De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In Duitsland moet je juist naar links als het kan.
Ja, in Italië of Groot-Brittannië zie je ook iedereen van baan wisselen als er een invoegstrook aankomt. Maar in Nederland is het echt niet de bedoeling dat je dat doet. Leo de Haas heeft er ooit een hele uitzending aan gewijdquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In Duitsland moet je juist naar links als het kan.
Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!
In Duitsland is het normaal dat je al afremt op de snelweg voordat je de afrit neemt. In Nederland zak je voor je examen als je dat doet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:57 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....
Gas geven in de bocht zodat je half driftend de bocht door komtquote:Op donderdag 14 juni 2012 08:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!
Been there, done that..quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gas geven in de bocht zodat je half driftend de bocht door komt
Ja, de eerste keer dat je dat overkomt schrik je even... Kut, kut, kut, kut! Hart in je keel...quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:57 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....
koop gewoon een fatsoenlijke autoquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
over dat invoegen, als je weet dat er voor je een trage auto rijdt, wacht ik altijd even (gas los) bij het begin van de oprit zodat er meer ruimte ontstaat (ja sorry, auto's achter me hebben daar 'last' van mss) maar dan is er veel meer ruimte om vaart te maken en kan iedereen weer op normale snelheid invoegen.
Uitrollen en daardoor harder rijden dan is toegestaan bedoel je?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:10 schreef Blik het volgende:
Dat is wel een frustratie in Duitsland, het overdreven remmen op de snelweg als er een bordje verschijnt met 120/100/80/60. Duitsers gaan vaak vol in de ankers op het moment dat ze een derglijk bordje tegenkomen, ze hebben nog nooit gehoord van je auto laten uitrollen.
Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Uitrollen en daardoor harder rijden dan is toegestaan bedoel je?
Je weet toch wel dat als je het bordje passeert dat je dan nog maar die snelheid mag rijden? Technisch gezien mag er namelijk 1 cm na het bord al geflitst worden. Je zult dus al van te voren moeten gaan uitrollen. Doe je dat als je het bordje passeert, dan ben je al te laat. Dus het is logisch dat die Duitsers op de rem gaan, zo lang mogelijk de maximale toegestane snelheid aanhouden.
Controle in Duitsland werkt iets anders dan hier.. Daar is t iets strikter na het bordje..Hier heb je nog wel ff de tijd om uit te vieren, daar niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?
In Nederland mag je toch ook gewoon direct geflitst worden na het bord?quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Nederland mag je pas x meter na het bord geflitst worden, in Duitsland zou dat wel eens anders kunnen liggen.
Kun je niet gewoon even terug schakelen ofzo?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
over dat invoegen, als je weet dat er voor je een trage auto rijdt, wacht ik altijd even (gas los) bij het begin van de oprit zodat er meer ruimte ontstaat (ja sorry, auto's achter me hebben daar 'last' van mss) maar dan is er veel meer ruimte om vaart te maken en kan iedereen weer op normale snelheid invoegen.
Omdat wij uitrollen daar waar het eigenlijk niet mag.quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?
Nee, je mag meteen na het bord geflitst worden, maar de politie doet dat uit "fatsoen" niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Nederland mag je pas x meter na het bord geflitst worden, in Duitsland zou dat wel eens anders kunnen liggen.
quote:De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn: 30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
120 km/h 33 m/s 330 meter afstand
Nee, dat is een artikel 5 en zou niet meer op de weg mogen...quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:07 schreef leroytje het volgende:
Uhm. Valt een vrouw die haar nagels zit te lakken achter het stuur ook onder een irritatie?
Voor mij in ieder geval wel.
Dan is het toch juist ook een irritatie?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, dat is een artikel 5 en zou niet meer op de weg mogen...
Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Descendent het volgende:
Een artikel 5 voor fietsers zou soms ook geen overbodige luxe zijn...
Gister flink in de rem omdat één of andere randdebiel op zn fiets (met oordopjes in) zomaar opeens zonder ook maar iets aan te geven vanaf t rechts aan de weg liggende fietspad naar links overstak terwijl ik er achter hem aan kwam gereden.![]()
![]()
En als ik m had geplet had ik waarschijnlijk 'de schuld' gekregen ook nog...
Alleen in de praktijk wordt er niets mee gedaan. Vooral scholieren hebben daar een handje voor. 0.0 verkeersinzicht.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers.
Dat is iets anders.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:45 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Alleen in de praktijk wordt er niets mee gedaan. Vooral scholieren hebben daar een handje voor. 0.0 verkeersinzicht.
Hey laat ik even afslaan zonder kijken of richting aan geven. Ach die auto die 1.5 m achter mij rijdt snap dat vast wel.
Het uitrolvermogen van mijn vorige auto was behoorlijk goed zodat ik echt flink vroeg het gas los moest laten om niet al te hard zo'n bebouwde kom in te rollen. En bijremmen doe ik bij voorkeur niet, zonder van de energie. Maar daardoor ben ik wel eens geflitst toen ik - nog altijd uitrollend - een flitskast passeerde.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Jawel, de minimale afstand tussen gebod en flitser is de aangegeven snelheid in m/s maal een factor 10. Voor 30 km/h betekend dit dat er 80 meter tussen moet zitten.
[..]
Hehequote:Op donderdag 14 juni 2012 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend alles wel, lekker muziekje op en soepeltjes naar het werk. Alles en iedereen reed door. Heel Gallië? Nee, een kleine Daihatsu bleef moedig weerstand bieden aan de doorstroom en maakte het leven van het verkeer op de omringende rijbanen bepaald niet makkelijk.
Er is niets mis met een yarisquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe![]()
Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik....![]()
En op een gegeven moment jawel: achter mij doemt een bumperklevend (hoe schattig) Volkswagen Polo-tje Sporgggt op met dubbele uitlaat (of in ieder geval zo'n knalpijp) en een jongetje met een mooi petje op erin....
![]()
(Op zich had ie gelijk; ik HAD eventueel dwars door die Yaris heengekund ja....)
hij is best lelijk. daarentegen denk ik dat ie vrij degelijk is en redelijk rijdt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:29 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Er is niets mis met een yarisik rij er ook eentje.
Dan ben je zo ongeveer de enige van onder de 80 die zo'n ding rijdt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:29 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Er is niets mis met een yarisik rij er ook eentje.
Hohoho, vergeet ons gleufdiertjes niet. Ik zou echt graag een Yaris willen hoorquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:46 schreef Descendent het volgende:
[..]
Dan ben je zo ongeveer de enige van onder de 80 die zo'n ding rijdt.![]()
Er is inderdaad een bepaald type chauffeur dat schijnt te denken dat de snelheid van een rijbaan afhangt van alleen die achterste wagen. Kleven dus, laatste moment in de remmen, rechts erlangs, the works.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe![]()
Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik....![]()
En op een gegeven moment jawel: achter mij doemt een bumperklevend (hoe schattig) Volkswagen Polo-tje Sporgggt op met dubbele uitlaat (of in ieder geval zo'n knalpijp) en een jongetje met een mooi petje op erin....
![]()
(Op zich had ie gelijk; ik HAD eventueel dwars door die Yaris heengekund ja....)
Ik zou 'm mijn vriendin ook graag aanbevelen in plaats van die Fiat Seicentoquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hohoho, vergeet ons gleufdiertjes niet. Ik zou echt graag een Yaris willen hoor
Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend alles wel, lekker muziekje op en soepeltjes naar het werk. Alles en iedereen reed door. Heel Gallië? Nee, een kleine Daihatsu bleef moedig weerstand bieden aan de doorstroom en maakte het leven van het verkeer op de omringende rijbanen bepaald niet makkelijk.
Een klein metallic gebakje dus, dat fijn even een trein aan vrachtwagens ging inhalen met 90km/u. Alles erachter in de remmen. Gevolg: alles klem op links naast die vrachtwagens. Heel fijn als je net Apeldoorn binnen rijdt met z'n allen en de ene na de andere auto moet uitvoegen.
Na mijn afslag (A'doorn Zuid) zag ik hem niet meer en dacht dat ie doorgekacheld was richting Arnhem. Er was alleen wel een net iets grotere afstand tussen twee vrachtwagens schuin voor me, heel grappig. Even opletten dus. KIEKEBOE! Kwam ie weer opzij zeilen ineens. Met 80 dit keer, want: tussen de vrachtwagens. Hop, alles weer in de ankers, ik voorop. Krijg ik als ik hem even later eindelijk voorbij kan een boze blik van hem (ja, het was een meneer) alsof ik zat te kleven. Nee lul, jij ramt dat ding vlak voor mijn neus de weg op zonder te kijken. Als ik kan hou ik juist zo groot mogelijke afstand van nono's als jij...
Hij zat vervolgens tot vlakbij mijn werk achter me, had nog even de stille hoop dat we dezelfde baas hadden en ik hem even kon vragen op de parkeerplaats of dat blik van m op slagroom reed.
Zeur toch niet zo geef elkaar toch wat ruimte en liefdequote:Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden.
Geen slecht woord over de Yaris! Ik heb jaren lang heel prettig gereden in dat ding, meer dan 200K kilometers gemaakt en ik mis hem nog steeds! (ik snap ook waarom ouderen hem prettig vinden, hij heeft een redelijk hoge instap voor zo'n klein autootje en hij heeft een hele brede basis, wat veel van die hoge-instap autootjes niet hebben, van achter lijken dat vaak net van die brommobieltjes, zo smal). En geloof me, zo'n Yaris kan heel goed meekomen op de Nederlandse wegen hoor. Het is volledig afhankelijk van de bestuurder.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:20 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe![]()
Ik zat net ook in ons mooie Stadje achter een Toyota BeYaris (bejaardys? Wat kun je ervan maken).... dan weet men wel genoeg... hij moest helaas een heel eind dezelfde kant op als ik....![]()
Voor een boete ja, maar probeer maar eens een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een fiets te regelen.....quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers.
Hij heeft gewoon voorrang te verlenen als hij wil invoegen. Als hij naar links komt moet hij zorgen dat hij niemand hindert die daar rijdt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Sommige mensen hier zouden nu zeggen dat je die man in die Daihatsu ruimte moet geven en niet zo moet zeuren. Ik geef je echter groot gelijk. Zo'n dwaas moet gewoon fatsoenlijk rijden.
Motor inhoud is niet het belangrijkste, je moet gewoon een redelijk koppel hebben en redelijke pk's.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:32 schreef Yreal het volgende:
Auto's met een motor van minder dan 1,2 moeten verboden worden. Valt mij trouwens op dat steeds meer mensen bij stoplichten irritant gaan lopen blokken zodat je er niet voor kan gAan staan.
Ik ben ook naast je nog steeds 20x sneller weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |