Deel 1:
Producten die 100% plantaardig en lekker zijn :)Of je nu zo nu en dan plantaardig wil eten om de beestjes in de bio-industrie een beetje te ontzien of je volledig overtuigd veganist bent, het is altijd een zoektocht naar degelijke producten.
Een overzicht van goede producten en diegene die je beter kunt mijden, is misschien handig voor de mensen die wel eens iets willen uitproberen, maar bang zijn om met smakeloze troep op je bord te eindigen. En die kans zit er helaas nu eenmaal in.
Mocht je willen discussiëren over de zin van vlees of weet ik veel wat, open dan liever een nieuw topic.Ik zal alvast beginnen met de producten die ik zelf lekker vind.

En dan meteen met het belangrijkste: Kaas

Ik heb nog niets gevonden dat even goed smelt als gewone kaas, maar ik heb wel eindelijk iets gevonden dat qua smaak en textuur heel erg dicht bij grana padano komt: Vegusto No Muh Chäs Rezent (Spicy).
![rezent.jpg]()
Hun kaassaus is ook fantastisch.

Santeciano van Vegourmet lijkt qua smaak goed op jonge kaas, maar is wat harder en... gladder? van textuur. Als je het raspt, merk je daar niks meer van. Smelt een klein beetje, maar draden trekken wordt lastig.

Deze van Bute Island vind ik ook lekker. Goed, het haalt het niet bij echte cheddar, maar het is een lekker alternatief (hun Gouda style sheese vond ik echter niet te hachelen

)
![sheese_cheddar_medium.jpg]()
Fry's heeft lekkere worsten en wokreepjes. Ook zeldzaam goed van textuur.
![266103b.jpg]()
De rest van hun producten heb ik nog niet geprobeerd.
De schnitzeltjes van Alpro zijn ook lekker. Die met spinazie erin vond ik dan weer niet zo, want je proefde de spinazie niet echt. De nuggets zijn ok, maar niet zo lekker als de schnitzels.
Maya heeft lekkere seitankroketjes.
Hier kan je goede burgers mee maken:
De ham style plakjes van redwood vind ik ook lekker. Beter dan hun pepperoni, die ook wel te eten is, maar niet naar pepperoni smaakt. De ham lijkt wel op ham.

![redwood_cheatin_ham_style.jpg]()
Rittersport pure chocolade met marsepein

![150rittersport.jpg]()
Puddinkjes! De donkere chocolade vind ik het lekkerst
![Produkte]()
Lekker snackje, textuur was even wennen voor mij, maar goed gekruid!
![SpacebarGroupXL.jpg]()
Ook goed te rullen voor door de pasta
De lekkersta mayonaise vind ik veganaise. Maar daar is niet zo makkelijk aan te komen, geloof ik.
Deze smaakt naar fritessaus:
![fa0db58a.jpg]()
Als jullie nog goede producten of webshops weten, hoor ik het graag. Ik was tevreden over mijn laatste bestelling bij
www.veganlife.lu bezorgkosten vallen mee, maar ze zijn niet zo snel.
www.radixversand.de heeft een groot assortiment, maar rekent wel 19 euro aan verzendkosten.
Oh ja, nog een ding: als je een product post, let er dan op dat het niet slechts vegetarisch is, maar dat het echt geen dierlijke producten bevat.

En weer verder!
[ Bericht 7% gewijzigd door jerney op 13-05-2012 09:53:12 ]