abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 mei 2012 @ 08:27:11 #1
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111483409
Deel 1: Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)

Of je nu zo nu en dan plantaardig wil eten om de beestjes in de bio-industrie een beetje te ontzien of je volledig overtuigd veganist bent, het is altijd een zoektocht naar degelijke producten.
Een overzicht van goede producten en diegene die je beter kunt mijden, is misschien handig voor de mensen die wel eens iets willen uitproberen, maar bang zijn om met smakeloze troep op je bord te eindigen. En die kans zit er helaas nu eenmaal in. :P
Mocht je willen discussiëren over de zin van vlees of weet ik veel wat, open dan liever een nieuw topic.

Ik zal alvast beginnen met de producten die ik zelf lekker vind. :)

En dan meteen met het belangrijkste: Kaas O+

Ik heb nog niets gevonden dat even goed smelt als gewone kaas, maar ik heb wel eindelijk iets gevonden dat qua smaak en textuur heel erg dicht bij grana padano komt: Vegusto No Muh Chäs Rezent (Spicy).

Hun kaassaus is ook fantastisch. O+

Santeciano van Vegourmet lijkt qua smaak goed op jonge kaas, maar is wat harder en... gladder? van textuur. Als je het raspt, merk je daar niks meer van. Smelt een klein beetje, maar draden trekken wordt lastig. :P

Deze van Bute Island vind ik ook lekker. Goed, het haalt het niet bij echte cheddar, maar het is een lekker alternatief (hun Gouda style sheese vond ik echter niet te hachelen ;( )

Fry's heeft lekkere worsten en wokreepjes. Ook zeldzaam goed van textuur. :9

De rest van hun producten heb ik nog niet geprobeerd.

De schnitzeltjes van Alpro zijn ook lekker. Die met spinazie erin vond ik dan weer niet zo, want je proefde de spinazie niet echt. De nuggets zijn ok, maar niet zo lekker als de schnitzels.

Maya heeft lekkere seitankroketjes.

Hier kan je goede burgers mee maken:

De ham style plakjes van redwood vind ik ook lekker. Beter dan hun pepperoni, die ook wel te eten is, maar niet naar pepperoni smaakt. De ham lijkt wel op ham. :)

Rittersport pure chocolade met marsepein O+

Puddinkjes! De donkere chocolade vind ik het lekkerst

Lekker snackje, textuur was even wennen voor mij, maar goed gekruid!

Ook goed te rullen voor door de pasta

De lekkersta mayonaise vind ik veganaise. Maar daar is niet zo makkelijk aan te komen, geloof ik.

Deze smaakt naar fritessaus:

Als jullie nog goede producten of webshops weten, hoor ik het graag. Ik was tevreden over mijn laatste bestelling bij www.veganlife.lu bezorgkosten vallen mee, maar ze zijn niet zo snel.
www.radixversand.de heeft een groot assortiment, maar rekent wel 19 euro aan verzendkosten.

Oh ja, nog een ding: als je een product post, let er dan op dat het niet slechts vegetarisch is, maar dat het echt geen dierlijke producten bevat. :)

En weer verder!

[ Bericht 7% gewijzigd door jerney op 13-05-2012 09:53:12 ]
pi_111483425
:s)
  zondag 13 mei 2012 @ 08:43:05 #3
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111483472
Had per ongeluk iets te snel op verzenden geklikt, dus had er nog geen deel 2 bij gezet in de TT :@
Stomme iphone :P
pi_111483622
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 08:27 schreef jerney het volgende:

Oh ja, nog een ding: als je een product post, let er dan op dat het niet slechts vegetarisch is, maar dat het echt geen dierlijke producten bevat. :)

En weer verder!

Wie heeft er nog vlees nodig als je dit hebt? :9

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 22:54 schreef jerney het volgende:
Wat een discussie :D Maar het gaat in ieder geval eens een andere richting uit. :P

[..]

Zoek eens op vegan op www.foodgawker.com
Daar zijn enorm veel plantaardige gerechten te vinden. :)
  zondag 13 mei 2012 @ 09:46:00 #5
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111484018
Fijne site he O+
Op veganyumyum.com staan ook leuke ideetjes :Y
pi_111484047
Als er niks dierlijks in mag zitten, zoals je schrijft, dan valt de honing-mosterdsaus ook af. Honing komt van bijen.
pi_111484056
Florentin organic Yam nuggets zijn erg lekker op een pitabroodje met tahin of hummus :9

http://www.florentin-bio.com/products/25

Evenals de tamruc falafel (falafel met dadels en rozijnen)

http://www.florentin-bio.com/products/20
  zondag 13 mei 2012 @ 09:52:30 #8
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111484111
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 09:48 schreef angelfish het volgende:
Als er niks dierlijks in mag zitten, zoals je schrijft, dan valt de honing-mosterdsaus ook af. Honing komt van bijen.
Ach ja, inderdaad. :) Ik zal die even uit de openingspost halen. Ik smokkel zelf met bijen en vis. :P
  zondag 13 mei 2012 @ 09:55:10 #9
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111484138
Die yam nuggets zijn inderdaad ok :) Wel op letten waar je het mee combineert qua smaak.
pi_111484309
Mooie tips! Even meelezen aangezien ik een lactose en eierallergie heb (en appel, tomaat, spinazie, sla, garnaal,...etc.).
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
  zondag 13 mei 2012 @ 10:47:36 #11
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111484951
:o dat zijn vervelende allergiën. Ik hoop dat dit topic je aan veel tips gaat helpen.

Bij de AH hebben ze ook lekkere smeerseltjes van Sabra. Staat in het koelvak bij de groenten.

Dit is mijn favoriet O+

Hun aubergine mezze is ook heel lekker op brood. :)
  zondag 13 mei 2012 @ 10:54:38 #12
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111485056
en

Ook lekker en vegan.
pi_111485582
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 10:54 schreef jerney het volgende:
[ afbeelding ] en
[ afbeelding ]
Ook lekker en vegan.
oh..... die wil ik ! oO<

smaakt dat een beetje als nutella?

Zal je net zien dat hij nergens in de winkel te koop is :')

kan je weer met webshops aan de gang, verzendkosten etc. etc.

http://www.smart-shoponline.com/Kwatta/cat129708_353330.aspx
  zondag 13 mei 2012 @ 11:53:13 #14
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111486253
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

oh..... die wil ik ! oO<

smaakt dat een beetje als nutella?

Zal je net zien dat hij nergens in de winkel te koop is :')

kan je weer met webshops aan de gang, verzendkosten etc. etc.

http://www.smart-shoponline.com/Kwatta/cat129708_353330.aspx
Ligt hier in zo'n beetje elke supermarkt :)
Het is geen hazelnootpasta, maar erg lekker.
Ze hadden ergens ook vegan duo penotti, ik zal eens kijken welk merk als ik daar weer eens ben. :)
pi_111486985
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:53 schreef jerney het volgende:

[..]

Ligt hier in zo'n beetje elke supermarkt :)
Het is geen hazelnootpasta, maar erg lekker.
Ze hadden ergens ook vegan duo penotti, ik zal eens kijken welk merk als ik daar weer eens ben. :)
Het merk kwatta heeft wel een interessante achtergrond (8>

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwatta_(merk)

maar als ik het zo lees zal het alleen in België in de supermarkten liggen,
blijkbaar houden ze daar wél rekening met mensen die anders moeten of willen eten.

En dan zeggen die kaaskoppen dat Belgen dom zijn :+
pi_111491052
Misschien een stomme vraag maar wat is (in dit topic) de definitie van 100% plantaardig? Gaat het om 100% vegetarische producten of dat het natuurlijke producten zijn?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 13 mei 2012 @ 14:39:02 #17
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111491473
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:27 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Misschien een stomme vraag maar wat is (in dit topic) de definitie van 100% plantaardig? Gaat het om 100% vegetarische producten of dat het natuurlijke producten zijn?
Het gaat erom dat er niets dierlijks in zit. Dus geen ei, melk, kaas, gelatine, etc.
pi_111491672
Waarom zou je dat willen? Er is oom biologisch vlees en eieren enzo. Is het niet zo dat je dan allemaal voedingsstoffen mist?
  zondag 13 mei 2012 @ 14:52:06 #19
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111491973
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:43 schreef Tommeke het volgende:
Waarom zou je dat willen? Er is oom biologisch vlees en eieren enzo. Is het niet zo dat je dan allemaal voedingsstoffen mist?
Het is een keuze die ik gemaakt heb. Ik eet daarnaast wel vis. Als je een nieuw topic rond deze vraag opent, wil ik er best dieper op in gaan, maar hier wil ik graag zoveel mogelijk praten over de beschikbare producten. ;)
  zondag 13 mei 2012 @ 21:06:12 #20
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111508212

o.a. bij AH

o.a. bij AH

=> jumbo

AH2go

Kennen jullie deze al?

[ Bericht 4% gewijzigd door TechXP op 13-05-2012 21:14:08 ]
  zondag 13 mei 2012 @ 21:12:35 #21
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111508658
-verwijderd-
  zondag 13 mei 2012 @ 21:21:50 #22
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111509310
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:43 schreef Tommeke het volgende:
Waarom zou je dat willen?
Goed voor je gezondheid (minder kans op kanker, hart- en vaatziekten, diabetes e.d. Gezondheidzorg kan daardoor goedkoper worden. Nu betalen we zoveel door o.a. de leefstijl (waaronder hoge dierlijke eiwitconsumptie) van velen.
Goed voor milieu: veehouderij zorgt voor 18% van alle uitstoot. Meer dan verkeer.
Goed voor natuur: veevoergronden komen waar regenwouden stonden.
Goed voor de medemens: veel mensenrechten geschonden in landen waar volken van land verdreven worden met geweld om daar veevoer te kunnen verbouwen of vee te kunnen plaatsen
Goed voor voedselefficientie: Er moet veel meer plantaardige voeding in het vee om eindelijk een kilo vlees te krijgen. Niet te verantwoorden terwijl er zoveel honger in de wereld is.
En natuurlijk goed voor de dieren. Meer plantaardig eten is effectiever dan biologisch vlees e.d. stimuleren. Omdat plantaardige transitie onderschreven wordt door overheid, VN e.d. en als mensen minder vlees/zuivel zouden eten, dan zou de sector juist kleinschaliger worden en deintensiver. Dat betekent dan meer ruimte voor de dieren, betere prijs voor de boeren e.d.

quote:
Is het niet zo dat je dan allemaal voedingsstoffen mist?
Geld voor elk eetpatroon. Als je zorgt voor de juiste bronnen kom je niets tekort.
pi_111509624
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:06 schreef TechXP het volgende:
[ afbeelding ]
o.a. bij AH

[ afbeelding ]
o.a. bij AH

[ afbeelding ]
=> jumbo

[ afbeelding ]
AH2go

Kennen jullie deze al?
ik kende alleen de Time Out koeken tot nu toe !

http://www.lu.nl/timeout/(...)F2012+9%3A20%3A00+PM

de rest niet :@ ik heb altijd de stroopwafels van Cereál tot nu toe, dus ik zal die andere
effe gaan keuren :P

En die Couscous kende ik ook niet, maar da's wel logisch want ik ga nooit zo'n
AH to go winkel binnen, maar nu dus wel :D

Moet allemaal toch effe gekeurd worden (8>
  maandag 14 mei 2012 @ 00:56:23 #24
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_111520210
Het is altijd weer nieuwe dingen ontdekken :) Maar het aanbod is ten goede verandert. Ik ben al 10 jaar bijna veganist. Maar vroeger was er net sojamelk in de supermarkt. Nu heb ik keuze uit meerdere merken. En ook nog havermelk, rijstemelk, amandelmelk als keuze. Dus ben wel blij met die veranderingen. Natuurlijk kon je genoeg plantaardige producten kopen vroeger ook, maar de plantaardige luxeproducten maakt het net wat leuker :) Vroeger moest je toch daarvoor naar de natuurwinkel.

Ook bij de AH: kleine vega groenteloempia's, sojaijs van Rijsingen, rijstemelkchocolade, sinaasappelsnippers, vega samosa's, rempejeks (pindakoekjes)
pi_111521780
Voor mensen die geen koffie of thee zonder suiker lusten.

http://www.cereal.nl/producten.php?pid=27#nav

Stevia sweet van Céréal heeft dezelfde zoetkracht als suiker zonder de nadelen.

De Stevia Rebaudiana Bertoni is een plant afkomstig uit Zuid-Amerika en wordt al 2000 jaar lang
gebruikt door de Guarani-indianen om dranken en voedsel te zoeten.

De bladeren van de Stevia worden gedroogd en tot poeder verwerkt.
Het is de eerste 100% plantaardige intensieve zoetstof ter wereld.

Céréal maakt gebruik van een Stevia-extract rijk aan rebaudioside A, één van de belangrijkste
zoetende bestanddelen van de plant met een zoetkracht 300 maal sterker dan suiker.

Gebruik Céréal Stevia sweet in uw warme dranken, yoghurt, fruitsalades, ....

Verkrijgbaar bij Etos, dieetwebshop.nl & drogisterij.net
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')