abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112764005
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:17 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja ik had het dan ook niet over weefstroken. Maar over een 'standaard' snelweg situatie.
Eens, ik had jou ook niet moeten quoten, Ik doelde eigenlijk meer op het theorie geneuzel van Accordtje
pi_112764189
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn er genoeg dingen vastgelegd. Er is ook nog zoiets als inzicht en normaal gedrag. Vrachtwagens die seinen als de ander er voorbij is. Wordt niet zo geleegd, mag niet (groot licht mag je alleen gebruiken als je andere weggebruikers niet hindert in het donker of ter afwending van gevaar) maar gebeurt wel en heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid.
Bij file op de uitvoegstrook alvast op de vluchtstrook ervoor gaan staan. Mag niet, gebeurt wel, is veiliger dan rechts staan. Een verdrijvingsvlak gebruiken als voorsorteervak om zo de andere weggebruikers niet tot last te zijn. Mag niet, gebeurt wel en is beter ook.

Knipperen valt daar ook onder. Rijd ik rechts, wil ik inhalen en zie ik dat de linkerbaan vrij is, terwijl er op de middenbaan achter mij iemand aan komt, dan zet ik mijn knippertje aan. Ik ga niet meteen, maar de persoon schuin achter/naast mij ziet dan dat ik ook naar links wil, gaat meestal uit beleefdheid naar links en ik kan ook mijn weg zonder problemen vervolgen. Rijden ze naast me dan wil ik vaak nog even mijn hand opsteken. Maar wat ik nu doe (en deze persoon trouwens ook) dat mag niet.
Zelfde verhaal: Invoegstrook, als ik met 120 aan kom banjeren op de rechterbaan en het is rustig terwijl er mensen willen invoegen, dan schuif ik een baantje op (na eerst te hebben gekeken of ik daar niemand mee lastig val!). Ik heb er geen last van, zij kunnen rustig hun invoegactie maken zonder mij te hinderen en ieder gaat weer door met de rit waarmee hij bezig was. Wordt dat zo geleerd? Nee. Mag het? Absoluut niet. Is het sociaal en goed voor de doorstroming? Ja, mits je op de linkerbaan niemand hindert wel ja.
Jij snapt het, soms vraagt de verkeersveiligheid wetten te overtreden. Ik heb alleen geen zin om zo'n lang betoog te schrijven als er ook een interessante voetbalpot op tv is :9
  FOK!fotograaf maandag 11 juni 2012 @ 22:32:46 #203
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112764235
En ik heb nog een ninja gedaan ook ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112764250
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden?
hier in roosendaal wel :')
pi_112764551
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:29 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Eens, ik had jou ook niet moeten quoten, Ik doelde eigenlijk meer op het theorie geneuzel van Accordtje
Ik heb het over precies hetzelfde als H-D. Het ging om het feit dat mensen de richtingaanwijzer gebruiken bij drukte om te laten zien dat ze van rijstrook willen wisselen. Dat is inderdaad theoretisch al onjuist, maar zorgt in de praktijk zelfs eerder voor verwarring dan voor duidelijkheid.

Het moge duidelijk zijn dat er situaties zijn waarin het veiliger is om van de verkeersregels af te wijken, maar waar het in eerste instantie om ging is dat niet.
pi_112765561
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik heb het over precies hetzelfde als H-D. Het ging om het feit dat mensen de richtingaanwijzer gebruiken bij drukte om te laten zien dat ze van rijstrook willen wisselen. Dat is inderdaad theoretisch al onjuist, maar zorgt in de praktijk zelfs eerder voor verwarring dan voor duidelijkheid.

Het moge duidelijk zijn dat er situaties zijn waarin het veiliger is om van de verkeersregels af te wijken, maar waar het in eerste instantie om ging is dat niet.
Ik lees de post nog eens van je "lesje nemen" nog een keer, maar kan deze nuance kan ik er niet in ontdekken.
pi_112766375
Nee klopt. Die schrijft namelijk dat hij z'n richtingaanwijzer zo vroeg mogelijk aan zet zodat anderen kunnen zien wat hij wil gaan doen. Dat zorgt dus eerder voor verwarring dan voor duidelijkheid, want anderen zullen eerder gaan twijfelen of hij hem/haar wel gezien heeft.

Zoals ik die post las komt het voor mij over als: ik zet gewoon m'n richtingaanwijzer aan en als ik kan dan wissel ik meteen van rijstrook, kan ik niet dan wacht ik tot ik ruimte krijg, maar laat wel alvast m'n richtingaanwijzer aan zodat de rest ziet dat ik zometeen wil wisselen van rijstrook.

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je zo auto rijdt dan kan je wat mij betreft beter nog wat lessen gaan volgen ja.
pi_112770869
Je zet de richtingaanwijzer toch ook niet als je al aan het afslaan bent, maar toch ruim van te voren.

Als je moet wachten met de richtingaanwijzer aan te doen tot het moment dat er niemand meer is, kun je de richtingaanwijzer net zo goed uit laten natuurlijk. ;)

Dus op zich is het prima als je het van te voren al doet, maar persoonlijk vind ik het ook irritant. Omdat je inderdaad niet weet of iemand toch meteen van rijstrook wisselt.
pi_112772414
Het lijkt me het belangrijkst dat je bij richting aangeven zoveel mogelijk de regels gebruikt die (de meesten) Nederlanders tijdens rijles geleerd hebben. Dat is bij inhalen; eerst kijken, als je denkt dat er ruimte is knipper aan, nog een keer kijken (!, misschien reed die achterop komende auto wel sneller dan je eerst dacht), (terugschakelen, gas intrappen), opschuiven.

In Frankrijk is het inderdaad iets gebruikelijker dat men de knipper al aanzet als men van plan is op te schuiven, al meermaals schrikreacties van buitenlandse bestuurders gezien daardoor (remmen, stuuractie), maar dat zal de manier zijn waarop zij het (iig in de vorige eeuw) geleerd hebben.

Als je denkt dat je die regel hier ook zomaar kunt toepassen, ben je imho onveilig bezig. Natuurlijk kan je het wel een beetje aanpassen, bijvoorbeeld een rij auto's haalt je links in (2 banen), jij ziet een gat tussen achteropkomende auto en de auto daarachter. Als de eerste auto naast je rijdt (bumpers gelijk zeg maar), zet ik de knipper aan; die auto gaat echt niet meer denken dat ik nu ga opschuiven, maar ik maak de tweede auto zo vroeg mogelijk duidelijk dat ik het gat in wil.

Dan ben je wel zo sociaal bezig door ook vlot naar links te gaan en snelheid te maken. Terugschakelen lijkt bij veel autobestuurders tegenwoordig taboe (brandstofbesparing ofzo, en luiheid), naar mijn idee ben je dat gewoon verplicht als je minder dan 120pk/ton tot je beschikking hebt en je wilt naar links in een beperkte ruimte. En dan ook niet in 100 meter kruipend de lijn over gaarne.
Killing as few patients as possible.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 juni 2012 @ 15:58:23 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112790573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je zet de richtingaanwijzer toch ook niet als je al aan het afslaan bent, maar toch ruim van te voren.
Maar meestal moet je met afslaan remmen en gaat dus eerst de knipper aan en dan pas ga je remmen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:37:19 #211
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112797521
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit?

Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. :) (ja en het nemen van afslagen)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_112797915
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:37 schreef Descendent het volgende:
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit?

Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. :) (ja en het nemen van afslagen)
Bij wisselen van rijstrook moet je voorrang verlenen slimpie
pi_112807970
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:37 schreef Descendent het volgende:
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit?

Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. :) (ja en het nemen van afslagen)
Men weet dat Nederlanders vaak gewoon slecht in de spiegels kijken, dus die "angst" is gegrond. Kijk als automobilist zijnde zal je niet zo snel denken die zal me wel niet gezien hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat als motorrijder wel denkt op zo'n moment.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:44:52 #214
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112809371
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Bij wisselen van rijstrook moet je voorrang verlenen slimpie
Klopt; maar ook als er een mooi beetje ruimte is in de rij auto's links van je is t wel ff beter om aan te geven dat je van baan gaat wisselen...
En verder kan de automobilist op de linkerstrook denken bij geknipper: de arme ziel; zit achter die Toyota Yaris die met 90 over de snelweg tuft; Hé, ik laat m er ff tussen! :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_112810964
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:44 schreef Descendent het volgende:

[..]

Klopt; maar ook als er een mooi beetje ruimte is in de rij auto's links van je is t wel ff beter om aan te geven dat je van baan gaat wisselen...
En verder kan de automobilist op de linkerstrook denken bij geknipper: de arme ziel; zit achter die Toyota Yaris die met 90 over de snelweg tuft; Hé, ik laat m er ff tussen! :)
Ja maar ja maar, dan ben ik mijn plaatsje kwijt :'(
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Men weet dat Nederlanders vaak gewoon slecht in de spiegels kijken, dus die "angst" is gegrond. Kijk als automobilist zijnde zal je niet zo snel denken die zal me wel niet gezien hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat als motorrijder wel denkt op zo'n moment.
Men speigelt in Nederland wel goed, hoe kom je erbij dat in Nederland slecht gespiegeld word? Dat kleine deel die dat niet doet kan toch niet de maatstaf zijn voor rijdend Nederland! Zoiezo gaat iedereen met een fatsoenlijk verkeersinzicht niet de knipperlicht bij voorbaat aanzetten wanneer er een motorrijder naast hen rijd.
pi_112811077
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:37 schreef Descendent het volgende:
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit?

Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. :) (ja en het nemen van afslagen)
Nee dat is niet wat de meeste mensen zeggen. Mensen schrikken ervan dat een auto plotseling richting gaat aangeven terwijl er geen ruimte is, denkenden dat ze niet gezien worden.

En terecht. Iedereen wordt aangeleerd om pas richting aan te geven op het moment dat er daadwerkelijk ruimte is. Een eigen draai aan de regels geven werkt niet want niet iedere verkeersdeelnemer begrijpt dat.
pi_112811089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:09 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Ja maar ja maar, dan ben ik mijn plaatsje kwijt :'(

[..]

Men speigelt in Nederland wel goed, hoe kom je erbij dat in Nederland slecht gespiegeld word? Dat kleine deel die dat niet doet kan toch niet de maatstaf zijn voor rijdend Nederland! Zoiezo gaat iedereen met een fatsoenlijk verkeersinzicht niet de knipperlicht bij voorbaat aanzetten wanneer er een motorrijder naast hen rijd.
leuk dat jij het woord verkeersinzicht bezigt.
  Spellchecker woensdag 13 juni 2012 @ 03:13:31 #218
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112822364
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn er genoeg dingen vastgelegd. Er is ook nog zoiets als inzicht en normaal gedrag. Vrachtwagens die seinen als de ander er voorbij is. Wordt niet zo geleegd, mag niet (groot licht mag je alleen gebruiken als je andere weggebruikers niet hindert in het donker of ter afwending van gevaar) maar gebeurt wel en heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid.
Bij file op de uitvoegstrook alvast op de vluchtstrook ervoor gaan staan. Mag niet, gebeurt wel, is veiliger dan rechts staan. Een verdrijvingsvlak gebruiken als voorsorteervak om zo de andere weggebruikers niet tot last te zijn. Mag niet, gebeurt wel en is beter ook.

Knipperen valt daar ook onder. Rijd ik rechts, wil ik inhalen en zie ik dat de linkerbaan vrij is, terwijl er op de middenbaan achter mij iemand aan komt, dan zet ik mijn knippertje aan. Ik ga niet meteen, maar de persoon schuin achter/naast mij ziet dan dat ik ook naar links wil, gaat meestal uit beleefdheid naar links en ik kan ook mijn weg zonder problemen vervolgen. Rijden ze naast me dan wil ik vaak nog even mijn hand opsteken. Maar wat ik nu doe (en deze persoon trouwens ook) dat mag niet.
Zelfde verhaal: Invoegstrook, als ik met 120 aan kom banjeren op de rechterbaan en het is rustig terwijl er mensen willen invoegen, dan schuif ik een baantje op (na eerst te hebben gekeken of ik daar niemand mee lastig val!). Ik heb er geen last van, zij kunnen rustig hun invoegactie maken zonder mij te hinderen en ieder gaat weer door met de rit waarmee hij bezig was. Wordt dat zo geleerd? Nee. Mag het? Absoluut niet. Is het sociaal en goed voor de doorstroming? Ja, mits je op de linkerbaan niemand hindert wel ja.

Verder, over het rijden. Je hebt de modelmanier, zo wordt het je geleerd, en je hebt de manier zoals je uiteindelijk gaat rijden en dat verschilt aardig. Schakelen bij 3000 toeren? Echt niet altijd hoor. Straatje keren? Zet de auto maar halfdwars voor de straat waar ik hem in wil hebben, is makkelijker en duidelijker. Inparkeren? Soms kan een stoepje meepakken met draaien ook handig zijn.
Aan jou zou ik een auto toevertrouwen: Hier spreekt duidelijk iemand met voldoende rijervaring en verkeersinzicht ^O^
Tevens -purist.
pi_112828451
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn er genoeg dingen vastgelegd. Er is ook nog zoiets als inzicht en normaal gedrag. Vrachtwagens die seinen als de ander er voorbij is. Wordt niet zo geleegd, mag niet (groot licht mag je alleen gebruiken als je andere weggebruikers niet hindert in het donker of ter afwending van gevaar) maar gebeurt wel en heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid.
Bij file op de uitvoegstrook alvast op de vluchtstrook ervoor gaan staan. Mag niet, gebeurt wel, is veiliger dan rechts staan. Een verdrijvingsvlak gebruiken als voorsorteervak om zo de andere weggebruikers niet tot last te zijn. Mag niet, gebeurt wel en is beter ook.

Knipperen valt daar ook onder. Rijd ik rechts, wil ik inhalen en zie ik dat de linkerbaan vrij is, terwijl er op de middenbaan achter mij iemand aan komt, dan zet ik mijn knippertje aan. Ik ga niet meteen, maar de persoon schuin achter/naast mij ziet dan dat ik ook naar links wil, gaat meestal uit beleefdheid naar links en ik kan ook mijn weg zonder problemen vervolgen. Rijden ze naast me dan wil ik vaak nog even mijn hand opsteken. Maar wat ik nu doe (en deze persoon trouwens ook) dat mag niet.
Zelfde verhaal: Invoegstrook, als ik met 120 aan kom banjeren op de rechterbaan en het is rustig terwijl er mensen willen invoegen, dan schuif ik een baantje op (na eerst te hebben gekeken of ik daar niemand mee lastig val!). Ik heb er geen last van, zij kunnen rustig hun invoegactie maken zonder mij te hinderen en ieder gaat weer door met de rit waarmee hij bezig was. Wordt dat zo geleerd? Nee. Mag het? Absoluut niet. Is het sociaal en goed voor de doorstroming? Ja, mits je op de linkerbaan niemand hindert wel ja.

Verder, over het rijden. Je hebt de modelmanier, zo wordt het je geleerd, en je hebt de manier zoals je uiteindelijk gaat rijden en dat verschilt aardig. Schakelen bij 3000 toeren? Echt niet altijd hoor. Straatje keren? Zet de auto maar halfdwars voor de straat waar ik hem in wil hebben, is makkelijker en duidelijker. Inparkeren? Soms kan een stoepje meepakken met draaien ook handig zijn.
_O_ _O_ _O_ _O_
pi_112828690
Ik snap niet dat jullie hem vereren... :')

Over de vluchtstrook bij file is absoluut niet veiliger. Want mensen die gewoon netjes in de rij wachten en bij de uitvoegstrook naar rechts gaan kunnen voor onverwachte problemen komen te staan, veroorzaakt door de idioten die denken dat het wel via de vluchtstrook kan (meestal met een in verhouding te hoge snelheid).

Daarnaast, ik wil wel eens weten in welk wetboek staat dat je geen plaats mag maken voor iemand die wil gaan inhalen of invoegen, hier is geen "keep your lane". :')
En tevens wordt je dat gewoon geleerd. Je hoeft het niet te doen, maar het is absoluut niet verboden.
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 11:44:13 #221
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112829039
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik snap niet dat jullie hem vereren... :')

Over de vluchtstrook bij file is absoluut niet veiliger. Want mensen die gewoon netjes in de rij wachten en bij de uitvoegstrook naar rechts gaan kunnen voor onverwachte problemen komen te staan, veroorzaakt door de idioten die denken dat het wel via de vluchtstrook kan (meestal met een in verhouding te hoge snelheid).
Lezen is blijkbaar moeilijk. Het is veiliger om, als de afrit vol staat, alvast op de vluchtstrook te gaan staan dan om rechts te blijven staan. En beter voor de doorstroming ook trouwens. Het gaat over stilstaan op de vluchtstrook omdat je al voor sorteert, niet een file inhalen over de vluchtstrook.
En daar ik redelijk in de buurt van de zwarte markt te Beverwijk woon (woon net onder Alkmaar), kom ik hier, helaas ook op zondag, nog wel eens langs en zal het niet de eerste keer zijn dat ik het fout zie gaan omdat er eentje achterop het stilstaande verkeer klapt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112829114
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Lezen is blijkbaar moeilijk. Het is veiliger om, als de afrit vol staat, alvast op de vluchtstrook te gaan staan dan om rechts te blijven staan. En beter voor de doorstroming ook trouwens. Het gaat over stilstaan op de vluchtstrook omdat je al voor sorteert, niet een file inhalen over de vluchtstrook.
En daar ik redelijk in de buurt van de zwarte markt te Beverwijk woon (woon net onder Alkmaar), kom ik hier, helaas ook op zondag, nog wel eens langs en zal het niet de eerste keer zijn dat ik het fout zie gaan omdat er eentje achterop het stilstaande verkeer klapt.
I stand corrected. :@

Dat had ik inderdaad niet goed gelezen.
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 11:47:07 #223
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112829167
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

I stand corrected. :@

Dat had ik inderdaad niet goed gelezen.
Prima, no hard feelings! ;) :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112829386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Lezen is blijkbaar moeilijk. Het is veiliger om, als de afrit vol staat, alvast op de vluchtstrook te gaan staan dan om rechts te blijven staan. En beter voor de doorstroming ook trouwens. Het gaat over stilstaan op de vluchtstrook omdat je al voor sorteert, niet een file inhalen over de vluchtstrook.
En daar ik redelijk in de buurt van de zwarte markt te Beverwijk woon (woon net onder Alkmaar), kom ik hier, helaas ook op zondag, nog wel eens langs en zal het niet de eerste keer zijn dat ik het fout zie gaan omdat er eentje achterop het stilstaande verkeer klapt.
Soms is het inderdaad veiliger om alvast voor te sorteren op die vluchtstrook omdat je anders de rechterrijbaan blokkeert. Mensen die weten wanneer dit beter is, die snappen het. ^O^

Die ene Ford Ka (what else?) vorig najaar die om half tien buiten de spits om dat geintje ineens flikte had dat inzicht dus niet. 8)7 Ik had net een paar weken mijn rijbewijs dus je kunt je voorstellen dat ik me rot schrok toen die eikel me ineens van rechts voorbij schoot van over de vluchtstrook toen ik de uitvoegstrook op wilde. Hij had echt geluk dat ik vers uit de lessen kwam en alles wel drie keer controleerde en spiegelde want met de snelheid waarmee hij het deed was het anders echt ernstig fout gegaan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:59:37 #225
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_112829621
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:

Daarnaast, ik wil wel eens weten in welk wetboek staat dat je geen plaats mag maken voor iemand die wil gaan inhalen of invoegen, hier is geen "keep your lane". :')
Plaats maken voor invoegers door een baan op te schuiven is gewoon onnodig links rijden. Theoretisch gezien is dat absoluut niet de bedoeling, je moet gewoon je snelheid behouden en de invoeger het laten uitzoeken (hij doet immers de manoeuvre). In de praktijk is het echter wel zo sociaal om wel even plek te maken voor invoegers, zeker als je daarbij niemand in de weg zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')