Volgens mij worden die ook weleens bestraft...gewoon art 5 WVWquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:16 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Onnodig links- en traagrijders dienen harder bestraft te worden... als ze al überhaupt bestraft worden.
Zij maken het verkeer onveiliger dan iemand die te snel rijdt...(niet in alle gevallen natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Traagrijders mss. wel als het extreem is maar linksrijders niet hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Volgens mij worden die ook weleens bestraft...gewoon art 5 WVW
Je moet je gewoon niet laten opjagen. Zulke figuren mogen mooi op hun beurt wachten totdat veilig jij naar rechts kan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:09 schreef Mike het volgende:
Ik had deze week ook een situatie die me mateloos irriteerde:
Ik was een vrachtwagen aan het inhalen en ik reed net wat harder dan 120 km/uur. Achter mij komt opeens een idioot aanstuiven die met een enorme snelheid bijna door m'n achterruit naar binnen gaat. Ik geef wat meer gas om de vrachtwagen zo snel mogelijk in te halen zodat ik naar rechts kon, want ik vond het levensgevaarlijk wat er gebeurde. Normaal gesproken zou ik voor de plakker blijven, maar het was zo bedreigend dat dat geen optie voor me was. Dus ik meteen naar rechts toen ik voorbij de vrachtwagen was. Rijdt daar een mannetje in een auto op de rechterbaan die niet harder dan 80 km/uur rijdt, waardoor ik meteen vol op de remmen moest nadat ik de vrachtwagen had ingehaald. Zo zag ik dus binnen 5 seconden hoe gevaarlijk het op de snelweg is als iemand a) veel te hard rijdt en b) veel te langzaam rijdt.
Situatie:
[ afbeelding ]
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moetenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:44 schreef jitzzzze het volgende:
Ouderen die met 60/70 willen invoegen als je er 130 mag
Heel irritant en eng iddquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:09 schreef Mike het volgende:
Ik had deze week ook een situatie die me mateloos irriteerde:
Ik was een vrachtwagen aan het inhalen en ik reed net wat harder dan 120 km/uur. Achter mij komt opeens een idioot aanstuiven die met een enorme snelheid bijna door m'n achterruit naar binnen gaat. Ik geef wat meer gas om de vrachtwagen zo snel mogelijk in te halen zodat ik naar rechts kon, want ik vond het levensgevaarlijk wat er gebeurde. Normaal gesproken zou ik voor de plakker blijven, maar het was zo bedreigend dat dat geen optie voor me was. Dus ik meteen naar rechts toen ik voorbij de vrachtwagen was. Rijdt daar een mannetje in een auto op de rechterbaan die niet harder dan 80 km/uur rijdt, waardoor ik meteen vol op de remmen moest nadat ik de vrachtwagen had ingehaald. Zo zag ik dus binnen 5 seconden hoe gevaarlijk het op de snelweg is als iemand a) veel te hard rijdt en b) veel te langzaam rijdt.
Situatie:
[ afbeelding ]
Vandaag ook een compleet volgeladen Fiatje dat met 60 de snelweg op wilde. Gelukkig was de rechterstrook al vrij gemaakt want we zaten er dus met een stuk of 10 auto's achterquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:48 schreef Palomar het volgende:
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moeten
Herkenbaar, ik kom het dagelijks tegen en dan rijd ik maar 85. Dan nog proberen om in te voegen met 60. Ik geef ze geen ruimte, ze zoeken maar uit hoe ze invoegen. Ze zijn tenslotte bezig met een bijzondere manouvre. Collega's geef ik dan wel weer ruimte. Hetzij met gas terugnemen en lichtsignaal, hetzij opschuiven naar de linkerbaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vandaag ook een compleet volgeladen Fiatje dat met 60 de snelweg op wilde. Gelukkig was de rechterstrook al vrij gemaakt want we zaten er dus met een stuk of 10 auto's achter
Die mensen moeten echt peper in hun endeldarm en een schop in hun nek krijgen.
Beetje afstand houden en, indien invoeger van normale lengte, zodra daar het knippertje aan staat, geef ik plankgas en ga ik er via de invoeger voorlangs.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:48 schreef Palomar het volgende:
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moeten
Vol gas + laat schakelen, dan valt er nog best wat van te maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:19 schreef vannelle het volgende:
Ja, daar wordt de volgeladen Fiat een stuk sneller van.....
Groot gelijk, zo is het ook inderdaad de bedoelingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik kom het dagelijks tegen en dan rijd ik maar 85. Dan nog proberen om in te voegen met 60. Ik geef ze geen ruimte, ze zoeken maar uit hoe ze invoegen. Ze zijn tenslotte bezig met een bijzondere manouvre.
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Collega's geef ik dan wel weer ruimte. Hetzij met gas terugnemen en lichtsignaal, hetzij opschuiven naar de linkerbaan.
Die kunnen niet harder.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Groot gelijk, zo is het ook inderdaad de bedoeling
[..]
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?
Misschien deden ze dat al maar was Fiatje gewoon té vol geladen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vol gas + laat schakelen, dan valt er nog best wat van te maken.
Omdat ze idd niet harder kunnen en het gros hun ook niet de kans geven om in te kunnen voegen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:24 schreef vannelle het volgende:
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?
Sommige invoegstroken zijn zo kort dat het zelfs met sommige personenauto's niet haalbaar is om een redelijke snelheid te bereiken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Omdat ze idd niet harder kunnen en het gros hun ook niet de kans geven om in te kunnen voegen.
Vaak zie je ze dan een stuk vluchtstrook meenemen, maar er zal maar net iemand daar staan met pech..
Een auto kan vlotjes gas geven om tot een snelheid te komen, met een vrachtwagen is dat lastiger.
Daarom geef ik ruimte aan collega's. Vooruit denken.
Elke situatie is idd anders.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sommige invoegstroken zijn zo kort dat het zelfs met sommige personenauto's niet haalbaar is om een redelijke snelheid te bereiken.
En sommigen doen doen het gewoon niet omdat ze dom zijn, klopt ook.
Maar ook voor hun geldt dat je best mee mag denken en doen, niet alleen voor collega's
Nu zijn we het eens.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:35 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Elke situatie is idd anders.
Zo is er op de N36 een traject met een zeer korte invoeger. Ik ben er op bedacht en geef daar ook de ruimte, ook aan niet collega's. Alles valt en staat met verkeersinzicht.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nu zijn we het eens.
Groet,
Een collega.
*knipper links rechts links*quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
* vannelle geeft ruimte en seint ff: kom maar door!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |