Er is in de wet geregeld dacht ik dat bestuurders zoveel mogelijk de verplichting hebben om rechts te houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:52 schreef vannelle het volgende:
[..]
Traagrijders mss. wel als het extreem is maar linksrijders niet hoor.
Onnodig links rijden is namelijk in de wet geregeld.
Daarom was vroeger knipperlicht naar rechts op de snelweg niet verplicht, omdat naar rechts gaan de logische actie was.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Er is in de wet geregeld dacht ik dat bestuurders zoveel mogelijk de verplichting hebben om rechts te houden.
Dus onnodig links rijden is een daaruit voortvloeiende overtreding.
Hetzelfde geldt voor mensen die hun richtingaanwijzer gebruiken terwijl ze helemaal nog niet van rijstrook kunnen wisselen. Als een soort van dirigeerstok om aan te geven dat men maar ruimte moet vrijhouden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:06 schreef mstx het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzer pas gebruiken als ze al van richting aan het veranderen zijn.![]()
Of zoals vanochtend iemand voor me die van baan wisselt om voor te sorteren voor het stoplicht naar rechts, en zodra hij voor het stoplicht stilstaat z'n richtingaanwijzer aanzet.
Wat heeft dat voor een nut.
Inderdaad, en dan flitsen/toeteren omdat ik niet opschuif om je te laten invoegenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Al die spastische idioten die meteen bij de blokmarkering naar links hengstenga eerst gewoon eens snelheid maken en opletten, de invoegstrook is soms wel twee kilometer lang.
hhahaha een verkeersautistquote:Op zaterdag 9 juni 2012 01:46 schreef nattermann het volgende:
Al die zwakzinnigen die de spitsstrook niet durven te gebruiken "omdat er een doorgetrokken streep ligt en daar mag ik niet overheen![]()
![]()
"
Eentje die de WVW1994 niet kent.quote:
Van mij hoeft het echt niet binnen 10 seconden en een vrachtwagen daar weet je van dat hij niet zo snel op stoom komt. Een personenauto hoort gewoon op zijn minst de moeite te doen om op snelheid in te voegen. Het slaat nergens op om met 50 à 60 die invoegstrook op te kachelen. Zelfs vrachtwagens hebben hem op 80 aan het eind.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste auto's die in Nederland op de weg rijden dat niet halen.
Vind ik ook hoor.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het slaat nergens op om met 50 à 60 die invoegstrook op te kachelen. Zelfs vrachtwagens hebben hem op 80 aan het eind.![]()
Gelukkig maar, anders was er weer een stuk van mijn wereldbeeld naar de vaantjes...quote:
Zelfs als er een vrachtauto naast hun rijdt op de doorgaande rijstrook willen ze ernaast blijven rijden. Ik noem het oogkleppen-invoegen. jammer genoeg maak ik het vaak mee. Invoeger komt op snelheid, gaat daarna pas naar links kijken of er wel ruimte is, schrikken van de 16,5 meter combinatie die (volgens hun) plotseling links van hun rijdt, en gaan daarna pas beslissen of ze gas geven of op de rem gaan staan.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:40 schreef Cybje het volgende:
Laatst had ik ook zo'n irritante situatie met iemand die ging invoegen. Het was zeer rustig op de weg en de invoegstrook was +/- 1 km lang (zo'n ding die ook weer over gaat in een uitvoegstrook).
Iemand wilde dus gaan invoegen en die ging werkelijk exact naast mij rijden, in plaats van net voor mij of net achter mij. Ik ging niet naar links, want aan de linkerkant kwam iemand aan die duidelijk harder reed. Alhoewel er op zich wel ruimte was, vond ik het zeer overbodig om naar links te gaan en uiteindelijk diegene te hinderen. Het is niet mijn taak te forceren dat mensen zich aan de maximumsnelheid houden.
Dus de invoeger komt er vrij laat achter dat dit niet werkt, gaat remmen, voegt daarna net achter mij in en gaat druk lopen seinen met groot licht, alsof ik wat verkeerd zou hebben gedaan.
Dat snap ik dan echt niet. Ik reed ongeveer als enige auto naast die invoegstrook en er was zo verschrikkelijk veel ruimte. Hoe krijgt diegene het dan voor elkaar om 'm exact naast mijn auto te mikken, een ding van nog geen 4 meter lengte bij een invoegstrook van 1000 meter.
Dat is ook erg irritant inderdaad. Ik snap daarbij ook het probleem niet, want juist een vrachtwagenchauffeur wisselt praktisch nooit van snelheid. Dus je kunt heel goed van te voren inschatten of je ervoor of erachter gaat invoegen. En dus niet middenin de vrachtwagen...quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zelfs als er een vrachtauto naast hun rijdt op de doorgaande rijstrook willen ze ernaast blijven rijden. Ik noem het oogkleppen-invoegen. jammer genoeg maak ik het vaak mee. Invoeger komt op snelheid, gaat daarna pas naar links kijken of er wel ruimte is, schrikken van de 16,5 meter combinatie die (volgens hun) plotseling links van hun rijdt, en gaan daarna pas beslissen of ze gas geven of op de rem gaan staan.
En achteraf is het die klotevrachtwagen die in de weg reed.
Hoe ik dat stukje 'klotevrachtwagen' weet? Ik hoor ze altijd terug op verjaardagsfeestjes...
Dat of niet allemaal op de rechter baan (wanneer het 2-baans is) maar ook gebruik maken van de linker baan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is echt hatelijk idd! Vaak zitten die mensen dan ook zo omzich heen te kijken met een blik van 'ik doe toch niks?'
Een paar maanden geleden had ik zo'n mooie. Een dubbele invoegstrook, want spitsstrook (oftewel, een zee van ruimte voordat je uberhaupt naar links mag). Bleef er eentje 60 rijden, wisselde 2 maal van strook en ging met 60 naar links. En nog grootlicht naar mijn seinen dat ik mijn gas wel intrapte en er op de invoeger nog voorlangs ging (ik reed erachter met die geweldige 60 km/h).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Het slaat nergens op om met 50 à 60 die invoegstrook op te kachelen. Zelfs vrachtwagens hebben hem op 80 aan het eind.![]()
Tja, 20km te hard is best balen... Medelijden? Nee. Mag niet, gepakt, betalen - niets aan te doen.quote:Op zondag 10 juni 2012 07:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Had laatst een collega die zat te jammeren en te klagen dat ze geflitst was met 90 op een 70km wegwerkzaamheden gedeelte op de snelweg.
Dat ze het gemeen vond en dat die 70 op dat stuk prima 90 had kunnen zijn enzo.
Nou, ik heb er geen medelijden mee. Dat zei ik doen ook en toen werd ze nog bozer..
Dat doe ik ook zodat anderen me ruimte kunnen geven.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 01:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hetzelfde geldt voor mensen die hun richtingaanwijzer gebruiken terwijl ze helemaal nog niet van rijstrook kunnen wisselen. Als een soort van dirigeerstok om aan te geven dat men maar ruimte moet vrijhouden.
Zolang je maar niet opzij komt als je die ruimte niet krijgt en hebt.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:54 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat doe ik ook zodat anderen me ruimte kunnen geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |