abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112764005
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:17 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja ik had het dan ook niet over weefstroken. Maar over een 'standaard' snelweg situatie.
Eens, ik had jou ook niet moeten quoten, Ik doelde eigenlijk meer op het theorie geneuzel van Accordtje
pi_112764189
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn er genoeg dingen vastgelegd. Er is ook nog zoiets als inzicht en normaal gedrag. Vrachtwagens die seinen als de ander er voorbij is. Wordt niet zo geleegd, mag niet (groot licht mag je alleen gebruiken als je andere weggebruikers niet hindert in het donker of ter afwending van gevaar) maar gebeurt wel en heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid.
Bij file op de uitvoegstrook alvast op de vluchtstrook ervoor gaan staan. Mag niet, gebeurt wel, is veiliger dan rechts staan. Een verdrijvingsvlak gebruiken als voorsorteervak om zo de andere weggebruikers niet tot last te zijn. Mag niet, gebeurt wel en is beter ook.

Knipperen valt daar ook onder. Rijd ik rechts, wil ik inhalen en zie ik dat de linkerbaan vrij is, terwijl er op de middenbaan achter mij iemand aan komt, dan zet ik mijn knippertje aan. Ik ga niet meteen, maar de persoon schuin achter/naast mij ziet dan dat ik ook naar links wil, gaat meestal uit beleefdheid naar links en ik kan ook mijn weg zonder problemen vervolgen. Rijden ze naast me dan wil ik vaak nog even mijn hand opsteken. Maar wat ik nu doe (en deze persoon trouwens ook) dat mag niet.
Zelfde verhaal: Invoegstrook, als ik met 120 aan kom banjeren op de rechterbaan en het is rustig terwijl er mensen willen invoegen, dan schuif ik een baantje op (na eerst te hebben gekeken of ik daar niemand mee lastig val!). Ik heb er geen last van, zij kunnen rustig hun invoegactie maken zonder mij te hinderen en ieder gaat weer door met de rit waarmee hij bezig was. Wordt dat zo geleerd? Nee. Mag het? Absoluut niet. Is het sociaal en goed voor de doorstroming? Ja, mits je op de linkerbaan niemand hindert wel ja.
Jij snapt het, soms vraagt de verkeersveiligheid wetten te overtreden. Ik heb alleen geen zin om zo'n lang betoog te schrijven als er ook een interessante voetbalpot op tv is :9
  FOK!fotograaf maandag 11 juni 2012 @ 22:32:46 #203
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112764235
En ik heb nog een ninja gedaan ook ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112764250
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden?
hier in roosendaal wel :')
pi_112764551
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:29 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Eens, ik had jou ook niet moeten quoten, Ik doelde eigenlijk meer op het theorie geneuzel van Accordtje
Ik heb het over precies hetzelfde als H-D. Het ging om het feit dat mensen de richtingaanwijzer gebruiken bij drukte om te laten zien dat ze van rijstrook willen wisselen. Dat is inderdaad theoretisch al onjuist, maar zorgt in de praktijk zelfs eerder voor verwarring dan voor duidelijkheid.

Het moge duidelijk zijn dat er situaties zijn waarin het veiliger is om van de verkeersregels af te wijken, maar waar het in eerste instantie om ging is dat niet.
pi_112765561
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik heb het over precies hetzelfde als H-D. Het ging om het feit dat mensen de richtingaanwijzer gebruiken bij drukte om te laten zien dat ze van rijstrook willen wisselen. Dat is inderdaad theoretisch al onjuist, maar zorgt in de praktijk zelfs eerder voor verwarring dan voor duidelijkheid.

Het moge duidelijk zijn dat er situaties zijn waarin het veiliger is om van de verkeersregels af te wijken, maar waar het in eerste instantie om ging is dat niet.
Ik lees de post nog eens van je "lesje nemen" nog een keer, maar kan deze nuance kan ik er niet in ontdekken.
pi_112766375
Nee klopt. Die schrijft namelijk dat hij z'n richtingaanwijzer zo vroeg mogelijk aan zet zodat anderen kunnen zien wat hij wil gaan doen. Dat zorgt dus eerder voor verwarring dan voor duidelijkheid, want anderen zullen eerder gaan twijfelen of hij hem/haar wel gezien heeft.

Zoals ik die post las komt het voor mij over als: ik zet gewoon m'n richtingaanwijzer aan en als ik kan dan wissel ik meteen van rijstrook, kan ik niet dan wacht ik tot ik ruimte krijg, maar laat wel alvast m'n richtingaanwijzer aan zodat de rest ziet dat ik zometeen wil wisselen van rijstrook.

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je zo auto rijdt dan kan je wat mij betreft beter nog wat lessen gaan volgen ja.
pi_112770869
Je zet de richtingaanwijzer toch ook niet als je al aan het afslaan bent, maar toch ruim van te voren.

Als je moet wachten met de richtingaanwijzer aan te doen tot het moment dat er niemand meer is, kun je de richtingaanwijzer net zo goed uit laten natuurlijk. ;)

Dus op zich is het prima als je het van te voren al doet, maar persoonlijk vind ik het ook irritant. Omdat je inderdaad niet weet of iemand toch meteen van rijstrook wisselt.
pi_112772414
Het lijkt me het belangrijkst dat je bij richting aangeven zoveel mogelijk de regels gebruikt die (de meesten) Nederlanders tijdens rijles geleerd hebben. Dat is bij inhalen; eerst kijken, als je denkt dat er ruimte is knipper aan, nog een keer kijken (!, misschien reed die achterop komende auto wel sneller dan je eerst dacht), (terugschakelen, gas intrappen), opschuiven.

In Frankrijk is het inderdaad iets gebruikelijker dat men de knipper al aanzet als men van plan is op te schuiven, al meermaals schrikreacties van buitenlandse bestuurders gezien daardoor (remmen, stuuractie), maar dat zal de manier zijn waarop zij het (iig in de vorige eeuw) geleerd hebben.

Als je denkt dat je die regel hier ook zomaar kunt toepassen, ben je imho onveilig bezig. Natuurlijk kan je het wel een beetje aanpassen, bijvoorbeeld een rij auto's haalt je links in (2 banen), jij ziet een gat tussen achteropkomende auto en de auto daarachter. Als de eerste auto naast je rijdt (bumpers gelijk zeg maar), zet ik de knipper aan; die auto gaat echt niet meer denken dat ik nu ga opschuiven, maar ik maak de tweede auto zo vroeg mogelijk duidelijk dat ik het gat in wil.

Dan ben je wel zo sociaal bezig door ook vlot naar links te gaan en snelheid te maken. Terugschakelen lijkt bij veel autobestuurders tegenwoordig taboe (brandstofbesparing ofzo, en luiheid), naar mijn idee ben je dat gewoon verplicht als je minder dan 120pk/ton tot je beschikking hebt en je wilt naar links in een beperkte ruimte. En dan ook niet in 100 meter kruipend de lijn over gaarne.
Killing as few patients as possible.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 juni 2012 @ 15:58:23 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112790573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je zet de richtingaanwijzer toch ook niet als je al aan het afslaan bent, maar toch ruim van te voren.
Maar meestal moet je met afslaan remmen en gaat dus eerst de knipper aan en dan pas ga je remmen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:37:19 #211
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112797521
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit?

Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. :) (ja en het nemen van afslagen)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_112797915
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:37 schreef Descendent het volgende:
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit?

Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. :) (ja en het nemen van afslagen)
Bij wisselen van rijstrook moet je voorrang verlenen slimpie
pi_112807970
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:37 schreef Descendent het volgende:
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit?

Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. :) (ja en het nemen van afslagen)
Men weet dat Nederlanders vaak gewoon slecht in de spiegels kijken, dus die "angst" is gegrond. Kijk als automobilist zijnde zal je niet zo snel denken die zal me wel niet gezien hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat als motorrijder wel denkt op zo'n moment.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:44:52 #214
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112809371
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Bij wisselen van rijstrook moet je voorrang verlenen slimpie
Klopt; maar ook als er een mooi beetje ruimte is in de rij auto's links van je is t wel ff beter om aan te geven dat je van baan gaat wisselen...
En verder kan de automobilist op de linkerstrook denken bij geknipper: de arme ziel; zit achter die Toyota Yaris die met 90 over de snelweg tuft; Hé, ik laat m er ff tussen! :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_112810964
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:44 schreef Descendent het volgende:

[..]

Klopt; maar ook als er een mooi beetje ruimte is in de rij auto's links van je is t wel ff beter om aan te geven dat je van baan gaat wisselen...
En verder kan de automobilist op de linkerstrook denken bij geknipper: de arme ziel; zit achter die Toyota Yaris die met 90 over de snelweg tuft; Hé, ik laat m er ff tussen! :)
Ja maar ja maar, dan ben ik mijn plaatsje kwijt :'(
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Men weet dat Nederlanders vaak gewoon slecht in de spiegels kijken, dus die "angst" is gegrond. Kijk als automobilist zijnde zal je niet zo snel denken die zal me wel niet gezien hebben, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat als motorrijder wel denkt op zo'n moment.
Men speigelt in Nederland wel goed, hoe kom je erbij dat in Nederland slecht gespiegeld word? Dat kleine deel die dat niet doet kan toch niet de maatstaf zijn voor rijdend Nederland! Zoiezo gaat iedereen met een fatsoenlijk verkeersinzicht niet de knipperlicht bij voorbaat aanzetten wanneer er een motorrijder naast hen rijd.
pi_112811077
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:37 schreef Descendent het volgende:
Dus eigelijk is wat de meeste mensen hier zeggen dat je de richtingaanwijzer NIET al moet laten knipperen als signaal van 'Ik wil ff van baan opschuiven' OMdat de mensen op de linkerbaan bang zijn dat je m er dan ertussengooit?

Dat zegt op zich veul over het weggedrag van veul Nederlanders lijkt me. Want knipperen is in eerste instantie wel bedoeld om een bijzondere verrichting aan te geven Zoals het wisselen van rijstrook. :) (ja en het nemen van afslagen)
Nee dat is niet wat de meeste mensen zeggen. Mensen schrikken ervan dat een auto plotseling richting gaat aangeven terwijl er geen ruimte is, denkenden dat ze niet gezien worden.

En terecht. Iedereen wordt aangeleerd om pas richting aan te geven op het moment dat er daadwerkelijk ruimte is. Een eigen draai aan de regels geven werkt niet want niet iedere verkeersdeelnemer begrijpt dat.
pi_112811089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:09 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Ja maar ja maar, dan ben ik mijn plaatsje kwijt :'(

[..]

Men speigelt in Nederland wel goed, hoe kom je erbij dat in Nederland slecht gespiegeld word? Dat kleine deel die dat niet doet kan toch niet de maatstaf zijn voor rijdend Nederland! Zoiezo gaat iedereen met een fatsoenlijk verkeersinzicht niet de knipperlicht bij voorbaat aanzetten wanneer er een motorrijder naast hen rijd.
leuk dat jij het woord verkeersinzicht bezigt.
  Spellchecker woensdag 13 juni 2012 @ 03:13:31 #218
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112822364
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn er genoeg dingen vastgelegd. Er is ook nog zoiets als inzicht en normaal gedrag. Vrachtwagens die seinen als de ander er voorbij is. Wordt niet zo geleegd, mag niet (groot licht mag je alleen gebruiken als je andere weggebruikers niet hindert in het donker of ter afwending van gevaar) maar gebeurt wel en heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid.
Bij file op de uitvoegstrook alvast op de vluchtstrook ervoor gaan staan. Mag niet, gebeurt wel, is veiliger dan rechts staan. Een verdrijvingsvlak gebruiken als voorsorteervak om zo de andere weggebruikers niet tot last te zijn. Mag niet, gebeurt wel en is beter ook.

Knipperen valt daar ook onder. Rijd ik rechts, wil ik inhalen en zie ik dat de linkerbaan vrij is, terwijl er op de middenbaan achter mij iemand aan komt, dan zet ik mijn knippertje aan. Ik ga niet meteen, maar de persoon schuin achter/naast mij ziet dan dat ik ook naar links wil, gaat meestal uit beleefdheid naar links en ik kan ook mijn weg zonder problemen vervolgen. Rijden ze naast me dan wil ik vaak nog even mijn hand opsteken. Maar wat ik nu doe (en deze persoon trouwens ook) dat mag niet.
Zelfde verhaal: Invoegstrook, als ik met 120 aan kom banjeren op de rechterbaan en het is rustig terwijl er mensen willen invoegen, dan schuif ik een baantje op (na eerst te hebben gekeken of ik daar niemand mee lastig val!). Ik heb er geen last van, zij kunnen rustig hun invoegactie maken zonder mij te hinderen en ieder gaat weer door met de rit waarmee hij bezig was. Wordt dat zo geleerd? Nee. Mag het? Absoluut niet. Is het sociaal en goed voor de doorstroming? Ja, mits je op de linkerbaan niemand hindert wel ja.

Verder, over het rijden. Je hebt de modelmanier, zo wordt het je geleerd, en je hebt de manier zoals je uiteindelijk gaat rijden en dat verschilt aardig. Schakelen bij 3000 toeren? Echt niet altijd hoor. Straatje keren? Zet de auto maar halfdwars voor de straat waar ik hem in wil hebben, is makkelijker en duidelijker. Inparkeren? Soms kan een stoepje meepakken met draaien ook handig zijn.
Aan jou zou ik een auto toevertrouwen: Hier spreekt duidelijk iemand met voldoende rijervaring en verkeersinzicht ^O^
Tevens -purist.
pi_112828451
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn er genoeg dingen vastgelegd. Er is ook nog zoiets als inzicht en normaal gedrag. Vrachtwagens die seinen als de ander er voorbij is. Wordt niet zo geleegd, mag niet (groot licht mag je alleen gebruiken als je andere weggebruikers niet hindert in het donker of ter afwending van gevaar) maar gebeurt wel en heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid.
Bij file op de uitvoegstrook alvast op de vluchtstrook ervoor gaan staan. Mag niet, gebeurt wel, is veiliger dan rechts staan. Een verdrijvingsvlak gebruiken als voorsorteervak om zo de andere weggebruikers niet tot last te zijn. Mag niet, gebeurt wel en is beter ook.

Knipperen valt daar ook onder. Rijd ik rechts, wil ik inhalen en zie ik dat de linkerbaan vrij is, terwijl er op de middenbaan achter mij iemand aan komt, dan zet ik mijn knippertje aan. Ik ga niet meteen, maar de persoon schuin achter/naast mij ziet dan dat ik ook naar links wil, gaat meestal uit beleefdheid naar links en ik kan ook mijn weg zonder problemen vervolgen. Rijden ze naast me dan wil ik vaak nog even mijn hand opsteken. Maar wat ik nu doe (en deze persoon trouwens ook) dat mag niet.
Zelfde verhaal: Invoegstrook, als ik met 120 aan kom banjeren op de rechterbaan en het is rustig terwijl er mensen willen invoegen, dan schuif ik een baantje op (na eerst te hebben gekeken of ik daar niemand mee lastig val!). Ik heb er geen last van, zij kunnen rustig hun invoegactie maken zonder mij te hinderen en ieder gaat weer door met de rit waarmee hij bezig was. Wordt dat zo geleerd? Nee. Mag het? Absoluut niet. Is het sociaal en goed voor de doorstroming? Ja, mits je op de linkerbaan niemand hindert wel ja.

Verder, over het rijden. Je hebt de modelmanier, zo wordt het je geleerd, en je hebt de manier zoals je uiteindelijk gaat rijden en dat verschilt aardig. Schakelen bij 3000 toeren? Echt niet altijd hoor. Straatje keren? Zet de auto maar halfdwars voor de straat waar ik hem in wil hebben, is makkelijker en duidelijker. Inparkeren? Soms kan een stoepje meepakken met draaien ook handig zijn.
_O_ _O_ _O_ _O_
pi_112828690
Ik snap niet dat jullie hem vereren... :')

Over de vluchtstrook bij file is absoluut niet veiliger. Want mensen die gewoon netjes in de rij wachten en bij de uitvoegstrook naar rechts gaan kunnen voor onverwachte problemen komen te staan, veroorzaakt door de idioten die denken dat het wel via de vluchtstrook kan (meestal met een in verhouding te hoge snelheid).

Daarnaast, ik wil wel eens weten in welk wetboek staat dat je geen plaats mag maken voor iemand die wil gaan inhalen of invoegen, hier is geen "keep your lane". :')
En tevens wordt je dat gewoon geleerd. Je hoeft het niet te doen, maar het is absoluut niet verboden.
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 11:44:13 #221
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112829039
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik snap niet dat jullie hem vereren... :')

Over de vluchtstrook bij file is absoluut niet veiliger. Want mensen die gewoon netjes in de rij wachten en bij de uitvoegstrook naar rechts gaan kunnen voor onverwachte problemen komen te staan, veroorzaakt door de idioten die denken dat het wel via de vluchtstrook kan (meestal met een in verhouding te hoge snelheid).
Lezen is blijkbaar moeilijk. Het is veiliger om, als de afrit vol staat, alvast op de vluchtstrook te gaan staan dan om rechts te blijven staan. En beter voor de doorstroming ook trouwens. Het gaat over stilstaan op de vluchtstrook omdat je al voor sorteert, niet een file inhalen over de vluchtstrook.
En daar ik redelijk in de buurt van de zwarte markt te Beverwijk woon (woon net onder Alkmaar), kom ik hier, helaas ook op zondag, nog wel eens langs en zal het niet de eerste keer zijn dat ik het fout zie gaan omdat er eentje achterop het stilstaande verkeer klapt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112829114
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Lezen is blijkbaar moeilijk. Het is veiliger om, als de afrit vol staat, alvast op de vluchtstrook te gaan staan dan om rechts te blijven staan. En beter voor de doorstroming ook trouwens. Het gaat over stilstaan op de vluchtstrook omdat je al voor sorteert, niet een file inhalen over de vluchtstrook.
En daar ik redelijk in de buurt van de zwarte markt te Beverwijk woon (woon net onder Alkmaar), kom ik hier, helaas ook op zondag, nog wel eens langs en zal het niet de eerste keer zijn dat ik het fout zie gaan omdat er eentje achterop het stilstaande verkeer klapt.
I stand corrected. :@

Dat had ik inderdaad niet goed gelezen.
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 11:47:07 #223
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112829167
quote:
11s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

I stand corrected. :@

Dat had ik inderdaad niet goed gelezen.
Prima, no hard feelings! ;) :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112829386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Lezen is blijkbaar moeilijk. Het is veiliger om, als de afrit vol staat, alvast op de vluchtstrook te gaan staan dan om rechts te blijven staan. En beter voor de doorstroming ook trouwens. Het gaat over stilstaan op de vluchtstrook omdat je al voor sorteert, niet een file inhalen over de vluchtstrook.
En daar ik redelijk in de buurt van de zwarte markt te Beverwijk woon (woon net onder Alkmaar), kom ik hier, helaas ook op zondag, nog wel eens langs en zal het niet de eerste keer zijn dat ik het fout zie gaan omdat er eentje achterop het stilstaande verkeer klapt.
Soms is het inderdaad veiliger om alvast voor te sorteren op die vluchtstrook omdat je anders de rechterrijbaan blokkeert. Mensen die weten wanneer dit beter is, die snappen het. ^O^

Die ene Ford Ka (what else?) vorig najaar die om half tien buiten de spits om dat geintje ineens flikte had dat inzicht dus niet. 8)7 Ik had net een paar weken mijn rijbewijs dus je kunt je voorstellen dat ik me rot schrok toen die eikel me ineens van rechts voorbij schoot van over de vluchtstrook toen ik de uitvoegstrook op wilde. Hij had echt geluk dat ik vers uit de lessen kwam en alles wel drie keer controleerde en spiegelde want met de snelheid waarmee hij het deed was het anders echt ernstig fout gegaan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:59:37 #225
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_112829621
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:

Daarnaast, ik wil wel eens weten in welk wetboek staat dat je geen plaats mag maken voor iemand die wil gaan inhalen of invoegen, hier is geen "keep your lane". :')
Plaats maken voor invoegers door een baan op te schuiven is gewoon onnodig links rijden. Theoretisch gezien is dat absoluut niet de bedoeling, je moet gewoon je snelheid behouden en de invoeger het laten uitzoeken (hij doet immers de manoeuvre). In de praktijk is het echter wel zo sociaal om wel even plek te maken voor invoegers, zeker als je daarbij niemand in de weg zit.
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 12:04:07 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112829778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:52 schreef Mwanatabu het volgende:
Hij had echt geluk dat ik vers uit de lessen kwam en alles wel drie keer controleerde en spiegelde want met de snelheid waarmee hij het deed was het anders echt ernstig fout gegaan.
Je moet sowieso altijd spiegelen, of je nou naar rechts of naar links gaat, ook bij een afrit oprijden. En jij had meer mazzel dat je alles goed checkte, want jij deed de maneuvre. Hoe dat zich standhoudt bij een rechter weet ik niet, maar in beginsel ben jou fout.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112830155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je moet sowieso altijd spiegelen, of je nou naar rechts of naar links gaat, ook bij een afrit oprijden. En jij had meer mazzel dat je alles goed checkte, want jij deed de maneuvre. Hoe dat zich standhoudt bij een rechter weet ik niet, maar in beginsel ben jou fout.
Natuurlijk moet je altijd spiegelen. Doe ik ook altijd. Maar met de snelheid waarop hij ineens de vluchtstrook op ramde en gaste vlak voordat de uitvoegstrook begon (hij zat al tegen kleven aan) kun je je voorstellen hoe close het was geweest als ik wel was begonnen aan mijn manoeuvre. Ik had de eerste spiegelronde al gehad namelijk, bij de tweede zet je knipper aan en ga je. Dan is het dus schrikken als je bij de tweede ronde ineens iemand in je wiel ziet opduiken die daar helemaal niet hoort of hoeft te rijden. Dat zeg ik, dat ik schrok, niet dat ik anders nooit spiegel of blind die uitrit op jank.

Er zijn gewoon idioten die dingen uithalen die je zelf maar net kunt recht breien als je goed oplet en alles netjes doet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2012 @ 12:41:29 #228
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112831330
Dat laatste is helaas waar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112831688
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Plaats maken voor invoegers door een baan op te schuiven is gewoon onnodig links rijden. Theoretisch gezien is dat absoluut niet de bedoeling, je moet gewoon je snelheid behouden en de invoeger het laten uitzoeken (hij doet immers de manoeuvre). In de praktijk is het echter wel zo sociaal om wel even plek te maken voor invoegers, zeker als je daarbij niemand in de weg zit.
Dat heeft niks met onnodig links rijden te maken. Er zijn zelfs plaatsen tegenwoordig waar je verplicht bent om bij een invoegstrook links te blijven rijden. ;)
  Spellchecker woensdag 13 juni 2012 @ 12:57:56 #230
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112832053
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je altijd spiegelen. Doe ik ook altijd. Maar met de snelheid waarop hij ineens de vluchtstrook op ramde en gaste vlak voordat de uitvoegstrook begon (hij zat al tegen kleven aan) kun je je voorstellen hoe close het was geweest als ik wel was begonnen aan mijn manoeuvre. Ik had de eerste spiegelronde al gehad namelijk, bij de tweede zet je knipper aan en ga je. Dan is het dus schrikken als je bij de tweede ronde ineens iemand in je wiel ziet opduiken die daar helemaal niet hoort of hoeft te rijden. Dat zeg ik, dat ik schrok, niet dat ik anders nooit spiegel of blind die uitrit op jank.

Er zijn gewoon idioten die dingen uithalen die je zelf maar net kunt recht breien als je goed oplet en alles netjes doet.
Precies spiegelen volgens de rijlessen leer je vanzelf af. Op een gegeven moment ga je je eigen volgorde van handelen ontwikkelen. Sommigen stoppen zelfs helemaal met spiegelen :')
Tevens -purist.
pi_112834395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat heeft niks met onnodig links rijden te maken. Er zijn zelfs plaatsen tegenwoordig waar je verplicht bent om bij een invoegstrook links te blijven rijden. ;)
Hoezo is dat niet onnodig links rijden dan? Er is toch ,formeel niet sociaal gezien, geen reden om naar links te gaan? De invoeger moet zijn snelheid zo aanpassen dat hij kan invoegen. Moet ie zelf uitzoeken allemaal. Niemand hoeft naar links zodat jij kan invoegen.

Het is echter wel sociaal en ik doe het als het kan en er dus niemand last heeft ook altijd. Maar het is formeel onnodig links rijden.

Die situaties waar jij het over hebt zijn natuurlijk een ander verhaal. Daar is de situatie door de tekens op de weg geregeld. En gelden dus die regels.
pi_112834823
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:51 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoezo is dat niet onnodig links rijden dan? Er is toch ,formeel niet sociaal gezien, geen reden om naar links te gaan? De invoeger moet zijn snelheid zo aanpassen dat hij kan invoegen. Moet ie zelf uitzoeken allemaal. Niemand hoeft naar links zodat jij kan invoegen.

Het is echter wel sociaal en ik doe het als het kan en er dus niemand last heeft ook altijd. Maar het is formeel onnodig links rijden.

Die situaties waar jij het over hebt zijn natuurlijk een ander verhaal. Daar is de situatie door de tekens op de weg geregeld. En gelden dus die regels.
Er is wel degelijk een verschil tussen onnodig links rijden, en naar links gaan om plaats te maken. Het hoeft niet, maar het mag wel.

De wet van het links rijden houdt namelijk rekening met de situatie.
quote:
Zoveel mogelijk rechts houden
In de wet is bepaald dat bestuurders zoveel mogelijk rechts moeten houden. Met zoveel mogelijk wordt bedoeld dat rekening wordt gehouden met de situatie ter plaatse.
pi_112835297
kneusjes in een golf 4 die door komen zetten waardoor ik vol op mijn rem moet.
  Spellchecker woensdag 13 juni 2012 @ 14:10:44 #234
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112835340
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:51 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoezo is dat niet onnodig links rijden dan? Er is toch ,formeel niet sociaal gezien, geen reden om naar links te gaan? De invoeger moet zijn snelheid zo aanpassen dat hij kan invoegen. Moet ie zelf uitzoeken allemaal. Niemand hoeft naar links zodat jij kan invoegen.

Het is echter wel sociaal en ik doe het als het kan en er dus niemand last heeft ook altijd. Maar het is formeel onnodig links rijden.

Die situaties waar jij het over hebt zijn natuurlijk een ander verhaal. Daar is de situatie door de tekens op de weg geregeld. En gelden dus die regels.
Je rijdt op dat moment echter niet onnodig links, aangezien je, op het moment dat de invoegende persoon zijn manouve inzet, hem/haar aan het inhalen bent. Het onnodig-links-rijd-verhaal gaat alleen op als de invoegende persoon alsnog wacht totdat jij er voorbij bent en op het moment dat hij/zij daar kennelijk de ruimte voor heeft, ben jij dus onnodig naar links gegaan.

Overigens ga ik zelden naar links om invoegende luxe auto's ruimte te geven. Als hij/zij niet fatsoenlijk kan invoegen, maak ik daar niet mijn probleem van. Met zwaardere voertuigen ligt dat weer anders.
Tevens -purist.
pi_112835407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een verschil tussen onnodig links rijden, en naar links gaan om plaats te maken. Het hoeft niet, maar het mag wel.

De wet van het links rijden houdt namelijk rekening met de situatie.

[..]

Ja maar de situatie eist helemaal niet dat je dat doet. Invoegen is immers een speciale handeling dus nooit voorrang. De invoeger moet het gewoon zelf uitzoeken.
pi_112835445
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:10 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Je rijdt op dat moment echter niet onnodig links, aangezien je, op het moment dat de invoegende persoon zijn manouve inzet, hem/haar aan het inhalen bent. Het onnodig-links-rijd-verhaal gaat alleen op als de invoegende persoon alsnog wacht totdat jij er voorbij bent en op het moment dat hij/zij daar kennelijk de ruimte voor heeft, ben jij dus onnodig naar links gegaan.

Overigens ga ik zelden naar links om invoegende luxe auto's ruimte te geven. Als hij/zij niet fatsoenlijk kan invoegen, maak ik daar niet mijn probleem van. Met zwaardere voertuigen ligt dat weer anders.
Wat lekker sociaal ben je dan weer :') geef dan niemand ruimte. Of gewoon iedereen.
pi_112835592
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:11 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja maar de situatie eist helemaal niet dat je dat doet. Invoegen is immers een speciale handeling dus nooit voorrang. De invoeger moet het gewoon zelf uitzoeken.
Pfff. Het is niet verboden. Daar ging het om...
Dat het niet hoeft, is wat anders...
pi_112835648
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:12 schreef H-D het volgende:
Wat lekker sociaal ben je dan weer :') geef dan niemand ruimte. Of gewoon iedereen.
Mwoach, voor een "luxe wagen" is het makkelijker om de snelheid aan te passen om voor of achter je in te voegen dan voor een vrachtwagen. Ik ga voor invoegende vrachtwagens ook sneller naar links dan voor personenauto's.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_112836257
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mwoach, voor een "luxe wagen" is het makkelijker om de snelheid aan te passen om voor of achter je in te voegen dan voor een vrachtwagen. Ik ga voor invoegende vrachtwagens ook sneller naar links dan voor personenauto's.
Ik doe het voor beide. Wel zo sociaal denk ik. En ik vond zijn post gewoon een beetje triest afgunstig klinken :') . Zo van ja als je een luxere auto dan ik rij ga ik lekker niet aan de kant dan bekijk je het maar :')
  Spellchecker woensdag 13 juni 2012 @ 14:37:17 #240
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112836401
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:34 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik doe het voor beide. Wel zo sociaal denk ik. En ik vond zijn post gewoon een beetje triest afgunstig klinken :') . Zo van ja als je een luxere auto dan ik rij ga ik lekker niet aan de kant dan bekijk je het maar :')
Nee, oelewapper, "luxe auto" is een auto zonder aanhangwagen.
Tevens -purist.
pi_112836460
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:34 schreef H-D het volgende:

Ik doe het voor beide. Wel zo sociaal denk ik. En ik vond zijn post gewoon een beetje triest afgunstig klinken :') . Zo van ja als je een luxere auto dan ik rij ga ik lekker niet aan de kant dan bekijk je het maar :')
"Luxe waag'n" is plattelands voor "personenauto".
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_112836491
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:37 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Nee, oelewapper, "luxe auto" is een auto zonder aanhangwagen.
Aparte definitie van luxe hanteer je dan.
Kies je woorden dan zorgvuldiger. Smartass.
pi_112836669
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

"Luxe waag'n" is plattelands voor "personenauto".
Ah dat was het.
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:57:34 #244
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112844193
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Plaats maken voor invoegers door een baan op te schuiven is gewoon onnodig links rijden. Theoretisch gezien is dat absoluut niet de bedoeling, je moet gewoon je snelheid behouden en de invoeger het laten uitzoeken (hij doet immers de manoeuvre). In de praktijk is het echter wel zo sociaal om wel even plek te maken voor invoegers, zeker als je daarbij niemand in de weg zit.
In Duitsland moet je juist naar links als het kan.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Spellchecker woensdag 13 juni 2012 @ 17:11:29 #245
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112844889
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:42 schreef H-D het volgende:

[..]

Ah dat was het.
Zeg ik toch, oelewapper.
Tevens -purist.
pi_112845025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:11 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zeg ik toch, oelewapper.
Heb jij issues ofzo?
pi_112845170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:11 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zeg ik toch, oelewapper.
Hou eens even je fatsoen, een discussie kun je ook voeren zonder dit soort bewoordingen.
pi_112845176
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik snap niet dat jullie hem vereren... :')

Over de vluchtstrook bij file is absoluut niet veiliger. Want mensen die gewoon netjes in de rij wachten en bij de uitvoegstrook naar rechts gaan kunnen voor onverwachte problemen komen te staan, veroorzaakt door de idioten die denken dat het wel via de vluchtstrook kan (meestal met een in verhouding te hoge snelheid).

Daarnaast, ik wil wel eens weten in welk wetboek staat dat je geen plaats mag maken voor iemand die wil gaan inhalen of invoegen, hier is geen "keep your lane". :')
En tevens wordt je dat gewoon geleerd. Je hoeft het niet te doen, maar het is absoluut niet verboden.
Het is de combinatie 'verplicht rechts te houden' en 'bijzondere verrichting uitvoeren, dus invoegen, heeft geen voorrang'

Op het moment dat je naar links gaat om een invoeger ruimte te geven houd je je niet aan de regel dat je uiterst rechts moet houden. Tevens verleen je voorrang aan de persoon die in wil voegen.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_112845254
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:18 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Hou eens even je fatsoen, een discussie kun je ook voeren zonder dit soort bewoordingen.
Welkom op FOK!
  Spellchecker woensdag 13 juni 2012 @ 17:21:25 #250
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112845318
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:15 schreef H-D het volgende:

[..]

Heb jij issues ofzo?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:18 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Hou eens even je fatsoen, een discussie kun je ook voeren zonder dit soort bewoordingen.
:')

Carry on.
Tevens -purist.
pi_112874300
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:57 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

In Duitsland moet je juist naar links als het kan.
De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!
  donderdag 14 juni 2012 @ 08:34:40 #252
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_112874623
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:57 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

In Duitsland moet je juist naar links als het kan.
Ja, in Italiė of Groot-Brittanniė zie je ook iedereen van baan wisselen als er een invoegstrook aankomt. Maar in Nederland is het echt niet de bedoeling dat je dat doet. Leo de Haas heeft er ooit een hele uitzending aan gewijd B-)
pi_112874978
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!
Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:03:38 #254
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_112875079
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:57 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....
In Duitsland is het normaal dat je al afremt op de snelweg voordat je de afrit neemt. In Nederland zak je voor je examen als je dat doet.
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:21:34 #255
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112875465
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!
Gas geven in de bocht zodat je half driftend de bocht door komt :9
Don't let my username fool you...
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:27:33 #256
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_112875584
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 09:21 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Gas geven in de bocht zodat je half driftend de bocht door komt :9
Been there, done that.. :@
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_112875931
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:57 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....
Ja, de eerste keer dat je dat overkomt schrik je even... Kut, kut, kut, kut! Hart in je keel...
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:10:57 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_112876608
Dat is wel een frustratie in Duitsland, het overdreven remmen op de snelweg als er een bordje verschijnt met 120/100/80/60. Duitsers gaan vaak vol in de ankers op het moment dat ze een derglijk bordje tegenkomen, ze hebben nog nooit gehoord van je auto laten uitrollen.
pi_112877215
over dat invoegen, als je weet dat er voor je een trage auto rijdt, wacht ik altijd even (gas los) bij het begin van de oprit zodat er meer ruimte ontstaat (ja sorry, auto's achter me hebben daar 'last' van mss) maar dan is er veel meer ruimte om vaart te maken en kan iedereen weer op normale snelheid invoegen.
There are only 151 Pokémon.
pi_112877440
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
over dat invoegen, als je weet dat er voor je een trage auto rijdt, wacht ik altijd even (gas los) bij het begin van de oprit zodat er meer ruimte ontstaat (ja sorry, auto's achter me hebben daar 'last' van mss) maar dan is er veel meer ruimte om vaart te maken en kan iedereen weer op normale snelheid invoegen.
koop gewoon een fatsoenlijke auto
pi_112877445
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:10 schreef Blik het volgende:
Dat is wel een frustratie in Duitsland, het overdreven remmen op de snelweg als er een bordje verschijnt met 120/100/80/60. Duitsers gaan vaak vol in de ankers op het moment dat ze een derglijk bordje tegenkomen, ze hebben nog nooit gehoord van je auto laten uitrollen.
Uitrollen en daardoor harder rijden dan is toegestaan bedoel je?

Je weet toch wel dat als je het bordje passeert dat je dan nog maar die snelheid mag rijden? Technisch gezien mag er namelijk 1 cm na het bord al geflitst worden. Je zult dus al van te voren moeten gaan uitrollen. Doe je dat als je het bordje passeert, dan ben je al te laat. Dus het is logisch dat die Duitsers op de rem gaan, zo lang mogelijk de maximale toegestane snelheid aanhouden.
pi_112877596
Doet me denken aan dit ding. http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,177.43,,0,0.7

De bosjes zijn inmiddels veel groter en ze hebben de flitser erin verstopt. Je ziet dus alleen dat bord met u rijdt te snel.

U rijdt te snel... BOEIE

Flits

:%
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:54:13 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_112877746
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Uitrollen en daardoor harder rijden dan is toegestaan bedoel je?

Je weet toch wel dat als je het bordje passeert dat je dan nog maar die snelheid mag rijden? Technisch gezien mag er namelijk 1 cm na het bord al geflitst worden. Je zult dus al van te voren moeten gaan uitrollen. Doe je dat als je het bordje passeert, dan ben je al te laat. Dus het is logisch dat die Duitsers op de rem gaan, zo lang mogelijk de maximale toegestane snelheid aanhouden.
Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:55:54 #264
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_112877797
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?
Controle in Duitsland werkt iets anders dan hier.. Daar is t iets strikter na het bordje..Hier heb je nog wel ff de tijd om uit te vieren, daar niet.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  FOK!fotograaf donderdag 14 juni 2012 @ 11:10:27 #265
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112878290
In Nederland mag je pas x meter na het bord geflitst worden, in Duitsland zou dat wel eens anders kunnen liggen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:35:04 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_112879269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Nederland mag je pas x meter na het bord geflitst worden, in Duitsland zou dat wel eens anders kunnen liggen.
In Nederland mag je toch ook gewoon direct geflitst worden na het bord?
pi_112879418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
over dat invoegen, als je weet dat er voor je een trage auto rijdt, wacht ik altijd even (gas los) bij het begin van de oprit zodat er meer ruimte ontstaat (ja sorry, auto's achter me hebben daar 'last' van mss) maar dan is er veel meer ruimte om vaart te maken en kan iedereen weer op normale snelheid invoegen.
Kun je niet gewoon even terug schakelen ofzo?
pi_112879578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?
Omdat wij uitrollen daar waar het eigenlijk niet mag. ;)

En als je al voor het bordje minder hard gaat rijden, dan heb je zo een bumperklever achterop zitten, rem je bij het bord, dan zit die bumperklever er ook, en als je je laat uitrollen na het bord, heb je kans op een boete.

Kies jij maar wat je het beste vind, maar het zal nooit goed zijn. ;)
pi_112879617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Nederland mag je pas x meter na het bord geflitst worden, in Duitsland zou dat wel eens anders kunnen liggen.
Nee, je mag meteen na het bord geflitst worden, maar de politie doet dat uit "fatsoen" niet. :)
  FOK!fotograaf donderdag 14 juni 2012 @ 12:05:06 #270
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112880598
Jawel, de minimale afstand tussen gebod en flitser is de aangegeven snelheid in m/s maal een factor 10. Voor 30 km/h betekend dit dat er 80 meter tussen moet zitten.

quote:
De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn: 30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
120 km/h 33 m/s 330 meter afstand
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112880719
Uhm. Valt een vrouw die haar nagels zit te lakken achter het stuur ook onder een irritatie?
Voor mij in ieder geval wel.
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_112881726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:07 schreef leroytje het volgende:
Uhm. Valt een vrouw die haar nagels zit te lakken achter het stuur ook onder een irritatie?
Voor mij in ieder geval wel.
Nee, dat is een artikel 5 en zou niet meer op de weg mogen...
pi_112881905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, dat is een artikel 5 en zou niet meer op de weg mogen...
Dan is het toch juist ook een irritatie? :P

En 2jr rijontzegging is ( soms helaas) de max. voor overtreding van art. 5.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:58:17 #274
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112887511
Een artikel 5 voor fietsers zou soms ook geen overbodige luxe zijn...
Gister flink in de rem omdat één of andere randdebiel op zn fiets (met oordopjes in) zomaar opeens zonder ook maar iets aan te geven vanaf t rechts aan de weg liggende fietspad naar links overstak terwijl ik er achter hem aan kwam gereden. :r :%

En als ik m had geplet had ik waarschijnlijk 'de schuld' gekregen ook nog... :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_112887978
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Descendent het volgende:
Een artikel 5 voor fietsers zou soms ook geen overbodige luxe zijn...
Gister flink in de rem omdat één of andere randdebiel op zn fiets (met oordopjes in) zomaar opeens zonder ook maar iets aan te geven vanaf t rechts aan de weg liggende fietspad naar links overstak terwijl ik er achter hem aan kwam gereden. :r :%

En als ik m had geplet had ik waarschijnlijk 'de schuld' gekregen ook nog... :{
Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers. :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:45:36 #276
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_112889335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:09 schreef H-D het volgende:

[..]

Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers. :)
Alleen in de praktijk wordt er niets mee gedaan. Vooral scholieren hebben daar een handje voor. 0.0 verkeersinzicht.

Hey laat ik even afslaan zonder kijken of richting aan geven. Ach die auto die 1.5 m achter mij rijdt snap dat vast wel. }:|
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_112890589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:45 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Alleen in de praktijk wordt er niets mee gedaan. Vooral scholieren hebben daar een handje voor. 0.0 verkeersinzicht.

Hey laat ik even afslaan zonder kijken of richting aan geven. Ach die auto die 1.5 m achter mij rijdt snap dat vast wel. }:|
Dat is iets anders. :P
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:46:14 #278
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_112894671
Zag vandaag een faalhaas in een cabrio waarbij dat opvouwdakdeksel rechtop stond terwijl jij met een gangetje of 60 reed....
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:05:59 #279
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112900541
Een mobiel bellende gast in een wit bouwvakkersbusje die op 2 meter achter mijn bumper gaat hangen...
Ongetwijfeld een automatisme om 'iemand te volgen', om zo beter zn aandacht bij het telefoongesprek te houden. Zie je ook wel bij dikke BMWs, rijden 80 vlak achter een vrachtwagen en blijkt ook dat zo'n pak zit te bellen.

Desalniettemin erg onprettig.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:08:50 #280
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112900659
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Jawel, de minimale afstand tussen gebod en flitser is de aangegeven snelheid in m/s maal een factor 10. Voor 30 km/h betekend dit dat er 80 meter tussen moet zitten.

[..]

Het uitrolvermogen van mijn vorige auto was behoorlijk goed zodat ik echt flink vroeg het gas los moest laten om niet al te hard zo'n bebouwde kom in te rollen. En bijremmen doe ik bij voorkeur niet, zonder van de energie. Maar daardoor ben ik wel eens geflitst toen ik - nog altijd uitrollend - een flitskast passeerde. }:|
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_112900849
Vanochtend alles wel, lekker muziekje op en soepeltjes naar het werk. Alles en iedereen reed door. Heel Galliė? Nee, een kleine Daihatsu bleef moedig weerstand bieden aan de doorstroom en maakte het leven van het verkeer op de omringende rijbanen bepaald niet makkelijk.

Een klein metallic gebakje dus, dat fijn even een trein aan vrachtwagens ging inhalen met 90km/u. Alles erachter in de remmen. Gevolg: alles klem op links naast die vrachtwagens. Heel fijn als je net Apeldoorn binnen rijdt met z'n allen en de ene na de andere auto moet uitvoegen.

Na mijn afslag (A'doorn Zuid) zag ik hem niet meer en dacht dat ie doorgekacheld was richting Arnhem. Er was alleen wel een net iets grotere afstand tussen twee vrachtwagens schuin voor me, heel grappig. Even opletten dus. KIEKEBOE! Kwam ie weer opzij zeilen ineens. Met 80 dit keer, want: tussen de vrachtwagens. Hop, alles weer in de ankers, ik voorop. Krijg ik als ik hem even later eindelijk voorbij kan een boze blik van hem (ja, het was een meneer) alsof ik zat te kleven. Nee lul, jij ramt dat ding vlak voor mijn neus de weg op zonder te kijken. Als ik kan hou ik juist zo groot mogelijke afstand van nono's als jij...

Hij zat vervolgens tot vlakbij mijn werk achter me, had nog even de stille hoop dat we dezelfde baas hadden en ik hem even kon vragen op de parkeerplaats of dat blik van m op slagroom reed.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:20:03 #282
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112901163
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend alles wel, lekker muziekje op en soepeltjes naar het werk. Alles en iedereen reed door. Heel Galliė? Nee, een kleine Daihatsu bleef moedig weerstand bieden aan de doorstroom en maakte het leven van het verkeer op de omringende rijbanen bepaald niet makkelijk.
Hehe _O-

Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik.... }:|

En op een gegeven moment jawel: achter mij doemt een bumperklevend (hoe schattig :@ ) Volkswagen Polo-tje Sporgggt op met dubbele uitlaat (of in ieder geval zo'n knalpijp) en een jongetje met een mooi petje op erin.... :')

(Op zich had ie gelijk; ik HAD eventueel dwars door die Yaris heengekund ja.... :'( )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:29:20 #283
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_112901493
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:

[..]

Hehe _O-

Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik.... }:|

En op een gegeven moment jawel: achter mij doemt een bumperklevend (hoe schattig :@ ) Volkswagen Polo-tje Sporgggt op met dubbele uitlaat (of in ieder geval zo'n knalpijp) en een jongetje met een mooi petje op erin.... :')

(Op zich had ie gelijk; ik HAD eventueel dwars door die Yaris heengekund ja.... :'( )
Er is niets mis met een yaris :( ik rij er ook eentje.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_112901510
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:29 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Er is niets mis met een yaris :( ik rij er ook eentje.
hij is best lelijk. daarentegen denk ik dat ie vrij degelijk is en redelijk rijdt.
  Spellchecker donderdag 14 juni 2012 @ 20:33:14 #285
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112901649
Dit topic zou op een Slowaaks forum een stuk sneller lopen, gegarandeerd.. Wat een debiele inhaalacties op de meest onoverzichtelijke plekken iedere keer :{
Tevens -purist.
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:46:42 #286
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112902206
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:29 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Er is niets mis met een yaris :( ik rij er ook eentje.
Dan ben je zo ongeveer de enige van onder de 80 die zo'n ding rijdt. :P

;)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_112905057
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:46 schreef Descendent het volgende:

[..]

Dan ben je zo ongeveer de enige van onder de 80 die zo'n ding rijdt. :P

;)
Hohoho, vergeet ons gleufdiertjes niet. Ik zou echt graag een Yaris willen hoor O+
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_112905222
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:

[..]

Hehe _O-

Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik.... }:|

En op een gegeven moment jawel: achter mij doemt een bumperklevend (hoe schattig :@ ) Volkswagen Polo-tje Sporgggt op met dubbele uitlaat (of in ieder geval zo'n knalpijp) en een jongetje met een mooi petje op erin.... :')

(Op zich had ie gelijk; ik HAD eventueel dwars door die Yaris heengekund ja.... :'( )
Er is inderdaad een bepaald type chauffeur dat schijnt te denken dat de snelheid van een rijbaan afhangt van alleen die achterste wagen. Kleven dus, laatste moment in de remmen, rechts erlangs, the works.

Gek genoeg leert dit type ook nooit dat ze na die inhaal/van de weg drukactie weer precies met hetzelfde probleem zitten omdat de auto ervoor ook "niet doorrijdt", net als de volgende 3 kilometer aan auto's. ):O
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:03:39 #289
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112906224
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hohoho, vergeet ons gleufdiertjes niet. Ik zou echt graag een Yaris willen hoor O+
Ik zou 'm mijn vriendin ook graag aanbevelen in plaats van die Fiat Seicento :r :r :r die ze nu rijdt... Sta je tenminste niet zo vaak mee langs de weg als met zo'n Italiaanse brommobiel.
Don't let my username fool you...
pi_112906545
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend alles wel, lekker muziekje op en soepeltjes naar het werk. Alles en iedereen reed door. Heel Galliė? Nee, een kleine Daihatsu bleef moedig weerstand bieden aan de doorstroom en maakte het leven van het verkeer op de omringende rijbanen bepaald niet makkelijk.

Een klein metallic gebakje dus, dat fijn even een trein aan vrachtwagens ging inhalen met 90km/u. Alles erachter in de remmen. Gevolg: alles klem op links naast die vrachtwagens. Heel fijn als je net Apeldoorn binnen rijdt met z'n allen en de ene na de andere auto moet uitvoegen.

Na mijn afslag (A'doorn Zuid) zag ik hem niet meer en dacht dat ie doorgekacheld was richting Arnhem. Er was alleen wel een net iets grotere afstand tussen twee vrachtwagens schuin voor me, heel grappig. Even opletten dus. KIEKEBOE! Kwam ie weer opzij zeilen ineens. Met 80 dit keer, want: tussen de vrachtwagens. Hop, alles weer in de ankers, ik voorop. Krijg ik als ik hem even later eindelijk voorbij kan een boze blik van hem (ja, het was een meneer) alsof ik zat te kleven. Nee lul, jij ramt dat ding vlak voor mijn neus de weg op zonder te kijken. Als ik kan hou ik juist zo groot mogelijke afstand van nono's als jij...

Hij zat vervolgens tot vlakbij mijn werk achter me, had nog even de stille hoop dat we dezelfde baas hadden en ik hem even kon vragen op de parkeerplaats of dat blik van m op slagroom reed.
Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden. :P
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:12:15 #291
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112906699
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef H-D het volgende:

[..]

Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden. :P
Zeur toch niet zo geef elkaar toch wat ruimte en liefde *;

De wereld is van ons allemaal.
pi_112908325
Ook leuk; iemand die met 60 km/h op een 80-weg gaat rijden en dan maar knipperen met z'n richtingaanwijzers dat je er te dicht op zit...

Die man heeft geluk dat ik niet de wetgevende macht ben, anders ging zijn papiertje door de shredder en zijn auto in de pers |:(
pi_112908553
De meneer die met zijn Peugeot 107 ( :') ) in een bocht drie auto's ging inhalen en toch doorheeft dat hij het niet haalt waardoor ik vol in mijn ankers moest :r
  vrijdag 15 juni 2012 @ 00:32:38 #294
258802 Yreal
henk..!
pi_112912014
Auto's met een motor van minder dan 1,2 moeten verboden worden. Valt mij trouwens op dat steeds meer mensen bij stoplichten irritant gaan lopen blokken zodat je er niet voor kan gAan staan.

Ik ben ook naast je nog steeds 20x sneller weg :D
  vrijdag 15 juni 2012 @ 00:52:27 #295
302323 joeftw
Helemaal naar de klote
pi_112912564
- Rijden op een N-weg (80), waar ik zelf 100 links rijdt - waardoor ik vervolgens een bumperklever krijg? Raar- ik zit zelf al fout door te hard te rijden. Haalt ie mij rechts in :')

- Wegwerkzaamheden... 70 op matrixborden. Ik rij 70 op cruise. In de verte zie ik iemand al komen aangassen met zo'n 450 km/u om vervolgens in mijn reet te kruipen - de aarsridder. Ik rustig 70 cruisen. Hij grootlicht en toeteren :')

- Mensen gunnen: Weer de bumperklevers - Maar vooruit- ik laat ze me inhalen. Ik geef richting aan naar links (zonder snelheid te verminderen) maar die gast snapt niet dat ik hem toe laat mij in te halen. Ik rem (zachtjes) - hij ook :') Hij dacht vast dat ik ergens erin moest.. Toen haalde ie mij in. Hoop middelvingers/mond van boven naar beneden en gebaren / toeteren enz. Gezellig.

[ Bericht 14% gewijzigd door joeftw op 15-06-2012 01:16:21 ]
Syndroom van Kraepelin
pi_112913304
Als je zoveel last van bumperklevers hebt en rechts ingehaald wordt rij je gewoon teveel onnodig links.
pi_112914902
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:

[..]

Hehe _O-

Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik.... }:|

Geen slecht woord over de Yaris! Ik heb jaren lang heel prettig gereden in dat ding, meer dan 200K kilometers gemaakt en ik mis hem nog steeds! (ik snap ook waarom ouderen hem prettig vinden, hij heeft een redelijk hoge instap voor zo'n klein autootje en hij heeft een hele brede basis, wat veel van die hoge-instap autootjes niet hebben, van achter lijken dat vaak net van die brommobieltjes, zo smal). En geloof me, zo'n Yaris kan heel goed meekomen op de Nederlandse wegen hoor. Het is volledig afhankelijk van de bestuurder.
pi_112915608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:09 schreef H-D het volgende:

[..]

Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers. :)
Voor een boete ja, maar probeer maar eens een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een fiets te regelen.....
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 15 juni 2012 @ 09:58:44 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112917463
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef H-D het volgende:

[..]

Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden. :P
Hij heeft gewoon voorrang te verlenen als hij wil invoegen. Als hij naar links komt moet hij zorgen dat hij niemand hindert die daar rijdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_112918438
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:32 schreef Yreal het volgende:
Auto's met een motor van minder dan 1,2 moeten verboden worden. Valt mij trouwens op dat steeds meer mensen bij stoplichten irritant gaan lopen blokken zodat je er niet voor kan gAan staan.

Ik ben ook naast je nog steeds 20x sneller weg :D
Motor inhoud is niet het belangrijkste, je moet gewoon een redelijk koppel hebben en redelijke pk's.
Een ford ka met 1.2 met 69PK en 102nm koppel moeten ze gewoon verbieden. 1 keer mee gekregen van de dealer, dat wil echt niet accelereren op de snelweg, zelfs niet in z'n 4.
TFSI blokken 1.2 met 104pk 174NM mogen best of de 1.0 eco boost van ford, gaat ook lekker van de 100 naar de 130, hebben zelfs meer koppel dan de 1.6 standaard versie, langleven de turbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')