Het gaat niet om Van Dale, maar om het wetboek. En het enige dat het wetboek zegt over file is dat deze bestaat uit meerdere voertuigen die lager dan de vmax rijden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:45 schreef lipje het volgende:
[..]Ga eens in Van Dale kijken bij de definitie van file
En dat het objectief als file waarneembaar en kwalificeerbaar moet zijn. Aldus Hof Leeuwarden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het gaat niet om Van Dale, maar om het wetboek. En het enige dat het wetboek zegt over file is dat deze bestaat uit meerdere voertuigen die lager dan de vmax rijden.
Nee?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:09 schreef Yreal het volgende:
dus voordringen in de macdrive met de motor mag nu?
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:11 schreef Yreal het volgende:
Een rij stilstaande voertuigen![]()
Als 3 auto's op de linkerbaan een file zijn, zijn 10 auto's in de mcdrive dat ook
Hangt van de situatie af.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:15 schreef Yreal het volgende:
ik ben niet stoer genoeg om voor te dringen
Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:09 schreef Yreal het volgende:
dus voordringen in de macdrive met de motor mag nu?
Wat ik ook raar vind, is als de hele linkerbaan propvol zit en de rechter helemaal leeg is. De reden? Een kilometer verderop rijdt een vrachtwagen en iedereen vliegt al naar links uit angst dat ze er straks niet tussen gelaten gaan worden. Gevolg: links zit zo vol dat a) het zaakje af begint te remmen en b) je komt er inderdaad niet meer tussen bij die vrachtwagen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:07 schreef joko90 het volgende:
Wat ik ook vaak zie, vandaag nog, op de snelweg zijn van die asomobilisten (vaak managers) die bij druk verkeer een beetje in het midden gaan rijden en zodra ze zien dat de linkerbaan flink afremt schieten ze snel naar rechts ongeacht of daar iemand in de buurt rijdt of niet. Om vervolgens weer er tussen te drukken
hier welquote:Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden?
ik bedoelde ook bij de drivequote:Op donderdag 7 juni 2012 15:17 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af.
Sta bij ons regelmatig voor het spoor, dan kan ik wel achteraan sluiten maar als ik vooraan ga staan ben ik sneller weg en scheelt weer wachttijd voor de auto's erachter
Voor het stoplicht doe ik het ook wel eens, afgehangen van de auto(s) die voor me staan, drukte en of ik het stoplicht ken.
Uiteindelijk is het wel een stuk slimmer om te doen, je bent toch sneller weg dan de auto achter je
Niet hebben bedoel je.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:23 schreef thabrid het volgende:
Begin me op dit moment weer te irriteren aan mensen die de cruise control niet gebruiken.
Dat is echt hatelijk idd! Vaak zitten die mensen dan ook zo omzich heen te kijken met een blik van 'ik doe toch niks?'quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:04 schreef Simonepone het volgende:
Mensen die hem ertussen drukken op de linkerbaan terwijl de linkerbaan 20 km of meer harder rijdt.
Jij mag dan remmen en hopen dat degene achter je wakker genoeg is om hetzelfde te doen.
Nog een leuke: zonder richting aan te geven van rijbaan veranderen.
Op een tweebaansweg waar je 120 mag de linkerbaan gebruiken om in te halen en daar 5 minuten met 110 blijven rijden met een file achter je. Heel vaak zijn dat van die grote bakken (met mensen erin die eigenlijk niet durven rijden maar zich veiliger voelen in een tank).
Stoplichten blokkeren terwijl je ook even bij kan sturen zodat de rest wel rechtsaf kan.
Bij het halen van rijbewijs mag ook weleens een IQ test worden gedaan. Bij minder dan 100 IQ geen rijbewijs sorry !
Volgens mij worden die ook weleens bestraft...gewoon art 5 WVWquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:16 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Onnodig links- en traagrijders dienen harder bestraft te worden... als ze al überhaupt bestraft worden.
Zij maken het verkeer onveiliger dan iemand die te snel rijdt...(niet in alle gevallen natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Traagrijders mss. wel als het extreem is maar linksrijders niet hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Volgens mij worden die ook weleens bestraft...gewoon art 5 WVW
Je moet je gewoon niet laten opjagen. Zulke figuren mogen mooi op hun beurt wachten totdat veilig jij naar rechts kan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:09 schreef Mike het volgende:
Ik had deze week ook een situatie die me mateloos irriteerde:
Ik was een vrachtwagen aan het inhalen en ik reed net wat harder dan 120 km/uur. Achter mij komt opeens een idioot aanstuiven die met een enorme snelheid bijna door m'n achterruit naar binnen gaat. Ik geef wat meer gas om de vrachtwagen zo snel mogelijk in te halen zodat ik naar rechts kon, want ik vond het levensgevaarlijk wat er gebeurde. Normaal gesproken zou ik voor de plakker blijven, maar het was zo bedreigend dat dat geen optie voor me was. Dus ik meteen naar rechts toen ik voorbij de vrachtwagen was. Rijdt daar een mannetje in een auto op de rechterbaan die niet harder dan 80 km/uur rijdt, waardoor ik meteen vol op de remmen moest nadat ik de vrachtwagen had ingehaald. Zo zag ik dus binnen 5 seconden hoe gevaarlijk het op de snelweg is als iemand a) veel te hard rijdt en b) veel te langzaam rijdt.
Situatie:
[ afbeelding ]
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moetenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:44 schreef jitzzzze het volgende:
Ouderen die met 60/70 willen invoegen als je er 130 mag
Heel irritant en eng iddquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:09 schreef Mike het volgende:
Ik had deze week ook een situatie die me mateloos irriteerde:
Ik was een vrachtwagen aan het inhalen en ik reed net wat harder dan 120 km/uur. Achter mij komt opeens een idioot aanstuiven die met een enorme snelheid bijna door m'n achterruit naar binnen gaat. Ik geef wat meer gas om de vrachtwagen zo snel mogelijk in te halen zodat ik naar rechts kon, want ik vond het levensgevaarlijk wat er gebeurde. Normaal gesproken zou ik voor de plakker blijven, maar het was zo bedreigend dat dat geen optie voor me was. Dus ik meteen naar rechts toen ik voorbij de vrachtwagen was. Rijdt daar een mannetje in een auto op de rechterbaan die niet harder dan 80 km/uur rijdt, waardoor ik meteen vol op de remmen moest nadat ik de vrachtwagen had ingehaald. Zo zag ik dus binnen 5 seconden hoe gevaarlijk het op de snelweg is als iemand a) veel te hard rijdt en b) veel te langzaam rijdt.
Situatie:
[ afbeelding ]
Vandaag ook een compleet volgeladen Fiatje dat met 60 de snelweg op wilde. Gelukkig was de rechterstrook al vrij gemaakt want we zaten er dus met een stuk of 10 auto's achterquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:48 schreef Palomar het volgende:
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moeten
Herkenbaar, ik kom het dagelijks tegen en dan rijd ik maar 85. Dan nog proberen om in te voegen met 60. Ik geef ze geen ruimte, ze zoeken maar uit hoe ze invoegen. Ze zijn tenslotte bezig met een bijzondere manouvre. Collega's geef ik dan wel weer ruimte. Hetzij met gas terugnemen en lichtsignaal, hetzij opschuiven naar de linkerbaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vandaag ook een compleet volgeladen Fiatje dat met 60 de snelweg op wilde. Gelukkig was de rechterstrook al vrij gemaakt want we zaten er dus met een stuk of 10 auto's achter
Die mensen moeten echt peper in hun endeldarm en een schop in hun nek krijgen.
Beetje afstand houden en, indien invoeger van normale lengte, zodra daar het knippertje aan staat, geef ik plankgas en ga ik er via de invoeger voorlangs.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:48 schreef Palomar het volgende:
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moeten
Vol gas + laat schakelen, dan valt er nog best wat van te maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:19 schreef vannelle het volgende:
Ja, daar wordt de volgeladen Fiat een stuk sneller van.....
Groot gelijk, zo is het ook inderdaad de bedoelingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik kom het dagelijks tegen en dan rijd ik maar 85. Dan nog proberen om in te voegen met 60. Ik geef ze geen ruimte, ze zoeken maar uit hoe ze invoegen. Ze zijn tenslotte bezig met een bijzondere manouvre.
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Collega's geef ik dan wel weer ruimte. Hetzij met gas terugnemen en lichtsignaal, hetzij opschuiven naar de linkerbaan.
Die kunnen niet harder.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Groot gelijk, zo is het ook inderdaad de bedoeling
[..]
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?
Misschien deden ze dat al maar was Fiatje gewoon té vol geladen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vol gas + laat schakelen, dan valt er nog best wat van te maken.
Omdat ze idd niet harder kunnen en het gros hun ook niet de kans geven om in te kunnen voegen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:24 schreef vannelle het volgende:
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?
Sommige invoegstroken zijn zo kort dat het zelfs met sommige personenauto's niet haalbaar is om een redelijke snelheid te bereiken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Omdat ze idd niet harder kunnen en het gros hun ook niet de kans geven om in te kunnen voegen.
Vaak zie je ze dan een stuk vluchtstrook meenemen, maar er zal maar net iemand daar staan met pech..
Een auto kan vlotjes gas geven om tot een snelheid te komen, met een vrachtwagen is dat lastiger.
Daarom geef ik ruimte aan collega's. Vooruit denken.
Elke situatie is idd anders.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sommige invoegstroken zijn zo kort dat het zelfs met sommige personenauto's niet haalbaar is om een redelijke snelheid te bereiken.
En sommigen doen doen het gewoon niet omdat ze dom zijn, klopt ook.
Maar ook voor hun geldt dat je best mee mag denken en doen, niet alleen voor collega's
Nu zijn we het eens.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:35 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Elke situatie is idd anders.
Zo is er op de N36 een traject met een zeer korte invoeger. Ik ben er op bedacht en geef daar ook de ruimte, ook aan niet collega's. Alles valt en staat met verkeersinzicht.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nu zijn we het eens.
Groet,
Een collega.
*knipper links rechts links*quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
* vannelle geeft ruimte en seint ff: kom maar door!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |