen dat je knipperlicht bij voorbaat al aan doen soms ook gewoon duidelijker is. Net zoals dat in sommige situaties schrikreacties oproept. Wettelijk gezien mag je een fietsstrook met doorgetrokken streep ook niet overschrijden (behalve bij afslaan), maar vaak is het zo dat je dan anders niet met twee auto's erdoorheen past. Hier in het dorp is dat zo omdat er vakken zijn waarlangs je mag parkeren. De weg wordt dus smaller. Deze situatie "vraagt" ook om overtreden te worden voor de verkeersveiligheid. | |
H-D | maandag 11 juni 2012 @ 22:17 |
Ja ik had het dan ook niet over weefstroken. Maar over een 'standaard' snelweg situatie. | |
Pizza_Boom | maandag 11 juni 2012 @ 22:29 |
Over het algemeen zijn er genoeg dingen vastgelegd. Er is ook nog zoiets als inzicht en normaal gedrag. Vrachtwagens die seinen als de ander er voorbij is. Wordt niet zo geleegd, mag niet (groot licht mag je alleen gebruiken als je andere weggebruikers niet hindert in het donker of ter afwending van gevaar) maar gebeurt wel en heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid. Bij file op de uitvoegstrook alvast op de vluchtstrook ervoor gaan staan. Mag niet, gebeurt wel, is veiliger dan rechts staan. Een verdrijvingsvlak gebruiken als voorsorteervak om zo de andere weggebruikers niet tot last te zijn. Mag niet, gebeurt wel en is beter ook. Knipperen valt daar ook onder. Rijd ik rechts, wil ik inhalen en zie ik dat de linkerbaan vrij is, terwijl er op de middenbaan achter mij iemand aan komt, dan zet ik mijn knippertje aan. Ik ga niet meteen, maar de persoon schuin achter/naast mij ziet dan dat ik ook naar links wil, gaat meestal uit beleefdheid naar links en ik kan ook mijn weg zonder problemen vervolgen. Rijden ze naast me dan wil ik vaak nog even mijn hand opsteken. Maar wat ik nu doe (en deze persoon trouwens ook) dat mag niet. Zelfde verhaal: Invoegstrook, als ik met 120 aan kom banjeren op de rechterbaan en het is rustig terwijl er mensen willen invoegen, dan schuif ik een baantje op (na eerst te hebben gekeken of ik daar niemand mee lastig val!). Ik heb er geen last van, zij kunnen rustig hun invoegactie maken zonder mij te hinderen en ieder gaat weer door met de rit waarmee hij bezig was. Wordt dat zo geleerd? Nee. Mag het? Absoluut niet. Is het sociaal en goed voor de doorstroming? Ja, mits je op de linkerbaan niemand hindert wel ja. Verder, over het rijden. Je hebt de modelmanier, zo wordt het je geleerd, en je hebt de manier zoals je uiteindelijk gaat rijden en dat verschilt aardig. Schakelen bij 3000 toeren? Echt niet altijd hoor. Straatje keren? Zet de auto maar halfdwars voor de straat waar ik hem in wil hebben, is makkelijker en duidelijker. Inparkeren? Soms kan een stoepje meepakken met draaien ook handig zijn. | |
dester_martijn | maandag 11 juni 2012 @ 22:29 |
Eens, ik had jou ook niet moeten quoten, Ik doelde eigenlijk meer op het theorie geneuzel van Accordtje | |
dester_martijn | maandag 11 juni 2012 @ 22:32 |
Jij snapt het, soms vraagt de verkeersveiligheid wetten te overtreden. Ik heb alleen geen zin om zo'n lang betoog te schrijven als er ook een interessante voetbalpot op tv is ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 11 juni 2012 @ 22:32 |
En ik heb nog een ninja gedaan ook ![]() | |
krokdown | maandag 11 juni 2012 @ 22:32 |
hier in roosendaal wel ![]() | |
Accordtje | maandag 11 juni 2012 @ 22:36 |
Ik heb het over precies hetzelfde als H-D. Het ging om het feit dat mensen de richtingaanwijzer gebruiken bij drukte om te laten zien dat ze van rijstrook willen wisselen. Dat is inderdaad theoretisch al onjuist, maar zorgt in de praktijk zelfs eerder voor verwarring dan voor duidelijkheid. Het moge duidelijk zijn dat er situaties zijn waarin het veiliger is om van de verkeersregels af te wijken, maar waar het in eerste instantie om ging is dat niet. | |
dester_martijn | maandag 11 juni 2012 @ 22:48 |
Ik lees de post nog eens van je "lesje nemen" nog een keer, maar kan deze nuance kan ik er niet in ontdekken. | |
Accordtje | maandag 11 juni 2012 @ 22:58 |
Nee klopt. Die schrijft namelijk dat hij z'n richtingaanwijzer zo vroeg mogelijk aan zet zodat anderen kunnen zien wat hij wil gaan doen. Dat zorgt dus eerder voor verwarring dan voor duidelijkheid, want anderen zullen eerder gaan twijfelen of hij hem/haar wel gezien heeft. Zoals ik die post las komt het voor mij over als: ik zet gewoon m'n richtingaanwijzer aan en als ik kan dan wissel ik meteen van rijstrook, kan ik niet dan wacht ik tot ik ruimte krijg, maar laat wel alvast m'n richtingaanwijzer aan zodat de rest ziet dat ik zometeen wil wisselen van rijstrook. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je zo auto rijdt dan kan je wat mij betreft beter nog wat lessen gaan volgen ja. | |
RealBizkit666 | dinsdag 12 juni 2012 @ 00:09 |
Je zet de richtingaanwijzer toch ook niet als je al aan het afslaan bent, maar toch ruim van te voren. Als je moet wachten met de richtingaanwijzer aan te doen tot het moment dat er niemand meer is, kun je de richtingaanwijzer net zo goed uit laten natuurlijk. ![]() Dus op zich is het prima als je het van te voren al doet, maar persoonlijk vind ik het ook irritant. Omdat je inderdaad niet weet of iemand toch meteen van rijstrook wisselt. | |
davidov2009 | dinsdag 12 juni 2012 @ 00:53 |
Het lijkt me het belangrijkst dat je bij richting aangeven zoveel mogelijk de regels gebruikt die (de meesten) Nederlanders tijdens rijles geleerd hebben. Dat is bij inhalen; eerst kijken, als je denkt dat er ruimte is knipper aan, nog een keer kijken (!, misschien reed die achterop komende auto wel sneller dan je eerst dacht), (terugschakelen, gas intrappen), opschuiven. In Frankrijk is het inderdaad iets gebruikelijker dat men de knipper al aanzet als men van plan is op te schuiven, al meermaals schrikreacties van buitenlandse bestuurders gezien daardoor (remmen, stuuractie), maar dat zal de manier zijn waarop zij het (iig in de vorige eeuw) geleerd hebben. Als je denkt dat je die regel hier ook zomaar kunt toepassen, ben je imho onveilig bezig. Natuurlijk kan je het wel een beetje aanpassen, bijvoorbeeld een rij auto's haalt je links in (2 banen), jij ziet een gat tussen achteropkomende auto en de auto daarachter. Als de eerste auto naast je rijdt (bumpers gelijk zeg maar), zet ik de knipper aan; die auto gaat echt niet meer denken dat ik nu ga opschuiven, maar ik maak de tweede auto zo vroeg mogelijk duidelijk dat ik het gat in wil. Dan ben je wel zo sociaal bezig door ook vlot naar links te gaan en snelheid te maken. Terugschakelen lijkt bij veel autobestuurders tegenwoordig taboe (brandstofbesparing ofzo, en luiheid), naar mijn idee ben je dat gewoon verplicht als je minder dan 120pk/ton tot je beschikking hebt en je wilt naar links in een beperkte ruimte. En dan ook niet in 100 meter kruipend de lijn over gaarne. | |
Pizza_Boom | dinsdag 12 juni 2012 @ 15:58 |
Maar meestal moet je met afslaan remmen en gaat dus eerst de knipper aan en dan pas ga je remmen. | |
Descendent | dinsdag 12 juni 2012 @ 18:37 |
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit? Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 12 juni 2012 @ 18:46 |
Bij wisselen van rijstrook moet je voorrang verlenen slimpie | |
Accordtje | dinsdag 12 juni 2012 @ 21:25 |
Men weet dat Nederlanders vaak gewoon slecht in de spiegels kijken, dus die "angst" is gegrond. Kijk als automobilist zijnde zal je niet zo snel denken die zal me wel niet gezien hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat als motorrijder wel denkt op zo'n moment. | |
Descendent | dinsdag 12 juni 2012 @ 21:44 |
Klopt; maar ook als er een mooi beetje ruimte is in de rij auto's links van je is t wel ff beter om aan te geven dat je van baan gaat wisselen... En verder kan de automobilist op de linkerstrook denken bij geknipper: de arme ziel; zit achter die Toyota Yaris die met 90 over de snelweg tuft; Hé, ik laat m er ff tussen! ![]() | |
dester_martijn | dinsdag 12 juni 2012 @ 22:09 |
Ja maar ja maar, dan ben ik mijn plaatsje kwijt ![]() Men speigelt in Nederland wel goed, hoe kom je erbij dat in Nederland slecht gespiegeld word? Dat kleine deel die dat niet doet kan toch niet de maatstaf zijn voor rijdend Nederland! Zoiezo gaat iedereen met een fatsoenlijk verkeersinzicht niet de knipperlicht bij voorbaat aanzetten wanneer er een motorrijder naast hen rijd. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 juni 2012 @ 22:10 |
Nee dat is niet wat de meeste mensen zeggen. Mensen schrikken ervan dat een auto plotseling richting gaat aangeven terwijl er geen ruimte is, denkenden dat ze niet gezien worden. En terecht. Iedereen wordt aangeleerd om pas richting aan te geven op het moment dat er daadwerkelijk ruimte is. Een eigen draai aan de regels geven werkt niet want niet iedere verkeersdeelnemer begrijpt dat. | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 12 juni 2012 @ 22:10 |
leuk dat jij het woord verkeersinzicht bezigt. | |
NoBody122 | woensdag 13 juni 2012 @ 03:13 |
Aan jou zou ik een auto toevertrouwen: Hier spreekt duidelijk iemand met voldoende rijervaring en verkeersinzicht ![]() | |
Yreal | woensdag 13 juni 2012 @ 11:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 13 juni 2012 @ 11:35 |
Ik snap niet dat jullie hem vereren... ![]() Over de vluchtstrook bij file is absoluut niet veiliger. Want mensen die gewoon netjes in de rij wachten en bij de uitvoegstrook naar rechts gaan kunnen voor onverwachte problemen komen te staan, veroorzaakt door de idioten die denken dat het wel via de vluchtstrook kan (meestal met een in verhouding te hoge snelheid). Daarnaast, ik wil wel eens weten in welk wetboek staat dat je geen plaats mag maken voor iemand die wil gaan inhalen of invoegen, hier is geen "keep your lane". ![]() En tevens wordt je dat gewoon geleerd. Je hoeft het niet te doen, maar het is absoluut niet verboden. | |
Pizza_Boom | woensdag 13 juni 2012 @ 11:44 |
Lezen is blijkbaar moeilijk. Het is veiliger om, als de afrit vol staat, alvast op de vluchtstrook te gaan staan dan om rechts te blijven staan. En beter voor de doorstroming ook trouwens. Het gaat over stilstaan op de vluchtstrook omdat je al voor sorteert, niet een file inhalen over de vluchtstrook. En daar ik redelijk in de buurt van de zwarte markt te Beverwijk woon (woon net onder Alkmaar), kom ik hier, helaas ook op zondag, nog wel eens langs en zal het niet de eerste keer zijn dat ik het fout zie gaan omdat er eentje achterop het stilstaande verkeer klapt. | |
RealBizkit666 | woensdag 13 juni 2012 @ 11:45 |
I stand corrected. ![]() Dat had ik inderdaad niet goed gelezen. | |
Pizza_Boom | woensdag 13 juni 2012 @ 11:47 |
Prima, no hard feelings! ![]() ![]() | |
Mwanatabu | woensdag 13 juni 2012 @ 11:52 |
Soms is het inderdaad veiliger om alvast voor te sorteren op die vluchtstrook omdat je anders de rechterrijbaan blokkeert. Mensen die weten wanneer dit beter is, die snappen het. ![]() Die ene Ford Ka (what else?) vorig najaar die om half tien buiten de spits om dat geintje ineens flikte had dat inzicht dus niet. ![]() | |
Tijn | woensdag 13 juni 2012 @ 11:59 |
Plaats maken voor invoegers door een baan op te schuiven is gewoon onnodig links rijden. Theoretisch gezien is dat absoluut niet de bedoeling, je moet gewoon je snelheid behouden en de invoeger het laten uitzoeken (hij doet immers de manoeuvre). In de praktijk is het echter wel zo sociaal om wel even plek te maken voor invoegers, zeker als je daarbij niemand in de weg zit. | |
Pizza_Boom | woensdag 13 juni 2012 @ 12:04 |
Je moet sowieso altijd spiegelen, of je nou naar rechts of naar links gaat, ook bij een afrit oprijden. En jij had meer mazzel dat je alles goed checkte, want jij deed de maneuvre. Hoe dat zich standhoudt bij een rechter weet ik niet, maar in beginsel ben jou fout. | |
Mwanatabu | woensdag 13 juni 2012 @ 12:13 |
Natuurlijk moet je altijd spiegelen. Doe ik ook altijd. Maar met de snelheid waarop hij ineens de vluchtstrook op ramde en gaste vlak voordat de uitvoegstrook begon (hij zat al tegen kleven aan) kun je je voorstellen hoe close het was geweest als ik wel was begonnen aan mijn manoeuvre. Ik had de eerste spiegelronde al gehad namelijk, bij de tweede zet je knipper aan en ga je. Dan is het dus schrikken als je bij de tweede ronde ineens iemand in je wiel ziet opduiken die daar helemaal niet hoort of hoeft te rijden. Dat zeg ik, dat ik schrok, niet dat ik anders nooit spiegel of blind die uitrit op jank. Er zijn gewoon idioten die dingen uithalen die je zelf maar net kunt recht breien als je goed oplet en alles netjes doet. | |
Pizza_Boom | woensdag 13 juni 2012 @ 12:41 |
Dat laatste is helaas waar. | |
RealBizkit666 | woensdag 13 juni 2012 @ 12:48 |
Dat heeft niks met onnodig links rijden te maken. Er zijn zelfs plaatsen tegenwoordig waar je verplicht bent om bij een invoegstrook links te blijven rijden. ![]() | |
NoBody122 | woensdag 13 juni 2012 @ 12:57 |
Precies spiegelen volgens de rijlessen leer je vanzelf af. Op een gegeven moment ga je je eigen volgorde van handelen ontwikkelen. Sommigen stoppen zelfs helemaal met spiegelen ![]() | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 13:51 |
Hoezo is dat niet onnodig links rijden dan? Er is toch ,formeel niet sociaal gezien, geen reden om naar links te gaan? De invoeger moet zijn snelheid zo aanpassen dat hij kan invoegen. Moet ie zelf uitzoeken allemaal. Niemand hoeft naar links zodat jij kan invoegen. Het is echter wel sociaal en ik doe het als het kan en er dus niemand last heeft ook altijd. Maar het is formeel onnodig links rijden. Die situaties waar jij het over hebt zijn natuurlijk een ander verhaal. Daar is de situatie door de tekens op de weg geregeld. En gelden dus die regels. | |
RealBizkit666 | woensdag 13 juni 2012 @ 13:59 |
Er is wel degelijk een verschil tussen onnodig links rijden, en naar links gaan om plaats te maken. Het hoeft niet, maar het mag wel. De wet van het links rijden houdt namelijk rekening met de situatie.
| |
krokdown | woensdag 13 juni 2012 @ 14:09 |
kneusjes in een golf 4 die door komen zetten waardoor ik vol op mijn rem moet. | |
NoBody122 | woensdag 13 juni 2012 @ 14:10 |
Je rijdt op dat moment echter niet onnodig links, aangezien je, op het moment dat de invoegende persoon zijn manouve inzet, hem/haar aan het inhalen bent. Het onnodig-links-rijd-verhaal gaat alleen op als de invoegende persoon alsnog wacht totdat jij er voorbij bent en op het moment dat hij/zij daar kennelijk de ruimte voor heeft, ben jij dus onnodig naar links gegaan. Overigens ga ik zelden naar links om invoegende luxe auto's ruimte te geven. Als hij/zij niet fatsoenlijk kan invoegen, maak ik daar niet mijn probleem van. Met zwaardere voertuigen ligt dat weer anders. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:11 |
Ja maar de situatie eist helemaal niet dat je dat doet. Invoegen is immers een speciale handeling dus nooit voorrang. De invoeger moet het gewoon zelf uitzoeken. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:12 |
Wat lekker sociaal ben je dan weer ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 13 juni 2012 @ 14:17 |
Pfff. Het is niet verboden. Daar ging het om... Dat het niet hoeft, is wat anders... | |
JohnnyKnoxville | woensdag 13 juni 2012 @ 14:19 |
Mwoach, voor een "luxe wagen" is het makkelijker om de snelheid aan te passen om voor of achter je in te voegen dan voor een vrachtwagen. Ik ga voor invoegende vrachtwagens ook sneller naar links dan voor personenauto's. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:34 |
Ik doe het voor beide. Wel zo sociaal denk ik. En ik vond zijn post gewoon een beetje triest afgunstig klinken ![]() ![]() | |
NoBody122 | woensdag 13 juni 2012 @ 14:37 |
Nee, oelewapper, "luxe auto" is een auto zonder aanhangwagen. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 13 juni 2012 @ 14:38 |
"Luxe waag'n" is plattelands voor "personenauto". | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:39 |
Aparte definitie van luxe hanteer je dan. Kies je woorden dan zorgvuldiger. Smartass. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 14:42 |
Ah dat was het. | |
Kentekenplaat | woensdag 13 juni 2012 @ 16:57 |
In Duitsland moet je juist naar links als het kan. | |
NoBody122 | woensdag 13 juni 2012 @ 17:11 |
Zeg ik toch, oelewapper. | |
H-D | woensdag 13 juni 2012 @ 17:15 |
Heb jij issues ofzo? | |
dester_martijn | woensdag 13 juni 2012 @ 17:18 |
Hou eens even je fatsoen, een discussie kun je ook voeren zonder dit soort bewoordingen. | |
Ridocar | woensdag 13 juni 2012 @ 17:18 |
Het is de combinatie 'verplicht rechts te houden' en 'bijzondere verrichting uitvoeren, dus invoegen, heeft geen voorrang' Op het moment dat je naar links gaat om een invoeger ruimte te geven houd je je niet aan de regel dat je uiterst rechts moet houden. Tevens verleen je voorrang aan de persoon die in wil voegen. | |
fotostarter | woensdag 13 juni 2012 @ 17:20 |
Welkom op FOK! | |
NoBody122 | woensdag 13 juni 2012 @ 17:21 |
![]() Carry on. | |
Sweetpea8472 | donderdag 14 juni 2012 @ 08:07 |
De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken! | |
Tijn | donderdag 14 juni 2012 @ 08:34 |
Ja, in Italië of Groot-Brittannië zie je ook iedereen van baan wisselen als er een invoegstrook aankomt. Maar in Nederland is het echt niet de bedoeling dat je dat doet. Leo de Haas heeft er ooit een hele uitzending aan gewijd ![]() | |
_VoiD_ | donderdag 14 juni 2012 @ 08:57 |
Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht.... | |
Tijn | donderdag 14 juni 2012 @ 09:03 |
In Duitsland is het normaal dat je al afremt op de snelweg voordat je de afrit neemt. In Nederland zak je voor je examen als je dat doet. | |
Metalfreak | donderdag 14 juni 2012 @ 09:21 |
Gas geven in de bocht zodat je half driftend de bocht door komt ![]() | |
Tism | donderdag 14 juni 2012 @ 09:27 |
Been there, done that.. ![]() | |
Sweetpea8472 | donderdag 14 juni 2012 @ 09:42 |
Ja, de eerste keer dat je dat overkomt schrik je even... Kut, kut, kut, kut! Hart in je keel... | |
Blik | donderdag 14 juni 2012 @ 10:10 |
Dat is wel een frustratie in Duitsland, het overdreven remmen op de snelweg als er een bordje verschijnt met 120/100/80/60. Duitsers gaan vaak vol in de ankers op het moment dat ze een derglijk bordje tegenkomen, ze hebben nog nooit gehoord van je auto laten uitrollen. | |
Eenskijken | donderdag 14 juni 2012 @ 10:33 |
over dat invoegen, als je weet dat er voor je een trage auto rijdt, wacht ik altijd even (gas los) bij het begin van de oprit zodat er meer ruimte ontstaat (ja sorry, auto's achter me hebben daar 'last' van mss) maar dan is er veel meer ruimte om vaart te maken en kan iedereen weer op normale snelheid invoegen. | |
Yreal | donderdag 14 juni 2012 @ 10:42 |
koop gewoon een fatsoenlijke auto | |
RealBizkit666 | donderdag 14 juni 2012 @ 10:42 |
Uitrollen en daardoor harder rijden dan is toegestaan bedoel je? Je weet toch wel dat als je het bordje passeert dat je dan nog maar die snelheid mag rijden? Technisch gezien mag er namelijk 1 cm na het bord al geflitst worden. Je zult dus al van te voren moeten gaan uitrollen. Doe je dat als je het bordje passeert, dan ben je al te laat. Dus het is logisch dat die Duitsers op de rem gaan, zo lang mogelijk de maximale toegestane snelheid aanhouden. | |
Yreal | donderdag 14 juni 2012 @ 10:48 |
Doet me denken aan dit ding. http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,177.43,,0,0.7 De bosjes zijn inmiddels veel groter en ze hebben de flitser erin verstopt. Je ziet dus alleen dat bord met u rijdt te snel. U rijdt te snel... BOEIE Flits ![]() | |
Blik | donderdag 14 juni 2012 @ 10:54 |
Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt? | |
Koepert | donderdag 14 juni 2012 @ 10:55 |
Controle in Duitsland werkt iets anders dan hier.. Daar is t iets strikter na het bordje..Hier heb je nog wel ff de tijd om uit te vieren, daar niet. | |
Pizza_Boom | donderdag 14 juni 2012 @ 11:10 |
In Nederland mag je pas x meter na het bord geflitst worden, in Duitsland zou dat wel eens anders kunnen liggen. | |
Blik | donderdag 14 juni 2012 @ 11:35 |
In Nederland mag je toch ook gewoon direct geflitst worden na het bord? | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 11:38 |
Kun je niet gewoon even terug schakelen ofzo? | |
RealBizkit666 | donderdag 14 juni 2012 @ 11:42 |
Omdat wij uitrollen daar waar het eigenlijk niet mag. ![]() En als je al voor het bordje minder hard gaat rijden, dan heb je zo een bumperklever achterop zitten, rem je bij het bord, dan zit die bumperklever er ook, en als je je laat uitrollen na het bord, heb je kans op een boete. Kies jij maar wat je het beste vind, maar het zal nooit goed zijn. ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 14 juni 2012 @ 11:42 |
Nee, je mag meteen na het bord geflitst worden, maar de politie doet dat uit "fatsoen" niet. ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 14 juni 2012 @ 12:05 |
Jawel, de minimale afstand tussen gebod en flitser is de aangegeven snelheid in m/s maal een factor 10. Voor 30 km/h betekend dit dat er 80 meter tussen moet zitten.
| |
leroytje | donderdag 14 juni 2012 @ 12:07 |
Uhm. Valt een vrouw die haar nagels zit te lakken achter het stuur ook onder een irritatie? Voor mij in ieder geval wel. | |
Sweetpea8472 | donderdag 14 juni 2012 @ 12:36 |
Nee, dat is een artikel 5 en zou niet meer op de weg mogen... | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 12:42 |
Dan is het toch juist ook een irritatie? ![]() En 2jr rijontzegging is ( soms helaas) de max. voor overtreding van art. 5. | |
Descendent | donderdag 14 juni 2012 @ 14:58 |
Een artikel 5 voor fietsers zou soms ook geen overbodige luxe zijn... Gister flink in de rem omdat één of andere randdebiel op zn fiets (met oordopjes in) zomaar opeens zonder ook maar iets aan te geven vanaf t rechts aan de weg liggende fietspad naar links overstak terwijl ik er achter hem aan kwam gereden. ![]() ![]() En als ik m had geplet had ik waarschijnlijk 'de schuld' gekregen ook nog... ![]() | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 15:09 |
Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers. ![]() | |
Matty___ | donderdag 14 juni 2012 @ 15:45 |
Alleen in de praktijk wordt er niets mee gedaan. Vooral scholieren hebben daar een handje voor. 0.0 verkeersinzicht. Hey laat ik even afslaan zonder kijken of richting aan geven. Ach die auto die 1.5 m achter mij rijdt snap dat vast wel. ![]() | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 16:12 |
Dat is iets anders. ![]() | |
Bootje84 | donderdag 14 juni 2012 @ 17:46 |
Zag vandaag een faalhaas in een cabrio waarbij dat opvouwdakdeksel rechtop stond terwijl jij met een gangetje of 60 reed.... | |
gebrokenglas | donderdag 14 juni 2012 @ 20:05 |
Een mobiel bellende gast in een wit bouwvakkersbusje die op 2 meter achter mijn bumper gaat hangen... Ongetwijfeld een automatisme om 'iemand te volgen', om zo beter zn aandacht bij het telefoongesprek te houden. Zie je ook wel bij dikke BMWs, rijden 80 vlak achter een vrachtwagen en blijkt ook dat zo'n pak zit te bellen. Desalniettemin erg onprettig. | |
gebrokenglas | donderdag 14 juni 2012 @ 20:08 |
Het uitrolvermogen van mijn vorige auto was behoorlijk goed zodat ik echt flink vroeg het gas los moest laten om niet al te hard zo'n bebouwde kom in te rollen. En bijremmen doe ik bij voorkeur niet, zonder van de energie. Maar daardoor ben ik wel eens geflitst toen ik - nog altijd uitrollend - een flitskast passeerde. ![]() | |
Mwanatabu | donderdag 14 juni 2012 @ 20:12 |
Vanochtend alles wel, lekker muziekje op en soepeltjes naar het werk. Alles en iedereen reed door. Heel Gallië? Nee, een kleine Daihatsu bleef moedig weerstand bieden aan de doorstroom en maakte het leven van het verkeer op de omringende rijbanen bepaald niet makkelijk. Een klein metallic gebakje dus, dat fijn even een trein aan vrachtwagens ging inhalen met 90km/u. Alles erachter in de remmen. Gevolg: alles klem op links naast die vrachtwagens. Heel fijn als je net Apeldoorn binnen rijdt met z'n allen en de ene na de andere auto moet uitvoegen. Na mijn afslag (A'doorn Zuid) zag ik hem niet meer en dacht dat ie doorgekacheld was richting Arnhem. Er was alleen wel een net iets grotere afstand tussen twee vrachtwagens schuin voor me, heel grappig. Even opletten dus. KIEKEBOE! Kwam ie weer opzij zeilen ineens. Met 80 dit keer, want: tussen de vrachtwagens. Hop, alles weer in de ankers, ik voorop. Krijg ik als ik hem even later eindelijk voorbij kan een boze blik van hem (ja, het was een meneer) alsof ik zat te kleven. Nee lul, jij ramt dat ding vlak voor mijn neus de weg op zonder te kijken. Als ik kan hou ik juist zo groot mogelijke afstand van nono's als jij... Hij zat vervolgens tot vlakbij mijn werk achter me, had nog even de stille hoop dat we dezelfde baas hadden en ik hem even kon vragen op de parkeerplaats of dat blik van m op slagroom reed. | |
Descendent | donderdag 14 juni 2012 @ 20:20 |
Hehe ![]() Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik.... ![]() En op een gegeven moment jawel: achter mij doemt een bumperklevend (hoe schattig ![]() ![]() (Op zich had ie gelijk; ik HAD eventueel dwars door die Yaris heengekund ja.... ![]() | |
Bootje84 | donderdag 14 juni 2012 @ 20:29 |
Er is niets mis met een yaris ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 14 juni 2012 @ 20:29 |
hij is best lelijk. daarentegen denk ik dat ie vrij degelijk is en redelijk rijdt. | |
NoBody122 | donderdag 14 juni 2012 @ 20:33 |
Dit topic zou op een Slowaaks forum een stuk sneller lopen, gegarandeerd.. Wat een debiele inhaalacties op de meest onoverzichtelijke plekken iedere keer ![]() | |
Descendent | donderdag 14 juni 2012 @ 20:46 |
Dan ben je zo ongeveer de enige van onder de 80 die zo'n ding rijdt. ![]() ![]() | |
Mwanatabu | donderdag 14 juni 2012 @ 21:42 |
Hohoho, vergeet ons gleufdiertjes niet. Ik zou echt graag een Yaris willen hoor ![]() | |
Mwanatabu | donderdag 14 juni 2012 @ 21:45 |
Er is inderdaad een bepaald type chauffeur dat schijnt te denken dat de snelheid van een rijbaan afhangt van alleen die achterste wagen. Kleven dus, laatste moment in de remmen, rechts erlangs, the works. Gek genoeg leert dit type ook nooit dat ze na die inhaal/van de weg drukactie weer precies met hetzelfde probleem zitten omdat de auto ervoor ook "niet doorrijdt", net als de volgende 3 kilometer aan auto's. ![]() | |
Metalfreak | donderdag 14 juni 2012 @ 22:03 |
Ik zou 'm mijn vriendin ook graag aanbevelen in plaats van die Fiat Seicento ![]() ![]() ![]() | |
H-D | donderdag 14 juni 2012 @ 22:09 |
Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden. ![]() | |
Hanako | donderdag 14 juni 2012 @ 22:12 |
Zeur toch niet zo geef elkaar toch wat ruimte en liefde ![]() De wereld is van ons allemaal. | |
lezut | donderdag 14 juni 2012 @ 22:39 |
Ook leuk; iemand die met 60 km/h op een 80-weg gaat rijden en dan maar knipperen met z'n richtingaanwijzers dat je er te dicht op zit... Die man heeft geluk dat ik niet de wetgevende macht ben, anders ging zijn papiertje door de shredder en zijn auto in de pers ![]() | |
krokdown | donderdag 14 juni 2012 @ 22:42 |
De meneer die met zijn Peugeot 107 ( ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 15 juni 2012 @ 00:32 |
Auto's met een motor van minder dan 1,2 moeten verboden worden. Valt mij trouwens op dat steeds meer mensen bij stoplichten irritant gaan lopen blokken zodat je er niet voor kan gAan staan. Ik ben ook naast je nog steeds 20x sneller weg ![]() | |
joeftw | vrijdag 15 juni 2012 @ 00:52 |
- Rijden op een N-weg (80), waar ik zelf 100 links rijdt - waardoor ik vervolgens een bumperklever krijg? Raar- ik zit zelf al fout door te hard te rijden. Haalt ie mij rechts in ![]() - Wegwerkzaamheden... 70 op matrixborden. Ik rij 70 op cruise. In de verte zie ik iemand al komen aangassen met zo'n 450 km/u om vervolgens in mijn reet te kruipen - de aarsridder. Ik rustig 70 cruisen. Hij grootlicht en toeteren ![]() - Mensen gunnen: Weer de bumperklevers - Maar vooruit- ik laat ze me inhalen. Ik geef richting aan naar links (zonder snelheid te verminderen) maar die gast snapt niet dat ik hem toe laat mij in te halen. Ik rem (zachtjes) - hij ook ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door joeftw op 15-06-2012 01:16:21 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juni 2012 @ 01:35 |
Als je zoveel last van bumperklevers hebt en rechts ingehaald wordt rij je gewoon teveel onnodig links. | |
Sweetpea8472 | vrijdag 15 juni 2012 @ 07:01 |
Geen slecht woord over de Yaris! Ik heb jaren lang heel prettig gereden in dat ding, meer dan 200K kilometers gemaakt en ik mis hem nog steeds! (ik snap ook waarom ouderen hem prettig vinden, hij heeft een redelijk hoge instap voor zo'n klein autootje en hij heeft een hele brede basis, wat veel van die hoge-instap autootjes niet hebben, van achter lijken dat vaak net van die brommobieltjes, zo smal). En geloof me, zo'n Yaris kan heel goed meekomen op de Nederlandse wegen hoor. Het is volledig afhankelijk van de bestuurder. | |
Ridocar | vrijdag 15 juni 2012 @ 08:36 |
Voor een boete ja, maar probeer maar eens een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een fiets te regelen..... | |
Pizza_Boom | vrijdag 15 juni 2012 @ 09:58 |
Hij heeft gewoon voorrang te verlenen als hij wil invoegen. Als hij naar links komt moet hij zorgen dat hij niemand hindert die daar rijdt. | |
thabrid | vrijdag 15 juni 2012 @ 10:28 |
Motor inhoud is niet het belangrijkste, je moet gewoon een redelijk koppel hebben en redelijke pk's. Een ford ka met 1.2 met 69PK en 102nm koppel moeten ze gewoon verbieden. 1 keer mee gekregen van de dealer, dat wil echt niet accelereren op de snelweg, zelfs niet in z'n 4. TFSI blokken 1.2 met 104pk 174NM mogen best of de 1.0 eco boost van ford, gaat ook lekker van de 100 naar de 130, hebben zelfs meer koppel dan de 1.6 standaard versie, langleven de turbo | |
Accordtje | vrijdag 15 juni 2012 @ 11:16 |
Waarom rijdt je dan links? Blijkbaar was er ruimte om rechts te rijden...? |