Zijn er een paar tussendoor verwijderd volgens mij. Als je nu naar t vorige topic gaat zie je er weer maar 301.quote:
op de een of andere manier zit hij toch het best in zijn rol van allemaalquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ontzettend sexy vonden,
wat denk je nu?![]()
Tywin is ook wel een baas jaquote:Op maandag 4 juni 2012 15:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Goede afsluiting. Arme maester Luwin, rottige ironborn
. En hoe Tywin te paard de troonzaal in kwam rijden, na even de boel ondergescheten te hebben
, echt goed.
quote:Op maandag 4 juni 2012 15:22 schreef Maisnon het volgende:
Ze hebben de White Walkers wel gaaf gevisualiseerd zo zeg maareen verbetering op hoe ik het me voorstelde
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 4 juni 2012 15:20 schreef NDAsilenced het volgende:
De House of Undying vond ik juist erg mooi gedaan, het magisch mysterieuze, de sereniteit van de scene; de glimps van een mogelijke toekomst waar de iron throne met afgebrand dak (draken?) er totaal verlaten erbij staat, waar de lange winter zijn intreden heeft gemaakt. kippevel. De scene met Khal drogo was ook goed, emotioneel.
Zelfde geld ook voor de Arya, het mysterieuze prikkelt enorm; de munt, de spreuk, de spreekvorm, het gezicht..
Mooie afsluiter dus van het seizoen, de dreiging vanuit het noorden is nu realiteit geworden.
Ja maar ik dacht dat er altijd bomen en woud omheen stond enzo, en toen was het ineens een kale vlaktequote:Op maandag 4 juni 2012 15:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Winterfell zag er trouwens voor het eerst écht groots uit in die scène waar Bran, Rickon, Hodor en Osha in de voorgrond voorbij liepen.
quote:Op maandag 4 juni 2012 15:22 schreef TheHappyPrince het volgende:
Voor de mensen die, net als ik,Zit je aan het soppen als je aan het kijken bent ofso?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ontzettend sexy vonden,
wat denk je nu?Beneath the gold, the bitter steel
The Wolfswood bedoel je?quote:Op maandag 4 juni 2012 15:28 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja maar ik dacht dat er altijd bomen en woud omheen stond enzo, en toen was het ineens een kale vlakte
Kan ik je aanraden. Ben er zelf halverwege seizoen 2 mee begonnen en ze zijn echt tof.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:33 schreef Zynthor het volgende:
All I can see is: "gimme more, PLEASE!!!!" Misschien is het wel tijd om aan de boeken te beginnen.
Ja dat zit dan op een gegeven moment zo in mn hoofdquote:Op maandag 4 juni 2012 15:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
The Wolfswood bedoel je?
Volgens mij ligt dat wel tegen Winterfell aan als het ware, maar de vesting is niet omringd door bos/woud volgens mij.
Zo heb ik het me in ieder geval nooit voorgesteld.
SPOILER: pas op, voor kleffe dop only :POm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ik zou het zo kunnen tekenen![]()
Stonden met z'n allen zeker precies aan de andere kantquote:Op maandag 4 juni 2012 15:43 schreef Catkiller het volgende:
Waar waren die 500 man gebleven dan toen Winterfell stond te branden? Zo van er is niemand meer in leven dus laten wij ook maar weer gaan?
Ik mis wel de Wintertown oid, die moet aan de muren van Winterfell liggen.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
The Wolfswood bedoel je?
Volgens mij ligt dat wel tegen Winterfell aan als het ware, maar de vesting is niet omringd door bos/woud volgens mij.
Zo heb ik het me in ieder geval nooit voorgesteld.
ja, dit dacht ik ook ;oquote:Op maandag 4 juni 2012 15:43 schreef Catkiller het volgende:
Waar waren die 500 man gebleven dan toen Winterfell stond te branden? Zo van er is niemand meer in leven dus laten wij ook maar weer gaan?
Dat dacht ik ook, maar het is het zoo ontzettend waard... de boeken geven zo veel meer informatie, over de karakters, plaatsen allesquote:Op maandag 4 juni 2012 16:02 schreef muzas het volgende:
Ik twijfel.. zal ik de boeken kopen?
Spoiler ik de serie enorm natuurlijk voor mezelf... Mjah, een jaar wachten ga ik echt niet trekken
Raad je nu wel of niet aan om de boeken te lezen?quote:Op maandag 4 juni 2012 16:05 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar het is het zoo ontzettend waard... de boeken geven zo veel meer informatie, over de karakters, plaatsen alles
Dat laatste snap ik welquote:Op maandag 4 juni 2012 16:32 schreef kort het volgende:
Waarom staat Winterfell in brand? De ironhands mochten toch weg?
Vond hem verder erg matigTyrion die 'opeens' helemaal niks meer voorstelt
Winter is coming!quote:Op maandag 4 juni 2012 16:35 schreef DeMessias het volgende:
Dany in de huis van de undying ziet de Iron Throne staan, of wat er van over blifjt, maar helemaal ondergesneeuwd. Zou dit een verwijzing zijn naar de white walkers die in de toekomst veel schade aanrichten?
ja, lezenquote:Op maandag 4 juni 2012 16:21 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Raad je nu wel of niet aan om de boeken te lezen?
Zo ja, wel lezen, raad je dan aan om alleen de eerste boeken te lezen, dus tot en met seizoen 2, of gelijk de hele meute?
Tja, Tywin en Cersei hebben de pest aan hem, stank voor dank.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:32 schreef kort het volgende:
Waarom staat Winterfell in brand? De ironhands mochten toch weg?
Vond hem verder erg matigTyrion die 'opeens' helemaal niks meer voorstelt
Dacht dat Tywin inmiddels wel aan het bijdraaien was, nu Tyrion naast knowledge ook wat durf op het veld laat zien...quote:Op maandag 4 juni 2012 16:36 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Tja, Tywin en Cersei hebben de pest aan hem, stank voor dank.
Denk dat hem niet bedanken en de titel van hand of the king afpakken wel een bepaalde boodschap geeft.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:38 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dacht dat Tywin inmiddels wel aan het bijdraaien was, nu Tyrion naast knowledge ook wat durf op het veld laat zien...
Waarom hebben ze 't in de fik gestokenquote:Op maandag 4 juni 2012 15:43 schreef Catkiller het volgende:
Dat hebben die mannen van Theon gedaan lijkt mequote:
Ik hoopte dan ook stiekem dat het enkel Cercei's idee was.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:39 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Denk dat hem niet bedanken en de titel van hand of the king afpakken wel een bepaalde boodschap geeft.
Yea. In het boek zijn het trouwens andere mensen die dat doen. Ben benieuwd hoe ze dat er in gaan proppen.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:40 schreef Baszh het volgende:
[..]
Dat hebben die mannen van Theon gedaan lijkt me
Tyrion was plaatsvervanger omdat Tywin oorlog aan het voeren was, hij is nooit echt Hand geweest.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:39 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Denk dat hem niet bedanken en de titel van hand of the king afpakken wel een bepaalde boodschap geeft.
Ze mochten weg van Robb...quote:Op maandag 4 juni 2012 16:40 schreef Baszh het volgende:
[..]
Dat hebben die mannen van Theon gedaan lijkt me
Dan horen we binnenkort nog eens dit nummerquote:Op maandag 4 juni 2012 16:45 schreef Kirov het volgende:
[..]
'
De White Walkers? De reactie van de Freys?
Das waar ook, wat zouden ze dan met Theon hebben gedaanquote:
Meenemen naar Robb, waarna tjik tjakka hoofd weg.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:55 schreef Baszh het volgende:
[..]
Das waar ook, wat zouden ze dan met Theon hebben gedaan
Komt die wel voor in de serie?quote:Op maandag 4 juni 2012 16:59 schreef eQuaL het volgende:
Overgedragen aan de Bastard of Bolton lijkt me...
Wordt wel genoemd maar nooit gezienquote:
Jah. Volgens mij zijn ze met de auteur al bezig alle boeken uit GoT om te vormen naar series.quote:
Ik dacht GoT/Tweakersquote:Op maandag 4 juni 2012 17:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Jah. Volgens mij zijn ze met de auteur al bezig alle boeken uit GoT om te vormen naar series.
Hoeraquote:Op maandag 4 juni 2012 17:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
Jazekers, ze zijn al druk aan het casten
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 4 juni 2012 15:20 schreef NDAsilenced het volgende:
De House of Undying vond ik juist erg mooi gedaan, het magisch mysterieuze, de sereniteit van de scene; de glimps van een mogelijke toekomst waar de iron throne met afgebrand dak (draken?) er totaal verlaten erbij staat, waar de lange winter zijn intreden heeft gemaakt. kippevel. De scene met Khal drogo was ook goed, emotioneel.
Zelfde geld ook voor de Arya, het mysterieuze prikkelt enorm; de munt, de spreuk, de spreekvorm, het gezicht..
Mooie afsluiter dus van het seizoen, de dreiging vanuit het noorden is nu realiteit geworden.
http://asoiaf.westeros.org/quote:
Dan zou ik bij het 2e boek beginnen. Het 2e seizoen is namelijk een stuk anders dan het 2e boek. Het 1e boek is redelijk gelijk aan seizoen 1, maar ik zou gewoon bij het begin beginnen. Staat ook echt heel veel achtergrondinfo in wat je in de serie mist.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:12 schreef Perquisite het volgende:
Waar moet ik beginnen met lezen als ik het verhaal wil vervolgen na deze laatste aflevering? Of ga ik er dan niks van snappen?
Misschien dacht hij dat hij dood was?quote:Op maandag 4 juni 2012 16:39 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Denk dat je beter alles kunt lezen. Boek 1 is wel goed verfilmd maar ik ben bij boek 2 dat Theon bij Pyke is en er zijn toch wel veel extra dingen die on het boek gebeuren, ook qua personages. Weet dus niet of je dat snapt als je alleen de serie kijkt.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:12 schreef Perquisite het volgende:
Waar moet ik beginnen met lezen als ik het verhaal wil vervolgen na deze laatste aflevering? Of ga ik er dan niks van snappen?
En weet Tywin eigenlijk wel dat bijna alles door Tyrion was verzonnen qua strategie? Denk het niet eigenlijk.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:16 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Misschien dacht hij dat hij dood was?
Uhu, voor hetzelfde geld zei Cersei dat hij er vandoor was gevlucht voordat het gevecht was begonnen. En zij denkt natuurlijk nog dat hij dood is.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:18 schreef megamandy het volgende:
[..]
En weet Tywin eigenlijk wel dat bijna alles door Tyrion was verzonnen qua strategie? Denk het niet eigenlijk.
Maester Pycelle werkt voor Cersei, dus ze weet wel dat Tyrion nog leeft, helaas voor d'r.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Uhu, voor hetzelfde geld zei Cersei dat hij er vandoor was gevlucht voordat het gevecht was begonnen. En zij denkt natuurlijk nog dat hij dood is.
Doe eens niet.quote:
Weet niet of hij het haar zou vertellen. Zou wel flauw zijn om dat bij de laatste aflevering als vraag open te houdenquote:Op maandag 4 juni 2012 17:22 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maester Pycelle werkt voor Cersei, dus ze weet wel dat Tyrion nog leeft, helaas voor d'r.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
Ik denk dat na die actie van Pycelle in de cel gooien en al die beschamende dingen, dat de beste Maester zo blij is dat Tyrion in die positie zit dat iedereen het mag weten, hahaquote:Op maandag 4 juni 2012 17:26 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Weet niet of hij het haar zou vertellen. Zou wel flauw zijn om dat bij de laatste aflevering als vraag open te houden
Hij had toch al moeite met zijn mond te houdenquote:Op maandag 4 juni 2012 17:29 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik denk dat na die actie van Pycelle in de cel gooien en al die beschamende dingen, dat de beste Maester zo blij is dat Tyrion in die positie zit dat iedereen het mag weten, haha
quote:Op maandag 4 juni 2012 17:28 schreef 2Happy4U het volgende:
Eigenlijk vond ik deze aflevering wel een beetje tegenvallen, had niet echt het gevoel dat er veel gebeurde behalve datJoffrey die zich aan een ander belooft, Jon die Qhorin neersabelt, en een hele fukking kudde wights?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lol dat is in 2013quote:
Zoek het budget op.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:36 schreef computerprobleem het volgende:
hoeveel kost het maken van 1 aflevering
Hoe doe je dat yvonne?quote:Op maandag 4 juni 2012 17:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoera
Ik heb ze allemaal opgespaard, eergister de eerste 5, nu de laatste 5, smullen.
Boasting an estimated budget of US$60 million, the ten-episode first season of this epic fantasy series ranks as one of the most expensive ever. With seven expected seasons (one for each of the books in George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire series), Game of Thrones is shaping up to be one pricey, pricey series.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:39 schreef computerprobleem het volgende:
Lol, een van jullie zei dat de serie zo duur was. Wat een bull shit.
Heel seizoen 1 heeft rond de 50 a 60 miljoen dollar gekost.
En dat voor 600 minuten, 10 uur film.
Een film van 2 uur kost al 3x zoveel.
Zo heel bekend is Qhorin niet, Joffrey die zich aan een ander belooft, mja, dat moeten we nog zien. Die Wights wel ja.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Joffrey die zich aan een ander belooft, Jon die Qhorin neersabelt, en een hele fukking kudde wights?
Ik vind 't nergens naar klinken.quote:
Waarom post je het dan eigenlijk in eerste instantie?quote:
Hij is gewoon aan het oorlog voeren hoorquote:Op maandag 4 juni 2012 17:46 schreef Chuck_Norris het volgende:
Robbs verhaallijnZit al 10 afleveringen in dat kamp te chillen. En nu ook nog zijn afspraak verneuken
![]()
Khal DrogoNog steeds jammer dat hij er niet meer is.
Omdat ik het zag en het een verbastering vond van het originele.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:47 schreef Wootism het volgende:
[..]
Waarom post je het dan eigenlijk in eerste instantie?
WTF!!?? *zet filmpje weer af na 10 seconden*quote:
Emelie de Ravin (Claire uit Lost) was wel een goeie geweestquote:Op maandag 4 juni 2012 18:05 schreef drumstickNL het volgende:
Tamzin Merchant zou eerst Daenerys Targaryen spelen.Goed dat ze dat niet gedaan heeft.
Die is nog ouder dan die chick die nu Daenerys speelt.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Emelie de Ravin (Claire uit Lost) was wel een goeie geweest
[ afbeelding ]
Als Joffrey vond dat ie al veel slaag kreeg in seizoen 2, dan gaat ie met Margaery nog afzien...quote:Op maandag 4 juni 2012 18:03 schreef Vasilevski het volgende:
Vanuit Tywins oogpunt zaten ze in King's Landing maar wat aan te kloten totdat hij met de Tyrells aan kwam zetten.
True, maar de rol van zwangere zeurderige teenager op een ver gelegen eiland heeft ze al goed in de vingers...quote:Op maandag 4 juni 2012 18:18 schreef Silv het volgende:
[..]
Die is nog ouder dan die chick die nu Daenerys speelt.
Slowpoke.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:28 schreef AchJa het volgende:
Ik kom er trouwens net achter dat Shae er een prima film CV op na houdt...
Idd, normaal heb ik dat over het algemeen wel vlot in de peiling, maar nu heb ik wsl onder the wall geleefd ofzo.quote:
Als ik dit zo zie ben ik blij dat ze die ogen niet zo hebben gedaan. Doet me denken aan een 90's rave partyquote:Op maandag 4 juni 2012 18:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Emelie de Ravin (Claire uit Lost) was wel een goeie geweest
[ afbeelding ]
Ohhh, het was een glimps naar een mogelijke toekomst, dat had ik niet eens in de gaten... Ik vergeet ook altijd al die namen / plaatsen enzo. Maar ik geloof dat ik voor mijn verjaardag binnenkort het boek van deel 1 krijg, dus dan krijg ik hopelijk wat meer overzichtquote:Op maandag 4 juni 2012 15:20 schreef NDAsilenced het volgende:
Met al die vooruitwijzingen gok ik bijna dat Jaime, Joffrey gaat neersabelen. Ik ga de boeken maar eens lezen in de komende 9 maanden. Geen zin om jaren te wachten tot al mn vermoedens al dan niet bevestigd gaan worden. Al duurt het waarschijnlijk ook nog wel jaren voordat de boeken dat gaan doenquote:Op maandag 4 juni 2012 18:45 schreef eidabei het volgende:
tering joffrey nog steeds niet dood
ik heb nog nooit zo'n hekel aan een filmkarakter gehad.
irritante kutworm
quote:Op maandag 4 juni 2012 17:17 schreef Khaleesi het volgende:
Soms word ik wel eens een beetje bang als ik zie hoe uitgebreid heel dat Westeros beschreven wordt en hoe strikt mensen dat van buiten gaan leren.![]()
Dan zit ik op te zoeken wie ook al weer de pa van Maekar Targaryen is, en dan denk ik bij mezelf: "Muts, ga je eigen vaderlandse geschiedenis anders eens bijspijkeren!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door benx op 04-06-2012 19:23:14 ]'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
quote:Op maandag 4 juni 2012 19:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Echt he! Ik vind dat soms best genant ook hoor, dat ik allerlei showbizzroddels van 1990 tot nu kan oplepelen, maar wanneer Hugo de Groot zn truukje met die boekenkist deed.... BEATS ME
Eensquote:Op maandag 4 juni 2012 19:43 schreef eidabei het volgende:
zitten veel geile wijven in de serie maar die kalishi slaat alles en ik val niet eens op blond
Respectquote:Op maandag 4 juni 2012 17:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoera
Ik heb ze allemaal opgespaard, eergister de eerste 5, nu de laatste 5, smullen.
Zeg zeg Rowan Atkinson. Blackadder V.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Is ook wel de kutste persoon uit die hele reeks tot nu toe.
zijn ze ook vertaald naar het nederlands ?quote:Op maandag 4 juni 2012 19:24 schreef Kirov het volgende:
Hier is hij 15 euro: http://www.amazon.de/Geor(...)id=1338830656&sr=1-1 maar dan zit Dance er niet bij
Je moet de boeken niet in het Nederlands lezen, het Engels is veel mooier geschreven. Ik heb ze in beide talen gelezen, eerst Nederlands daarna Engels.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:23 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
zijn ze ook vertaald naar het nederlands ?
niet dat mn engels zo slecht is maar zulke spannende verhalen wil ik juist weer ongestoord en snel kunnen lezen zonder eerst alles in mn hoofd te hoeven vertalenquote:Op maandag 4 juni 2012 20:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je moet de boeken niet in het Nederlands lezen, het Engels is veel mooier geschreven. Ik heb ze in beide talen gelezen, eerst Nederlands daarna Engels.
Bezorgen duurt wel 5 tot 8 dagen maar is wel gratish als het goed is. Qua formaat zijn deze wel wat kleiner als de gewone uitgaven, ik denk zo'n 30% kleiner en dunner.
1. Tywin Lannister heeft al vanaf z'n geboorte een hekel aan Tyrion (hij heeft z'n vrouw "vermoord" en bleek nog mismaakt ook) dus waarom zou dat ineens veranderen.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:46 schreef VacaLoca het volgende:
Top afsluiter weer, helaas 10 maanden wachtenZo jammer dat het niet mogelijk is om 2 seizoenen in een jaar te doen.
Paar dingetjes:
1. Waarom grijpt Tywin dit moment niet aan om zich niet meer voor zijn zoon te schamen? Roem wat ie gedaan heeft en je roemt jezelf ook als vader. En toen hij Tyrion de hand van de koning maakte, toen leek ie wel toenadering te zoeken? Waarom dat nu weer wegnemen, kwestie van weten wat Tyrion kon betekenen, er gebruik van maken, maar daarna afdanken?
2. Iemand zei het al; waarom waren Rob Stark zn mannen niet meer bij Winterfell? Troffen het brandend aan en zijn weggegaan ofzo?
3. Ik dacht vorige aflevering dat Stannis er ook wel aan was, maar die leeft dus nog. Vind hem echt minst interessant van heel de serie. Lord of Light gebeuren doet me niets.
4. Net zoals vorig seizoen piekt Kalishi aan het einde, want kan ze ownen, jammer van het drammerige gejank ervoor.
5. Die 'King behind the Wall' waar Jon naar op weg is, hoe verhouden die zich tegenover de White Wakers dan?
Ik ben bang dat ik ga spoileren als ik hier op ga antwoordenquote:Op maandag 4 juni 2012 20:46 schreef VacaLoca het volgende:
Top afsluiter weer, helaas 10 maanden wachtenZo jammer dat het niet mogelijk is om 2 seizoenen in een jaar te doen.
Paar dingetjes:
1. Waarom grijpt Tywin dit moment niet aan om zich niet meer voor zijn zoon te schamen? Roem wat ie gedaan heeft en je roemt jezelf ook als vader. En toen hij Tyrion de hand van de koning maakte, toen leek ie wel toenadering te zoeken? Waarom dat nu weer wegnemen, kwestie van weten wat Tyrion kon betekenen, er gebruik van maken, maar daarna afdanken?
2. Iemand zei het al; waarom waren Rob Stark zn mannen niet meer bij Winterfell? Troffen het brandend aan en zijn weggegaan ofzo?
3. Ik dacht vorige aflevering dat Stannis er ook wel aan was, maar die leeft dus nog. Vind hem echt minst interessant van heel de serie. Lord of Light gebeuren doet me niets.
4. Net zoals vorig seizoen piekt Kalishi aan het einde, want kan ze ownen, jammer van het drammerige gejank ervoor.
5. Die 'King behind the Wall' waar Jon naar op weg is, hoe verhouden die zich tegenover de White Wakers dan?
Over punt 2, die kerel die bij Robb is had toch zijn bastard son naar Winterfell gestuurd om het te heroveren. Volgens mij waren zij aan het blazen op hun hoorn, wat Theon zo ergerde. De mannen van Theon hebben (volgens mij) toen ze weggingen Winterfell in brand gestoken.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
1. Tywin Lannister heeft al vanaf z'n geboorte een hekel aan Tyrion (hij heeft z'n vrouw "vermoord" en bleek nog mismaakt ook) dus waarom zou dat ineens veranderen.
Dat hij Tyrion plaatsvervangend Hand maakte was alleen omdat hij Jaime opgegeven had. Hij verwachtte niet Jaime nog terug te krijgen, dus richtte hij zich op zijn enig overgebleven zoon.
2. Robb Stark z'n mannen? Begrijp het even niet, er zaten alleen nog Ironmen.
3. Eens.
4. Waarom noemt iedereen haar Khaleesi? Ze heet gewoon Daenerys, Khaleesi betekent Koningin oid in het Dothraki.
5. King behind the Wall is Mance Rayder, een voormalig lid van de Nightwatch die overgelopen is naar de Wildlings en zich hun koning heeft gemaakt.
De White Walkers zijn een soort monstergeestdingen, dat is toch iets anders.
Nee, boek 4 en 5.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haar man en ongeboren kind gaan dood. Bijna die hele khalasar oid gaat weg, en wat er overblijft gaat ook bijna dood in de Red Waste.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:59 schreef Hamilcar het volgende:
Meh, Daenerys is net zo saai als in de boeken. Stomme 16-jarige emo miep bij wie alles lukt, in tegen stelling tot .. nou ja, alle andere personages in het boek.
.. en ik weet niet wie over Robb begon, maar hij komt in boek 2 helemaal niet voor. Boek 2 en 3 vinden tegelijkertijd plaats, maar focussen beide op andere personages. Wat dus zwaar ruk is. Ik ben benieuwd of het nieuwe boek er komt voordat ze klaar zijn met seizoen 7, want zo vlot is dikke Sjors niet
Wat in het boek beschreven staat, maar in de serie minder nadrukkelijk naar voren komt, is dat de "splinter force" van 500 man van Robb, op hun reis vrijkaartjes hebben gekregen voor een nabijgelegen voetbalwedstrijd. Die hoorn die je hoort is dan ook geen hoorn maar een vuvuzela.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:01 schreef Asgard het volgende:
Maaarrrr, die mannen van Robb waren dicht in de buurt (je kon hun hoorn horen), waar zijn die nu dan? Ik denk dat hij dit bedoelt, aangezien ik dit ook niet snap.
serieus reageren op zo'n domme postquote:Op maandag 4 juni 2012 21:04 schreef Silv het volgende:
[..]
Haar man en ongeboren kind gaan dood. Bijna die hele khalasar oid gaat dood, en wat er overblijft gaat ook bijna dood in de Red Waste.
quote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Wat in het boek beschreven staat, maar in de serie minder nadrukkelijk naar voren komt, is dat de "splinter force" van 500 man van Robb, op hun reis vrijkaartjes hebben gekregen voor een nabijgelegen voetbalwedstrijd. Die hoorn die je hoort is dan ook geen hoorn maar een vuvuzela.
Daar krijg je mensen goed gek mee jaquote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Wat in het boek beschreven staat, maar in de serie minder nadrukkelijk naar voren komt, is dat de "splinter force" van 500 man van Robb, op hun reis vrijkaartjes hebben gekregen voor een nabijgelegen voetbalwedstrijd. Die hoorn die je hoort is dan ook geen hoorn maar een vuvuzela.
Die splinter force zijn levies die de Master of Arms had opgetrommeld om Deepwood Motte te ontzetten in de boeken.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Sorry, maar na de laatste paar boeken kan ik totaal geen sympathie meer voor dat mens opbrengen. Hopelijk schopt Stannis tzt haar kont.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:04 schreef Silv het volgende:
[..]
Haar man en ongeboren kind gaan dood. Bijna die hele khalasar oid gaat weg, en wat er overblijft gaat ook bijna dood in de Red Waste.
Ik vind haar ook maar irritant hoor, maar dan moet je niet aan komen zetten met hoe makkelijk ze het heeft gehad.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:14 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Sorry, maar na de laatste paar boeken kan ik totaal geen sympathie meer voor dat mens opbrengen. Hopelijk schopt Stannis tzt haar kont.
Zout nou eens op met je boekenmeningenquote:
Ik wou dat ik dan kon, 's ochtends denken van: hmmm ik wil er vandaag een knappe kop. Poef it's a magic trickquote:Op maandag 4 juni 2012 21:13 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Vreselijk!Dude went from
to
in een splitsecond...
Hier zat ik ook mee, waren het nou die semi-white walkers en een white-walker op paard ( die 2e op een paard ) ?quote:
Ja, wights en een white walker. Wights zijn gewoon zombies.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:18 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hier zat ik ook mee, waren het nou die semi-white walkers en een white-walker op paard ( die 2e op een paard ) ?
Wights (ondode mensen) en White Walkers (magisch ondodenras om het maar zo te stellenquote:Op maandag 4 juni 2012 21:18 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hier zat ik ook mee, waren het nou die semi-white walkers en een white-walker op paard ( die 2e op een paard ) ?
Hoezo arm? Ze raakten hem toch niet aan?quote:
quote:Op maandag 4 juni 2012 21:19 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ja, wights en een white walker. Wights zijn gewoon zombies.
Ik raakte in de war bij de 1e , en waarom laten ze die bolle levend ?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:21 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Wights (ondode mensen) en White Walkers (magisch ondodenras om het maar zo te stellen)
Die explosie was best grootquote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hoezo arm? Ze raakten hem toch niet aan?
BTW: was er nog iets gezegd over de Uienridder en zijn vrome zoontje? Leven die nog?
Dat weet niemand.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
[..]
Ik raakte in de war bij de 1e , en waarom laten ze die bolle levend ?
Is (nog) niet duidelijk.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hoezo arm? Ze raakten hem toch niet aan?
BTW: was er nog iets gezegd over de Uienridder en zijn vrome zoontje? Leven die nog?
Omdat hij moest huilenquote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
[..]
Ik raakte in de war bij de 1e , en waarom laten ze die bolle levend ?
Weet je hoe lomp dat undead leger dan zou worden? Tenzei die wildlings nog wat trucjes op hun mouw hebben. Wat ik wel verwacht aangezien die Osha zelfs wat kennis had van whitewalkers.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:26 schreef Khaleesi het volgende:
Ik hoop dat de seizoensopener een epic battle wordt tussen de wildlings en de white walkers
Wij zijn toch allemaal voor de Wights.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:28 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Weet je hoe lomp dat undead leger dan zou worden? Tenzei die wildlings nog wat trucjes op hun mouw hebben. Wat ik wel verwacht aangezien die Osha zelfs wat kennis had van whitewalkers.
Ben bezigquote:Op maandag 4 juni 2012 21:30 schreef Khaleesi het volgende:
Ik dacht al, Jeyne?? Wie is Jeyne??![]()
Je hebt de boeken toch gelezen Dr.Sexy, jij weet alles al
Hij is een 'faceless man'. Zal wel van identiteit kunnen veranderen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:34 schreef benx het volgende:
Wat moet de gezichts verandering van Jaqen niet voorstellen/Beteken?
Ik vind dat echt flauw. Ik heb ze ook gelezen, maar ik doe toch mijn best om niks voor een ander te verpesten. Zelfs opmerkingen als "wacht maar af" of "deze man moet je in de gaten houden" kunnen het al voor iemand verpesten.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:34 schreef Zeroku het volgende:
Vandaag ook ja!
"Yo Zero, heb je 't derde boek al gelezen?"
"Nee, nog niet."
"Oh, .. gaat dood in dat boek."
""
Ja, het leukste is. Hij heeft zelf de boeken niet eens, hij leest gewoon alles op internet en dan leest hij iets te ver en spoilert zo alles voor zichzelfquote:Op maandag 4 juni 2012 21:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vind dat echt flauw. Ik heb ze ook gelezen, maar ik doe toch mijn best om niks voor een ander te verpesten. Zelfs opmerkingen als "wacht maar af" of "deze man moet je in de gaten houden" kunnen het al voor iemand verpesten.
"Jaqen must die" oftwel een andere IDquote:Op maandag 4 juni 2012 21:34 schreef benx het volgende:
Wat moet de gezichts verandering van Jaqen niet voorstellen/Beteken?
Zegt de man met de Skyrim UIquote:Op maandag 4 juni 2012 21:40 schreef FerryNL het volgende:
Dat einde vond ik weer een beetje te vreemd. Een beetje te fantasie-achtig, maar ja dat kan ook aan mij liggen.
Gewoon een paar draken d'r overheen, klaar.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:40 schreef FerryNL het volgende:
Dat einde vond ik weer een beetje te vreemd. Een beetje te fantasie-achtig, maar ja dat kan ook aan mij liggen.
Naar mate de serie voordert komt er steeds meer magie terug in de wereld. Zoals onze vriend de warlock al zei, dankzij de komst van Daenerys' haar drie draken is ook weer de magie aan het terugkomen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:40 schreef FerryNL het volgende:
Dovahkiin over Khaleesi heen, einde verhaalquote:Op maandag 4 juni 2012 21:43 schreef Silv het volgende:
[..]
Gewoon een paar draken d'r overheen, klaar.
quote:
quote:Op maandag 4 juni 2012 17:17 schreef Khaleesi het volgende:
Soms word ik wel eens een beetje bang als ik zie hoe uitgebreid heel dat Westeros beschreven wordt en hoe strikt mensen dat van buiten gaan leren.![]()
Dan zit ik op te zoeken wie ook al weer de pa van Maekar Targaryen is, en dan denk ik bij mezelf: "Muts, ga je eigen vaderlandse geschiedenis anders eens bijspijkeren!"
Maar Willem van Oranje had geen draken, WACHT EENSquote:Op maandag 4 juni 2012 21:48 schreef Zhenar het volgende:
[..]Best erg eigenlijk.
En ik heb het zelf ook!
lmfaoquote:Op maandag 4 juni 2012 21:50 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Maar Willem van Oranje had geen draken, WACHT EENS
WIJ HEBBEN EEN LEEUW, WIJ ZIJN LANNISTERS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*kijkt in portemonnee*quote:Op maandag 4 juni 2012 21:50 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Maar Willem van Oranje had geen draken, WACHT EENS
WIJ HEBBEN EEN LEEUW, WIJ ZIJN LANNISTERS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat had ik dus ookquote:Op maandag 4 juni 2012 21:13 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Vreselijk!Dude went from
to
in een splitsecond...
Jij was toch die stunt double in die brandende kar in het begin?quote:
Ik ben overal voor inquote:Op maandag 4 juni 2012 21:56 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Jij was toch die stunt double in die brandende kar in het begin?
Ik zie het zo gebeuren, zij gaat later naar dat stadje, levert dat muntje in en zij wordt getrained tot Assassinquote:Op maandag 4 juni 2012 21:04 schreef Dr.Sexy het volgende:
No more Jaqen![]()
![]()
![]()
Arya die assassin wil worden![]()
![]()
![]()
![]()
Daar heb ik eigenlijk niet bij stil gestaan.. dat is vet onduidelijk gedaan inderdaadquote:Op maandag 4 juni 2012 22:20 schreef Hoogstaande het volgende:
En ik snapte totaal niet waarom Brann moest vluchten want er waren toch 500 man? Of was het juist een truc van de mannen van Theon om hem gek te krijgen en daarna m nokkie te slaan zodat ze konden gaan? Anders was het echt raar!
Ik vond het ook wel apart. Had toch wel verwacht dat er in ieder geval een paar soldaten, allicht in de verte, te zien zouden zijn geweest. Maar ik snap wel dat niemand in het midden van een brandend Winterfell blijft chillen, wie het dan ook in de fik heeft gestoken. Maar dat die 500 man nergens te bekennen zijn is wel vaag.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:20 schreef Hoogstaande het volgende:
Draken waren vet
White Walkers waren vet maar verder ietwat een anticlimax aflevering!
En ik snapte totaal niet waarom Brann moest vluchten want er waren toch 500 man? Of was het juist een truc van de mannen van Theon om hem gek te krijgen en daarna m nokkie te slaan zodat ze konden gaan? Anders was het echt raar!
Brann en co hebben geen idee wat er is gebeurd. Die 500 man gingen er vanuit dat de kids dood zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:20 schreef Hoogstaande het volgende:
Draken waren vet
White Walkers waren vet maar verder ietwat een anticlimax aflevering!
Dit vond ik inderdaad ook een behoorlijke anticlimax, hoewel die draken wel erg vet zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:16 schreef Zeroku het volgende:
Ik vond dat van Pyat Pree wel wat makkelijk gedaan, tbh. De hele tijd werd er naartoe gewerkt dat zij naar House of the Undying gaat, en dan komt er met een vuurtje al na 10 minuten een einde aan het hele feest.
Nouja ze hebben wel Maester Luwin gesproken die had ze er wel wat over moeten kunnen vertellenquote:Op maandag 4 juni 2012 22:24 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Brann en co hebben geen idee wat er is gebeurd. Die 500 man gingen er vanuit dat de kids dood zijn.
A. nee dat waren zijn eigen mannen die hem terugtrokkenquote:Op maandag 4 juni 2012 22:27 schreef babette21 het volgende:
En toen zat 't er weer op...
Twee vragen:
- hoe kan het dat Stennis weer in z'n eigen tent/kasteel (?) was? Hij was toch gevangen genomen?!
- die gezellige lui op 't einde, waren dat nou dezelfde wezens als van het begin (afl 1.01)?
Ik snap dat juist niet dat ze Niet blijven! Winterfell is het huis van hun King, dat laat je toch niet onbeheerd en brandend achter met t idee van: dr is toch niemand meer?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:24 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel apart. Had toch wel verwacht dat er in ieder geval een paar soldaten, allicht in de verte, te zien zouden zijn geweest. Maar ik snap wel dat niemand in het midden van een brandend Winterfell blijft chillen, wie het dan ook in de fik heeft gestoken. Maar dat die 500 man nergens te bekennen zijn is wel vaag.
Ja precies, die weet toch ook wat er is gebeurd?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:29 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nouja ze hebben wel Maester Luwin gesproken die had ze er wel wat over moeten kunnen vertellen
Ah oke, thanks!quote:Op maandag 4 juni 2012 22:29 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
A. nee dat waren zijn eigen mannen die hem terugtrokken
*tralalala* wegens gejank verwijderdquote:Op maandag 4 juni 2012 22:29 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Ik snap dat juist niet dat ze Niet blijven! Winterfell is het huis van hun King, dat laat je toch niet onbeheerd en brandend achter met t idee van: dr is toch niemand meer?
Erg onwaarschijnlijk!
Ik vraag niet naar boekenshit, rot met die zooi gewoon op naar het boekentopic.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:32 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Tja in de boeken gaat het ook iets anders allemaal. Daar is het nog enigszins logisch dat ze naar het noorden gaan...
In de serie wordt dat net zo vrolijk overgeslagen
Dat wordt in seizoen 3 duidelijk. Waarom? Nou, je wilt niks horen over boeken, maar dat is wel de redenquote:Op maandag 4 juni 2012 22:29 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Ik snap dat juist niet dat ze Niet blijven! Winterfell is het huis van hun King, dat laat je toch niet onbeheerd en brandend achter met t idee van: dr is toch niemand meer?
Erg onwaarschijnlijk!
quote:
Volgens mij zei die boeklezer alleen maar dat hij het zich ook afvroeg (omdat het in de boeken anders gaat). Als je zelfs dat niet meer mag zeggen in dit topic.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:36 schreef Hoogstaande het volgende:
Echt, hoe moeilijk is het om de boeken er gewoon eens buiten te laten.
Ik had tevergeefs weer hoop dat ik hier gewoon rustig mee kon lezen over de tvserie alleen
No shit Sherlock, ik snap ook wel dat dat in seizoen 3 duidelijk wordtquote:Op maandag 4 juni 2012 22:37 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Dat wordt in seizoen 3 duidelijk. Waarom? Nou, je wilt niks horen over boeken, maar dat is wel de redenze hebben allerlei randzaken overgeslagen die dan vast aan bod zullen komen.
Want zoals het nu staat slaat het inderdaad nergens op. Hey, die twintig Greyjoy soldaten zijn opgeflikkerd, beter gaan we er vandoor? Oh wacht, die zijn ontsnapt en die soldaten uit het Noorden hebben Winterfall platgebrand .. hey wacht eens even..
Daarom leest den deze hier dus geen boeken deze zomer.quote:Dit liep anders dan in de boeken
Mwah zo te zien is Stannis wel redelijk geowned. En nu hebben de Lannisters ook heel het zuiden erbij. Maar misschien dat Carice wel weer wat leuks tovert.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:58 schreef maurisioo het volgende:
Wat een vette aflevering! Winterfell weg = geen veilige plek meer voor de Starks. Ben benieuwd.
Ook mooie scenes met Daenerys. Ook toen Jorah op het eind die Dotraki (ofzoiets) ging praten.
Hoop eigenlijk dat Stannis het volgende seizoen nog wel echt meespeeld, en misschien ook koning wordt. Ben benieuwd hoe het gaat als hij op de troon zit.
Nog meer tieten ?quote:Op maandag 4 juni 2012 22:59 schreef Silv het volgende:
[..]
Mwah zo te zien is Stannis wel redelijk geowned. En nu hebben de Lannisters ook heel het zuiden erbij. Maar misschien dat Carice wel weer wat leuks tovert.
Nou die strijd werd daarna meteen weer beslecht toen ze hem lekker in t vlammetje liet kijken. Mak als een lammetje was ie weerquote:Op maandag 4 juni 2012 23:00 schreef fratsman het volgende:
Overigens; Stannis vs Melisandre. "Where is your god now?!?"![]()
![]()
Ik ookquote:Op maandag 4 juni 2012 23:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Bwoah ik zit elke keer op het puntje van mn stoel (en aan het eind van elke ep ben ik zowat van spanning van m'n stoel gedonderd) en elke keer heb ik weer 20 nieuwe vragen aaargh!
Toch boek 1 maar weer eens oppakken. Het lijkt erop dat boek 1 de serie vrij strak volgt (voor zover ik het gelezen heb dan) en dan lijkt het me niet leuk om verder te lezen.. Maar ik ben te nieuwsgierig. Kan echt geen jaar wachten -_-.
En ik mag hopen dat ze die Jaqen weer een leuker koppie geven want bluhh en anders dien ik ergens een klacht in.
Ik neem aan dat het overgrote deel, zo niet alles is afgeslachtquote:Op maandag 4 juni 2012 23:10 schreef schijffie het volgende:
De night's watch, waarvan een groot gedeelte in het wildling gebied verbleven. Wat is daar dan mee gebeurd? In dat White Walker leger zaten volgens mij een aardig aantal night's watch soldaten.
Ik gok dat ze iets verder gestationeerd waren (vandaar 3x de hoorn), maar ja.. die zullen dus vrij snel aangevallen worden door dat leger.
De Beerquote:
Jup, 300 man, alle rangers.quote:
Vroeg ik me ook al af ja.quote:
quote:Op maandag 4 juni 2012 23:18 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
De BeerHoop het niet.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
Helemaal mee eens, ik had sowieso niet zo'n hoge verwachtingen van dat HoU gedoe dus vond dit een prima oplossing. Mooi ook dat je een glimp van de toekomst en ook van hetgeen wat had kunnen zijn zag.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:20 schreef NDAsilenced het volgende:
Ze kunnen niet over/langs de muur door magie.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:19 schreef schijffie het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af ja.
En Dr Sexy, als dat zo is dan heeft dat leger straks eenmaal aangekomen bij de muur vrijwel geen tegenstand. En aangezien het gevolg van Hodor daar ook op weg naar is, lijkt dat me dat niet heel logisch.
Jajaquote:Op maandag 4 juni 2012 23:19 schreef schijffie het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af ja.
En Dr Sexy, als dat zo is dan heeft dat leger straks eenmaal aangekomen bij de muur vrijwel geen tegenstand. En aangezien het gevolg van Hodor daar ook op weg naar is, lijkt dat me dat niet heel logisch.
Mwah, lijkt me niet toch? Alleen dat beperkte groepje wat die uitkijkpost moest uitschakelen is vertrokken richting night lands, althans dat denk ik.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:12 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het overgrote deel, zo niet alles is afgeslacht
Precies, waar kan ik me inschrijven voor de Night's Watch ? Ze hebben me nodig.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Jajaen de Lannisters maar denken dat al die troonpretendenten het ergste is waar je je druk om kunt maken
De magie van de First Men , en hoeveel zijn daar nu van over?quote:Op maandag 4 juni 2012 23:21 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ze kunnen niet over/langs de muur door magie.
Zit je daar met -20 je ballen af te vriezen, met bijna niets te eten en alleen maar kerels om je heen terwijl een stel wights en wildlings je dood willen hebben. Ik pas.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:23 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Precies, waar kan ik me inschrijven voor de Night's Watch ? Ze hebben me nodig.
Dat zei je er anders niet bij, dus rot zelf lekker op. Ik gaf een neutrale verklaring voor je vraag die werkelijk helemaal niets voor je verpest mbt tot de serie of de boeken.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:34 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of mensen die de boeken niet hebben gelezen mee wilde filosoferen over de reden.
Flikker toch op man, dit soort kinderachtig gedrag komt me zo de strot uit he. Ik hoop dat je hier weg blijftquote:Op maandag 4 juni 2012 22:36 schreef Hoogstaande het volgende:
Echt, hoe moeilijk is het om de boeken er gewoon eens buiten te laten.
Ik had tevergeefs weer hoop dat ik hier gewoon rustig mee kon lezen over de tvserie alleen
Ja verschil moet er wezen hequote:Op maandag 4 juni 2012 23:25 schreef Silv het volgende:
[..]
Zit je daar met -20 je ballen af te vriezen, met bijna niets te eten en alleen maar kerels om je heen terwijl een stel wights en wildlings je dood willen hebben. Ik pas.
He jij ook hierquote:Op maandag 4 juni 2012 22:49 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Vette aflevering maar The House Of The Undying was wel een aardige anti-climax.
Heel vet met de Iron Throne en vooral met Khal Drogo maar die warlock die gedood word door vuur..
Tenslotte, die scene tussen Tyrion en Shae vond ik erg sweet!
Die magie verzwakt niet volgens mij, anders zou Storms End ook al lang weggeblazen zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:25 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
De magie van de First Men , en hoeveel zijn daar nu van over?
Alhoewel nu de draken weer geboren zijn, komt er weer magie in de wereld terug.
Dan is er toch ook geen dreiging als ze er niet langs zouden kunnen? Iedereen zuiden van de muur kan het zich niks schelen wat er gebeurt met de wildlings en maakt zich alleen zorgen om zijn eigen huis en haard.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Die magie verzwakt niet volgens mij, anders zou Storms End ook al lang weggeblazen zijn.
Storms End is maar weinig over bekend. Als het gebouwd is door Bran the Builder kan ik me voorstellen dat het ook wel blijft staan zonder magie...quote:Op maandag 4 juni 2012 23:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Die magie verzwakt niet volgens mij, anders zou Storms End ook al lang weggeblazen zijn.
Dat was wel t eerste wat ik hoopte toen ze zei: I'll show youquote:
Dat hoef ik helemaal niet er bij te zeggen want dit is het topic over de serie op tv, dus dat is dan vanzelfsprekendquote:Op maandag 4 juni 2012 23:26 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Dat zei je er anders niet bij, dus rot zelf lekker op. Ik gaf een neutrale verklaring voor je vraag die werkelijk helemaal niets voor je verpest mbt tot de serie of de boeken.
[..]
Flikker toch op man, dit soort kinderachtig gedrag komt me zo de strot uit he. Ik hoop dat je hier weg blijft
Ze weten niet eens zeker dat de white walkers bestaan, ze zijn ten strijde getrokken tegen de wildlings en om te kijken of de white walkers echt terug zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:32 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dan is er toch ook geen dreiging als ze er niet langs zouden kunnen? Iedereen zuiden van de muur kan het zich niks schelen wat er gebeurt met de wildlings en maakt zich alleen zorgen om zijn eigen huis en haard.
Heee ben je er toch weer?quote:Op maandag 4 juni 2012 23:45 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Dat hoef ik helemaal niet er bij te zeggen want dit is het topic over de serie op tv, dus dat is dan vanzelfsprekend
Dat het jou de strot uit komt wil nog niet zeggen dat jij gelijk hebttevens is het niet kinderachtig, het is gewoon de waarheid
Hij is gebouwd met magie omdat alle eerdere pogingen om een kasteel daar te bouwen mislukten.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:32 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Storms End is maar weinig over bekend. Als het gebouwd is door Bran the Builder kan ik me voorstellen dat het ook wel blijft staan zonder magie...
Dat we hem deze aflevering niet in een korte scene op het strand hebben zien kruipen pleit niet voor hem vrees ikquote:Op maandag 4 juni 2012 23:47 schreef Nickske1912 het volgende:
Zou Ser Davos nog in leven zijn eigenlijk?
Ja ik zit op werk te vervelen dus als tijdsbesteding hou ik er van kneusjes op hun plek te zettenquote:
Maar die kale ouwe vent wist wel welk leger het was, er was geen reden dat hij vertelde dat ze weg moesten gaan.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:24 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Brann en co hebben geen idee wat er is gebeurd. Die 500 man gingen er vanuit dat de kids dood zijn.
HBO heeft hier ook een kort filmpje over gemaakt, volgens mij spreekt Bran dit in.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:47 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij is gebouwd met magie omdat alle eerdere pogingen om een kasteel daar te bouwen mislukten.
Je hebt gelijk, is inderdaad vreemd. Kan me nu ook ff niet bedenken waarom ze het zo doen...quote:Op maandag 4 juni 2012 23:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar die kale ouwe vent wist wel welk leger het was, er was geen reden dat hij vertelde dat ze weg moesten gaan.
vond het maar een matig seizoenseinde.
Bronn is geen commander van Gold Cloaks meer, op last van Tywin, de nieuwe Hand of the King. Tywin is nu in de stad, Tyrion was alleen zijn plaatsvervanger, en mag nu dus plaats maken voor zijn vader!quote:Op maandag 4 juni 2012 23:55 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb het vast niet goed gevolgd maar waar is Bronn heen (de huurling van tyrion)? En waarom ging pod weg? Hij diende min of meer Tyrion? Ik snap ook niet waarom Tyrion zonder uitleg ineens geen hand meer is.
Leuk om Drogo weer te zien. En godzijdank zijn de draakjes weer bij Dany en werd dit niet 1 jaar of zo uitgesteld. Wel beetje anticlimax de gevecht tussen de warlock en Dany.
Meesterlijk hoe Theon die knal op zijn kop kreeg terwijl hij zo op zijn borst zat te kloppen met heftige toespraak.
Ik kijk naderhand wel opnieuw met NL subs.
Hej, een boekenspoilerhuillie.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:49 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Ja ik zit op werk te vervelen dus als tijdsbesteding hou ik er van kneusjes op hun plek te zetten
Dat snapte ik nog, maar waar is ie? Laat Bronn hem gewoon vallen nu hij geen Hand meer is, is ie weggegaan, vermoord, werkt ie nu voor Tywin?quote:Op maandag 4 juni 2012 23:55 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, is inderdaad vreemd. Kan me nu ook ff niet bedenken waarom ze het zo doen...
[..]
Bronn is geen commander van Gold Cloaks meer, op last van Tywin, de nieuwe Hand of the King. Tywin is nu in de stad, Tyrion was alleen zijn plaatsvervanger, en mag nu dus plaats maken voor zijn vader!
Tyrion is nooit hand geweest maar plaatsvervanger voor zijn vader en aangezien hij er weer is, is tyrion geen hand meer.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:55 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb het vast niet goed gevolgd maar waar is Bronn heen (de huurling van tyrion)? En waarom ging pod weg? Hij diende min of meer Tyrion? Ik snap ook niet waarom Tyrion zonder uitleg ineens geen hand meer is.
Denk dat sinds Bronn geen commander van de city watch is, dat ie ergens in een kroeg zit en dat Tywin hem wel duidelijk heeft gemaakt dat ie in the red keep niet meer welkom is oid.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:59 schreef Kloonhommel het volgende:
Dat snapte ik nog, maar waar is ie? Laat Bronn hem gewoon vallen nu hij geen Hand meer is, is ie weggegaan, vermoord, werkt ie nu voor Tywin?
Geen idee, niet verteld, dus wellicht wordt dat volgend seizoen pas duidelijkquote:Op maandag 4 juni 2012 23:59 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat snapte ik nog, maar waar is ie? Laat Bronn hem gewoon vallen nu hij geen Hand meer is, is ie weggegaan, vermoord, werkt ie nu voor Tywin?
Nog even terugkomend op mijn 1e reactie, misschien ging ik inderdaad te ver door het boek aan te halen. Maar reacties met "rot op" en daarna doen alsof je hier nooit meer terug wil komen (met jequote:Op maandag 4 juni 2012 23:49 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Ja ik zit op werk te vervelen dus als tijdsbesteding hou ik er van kneusjes op hun plek te zetten
Aha, duidelijk. En waar is Bronn? Komt ie nog terug de komende seizoen? Antwoord is misschien beter in spoilertags te zetten vanwege de spoilerhuillies die hun weg hierheen weer hebben gevonden blijkbaar...quote:Op maandag 4 juni 2012 23:59 schreef Kirov het volgende:
[..]
Tyrion is nooit hand geweest maar plaatsvervanger voor zijn vader en aangezien hij er weer is, is tyrion geen hand meer.
En pod ging weg zodat tyrion zijn hoer kon ballen.
Please, doe me dit niet aanquote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aha, duidelijk. En waar is Bronn? Komt ie nog terug de komende seizoen? Antwoord is misschien beter in spoilertags te zetten vanwege de spoilerhuillies die hun weg hierheen weer hebben gevonden blijkbaar...
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aha, duidelijk. En waar is Bronn? Komt ie nog terug de komende seizoen? Antwoord is misschien beter in spoilertags te zetten vanwege de spoilerhuillies die hun weg hierheen weer hebben gevonden blijkbaar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No resentment ever evened out a weaker hand
Je kan dat toch gewoon in spoiler tags zetten? Waar zijn ze anders voor.quote:
Ik zie toevallig zojuist een filmpje voorbij komen waarbij dit onderwerp ter sprake wordt gebracht door de maker. http://www.spoilertv.com/(...)isode-210-valar.html en dan de derde video.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:48 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat we hem deze aflevering niet in een korte scene op het strand hebben zien kruipen pleit niet voor hem vrees ik.
Ik doe het speciaal om jou te treiteren. Nou goed?quote:
Gestuurd door Robb en Bolton om Winterfell terug te veroveren dan zeker?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:06 schreef MouzurX het volgende:
Ik snap dat met dat 500 man leger ook niet, van wie waren die nou dan?
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik doe het speciaal om jou te treiteren. Nou goed?
Ik zou er zelf ook niet meteen mee weglopen, maar hij is dan wel officieel een Lord mét land. Aanzienlijk meer status, en de mogelijkheid om een echte belangrijke familie en legacy (waar Tywin het al eerder over had) achter te laten...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:10 schreef Khaleesi het volgende:
Hey, dus, en, waar ik nog niemand over gehoord heb:
LittleFinger krijgt Harrenhal?
Verkast ie definitief naar die puinhoop?
Ja zag hem ook spontaan klaarkomen toen hij het nieuws hoorde.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:14 schreef eQuaL het volgende:
[..]
[..]
Ik zou er zelf ook niet meteen mee weglopen, maar hij is dan wel officieel een Lord mét land. Aanzienlijk meer status, en de mogelijkheid om een echte belangrijke familie en legacy (waar Tywin het al eerder over had) achter te laten...
Hij heeft wel ziek veel geld hé. Kan ie het mooi renoveren.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:10 schreef Khaleesi het volgende:
Hey, dus, en, waar ik nog niemand over gehoord heb:
LittleFinger krijgt Harrenhal?
Verkast ie definitief naar die puinhoop?
Ja en die branden winterfell af?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:08 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Gestuurd door Robb en Bolton om Winterfell terug te veroveren dan zeker?
Nee dat waren de Iron islanders die er gauw vandoor gingen en de boel in de hens zettenquote:
Het gaat wel iets verder dan basis Engels. Ik heb er zelf totaal geen moeite mee, maar je moet wel aardig Engels kunnen wil je het normaal kunnen lezen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:40 schreef Duuc-nl het volgende:
Hoe is het Engels in de boeken voor een 17 jarige die een 8 voor Engels staat?
Ben bang dat het te moeilijk is, maar om het nou in Nederlands te lezen..
Bran en co vluchten als het al afgebrand is met overal dooie. Waarom vluchten als de Iron Men weg zijn en jouw 500 lui buiten zitten? De maester vertelde dat ze naar de Wall moesten terwijl hij wist dat de Iron Men al weg waren .. het is allemaal erg wazig.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:34 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Nee dat waren de Iron islanders die er gauw vandoor gingen en de boel in de hens zetten
Okee fair enough, was misschien ook wat overdreven van mijn kant op basis van jouw reactie alleen. Was ook niet volledig persoonlijk bedoelt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:00 schreef eQuaL het volgende:
Nog even terugkomend op mijn 1e reactie, misschien ging ik inderdaad te ver door het boek aan te halen. Maar reacties met "rot op" en daarna doen alsof je hier nooit meer terug wil komen (met je) komen op mij over als kinderachtig
Zand IJs eroverquote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:47 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Okee fair enough, was misschien ook wat overdreven van mijn kant op basis van jouw reactie alleen. Was ook niet volledig persoonlijk bedoelt.
Dit topic is echter wel behoorlijk spoilergevoelig en ik had verwacht dat na twee seizoenen het onderscheid tussen het boektopic en dit topic wel duidelijk was. Vandaar mijn ietwat overtrokken reactie.
Er is ook niet echt veel over in een afgebrand Winterfell nu...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:47 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Bran en co vluchten als het al afgebrand is met overal dooie. Waarom vluchten als de Iron Men weg zijn en jouw 500 lui buiten zitten? De maester vertelde dat ze naar de Wall moesten terwijl hij wist dat de Iron Men al weg waren .. het is allemaal erg wazig.
Bolton's bastaard en 500 man staan buiten om je met je moeder en broer te herrenigen en je loopt de andere kant op? Plothole van jewelste, of ze moeten nog met een verklaring komen volgend seizoen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:53 schreef eQuaL het volgende:
Er is ook niet echt veel over in een afgebrand Winterfell nu...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |