Boasting an estimated budget of US$60 million, the ten-episode first season of this epic fantasy series ranks as one of the most expensive ever. With seven expected seasons (one for each of the books in George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire series), Game of Thrones is shaping up to be one pricey, pricey series.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:39 schreef computerprobleem het volgende:
Lol, een van jullie zei dat de serie zo duur was. Wat een bull shit.
Heel seizoen 1 heeft rond de 50 a 60 miljoen dollar gekost.
En dat voor 600 minuten, 10 uur film.
Een film van 2 uur kost al 3x zoveel.
Zo heel bekend is Qhorin niet, Joffrey die zich aan een ander belooft, mja, dat moeten we nog zien. Die Wights wel ja.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Joffrey die zich aan een ander belooft, Jon die Qhorin neersabelt, en een hele fukking kudde wights?
Ik vind 't nergens naar klinken.quote:
Waarom post je het dan eigenlijk in eerste instantie?quote:
Hij is gewoon aan het oorlog voeren hoorquote:Op maandag 4 juni 2012 17:46 schreef Chuck_Norris het volgende:
Robbs verhaallijnZit al 10 afleveringen in dat kamp te chillen. En nu ook nog zijn afspraak verneuken
![]()
Khal DrogoNog steeds jammer dat hij er niet meer is.
Omdat ik het zag en het een verbastering vond van het originele.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:47 schreef Wootism het volgende:
[..]
Waarom post je het dan eigenlijk in eerste instantie?
WTF!!?? *zet filmpje weer af na 10 seconden*quote:
Emelie de Ravin (Claire uit Lost) was wel een goeie geweestquote:Op maandag 4 juni 2012 18:05 schreef drumstickNL het volgende:
Tamzin Merchant zou eerst Daenerys Targaryen spelen.Goed dat ze dat niet gedaan heeft.
Die is nog ouder dan die chick die nu Daenerys speelt.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Emelie de Ravin (Claire uit Lost) was wel een goeie geweest
[ afbeelding ]
Als Joffrey vond dat ie al veel slaag kreeg in seizoen 2, dan gaat ie met Margaery nog afzien...quote:Op maandag 4 juni 2012 18:03 schreef Vasilevski het volgende:
Vanuit Tywins oogpunt zaten ze in King's Landing maar wat aan te kloten totdat hij met de Tyrells aan kwam zetten.
True, maar de rol van zwangere zeurderige teenager op een ver gelegen eiland heeft ze al goed in de vingers...quote:Op maandag 4 juni 2012 18:18 schreef Silv het volgende:
[..]
Die is nog ouder dan die chick die nu Daenerys speelt.
Slowpoke.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:28 schreef AchJa het volgende:
Ik kom er trouwens net achter dat Shae er een prima film CV op na houdt...
Idd, normaal heb ik dat over het algemeen wel vlot in de peiling, maar nu heb ik wsl onder the wall geleefd ofzo.quote:
Als ik dit zo zie ben ik blij dat ze die ogen niet zo hebben gedaan. Doet me denken aan een 90's rave partyquote:Op maandag 4 juni 2012 18:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Emelie de Ravin (Claire uit Lost) was wel een goeie geweest
[ afbeelding ]
Ohhh, het was een glimps naar een mogelijke toekomst, dat had ik niet eens in de gaten... Ik vergeet ook altijd al die namen / plaatsen enzo. Maar ik geloof dat ik voor mijn verjaardag binnenkort het boek van deel 1 krijg, dus dan krijg ik hopelijk wat meer overzichtquote:Op maandag 4 juni 2012 15:20 schreef NDAsilenced het volgende:
De House of Undying vond ik juist erg mooi gedaan, het magisch mysterieuze, de sereniteit van de scene; de glimps van een mogelijke toekomst waar de iron throne met afgebrand dak (draken?) er totaal verlaten erbij staat, waar de lange winter zijn intreden heeft gemaakt. kippevel. De scene met Khal drogo was ook goed, emotioneel.
Zelfde geld ook voor de Arya, het mysterieuze prikkelt enorm; de munt, de spreuk, de spreekvorm, het gezicht..
Mooie afsluiter dus van het seizoen, de dreiging vanuit het noorden is nu realiteit geworden.
Met al die vooruitwijzingen gok ik bijna dat Jaime, Joffrey gaat neersabelen. Ik ga de boeken maar eens lezen in de komende 9 maanden. Geen zin om jaren te wachten tot al mn vermoedens al dan niet bevestigd gaan worden. Al duurt het waarschijnlijk ook nog wel jaren voordat de boeken dat gaan doenquote:Op maandag 4 juni 2012 18:45 schreef eidabei het volgende:
tering joffrey nog steeds niet dood
ik heb nog nooit zo'n hekel aan een filmkarakter gehad.
irritante kutworm
quote:Op maandag 4 juni 2012 17:17 schreef Khaleesi het volgende:
Soms word ik wel eens een beetje bang als ik zie hoe uitgebreid heel dat Westeros beschreven wordt en hoe strikt mensen dat van buiten gaan leren.![]()
Dan zit ik op te zoeken wie ook al weer de pa van Maekar Targaryen is, en dan denk ik bij mezelf: "Muts, ga je eigen vaderlandse geschiedenis anders eens bijspijkeren!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door benx op 04-06-2012 19:23:14 ]'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
quote:Op maandag 4 juni 2012 19:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Echt he! Ik vind dat soms best genant ook hoor, dat ik allerlei showbizzroddels van 1990 tot nu kan oplepelen, maar wanneer Hugo de Groot zn truukje met die boekenkist deed.... BEATS ME
Eensquote:Op maandag 4 juni 2012 19:43 schreef eidabei het volgende:
zitten veel geile wijven in de serie maar die kalishi slaat alles en ik val niet eens op blond
Respectquote:Op maandag 4 juni 2012 17:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoera
Ik heb ze allemaal opgespaard, eergister de eerste 5, nu de laatste 5, smullen.
Zeg zeg Rowan Atkinson. Blackadder V.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Is ook wel de kutste persoon uit die hele reeks tot nu toe.
zijn ze ook vertaald naar het nederlands ?quote:Op maandag 4 juni 2012 19:24 schreef Kirov het volgende:
Hier is hij 15 euro: http://www.amazon.de/Geor(...)id=1338830656&sr=1-1 maar dan zit Dance er niet bij
Je moet de boeken niet in het Nederlands lezen, het Engels is veel mooier geschreven. Ik heb ze in beide talen gelezen, eerst Nederlands daarna Engels.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:23 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
zijn ze ook vertaald naar het nederlands ?
niet dat mn engels zo slecht is maar zulke spannende verhalen wil ik juist weer ongestoord en snel kunnen lezen zonder eerst alles in mn hoofd te hoeven vertalenquote:Op maandag 4 juni 2012 20:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je moet de boeken niet in het Nederlands lezen, het Engels is veel mooier geschreven. Ik heb ze in beide talen gelezen, eerst Nederlands daarna Engels.
Bezorgen duurt wel 5 tot 8 dagen maar is wel gratish als het goed is. Qua formaat zijn deze wel wat kleiner als de gewone uitgaven, ik denk zo'n 30% kleiner en dunner.
1. Tywin Lannister heeft al vanaf z'n geboorte een hekel aan Tyrion (hij heeft z'n vrouw "vermoord" en bleek nog mismaakt ook) dus waarom zou dat ineens veranderen.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:46 schreef VacaLoca het volgende:
Top afsluiter weer, helaas 10 maanden wachtenZo jammer dat het niet mogelijk is om 2 seizoenen in een jaar te doen.
Paar dingetjes:
1. Waarom grijpt Tywin dit moment niet aan om zich niet meer voor zijn zoon te schamen? Roem wat ie gedaan heeft en je roemt jezelf ook als vader. En toen hij Tyrion de hand van de koning maakte, toen leek ie wel toenadering te zoeken? Waarom dat nu weer wegnemen, kwestie van weten wat Tyrion kon betekenen, er gebruik van maken, maar daarna afdanken?
2. Iemand zei het al; waarom waren Rob Stark zn mannen niet meer bij Winterfell? Troffen het brandend aan en zijn weggegaan ofzo?
3. Ik dacht vorige aflevering dat Stannis er ook wel aan was, maar die leeft dus nog. Vind hem echt minst interessant van heel de serie. Lord of Light gebeuren doet me niets.
4. Net zoals vorig seizoen piekt Kalishi aan het einde, want kan ze ownen, jammer van het drammerige gejank ervoor.
5. Die 'King behind the Wall' waar Jon naar op weg is, hoe verhouden die zich tegenover de White Wakers dan?
Ik ben bang dat ik ga spoileren als ik hier op ga antwoordenquote:Op maandag 4 juni 2012 20:46 schreef VacaLoca het volgende:
Top afsluiter weer, helaas 10 maanden wachtenZo jammer dat het niet mogelijk is om 2 seizoenen in een jaar te doen.
Paar dingetjes:
1. Waarom grijpt Tywin dit moment niet aan om zich niet meer voor zijn zoon te schamen? Roem wat ie gedaan heeft en je roemt jezelf ook als vader. En toen hij Tyrion de hand van de koning maakte, toen leek ie wel toenadering te zoeken? Waarom dat nu weer wegnemen, kwestie van weten wat Tyrion kon betekenen, er gebruik van maken, maar daarna afdanken?
2. Iemand zei het al; waarom waren Rob Stark zn mannen niet meer bij Winterfell? Troffen het brandend aan en zijn weggegaan ofzo?
3. Ik dacht vorige aflevering dat Stannis er ook wel aan was, maar die leeft dus nog. Vind hem echt minst interessant van heel de serie. Lord of Light gebeuren doet me niets.
4. Net zoals vorig seizoen piekt Kalishi aan het einde, want kan ze ownen, jammer van het drammerige gejank ervoor.
5. Die 'King behind the Wall' waar Jon naar op weg is, hoe verhouden die zich tegenover de White Wakers dan?
Over punt 2, die kerel die bij Robb is had toch zijn bastard son naar Winterfell gestuurd om het te heroveren. Volgens mij waren zij aan het blazen op hun hoorn, wat Theon zo ergerde. De mannen van Theon hebben (volgens mij) toen ze weggingen Winterfell in brand gestoken.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
1. Tywin Lannister heeft al vanaf z'n geboorte een hekel aan Tyrion (hij heeft z'n vrouw "vermoord" en bleek nog mismaakt ook) dus waarom zou dat ineens veranderen.
Dat hij Tyrion plaatsvervangend Hand maakte was alleen omdat hij Jaime opgegeven had. Hij verwachtte niet Jaime nog terug te krijgen, dus richtte hij zich op zijn enig overgebleven zoon.
2. Robb Stark z'n mannen? Begrijp het even niet, er zaten alleen nog Ironmen.
3. Eens.
4. Waarom noemt iedereen haar Khaleesi? Ze heet gewoon Daenerys, Khaleesi betekent Koningin oid in het Dothraki.
5. King behind the Wall is Mance Rayder, een voormalig lid van de Nightwatch die overgelopen is naar de Wildlings en zich hun koning heeft gemaakt.
De White Walkers zijn een soort monstergeestdingen, dat is toch iets anders.
Nee, boek 4 en 5.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haar man en ongeboren kind gaan dood. Bijna die hele khalasar oid gaat weg, en wat er overblijft gaat ook bijna dood in de Red Waste.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:59 schreef Hamilcar het volgende:
Meh, Daenerys is net zo saai als in de boeken. Stomme 16-jarige emo miep bij wie alles lukt, in tegen stelling tot .. nou ja, alle andere personages in het boek.
.. en ik weet niet wie over Robb begon, maar hij komt in boek 2 helemaal niet voor. Boek 2 en 3 vinden tegelijkertijd plaats, maar focussen beide op andere personages. Wat dus zwaar ruk is. Ik ben benieuwd of het nieuwe boek er komt voordat ze klaar zijn met seizoen 7, want zo vlot is dikke Sjors niet
Wat in het boek beschreven staat, maar in de serie minder nadrukkelijk naar voren komt, is dat de "splinter force" van 500 man van Robb, op hun reis vrijkaartjes hebben gekregen voor een nabijgelegen voetbalwedstrijd. Die hoorn die je hoort is dan ook geen hoorn maar een vuvuzela.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:01 schreef Asgard het volgende:
Maaarrrr, die mannen van Robb waren dicht in de buurt (je kon hun hoorn horen), waar zijn die nu dan? Ik denk dat hij dit bedoelt, aangezien ik dit ook niet snap.
serieus reageren op zo'n domme postquote:Op maandag 4 juni 2012 21:04 schreef Silv het volgende:
[..]
Haar man en ongeboren kind gaan dood. Bijna die hele khalasar oid gaat dood, en wat er overblijft gaat ook bijna dood in de Red Waste.
quote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Wat in het boek beschreven staat, maar in de serie minder nadrukkelijk naar voren komt, is dat de "splinter force" van 500 man van Robb, op hun reis vrijkaartjes hebben gekregen voor een nabijgelegen voetbalwedstrijd. Die hoorn die je hoort is dan ook geen hoorn maar een vuvuzela.
Daar krijg je mensen goed gek mee jaquote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Wat in het boek beschreven staat, maar in de serie minder nadrukkelijk naar voren komt, is dat de "splinter force" van 500 man van Robb, op hun reis vrijkaartjes hebben gekregen voor een nabijgelegen voetbalwedstrijd. Die hoorn die je hoort is dan ook geen hoorn maar een vuvuzela.
Die splinter force zijn levies die de Master of Arms had opgetrommeld om Deepwood Motte te ontzetten in de boeken.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Sorry, maar na de laatste paar boeken kan ik totaal geen sympathie meer voor dat mens opbrengen. Hopelijk schopt Stannis tzt haar kont.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:04 schreef Silv het volgende:
[..]
Haar man en ongeboren kind gaan dood. Bijna die hele khalasar oid gaat weg, en wat er overblijft gaat ook bijna dood in de Red Waste.
Ik vind haar ook maar irritant hoor, maar dan moet je niet aan komen zetten met hoe makkelijk ze het heeft gehad.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:14 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Sorry, maar na de laatste paar boeken kan ik totaal geen sympathie meer voor dat mens opbrengen. Hopelijk schopt Stannis tzt haar kont.
Zout nou eens op met je boekenmeningenquote:
Ik wou dat ik dan kon, 's ochtends denken van: hmmm ik wil er vandaag een knappe kop. Poef it's a magic trickquote:Op maandag 4 juni 2012 21:13 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Vreselijk!Dude went from
to
in een splitsecond...
Hier zat ik ook mee, waren het nou die semi-white walkers en een white-walker op paard ( die 2e op een paard ) ?quote:
Ja, wights en een white walker. Wights zijn gewoon zombies.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:18 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hier zat ik ook mee, waren het nou die semi-white walkers en een white-walker op paard ( die 2e op een paard ) ?
Wights (ondode mensen) en White Walkers (magisch ondodenras om het maar zo te stellenquote:Op maandag 4 juni 2012 21:18 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hier zat ik ook mee, waren het nou die semi-white walkers en een white-walker op paard ( die 2e op een paard ) ?
Hoezo arm? Ze raakten hem toch niet aan?quote:
quote:Op maandag 4 juni 2012 21:19 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ja, wights en een white walker. Wights zijn gewoon zombies.
Ik raakte in de war bij de 1e , en waarom laten ze die bolle levend ?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:21 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Wights (ondode mensen) en White Walkers (magisch ondodenras om het maar zo te stellen)
Die explosie was best grootquote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hoezo arm? Ze raakten hem toch niet aan?
BTW: was er nog iets gezegd over de Uienridder en zijn vrome zoontje? Leven die nog?
Dat weet niemand.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
[..]
Ik raakte in de war bij de 1e , en waarom laten ze die bolle levend ?
Is (nog) niet duidelijk.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hoezo arm? Ze raakten hem toch niet aan?
BTW: was er nog iets gezegd over de Uienridder en zijn vrome zoontje? Leven die nog?
Omdat hij moest huilenquote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
[..]
Ik raakte in de war bij de 1e , en waarom laten ze die bolle levend ?
Weet je hoe lomp dat undead leger dan zou worden? Tenzei die wildlings nog wat trucjes op hun mouw hebben. Wat ik wel verwacht aangezien die Osha zelfs wat kennis had van whitewalkers.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:26 schreef Khaleesi het volgende:
Ik hoop dat de seizoensopener een epic battle wordt tussen de wildlings en de white walkers
Wij zijn toch allemaal voor de Wights.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:28 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Weet je hoe lomp dat undead leger dan zou worden? Tenzei die wildlings nog wat trucjes op hun mouw hebben. Wat ik wel verwacht aangezien die Osha zelfs wat kennis had van whitewalkers.
Ben bezigquote:Op maandag 4 juni 2012 21:30 schreef Khaleesi het volgende:
Ik dacht al, Jeyne?? Wie is Jeyne??![]()
Je hebt de boeken toch gelezen Dr.Sexy, jij weet alles al
Hij is een 'faceless man'. Zal wel van identiteit kunnen veranderen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:34 schreef benx het volgende:
Wat moet de gezichts verandering van Jaqen niet voorstellen/Beteken?
Ik vind dat echt flauw. Ik heb ze ook gelezen, maar ik doe toch mijn best om niks voor een ander te verpesten. Zelfs opmerkingen als "wacht maar af" of "deze man moet je in de gaten houden" kunnen het al voor iemand verpesten.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:34 schreef Zeroku het volgende:
Vandaag ook ja!
"Yo Zero, heb je 't derde boek al gelezen?"
"Nee, nog niet."
"Oh, .. gaat dood in dat boek."
""
Ja, het leukste is. Hij heeft zelf de boeken niet eens, hij leest gewoon alles op internet en dan leest hij iets te ver en spoilert zo alles voor zichzelfquote:Op maandag 4 juni 2012 21:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vind dat echt flauw. Ik heb ze ook gelezen, maar ik doe toch mijn best om niks voor een ander te verpesten. Zelfs opmerkingen als "wacht maar af" of "deze man moet je in de gaten houden" kunnen het al voor iemand verpesten.
"Jaqen must die" oftwel een andere IDquote:Op maandag 4 juni 2012 21:34 schreef benx het volgende:
Wat moet de gezichts verandering van Jaqen niet voorstellen/Beteken?
Zegt de man met de Skyrim UIquote:Op maandag 4 juni 2012 21:40 schreef FerryNL het volgende:
Dat einde vond ik weer een beetje te vreemd. Een beetje te fantasie-achtig, maar ja dat kan ook aan mij liggen.
Gewoon een paar draken d'r overheen, klaar.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:40 schreef FerryNL het volgende:
Dat einde vond ik weer een beetje te vreemd. Een beetje te fantasie-achtig, maar ja dat kan ook aan mij liggen.
Naar mate de serie voordert komt er steeds meer magie terug in de wereld. Zoals onze vriend de warlock al zei, dankzij de komst van Daenerys' haar drie draken is ook weer de magie aan het terugkomen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:40 schreef FerryNL het volgende:
Dovahkiin over Khaleesi heen, einde verhaalquote:Op maandag 4 juni 2012 21:43 schreef Silv het volgende:
[..]
Gewoon een paar draken d'r overheen, klaar.
quote:
quote:Op maandag 4 juni 2012 17:17 schreef Khaleesi het volgende:
Soms word ik wel eens een beetje bang als ik zie hoe uitgebreid heel dat Westeros beschreven wordt en hoe strikt mensen dat van buiten gaan leren.![]()
Dan zit ik op te zoeken wie ook al weer de pa van Maekar Targaryen is, en dan denk ik bij mezelf: "Muts, ga je eigen vaderlandse geschiedenis anders eens bijspijkeren!"
Maar Willem van Oranje had geen draken, WACHT EENSquote:Op maandag 4 juni 2012 21:48 schreef Zhenar het volgende:
[..]Best erg eigenlijk.
En ik heb het zelf ook!
lmfaoquote:Op maandag 4 juni 2012 21:50 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Maar Willem van Oranje had geen draken, WACHT EENS
WIJ HEBBEN EEN LEEUW, WIJ ZIJN LANNISTERS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |