abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112641198
Man die 70 in een Dacia op de snelweg rijdt. Mag van mij, is een vrij land. Alleen ging hij zonder reden (vrachtwagen 500 meter verderop was het eerste verkeer) naar links toen ik er vlak achter zat. Scheelt dat er drie banen waren en dat ik wist dat ik naar links kon, anders weet ik niet wat er was gebeurd.

Even later kwam er een vrachtwagen van achter aanrijden, man reed nog steeds op de tweede baan. Toen de vrachtwagen vlak achter hem zat op de rechterstrook ging hij weer naar rechts. Vrachtwagen moest zwieper naar links maken (tegengestelde richting dus) om hem te ontwijken. Idioot.
pi_112642475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:52 schreef vannelle het volgende:

[..]

Traagrijders mss. wel als het extreem is maar linksrijders niet hoor.
Onnodig links rijden is namelijk in de wet geregeld.
Er is in de wet geregeld dacht ik dat bestuurders zoveel mogelijk de verplichting hebben om rechts te houden.

Dus onnodig links rijden is een daaruit voortvloeiende overtreding.
pi_112643437
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:47 schreef H-D het volgende:

[..]

Er is in de wet geregeld dacht ik dat bestuurders zoveel mogelijk de verplichting hebben om rechts te houden.

Dus onnodig links rijden is een daaruit voortvloeiende overtreding.
Daarom was vroeger knipperlicht naar rechts op de snelweg niet verplicht, omdat naar rechts gaan de logische actie was.
pi_112646983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:06 schreef mstx het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzer pas gebruiken als ze al van richting aan het veranderen zijn. :')
Of zoals vanochtend iemand voor me die van baan wisselt om voor te sorteren voor het stoplicht naar rechts, en zodra hij voor het stoplicht stilstaat z'n richtingaanwijzer aanzet.
Wat heeft dat voor een nut. :')
Hetzelfde geldt voor mensen die hun richtingaanwijzer gebruiken terwijl ze helemaal nog niet van rijstrook kunnen wisselen. Als een soort van dirigeerstok om aan te geven dat men maar ruimte moet vrijhouden.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 01:46:40 #130
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_112647217
Al die zwakzinnigen die de spitsstrook niet durven te gebruiken "omdat er een doorgetrokken streep ligt en daar mag ik niet overheen :'( :') :'("
Tics van je petten.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 01:51:05 #131
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_112647315
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Al die spastische idioten die meteen bij de blokmarkering naar links hengsten :( ga eerst gewoon eens snelheid maken en opletten, de invoegstrook is soms wel twee kilometer lang.
Inderdaad, en dan flitsen/toeteren omdat ik niet opschuif om je te laten invoegen :')
Tics van je petten.
pi_112648693
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 01:46 schreef nattermann het volgende:
Al die zwakzinnigen die de spitsstrook niet durven te gebruiken "omdat er een doorgetrokken streep ligt en daar mag ik niet overheen :'( :') :'("
hhahaha een verkeersautist :D
pi_112649550
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 05:50 schreef kiwiko het volgende:

[..]

hhahaha een verkeersautist :D
Eentje die de WVW1994 niet kent.

Genoeg artikelen over de spitsstrook daarin...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_112649786
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste auto's die in Nederland op de weg rijden dat niet halen.
Van mij hoeft het echt niet binnen 10 seconden en een vrachtwagen daar weet je van dat hij niet zo snel op stoom komt. Een personenauto hoort gewoon op zijn minst de moeite te doen om op snelheid in te voegen. Het slaat nergens op om met 50 à 60 die invoegstrook op te kachelen. Zelfs vrachtwagens hebben hem op 80 aan het eind. :{w

Niet alleen voor zo iemand zelf is dat gevaarlijk, maar ook voor de auto's op de rechterstrook én alle mensen erachter op de invoegstrook. En nee, ik ga dan niet kleven, flitsen of schuimbekken maar ik erger me minstens één keer per week hieraan omdat ik en 15 anderen dan compleet onnodig een probleem hebben in het verkeer.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:00:32 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_112649973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het slaat nergens op om met 50 à 60 die invoegstrook op te kachelen. Zelfs vrachtwagens hebben hem op 80 aan het eind. :{w
Vind ik ook hoor.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:40:31 #136
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112650660
Nou, heb je van die mensen op de invoegstrook die willen invoegen, ervanuit gaan dat je wel naar links gaat om ruimte te maken, maar dat kan ik niet om dat bij mij links al andere auto's rijden.
En dan krijg je een middelvinger dat je niet naar links bent gegaan. 8)7 :?
Als zie je toch ook, als invoeger, de verkeerssituatie achter je?

Of als ik dan zie dat ze aanstalten maken geef ik bij voorbaat al groot licht en soms zelfs vol de claxon.
Die middelvingers en de groot licht signalen die ik dan terug krijg negeer ik dan maar.
Heb geen behoefte om 50km/uur aan snelheidsverschil te moeten corrigeren voor die verkeersinzichtloze debielen...

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 09-06-2012 12:15:53 ]
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:13:08 #137
258802 Yreal
henk..!
pi_112651302
Invoegen op de snelweg is eigenlijk de ultieme stoplicht sprint. Gewoon zo
BAM

Vanaf stilstand met 130 naar beneden/boven knallen en invoegen _O_ _O_
pi_112651508
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor.
Gelukkig maar, anders was er weer een stuk van mijn wereldbeeld naar de vaantjes...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:40:05 #139
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_112651875
Laatst had ik ook zo'n irritante situatie met iemand die ging invoegen. Het was zeer rustig op de weg en de invoegstrook was +/- 1 km lang (zo'n ding die ook weer over gaat in een uitvoegstrook).

Iemand wilde dus gaan invoegen en die ging werkelijk exact naast mij rijden, in plaats van net voor mij of net achter mij. Ik ging niet naar links, want aan de linkerkant kwam iemand aan die duidelijk harder reed. Alhoewel er op zich wel ruimte was, vond ik het zeer overbodig om naar links te gaan en uiteindelijk diegene te hinderen. Het is niet mijn taak te forceren dat mensen zich aan de maximumsnelheid houden.

Dus de invoeger komt er vrij laat achter dat dit niet werkt, gaat remmen, voegt daarna net achter mij in en gaat druk lopen seinen met groot licht, alsof ik wat verkeerd zou hebben gedaan.

Dat snap ik dan echt niet. Ik reed ongeveer als enige auto naast die invoegstrook en er was zo verschrikkelijk veel ruimte. Hoe krijgt diegene het dan voor elkaar om 'm exact naast mijn auto te mikken, een ding van nog geen 4 meter lengte bij een invoegstrook van 1000 meter.
Schaap
pi_112656355
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 11:40 schreef Cybje het volgende:
Laatst had ik ook zo'n irritante situatie met iemand die ging invoegen. Het was zeer rustig op de weg en de invoegstrook was +/- 1 km lang (zo'n ding die ook weer over gaat in een uitvoegstrook).

Iemand wilde dus gaan invoegen en die ging werkelijk exact naast mij rijden, in plaats van net voor mij of net achter mij. Ik ging niet naar links, want aan de linkerkant kwam iemand aan die duidelijk harder reed. Alhoewel er op zich wel ruimte was, vond ik het zeer overbodig om naar links te gaan en uiteindelijk diegene te hinderen. Het is niet mijn taak te forceren dat mensen zich aan de maximumsnelheid houden.

Dus de invoeger komt er vrij laat achter dat dit niet werkt, gaat remmen, voegt daarna net achter mij in en gaat druk lopen seinen met groot licht, alsof ik wat verkeerd zou hebben gedaan.

Dat snap ik dan echt niet. Ik reed ongeveer als enige auto naast die invoegstrook en er was zo verschrikkelijk veel ruimte. Hoe krijgt diegene het dan voor elkaar om 'm exact naast mijn auto te mikken, een ding van nog geen 4 meter lengte bij een invoegstrook van 1000 meter.
Zelfs als er een vrachtauto naast hun rijdt op de doorgaande rijstrook willen ze ernaast blijven rijden. Ik noem het oogkleppen-invoegen. jammer genoeg maak ik het vaak mee. Invoeger komt op snelheid, gaat daarna pas naar links kijken of er wel ruimte is, schrikken van de 16,5 meter combinatie die (volgens hun) plotseling links van hun rijdt, en gaan daarna pas beslissen of ze gas geven of op de rem gaan staan.

En achteraf is het die klotevrachtwagen die in de weg reed.

Hoe ik dat stukje 'klotevrachtwagen' weet? Ik hoor ze altijd terug op verjaardagsfeestjes...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:24:54 #141
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_112657082
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zelfs als er een vrachtauto naast hun rijdt op de doorgaande rijstrook willen ze ernaast blijven rijden. Ik noem het oogkleppen-invoegen. jammer genoeg maak ik het vaak mee. Invoeger komt op snelheid, gaat daarna pas naar links kijken of er wel ruimte is, schrikken van de 16,5 meter combinatie die (volgens hun) plotseling links van hun rijdt, en gaan daarna pas beslissen of ze gas geven of op de rem gaan staan.

En achteraf is het die klotevrachtwagen die in de weg reed.

Hoe ik dat stukje 'klotevrachtwagen' weet? Ik hoor ze altijd terug op verjaardagsfeestjes...
Dat is ook erg irritant inderdaad. Ik snap daarbij ook het probleem niet, want juist een vrachtwagenchauffeur wisselt praktisch nooit van snelheid. Dus je kunt heel goed van te voren inschatten of je ervoor of erachter gaat invoegen. En dus niet middenin de vrachtwagen...

Sommige mensen raken ook in de stress als ze niet direct bij de eerste centimeter blokmarkering kunnen invoegen.
Schaap
pi_112672345
Sommige mensen hebben gewoon geen verkeersinzicht, zoals die invoegers die om wat voor reden dan ook niet op een normale manier kunnen invoegen. Dat is jammer en niks aan te doen, die mensen hebben nu eenmaal op een of andere manier toch het rijbewijs gekregen. Het is dan alleen maar hopen dat de overige verkeersdeelnemers de foutieve inschattingen van die groep mensen kan opvangen.
  zondag 10 juni 2012 @ 00:03:03 #143
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_112680397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat is echt hatelijk idd! Vaak zitten die mensen dan ook zo omzich heen te kijken met een blik van 'ik doe toch niks?' :')
Dat of niet allemaal op de rechter baan (wanneer het 2-baans is) maar ook gebruik maken van de linker baan.
  FOK!fotograaf zondag 10 juni 2012 @ 00:44:08 #144
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_112681779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Het slaat nergens op om met 50 à 60 die invoegstrook op te kachelen. Zelfs vrachtwagens hebben hem op 80 aan het eind. :{w
Een paar maanden geleden had ik zo'n mooie. Een dubbele invoegstrook, want spitsstrook (oftewel, een zee van ruimte voordat je uberhaupt naar links mag). Bleef er eentje 60 rijden, wisselde 2 maal van strook en ging met 60 naar links. En nog grootlicht naar mijn seinen dat ik mijn gas wel intrapte en er op de invoeger nog voorlangs ging (ik reed erachter met die geweldige 60 km/h).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 10 juni 2012 @ 07:31:58 #145
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112684579
Had laatst een collega die zat te jammeren en te klagen dat ze geflitst was met 90 op een 70km wegwerkzaamheden gedeelte op de snelweg.

Dat ze het gemeen vond en dat die 70 op dat stuk prima 90 had kunnen zijn enzo.

Nou, ik heb er geen medelijden mee. Dat zei ik doen ook en toen werd ze nog bozer.. :')
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_112685237
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 07:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Had laatst een collega die zat te jammeren en te klagen dat ze geflitst was met 90 op een 70km wegwerkzaamheden gedeelte op de snelweg.

Dat ze het gemeen vond en dat die 70 op dat stuk prima 90 had kunnen zijn enzo.

Nou, ik heb er geen medelijden mee. Dat zei ik doen ook en toen werd ze nog bozer.. :')
Tja, 20km te hard is best balen... Medelijden? Nee. Mag niet, gepakt, betalen - niets aan te doen.
Maar aan de andere kant staan veel van die borden er ook echt voor lul. Althans, zonder duidelijke aanleiding - niet helemaal hetzelfde, maar gevoelsmatig klopt er geen flikker van als je bijvoorbeeld +-5km lang de matrixborden op 70km hebt staan op de hoofdrijbaan van de A16 terwijl er alleen gewerkt wordt op de volledig afgesloten parallelrijbaan rond een uur of 3 's nachts. Zelfs de vrachtwagenstrook was afgesloten, dat geeft nog eens 5 meter extra safety ruimte voor de enkeling die bij de vangrail bezig is.
Ook op de A13 was 't trouwens ook feest vrijdag, +-7 uur 's avonds - vanaf prinsclausplein tot aan de 80km zone bij rotterdam, alles op 70, waarschijnlijk vanwege de wind of zo :-( Dat soort betuttelend gedoe is ronduit gevaarlijk, nog effe en mensen vergeten zelf na te denken voor ze in de auto stappen. Hoe moeilijk is 't nou helemaal, als het hard waait en je voelt je auto van links naar rechts vliegen, dan moet je snelheid verlagen. Maar blijkbaar denkt rws dat we daar met z'n allen te stom voor zijn en dus maar het bekende vingertje moeten krijgen 'Jij mag hier maar 70 want wij vinden dat dat veiliger is'. Ja fuck zeg dat merk ik zelf ook wel. Alhoewel er vrijdag niets te merken was, dus iedereen negeert massaal die 70km borden, en de volgende keer dat die borden branden trapt iedereen gewoon door en klapt met volle snelheid achterin een file omdat die borden vorige keer ook voor lul brandden.
Vroeger was 't makkelijk - als je '70' boven de weg zag staan kon je er donder op zeggen dat je 200 meter verderop in de file stond, of een onmogelijke bocht moest nemen. Nu zie je '70' en is t 9 van de 10 keer bullshit. Zoals de bochtjes van A16 naar A20 en A20 naar A16 waar je nu 70 max mag omdat er een paar auto's uitgevlogen zijn. Je kunt er met 100 resp 120 nog heel gemakkelijk doorheen :-(
pi_112685404
Je weet het als je te hard rijd, en dan neem je het risico dat je "gepakt" wordt.

Mijn man noemt het doorrijbelasting.
  zondag 10 juni 2012 @ 09:58:37 #148
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112685542
Net als al die weeralarmen en -waarschuwingen. Ja het vriest dus het is glad. Leer je op de basisschool al.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_112686505
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Hetzelfde geldt voor mensen die hun richtingaanwijzer gebruiken terwijl ze helemaal nog niet van rijstrook kunnen wisselen. Als een soort van dirigeerstok om aan te geven dat men maar ruimte moet vrijhouden.
Dat doe ik ook zodat anderen me ruimte kunnen geven.
  zondag 10 juni 2012 @ 10:55:48 #150
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_112686561
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:54 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Dat doe ik ook zodat anderen me ruimte kunnen geven.
Zolang je maar niet opzij komt als je die ruimte niet krijgt en hebt.
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')