Wie heeft er nog vlees nodig als je dit hebt?quote:Op zondag 13 mei 2012 08:27 schreef jerney het volgende:
Oh ja, nog een ding: als je een product post, let er dan op dat het niet slechts vegetarisch is, maar dat het echt geen dierlijke producten bevat.
En weer verder!
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:54 schreef jerney het volgende:
Wat een discussieMaar het gaat in ieder geval eens een andere richting uit.
[..]
Zoek eens op vegan op www.foodgawker.com
Daar zijn enorm veel plantaardige gerechten te vinden.
Ach ja, inderdaad.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:48 schreef angelfish het volgende:
Als er niks dierlijks in mag zitten, zoals je schrijft, dan valt de honing-mosterdsaus ook af. Honing komt van bijen.
oh..... die wil ik !quote:Op zondag 13 mei 2012 10:54 schreef jerney het volgende:
[ afbeelding ] en
[ afbeelding ]
Ook lekker en vegan.
Ligt hier in zo'n beetje elke supermarktquote:Op zondag 13 mei 2012 11:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oh..... die wil ik !![]()
smaakt dat een beetje als nutella?
Zal je net zien dat hij nergens in de winkel te koop is![]()
kan je weer met webshops aan de gang, verzendkosten etc. etc.
http://www.smart-shoponline.com/Kwatta/cat129708_353330.aspx
Het merk kwatta heeft wel een interessante achtergrondquote:Op zondag 13 mei 2012 11:53 schreef jerney het volgende:
[..]
Ligt hier in zo'n beetje elke supermarkt
Het is geen hazelnootpasta, maar erg lekker.
Ze hadden ergens ook vegan duo penotti, ik zal eens kijken welk merk als ik daar weer eens ben.
Het gaat erom dat er niets dierlijks in zit. Dus geen ei, melk, kaas, gelatine, etc.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:27 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Misschien een stomme vraag maar wat is (in dit topic) de definitie van 100% plantaardig? Gaat het om 100% vegetarische producten of dat het natuurlijke producten zijn?
Het is een keuze die ik gemaakt heb. Ik eet daarnaast wel vis. Als je een nieuw topic rond deze vraag opent, wil ik er best dieper op in gaan, maar hier wil ik graag zoveel mogelijk praten over de beschikbare producten.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:43 schreef Tommeke het volgende:
Waarom zou je dat willen? Er is oom biologisch vlees en eieren enzo. Is het niet zo dat je dan allemaal voedingsstoffen mist?
Goed voor je gezondheid (minder kans op kanker, hart- en vaatziekten, diabetes e.d. Gezondheidzorg kan daardoor goedkoper worden. Nu betalen we zoveel door o.a. de leefstijl (waaronder hoge dierlijke eiwitconsumptie) van velen.quote:
Geld voor elk eetpatroon. Als je zorgt voor de juiste bronnen kom je niets tekort.quote:Is het niet zo dat je dan allemaal voedingsstoffen mist?
ik kende alleen de Time Out koeken tot nu toe !quote:Op zondag 13 mei 2012 21:06 schreef TechXP het volgende:
[ afbeelding ]
o.a. bij AH
[ afbeelding ]
o.a. bij AH
[ afbeelding ]
=> jumbo
[ afbeelding ]
AH2go
Kennen jullie deze al?
Die zien er goed uit!quote:Op zondag 13 mei 2012 21:06 schreef TechXP het volgende:
[ afbeelding ]
o.a. bij AH
Kennen jullie deze al?
Grappig dat je chocolade loopt te promoten die door slavernij is gemaakt in een veganistisch topic.quote:Op zondag 13 mei 2012 08:27 schreef jerney het volgende:
Rittersport pure chocolade met marsepein
afbeelding ]
oh.. hell vroeger werd bijna alles door slaven gemaakt volgens mij wordt deze chocoladequote:Op maandag 14 mei 2012 11:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Grappig dat je chocolade loopt te promoten die door slavernij is gemaakt in een veganistisch topic.
Zoetjes en zoetstoffen is puur gifquote:Op maandag 14 mei 2012 10:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Hm, dat zal ongetwijfeld ook een stuk gezonder zijn dan de zoetjes van de Aldi. Ik ga eens kijken bij de Etos hier!
Grappig omdat ik naar de ingrediėnten kijk om te bepalen of iets gemaakt is van plantaardige ingrediėnten?quote:Op maandag 14 mei 2012 11:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Grappig dat je chocolade loopt te promoten die door slavernij is gemaakt in een veganistisch topic.
Nou en anders ik welquote:Op maandag 14 mei 2012 12:43 schreef jerney het volgende:
[..]
Grappig omdat ik naar de ingrediėnten kijk om te bepalen of iets gemaakt is van plantaardige producten?
Ook voor jou geldt: als je er een topic aan wil wijden, reageer ik daar graag.
Volgens mij is dit een omnivorentopic gericht op alleen 100% plantaardig eten.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:58 schreef Erasmo het volgende:
Juistquote:Op maandag 14 mei 2012 13:36 schreef TechXP het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een omnivorentopic gericht op alleen 100% plantaardig eten.
Bij ''ons'' hebben we http://www.puuruiteten.nl(...)-shakes-amsterdam-cs bij het station en ik heb net dit gegeten, lijkt een beetje op die saladequote:Op maandag 14 mei 2012 08:20 schreef jerney het volgende:
Oh en mochten jullie eens in Gent zijn, tegenover het station kun je plantaardig eten bij Lekker Gec.
[ afbeelding ]
Als je echt niet kunt leven zonder kaas over je pasta hebben ze dat wel, maar in principe is alles daar vegan. Je schept op aan een buffet en rekent af op gewicht. Heel betaalbaar en tot nu toe heb ik er goed gegeten en ze hebben elke dag andere gerechten.
www.lekkergec.be
Dat is best jammerquote:Op maandag 14 mei 2012 17:27 schreef jerney het volgende:
Ik kon ze net niet vinden helaasMaar die supermarkt heeft ook niet bijzonder veel
Wel deze
[ afbeelding ]
[..]
Juist
In Nederland zie je dit logo welquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:19 schreef jerney het volgende:
In Belgiė hebben ze inderdaad zo'n logo, maar lang niet alle producenten zetten het op de verpakking.
Jammer, want het scheelt zoveel tijd.
Wat betreft recepten... De whole foods app laat je wel zoeken op vegan.
Jawel, overal vindt je we ''iets'' maar het is heel goed zoeken, bij de ene winkel vindt jequote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Is er bij de Tuinen ook niet redelijk wat vegan te koop? Qua shampoo e.d.? Dat valt namelijk altijd wel mee qua prijs, ook vanwege de vele aanbiedingen. Durf het niet met zekerheid te zeggen hoor maar wellicht is het een tip.
Misschien mag je een oproep doen in PUB, maar dat durf ik niet te zeggen hier op FOKquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:29 schreef Feeeeble het volgende:
Even tussendoor...(sorry jerney): Ik zoek vegetariers/veganisten om te interviewen!
Ik ben te oud![]()
Etos heeft er 1.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als iemand een goeie tip heeft voor plantaardige Zonnebrandcréme heeeeeeeeeel graag !
Ik zit nu met een hele dure via een website, ik heb nog er nog niet één in de winkel
gevonden en geloof me ik heb me suf gezocht
Welke Dan?quote:
Ah..... dat scheelt een hoop gezoek !quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:27 schreef TechXP het volgende:
Etos huismerk. Zat vroeger in een gele verpakking.
Hier nog wat:
Veganistische producten:
Albert Heijn Huismerk
Alle zonnecrčme en aftersun lotions (VFV)
Fes
Sunblocker (PGV)
Ginkel:
After Sun Cooling Gel (PGV)
Beauty Sun Care Extra High Protection For Kids factor 30 (PGV)
Beauty Sun Care Medium Protection factor, 20 (PGV)
Hegron:
Sunmilk factor 6, 10 en 20 ((PGV)
Sunspray factor 10 en 20 (PGV)
Lavera:
Sun-products (Vegan Keurmerk)
Lavera is oa. te koop bij biowinkels, Etos en webwinkel Vega-life.
Sante:
Sun Lotion Factor 30 (PGV)
Sante is oa. te koop bij biologische/natuurwinkels), hier is per woonplaats te zien in welke winkels het te koop is, en in welke webwinkels.
Weleda:
Edelweiss zonnecrčme (PGV)
Edelweiss zonnelotion (PGV)
Weleda is oa. te koop bij biowinkels, drogisterijen, apotheken, DA en De Tuinen.
Yaoh:
Sunblock 15 (Vegan Keurmerk)
Sunblock 30 (Vegan Keurmerk)
Sun Cream (Vegan Keurmerk)
Aftersun (Vegan Keurmerk)
Yaoh is oa. te koop bij webwinkels Unlimited Health en Vega-life.
Yes to carrots:
Alle producten waar geen honing of bijenwas in zitten zijn veganistisch, zie hier welke. (VFV)
Yes To Carrots is oa. te koop bij De Tuinen en Etos.
Gelatine?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:04 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik vind jullie knap. Dat moet ik echt even kwijt.
Ik doe mee aan de Veggie challenge en doe 1 dag veganistisch. Net in de winkel eens rondgekeken voor broodbeleg bijvoorbeeld. Was helemaal in mijn nopjes met een pot sandwichspread, dat vind ik lekker. Zit er koemelkeiwit in![]()
Uiteindelijk heb ik aardbeienjam meegenomen, alsjeblieft zeg me dat dat wel kan
Volgens mij zit in jam bijna altijd pectine...quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gelatine?
Kijk eens rond bij de natuurwinkel of iets dergelijks. En anders werkt pindakaas altijd
Ja maar het kįn gelatine zijn, daarom noem ik het.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:42 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Volgens mij zit in jam bijna altijd pectine...
quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja maar het kįn gelatine zijn, daarom noem ik het.
Eet smakelijk dan maarquote:
Mooiquote:
Dat is wel heel negatief hoor. Je kan 100% vegan leven en gewoon alles bij de AH of Jumbo ofzo halen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
yups, ik vrees dat als je écht helemaal Veganististisch wilt gaan eten dat je
voor een groot deel bent aangewezen op de natuurwinkels, al zijn sommige
dingen al te koop hier en daar in supermarkten, en het is allemaal veeeeel duurder![]()
Ik ben nog nooit jam met gelatine tegen gekomen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:44 schreef Selestha het volgende:
Ja maar het kįn gelatine zijn, daarom noem ik het.
http://www.veganisme.org/wiki/index.php/Broodbelegquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:04 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik doe mee aan de Veggie challenge en doe 1 dag veganistisch. Net in de winkel eens rondgekeken voor broodbeleg bijvoorbeeld. Was helemaal in mijn nopjes met een pot sandwichspread, dat vind ik lekker. Zit er koemelkeiwit in![]()
Dat is ook wel weer waar, maar als je meer variatie wilt bedoelde ik eigenlijk, en bijquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:02 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dat is wel heel negatief hoor. Je kan 100% vegan leven en gewoon alles bij de AH of Jumbo ofzo halen.
Ok. Dat kan. Ik wel. Dus ik noem het. Ok?quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:03 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit jam met gelatine tegen gekomen.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:07 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik ga dit ook volgen, aangezien ik in juli 3 dagen per week plantaardig ga eten
Die yam nuggets vind ik wel een leuk idee, zou ze niet kant en klaar kopen maar goede inspi om zelf te maken. En erg fijn om een aantal lekkere vegan koekjes te kennen nu!
Dit topic is geloof ik exclusief voor vegan producten hč? Is er eigenlijk ook een topic voor vegan recepten? Ben ik wel benieuwd naar (linzenburgers e.d. komen denk ik wel op 't menu. En uiteraard salades en soep, en wraps e.d., maar meer recepten is natuurlijk altijd welkom)
Op brood is houmous ook goed. Die van Sabra is erg lekker, pikant is mijn favoriet. Hetzelfde merk heeft ook een auberginesmeersel. Ook erg lekker. In ieder geval bij de AH te koop, maar Hoogvliet had het ook.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:04 schreef Maria2.0 het volgende:
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Houmous vind ik echt verschrikkelijk, ik heb het nu een aantal keer geprobeerd en ik krijg het niet weg
Pindakaas, sambal, banaanquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:22 schreef jerney het volgende:
Of pindakaas net sambal badjak (wel goed kijken of er geen runderbouillon in zit zoals die van koningsvogel) en plakjes komkommer
broodje gado gado
Mijn eerste gedachte was 'huuuuuu!!'quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Pindakaas, sambal, banaan
Broodje Surinaamse pindasoep
1dag is wel te overbruggen ja, maar variatie is fijn. Als ik elke dag brood met jam moest eten, zou ik het waarschijnlijk wat moeilijker hebben.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:24 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik krijg honger van jullie![]()
Ik denk dat ik wel een eind kom met jam en tartex hoor. Immers maar 1 dag per week Vegan vooralsnogGa ook maar eens snuffen naar recepten voor avondeten.
Als je surinaamse pindasoep kent, weet je dat daar bolletjes bakbanaan in gaanquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:24 schreef jerney het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte was 'huuuuuu!!'maar misschien eens proberen, want ik vind banaan met kaas ook geweldig en daar gruwelt ook iedereen van
Ik hou niet zo van pindasoepquote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Als je surinaamse pindasoep kent, weet je dat daar bolletjes bakbanaan in gaanDan is de combi niet zo vreemd meer.
Ik zie de banaan-kaas combi dan weer niet zo
Dan zou ik het niet proberenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:00 schreef jerney het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van pindasoep
En ik was jong en vroeg me af hoe die twee dingen samen smaakten. Beviel me wel.
Yay!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:25 schreef jerney het volgende:
[..]!
Misschien is het inderdaad eens tijd om een vegan receptentopic aan te makenZit nu op mijn werk, maar zal er eens aan gaan zitten als ik tijd tussendoor heb.
Edit: Recepten die 100% plantaardig zijn.
En nu weer braaf aan het werk.
Ja, het is heel erg opletten. Het is, vooral in het begin, om wanhopig van te worden.. In hoeveel van de producten die je normaal kocht er dierlijk zit. Vandaar dat ik dit topic heb geopend, dan kunnen we elkaar een handje helpen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:17 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Yay!
Oh, en ik lees hier dat in sommige sambal zelfs dierlijke producten zitten... Wordt nog goed opletten, die drie veganistische dagen per week (maar dat had ik wel verwacht)!
Variatie genoeg in de supermarktquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dat is ook wel weer waar, maar als je meer variatie wilt bedoelde ik eigenlijk, en bij
de Veganwinkel hebben ze wel hele bijzondere dingen, maar het kan wel daar heb je
gelijk in
Ben je wel normaal?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:14 schreef Maria2.0 het volgende:
Houmous vind ik echt verschrikkelijk, ik heb het nu een aantal keer geprobeerd en ik krijg het niet weg
Huu ja, van die brokkeligequote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:53 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ben je wel normaal?
Hummus is lekker. Maar het ligt ook wel aan welk merk je hebt. Sommige zijn lekker romig en dat eet lekker weg. En je hebt ook van die stevige soorten, die vind ik ook niet zo lekker.
Die vind ik lekkerquote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:26 schreef Maria2.0 het volgende:
Die van Maza dus, met limoen en koriander
Of zoals ditquote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:50 schreef TechXP het volgende:
[..]
Variatie genoeg in de supermarktEn met alles wat je kan vinden bij andere supermarkten en toko's is er veel variatie. In natuurwinkels vooral interessante luxeproducten dat wel. En ook wel een aantal dingen die je niet in de supermarkt vind of amper, zoals vegan bladerdeeg.
Nee maar ik ga het wel keuren, dan meld ik me nog wel evenquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:33 schreef TechXP het volgende:
Had iemand de maaltijdsalade met gegrilde groenten van de AH al geprobeerd? Vind hem wel ok. Wel goed dat die er is, want zoiets was er nog niet. En deze was eerst niet vegan en nu wel.
Valess filets Indonesisch 2 x 90 gram (bevat glutenvrije havervezel)quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:43 schreef Selestha het volgende:
Als iemand nog tips heeft voor 100% plantaardige glutenvrije producten hoor ik het graag ..
Heb deze week te horen gekregen dat ik een glutenintolerantie heb, dat wordt dus wel lastig met een plantaardig dieet!
Die laatste link had ik uiteraard al bezochtquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Valess filets Indonesisch 2 x 90 gram (bevat glutenvrije havervezel)
Valess filets mediterraan 2 x 80 gram (bevat glutenvrije havervezel)
Valess Italiaanse balletjes 15 stuks 180 gram (bevat glutenvrije havervezel)
Valess mini's mild gekruid 6 x 25 gram (bevat glutenvrije havervezel)
Valess roerbakblokjes 175 gram (bevat glutenvrije havervezel)
Vivera Vega boterhamworst Mexican 6 plakjes 100 gram
Vivera Vega boterhamworst naturel 6 plakjes 100 gram
edit: misschien heb je hier ook iets aan
http://www.glutenvrij.nl/page/Ik-heb-coeliakie-wat-nu
graag gedaan !quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Die laatste link had ik uiteraard al bezocht
Maar bedankt voor de tips!
Kan ik in ieder geval nog deels vega blijven eten
Wat kutquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:43 schreef Selestha het volgende:
Als iemand nog tips heeft voor 100% plantaardige glutenvrije producten hoor ik het graag ..
Heb deze week te horen gekregen dat ik een glutenintolerantie heb, dat wordt dus wel lastig met een plantaardig dieet!
Oh dankjequote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:44 schreef jerney het volgende:
[..]
Wat kut
Maar ik heb een webshop voor je gevonden
http://www.glutenvrijewebshop.nl
En heb wat receptjes bij elkaar gezocht, die post ik in het andere topic. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh dankje
Heb net een berg aan niet zo dure glutenvrije crackers gekocht bij c1000, dus ik kan lekker hummus blijven eten
Ja helaas voor zo'n ding heb ik geen geldquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:15 schreef jerney het volgende:
[..]
Graag gedaan
Die pasta is niet goedkoop, maar zo hoef je in ieder geval geen afscheid te nemen van eventuele favoriete recepten.
Als je een smartphone hebt, download dan de whole foods app, daarbij kun je ook op glutenvrij enzo filteren.
Wat fijn dat je de producten al bij de Jumbo hebt gevonden, dat scheelt al veel ellende.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja helaas voor zo'n ding heb ik geen geldMaar ik heb gezien dat de lokale c1000, jumbo čn plus heel veel dingen die op die site staan verkopen. En c1000 verkoopt het voor echt weinig geld, dus dat maakte mij vandaag wel blij
![]()
Gelukkig hou ik ook wel van gewone Hollandse kost, die is bijna altijd glutenvrij
Glutenvrij kant en klaar brood is een verschrikking, maar de crackers en pasta zijn wel goed te doen gelukkig
Waarom? Ken wel mensen die glutenvrij leven hoor en vegan zijn. Soms vanwege die allergie of gewoon vanuit gezondheidsredenen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:43 schreef Selestha het volgende:
Omdat ik daarnaast óók nog PBS (prikkelbare darm syndroom) heb, waardoor ik weer onder andere geen peulvruchten en pepers mag eten. Ik smokkel soms wel met hummus, maar ik krijg daar dus wel buikpijn van.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:36 schreef TechXP het volgende:
[..]
Waarom? Ken wel mensen die glutenvrij leven hoor en vegan zijn. Soms vanwege die allergie of gewoon vanuit gezondheidsredenen.
Bij C1000 hier hebben ze trouwens van orgran allerlei glutenvrije producten.
Ja, maar onder andere door deze problemen (die al jaren spelen maar nu heeft de arts A met B en C verbonden) heb ik ook nog een vitamine B12 absorptieprobleem, bloedarmoede čn een Vitamine D tekort van ernstige aard.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:10 schreef TechXP het volgende:
Ok, was alleen opmerking dat het wel kan (ook met PBS overigens erbij). Het leek iig in de tekst alsof het dan niet kon. Dus vandaar even de opmerking dat het wel kan.
Goede reden om af en toe een lekker biefstukje naar binne te werkenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, maar onder andere door deze problemen (die al jaren spelen maar nu heeft de arts A met B en C verbonden) heb ik ook nog een vitamine B12 absorptieprobleem, bloedarmoede čn een Vitamine D tekort van ernstige aard.
Heb je dat ook allemaal meegenomen in je overweging dat het wel zou kunnen?
Tuurlijk, in theorie kan het. Als ik eerst eens een béétje herstelde darmen heb bijvoorbeeld. Maar voor mķj persoonlijk kan het nu dus niet, en vandaar dat ik dat zo opgeschreven heb.
Je hebt gelijk dat een ander het misschien wel kan, maar het ging om mijzelf.
Klinkt een beetje als verwijt dat ik er op reageerde. Maar je had natuurlijk ook niet alle info gegeven. En dan schoot ik mss wat in verdediging, omdat het kan suggereren dat het niet kan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:38 schreef Selestha het volgende:
Heb je dat ook allemaal meegenomen in je overweging dat het wel zou kunnen?
Ik zei ''dat het wel lastig was met een plantaardig dieet''. Daar staat niet dat het onmogelijk is. Dus je schiet vrij snel in de verdedigingquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:15 schreef TechXP het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als verwijt dat ik er op reageerde. Maar je had natuurlijk ook niet alle info gegeven. En dan schoot ik mss wat in verdediging, omdat het kan suggereren dat het niet kan.
Weet jij wat de kosten zijn van de Vege-Q en workshops?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:33 schreef TechXP het volgende:
Tickets voor het 100% plantaardige festival zijn vanaf vandaag te koop:
http://www.viva-las-vegas.nl/tickets/
Vegabbq is nog niet helemaal duidelijk. Maar willen het toegankelijk houden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 08:56 schreef Feeeeble het volgende:
Weet jij wat de kosten zijn van de Vege-Q en workshops?
Ok, thanks! Ja, ik had gezien dat je je vanaf juni kan opgeven.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:08 schreef TechXP het volgende:
[..]
Vegabbq is nog niet helemaal duidelijk. Maar willen het toegankelijk houden.
De workshops zullen uit mijn hoofd iets van 20 a 30 euro zijn. Maar ik weet niet helemaal zeker. Vanaf juni zal de verkoop daarvan starten.
Het zijn echt kwalitatief goede kookworkshops. Aantal duren geloof zelfs 2 uur. Dus het kost ook wel wat qua ruimte huur, onkosten e.d.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:26 schreef Feeeeble het volgende:
Ok, thanks! Ja, ik had gezien dat je je vanaf juni kan opgeven.
Best prijzig vind ik. We wilden meedoen aan 2 workshops maar als het rond de 20 euro is wordt het er maar 1 waarschijnlijk... Ook leuk hoor![]()
Kloptquote:Oh ja, ik wil nog even heel zeker weten dat het wel allemaal vegan is? Ik had ze al en mailtje gestuurd met die vraag en het antwoord was ja maar omdat ze het op die site veel over vegetarisch eten hebben twijfel ik... Misschien hebben ze het over vegetarisch omdat het woord veganistisch mensen afschrikt? Ik vind het zelf eigenlijk ook een rotwoord.
Dat snap ik ook wel hoor maar voor ons is het gewoon teveel geld als we mee zouden doen aan 2 workshops. 1 kan wel en dat vind ik eigenlijk ook wel goed. En leuk natuurlijkquote:Op maandag 28 mei 2012 14:03 schreef TechXP het volgende:
Het zijn echt kwalitatief goede kookworkshops. Aantal duren geloof zelfs 2 uur. Dus het kost ook wel wat qua ruimte huur, onkosten e.d.
Wel slim inderdaad, plantaardig klinkt ook veel beter vind ik! Zoals ook bijvoorbeeld de TT van dit topicquote:Op maandag 28 mei 2012 14:03 schreef TechXP het volgende:
KloptWe gebruiken de woorden vegetarisch of plantaardig. Tactische keuzes
Maar het is zoals op sommige plekken staat een 100% plantaardig festival
Ik ben ook heel benieuwd naar de markt en heb nu al zin in die vega bbqquote:Op maandag 28 mei 2012 14:51 schreef jerney het volgende:
Ik denk dat we wel zullen langskomen.Vooral voor het marktje en BBQ, want die workshops gaan toch wel in de papieren lopen met z'n drietjes. Of ze moeten echt superspectaculair worden.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef jerney het volgende:
[quote]Ja, aan het woord veganisme hangen altijd wat nare associaties vast.. En het lijkt teveel op vaginisme
Ik wil me eigenlijk ook wel opgeven voor de BBQ en de markt lijkt me ook wel leuk, maarquote:JaHet lijkt me zo fijn om te neuzen met de wetenschap dat je alles kan meepakken.
En ik hoop dat er iemand met goede knoflook staat
Dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:20 schreef Selestha het volgende:
Valt me mee hoeveel glutenvrije plantaardige producten ik heb gezien bij de natuurwinkel, dat is bemoedigend
Deze is erg lekker en glutenvrij:
[ afbeelding ]
Club V is voor de feestavond (muziek van Florian Wolff, Laura Estevez (bekend van The Voice of Holland) en aansluitend DJ Wesdex).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik wil me eigenlijk ook wel opgeven voor de BBQ en de markt lijkt me ook wel leuk, maar
hangt af van een aantal dingen, maar goed ik kan mijn ticket altijd weg geven als ik niet
kan denk ik?
Even een vraagje voor TechXP
Als ik naar http://www.viva-las-vegas.nl/club-v/tickets/ ga dan krijg ik dit:
Viva las Vega's Food Festival Avondprogramma - Club V ¤ 12,50
Dat is neem ik aan om de ticket te kopen voor de BBQ maar daarna doet ie
niks meer, je kan niet op betalen klikken of niks, is er iets mis met de website?![]()
En wanneer en hoe laat is het ook alweer, kan ik niet terugvinden
Ah... oké ik zat dus weer te klooienquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Club V is voor de feestavond (muziek van Florian Wolff, Laura Estevez (bekend van The Voice of Holland) en aansluitend DJ Wesdex).
Dus die tickets zijn voor het avondprogramma.
De vegaBBQ wordt geregeld via Studio/K en de prijzen zijn daar nog niet van bekend. Maar je kan dan op de dag zelf daar gewoon eten kopen bij de vegaBBQ. Geen voorinschrijving daarvoor dus.
Op http://www.viva-las-vegas.nl/club-v/tickets kan je dus voor Club-V ticket kopen. Je moet selecteren hoeveel kaarten je wil. En dan krijg je als het goed is een vervolg optie. Hier lijkt het te werken.
Het festival begint vanaf 12u.
Het is dé vegaparty van het jaar. Niet dat er veel anderen zijnquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Club-V lijkt me wel errug gezellig, dank je wel !
Nee dit is de eerste en de enige denk ik?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:43 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het is dé vegaparty van het jaar. Niet dat er veel anderen zijn
Daaromquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nee dit is de eerste en de enige denk ik?
Moet ik wel bij zijn natuurlijk
Het ik gelukt ! ik heb mijn ticket uitgeprint, was effe zwetenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:46 schreef TechXP het volgende:
[..]
Daarom
En of het de enige is hangt af van het succes
Geen hamburgerquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is goed nieuwsvoor jou en voor alle mensen die glutenvrij moeten eten,
best wel lastig denk ik ...
Dus je hebt hem al op? Heb je er een hamburger van gemaakt of iets anders?
Daar moest ik dan eigenlijk nooit aan denken maar vanaf nu waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef jerney het volgende:
Ja, aan het woord veganisme hangen altijd wat nare associaties vast.. En het lijkt teveel op vaginisme
Heerlijk inderdaad! Even geen ingrediėnten lezenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef jerney het volgende:
JaHet lijkt me zo fijn om te neuzen met de wetenschap dat je alles kan meepakken.
En ik hoop dat er iemand met goede knoflook staat
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]dat wel een hele ander kijk op mijn koelkast magneet
![]()
[ afbeelding ]
wordt een beetje lastig dan
Wat fijn voor jequote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Geen hamburgerGlutenvrij brood is echt niet lekker. Ik eet voornamelijk rijstcrackers en maļscrackers als vervanging bij bv. het ontbijt.
Ik heb er gewoon lekker n salade bij gemaakt
Ik moet zeggen dat het geleidelijk aan al iets makkelijker wordt om te doen, je moet gewoon anders gaan nadenken over hoe je je maaltijden indeelt
Nou, dat idee begin ik wel te krijgenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:41 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Wat fijn voor je![]()
Misschien ontdek je wel allemaal lekkere dingen waar je anders nooit aan gedacht zou hebben...
Yummy yummy & a healthy tummyquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou, dat idee begin ik wel te krijgen![]()
En geen buikpijn meer, is ook wel een héél prettig verschil moet ik zeggen
Niet?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:38 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Daar moest ik dan eigenlijk nooit aan denken maar vanaf nu waarschijnlijk wel
Sounds like heavenquote:Heerlijk inderdaad! Even geen ingrediėnten lezen
Haha! Leuk juist!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:50 schreef jerney het volgende:
Niet?Misschien heeft mijn lief dan toch gelijk en ben ik wél pervers
Dat is een goede tip, thanks!quote:
dat lijkt me écht heel lastig zonder brood, wel knap dat je het dan wel volhoudt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Geen hamburgerGlutenvrij brood is echt niet lekker. Ik eet voornamelijk rijstcrackers en maļscrackers als vervanging bij bv. het ontbijt.
Ik moet zeggen dat het geleidelijk aan al iets makkelijker wordt om te doen, je moet gewoon anders gaan nadenken over hoe je je maaltijden indeelt
Ik eet ook niet altijd brood. Heel vaak perioden ook niet. Maar ben wel benieuwd naar glutenvrij brood. Toch eens proberen om te kijken hoe vies dat isquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
dat lijkt me écht heel lastig zonder brood, wel knap dat je het dan wel volhoudt.
Glutenvrije afbakbroodjes kunnen redelijk ok zijn, ''Schär'' heeft aardige ciabatta broodjes.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:05 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik eet ook niet altijd brood. Heel vaak perioden ook niet. Maar ben wel benieuwd naar glutenvrij brood. Toch eens proberen om te kijken hoe vies dat is
Nou... niet alleen voor de visitequote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:06 schreef TechXP het volgende:
Bij de AH is een appelstrudel te vinden. Is handig om in huis te hebben voor visite enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is eigenlijk wel een goed idee, had ik zelf kunnen bedenken, maar dat was dus nietquote:Op woensdag 30 mei 2012 08:29 schreef jerney het volgende:
Kun je ze niet een mailtje sturen met de vraag waar ze die bij jou in de buurt verkopen?
Ik heb nog geen antwoord teruggekregenquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:52 schreef jerney het volgende:
Ik barst van de goede ideeėn!![]()
Ik voer ze alleen zelden uit
Ze zijn er mee bezig. Dus ze proberen denk het product te pluggen bij de supermarkten in NL. Zou echt een aanvulling zijn. En die transvetten.. boeien.. het is slagroomquote:Op woensdag 30 mei 2012 08:29 schreef jerney het volgende:
Kun je ze niet een mailtje sturen met de vraag waar ze die bij jou in de buurt verkopen?
Gelukkig heb ik belgische contactenquote:Op woensdag 30 mei 2012 01:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Weet iemand waar deze te koop is in Nederland?
Alpro Slagroom 100 % plantaardig
Meer gecommandeerd om een lading slagroom de grens over te smokkelenquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dus je hebt ze effe zachtjes wakkergeschopt?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb nog geen antwoord teruggekregen![]()
Maar ik had in dat andere topic met die recepten enzo... die spruitjes gezien
met paddestoelen en toen had ik trek in spruitjes, dus ik heb net een hele zooi
uien ( in olijfolie ) gebakken met kastanjechampignons en ik dacht dan gooi ik die
door de spruitjes vanavond met gebakken aardappeltjes, maar ik heb net
3 boterhammen weg zitten kanen met die zooi eropis errug lekker broodbeleg
![]()
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel nét genoeg over voor de spruitjes later
Kun je ze geen daiya deze kant op laten smokkelen?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:19 schreef TechXP het volgende:
[..]
Meer gecommandeerd om een lading slagroom de grens over te smokkelen
Ah... mooiquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:19 schreef TechXP het volgende:
[..]
Meer gecommandeerd om een lading slagroom de grens over te smokkelen
En dit is het resultaatquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:39 schreef jerney het volgende:
[..]![]()
kastanjechampignons kan ik ook maar blijven eten ja
Zo enthousiast met je spruitjes
Ja deze was écht goorquote:Op donderdag 31 mei 2012 14:55 schreef jerney het volgende:
Dat soort producten spreken mij ook nooit zo aan, dat moet je gewoon zelf maken. Net als lasagna... Zo vies, die kant en klaar zooi.
Geen spruitje geproefd?
ik kan eigenlijk ook gewoon van die Vega stukjes kopen en dan zelf satésaus makenquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:03 schreef jerney het volgende:
Ja nee, quorn is evil, huuu! Shoo
Mooi dat de spruitjes wél lekker waren
Of maak gewoon Gado Gadoquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik kan eigenlijk ook gewoon van die Vega stukjes kopen en dan zelf satésaus maken
zit ik me nu te bedenkenvolgende keer proberen
OOK lekker, eigenlijk is alles wel lekkerquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:09 schreef jerney het volgende:
[..]
Of maak gewoon Gado Gado
Voor de pindasaus kun je bij de toko terecht, hoef je er alleen water bij te gooien en te verwarmen.Ik gooi er zelf dan nog sambal badjak (zonder runderbouillon) bij.
Krijg je honger van hequote:Op donderdag 31 mei 2012 16:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
OOK lekker, eigenlijk is alles wel lekker![]()
Ik zag je soepjes staan in dat andere topic![]()
Recepten die 100% plantaardig zijn.
Heb je daar echt goede (niet mierzoete) pindasaus dan? Van welk merk?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:09 schreef jerney het volgende:
[..]
Of maak gewoon Gado Gado
Voor de pindasaus kun je bij de toko terecht, hoef je er alleen water bij te gooien en te verwarmen.Ik gooi er zelf dan nog sambal badjak (zonder runderbouillon) bij.
Eigenlijk zou je een winkeltje moeten beginnen, de nieuwe Soep Naziquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:32 schreef jerney het volgende:
[..]
Krijg je honger van he
Ik heb nu trek in allerlei herfst- en wintersoepjes
die vraag laat ik voor Jerneyquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:35 schreef Selestha het volgende:
[..]
Heb je daar echt goede (niet mierzoete) pindasaus dan? Van welk merk?
Ja, die heb je wel, maar ik heb hem niet in huis en in Antwerpen heb ik hem nog niet gevondenquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:35 schreef Selestha het volgende:
[..]
Heb je daar echt goede (niet mierzoete) pindasaus dan? Van welk merk?
quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je een winkeltje moeten beginnen, de nieuwe Soep Nazi![]()
ok.. eigenlijk niets nieuws ontdekt deze week.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:15 schreef jerney het volgende:
Ja maar ja! Niet alleen spammen he, doe ook es on topic
Ik ben ze nog niet tegengekomenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:11 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik hoorde trouwens dat bij de AH (of bij sommige iig) gratis proefmonstertjes te krijgen zijn van Alpro minarine.
Hier ook bij C1000, wie weet bij jou wel bij c1000?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben ze nog niet tegengekomen
Ik denk eigenlijk dat het al te koop is maar ik wist het alleen niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier ook bij C1000, wie weet bij jou wel bij c1000?
Ja het is niet voor een nieuw product ofzo. Die minarine ligt al jaren in de winkelquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik denk eigenlijk dat het al te koop is maar ik wist het alleen niet.
Ja dat wist ik dus nietquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:19 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja het is niet voor een nieuw product ofzo. Die minarine ligt al jaren in de winkel
lus ik nietquote:Op zondag 3 juni 2012 13:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
bakken kun je beter in zonnebloemolie doen. is gezonder en geeft minder 'bijsmaak'.
Daar zijn weer de meningen over verdeeld. Sommige personen die ik ken zijn nu erg van de kokosolie gebruiken.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
bakken kun je beter in zonnebloemolie doen. is gezonder en geeft minder 'bijsmaak'.
Kokosoliequote:Op zondag 3 juni 2012 15:54 schreef TechXP het volgende:
[..]
Daar zijn weer de meningen over verdeeld. Sommige personen die ik ken zijn nu erg van de kokosolie gebruiken.
volgens mij zijn de recepten van koningsvogel niet lang geleden aangepast, en gebruiken ze nu groentebouillon. dinsdag ga ik weer bestellen, dan zal ik het eens navragen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:22 schreef jerney het volgende:
Of pindakaas net sambal badjak (wel goed kijken of er geen runderbouillon in zit zoals die van koningsvogel) en plakjes komkommer
broodje gado gado
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:11 schreef TechXP het volgende:
[..]
ok.. eigenlijk niets nieuws ontdekt deze week.
Wel falafel gekocht bij de AH net van Tivall, maar die kennen jullie wel.
Apart vind ik dat AH ook biologische falafel balletjes verkoopt waar ze ei in gooien. Ik vind dat het dan gewoon geen falafel genoemd mag worden. Falafel is zonder ei. Het is ook zo een onzin, omdat als ze het als bindmiddel gebruiken er veel goedkopere bindmiddel bestaat dan ei, dus soms snap ik dat niet zo.
Verder deze week zo veel mogelijk glutenvrij en suikervrij leven, dus dat is wel even interessant.
Ik hoorde trouwens dat bij de AH (of bij sommige iig) gratis proefmonstertjes te krijgen zijn van Alpro minarine.
Echt?quote:Op maandag 4 juni 2012 00:26 schreef Waterweg het volgende:
[..]
volgens mij zijn de recepten van koningsvogel niet lang geleden aangepast, en gebruiken ze nu groentebouillon. dinsdag ga ik weer bestellen, dan zal ik het eens navragen.
Van lays weet ik niet, maar meestal is gewoon de zoute wel vegan. Smaakjes kan je altijd over twijfelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 09:59 schreef jerney het volgende:
het hoeven geen nieuwe ontdekkingen te zijn hoor, ik ben vooral benieuwd naar producten die makkelijk te vinden zijn in de supermarkt.
Handig om te weten bijvoorbeeld dat Crokypaprikachips plantaardig is, maar die van Lays
niet.
En Dorito's sweet chili kun je ook meenemen
Ik vind dat wel meevallen. Als er iets is waar ik nooit moeite mee gehad heb is chips vinden die vegan isquote:Meeste chips zit dierlijk in
Ah ja, ik heb het over de smaakjes inderdaad. Naturel lukt wel.quote:Op maandag 4 juni 2012 10:52 schreef TechXP het volgende:
[..]
Van lays weet ik niet, maar meestal is gewoon de zoute wel vegan. Smaakjes kan je altijd over twijfelen.
[..]
Ik vind dat wel meevallen. Als er iets is waar ik nooit moeite mee gehad heb is chips vinden die vegan isSowieso qua dat soort producten. Denk aan van die sojazoutjes en geloof dat die beertjeschips van AH eigen merk ook vegan is. En van die zoute sticks. En borrelnootjes en paprikanootjes. Allemaal iig bij AH te vinden.
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
paprika chipszet ik meteen op de boodschappenlijst,
ik val af al de neten van dat gezonde eten.![]()
en dat rijmt ook nog
Vorig jaar erg bezig geweest met gezonder eten en bewegen. Ben vorig jaar 25kg afgevallen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:11 schreef jerney het volgende:
ik ben ook enorm afgevallen sinds ik zo eet. Op een gegeven moment stopt dat ook wel weer hoor.
Ik was nog vergeten deze foto te posten van de nasi, de Quorn metquote:Op donderdag 31 mei 2012 15:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja deze was écht goor![]()
en ja, ik heb een stuk of drie spruitjes geproefd volgende keer zorg ik dat ik niet
eerst mezelf volstop met brood zodat ik wel mee kan eten, was errug lekker![]()
Vanavond ga ik Nasi maken met deze erdoor
Die is wél heel lekker, en kan je ook van alles mee doen, deze eet ik soms ook wel
gewoon met brood als ik lui ben![]()
Maar is ook niet geschikt voor veganisten, zit ei in![]()
http://www.quorn.nl/producten/83/quorn-sat-stukjes/
Munt is toch geen drugs?quote:Op maandag 4 juni 2012 17:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik ben niet zo van de drugs
nee maar wiet en hasjies wel !quote:Op maandag 4 juni 2012 17:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Munt is toch geen drugs?
Bloemen ook niet!
Bloemen.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
nee maar wiet en hasjies wel !![]()
nah... on topic, heb je nog tips?
Ah.. effe lezenquote:Op maandag 4 juni 2012 17:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Edible_flowers
Mijn vrouw heeft coeliakie, wij hebben sinds een halfjaar de "rimboe" broodmix van Le Pool ontdekt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat een leuke tip voor Selestha.quote:Op maandag 11 juni 2012 02:50 schreef Manifesto het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft coeliakie, wij hebben sinds een halfjaar de "rimboe" broodmix van Le Pool ontdekt.
Met deze mix maken we zelf een brood in de oven (beter en makkelijker dan met een broodmachine).
Mijn vrouw kan het zeker drie dagen gewoon kan eten zonder te toasten. Het is erg lekker (relatief natuurlijk) en ze is er ongelooflijk blij mee.
We gebruiken gewoon een cake blik en volgen dan het recept op de verpakking.
En nee ik ben niet verbonden aan Le Poolnormaal vind ik ze te duur en niet echt bijzonder, maar deze mix is goed.
Klinkt goed! Kan je die ook bij de supermarkt kopen?quote:Op maandag 11 juni 2012 02:50 schreef Manifesto het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft coeliakie, wij hebben sinds een halfjaar de "rimboe" broodmix van Le Pool ontdekt.
Met deze mix maken we zelf een brood in de oven (beter en makkelijker dan met een broodmachine).
Mijn vrouw kan het zeker drie dagen gewoon kan eten zonder te toasten. Het is erg lekker (relatief natuurlijk) en ze is er ongelooflijk blij mee.
We gebruiken gewoon een cake blik en volgen dan het recept op de verpakking.
En nee ik ben niet verbonden aan Le Poolnormaal vind ik ze te duur en niet echt bijzonder, maar deze mix is goed.
deze? of zijn die er al?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:08 schreef TechXP het volgende:
Weten jullie nog bedrijven die 100% plantaardige houdbare producten verkopen die eigenlijk op het Viva Las Vega's Food Festival zouden moeten staan? Er is bij nader inzien nog wat plek op de markt, dus zoeken nog wat opvulling
Nee zijn er nog niet, maar qua drinken is er genoeg. En we kunnen daar niet meer van hebben ivm afspraken met de locatie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
deze? of zijn die er al?
http://www.ricedream.eu/nl
oké ik ga d'r effe over nadenkenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:29 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee zijn er nog niet, maar qua drinken is er genoeg. En we kunnen daar niet meer van hebben ivm afspraken met de locatie.
Daiya!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:08 schreef TechXP het volgende:
Weten jullie nog bedrijven die 100% plantaardige houdbare producten verkopen die eigenlijk op het Viva Las Vega's Food Festival zouden moeten staan? Er is bij nader inzien nog wat plek op de markt, dus zoeken nog wat opvulling
kan ik eindelijk die kaasjes proevenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:49 schreef jerney het volgende:
[..]
Daiya!
Echt, als die kaas er is, geef ik ze al mijn centen. Iedereen is daar zo lyrisch over en het is hier nergens te vinden.
En anders Vegusto, die heeft lekkere kazen.
Ja da's waar, maar het zou wel leuk zijn als daar een kraampje stond en je kon iets proeven ofzoquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:54 schreef jerney het volgende:
Kan je nu ook6 euro bezorgkosten via www.veganlife.lu
Niet dat ik weet, je kan het online bij le poole zelf bestellen www.glutenvrij-lepoole.nl.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 07:12 schreef Selestha het volgende:
[..]
Klinkt goed! Kan je die ook bij de supermarkt kopen?
Ah bedankt voor het linkjequote:Op woensdag 13 juni 2012 00:21 schreef Manifesto het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, je kan het online bij le poole zelf bestellen www.glutenvrij-lepoole.nl.
De grotere reform winkels hebben ook vaak een selectie van Le poole broodmixen, maar of ze dan ook de rimboe mix hebben? Dat weet ik niet.
WAUW !!! zijn dat koelkastmagneten ?quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:53 schreef jerney het volgende:
We hebben een nieuwe koelkast, nu ook met vriesvak![]()
[ afbeelding ]
Dus ik heb vandaag wokreepjes en worstjes van Eger Fry's ingeslagen
[ afbeelding ]
Ja, baggertelefoonfoto's
Tof !quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:16 schreef jerney het volgende:
Magnetische ansichtkaarten
Ooit gekregen vanScandalous
https://www.stevija.nl/Stevia-Producten/SteviJa-Natuurlijk/quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:08 schreef TechXP het volgende:
http://www.unlimitedhealth.nl/ ?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:08 schreef TechXP het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)e-niet-ongezond.htmlquote:Op zondag 3 juni 2012 13:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ziet er inderdaad niet slecht uit !quote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:40 schreef Isegrim het volgende:
Afgelopen week de 'kipstukjes' van de Vegetarische Slager (http://www.devegetarischeslager.nl/) geprobeerd. Ik moet zeggen, vleesvervangers zijn er wel beter op geworden sinds ik vegetariėr was. Met dit spul kun je makkelijk iemand voor de gek houden.
We hadden ze verwerkt in een curry (kip tikka masala, zelfgemaakt).
Ik zag ook spekjesquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:35 schreef Isegrim het volgende:
We hebben ook hun bitterballen nog liggen. Volgens mij zijn al hun producten veganistisch.
Ik heb ze gekochtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:40 schreef Isegrim het volgende:
Afgelopen week de 'kipstukjes' van de Vegetarische Slager (http://www.devegetarischeslager.nl/) geprobeerd. Ik moet zeggen, vleesvervangers zijn er wel beter op geworden sinds ik vegetariėr was. Met dit spul kun je makkelijk iemand voor de gek houden.
Helaas nietquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:35 schreef Isegrim het volgende:
We hebben ook hun bitterballen nog liggen. Volgens mij zijn al hun producten veganistisch.
Fry's vind ik lekkerder dan die vegaslager producten. Vind die maar niets nl. Zou het niet zo kopen. Maar Fry's is erg lekker.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:43 schreef Isegrim het volgende:
Maar een aardig aantal van hun producten ook wel.
We hadden ook hamburgers van Fry's gekocht, die waren ook goed te doen (vegan).
Ik zou niet weten hoe kip smaakt enzo, dus ik weet niet of het vegavlees erg lijkt op. Sommige zeggen van wel. Dus prima als men het lekker als vervanger vind. Maar ik vind het niets. Misschien ook te veel gewend aan de vleesvervangers zoals ze er al langer zijn.quote:[b]Op
En waarom vind je het niks? Omdat het op vlees lijkt?
Bij mij liggen ze nog steeds in de vriezer. Kan me er maar niet toe zetten er iets mee te maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:40 schreef Isegrim het volgende:
Je bent al je hele leven vegetariėr?quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe kip smaakt enzo, dus ik weet niet of het vegavlees erg lijkt op. Sommige zeggen van wel. Dus prima als men het lekker als vervanger vind. Maar ik vind het niets. Misschien ook te veel gewend aan de vleesvervangers zoals ze er al langer zijn.
Nou, naar kip dus.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:58 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Bij mij liggen ze nog steeds in de vriezer. Kan me er maar niet toe zetten er iets mee te maken.
Misschien ook gewoon omdat ik niet weet hoe ze smaken...
sommige dingen hoef ik niet te proberen want ik vind de groentenburgers die ik al kenquote:Op woensdag 20 juni 2012 13:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe kip smaakt enzo, dus ik weet niet of het vegavlees erg lijkt op. Sommige zeggen van wel. Dus prima als men het lekker als vervanger vind. Maar ik vind het niets. Misschien ook te veel gewend aan de vleesvervangers zoals ze er al langer zijn.
was een gouden tip !quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben het niet helemaal eens met je recept maar mooi dat het lekker is.
Nee, maar het enige wat ik vroeger gegeten heb is leverworst, gekookte worst, gehaktbal en bitterballen. Dat is mijn vlezelijke verledenquote:
hahaquote:Op donderdag 21 juni 2012 00:09 schreef Isegrim het volgende:
Dan hadden je ouders niet echt een gezond eetpatroon zo te horen.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:59 schreef RobinOok het volgende:
Och erm, wat sneu.
Daar breekt mijn hart echt van.
Wat erg. Acht jaar zijn en bang voor genetisch gemanipuleerde frietjes.
Och jeetje. En geen ouder die je in bescherming nam en uitlegde hoe het werkelijk zit?
Ja, nee, dat zal wel niet, als ze een jong kind grootbrengen met leverworst, gekookte worst, gehaktbal en bitterballen. Die hadden natuurlijk ook geen enkel benul. Och, wat erg.
Wat zijn we weer lekker sarcastisch.quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:59 schreef RobinOok het volgende:
Och erm, wat sneu.
Och jeetje. En geen ouder die je in bescherming nam en uitlegde hoe het werkelijk zit?
Ja, nee, dat zal wel niet, als ze een jong kind grootbrengen met leverworst, gekookte worst, gehaktbal en bitterballen. Die hadden natuurlijk ook geen enkel benul. Och, wat erg.
Jaloers?quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:59 schreef RobinOok het volgende:
Och erm, wat sneu.
Ik vind het ook wel schattigquote:Op donderdag 21 juni 2012 08:11 schreef jerney het volgende:
[..]
Dacht ieder kind maar op die manier na over wat hij in z'n bakkes steekt
Nooit van gehoordquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:23 schreef RandomMoron het volgende:
Wij gaan dit jaar weer naar Ieperfest ( hardcore festival ) en daar is al het eten wat je op het festival terrein kunt kopen sowieso veganistisch, en dat is toch wel superhandig
Doe mij maar een onbezorgd, blij kind ipv eentje met angsten en wanen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:11 schreef jerney het volgende:
[..]
Dacht ieder kind maar op die manier na over wat hij in z'n bakkes steekt
Jeetje zeg, ik keek iedere avond voor het slapen gaan onder mijn bed of er geenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Doe mij maar een onbezorgd, blij kind ipv eentje met angsten en wanen.
Ik mag dan nogal sarcastisch gereageerd hebben, maar ik vind het echt erg.
Je maakt mij niet wijs dat een achtjarige die zich daarmee bezig houdt gelukkig is.
Ik werd ongelukkig van dat ik gepest werd. Niet hier van.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:22 schreef RobinOok het volgende:
Doe mij maar een onbezorgd, blij kind ipv eentje met angsten en wanen.
Ik mag dan nogal sarcastisch gereageerd hebben, maar ik vind het echt erg.
Je maakt mij niet wijs dat een achtjarige die zich daarmee bezig houdt gelukkig is.
Dat filmpje heb ik heel lang in mijn onderschift gehadquote:Op donderdag 21 juni 2012 17:56 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik werd ongelukkig van dat ik gepest werd. Niet hier van.
Bij Telekids vroeger was er ook veel aandacht voor dingen van het WNF. Kinderen gingen daar ook voor opkomen. Waren ook rond die leeftijd. Ging toen ook voor schildpadden langs de deuren enzo. Vroeger waren ook veel meer tekenfilms die met een boodschap waren. Denk aan Seabert, Captain Planet e.d. Volgens mij is dat niet meer zo?
Maar opkomen voor het juiste doen is denk wel wat in mijn genen zit. Voor sommige komt het later, voor sommige niet en voor anderen zit het er al vroeg in. Ik werd pas veganist op mijn 18e, maar ik ken mensen die op hun 6e veganist werden, uit zichzelf. Ouders denken vaak dat het een bevlieging is van kinderen, maar dat geld niet voor allen. Sommige kinderen hebben nou eenmaal eerder door dat iets niet klopt in hoe wij omgaan met elkaar, met dieren of met de natuur.
Kinderen zoals zij:
Ja ga effe bitchen op de ouders als ze een slim kind hebbenquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Vre-se-lijk! Nou is dat kind geen 8, dat scheelt in mijn ogen nogal wat, maar evengoed vre-se-lijk.
Did you have the worry of these things when you were my age, vraagt ze.
Ja, lieve schat. Dat soort zorgen zijn van alle tijden. In mijn tijd waren er kinderen die zich vreselijk zorgen maakten over wanneer de atoombom zou vallen. Of dat alle bossen zouden verdwijnen door zure regen. Geen blije kinderen. En met in mijn ogen falende ouders die hun kinderen niet kunnen behoeden voor zulk gepieker en gedoemdenk.
Nee, maar wel als ze geheel off topic gaanquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:31 schreef RobinOok het volgende:
Ja, irritant is dat he, mensen die er een andere mening op na houden.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Leuk !
Op pad in Amsterdam en zin in een snelle hap?
Of wil je al een tijd een restaurant-uitje plannen?
Stichting Viva Las Vega’s stelt met trots de nieuwe VegaMap voor.
Deze plattegrond van Amsterdam toont je alle hotspots voor vega-vriendelijk eten, drinken en winkelen.
Vanaf nu gratis af te halen bij Vega-Life in Amsterdam.
Of voor 1,5 euro thuisgestuurd.
Bestellen kan via info@viva- las-vegas.nl
Ach... ik vind het juist gezond als kinderen zich zorgen maken. Ik zou geen kinderen willen die maar een 'ja en amen' opvoeding krijgen. Dat zijn de meelopers. En we weten wat meelopen doet met maatschappijen. En we hebben toch meer gandhi's, rosa parks, MLK's, mandela's e.d. nodig m.i.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Vre-se-lijk! Nou is dat kind geen 8, dat scheelt in mijn ogen nogal wat, maar evengoed vre-se-lijk.
Did you have the worry of these things when you were my age, vraagt ze.
Ja, lieve schat. Dat soort zorgen zijn van alle tijden. In mijn tijd waren er kinderen die zich vreselijk zorgen maakten over wanneer de atoombom zou vallen. Of dat alle bossen zouden verdwijnen door zure regen. Geen blije kinderen. En met in mijn ogen falende ouders die hun kinderen niet kunnen behoeden voor zulk gepieker en gedoemdenk.
Nog een gouden tip !quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:33 schreef Isegrim het volgende:
Rice Dream-ijs schijnt erg lekker te zijn. Het merk ben ik al wel tegengekomen, maar het ijs niet.
Van Rijsingen Soja-ijs was altijd bij de AH te vinden, maar sinds een aantal maanden is het er niet meerquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
In Belgiė hebben ze volgens mij veel meer soja producten dan in Nederland.
http://www.soya.be/nl/
Ze hebben zelfs ijs !
Ben ik hier in Nederland nog niet tegengekomen![]()
Of is het wel verkrijgbaar in Nederland ?
[ afbeelding ]
http://www.soya.be/nl/market.php?product=sojaijs
Wil ik ook !
Bij de PLUS staat er nog genoeg van dat ijs.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:09 schreef TechXP het volgende:
[..]
Van Rijsingen Soja-ijs was altijd bij de AH te vinden, maar sinds een aantal maanden is het er niet meer
Ik al helemaal blijquote:Op vrijdag 22 juni 2012 04:59 schreef Selestha het volgende:
[..]
Bij de PLUS staat er nog genoeg van dat ijs.
Den Haag is ook niet écht naast de deurquote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:22 schreef jerney het volgende:
Ik heb volgens mij wel soja ijs gezien bij de Ekoplaza ooit, maar die zit in Den Haag. Wel een fijne winkel. Maar wel zonder fatsoenlijke sojakaas.
Wat een leuk en goed idee die kaartquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Anyway's Tip v.d. dag
Niet alleen leuk voor Amsterdammers, maar ook voor mensen die wel eens een
bezoekje brengen aan Amsterdam.
Vraag de Vegamap aan.
[ afbeelding ]
Je kan hem ook afhalen
[..]
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:08 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Wat een leuk en goed idee die kaart![]()
Staat er wel op wat veganistisch is ook?
Haha, ja wie weetquote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Leuk !misschien kom ik je nog eens tegen in zo;n eettentje
Vandaar de maarquote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Den Haag is ook niet écht naast de deuroh ja, ik kan die sojakaasjes ook wel meteen
even meenemen in mijn mails, ik vind dit wel een terechte klacht eigenlijk.![]()
Of niet dan ?
Ik heb Viva Las Vega´s al een mailtje gestuurd om hem te bestellen. Ik vind het ook wel prettig om hem voor die tijd te hebben want wij blijven dan waarschijnlijk niet de hele dag en dan kunnen we dus al kijken waar we eventueel iets kunnen eten die avond. Ik ben alleen nog maar in De Bolhoed geweest...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:29 schreef TechXP het volgende:
Vegamap kan je ook ophalen op het festival 30 juni in Amsterdam: www.viva-las-vegas.nl
Dus ik heb deze zojuist gegetenquote:
Volgende keer zal ik een andere AH to go binnenlopen want ik wil die toch ook wel graagquote:Op maandag 14 mei 2012 20:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Bij ''ons'' hebben we http://www.puuruiteten.nl(...)-shakes-amsterdam-cs bij het station en ik heb net dit gegeten, lijkt een beetje op die salade
van AH to go denk ik
Coucous met sla gegrilde groenten en pijnboompitjes
quote:Op zondag 24 juni 2012 23:07 schreef RobinOok het volgende:
Oordeel: als je geen kip wilt eten een goed alternatief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |