abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:54:36 #1
3542 Gia
User under construction
pi_112163519
Een goede vriendin van me, die hier een paar deuren vandaan woont, vertelde me dat ze een bekeuring had gehad voor rijden onder invloed. Op zich terecht, en daar heeft ze ook geen moeite mee. Alleen de manier waarop.

De desbetreffende agent was onze buurjongen (inmiddels het huis uit). Die jongen kent deze mensen goed en hield ze aan omdat ze 's nachts in hun auto reden en hij vermoedde dat ze teveel gedronken hadden, omdat hij weet dat zij wel van een borrel houden. Er was dus eigenlijk geen andere reden om haar aan te houden, geen verkeerd rijgedrag, auto in orde, gordel om, enz. Er was ook geen alcoholcontrole, was gewoon ongeveer recht voor hun deur.

Mag dat eigenlijk?

Vraag dit ook een beetje voor mezelf, omdat ik ook weleens met een borrel teveel thuis kom. Dus dit zou mij ook kunnen overkomen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:56:18 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_112163601
Wat betreft rijden onder invloed is elke aanhouding terecht.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_112163622
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:54 schreef Gia het volgende:
Mag dat eigenlijk?
Ja.
quote:
Vraag dit ook een beetje voor mezelf, omdat ik ook weleens met een borrel teveel thuis kom. Dus dit zou mij ook kunnen overkomen.
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:57:00 #4
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_112163644
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:56 schreef jogy het volgende:
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2012 @ 12:57:54 #5
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112163698
Hoezo is dit een onterechte aanhouding? Je moet gewoon nuchter zijn. En hoop dat jijzelf ook eens goed nadenkt alvorens nog eens geintoxiceerd met een auto te rijden. Dat is toch geen normaal gedrag. Dat je jezelf wat aandoet moet je weten, maar je brengt ook anderen in gevaar zo. :r
Are you fokking to me?
pi_112163736

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 29-05-2012 13:28:18 (zout op :)) ]
pi_112163774
quote:
_O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:59:38 #8
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112163775
Aanhouding is een arrestatie
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_112163830
Politie mag elke auto aanhouden waar van ze vermoeden dat er iets aan de hand is. Niks speciaals aan.
pi_112163840
Als de agent ook maar enige aanleiding heeft om een auto te controleren, dan mag dat jah. En de reden kan hij vast zo oplepelen.
dag
pi_112163906
Dit mag gewoon hetzelfde gebeurt zie je bij preventieve controles in de steden soms.

Het is alleen erg triest dat de agent (buurjongen) op zo`n manier bekeuringen uitdeelt. Een waarschuwing had veel netter geweest, vooral omdat het een bekende is. Maar goed, het zal wel met zijn bonnen quota te maken hebben, die zal hij wel niet gehaald hebben die dag.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:02:48 #12
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_112163934
quote:
Op zich terecht, en daar heeft ze ook geen moeite mee. Alleen de manier waarop.
Rot toch op. :')

Mensen die rijden onder invloed. :r
pi_112163971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:02 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Dit mag gewoon hetzelfde gebeurt zie je bij preventieve controles in de steden soms.

Het is alleen erg triest dat de agent (buurjongen) op zo`n manier bekeuringen uitdeelt. Een waarschuwing had veel netter geweest, vooral omdat het een bekende is. Maar goed, het zal wel met zijn bonnen quota te maken hebben, die zal hij wel niet gehaald hebben die dag.
Een waarschuwing komt in zulke gevallenen niet aan. Laat ze maar bloeden.
En juist dat het om een bekende gaat en de agent het niet afdoet met een waarschuwing pleit voor de agent _O_
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:03:42 #14
351921 CruellaDeVil
pi_112163977
quote:

Jij bent ook niet helemaal lekker zie ik. :|W
pi_112163978
quote:
De desbetreffende agent was onze buurjongen (inmiddels het huis uit). Die jongen kent deze mensen goed en hield ze aan omdat ze 's nachts in hun auto reden en hij vermoedde dat ze teveel gedronken hadden, omdat hij weet dat zij wel van een borrel houden. Er was dus eigenlijk geen andere reden om haar aan te houden, geen verkeerd rijgedrag, auto in orde, gordel om, enz.
Als hij dat vermoeden heeft, is dat een meer als legitieme reden.
Je mag gewoon niet rijden met alcohol op, klaar.
pi_112164016
Ik hoop dat je niemand meeneemt als wanneer je je doodrijdt :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:05:02 #17
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_112164023
Sommige topics hier in WGR :'):'):'):') Wat een pareltje.
pi_112164037
quote:
Dit dus
pi_112164043
quote:
Een waarschuwing had veel netter geweest, vooral omdat het een bekende is.
Als hij je om die reden een waarschuwing ipv. boete geeft, mogen ze hem meteen ontslaan van mij. Regels zijn regels, en zeker met alcohol in verkeer mogen/moeten deze gewoon strikt nageleefd worden
pi_112164051
quote:

Volgens mij hebben ze niet een al te beste verstandhouding. ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:10:07 #21
244933 trovey
Nachtoele
pi_112164256
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:05 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Als hij je om die reden een waarschuwing geeft, mogen ze hem meteen ontslaan van mij. Regels zijn regels, en zeker met alcohol in verkeer mogen/moeten deze gewoon strikt nageleefd worden
Juist ja, vriendenpolitiek....die man/jongen dient de wet te handhaven en geen bekenden de hand boven het hoofd te houden. het is is hier geen Oost-Europa/Afrika (en noem maar op). :') Met drank op achter het stuur is gewoon ongepast en gevaarlijk. :{w
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:15:05 #22
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_112164460
Als een agent een redelijk vermoeden heeft, is dat al voldoende.
En naar blijkt was dat vermoeden juist, want jouw vriendin zat onder invloed achter het stuur: dat maakt vind ik sowieso al dat ze geen recht van spreken heeft over het feit dat ze daarop gecontroleerd wordt.

quote:
Er was dus eigenlijk geen andere reden om haar aan te houden, geen verkeerd rijgedrag, auto in orde, gordel om, enz.
Ik neem aan dat er volgens jouw vriendin geen andere reden was?
Als een agent iemand bijvoorbeeld met onzekere tred in de auto ziet stappen, is dat ook al ruim voldoende om een controle te verlangen.

quote:
Bewonderenswaardig dat je het toegeeft, maar zóó laakbaar...

quote:
Eh quod??
Ohh, u bent een bekende van mij, dan zal ik gewoon lekker door de vingers zien dat u een strafbaar feit pleegt!
En die bonnenquota bestaan niet meer, maar feitenkennis is natuurlijk ook lastig.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:18:19 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_112164586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:15 schreef Worteltjestaart het volgende:
En naar blijkt was dat vermoeden juist, want jouw vriendin zat onder invloed achter het stuur: dat maakt vind ik sowieso al dat ze geen recht van spreken heeft over het feit dat ze daarop gecontroleerd wordt.

[..]

Als een agent iemand bijvoorbeeld met onzekere tred in de auto ziet stappen, is dat ook al ruim voldoende om een controle te verlangen.

[..]

[..]

Eh quod??
Ohh, u bent een bekende van mij, dan zal ik gewoon lekker door de vingers zien dat u een strafbaar feit pleegt!
En die bonnenquota bestaan niet meer, maar feitenkennis is natuurlijk ook lastig.
De bonnenquota vanuit de regering opgelegd aan de politiekorpsen bestaat niet meer. Tenminste, ze worden ontkend, dat is nog net iets anders.
De bonnenquota vanuit de politiekorpsen opgelegd aan de agenten zijn nog steeds een standaard methode om het werk van de agenten te beoordelen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_112164654
Nee mag alleen als er een officiele controle is.

Of als je een hakbijl op straat draagt, mogen ze je alleen aanhouden als je
1) Er iets mee doet
2) Er een officiele preventieve fouillering is.

Lijkt me logisch. 7.gif
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_112164720
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:19 schreef Trommeldaris het volgende:
Nee mag alleen als er een officiele controle is.

Of als je een hakbijl op straat draagt, mogen ze je alleen aanhouden als je
1) Er iets mee doet
2) Er een officiele preventieve fouillering is.

Lijkt me logisch. [ afbeelding ]
als jij als politieagent iemand slingerend over de weg ziet rijden lijkt me dat voldoende grond om iemand staande te houden voor een alcoholcontrole wat in de praktijk natuurlijk vaak genoeg gebeurt. En dat zou niet mogen?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:25:33 #26
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_112164867
Ja, dat je aangehouden wordt omdat iemand denkt dat je drank hebt gehad is onterecht.

Wat denk je zelf dan, natuurlijk horen ze je niet aan te houden. Dat hoort pas als je iemand doodgereden hebt. De politie wil juist te laat zijn met aanhoudingen en wachten totdat er dooien vallen.
Ze willen het niet voorkomen, ik bedoel, zo erg is het niet, dronken achter het stuur zitten.

Tevens is dat alcoholslot ook kut. Wat helpt dat nou? :') Dan willen ze voorkomen dat mensen met drank op achter het stuur gaan zitten. Wat een onzin zeg :') Gewoon laten rijden, allemaal onterecht.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:26:34 #27
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_112164902
Goed gedaan van je voormalige buurjongen, hopen dat hij jou ook nog een keer tegen komt dan.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_112164910
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

als jij als politieagent iemand slingerend over de weg ziet rijden lijkt me dat voldoende grond om iemand staande te houden voor een alcoholcontrole wat in de praktijk natuurlijk vaak genoeg gebeurt. En dat zou niet mogen?
Ik dacht dat mijn voorbeeld wel duidelijk was hoe idioot de denkwijze van TS is. ;)

Zelf ook gehad een keer (ik was me verdacht aan het gedragen.) En ik denk dat alleen mensen die daadwerkelijk gepakt worden proberen te zoeken naar zon 'uitweg'. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:31:46 #29
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_112165085
quote:
Liever vandaag dan morgen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:33:20 #30
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_112165166
Alleen soms jammer dat je al verdacht bezig bent als je uit een bepaalde straat komt waar een drankrijder zou rijden om een provinciale weg te mijden. In combinatie met een laat tijdstip.

Je went eraan :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:33:24 #31
3542 Gia
User under construction
pi_112165174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:15 schreef Worteltjestaart het volgende:

Ze klaagde ook niet, heeft ook betaald en geen bezwaar ingediend.
quote:

Ze heeft nog gevraagd of er een aanleiding was om haar staande te houden. Ze zeiden van niet, dat het gewoon een controle was. Midden in een woonwijk, midden in de nacht.
quote:

Ik zit niet straalbezopen achter het stuur, maar drie glaasjes wijn heb je met een middagje oma-bezoek al wel op en is al teveel. Dat is dus ook het punt niet.
quote:
Eh quod??
Als je als agent je buren bij een standaard alcoholcontrole zou betrappen en laten lopen, ben je inderdaad niet goed bezig, maar dat was niet het geval.
Eerder andersom, je buren naaien omdat je weet dat ze vast teveel gedronken hebben.
pi_112165251
lol, wat een pareltje dit.

De politie jaagt juist specifiek op notoire drankrijders. En terug. Het weten dat personen vaak drinken en dan gaan rijden is al een geldige reden voor staandehouding. En het profiel bleek idd te kloppen van de agent.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:35:48 #33
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_112165274
Heel simpel gezegd: Je voormalige buurman wist er van, dat betekend dat het dus al langer speelt.

Hij stelde prioriteiten. Hij wilde een paar dronken rijders van de straat af hebben, dit was voor hem belangrijker als die "vriendschap".

Ik zou het zelfde gedaan hebben, want prioriteiten stellen is niet strafbaar.
pi_112165279
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:33 schreef Gia het volgende:

Als je als agent je buren bij een standaard alcoholcontrole zou betrappen en laten lopen, ben je inderdaad niet goed bezig, maar dat was niet het geval.
Eerder andersom, je buren naaien omdat je weet dat ze vast teveel gedronken hebben.
Nee, jij en jouw buurvrouw naaien de maatschappij door bewust met teveel drank op achter het stuur te kruipen :r
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:35:58 #35
238326 Worteltjestaart
pi_112165284
Wat is er 'naaien' aan als een agent iemand controleert omdat hij/zij het vermoeden heeft dat die persoon beschonken achter het stuur zit?
Is het enkel en alleen 'naaien' omdat ze elkaar kennen?
Dus, als ze elkaar kennen maakt dat de agent in kwestie geen recht zou hebben haar te controleren?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:36:42 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112165318
Naaien? Hoe dom ben je zelf als je tegen een agent vertelt dat je dronken rijdt?

Groot gelijk deze aanhouding.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 13:37:28 #37
9859 crew  Karina
Woman
pi_112165351
quote:
Er was dus eigenlijk geen andere reden om haar aan te houden,
Dat hij wist dat ze vaak reden met een borrel op, is anders een prima reden lijkt me.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_112165373
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat is er 'naaien' aan als een agent iemand controleert omdat hij/zij het vermoeden heeft dat die persoon beschonken achter het stuur zit?
Is het enkel en alleen 'naaien' omdat ze elkaar kennen?
Dus, als ze elkaar kennen maakt dat de agent in kwestie geen recht zou hebben haar te controleren?
In dat geval stel ik mijzelf zo meteen even voor aan het hele politiecorps hier en ga daarna lekker dronken over de Dam rijden varen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112165386
quote:

Ze heeft nog gevraagd of er een aanleiding was om haar staande te houden. Ze zeiden van niet, dat het gewoon een controle was. Midden in een woonwijk, midden in de nacht.
En in de woonwijk komen midden in de nacht geen drankrijders voor? In principe heeft natuurlijk iedereen die 's nachts rondrijdt een verhoogd risicoprofiel.

quote:
Love it. Ik ken nog wel een paar vroegere buren die ik graag op die manier een oor aan zou willen naaien, helaas waren het zeurderige blauwe knoop leden :(
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:39:09 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112165411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

In dat geval stel ik mijzelf zometeen even voor aan het hele politiecorps hier en ga daarna lekker dronken over de Dam rijden varen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, ik neem dan ook even mijn wapenverzameling mee en dan heb ik daarvoor ook immuniteit _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_112165414
Ach, ben eens staande gehouden met de motor door een overijverige agente. Ik reed stapvoets met het verkeer mee, sprong ze ineens voor de auto die voor mij reed met de hand omhoog: stoppen. Vervolgens wees ze mij aan en mocht ik langs de weg staan.

Eerste wat ze vraagt was: "mag ik je identficatie zien?". *PWEEEEP* fout. Mag niet zonder reden.

Helaas kwam ik er achter dat ik mijn portemonnaie vergeten was, en dus ook geen rijbewijs bij me had. Dus vroeg ze of ik mijn rijbewijs bij me had en gaf me een bon omdat ik die niet bij me had.

Ik kots op dit soort politieagenten. :r :r :r :r :r

Ik heb haar niet de kans gegeven mij een preek te geven. In plaats daarvan heb ik haar een preek gegeven over haar arbeidsethiek.

Tijdens mijn preek vroeg ik haar of ze me aangehouden had omdat ik motorrijder was. Het antwoord was "nee". Vervolgens legde ik haar haarfijn uit waarom ik ongelukkig was met haar keuze om mij er uit te pikken, terwijl ik me hardstikke netjes in het verkeer gedroeg. En waarom ik niet begreep waarom ze de auto voor mij er niet uitpikte, waarvan de bestuurder al 10 minuten bezig was met iets te doen op de bijrijdersstoel, iets wat leek op het invullen van papierwerk, of het prutsen op een laptop.

Nadat zij hierop ook geen samenhangend antwoord kwam, vroeg ik haar maar eens WAAROM ze mij er dan uitpikte. Zegt ze: "er worden de laatste tijd veel motoren gestolen, en we controleren daarom extra".

Dus toen ontplofte ik, want WTF, 10 minuten geleden vroeg ik of ik er tussenuit gehaald was omdat ik motorrijder was, en toen zei ze duidelijk 'nee'. Ze had dus ZO weinig RESPECT voor mij als burger dat ze wel dacht dat ze me wel wat kon voorliegen.

Ik keek haar partner ongelovig aan over dit gebeuren. Maar dat was net zo'n zwakkeling, die keek gewoon weg toen ik hem aankeek. Daar hoefde ik dus ook geen hulp van te verwachten. So far voor rechtvaardigheid.

Maar goed, in the end had de trieste vadsige robot de laatste zet (naast dom en respectloos was ze ook nog vet). Want ik had geen portemonnaie bij me, en daar zat mijn rijbewijs in. Ze begreep na mijn preek dat ze er niet mee weg zou komen als ze me een bon zou geven voor het niet bij me hebben van een ID. Maar omdat ik mijn portemonnaie niet bij me had kon ze me dus een bon opleggen voor het niet bij me hebben van het rijbewijs.

Bah, bah en nog eens bah. :r :r :r :r :r Het zuur borrelt alweer omhoog als ik er aan terugdenk. Ik had gewoon weg moeten rijden nadat ze me om mijn ID vroeg. "Agent, U heeft geen reden om mijn ID te vragen. Tot ziens. :W".

Maar nee, ik ben een nette burger, en moet zo nodig weer respect aan de politie leveren. Ik begin al aardig spijt te krijgen van mijn opvoeding in deze.
pi_112165437
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:39 schreef eleusis het volgende:

[..]

Inderdaad, ik neem dan ook even mijn wapenverzameling mee en dan heb ik daarvoor ook immuniteit _O_
Samen gelijk even een juweliertje overvallen? :7
pi_112165532
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:39 schreef RetepV het volgende:
Ach, ben eens staande gehouden met de motor door een overijverige agente. Ik reed stapvoets met het verkeer mee, sprong ze ineens voor de auto die voor mij reed met de hand omhoog: stoppen. Vervolgens wees ze mij aan en mocht ik langs de weg staan.

Eerste wat ze vraagt was: "mag ik je identficatie zien?". *PWEEEEP* fout. Mag niet zonder reden.

Helaas kwam ik er achter dat ik mijn portemonnaie vergeten was, en dus ook geen rijbewijs bij me had. Dus vroeg ze of ik mijn rijbewijs bij me had en gaf me een bon omdat ik die niet bij me had.

Ik kots op dit soort politieagenten. :r :r :r :r :r

Ik heb haar niet de kans gegeven mij een preek te geven. In plaats daarvan heb ik haar een preek gegeven over haar arbeidsethiek.

Tijdens mijn preek vroeg ik haar of ze me aangehouden had omdat ik motorrijder was. Het antwoord was "nee". Vervolgens legde ik haar haarfijn uit waarom ik ongelukkig was met haar keuze om mij er uit te pikken, terwijl ik me hardstikke netjes in het verkeer gedroeg. En waarom ik niet begreep waarom ze de auto voor mij er niet uitpikte, waarvan de bestuurder al 10 minuten bezig was met iets te doen op de bijrijdersstoel, iets wat leek op het invullen van papierwerk, of het prutsen op een laptop.

Nadat zij hierop ook geen samenhangend antwoord kwam, vroeg ik haar maar eens WAAROM ze mij er dan uitpikte. Zegt ze: "er worden de laatste tijd veel motoren gestolen, en we controleren daarom extra".

Dus toen ontplofte ik, want WTF, 10 minuten geleden vroeg ik of ik er tussenuit gehaald was omdat ik motorrijder was, en toen zei ze duidelijk 'nee'. Ze had dus ZO weinig RESPECT voor mij als burger dat ze wel dacht dat ze me wel wat kon voorliegen.

Ik keek haar partner ongelovig aan over dit gebeuren. Maar dat was net zo'n zwakkeling, die keek gewoon weg toen ik hem aankeek. Daar hoefde ik dus ook geen hulp van te verwachten. So far voor rechtvaardigheid.

Maar goed, in the end had de trieste vadsige robot de laatste zet (naast dom en respectloos was ze ook nog vet). Want ik had geen portemonnaie bij me, en daar zat mijn rijbewijs in. Ze begreep na mijn preek dat ze er niet mee weg zou komen als ze me een bon zou geven voor het niet bij me hebben van een ID. Maar omdat ik mijn portemonnaie niet bij me had kon ze me dus een bon opleggen voor het niet bij me hebben van het rijbewijs.

Bah, bah en nog eens bah. :r :r :r :r :r Het zuur borrelt alweer omhoog als ik er aan terugdenk. Ik had gewoon weg moeten rijden nadat ze me om mijn ID vroeg. "Agent, U heeft geen reden om mijn ID te vragen. Tot ziens. :W".

Maar nee, ik ben een nette burger, en moet zo nodig weer respect aan de politie leveren. Ik begin al aardig spijt te krijgen van mijn opvoeding in deze.
Open lekker een topic in KLB.
pi_112165602
quote:
Azijnzeiker...

http://www.rijksoverheid.(...)/identificatieplicht
En ze controleerde met de reden onder het 3e punt. Zal ik dat ook nog even voor je quoten?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:46:25 #45
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_112165730
quote:
+100

quote:
[...]

[...]
Trut.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:46:31 #46
3542 Gia
User under construction
pi_112165735
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:33 schreef Catkiller het volgende:
Alleen soms jammer dat je al verdacht bezig bent als je uit een bepaalde straat komt waar een drankrijder zou rijden om een provinciale weg te mijden. In combinatie met een laat tijdstip.

Je went eraan :')
Ze was in haar eigen straat, kwam net thuis, dus. Buurjongen was bij zijn ouders geweest.

't Is het type dat hoe dan ook een bon aansmeert. Ik kan nu niet drinken, vanwege medicatie, maar durf te wedden dat hij dan naar de autopapieren gaat vragen, ID van alle inzittenden wil zien, enz

Anyway, natuurlijk mag je zomaar gecontroleerd worden, maar vind het wel een bijzondere naaistreek als je als agent iemand aanhoudt, omdat je die persoon kent en weet dat hij van een borrel houdt. En dan ook nog recht voor hun eigen voordeur.
En als ze nou nog slingerden, of anderszins opvallend rijgedrag vertoonden..., maar dat was niet zo.

Maar goed, ik weet dit nu, dus mij pakt hij sowieso nergens op.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:48:46 #47
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_112165828
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Anyway, natuurlijk mag je zomaar gecontroleerd worden, maar vind het wel een bijzondere naaistreek als je als agent iemand aanhoudt, omdat je die persoon kent en weet dat hij van een borrel houdt.
quote:
Het Wetboek van Strafvordering formuleert dit als volgt:

artikel 27
Lid 1: Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit voortvloeit.
De agent heeft gelijk. Hij heeft zelfs een voordeel omdat hij de gedragingen van de verdachte al eerder heeft waargenomen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_112165873
Ik mag hopen dat die buurjongen haar nu gewoon elke keer staande houd om te kijken of ze gedronken heeft en een boete blijft geven. Hopelijk leert ze het dan af om te drinken en dan te rijden. Als je graag wilt drinken neem je maar een taxi/bob/openbaar vervoer of ga je lopen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_112165949
quote:

[..]

Ze was in haar eigen straat, kwam net thuis, dus. Buurjongen was bij zijn ouders geweest.

't Is het type dat hoe dan ook een bon aansmeert. Ik kan nu niet drinken, vanwege medicatie, maar durf te wedden dat hij dan naar de autopapieren gaat vragen, ID van alle inzittenden wil zien, enz

Anyway, natuurlijk mag je zomaar gecontroleerd worden, maar vind het wel een bijzondere naaistreek als je als agent iemand aanhoudt, omdat je die persoon kent en weet dat hij van een borrel houdt. En dan ook nog recht voor hun eigen voordeur.
En als ze nou nog slingerden, of anderszins opvallend rijgedrag vertoonden..., maar dat was niet zo.

Waarom is dat een bijzondere naaistreek. Is het zo moeilijk om niet te drinken als je moet rijden? :')
pi_112165969
quote:

Alle drankrijders vinden van zichzelf dat ze prima kunnen rijden :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:53:18 #51
3542 Gia
User under construction
pi_112165989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:46 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

+100

[..]

Trut.
Ik ga niet op stap en zuip me laveloos. Als ik zeg een borrel teveel op, dan heb ik het over drie wijntjes bij het eten, of zo. Je hebt nogal gauw teveel op.
pi_112165998
quote:

[..]

[..]

Ik zit niet straalbezopen achter het stuur, maar drie glaasjes wijn heb je met een middagje oma-bezoek al wel op en is al teveel. Dat is dus ook het punt niet.

[..]

Dat is dus wel het punt, je kan nl. ook geen glaasjes wijn drinken. Of is de verslaving dan te sterk en neem je de kans op ongelukken maar voor lief?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:53:50 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112166005
Met drank op achter het stuur kruipen en het dan als een naaistreek betitelen als je een bekeuring krijgt.
Only in Helmond.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:54:15 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112166023
Drie glazen wijn bij een middagje bij oma?
pi_112166033
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ga niet op stap en zuip me laveloos. Als ik zeg een borrel teveel op, dan heb ik het over drie wijntjes bij het eten, of zo. Je hebt nogal gauw teveel op.
En je moet de topics eens zien als een van jouw kinderen onder een auto komt en de bestuurder heeft "maar" drie borreltjes op......
pi_112166040
quote:

[..]

Eigenlijk is 1 glas drinken en dan rijden al teveel. Als je al geen enkele zelfbeheersing hebt moet je ook niet zeuren als andere het je aan gaan leren.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_112166053
quote:

[..]

Je kan er ook maar twee drinken. Of geen. Zo moeilijk is het niet.

Als je niet gepakt wilt worden met drank achter het stuur, kan je het best gewoon niets drinken.
pi_112166119
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:53 schreef Copycat het volgende:
Met drank op achter het stuur kruipen en het dan als een naaistreek betitelen als je een bekeuring krijgt.
Only in Helmond.
Oma zal wel zo'n ouwe verzuurde zuurpruim zijn en daarom moet TS drie wijn drinken omdat ze anders het gezeik van oma niet kan aanhoren.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:59:25 #59
236046 NotYou
tigerblood
pi_112166214
Lieve Gia, luister niet naar wat al die stomme rijke regelneukers hier schrijven; het is per definitie allemaal de schuld van de Rabobank. Groetjens, NotYou
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:59:36 #60
3542 Gia
User under construction
pi_112166221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:51 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Waarom is dat een bijzondere naaistreek. Is het zo moeilijk om niet te drinken als je moet rijden? :')
Daar gaat het niet om. Ze heeft ook betaald, zonder bezwaar of zo.
Zijn ouders drinken ook allebei en komen met de auto thuis van verjaardagen. Die laat hij rustig vertrekken.

En het is ook zo dat bij mijn vriendin twee keer per jaar een feest is, met dj, dus overlast voor mammie. Dus, tja, die moet je dan legaal terugpakken, omdat het kan.

Nee, wij hebben geen goede betrekkingen met die buren.
pi_112166265
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:59 schreef Gia het volgende:

Gut gut, waarom is dat nou geen verrassing :')
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:00:47 #62
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:01:01 #63
5428 crew  miss_sly
pi_112166281
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:54 schreef Copycat het volgende:
Drie glazen wijn bij een middagje bij oma?
Ja, daarover verbaasde ik me ook :')

En over de hele insteek van het topic, uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:02:18 #64
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_112166329
Deze TS...ik zie haar zovaak schrijven over "regels is regels" wat buitenlanders betreft.
Moet je kijken wat ze zelf doet :')
Leef en Laten Leven
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:02:39 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112166347
quote:

[..]

Zijn ouders drinken ook allebei en komen met de auto thuis van verjaardagen. Die laat hij rustig vertrekken.

En het is ook zo dat bij mijn vriendin twee keer per jaar een feest is, met dj, dus overlast voor mammie. Dus, tja, die moet je dan legaal terugpakken, omdat het kan.

Ga je schamen. Diep.
pi_112166440
quote:

Ik kan nu niet drinken, vanwege medicatie
Onder invloed rijden geldt ook voor heleboel medicijnen.
pi_112166537
quote:

[..]

Wat een held.

quote:
Misschien drinken die wel onder de limiet. Of drinken ze niet. Jij zal het niet weten want "Nee, wij hebben geen goede betrekkingen met die buren." Lijkt me dus sterk dat je bij dezelfde feestjes bent.

quote:
Er valt niets terug te pakken als je niet drinkt terwijl je moet rijden.

quote:
Ik zou ook geen goede betrekkingen met buren hebben die zich klemzuipen en in de auto stappen :')
pi_112166561
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar heeft 90% van de medicijn gebruikers lak aan. En vervoolgens lekker huichelen over alcohol in het verkeer
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:07:55 #69
3542 Gia
User under construction
pi_112166580
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:02 schreef Robijn48 het volgende:
Deze TS...ik zie haar zovaak schrijven over "regels is regels" wat buitenlanders betreft.
Moet je kijken wat ze zelf doet :')
De bekeuring is toch betaald, de regels zijn gehandhaafd.
Gaat over de reden voor controle op dat moment.

Maar goed, hier op fok rijdt niemand ooit te hard, niemand ooit door rood en niemand ooit met een glaasje teveel op. Want dat mag niet.

Echt!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:08:36 #70
3542 Gia
User under construction
pi_112166609
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die niet. Vervelend he?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:09:04 #71
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_112166621
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar goed, hier op fok rijdt niemand ooit te hard, niemand ooit door rood en niemand ooit met een glaasje teveel op. Want dat mag niet.

Echt!
Het is maar net hoe het je allemaal uitkomt. Jakkes.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:09:55 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112166648
Met een glaasje te veel achter het stuur? Nee. Les al jong heel hard geleerd toen iemand in de familie zichzelf doodreed. En met hem al zijn bijrijders en iedereen in de auto waar hij bovenop knalde.
Glaasje te veel moet kunnen, toch?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:10:00 #73
238326 Worteltjestaart
pi_112166653
quote:
't Is het type dat hoe dan ook een bon aansmeert.
Zolang jij je aan de regels houdt hoef je ook niet bang te zijn voor een bon.

quote:
Zolang jij je aan de regels houdt hoef je ook niet bang te zijn voor een bon (bis).

quote:
3 glazen is anders best wel veel.

quote:
Nee, dat zegt niemand.
Alleen klaagt de gemiddelde fokker niet zo hard als-ie (terecht) een bon krijgt.
Hoe moeilijk is het?
Persoon zit vaker beschonken achter het stuur --> agent ziet die persoon achter het stuur en telt 1 en 1 op --> controleert bestuurder.

quote:
rant
Ik geloof niet dat de poltitie verplicht is jou per definitie alle informatie te geven die zij hebben.
Klagen dat de agent in kwestie juist jou er tussenuit plukte is dan ook flauw.

En natuurlijk is het lullig, maar ook bij jou geldt: als je gewoon je spullen in orde had, had je geen bekeuring gekregen.
En als dan blijkt dat je alles in orde hebt, kun je prima de agente even wijzen op die bestuurder die met zijn laptop aan het klooien was.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:10:12 #74
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_112166660
quote:

[..]

Echt!
Om toch maar een inhoudelijk antwoord te geven op deze nep-discussie: Een agent mag je bij een vermoeden al staande houden. Voor een aanhouding zijn meerdere zaken nodig die ik zo niet uit mijn hoofd weet.

Dus, agent heeft correct gehandeld.
pi_112166707
quote:

[..]

...
De reden was dat die persoon er kennelijk om bekend staat nogal eens te gaan rijden met een glaasje op. En da's natuurlijk genoeg reden om die persoon even te laten blazen. Ik zie het probleem niet (met de staandehouding, wel met het rijden onder invloed wat in de kringen van TS kennelijk als heel normaal wordt gezien)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:12:32 #76
3542 Gia
User under construction
pi_112166751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:06 schreef Trommeldaris het volgende:

Misschien drinken die wel onder de limiet. Of drinken ze niet. Jij zal het niet weten want "Nee, wij hebben geen goede betrekkingen met die buren." Lijkt me dus sterk dat je bij dezelfde feestjes bent.

Ze drinken. Sjouwen de drank achterom binnen, en gooien lege wijnflessen in de grijze container. Want stel je voor dat iemand haar bij de glasbak ziet met al die lege flessen. Als hun container wordt geleegd, klinkt dat als een glasbak.

Ze sttat ook met een glas wijn in haar hand op haar facebook. Dus, ja, ze drinken.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:13:37 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112166792
Je houdt het allemaal goed in de gaten! Wat een treurnis.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:13:37 #78
351921 CruellaDeVil
pi_112166793
quote:

[..]

Dat is vast voor niets. :')
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat mensen überhaupt met alcohol op mogen rijden. Als je het zo ontzettend moeilijk vindt om een keertje niet te drinken, dan moet je jezelf maar laten nakijken.

Maar goed, ze heeft teveel gedronken en de aanhouding was legaal, dus eigen schuld. Dat wil jij natuurlijk niet horen en dus ga je onzin roepen als:

quote:

[..]

Echt!
TS. :')
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:14:56 #79
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_112166842
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze drinken. Sjouwen de drank achterom binnen, en gooien lege wijnflessen in de grijze container. Want stel je voor dat iemand haar bij de glasbak ziet met al die lege flessen. Als hun container wordt geleegd, klinkt dat als een glasbak.

Ze sttat ook met een glas wijn in haar hand op haar facebook. Dus, ja, ze drinken.
Leuk voor je, maar doen ze dat ook als ze nog moeten rijden?

Kortom, je kletst nogal wat weg om alles zo te draaien dat het jou goed uitkomt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:15:00 #80
351921 CruellaDeVil
pi_112166847
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:13 schreef Copycat het volgende:
Dit. _O-

TS is zo'n buurvrouw die gelijk achter haar gordijntje staat te turen zodra er ook maar iets beweegt bij de buren in de tuin. :')
pi_112166851
quote:

[..]

Je hebt ze goed in de gaten gehouden. :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:16:08 #82
3542 Gia
User under construction
pi_112166894
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:10 schreef Worteltjestaart het volgende:

Nee, dat zegt niemand.
Alleen klaagt de gemiddelde fokker niet zo hard als-ie (terecht) een bon krijgt.
Hoe moeilijk is het?
Persoon zit vaker beschonken achter het stuur --> agent ziet die persoon achter het stuur en telt 1 en 1 op --> controleert bestuurder.

Ik heb nog nooit een bon gehad voor rijden onder invloed. Mijn vriendin klaagde ook niet over de bon. IK vond de reden om te controleren een beetje vreemd.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:16:59 #83
351921 CruellaDeVil
pi_112166932
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een bon gehad voor rijden onder invloed. Mijn vriendin klaagde ook niet over de bon. IK vond de reden om te controleren een beetje vreemd.
De reden was echter volledig conform de wet. Dus :W
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:17:41 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112166970
Ik denk dat hij die buurvrouw controleerde omdat hij eigenlijk gefrustreerd is door zijn ouders. Alcoholisten tot en met, maar ja: ga daar maar eens tegenin. Dan de buurvrouwen maar. Die zijn ouders ook al lang hebben ontmaskerd als zuipschuiten.
pi_112166982
quote:

[..]

Ik vind het vooral vreemd dat je dat vreemd (en zelfs een soort van onrechtvaardig) vindt..
pi_112167006
Laat ik even voorop stellen dat drinken en rijden niet samen gaat. Maar de gefrustreerde mensen die zich hier helemaal laten gaan en moralistisch vingertje gaan wijzen hoe slecht TS wel niet is... Kom op zeg :')
pi_112167009
quote:

[..]

Rijden ze ook als ze drinken. Want ik drink ook wel wat, maar niet als ik moet rijden.

quote:

Echt!
Nee met een glaasje op rijden zal je mij nooit zien doen. En als ik het zou doen, zou ik niet klagen dat ik gepakt ben.
pi_112167053
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:18 schreef kahnus het volgende:
Laat ik even voorop stellen dat drinken en rijden niet samen gaat. Maar de gefrustreerde mensen die zich hier helemaal laten gaan en moralistisch vingertje gaan wijzen hoe slecht TS wel niet is... Kom op zeg :')
Het gaat niet om het moralistische vingertje. Het gaat om dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vreemd dat je dat vreemd (en zelfs een soort van onrechtvaardig) vindt..
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:19:53 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112167060
quote:
Leg eens uit, om welke frustratie gaat het volgens jou?
The love you take is equal to the love you make.
pi_112167080
quote:

[..]

Stel je hebt je 3 wijntjes op en je rijdt in je woonwijk een kind aan, zeg je dan tegen die ouders "het waren maar 3 wijntjes"?... Hoe zou je zelf reageren als je kind is aangereden door zo iemand?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:22:42 #91
3542 Gia
User under construction
pi_112167183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:15 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Dit. _O-

TS is zo'n buurvrouw die gelijk achter haar gordijntje staat te turen zodra er ook maar iets beweegt bij de buren in de tuin. :')
Haha, als iemand dat doet zijn zij dat wel. Buurman verrekt zijn nek nog weleens, zoveel moeite doet hij om te zien wat wij bij ons hebben als we thuis komen.
Als wij 's zomers buiten zitten staan zij tegen de schutting te luisteren waar wij het over hebben.
pi_112167231
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Haha, als iemand dat doet zijn zij dat wel. Buurman verrekt zijn nek nog weleens, zoveel moeite doet hij om te zien wat wij bij ons hebben als we thuis komen.
Als wij 's zomers buiten zitten staan zij tegen de schutting te luisteren waar wij het over hebben.
Kan hij dat wel tussen het zuipen door?
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:24:02 #93
45833 crew  Fogel
pi_112167233
quote:

[..]

Dan heb je mazzel gehad, maar ik hoop dat je de volgende keer dat je onder invloed wel degelijk mag blazen.
Wat jij vind is niet belangrijk. De weg schoonhouden van drankrijders zoals jij en je vriendin is wel belangrijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_112167241
quote:

[..]

De reden was toch dat meneer agent een vermoeden had? Dat is toch geen vreemde reden?
In dit geval mag je vriendin van geluk spreken dat ze haar rijbewijs nog heeft... Of beter gezegd: haar leven. Zelfde geld ook voor jou.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:26:46 #95
3542 Gia
User under construction
pi_112167350
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:18 schreef Trommeldaris het volgende:

Nee met een glaasje op rijden zal je mij nooit zien doen. En als ik het zou doen, zou ik niet klagen dat ik gepakt ben.
De bon is terecht, maar de reden om te controleren, terwijl die mensen zowat thuis waren, neigt naar 'wraak'.
pi_112167425
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat weet je omdat je precies op dat moment door de schutting aan het gluren was? Of heeft een windvlaag de surveillancecamera (die normaal op hun slaapkamer is gericht) een eindje naar beneden geblazen zodat 'ie per ongeluk de tuin heeft gefilmd?
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:28:41 #97
45833 crew  Fogel
pi_112167437
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:26 schreef Gia het volgende:

[..]

De bon is terecht, maar de reden om te controleren, terwijl die mensen zowat thuis waren, neigt naar 'wraak'.
Jij hebt liever dat iedereen onder invloed rijdt zodat het rijgedrag van jou en je vriendin minder opvalt?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_112167440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:35 schreef Den_Haag het volgende:
lol, wat een pareltje dit.

De politie jaagt juist specifiek op notoire drankrijders. En terug. Het weten dat personen vaak drinken en dan gaan rijden is al een geldige reden voor staandehouding. En het profiel bleek idd te kloppen van de agent.
Ja doei.
pi_112167444
quote:

[..]

Nee, de reden is omdat jou vriendin vaker met een glaasje op rond aan het rijden is. Overigens is het volgens mij meer jij dan je vriendin, aangezien je zoveel over de buren weet.
pi_112167456
quote:
Dit.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:29:45 #101
351921 CruellaDeVil
pi_112167479
quote:

[..]

Ja en? Was het conform de wet? Ja. Als die vriendin nou gewoon naar zichzelf keek, in plaats van te gaan miepen over hoe oneerlijk het wel niet was dat juist zij gecontroleerd werd... Zij is met teveel drank op gaan rijden en de controle was legaal. Meer is er niet van belang in dit verhaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:28 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Nee, de reden is omdat jou vriendin vaker met een glaasje op rond aan het rijden is. Overigens is het volgens mij meer jij dan je vriendin, aangezien je zoveel over de buren weet.
En dit ja...
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:30:53 #102
3542 Gia
User under construction
pi_112167536
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Stel je hebt je 3 wijntjes op en je rijdt in je woonwijk een kind aan, zeg je dan tegen die ouders "het waren maar 3 wijntjes"?... Hoe zou je zelf reageren als je kind is aangereden door zo iemand?
Door drie wijntjes rijd je geen kind aan. Wat een onzin. Als iemand laveloos een kind aanrijdt, komt dat door de drank. Maar het kan ook voorkomen dat je een kind aanrijdt, omdat het de weg opschoot vanachter een auto. En ja, als je alcoholpercentage dan te hoog is, ben je de lul, ook al hoeft dat niet de oorzaak te zijn van de aanrijding.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:31:57 #103
351921 CruellaDeVil
pi_112167581
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Door drie wijntjes rijd je geen kind aan. Wat een onzin. Als iemand laveloos een kind aanrijdt, komt dat door de drank. Maar het kan ook voorkomen dat je een kind aanrijdt, omdat het de weg opschoot vanachter een auto. En ja, als je alcoholpercentage dan te hoog is, ben je de lul, ook al hoeft dat niet de oorzaak te zijn van de aanrijding.
Zucht. Zie hier de reden waarom er zo streng op gecontroleerd wordt.
Het is mij ondertussen wel duidelijk dat er helemaal geen vriendin is.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:32:13 #104
45833 crew  Fogel
pi_112167594
quote:

[..]

Dus je zegt eigenlijk dat je zonder alcohol in je lijf ook al slecht rijdt?
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:32:40 #105
5428 crew  miss_sly
pi_112167609
quote:

[..]

als je een kind aanrijdt terwijl je wat gedronken hebt, kun je nooit zeker weten dat hetn iet gebeurd zou zijn als je niet gedronken had. net een beter reactievermogen, bijvoorbeeld.
Voor mij de reden om niets te drinken als ik moet rijden: hoef ik me in ieder geval nooit af te vragen of iets niet gebeurd zou zijn als ik nuchter was geweest.
pi_112167632
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leg eens uit, om welke frustratie gaat het volgens jou?
Waarom zou ik dat moeten uitleggen? Een topic wat 1,5uur oud is met nu al zoveel reacties over hoe TS zich hoort te gedragen... Zucht. Na 5 reacties was het volgens mij al wel duidelijk dat TS niet slim bezig is met drinken en rijden.
pi_112167633
quote:

[..]

Ook bij 3 wijntjes is je reactietijd korter. Na één wijntje zelfs al. Alleen heb je het nog niet door. En laat je nou net 2 tiende extra nodig hebben gehad... Waarom drink je 3 wijntjes als je nog moet rijden?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:34:11 #108
3542 Gia
User under construction
pi_112167656
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

En dat weet je omdat je precies op dat moment door de schutting aan het gluren was? Of heeft een windvlaag de surveillancecamera (die normaal op hun slaapkamer is gericht) een eindje naar beneden geblazen zodat 'ie per ongeluk de tuin heeft gefilmd?
Nee. Mijn zoon ging zijn peuk in de bbq gooien en hoorde ze fluisteren.
We gaan in die hoek een waterornament zetten, zodat ze niet meer kunnen luisteren.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:34:44 #109
45833 crew  Fogel
pi_112167678
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:33 schreef kahnus het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten uitleggen? Een topic wat 1,5uur oud is met nu al zoveel reacties over hoe TS zich hoort te gedragen... Zucht. Na 5 reacties was het volgens mij al wel duidelijk dat TS niet slim bezig is met drinken en rijden.
Maar toch probeert TS het goed te praten in iedere reactie weer.
Preventief rijbewijs en auto afpakken is waarschijnlijk het enige dat echt werkt als je zo'n plaat voor je harses hebt.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:35:15 #110
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:35:28 #111
45833 crew  Fogel
pi_112167704
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee. Mijn zoon ging zijn peuk in de bbq gooien en hoorde ze fluisteren.
We gaan in die hoek een waterornament zetten, zodat ze niet meer kunnen luisteren.
Maak er een wijnfontijn van. O-)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:35:37 #112
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112167711
quote:

Nee hoor, ik ben blij dat er zulke agenten zijn. Die ex-buurjongen grijpt daar in waar ingegrepen moet worden. Mensen met alcohol op horen niet achter het stuur.

Dit was gewoon een preventieve controle, zoals je hierboven aangeeft. Had mevrouw niets gedronken, dan had er niets aan de hand geweest.

Het is alleen voor mevrouw vervelend, want recht voor haar deur waande ze zich natuurlijk volledig veilig. Helaas voor haar heeft ze nu een prent, die wat mij betreft niet hoog genoeg kan zijn.

+1 voor je buurjongen!
Ook hoi !
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:36:15 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112167740
quote:

Door drie wijntjes rijd je geen kind aan.
|:(

Je onwetendheid is niet alleen te stom voor woorden, maar ook stuitend.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:37:11 #114
3542 Gia
User under construction
pi_112167769
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dus je zegt eigenlijk dat je zonder alcohol in je lijf ook al slecht rijdt?
Doe normaal, waar zeg ik dat?

Kinderen zijn onvoorspelbaar. Als een kind wordt aangereden is het echt niet altijd de schuld van de automobilist.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:37:29 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112167778
quote:

[..]

Omdat ik niet snap over wat voor frustraties jij het hebt. Ik snap de frustraties van gepakt worden als je met te veel op achter het stuur zit. Maar wat voor frustratie drijft iemand die vindt dat je terecht wordt beboet voor zoiets?
pi_112167789
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Doe normaal
Goed advies.
Ja doei.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:37:47 #117
45833 crew  Fogel
pi_112167791
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Doe normaal, waar zeg ik dat?

Kinderen zijn onvoorspelbaar. Als een kind wordt aangereden is het echt niet altijd de schuld van de automobilist.
Mensen met alcohol in hun lijf zijn ook onvoorspelbaar en kunnen minder goed anticiperen.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:38:29 #118
45833 crew  Fogel
pi_112167809
TS, heb je nu ook gedronken toevallig?
pi_112167846
quote:

[..]

Wat een stuk idioot ben je eigenlijk. Je hebt werkelijk geen idee dat alcohol je reactiesnelheid beinvloed ? :') wat een stompzinnigheid zeg je hier toch allemaal.
Ik hoop dat die buurjongen jou ook in de gaten houdt, en de volgende keer een boete geeft.

Blegh, je mag wel eens met mij of een van mijn collega's mee naar een ongeval.. kan je zien wat alcohol doet :')

Blegh ts, stuk idioot :r
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:39:52 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112167851
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:38 schreef Fogel het volgende:
TS, heb je nu ook gedronken toevallig?
Ik denk het. Vlak bij de schutting, zodat ze de buren kan afluisteren.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:40:00 #121
238326 Worteltjestaart
pi_112167855
quote:
Op de één of andere manier ben ik niet eens verbaast dat zo'n kortzichtigheid uit jouw mond komt... jij vindt het immers ook normaal om een kind te slaan.
Misschien moet je je serieus eens aan zelfreflectie gaan doen.

Elke portie alcohol heeft een negatief effect op o.a. je gezichtsveld en je reactievermogen.
Dat de wetgever nog tot 0.5 promille toestaat (indien niet beginnend bestuurder) is een redelijk arbitraire grens die voorbij gaat aan het werkelijke effect van de alcohol.

quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:39 schreef Prof_Hoax het volgende:
En dit.
pi_112167871
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Goed advies.
Oh wacht, je hebt zo te lezen geen idee van wat 'normaal' is? :')
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:41:15 #123
3542 Gia
User under construction
pi_112167891
quote:

[..]

Ik heb geen bekeuring gehad. Maar, ik geef toe dat het mij had kunnen overkomen.

Nu ik dit weet let ik wel op, uiteraard.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:41:36 #124
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_112167905
Snap het nou gewoon.
Ze was op de openbare weg, en blijkbaar had ze teveel gedronken. Ik neem aan dat ze hiervoor heeft moeten blazen.
Als ze onder de limiet was, had ze geen bon gekregen. Blijkbaar had ze dus toch teveel.

Ook al zat ze op de fiets, op de stoep voor haar huis had ze een bonnetje kunnen krijgen als er gecontroleerd was. Als je eenmaal deelneemt aan het verkeer op het openbare weg kan je gecontroleerd worden.

:O
zo goed..?
pi_112167908
Goede actie van je buurjongen TS!
Elke zuiper achter het stuur is er een teveel.

Wat betreft je 3 wijntjes: Het maakt niet echt veel verschil of je een klein glaasje sherry naar achteren gooit, of een vol wijnglas. (Er is een reden dat sherry niet in een groot wijnglas geserveerd wordt..)

En daarbij is het wettelijk gezien eigenlijk heel niet toegestaan om met alcohol op achter het stuur te kruipen. Het wordt gedoogd, mits je onder die 0,5 promille blijft (beginnend bestuurder 0,2).
Dat was nog een mooie strikvraag tijdens het theorie examen ;)
pi_112167954
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb geen bekeuring gehad. Maar, ik geef toe dat het mij had kunnen overkomen.

Om de verkeerde redenen, helaas. En waar let je dan precies op? Dat je buurjongen geen dienst heeft of ga je ook daadwerkelijk niet meer met drank op achter 't stuur zitten?
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:42:47 #127
351921 CruellaDeVil
pi_112167964
quote:

[..]

Ik vind het veelzeggend dat je enkel oplet zodat je geen bekeuring krijgt, maar de veiligheid van je medemens je gestolen kan worden. Triest mens!
pi_112167994
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:13 schreef Copycat het volgende:
Dit valt mij ook op als ik het topic doorlees, je zou maar zo'n buurvrouw hebben. :X

Overigens is de boete terecht TS, je dient gewoon niet met teveel (jaha, teveel, anders krijg je er namelijk geen boete voor!) drank op achter het stuur te gaan zitten.

En nee, ik rij nooit te hard, ook niet door rood en ik drink nooit als ik zelf nog moet rijden, ik noem dat namelijk onverantwoord gedrag.
pi_112168005
quote:
Ik denk dat de historie van TS hier op Fok! ook wel meetelt in de reacties.
pi_112168007
quote:

[..]

Je zou beter stoppen met zuipen en achter het stuur kruipen dom stuk idioot. Ik kan me echt kwaad maken op mensen die zo idioot, stompzinnig en achterlijk zijn :') en het nog volhouden terwijl er toch zat mensen (hihi zat) die jou zeggen dat het WEL invloed heeft.
Of jij denkt dat al die studies, en wetenschappers (mensen die wel verstand hebben zeg maar) het voor de lol roepen? Dat alcohol en verkeer niet samen gaan?

:r :r :r
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:44:47 #131
3542 Gia
User under construction
pi_112168033
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:39 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Wat een stuk idioot ben je eigenlijk. Je hebt werkelijk geen idee dat alcohol je reactiesnelheid beinvloed ? :') wat een stompzinnigheid zeg je hier toch allemaal.
Ik hoop dat die buurjongen jou ook in de gaten houdt, en de volgende keer een boete geeft.

Blegh, je mag wel eens met mij of een van mijn collega's mee naar een ongeval.. kan je zien wat alcohol doet :')

Goed, dus iemand die een kind aanrijdt is altijd de schuldige. Weet ik dat ook weer.

Nuchter of niet, dat kind was niet fout, de automobilist is altijd fout.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:45:46 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112168072
Je zou echt bijna wensen dat TS' kroost van de sokken werd gereden door iemand die drie wijntjes opheeft. En bijna thuis was. Moet je zien hoe anders het verhaal dan opeens wordt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:45:52 #133
3542 Gia
User under construction
pi_112168075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
Jij vindt het immers ook normaal om een kind te slaan.

Nee, heb mijn kinderen ook nog nooit geslagen.
pi_112168087
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat ik niet snap over wat voor frustraties jij het hebt. Ik snap de frustraties van gepakt worden als je met te veel op achter het stuur zit. Maar wat voor frustratie drijft iemand die vindt dat je terecht wordt beboet voor zoiets?
Het makkelijk afgeven op TS, met een hoog populisme gehalte in dit topic. Mensen met een kutdag, die plempen hier een leuke kreet om zich goed te voelen.. Dat bedoel ik met gefrustreerde mensen die hier errugg belerend lopen te doen. TS = fout, duidelijk, maar herhaal dat niet eindeloos ;)
pi_112168096
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed, dus iemand die een kind aanrijdt is altijd de schuldige. Weet ik dat ook weer.

Waar staat dat precies dan ? :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:46:52 #136
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_112168105
quote:

[..]

Damn, je leest ook gewoon wat je wil lezen he :'). Er staat echt compleet wat anders in de post die je quote :')_!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:47:47 #137
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112168133
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:46 schreef kahnus het volgende:

Het makkelijk afgeven op TS, met een hoog populisme gehalte in dit topic. Mensen met een kutdag, die plempen hier een leuke kreet om zich goed te voelen.. Dat bedoel ik met gefrustreerde mensen die hier errugg belerend lopen te doen. TS = fout, duidelijk, maar herhaal dat niet eindeloos ;)
Je bent bekend met het principe van een forum?
pi_112168138
quote:

[..]

Je kunt mensen die een boete voor teveel alcohol op wélke manier dan ook proberen af te doen als 'onredelijk' niet vaak genoeg onder de neus wrijven dat ze achterlijk zijn.
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:48:21 #139
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112168158
Eigenlijk is de hamvraag: hoeveel had mevrouw gedronken, wat heeft ze geblazen?
Ook hoi !
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:48:31 #140
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_112168166
quote:

[..]

Wauw, in welke wetsartikel heb je dat gelezen? :o
pi_112168174
quote:

[..]

Zoals ik zal zei, lees eens wat andere topics en reacties van TS om een en ander wat beter te begrijpen.
pi_112168218
quote:
Dat heeft TS puur aan zichzelf te danken: Wie geschoren wordt moet stilzitten. Ze blijft maar tegenspartelen.. Dat het daardoor een bloedbad wordt is niet meer dan logisch.
pi_112168220
quote:

[..]

Sommige mensen zien ook de daadwerkelijke gevolgen van alcohol en verkeer.. die reageren misschien wat feller :)
En daarbij, TS maakt het er naar, zo stompzinnig krampachtend vasthouden op " alcohol heeft geen invloed op rijden" maak het me nou :{w
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:50:34 #144
238326 Worteltjestaart
pi_112168246
quote:

In het geval van de aanrijding met het kind, er is een verschil tussen schuldig en aansprakelijk.
Een automobilist is niet per definitie schuldig, wél aansprakelijk (tenzij goed bewezen het tegendeel).

Maar in het geval van een kind aanrijden, moet je wel even bedenken dat de schuldvraag nogal irrelevant is. Je voelt je als automobilist geen haar beter als je het kind hebt aangereden als het niet jouw schuld is t.o.v. wel jouw schuld.

En dan nog drinken er bij ook...?

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, heb mijn kinderen ook nog nooit geslagen.
Helaas voor jou spreekt jouw FOK-postarchief dit direct tegen: Kind slaan kan langdurige schade veroorzaken
pi_112168256
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je bent bekend met het principe van een forum?
Jazeker

quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je kunt mensen die een boete voor teveel alcohol op wélke manier dan ook proberen af te doen als 'onredelijk' niet vaak genoeg onder de neus wrijven dat ze achterlijk zijn.
We verschillen daarover van mening, prima ;)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:53:57 #146
3542 Gia
User under construction
pi_112168368
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:41 schreef Diepvriez het volgende:
Snap het nou gewoon.
Ze was op de openbare weg, en blijkbaar had ze teveel gedronken. Ik neem aan dat ze hiervoor heeft moeten blazen.
Als ze onder de limiet was, had ze geen bon gekregen. Blijkbaar had ze dus toch teveel.

Ook al zat ze op de fiets, op de stoep voor haar huis had ze een bonnetje kunnen krijgen als er gecontroleerd was. Als je eenmaal deelneemt aan het verkeer op het openbare weg kan je gecontroleerd worden.

:O
Ik zeg toch ook nergens dat ze ten onrechte die bon kreeg!
Zijzelf ook niet. Ze heeft ook geen bezwaar gemaakt.

Het gaat erom dat ze is aangehouden omdat onze buurjongen haar kent. Was dus een samenloop van omstandigheden. Buurjongen komt huis van ouders uit, stapt met zijn collega in hun surveillancewagen en ziet mijn vriendin de hoek om komen. Hij kent die mensen en om die reden houdt hij ze staande om te blazen. Dus niet eens omdat ze bij justitie bekend zijn, nee, hij weet dat het uitgaanstypes zijn.

De bon is terecht, hoor daar niet van, maar vind dit wel een beetje zielig gedrag.
pi_112168402
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze is aangehouden omdat onze buurjongen haar kent. Was dus een samenloop van omstandigheden. Buurjongen komt huis van ouders uit, stapt met zijn collega in hun surveillancewagen en ziet mijn vriendin de hoek om komen. Hij kent die mensen en om die reden houdt hij ze staande om te blazen. Dus niet eens omdat ze bij justitie bekend zijn, nee, hij weet dat het uitgaanstypes zijn.

De bon is terecht, hoor daar niet van, maar vind dit wel een beetje zielig gedrag.
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen.

En omdat hij haar kent zou hij haar dan maar niet aan moeten houden? Blijkbaar had hij een aanleiding, zoals je zelf trouwens ook al aangeeft houdt die vriendin van je van een drankje (of 3).
pi_112168411
Die buurjongen heeft z'n werk prima gedaan _O_ :)
Ja doei.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 14:55:33 #149
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_112168446
En inderdaad, dit heet 'staande houden'.
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:56:32 #151
351921 CruellaDeVil
pi_112168457
quote:

[..]

Ik vind jouw gedrag meer dan een beetje zielig.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:56:34 #152
65252 Bart
pi_112168459
quote:
Het gaat erom dat ze is aangehouden omdat onze buurjongen haar kent
Het is werkelijk waar nog niet in je opgekomen dat ze is aangehouden omdat ze te veel zuipt als ze moet rijden? :')
Newsflash: als ze dat niet zou doen, dan zou ze ofwel niet aangehouden zijn, ofwel geen prent hebben gekregen.
Gebruik je hersencel eens :*.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:56:41 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112168463
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:49 schreef Shodan het volgende:

[..]

Dat heeft TS puur aan zichzelf te danken: Wie geschoren wordt moet stilzitten. Ze blijft maar tegenspartelen.. Dat het daardoor een bloedbad wordt is niet meer dan logisch.
Dit vind ik een mooie.
pi_112168468
Pardon "staande gehouden".
pi_112168516
quote:

[..]

dan drink je niet, onverantwoordelijk figuur. :N
  dinsdag 29 mei 2012 @ 14:59:32 #156
3542 Gia
User under construction
pi_112168567
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:49 schreef Prof_Hoax het volgende:

En daarbij, TS maakt het er naar, zo stompzinnig krampachtend vasthouden op " alcohol heeft geen invloed op rijden" maak het me nou :{w
Dat heb ik nergens gezegd. Er worden me voortdurend woorden in de mond gelegd die ik niet gezegd heb.

Ik heb ook nergens gezegd dat die bekeuring onterecht was. Integendeel zelfs.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:00:56 #157
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_112168627
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd. Er worden me voortdurend woorden in de mond gelegd die ik niet gezegd heb.

Van drie wijntjes kon iemand toch onmogelijk een kind aanrijden? Hoe was het ook alweer? :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:01:29 #158
65252 Bart
pi_112168647
quote:

[..]

quote:

[..]

Door drie wijntjes rijd je geen kind aan. Wat een onzin.
pi_112168671
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:01 schreef Bart het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar drie is toch niet teveel :') :') ___!!!! Da's nauwelijks 'alcohol op hebben' te noemen.
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:02:14 #160
238326 Worteltjestaart
pi_112168681
Backfired _O- ^O^
pi_112168690
3 flinke glazen is trouwens een halve fles, vind het nogal wat.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:02:46 #162
65252 Bart
pi_112168703
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, maar drie is toch niet teveel :') :') ___!!!! Da's nauwelijks alcohol te noemen.
Ja want je reactievermogen wordt natuurlijk pas vanaf 10 glazen beïnvloed, tot 9,9 glazen heeft het geen effect.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:02:50 #163
3542 Gia
User under construction
pi_112168704
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:

Helaas voor jou spreekt jouw FOK-postarchief dit direct tegen: Kind slaan kan langdurige schade veroorzaken
Waar staatt dat ik mijn kinderen geslagen heb, quote graag.
Een tik op de vingers is geen slaan. In jouw ogen wel, maar bij mij niet.
Maar goed, die discussie hebben we al wel gehad, komt wel weer een keer voirbij.
pi_112168734
Maar hoeveel had ze nou eigenlijk geblazen?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:04:50 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112168782
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:03 schreef LompeHork het volgende:
Maar hoeveel had ze je nou eigenlijk geblazen?
Fixed. Te obvious dit.
pi_112168792
TS, ben jij het nou of is het je vriendin. Aangezien je belachelijk veel van die buren weet, en jullie een waterornament willen plaatsen tegen het afluisteren?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:05:13 #167
3542 Gia
User under construction
pi_112168799
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:55 schreef LompeHork het volgende:

En omdat hij haar kent zou hij haar dan maar niet aan moeten houden?
Dat zeg ik niet. Vind het alleen makkelijk scoren.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:05:32 #168
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:07:04 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112168891
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:05 schreef jitzzzze het volgende:
Nou TS, hoe ga je dit recht lullen? :')
In haar eigen hoofd is het zo recht als recht kan zijn. Wij denken stom. En de buren uiteraard al helemaal. Met dat rotjoch dat een beetje bezopen buurvrouwen beboet.
Midden in de nacht! Terwijl ze al bijna thuis is.

Gelukkig voedt Gia haar jongens anders op.
pi_112168967
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo? Als het drie wijntjes geweest zijn kan het nooit absurd veel geweest zijn toch? Ik was oprecht nieuwsgierig.
pi_112168986
Volle inquisitie gaande hier, ik zou zeggen doe gewoon slotje? Dan gaan we weer gezellig aan het werk 8-)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:09:30 #172
3542 Gia
User under construction
pi_112168996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:00 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Van drie wijntjes kon iemand toch onmogelijk een kind aanrijden? Hoe was het ook alweer? :')
Dat heb ik ook niet gezegd. Dat hoeft niet de oorzaak te zijn. Kind kan ook de weg opschieten van achter een geparkeerde auto, dat iedere nuchtere chauffeur ook niet had kunnen stoppen.

Daarmee zeg ik niet dat drie wijntjes geen invloed hebben op je reactievermogen.

Je haalt dingen uit zijn verband en draait het dan om.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:10:20 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112169034
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:09 schreef kahnus het volgende:
Volle inquisitie gaande hier, ik zou zeggen doe gewoon slotje? Dan gaan we weer gezellig aan het werk 8-)
Ik betwijfel of je het principe van een forum snapt. Je kent het misschien, maar snappen is een tweede.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:10:24 #174
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112169039
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is het ook. Maar dat is die criminele junk aanspreken ook als er weer eens een melding in de buurt is geweest van autoinbraak een straat verderop.

Maar als die buurvrouw nou slim had geweest, had ze gewoon minder alcohol gedronken.
Ook hoi !
  Boks-Chick dinsdag 29 mei 2012 @ 15:11:51 #175
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_112169096
Echt werkelijk waar, zo'n zelfingenomen, wereldvreemd figuur als TS kom je maar weinig tegen. Geniet er stiekem wel van _O-
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 29 mei 2012 @ 15:12:15 #176
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_112169113
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:09 schreef kahnus het volgende:
Welkom op FOK! *O*
lolwut
pi_112169119
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:11 schreef BrandX het volgende:
Echt werkelijk waar, zo'n zelfingenomen, wereldvreemd figuur als TS kom je maar weinig tegen. Geniet er stiekem wel van _O-
Ik ben ook blij dat dit topic precies voorbij komt op het moment dat m'n tentamens nét voorbij zijn O+
Ja doei.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:13:39 #178
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_112169164
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gezegd. Dat hoeft niet de oorzaak te zijn. Kind kan ook de weg opschieten van achter een geparkeerde auto, dat iedere nuchtere chauffeur ook niet had kunnen stoppen.

Daarmee zeg ik niet dat drie wijntjes geen invloed hebben op je reactievermogen.

wat een redenatie :') Tegen zoveel logica kan ik niet op.
  Boks-Chick dinsdag 29 mei 2012 @ 15:14:33 #179
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_112169204
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:13 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

wat een redenatie :') Tegen zoveel logica kan ik niet op.
je bedoelt tegenstrijdige redenatie, ja toch? eerder zegt ze namelijk dat 3 wijntjes echt geen invloed heeft en dat je rustig met drie wijntjes op achter het stuur kan, zij doet dat immers regelmatig O+
lolwut
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:14:55 #180
3542 Gia
User under construction
pi_112169215
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:03 schreef LompeHork het volgende:
Maar hoeveel had ze nou eigenlijk geblazen?
Weet ik niet. Ze was niet op stap geweest, maar op bezoek. Niet zoveel, denk ik.

Nogmaals, ze vond de bon ook niet onterecht, de controle ook niet. Toen ze het vertelde was ik degene die haar erop wees dat onze buurjongen haar auto kent en weet dat ze graag een borrel drinken. Dat het dus niet een willekeurige controle was, maar doelbewust.
pi_112169241
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik betwijfel of je het principe van een forum snapt. Je kent het misschien, maar snappen is een tweede.
Het hele topic is toch ontspoord, waarom moet het topic dan nog openblijven? OT is het allang niet meer. Maar leg het principe van een forum dan in één zin uit copycat, misschien heb je wel gewoon gelijk ;)
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:16:07 #182
5428 crew  miss_sly
pi_112169253
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:09 schreef Gia het volgende:

[..]

En als je niet drinkt als je moet rijden, hoef je jezelf dat in ieder geval niet te verwijten als je een kind toch aanrijdt.

het verkeer is al lastig genoeg als je met je volle aandacht en reactievermogen eraan deelneemt met een snel voertuig.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:18:02 #183
3542 Gia
User under construction
pi_112169315
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:05 schreef Trommeldaris het volgende:
TS, ben jij het nou of is het je vriendin. Aangezien je belachelijk veel van die buren weet, en jullie een waterornament willen plaatsen tegen het afluisteren?
Wat weet ik nou wat belachelijk veel is?
Dat ze hun kratten bier achterom de schuur insjouwen, hoor je als je 's zomers buiten zit. Ook dat ze tig keer op een avond die schuur in gaan om bier bij te halen, hoor je. Daar hoef je geen moeite voor te doen.
pi_112169323
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ze was niet op stap geweest, maar op bezoek. Niet zoveel, denk ik.

Nogmaals, ze vond de bon ook niet onterecht, de controle ook niet. Toen ze het vertelde was ik degene die haar erop wees dat onze buurjongen haar auto kent en weet dat ze graag een borrel drinken. Dat het dus niet een willekeurige controle was, maar doelbewust.
Doelbewust omdat? Misschien slingerde je wel. Of misschien wist hij dat je graag een borrel op hebt achter het stuur. De hele reden is niet interessant.

Als hij steeds jou aanhield en dan een controle deed, die keer op keer liet zien dat jij niet had gedronken, was het een ander verhaal.
pi_112169346
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat ze hun kratten bier achterom de schuur insjouwen, hoor je als je 's zomers buiten zit. Ook dat ze tig keer op een avond die schuur in gaan om bier bij te halen, hoor je. Daar hoef je geen moeite voor te doen.
Wat heeft de drankvoorraad en consumptie van je buren met jouw boete te maken?
pi_112169385
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Pijpjes of halve liters?
pi_112169400
Ik pak er even een biertje bij :9
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:20:53 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112169440
whehe Gia dronken in de auto... die ga ik onthouden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:21:32 #189
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112169468
quote:

[..]

Waar is die aanname van jou op gebaseerd eigenlijk dat de buurjongen haar heeft staandegehouden voor controle omdat ie weet dat ze graag een borrel drinkt, de auto kent en het dus echt doelbewust op haar gericht was?
Ook hoi !
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:22:15 #190
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_112169491
quote:

[..]

Ik snap je punt wel, het klinkt een beetje of die agent z'n buren, die hij toch al niet mag, expres een oor heeft aangenaaid. Zelfs als dat waar is, denk ik niet dat die agent daarmee fout zat.

Bekijk het eens van de andere kant: alcohol in het verkeer is de oorzaak van vreselijk veel ongelukken en menselijk leed en het is goed dat de politie daar streng tegen optreedt. Deze agent gebruikt zijn kennis, toont eigen initiatief en weet daarmee een drankrijder te beboeten en wie weet voorkomt hij daarmee wel een ongeluk in de toekomst. Want kinderen zijn nu eenmaal onberekenbaar, kunnen zomaar de weg oprennen en dan telt elke tiende seconde reactietijd.
maar het oog wil ook wat
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:24:09 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112169566
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:15 schreef kahnus het volgende:

Het hele topic is toch ontspoord, waarom moet het topic dan nog openblijven? OT is het allang niet meer. Maar leg het principe van een forum dan in één zin uit copycat, misschien heb je wel gewoon gelijk ;)
Een woord: discussie.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:24:20 #192
3542 Gia
User under construction
pi_112169574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als je niet drinkt als je moet rijden, hoef je jezelf dat in ieder geval niet te verwijten als je een kind toch aanrijdt.

het verkeer is al lastig genoeg als je met je volle aandacht en reactievermogen eraan deelneemt met een snel voertuig.
Je hoeft niet snel te rijden. Sowieso rijd je in een woonwijk nooit harder dan 30, als het goed is. Maar je hebt gelijk, je zult je altijd afvragen of je wel had kunnen stoppen als je geen druppel had gehad. En dan nog kan het zo zijn dat je het echt niet had kunnen voorkomen, ook niet als je broodnuchter was.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:24:43 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112169591
Buurjongen/politieagent is met blaastest bij z'n ouders op visite?

Verder boeit me niet waarom een drankrijder aangehouden wordt, het is asociaal en de boete is wat mij betreft altijd terecht.

Maar dit zal wel weer een paprika-topic worden, daar is het wel weer tijd voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:24:44 #194
3542 Gia
User under construction
pi_112169593
quote:

[..]

Och, ik vermaak me prima.
pi_112169629
quote:

[..]

Jij legt mij woorden in de mond. Ik zeg alleen dat je dom en idioot bent om vol te blijven houden dat alcohol geen invloed heeft op je rijgedrag, en jij komt met "dus kinderen aanrijden is altijd de auto schuldig". En voor jouw informatie, JA, er zijn zwakkere weggebruikers, dan ben je als automobilist zijnde (naar mijn weten) altjid schuldig, evenals fietser aanrijden...

Niet schuldig, maar wel ansprakelijk:
quote:
Fietsers en voetgangers
Een tweede uitzondering op de grondregel is de regel die van toepassing is op een aanrijding tussen 'ongelijkwaardige' verkeersdeelnemers. Motorvoertuigen aan de ene kant, en ongemotoriseerd verkeer aan de andere kant. Bijvoorbeeld tussen een auto en een fiets, of een snorfiets en een voetganger. Voetgangers, fietsers, eigenlijk alle ongemotoriseerde verkeersdeelnemers worden gezien als de zwakkeren in het verkeer, en worden door de juridische uitleg van een wetsartikel (art. 185 Wegenverkeerswet) extra beschermd. Als motorvoertuigen worden onder meer auto's, snor- en bromfietsen beschouwd, en soms ook trams. Een motorvoertuig levert extra risico voor deze zwakkeren op door hun snelheid en gewicht. De wetgever heeft daarom besloten in dergelijke gevallen alle aansprakelijkheid bij het motorvoertuig te leggen, tenzij ... Dat 'tenzij' is nogal ingewikkeld. Om te beginnen ligt hier alle bewijslast bij het motorvoertuig
http://www.anwb.nl/verkee(...)s-aansprakelijk.html

quote:

[..]

Doelbewust. Net zo doelbewust als een agent iemand van links naar rechts ziet slingeren, wist deze agent dat mevrouw een veelpleger is, net als jou. Goed idee dus om staande te houden en eens te controleren. Niets mis mee. Zouden ze bij jou ook moeten doen.
  Boks-Chick dinsdag 29 mei 2012 @ 15:26:28 #196
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_112169658
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hoeft niet snel te rijden. Sowieso rijd je in een woonwijk nooit harder dan 30, als het goed is. Maar je hebt gelijk, je zult je altijd afvragen of je wel had kunnen stoppen als je geen druppel had gehad. En dan nog kan het zo zijn dat je het echt niet had kunnen voorkomen, ook niet als je broodnuchter was.
Je mag niet met alcohol achter het stuur, Sowieso als het goed is zit je ook niet met 3 wijntjes op achter het stuur, als het goed is. Maar je hebt gelijk. Ofzo.

lolwut
pi_112169662
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:02 schreef LompeHork het volgende:
3 flinke glazen is trouwens een halve fles, vind het nogal wat.
Belastingdienst zegt dat er 5 glazen uit een fles gaan.. dat is dus inderdaad meer dan een halve fles.
Belastingdienst gaat uit van schamele wijntjes, dus 3 "thuis" glazen zijn meer dan een halve fles.

En volgens TS heeft dus driekwart fles geen enkele invloed op je rijgedrag. :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:27:21 #198
3542 Gia
User under construction
pi_112169689
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:18 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Wat heeft de drankvoorraad en consumptie van je buren met jouw boete te maken?
Flikker op troll, ik ben nog nooit gepakt met drank op en ik heb nog nooit een aanrijding gehad, met of zonder drank op. Als het over mezelf ging had ik dat best durven zeggen, hoor.
pi_112169709
quote:

[..]

Het topic iso ontspoord omdat TS in de wilde rondte grijpt met kul-argumenten om maar gelijk te krijgen. En er zijn hier mensen die haar weer tegen spreken.
  Boks-Chick dinsdag 29 mei 2012 @ 15:27:56 #200
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_112169713
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Flikker op troll, ik ben nog nooit gepakt met drank op en ik heb nog nooit een aanrijding gehad, met of zonder drank op. Als het over mezelf ging had ik dat best durven zeggen, hoor.
De troll die een non-troll voor troll uitmaakt _O_
lolwut
pi_112169725
quote:

[..]

Och, ik vermaak me prima.
uiteraard. je bent dan waarschijnlijk ook bezopen.
pi_112169763
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:27 schreef BrandX het volgende:

[..]

De troll die een non-troll voor troll uitmaakt _O_
De logica is mij geheel bijster in dit topic, dit kon er ook nog wel bij :+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:29:30 #203
3542 Gia
User under construction
pi_112169780
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Pijpjes of halve liters?
Dat weet ik niet. In elk geval geen kratten vol limonade, dat verschil hoor je wel.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:29:59 #204
3542 Gia
User under construction
pi_112169800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik pak er even een biertje bij :9
Om half vier al?
Zuiperd!
pi_112169815
quote:

[..]

Wees er maar trots op.
Ja doei.
pi_112169826
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Om half vier al?
Zuiperd!
half 3, UK time.
pi_112169829
quote:

[..]

Om half vier al?
Zuiperd!
Half 3 zelfs hier :o
Ja doei.
pi_112169843
Maar heb wat te vieren en hoef toch niet meer te rijden, dus waarom niet :9
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:31:35 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112169863
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:30 schreef motorbloempje het volgende:

Wees er maar trots op.
Dat was dat familielid van me ook. "Ik kan zo goed rijden, alcohol doet me niks".
En toen waren er in een klap vijf mensen dood.
pi_112169870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
Maar heb wat te vieren en hoef toch niet meer te rijden, dus waarom niet :9
Och, zolang je maar drie wijntjes op hebt kun je toch geen kind doodrijden.
pi_112169899
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat was dat familielid van me ook. "Ik kan zo goed rijden, alcohol doet me niks".
Dat lag aan die mensen. Ze waren onvoorspelbaar.
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:32:49 #212
3542 Gia
User under construction
pi_112169912
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waar is die aanname van jou op gebaseerd eigenlijk dat de buurjongen haar heeft staandegehouden voor controle omdat ie weet dat ze graag een borrel drinkt, de auto kent en het dus echt doelbewust op haar gericht was?
Omdat het recht voor hun deur was, hij net bij zijn moeder vandaan kwam en mijn vriendin een karakteristieke auto heeft. Daar rijden er geen twee van rond.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:33:06 #213
238326 Worteltjestaart
pi_112169925
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:02 schreef Gia het volgende:
Een tik op de vingers is geen slaan. In jouw ogen wel, maar bij mij niet.
Maar goed, die discussie hebben we al wel gehad, komt wel weer een keer voirbij.
De wet staat aan mijn kant.
Maakt niet uit wat jouw mening daar in is, want de wet acht elke tik een vorm van mishandeling.

Net zoals in dit topic de agent volgens de wet handelt.

Dus, aangezien jij tikken normaal vindt, en de wet een tik schaart onder een vorm van kindermishandeling, doe jij volgens de wet aan kindermishandeling.
Daarbij geef ik overigens geen waarde-oordeel over jouw verdere gedrag tegen je kind: ik ben zeg maar, net zoals Vrouwe Justitia, blind in dezen 8-)

quote:
Ah ja, ook zo'n leuk argument. Je gebruikt het nu als 'het is me nog nooit overkomen dus is het geen probleem'.
Zelfde kaliber als die mensen die beweren dat roken niet slecht voor je is omdat Opa X met 2 pakjes shag per dag óók 95 werd.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:35:00 #214
5428 crew  miss_sly
pi_112170005
quote:

[..]

En als je een kind met 30 km/uur raakt, valt het allemaal best mee, toch? Als het goed is. Toch?
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:35:36 #215
5428 crew  miss_sly
pi_112170032
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat het recht voor hun deur was, hij net bij zijn moeder vandaan kwam en mijn vriendin een karakteristieke auto heeft. Daar rijden er geen twee van rond.
En ze zelf al vertelde dat je aan haar rijstijl niet kon merken dat ze gedronken had, hoor, zag je niets van :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:35:45 #216
3542 Gia
User under construction
pi_112170041
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lekkere familie.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:36:20 #217
3542 Gia
User under construction
pi_112170062
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Half 3 zelfs hier :o
Alcoholisme begint met overdag drinken.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:37:03 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112170089
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:35 schreef Gia het volgende:

Lekkere familie.
De domheid is echt hemeltergend.
Je snapt dat dit jou ook kan overkomen, met je drie wijntjes?
pi_112170093
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:25 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Jij legt mij woorden in de mond. Ik zeg alleen dat je dom en idioot bent om vol te blijven houden dat alcohol geen invloed heeft op je rijgedrag, en jij komt met "dus kinderen aanrijden is altijd de auto schuldig". En voor jouw informatie, JA, er zijn zwakkere weggebruikers, dan ben je als automobilist zijnde (naar mijn weten) altjid schuldig, evenals fietser aanrijden...

Niet schuldig, maar wel ansprakelijk:

[..]

http://www.anwb.nl/verkee(...)s-aansprakelijk.html

[..]

Doelbewust. Net zo doelbewust als een agent iemand van links naar rechts ziet slingeren, wist deze agent dat mevrouw een veelpleger is, net als jou. Goed idee dus om staande te houden en eens te controleren. Niets mis mee. Zouden ze bij jou ook moeten doen.
Inhoudelijk hierop reageren lukt niet he TS ? Te moeilijk voor je? Of ben je gewoon al te bezopen om nog te kunnen lezen?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:37:28 #220
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112170107
quote:

[..]

En hoe verplaatste ie zich? In een politieauto met een collega, of in zn eigen auto en niet in actieve dienst?
Ook hoi !
pi_112170131
quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 15:36 schreef Gia het volgende:
Zoals tijdens een bezoek aan oma.
pi_112170145
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:37 schreef Copycat het volgende:

Je snapt dat dit jou ook kan overkomen, met je drie wijntjes?
Het kan natuurlijk ook gebeuren zonder die wijn.
pi_112170146
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Ok.
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:38:47 #224
3542 Gia
User under construction
pi_112170154
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En hoe verplaatste ie zich? In een politieauto met een collega, of in zn eigen auto en niet in actieve dienst?
Lees het topic, staat erin.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:39:38 #225
3542 Gia
User under construction
pi_112170189
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:38 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zoals tijdens een bezoek aan oma.
Op zondag, tijdens het eten!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:39:56 #226
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112170201
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Lees het topic, staat erin.
Welke post, ik heb eroverheen gelezen denk ik. En ga niet 9 pagina's opnieuw doorlezen ervoor.
Ook hoi !
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:40:34 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112170230
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het kan natuurlijk ook gebeuren zonder die wijn.
Uiteraard. Maar in dit geval was overmoedigheid door drank de overduidelijke oorzaak. En in dit topic onderwerp.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:42:14 #228
3542 Gia
User under construction
pi_112170287
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:39 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Welke post, ik heb eroverheen gelezen denk ik. En ga niet 9 pagina's opnieuw doorlezen ervoor.
Hij kwam met zijn collega bij zijn moeder naar buiten, stapte in hun surveillancewagen en ziet mijn vriendin, met die typische wagen, de hoek om komen. Tja, succes verzekerd, dus staande houden.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:42:26 #229
5428 crew  miss_sly
pi_112170294
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Lekkere familie.
Je meent dat ook werkelijk nog he?
pi_112170302
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Ander teken van verslaving, je eigen verslaving constant goed praten en afdoen als iets kleins en onbelangrijks, maar het ondertussen niet kunnen laten staan.
pi_112170319
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar in dit geval was overmoedigheid door drank de overduidelijke oorzaak.
Zulke figuren moeten eerst een flinke blow roken voor ze in de auto stappen. :(
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:43:21 #232
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112170325
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:42 schreef miss_sly het volgende:

Je meent dat ook werkelijk nog he?
Iets met splinter en balk. En typisch Gia.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:43:24 #233
5428 crew  miss_sly
pi_112170331
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij kwam met zijn collega bij zijn moeder naar buiten, stapte in hun surveillancewagen en ziet mijn vriendin, met die typische wagen, de hoek om komen. Tja, succes verzekerd, dus staande houden.
En daarmee zeg je dus alles.

Als ze kennelijk rond die tijd thuis komt, heeft ze gedronken. Als ze dan achter het stuur zit, is ze fout. Dus ja, succes verzekerd en dus een goede actie van de buurjongen. ^O^
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 15:43:48 #234
5428 crew  miss_sly
pi_112170349
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Iets met splinter en balk. En typisch Gia.
I know, verbazingwekkend.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:44:06 #235
3542 Gia
User under construction
pi_112170363
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:37 schreef Prof_Hoax het volgende:

Of ben je gewoon al te bezopen om nog te kunnen lezen?
Ik wordt behandeld voor kanker, dus mag niet drinken.
En nee, geen lever, maar borst. Hormonaal.
pi_112170373
quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 15:39 schreef Gia het volgende:
Zal, gezien het feit dat het bij Oma was, niet veel later dan een uur of zes geweest zijn.
Dat noem ik vrij overdag.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:44:27 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112170376
Is dat dodelijk?
pi_112170415
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik wordt behandeld voor kanker, dus mag niet drinken.
En nee, geen lever, maar borst. Hormonaal.
Maar reactie geven, dat kan dus niet? :')

Oh, en hoe kut de ziekte ook is, misschien goed om eens na te denken over leven/dood. Kan je ook nog een keer nadenken voordat je met alcohol achter het stuur kruipt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:47:03 #239
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112170476
quote:

[quote]
Tja, succes verzekerd, dus staande houden.
^O^

Mooi toch! Gewoon een heterdaadje en pech voor mevrouw.

Had ze maar niet zo'n opvallende wagen moeten kopen :D
Ook hoi !
pi_112170510
quote:

[..]

En terecht. Van de weg af met zulke randdebielen. Opzouten.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:47:49 #241
3542 Gia
User under construction
pi_112170516
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:44 schreef Copycat het volgende:
Is dat dodelijk?
Wat, kanker?
Kan dodelijk zijn, ja, net als bezopen achter het stuur kruipen.
Dat zal ik dan ook nooit doen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:47:52 #242
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112170518
quote:

Hij heeft groot gelijk. Met alcohol op rijden doe je niet af met een waarschuwing.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_112170531
quote:
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:48:58 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112170565
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:47 schreef Gia het volgende:

Wat, kanker?
Oh ja, want drie glazen wijn bij oma is iets totaal anders.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:49:10 #245
3542 Gia
User under construction
pi_112170570
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:44 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zal, gezien het feit dat het bij Oma was, niet veel later dan een uur of zes geweest zijn.
Dat noem ik vrij overdag.
Dat we naar huis rijden is dan meestal rond half 8. Noem ik vrij 's avonds.
pi_112170579
quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 15:47 schreef Gia het volgende:
Wat, kanker?

Want je weet op dat moment immers zelf wel of je nog goed kunt rijden, nietwaar ? :`)
pi_112170609
quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 15:49 schreef Gia het volgende:
Dat we naar huis rijden is dan meestal rond half 8. Noem ik vrij 's avonds.
Het ging om (het beginnen met) drinken, niet om rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 15:52:25 ]
pi_112170623
Zou wel leuk zijn als die agent hier meeleest... na alles wat TS hier in dit topic heeft toegegeven over haar eigen gewoontes qua rijden onder invloed heeft die agent voortaan genoeg reden om haar om de 10 meter staande te houden _O-.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:50:51 #249
3542 Gia
User under construction
pi_112170634
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Zeker als je daar een uurtje of drie over gedaan hebt en nog koffie na hebt gehad. Bezopen ben ik pas na een hele avond feest.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:51:00 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112170640
Toegeven dat je fout zit is niet zwak maar juist sterk, Gia. Het zou je sieren.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:51:01 #251
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112170642
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Drie glazen wijn... daar wordt nu wel lekker op ingegaan, maar in welk tijdsbestek? Alcohol wordt ook weer door het lichaam afgebroken, dus als er voldoende tijd tussenzit is er niets meer aan de hand.
Ook hoi !
pi_112170651
quote:
Ik vind je een triest figuur.

Maar OT: Natuurlijk mag dat.
Noot noot.
pi_112170663
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat, kanker?
Nee, maar wel met drie glazen wijn op achter het stuur kruipen, waardoor je reactievermogen sterk vertraagd is. En wat als je dan een voetganger of fietser doodrijdt?

Of ben jij er ook zo één die beter rijdt als ie drie wijntjes op heeft |:(
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:52:24 #254
3542 Gia
User under construction
pi_112170697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:50 schreef Royyy het volgende:
Zou wel leuk zijn als die agent hier meeleest... na alles wat TS hier in dit topic heeft toegegeven over haar eigen gewoontes qua rijden onder invloed heeft die agent voortaan genoeg reden om haar om de 10 meter staande te houden _O-.
Dan heeft ie toch dikke pech
pi_112170783
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja. Zeker als je daar een uurtje of drie over gedaan hebt en nog koffie na hebt gehad. Bezopen ben ik pas na een hele avond feest.
Je bent echt nog achterlijker dan het achtereind van een varken he? :')
En het otnwijkend gedrag :') briljant irritant al zeg ik het zelf.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:54:41 #256
238326 Worteltjestaart
pi_112170821
Gia, weet je zeker dat die kanker niet ook in je kop is gaan zitten?
Dan zouden er nog verzachtende omstandigheden zijn over de onzin die je uitkraamt...

Of ben je gewoon van nature zo stom?
pi_112170822
quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 15:50 schreef Gia het volgende:
Je bent dus om een uur of 4 al begonnen ?
Volgens de geleerden is dat toch écht een teken van alcoholisme. _O-
pi_112170831
quote:

[..]

De roze Amerikaanse cabriolet of de gifgroene Opel Manta?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:54:58 #259
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112170833
quote:
Ben jij de reïncarnatie van mijn dode neef?
pi_112170846
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben je nou een troll waar iedereen in trapt? Of ben je echt zo dom?
Noot noot.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:55:17 #261
351921 CruellaDeVil
pi_112170848
quote:

[..]

Wat ben jij ontzettend dom en naïef... :{
pi_112170864
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ben jij de reincarnatie van mijn dode neef?
Noot noot.
pi_112170900
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ben jij de reïncarnatie van mijn dode neef?
:') 14.gif _O-
pi_112170905
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij kan dan misschien wel geen bekeuring uitschrijven, maar jij zult je waarschijnlijk nog wel eens extra bedenken voordat je met alcohol op achter het stuurt kruipt, als je weet dat je bij de politie bekend bent.

Alhoewel, gezien de enorme domheid die je in dit topic tentoonstelt zou het me ook helemaal niks verbazen als je ondanks dat toch met een paar wijntjes op achter het stuur kruipt.
pi_112170917
Nou ja, laten we hopen dat TS zich tegen een boom ter pletter rijdt i.p.v. tegen andere weggebruikers.
Noot noot.
pi_112170926
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:55 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ben je nou een troll waar iedereen in trapt? Of ben je echt zo dom?
Nee joh!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dronkenschap#Kenmerken

(Sterke) gedragsveranderingen.
Lallen
Vertraagde reactiesnelheid
Tunnelvisie
Zelfoverschatting

Dit is toch gewoon duidelijk?
pi_112170938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

De roze Amerikaanse cabriolet of de gifgroene Opel Manta?
_O-
pi_112170945
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:56 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nee joh!

Lallen
Tunnelvisie
Zelfoverschatting

Verhip.
Noot noot.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:57:25 #269
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112170953
quote:

[..]

Gelul, ik ben zo vaak staande gehouden voor een routinecontrole. Zelfs toen ik al bij mijn huis stond. En ik heb me nooit afgevraagd of dat legitiem is. Weet je waarom niet? Omdat ik blij ben dat de politie controleert op drankrijders en ander gespuis.
pi_112170982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:57 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Gelul, ik ben zo vaak staande gehouden voor een routinecontrole. Zelfs toen ik al bij mijn huis stond. En ik heb me nooit afgevraagd of dat legitiem is. Weet je waarom niet? Omdat ik blij ben dat de politie controleert op drankrijders en ander gespuis.
^O^
Ja doei.
pi_112171004
quote:

[..]

Na 3 wijntjes verspreid over een uur of 3 zit je op de rand maar waarschijnlijk blaas je gewoon een P'tje. Dus als jou het overkomt heb je geen probleem.
pi_112171037
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:56 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nee joh!

Lallen
Tunnelvisie
Zelfoverschatting

_O- _O-
Heb het al meermaals gezegd :Y TS is ladderzat. En dom. Maar vooral ladderzat.. en dom.. ja.. vooral dom toch wel..
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:59:25 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112171043
quote:

[..]

Het is dus standaard dat de buurvrouw op zondagmiddag bezopen achter het stuur zit... die kun je wat mij betreft niet vaak genoeg aanhouden, elke keer weer, al maakt je buurjongen de politieagent er een speciaal zondag-item van, ook goed ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:59:26 #274
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112171045
Tja, je kan lullen wat je wilt, maar als ze drie wijntjes op heeft gedurende 3 uur, dan is dat eerste wijntje alweer opgelost. Dan zijn er nog 1-2 wijntjes over op het moment dat ze gaat rijden die nog afgebroken moeten worden.

Wat nog niet goed is natuurlijk... maar dan nog wordt er hier wel erg makkelijk op Gia afgegeven.
Ook hoi !
pi_112171085
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:59 schreef Inlognaam het volgende:
Tja, je kan lullen wat je wilt, maar als ze drie wijntjes op heeft gedurende 3 uur, dan is dat eerste wijntje alweer opgelost. Dan zijn er nog 1-2 wijntjes over op het moment dat ze gaat rijden die nog afgebroken moeten worden.

Wat nog niet goed is natuurlijk... maar dan nog wordt er hier wel erg makkelijk op Gia afgegeven.
Ja, daar maakt ze het ook vooral zelf niet naar door alcohol achter het stuur goed te keuren :Y
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 16:00:50 #276
5428 crew  miss_sly
pi_112171108
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:59 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

_O- _O-
Heb het al meermaals gezegd :Y TS is ladderzat. En dom. Maar vooral ladderzat.. en dom.. ja.. vooral dom toch wel..
En ladderzat kan weer over gaan :+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:01:26 #277
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_112171147
quote:

[..]

In 3 uur tijd 3 glazen wijn. Zal ik er voor het gemak eens vanuit gaan dat je je netjes aan de standaard-glazen houdt (wat meestal op bezoek of thuis niet het geval is), dan doet je lever er gemiddeld 1,5 uur over om 1 glas wijn af te breken.

Zelf als je inmiddels een lever hebt ter grootte van je gehele romp en je het idee hebt dat je de alcohol niet voelt, is je reactievermogen wel degelijk verminderd.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:01:55 #278
3542 Gia
User under construction
pi_112171174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is dus standaard dat de buurvrouw op zondagmiddag bezopen achter het stuur zit... die kun je wat mij betreft niet vaak genoeg aanhouden, elke keer weer, al maakt je buurjongen de politieagent er een speciaal zondag-item van, ook goed ^O^
Het was om een uur 's nachts!
pi_112171197
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Blauw op straat in de nacht _O_ daar stem ik voor!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:02:45 #280
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112171218
quote:

[..]

Ja klopt. Kinderen hebben namelijk geen notie van het verkeer. Zij zijn nog niet in staat gevaar te zien of snelheid in te schatten. Daar moet je als automobilist rekening mee houden. En als moeder had je dat kunnen weten. Maar ja, wat de buren doen is natuurlijk belangrijker dan je kind
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:03:09 #281
3542 Gia
User under construction
pi_112171240
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:00 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ja, daar maakt ze het ook vooral zelf niet naar door alcohol achter het stuur goed te keuren :Y
Waar keur ik dat goed? Volgens mij nergens!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:03:58 #282
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112171286
De tering, drie glaasjes wijn bij oma als je nog moet rijden.
Behoorlijk tokkie om dat als normaal te zien. Dan behoor je bij die 5% domme drankneuzen die elkaar wijsmaken dat "we" dat toch allemaal doen. Te blind door de alcoholgewoonte om nog goed om je heen te kijken. Minimaal 95% van de Nederlanders doen dit echt niet als ze nog achter het stuur moeten stappen hoor. En daar is niks heiligers dan de paus aan, je bent domweg crimineel als je willens en wetens met alcohol achter het stuur kruipt.

Ik hoop dat TS ook snel tegen de lamp loopt, met die valse drogredeneringen over wat gewoon is en wat een agent allemaal wel of niet zou mogen doen. Tief op, we betalen als belastingbetaler juist die lui om de drankneuzen van de weg te halen, hulde voor die agent uit de OP.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 16:04:06 #283
5428 crew  miss_sly
pi_112171298
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Je doet het zelf ook, toch?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:05:39 #284
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112171379
quote:

[..]

Om half vier al?
Zuiperd!
Zeg jij maar niks, je bent immers aan de wijn tijdens je middagje bij oma.
pi_112171390
quote:
Op dinsdag 29 mei 2012 16:03 schreef Gia het volgende:
:{w

dinsdag 29 mei 2012 @ 16:06:02 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112171391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:59 schreef Inlognaam het volgende:

Afgezien van het feit dat ze het zelf niet gemeld heeft, meldt ze wel dat het haar ook zou kunnen overkomen dat ze teveel zou blazen als ze een blaastest zou moeten doen.
Daarmee impliceert ze dat het tijdsbestek dusdanig kort is dat het eerste wijntje nog niet opgelost is.
Het is dus niet helemaal vreemd dat er zo gereageerd wordt.

Daarbij vind ik 3 "wijntjes" wel redelijk wat, al was het alleen al omdat het gebagatelliseerd wordt door er 3 wijntjes van te maken, en niet 3 glazen wijn.... want als het 3 bellen rode wijn is, dan is duurt het nog wel even voor je weer een P blaast.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:07:25 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112171473
quote:

[..]

Ja en? Het komt dus vaker voor dat de buurvrouw op zondagnacht bezopen met de auto thuiskomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:08:04 #288
3542 Gia
User under construction
pi_112171518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je doet het zelf ook, toch?
Keur ik het daarmee goed?

Ik drink niet veel. Als ik teveel gedronken heb, rijd ik niet. Maar drie wijntjes in drie uur tijd, vind ik niet teveel om nog te kunnen rijden. Volgens sommigen zelfs niet teveel voor een controle, schijnbaar. Dus, dan mag het.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:09:27 #289
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112171600
Heeft de buurvrouw er nog wat van geleerd eigenlijk?
Ook hoi !
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 16:10:01 #290
5428 crew  miss_sly
pi_112171635
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik drink niet veel. Als ik teveel gedronken heb, rijd ik niet. Maar drie wijntjes in drie uur tijd, vind ik niet teveel om nog te kunnen rijden. Volgens sommigen zelfs niet teveel voor een controle, schijnbaar. Dus, dan mag het.
Nee, dan mag het nog steeds niet. En zelfs als het mag omdat je nog net een 'P' kunt blazen, wil dat niet zeggen dat je het dan maar moet doen. Het blijft dom en onverantwoordelijk.

En het gaat niet om 'teveel gedronken', het gaat om 'gedronken'! Het feit dat je er zo omheen blijft draaien, geeft aan dat je geen gezonde relatie met drank en verkeer hebt.
pi_112171636
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Een korte knip:

SPOILER
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

dinsdag 29 mei 2012 @ 16:10:27 #292
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112171655
quote:

[..]

De perfecte timing voor een routinecontrole. Ook het tijdstip waarop ik vaak staande werd
gehouden
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:10:57 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112171682
quote:

[..]

Je doet het zelf ook maar keurt het niet goed? Als een ander het doet dan is het fout, maar jij weet goed genoeg waarmee je bezig bent om het risico te kunnen inschatten?

Is dat net zoiets als dat de regels voor iedereen gelden maar niet voor jou?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:11:34 #294
152845 Sheriam
pi_112171711
Hoop dat je voormalige buurjongen haar nog vaak aanhoudt, als 't risico iemand dood te rijden blijkbaar niet voldoende is, dan misschien het feit dat 't haar bijna gegarandeerd geld kost. Weten dat iemand regelmatig drinkt is een uitstekende aanleiding om diegene te controleren, ook als 'ie op dat moment geen vreemd rijgedrag vertoond -preventie heet dat. Heeft de voorkeur over te wachten tot er iemand van de weg is geraakt en een boom heeft geknuffelt, op z'n kop in de sloot ligt, of frontaal tegen een onschuldige, nuchtere tegenligger aan knalt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:11:41 #295
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112171718
quote:

[..]

Ik hoop dat je met je auto opgevouwen tegen een boom eindigt, en niet tegen een kleuter, met je door je droge tong gestuurde onzinredeneringen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:12:04 #296
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112171740
Ik ben wel benieuwd uit welke probleemwijk TS komt. :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:12:47 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112171780
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:10 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

De perfecte timing voor een routinecontrole. Ook het tijdstip waarop ik vaak staande werd
gehouden
Dat, ik heb wel eens moeten blazen omdat ze me van het parkeerterrein van de kroeg zagen vertrekken.... terwijl ze eerst even hadden staan kijken of we idd in de auto stapten toen we bij de auto stonden te ouwehoeren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:13:06 #298
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_112171800
quote:

[..]

Ligt er een beetje aan, als je een potige vrouw bent dan heb je nog kans dat je nog net een 'P' blaast ..

Maar het gaat een beetje om het moraal, he. Het is best bizar dat men het normaal vindt om te drinken als je nog moet rijden, zolang je maar een 'P' blaast.
Alsof het wel okay is om onder invloed van een XTC-pilletje te gaan rijden, omdat je dan wel een 'P' blaast..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:14:36 #299
192709 Prof_Hoax
pi_112171891
TS :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:14:43 #300
192709 Prof_Hoax
pi_112171899
En vol
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:14:50 #301
192709 Prof_Hoax
pi_112171903
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dan mag het nog steeds niet. En zelfs als het mag omdat je nog net een 'P' kunt blazen, wil dat niet zeggen dat je het dan maar moet doen. Het blijft dom en onverantwoordelijk.

En het gaat niet om 'teveel gedronken', het gaat om 'gedronken'! Het feit dat je er zo omheen blijft draaien, geeft aan dat je geen gezonde relatie met drank en verkeer hebt.
^O^
Dit is een uitermate goede afsluiting voor dit droevige topic. Jammer dat TS er zo weinig leering uit schijnt te trekken. Ik denk ook niet dat er nog een vervolg nodig is, gezien de progressie die in dit topic gemaakt is :') __!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')