Er zijn natuurlijk uitzonderingen, al zijn ze schaars. Hulde aan kiwiko voor het goede voorbeeld!quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:56 schreef kiwiko het volgende:
ik weet het nietof het aan de duitse autorijders ligt... Ik heb zelf lang een audi TT gehad, en ik liet ook gewoon mensen voor...........
Ja mja het is wel generaliserend. Da's net als dat ik zeg dat vrachtwagenchauffeurs vaak irritante/asociale dingen doen. Dan krijg ik ook meteen allemaal mensen over me heen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, al zijn ze schaars. Hulde aan kiwiko voor het goede voorbeeld!
Ohh, een iQ! Vind ik echt een leuk autootje! Het is dat we een grotere wilden... Maar ik ken het gevoel. Ik ben door dat soort acties wel een paar keer naar de rechterbaan gedwongen in Duitsland omdat ik zo ver terug moest in snelheid dat ik met geen mogelijkheid meer op snelheid boven kon komen (stuk tussen Kassel en Fulda)quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Reed in m'n iQ op een 100 km/u weg met 2 rijstroken, er was een heuvel dus m'n 3 cilindertje ging niet heel erg hard ook al deed ik wel m'n beststom oud wijf in een A-klasse moest kosten wat het kost mij weer inhalen hoor, maar haar afrit was al verderop en dus moest ze weer naar rechts en dus al remmende snijdt ze me gruwelijk af daar, waardoor ik weer moet remmen
en kost het me weer 30 sec voordat ik op snelheid ben.
Geen respect met m'n kleine autootje.
Eigenlijk hulde voor het vernieuwde inzicht van de chauffeur. Normaliter zou zo'n knakker per se toch doorrijden, omdat hij er gewoon langs wil. Dat is pas echt irritant...quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:52 schreef Dennis101 het volgende:
Vanmorgen ook nog een mooie, een vrachtwagen op de snelweg wil andere vrachtwagens in gaan halen in een lange bocht. Dus hij wurmt zijn vrachtwagen nog net even voor mijn auto. Maar zodra de bocht voorbij is komt hij erachter dat hij eigenlijk helemaal niet sneller is dan degene voor hem en zijn vrachtauto onverrichte zaken maar weer naar rechts gooit.
At least you have a big nosequote:Op woensdag 6 juni 2012 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Geen respect met m'n kleine autootje.
Vast een Fok!ker die in dit topic genoemd wilde worden, als-ie zo op die smiley leek.quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik wil wat de meneer in de rode Peugeot achter me geslikt had. Echt eerst links gaan kleven, ik naar rechts zodra het kan, hij ook, gaat ie daar nog erger klevenIk weer naar links, hij ook. Zitten we allebei weer rechts, hij nog steeds half in mijn kont, en de hele tijd keek ie echt zo:
Uiteindelijk ging ie er gelukkig af. Wat een raar ei
Z'n wisseling extra duidelijk maken?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:06 schreef mstx het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzer pas gebruiken als ze al van richting aan het veranderen zijn.![]()
Of zoals vanochtend iemand voor me die van baan wisselt om voor te sorteren voor het stoplicht naar rechts, en zodra hij voor het stoplicht stilstaat z'n richtingaanwijzer aanzet.
Wat heeft dat voor een nut.
Ja ik wel m'n iQ niet die heeft geen neusquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:56 schreef error_404 het volgende:
[..]
Eigenlijk hulde voor het vernieuwde inzicht van de chauffeur. Normaliter zou zo'n knakker per se toch doorrijden, omdat hij er gewoon langs wil. Dat is pas echt irritant...
[..]
At least you have a big nose
Ja ik ben nog blij dat Nederland lekker vlak is want anders ben je vrij hulpeloos. Stadsverkeer kan je makkelijk meekomen, maar nog gaan mensen altijd links van je bij het stoplicht staan. Zelfs bussen en vrachtwagensquote:Op donderdag 7 juni 2012 08:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ohh, een iQ! Vind ik echt een leuk autootje! Het is dat we een grotere wilden... Maar ik ken het gevoel. Ik ben door dat soort acties wel een paar keer naar de rechterbaan gedwongen in Duitsland omdat ik zo ver terug moest in snelheid dat ik met geen mogelijkheid meer op snelheid boven kon komen (stuk tussen Kassel en Fulda)
Huilie huiliequote:Op donderdag 7 juni 2012 10:53 schreef H-D het volgende:
Ga even lekker met je vrachtwagen 5 collega's in halen met je minieme snelheidsverschildwaas.
Oh dat is echt om te kotsenquote:Op donderdag 7 juni 2012 10:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Huilie huilie![]()
Geef elkaar een beetje ruimte zeg
Het is nog irritanter (en gevaarlijker ook) als zo'n trekker net van doorweekt bouwland komt: modder op de weg, modder vliegt alle kanten op van de trekker.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:00 schreef Yreal het volgende:
Oh dat is echt om te kotsen![]()
Mijn moeder is ook zo. "Ja ik zat verdomme 10km achter een trekker die 30 reed op een 80 weg"
"jeetje, doe nou rustig joh, dat maakt toch niks uit? Je komt er uiteindelijk toch wel"
![]()
![]()
Alsof 10km rechtdoor rijden al niet kut genoeg is.
Ja huilie huilie jaquote:Op donderdag 7 juni 2012 10:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Huilie huilie![]()
Geef elkaar een beetje ruimte zeg
Ja, leuk, maar wat is langzaam? Bij mijn weten is het een file als je onder de 50 km/h komt. Dat is namelijk ook het moment dat motoren tussen de auto's door mogen rijden.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Of je leest de jurisprudentie en je maakt jezelf niet belachelijk.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AO0788
[..]
Uit het arrest valt af te leiden dat langzaam moet worden beschouwd aan de hand van de ter plekke geldende maximum snelheid. Dat in samenhang met dat een bepaalde situatie voor andere bestuurders geobjectiveerd als 'file' valt waar te nemen maakt een file. Dus je zou misschien kunnen redeneren dat aan het criterium langzaam is voldaan als je onder de maximumsnelheid die daar geldt komt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar wat is langzaam? Bij mijn weten is het een file als je onder de 50 km/h komt. Dat is namelijk ook het moment dat motoren tussen de auto's door mogen rijden.
Mijn post hiervoor ging eigenlijk niet eens meer over de inhaalactie van die vrachtwagen maar meer over dat zodra ik mijn irritatie hier post ik meteen een of ander figuur over me heen krijg dat ik die vrachtwagenchauffeur maar ruimte moet geven en niet moet zeuren. Dit terwijl als er iemand post dat die het irritant vinden dat mensen met lagere snelheden lang links blijven of wat dan ook mensen meteen gaan roepen over dat ze niet sneller gaan omdat bijv. ik haast heb. Dat vind ik een beetje dubbel. Net als dat Audi/BMW rijders bijvoorbeeld zo vaak gebashed worden hier en dan zeg je een keer iets over een inhalende vrachtwagen en dan is het meteen gezeur. Maar die discussie is al vaker geweest hier.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon allemaal niet zo janken om van die kleine dingen. Soms heb je haast, soms niet. Niet alleen aan jezelf denken als je zelf geen haast hebt. Op m'n fiets laat ik wielrenners ook gewoon langs hoor, ga je toch ook niet op lopen schelden? Of als ze voor je gaan staan bij het stoplicht. "Hé aso ga eens achter in de rij staan"nee, maar in de auto lijkt het alsof iedereen alleen maar commentaar kan geven op andermans rijgedrag. Raar is dat
Het gaat mij vaak niet eens om de snelheid, maar om het gebrek van verkeersinzicht en fatsoen in het verkeer. Als jij veel langzamer rijdt dan de rest (ver onder de maximum snelheid), vind ik het fatsoenlijk om mensen de mogelijkheid te geven om je voorbij te komen. Als je een weg op wilt draaien en er rijden twee auto's op die weg, wacht je even tot die auto's voorbij zijn, tenzij ze nog zo ver weg zijn dat je op snelheid bent gekomen voordat ze bij jou zijn. En als het erg druk (wel doorrijdend, maar niet veel ruimte tussen de auto's) op een 2-baans snelweg, ga je niet met je vrachtwagen naar de linkerbaan om die 5 collega's van je in te halen met een minimaal snelheidsverschil (helemaal al niet als er een inhaalverbod van kracht is...)quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon allemaal niet zo janken om van die kleine dingen. Soms heb je haast, soms niet. Niet alleen aan jezelf denken als je zelf geen haast hebt. Op m'n fiets laat ik wielrenners ook gewoon langs hoor, ga je toch ook niet op lopen schelden? Of als ze voor je gaan staan bij het stoplicht. "Hé aso ga eens achter in de rij staan"nee, maar in de auto lijkt het alsof iedereen alleen maar commentaar kan geven op andermans rijgedrag. Raar is dat
Ik ook; dus in feite is t niet verboden om rechts in te halen op de snelweg in geval van een enorme rij auto's op de linkerbaan. (hoewel het ook een beetje een grijs gebied is; want oom agent weet er ook niet altijd goed raad mee zo blijkt uit de zaak).quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Uit het arrest valt af te leiden dat langzaam moet worden beschouwd aan de hand van de ter plekke geldende maximum snelheid. Dat in samenhang met dat een bepaalde situatie voor andere bestuurders geobjectiveerd als 'file' valt waar te nemen maakt een file. Dus je zou misschien kunnen redeneren dat aan het criterium langzaam is voldaan als je onder de maximumsnelheid die daar geldt komt.
Echter volgens het Hof valt uit de toelichting op het RVV op te maken dat ook een relatief snelrijdend geheel van auto's een file kan vormen. Maar dat is dan 'snel' tov de gangbare snelheid van een 'standaard' file en met inachtneming van de daar geldende snelheidsregels.
Dat is wat ik er zo snel even uit opmaak iig.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar wat is langzaam? Bij mijn weten is het een file als je onder de 50 km/h komt. Dat is namelijk ook het moment dat motoren tussen de auto's door mogen rijden.
Doe jij dat altijd? Ik kijk vaak of ze nog werken als ik achter een pas-gewassen auto zit (dan kun je vaak aan je reflectie zien of je lampen het nog doen!) Ik vond het storender toen ik eens een collega attendeerde op z'n kapotte voorlamp en hij heeft daarna nog zeker een week ermee gereden...quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:54 schreef Balsam het volgende:
Fietsers die zonder licht fietsen, waarbij het ook nog eens regent waardoor je al minder zicht hebt.
Automobilisten waarbij het ene licht zwakker is dan het andere of waarvan 1 licht helemaal niet werkt. Kijken deze mensen voor vertrek hun lampen niet na of ze naar behoren werken?
Langzaam rijden maakt nog geen file. Je moet dan ook nog aan criterium 2 voldoen; geobjectiveerd als file waar te nemen verkeerssituatie. Pas dan is het niet verboden. Als ik het arrest goed begrijp.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:44 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik ook; dus in feite is t niet verboden om rechts in te halen op de snelweg in geval van een enorme rij auto's op de linkerbaan. (hoewel het ook een beetje een grijs gebied is; want oom agent weet er ook niet altijd goed raad mee zo blijkt uit de zaak).
Je beeld is natuurlijk wel een beetje vertekend denk ik nuquote:Op donderdag 7 juni 2012 12:26 schreef Tijn het volgende:
Je bent met je te hard rijden en anderen geen ruimte geven dan ook wel het prototype van een asociale chauffeur, H-D
quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:45 schreef lipje het volgende:
[..]Ga eens in Van Dale kijken bij de definitie van file
En nu?quote:1fi·le [fiele] de; v(m) -s rij wachtende voertuigen
Ik geef toe dat ik er niet dagelijks naar kijk, maar je ziet vaak wel als je achter een auto geparkeerd staat of wacht voor het stoplicht achter een andere auto of je koplampen het doen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Doe jij dat altijd? Ik kijk vaak of ze nog werken als ik achter een pas-gewassen auto zit (dan kun je vaak aan je reflectie zien of je lampen het nog doen!) Ik vond het storender toen ik eens een collega attendeerde op z'n kapotte voorlamp en hij heeft daarna nog zeker een week ermee gereden...
Mijn auto waarschuwt mij wanneer een licht het niet doet.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:16 schreef Balsam het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik er niet dagelijks naar kijk, maar je ziet vaak wel als je achter een auto geparkeerd staat of wacht voor het stoplicht achter een andere auto of je koplampen het doen.
En tevens kijk ik wel wekelijks of alle lampen het nog doen, kwestie van het hoord erbij (kost maar 1 minuut extra max)
Foutjes van mensen kan ik me niet snel aan irriteren; maar aan bovenstaand gedrag de des te meer.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het gaat mij vaak niet eens om de snelheid, maar om het gebrek van verkeersinzicht en fatsoen in het verkeer...... knip
Meeste auto's hebben ook gewoon een melding met een lampje of via de boordcomputer dat er een lampje stuk is dus die mensen mòeten het echt wel weten.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:16 schreef Balsam het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik er niet dagelijks naar kijk, maar je ziet vaak wel als je achter een auto geparkeerd staat of wacht voor het stoplicht achter een andere auto of je koplampen het doen.
En tevens kijk ik wel wekelijks of alle lampen het nog doen, kwestie van het hoord erbij (kost maar 1 minuut extra max)
Je hebt een punt dat is zeker het meest vervelend inderdaad. Maar toch ben ik het niet helemaal met je eens. Ik bedoel ik post één keer iets over dat ik me stoor aan een inhalende vrachtwagen en kijk wat voor fucking gezeik ik meteen over me heen krijg van dat ik niet moet zeuren en die man ruimte moet geven etc. alsof ik ook gewoon nog een overtreding bega ofzoquote:Op donderdag 7 juni 2012 13:23 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mijn auto waarschuwt mij wanneer een licht het niet doet.![]()
Best handig; hoewel soms ook wel eens irritant; want als je op een dag 5 keer je auto start jkrijg je ook 5 keer te horen dat je een 'rear brake light failure' hebt...![]()
Enne H.D.
EDr wordt hier zeker even hard (of harder) afgegeven op langzaamrijdend, achterlijk inhalend en- geen verkeersinzicht hebbend ouwe wijverig grut.
Maar ook even hard op a-sociale bumperklevende proleten.
Dus niet doen alsof je niks mag zeggen hiero; hetgeen Zwetende erwt hierover zij vond ik wel een goeie:
[..]
Foutjes van mensen kan ik me niet snel aan irriteren; maar aan bovenstaand gedrag de des te meer.
Hey! Zoete erwt, niet zwetend! (dat is sweat!)quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:23 schreef Descendent het volgende:
[..]
Mijn auto waarschuwt mij wanneer een licht het niet doet.![]()
Best handig; hoewel soms ook wel eens irritant; want als je op een dag 5 keer je auto start jkrijg je ook 5 keer te horen dat je een 'rear brake light failure' hebt...![]()
Enne H.D.
EDr wordt hier zeker even hard (of harder) afgegeven op langzaamrijdend, achterlijk inhalend en- geen verkeersinzicht hebbend ouwe wijverig grut.
Maar ook even hard op a-sociale bumperklevende proleten.
Dus niet doen alsof je niks mag zeggen hiero; hetgeen Zwetende erwt hierover zij vond ik wel een goeie:
[..]
Foutjes van mensen kan ik me niet snel aan irriteren; maar aan bovenstaand gedrag de des te meer.
Mijn auto had niet zo'n systeem. Wel een lampje dat m'n lampen aan stonden en het was knap lastig toen die stuk was!quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Meeste auto's hebben ook gewoon een melding met een lampje of via de boordcomputer dat er een lampje stuk is dus die mensen mòeten het echt wel weten.
Haha dat lijkt me ook zo irritant! Dan kun je niet elke keer controleren of ze aan of uit zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hey! Zoete erwt, niet zwetend! (dat is sweat!)
[..]
Mijn auto had niet zo'n systeem. Wel een lampje dat m'n lampen aan stonden en het was knap lastig toen die stuk was!
Dat geldt beide kanten op, uiteraard.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:19 schreef Yreal het volgende:
Verder is het gewoon fucking hinderlijk als jij door andere weggebruikers niet fatsoenlijk je eigen tempo kan rijden
Het gaat niet om Van Dale, maar om het wetboek. En het enige dat het wetboek zegt over file is dat deze bestaat uit meerdere voertuigen die lager dan de vmax rijden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:45 schreef lipje het volgende:
[..]Ga eens in Van Dale kijken bij de definitie van file
En dat het objectief als file waarneembaar en kwalificeerbaar moet zijn. Aldus Hof Leeuwarden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het gaat niet om Van Dale, maar om het wetboek. En het enige dat het wetboek zegt over file is dat deze bestaat uit meerdere voertuigen die lager dan de vmax rijden.
Nee?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:09 schreef Yreal het volgende:
dus voordringen in de macdrive met de motor mag nu?
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:11 schreef Yreal het volgende:
Een rij stilstaande voertuigen![]()
Als 3 auto's op de linkerbaan een file zijn, zijn 10 auto's in de mcdrive dat ook
Hangt van de situatie af.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:15 schreef Yreal het volgende:
ik ben niet stoer genoeg om voor te dringen
Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:09 schreef Yreal het volgende:
dus voordringen in de macdrive met de motor mag nu?
Wat ik ook raar vind, is als de hele linkerbaan propvol zit en de rechter helemaal leeg is. De reden? Een kilometer verderop rijdt een vrachtwagen en iedereen vliegt al naar links uit angst dat ze er straks niet tussen gelaten gaan worden. Gevolg: links zit zo vol dat a) het zaakje af begint te remmen en b) je komt er inderdaad niet meer tussen bij die vrachtwagen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:07 schreef joko90 het volgende:
Wat ik ook vaak zie, vandaag nog, op de snelweg zijn van die asomobilisten (vaak managers) die bij druk verkeer een beetje in het midden gaan rijden en zodra ze zien dat de linkerbaan flink afremt schieten ze snel naar rechts ongeacht of daar iemand in de buurt rijdt of niet. Om vervolgens weer er tussen te drukken
hier welquote:Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden?
ik bedoelde ook bij de drivequote:Op donderdag 7 juni 2012 15:17 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af.
Sta bij ons regelmatig voor het spoor, dan kan ik wel achteraan sluiten maar als ik vooraan ga staan ben ik sneller weg en scheelt weer wachttijd voor de auto's erachter
Voor het stoplicht doe ik het ook wel eens, afgehangen van de auto(s) die voor me staan, drukte en of ik het stoplicht ken.
Uiteindelijk is het wel een stuk slimmer om te doen, je bent toch sneller weg dan de auto achter je
Niet hebben bedoel je.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:23 schreef thabrid het volgende:
Begin me op dit moment weer te irriteren aan mensen die de cruise control niet gebruiken.
Dat is echt hatelijk idd! Vaak zitten die mensen dan ook zo omzich heen te kijken met een blik van 'ik doe toch niks?'quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:04 schreef Simonepone het volgende:
Mensen die hem ertussen drukken op de linkerbaan terwijl de linkerbaan 20 km of meer harder rijdt.
Jij mag dan remmen en hopen dat degene achter je wakker genoeg is om hetzelfde te doen.
Nog een leuke: zonder richting aan te geven van rijbaan veranderen.
Op een tweebaansweg waar je 120 mag de linkerbaan gebruiken om in te halen en daar 5 minuten met 110 blijven rijden met een file achter je. Heel vaak zijn dat van die grote bakken (met mensen erin die eigenlijk niet durven rijden maar zich veiliger voelen in een tank).
Stoplichten blokkeren terwijl je ook even bij kan sturen zodat de rest wel rechtsaf kan.
Bij het halen van rijbewijs mag ook weleens een IQ test worden gedaan. Bij minder dan 100 IQ geen rijbewijs sorry !
Volgens mij worden die ook weleens bestraft...gewoon art 5 WVWquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:16 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Onnodig links- en traagrijders dienen harder bestraft te worden... als ze al überhaupt bestraft worden.
Zij maken het verkeer onveiliger dan iemand die te snel rijdt...(niet in alle gevallen natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Traagrijders mss. wel als het extreem is maar linksrijders niet hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Volgens mij worden die ook weleens bestraft...gewoon art 5 WVW
Je moet je gewoon niet laten opjagen. Zulke figuren mogen mooi op hun beurt wachten totdat veilig jij naar rechts kan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:09 schreef Mike het volgende:
Ik had deze week ook een situatie die me mateloos irriteerde:
Ik was een vrachtwagen aan het inhalen en ik reed net wat harder dan 120 km/uur. Achter mij komt opeens een idioot aanstuiven die met een enorme snelheid bijna door m'n achterruit naar binnen gaat. Ik geef wat meer gas om de vrachtwagen zo snel mogelijk in te halen zodat ik naar rechts kon, want ik vond het levensgevaarlijk wat er gebeurde. Normaal gesproken zou ik voor de plakker blijven, maar het was zo bedreigend dat dat geen optie voor me was. Dus ik meteen naar rechts toen ik voorbij de vrachtwagen was. Rijdt daar een mannetje in een auto op de rechterbaan die niet harder dan 80 km/uur rijdt, waardoor ik meteen vol op de remmen moest nadat ik de vrachtwagen had ingehaald. Zo zag ik dus binnen 5 seconden hoe gevaarlijk het op de snelweg is als iemand a) veel te hard rijdt en b) veel te langzaam rijdt.
Situatie:
[ afbeelding ]
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moetenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:44 schreef jitzzzze het volgende:
Ouderen die met 60/70 willen invoegen als je er 130 mag
Heel irritant en eng iddquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:09 schreef Mike het volgende:
Ik had deze week ook een situatie die me mateloos irriteerde:
Ik was een vrachtwagen aan het inhalen en ik reed net wat harder dan 120 km/uur. Achter mij komt opeens een idioot aanstuiven die met een enorme snelheid bijna door m'n achterruit naar binnen gaat. Ik geef wat meer gas om de vrachtwagen zo snel mogelijk in te halen zodat ik naar rechts kon, want ik vond het levensgevaarlijk wat er gebeurde. Normaal gesproken zou ik voor de plakker blijven, maar het was zo bedreigend dat dat geen optie voor me was. Dus ik meteen naar rechts toen ik voorbij de vrachtwagen was. Rijdt daar een mannetje in een auto op de rechterbaan die niet harder dan 80 km/uur rijdt, waardoor ik meteen vol op de remmen moest nadat ik de vrachtwagen had ingehaald. Zo zag ik dus binnen 5 seconden hoe gevaarlijk het op de snelweg is als iemand a) veel te hard rijdt en b) veel te langzaam rijdt.
Situatie:
[ afbeelding ]
Vandaag ook een compleet volgeladen Fiatje dat met 60 de snelweg op wilde. Gelukkig was de rechterstrook al vrij gemaakt want we zaten er dus met een stuk of 10 auto's achterquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:48 schreef Palomar het volgende:
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moeten
Herkenbaar, ik kom het dagelijks tegen en dan rijd ik maar 85. Dan nog proberen om in te voegen met 60. Ik geef ze geen ruimte, ze zoeken maar uit hoe ze invoegen. Ze zijn tenslotte bezig met een bijzondere manouvre. Collega's geef ik dan wel weer ruimte. Hetzij met gas terugnemen en lichtsignaal, hetzij opschuiven naar de linkerbaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vandaag ook een compleet volgeladen Fiatje dat met 60 de snelweg op wilde. Gelukkig was de rechterstrook al vrij gemaakt want we zaten er dus met een stuk of 10 auto's achter
Die mensen moeten echt peper in hun endeldarm en een schop in hun nek krijgen.
Beetje afstand houden en, indien invoeger van normale lengte, zodra daar het knippertje aan staat, geef ik plankgas en ga ik er via de invoeger voorlangs.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:48 schreef Palomar het volgende:
en al helemaal als jij daarachter zit en dus geforceerd wordt om ook met die snelheid de snelweg op te moeten
Vol gas + laat schakelen, dan valt er nog best wat van te maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:19 schreef vannelle het volgende:
Ja, daar wordt de volgeladen Fiat een stuk sneller van.....
Groot gelijk, zo is het ook inderdaad de bedoelingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik kom het dagelijks tegen en dan rijd ik maar 85. Dan nog proberen om in te voegen met 60. Ik geef ze geen ruimte, ze zoeken maar uit hoe ze invoegen. Ze zijn tenslotte bezig met een bijzondere manouvre.
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:20 schreef Gummiebeer het volgende:
Collega's geef ik dan wel weer ruimte. Hetzij met gas terugnemen en lichtsignaal, hetzij opschuiven naar de linkerbaan.
Die kunnen niet harder.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Groot gelijk, zo is het ook inderdaad de bedoeling
[..]
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?
Misschien deden ze dat al maar was Fiatje gewoon té vol geladen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vol gas + laat schakelen, dan valt er nog best wat van te maken.
Omdat ze idd niet harder kunnen en het gros hun ook niet de kans geven om in te kunnen voegen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:24 schreef vannelle het volgende:
En dat vind ik dan weer jammer. Waarom collega's wel en andere weggebruikers niet?
Sommige invoegstroken zijn zo kort dat het zelfs met sommige personenauto's niet haalbaar is om een redelijke snelheid te bereiken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:31 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Omdat ze idd niet harder kunnen en het gros hun ook niet de kans geven om in te kunnen voegen.
Vaak zie je ze dan een stuk vluchtstrook meenemen, maar er zal maar net iemand daar staan met pech..
Een auto kan vlotjes gas geven om tot een snelheid te komen, met een vrachtwagen is dat lastiger.
Daarom geef ik ruimte aan collega's. Vooruit denken.
Elke situatie is idd anders.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sommige invoegstroken zijn zo kort dat het zelfs met sommige personenauto's niet haalbaar is om een redelijke snelheid te bereiken.
En sommigen doen doen het gewoon niet omdat ze dom zijn, klopt ook.
Maar ook voor hun geldt dat je best mee mag denken en doen, niet alleen voor collega's
Nu zijn we het eens.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:35 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Elke situatie is idd anders.
Zo is er op de N36 een traject met een zeer korte invoeger. Ik ben er op bedacht en geef daar ook de ruimte, ook aan niet collega's. Alles valt en staat met verkeersinzicht.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nu zijn we het eens.
Groet,
Een collega.
*knipper links rechts links*quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
* vannelle geeft ruimte en seint ff: kom maar door!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |