Het gaat niet om Van Dale, maar om het wetboek. En het enige dat het wetboek zegt over file is dat deze bestaat uit meerdere voertuigen die lager dan de vmax rijden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:45 schreef lipje het volgende:
[..]Ga eens in Van Dale kijken bij de definitie van file
En dat het objectief als file waarneembaar en kwalificeerbaar moet zijn. Aldus Hof Leeuwarden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het gaat niet om Van Dale, maar om het wetboek. En het enige dat het wetboek zegt over file is dat deze bestaat uit meerdere voertuigen die lager dan de vmax rijden.
Nee?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:09 schreef Yreal het volgende:
dus voordringen in de macdrive met de motor mag nu?
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:11 schreef Yreal het volgende:
Een rij stilstaande voertuigen![]()
Als 3 auto's op de linkerbaan een file zijn, zijn 10 auto's in de mcdrive dat ook
Hangt van de situatie af.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:15 schreef Yreal het volgende:
ik ben niet stoer genoeg om voor te dringen
Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:09 schreef Yreal het volgende:
dus voordringen in de macdrive met de motor mag nu?
Wat ik ook raar vind, is als de hele linkerbaan propvol zit en de rechter helemaal leeg is. De reden? Een kilometer verderop rijdt een vrachtwagen en iedereen vliegt al naar links uit angst dat ze er straks niet tussen gelaten gaan worden. Gevolg: links zit zo vol dat a) het zaakje af begint te remmen en b) je komt er inderdaad niet meer tussen bij die vrachtwagen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:07 schreef joko90 het volgende:
Wat ik ook vaak zie, vandaag nog, op de snelweg zijn van die asomobilisten (vaak managers) die bij druk verkeer een beetje in het midden gaan rijden en zodra ze zien dat de linkerbaan flink afremt schieten ze snel naar rechts ongeacht of daar iemand in de buurt rijdt of niet. Om vervolgens weer er tussen te drukken
hier welquote:Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zijn er bij de macdrive twee rijstroken waar je tussendoor kan rijden?
ik bedoelde ook bij de drivequote:Op donderdag 7 juni 2012 15:17 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hangt van de situatie af.
Sta bij ons regelmatig voor het spoor, dan kan ik wel achteraan sluiten maar als ik vooraan ga staan ben ik sneller weg en scheelt weer wachttijd voor de auto's erachter
Voor het stoplicht doe ik het ook wel eens, afgehangen van de auto(s) die voor me staan, drukte en of ik het stoplicht ken.
Uiteindelijk is het wel een stuk slimmer om te doen, je bent toch sneller weg dan de auto achter je
Niet hebben bedoel je.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:23 schreef thabrid het volgende:
Begin me op dit moment weer te irriteren aan mensen die de cruise control niet gebruiken.
Dat is echt hatelijk idd! Vaak zitten die mensen dan ook zo omzich heen te kijken met een blik van 'ik doe toch niks?'quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:04 schreef Simonepone het volgende:
Mensen die hem ertussen drukken op de linkerbaan terwijl de linkerbaan 20 km of meer harder rijdt.
Jij mag dan remmen en hopen dat degene achter je wakker genoeg is om hetzelfde te doen.
Nog een leuke: zonder richting aan te geven van rijbaan veranderen.
Op een tweebaansweg waar je 120 mag de linkerbaan gebruiken om in te halen en daar 5 minuten met 110 blijven rijden met een file achter je. Heel vaak zijn dat van die grote bakken (met mensen erin die eigenlijk niet durven rijden maar zich veiliger voelen in een tank).
Stoplichten blokkeren terwijl je ook even bij kan sturen zodat de rest wel rechtsaf kan.
Bij het halen van rijbewijs mag ook weleens een IQ test worden gedaan. Bij minder dan 100 IQ geen rijbewijs sorry !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |