Alleen in de praktijk wordt er niets mee gedaan. Vooral scholieren hebben daar een handje voor. 0.0 verkeersinzicht.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers.
Dat is iets anders.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:45 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Alleen in de praktijk wordt er niets mee gedaan. Vooral scholieren hebben daar een handje voor. 0.0 verkeersinzicht.
Hey laat ik even afslaan zonder kijken of richting aan geven. Ach die auto die 1.5 m achter mij rijdt snap dat vast wel.
Het uitrolvermogen van mijn vorige auto was behoorlijk goed zodat ik echt flink vroeg het gas los moest laten om niet al te hard zo'n bebouwde kom in te rollen. En bijremmen doe ik bij voorkeur niet, zonder van de energie. Maar daardoor ben ik wel eens geflitst toen ik - nog altijd uitrollend - een flitskast passeerde.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Jawel, de minimale afstand tussen gebod en flitser is de aangegeven snelheid in m/s maal een factor 10. Voor 30 km/h betekend dit dat er 80 meter tussen moet zitten.
[..]
Hehequote:Op donderdag 14 juni 2012 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend alles wel, lekker muziekje op en soepeltjes naar het werk. Alles en iedereen reed door. Heel Gallië? Nee, een kleine Daihatsu bleef moedig weerstand bieden aan de doorstroom en maakte het leven van het verkeer op de omringende rijbanen bepaald niet makkelijk.
Er is niets mis met een yarisquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe![]()
Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik....![]()
En op een gegeven moment jawel: achter mij doemt een bumperklevend (hoe schattig) Volkswagen Polo-tje Sporgggt op met dubbele uitlaat (of in ieder geval zo'n knalpijp) en een jongetje met een mooi petje op erin....
![]()
(Op zich had ie gelijk; ik HAD eventueel dwars door die Yaris heengekund ja....)
hij is best lelijk. daarentegen denk ik dat ie vrij degelijk is en redelijk rijdt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:29 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Er is niets mis met een yarisik rij er ook eentje.
Dan ben je zo ongeveer de enige van onder de 80 die zo'n ding rijdt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:29 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Er is niets mis met een yarisik rij er ook eentje.
Hohoho, vergeet ons gleufdiertjes niet. Ik zou echt graag een Yaris willen hoorquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:46 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dan ben je zo ongeveer de enige van onder de 80 die zo'n ding rijdt.![]()
Er is inderdaad een bepaald type chauffeur dat schijnt te denken dat de snelheid van een rijbaan afhangt van alleen die achterste wagen. Kleven dus, laatste moment in de remmen, rechts erlangs, the works.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe![]()
Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik....![]()
En op een gegeven moment jawel: achter mij doemt een bumperklevend (hoe schattig) Volkswagen Polo-tje Sporgggt op met dubbele uitlaat (of in ieder geval zo'n knalpijp) en een jongetje met een mooi petje op erin....
![]()
(Op zich had ie gelijk; ik HAD eventueel dwars door die Yaris heengekund ja....)
Ik zou 'm mijn vriendin ook graag aanbevelen in plaats van die Fiat Seicentoquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hohoho, vergeet ons gleufdiertjes niet. Ik zou echt graag een Yaris willen hoor
Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend alles wel, lekker muziekje op en soepeltjes naar het werk. Alles en iedereen reed door. Heel Gallië? Nee, een kleine Daihatsu bleef moedig weerstand bieden aan de doorstroom en maakte het leven van het verkeer op de omringende rijbanen bepaald niet makkelijk.
Een klein metallic gebakje dus, dat fijn even een trein aan vrachtwagens ging inhalen met 90km/u. Alles erachter in de remmen. Gevolg: alles klem op links naast die vrachtwagens. Heel fijn als je net Apeldoorn binnen rijdt met z'n allen en de ene na de andere auto moet uitvoegen.
Na mijn afslag (A'doorn Zuid) zag ik hem niet meer en dacht dat ie doorgekacheld was richting Arnhem. Er was alleen wel een net iets grotere afstand tussen twee vrachtwagens schuin voor me, heel grappig. Even opletten dus. KIEKEBOE! Kwam ie weer opzij zeilen ineens. Met 80 dit keer, want: tussen de vrachtwagens. Hop, alles weer in de ankers, ik voorop. Krijg ik als ik hem even later eindelijk voorbij kan een boze blik van hem (ja, het was een meneer) alsof ik zat te kleven. Nee lul, jij ramt dat ding vlak voor mijn neus de weg op zonder te kijken. Als ik kan hou ik juist zo groot mogelijke afstand van nono's als jij...
Hij zat vervolgens tot vlakbij mijn werk achter me, had nog even de stille hoop dat we dezelfde baas hadden en ik hem even kon vragen op de parkeerplaats of dat blik van m op slagroom reed.
Zeur toch niet zo geef elkaar toch wat ruimte en liefdequote:Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden.
Geen slecht woord over de Yaris! Ik heb jaren lang heel prettig gereden in dat ding, meer dan 200K kilometers gemaakt en ik mis hem nog steeds! (ik snap ook waarom ouderen hem prettig vinden, hij heeft een redelijk hoge instap voor zo'n klein autootje en hij heeft een hele brede basis, wat veel van die hoge-instap autootjes niet hebben, van achter lijken dat vaak net van die brommobieltjes, zo smal). En geloof me, zo'n Yaris kan heel goed meekomen op de Nederlandse wegen hoor. Het is volledig afhankelijk van de bestuurder.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe![]()
Voor een boete ja, maar probeer maar eens een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een fiets te regelen.....quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers.
Hij heeft gewoon voorrang te verlenen als hij wil invoegen. Als hij naar links komt moet hij zorgen dat hij niemand hindert die daar rijdt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden.
Motor inhoud is niet het belangrijkste, je moet gewoon een redelijk koppel hebben en redelijke pk's.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:32 schreef Yreal het volgende:
Auto's met een motor van minder dan 1,2 moeten verboden worden. Valt mij trouwens op dat steeds meer mensen bij stoplichten irritant gaan lopen blokken zodat je er niet voor kan gAan staan.
Ik ben ook naast je nog steeds 20x sneller weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |