abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2012 @ 18:08:06 #1
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195075
Of je nu zo nu en dan plantaardig wil eten om de beestjes in de bio-industrie een beetje te ontzien of je volledig overtuigd veganist bent, het is altijd een zoektocht naar degelijke producten.
Een overzicht van goede producten en diegene die je beter kunt mijden, is misschien handig voor de mensen die wel eens iets willen uitproberen, maar bang zijn om met smakeloze troep op je bord te eindigen. En die kans zit er helaas nu eenmaal in. :P
Mocht je willen discussiëren over de zin van vlees of weet ik veel wat, open dan liever een nieuw topic.

Ik zal alvast beginnen met de producten die ik zelf lekker vind. :)

En dan meteen met het belangrijkste: Kaas O+

Ik heb nog niets gevonden dat even goed smelt als gewone kaas, maar ik heb wel eindelijk iets gevonden dat qua smaak en textuur heel erg dicht bij grana padano komt: Vegusto No Muh Chäs Rezent (Spicy).

Santeciano van Vegourmet lijkt qua smaak goed op jonge kaas, maar is wat harder en... gladder? van textuur. Als je het raspt, merk je daar niks meer van. Smelt een klein beetje, maar draden trekken wordt lastig. :P

Deze van Bute Island vind ik ook lekker. Goed, het haalt het niet bij echte cheddar, maar het is een lekker alternatief (hun Gouda style sheese vond ik echter niet te hachelen ;( )

Fry's heeft lekkere worsten en wokreepjes. Ook zeldzaam goed van textuur. :9

De rest van hun producten heb ik nog niet geprobeerd.

De schnitzeltjes van Alpro zijn ook lekker. Die met spinazie erin vond ik dan weer niet zo, want je proefde de spinazie niet echt. De nuggets zijn ok, maar niet zo lekker als de schnitzels.

De ham style plakjes van redwood vind ik ook lekker. Beter dan hun pepperoni, die ook wel te eten is, maar niet naar pepperoni smaakt. De ham lijkt wel op ham. :)

Ik weet nog wel lekkers, maar ben de naam kwijt. Zal nog wel updaten na een tripje naar de natuurwinkel. :P

Als jullie nog goede producten of webshops weten, hoor ik het graag. Ik was tevreden over mijn laatste bestelling bij www.veganlife,lu , maar die zijn voorlopig offline en ik wil mijn kaas en redelijke bezorgkosten. ;(
pi_108195193
t is te hopen dat pietverdriet niet in dit topic reageert.
"Peter, Peter Marie"
  maandag 20 februari 2012 @ 18:12:23 #3
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195256
Ook Pietverdriet mag fijn een eigen topic openen om te trollen. ;)
pi_108195353
Ik zou die ham niet meer opeten. Die is over de datum.
  maandag 20 februari 2012 @ 18:18:43 #5
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108195486
:D
pi_108196294
Ik vind de pepperoni-style van Redwood wel lekker, het is de enige pittige vleesvervanger voor op brood die ik ken :)

Je kan die kaas trouwens ook wel krijgen bij de beter gesorteerde natuurwinkels of bij www.veggiedeli.nl

http://www.veggiedeli.nl/(...)escolat-mozzarisella ga ik binnenkort proberen :)
pi_108196544
Ik eet al een poosje een paar dagen per week volledig veganistisch, maar ik gebruik echt nooit vervangers. Ik heb sowieso wel een beetje een bezwaar tegen bewerkte, voorverpakte waren (ook op mijn vlees- en zuivelminnende momenten) maar 'nep'-kaas/vlees vind ik daar bovenop nog iets extra treurigs hebben.
Wél hou ik zeer van melk-zonder-koe, zoals rijstmelk of amandelmelk. Maar da's gewoon een ander soort product en niet zozeer imitatie van het niet-plantaardige spul.
Let me see you stripped down to the bone
pi_108196669
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef minilot het volgende:
Ik eet al een poosje een paar dagen per week volledig veganistisch, maar ik gebruik echt nooit vervangers. Ik heb sowieso wel een beetje een bezwaar tegen bewerkte, voorverpakte waren (ook op mijn vlees- en zuivelminnende momenten) maar 'nep'-kaas/vlees vind ik daar bovenop nog iets extra treurigs hebben.
Wél hou ik zeer van melk-zonder-koe, zoals rijstmelk of amandelmelk. Maar da's gewoon een ander soort product en niet zozeer imitatie van het niet-plantaardige spul.
Ja dat snap ik wel hoor ; maar ik begin net en zie dit als een ''tussenfase'' ik heb soms gewoon nog héél veel zin in dierlijke producten en dan is dit een goede afleiding. Al streef ik er naar het uiteindelijk ook zonder vervangers te doen :)
pi_108196865
Aaaah, een beginner! :) Vrolijk- en hongerigmakend tipje voor je, Selesta:

Het tofste vegan-foodblogje dat ik ken!
Let me see you stripped down to the bone
pi_108196905
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:58 schreef minilot het volgende:
Aaaah, een beginner! :) Vrolijk- en hongerigmakend tipje voor je, Selesta:

Het tofste vegan-foodblogje dat ik ken!
Oh leuk die kende ik nog niet! Dankjewel :)
  maandag 20 februari 2012 @ 19:32:10 #11
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108198253
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef minilot het volgende:
Oh, ik ben niet zo principieel daarin. :) Ik gooide vroeger ook overal kaas op of door, dus ben wel blij dat ik die vegusto heb gevonden. Maar ik eet dan ook volledig plantaardig, afgezien van vis.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:35:11 #12
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108198360
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:41 schreef Selestha het volgende:
Ik vind de pepperoni-style van Redwood wel lekker, het is de enige pittige vleesvervanger voor op brood die ik ken :)

Je kan die kaas trouwens ook wel krijgen bij de beter gesorteerde natuurwinkels of bij www.veggiedeli.nl

http://www.veggiedeli.nl/(...)escolat-mozzarisella ga ik binnenkort proberen :)
Bij de natuurwinkels die ik tot nu toe ken, hebben ze alleen die cheezly- en tofutti ellende. ;(

Ik ben benieuwd hoe die mozzarisella je bevalt :)
pi_108199293
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, dus ik koop eigenlijk maar zelden zulke producten, maar waar je me altijd voor wakker kunt maken is Tartex! :9

Een heerlijk broodsmeersel in diverse smaken (o.a. licht gerookt, kruiden, paprika, tomaat, en mijn grote favoriet: 'Hongaarse wijze'). Echt goedkoop is het niet, zeker niet voor die kleine blikjes, maar zo nu en dan trakteer ik mezelf er weleens op, als ik net in de buurt van het reformhuis ben. :Y)

Ook Alpro Soya drink ik weleens tussendoor, als vervanger voor melk. Dat vind ik echt een zeldzaam lekker product, vooral die met vanille. :)
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:55:51 #14
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108199362
Oh, dit is er eentje die je moet mijden, overigens. Als de as van het kwaad een smaak heeft, dan is het deze:

Gadverdamme, wat waren dat vieze nacho's ;( Stoffige, muffe smaak. Brrr...
pi_108199468
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, dus ik koop eigenlijk maar zelden zulke producten, maar waar je me altijd voor wakker kunt maken is Tartex! :9

[ afbeelding ]

Een heerlijk broodsmeersel in diverse smaken (o.a. licht gerookt, kruiden, paprika, tomaat, en mijn grote favoriet: 'Hongaarse wijze'). Echt goedkoop is het niet, zeker niet voor die kleine blikjes, maar zo nu en dan trakteer ik mezelf er weleens op, als ik net in de buurt van het reformhuis ben. :Y)

Ook Alpro Soya drink ik weleens tussendoor, als vervanger voor melk. Dat vind ik echt een zeldzaam lekker product, vooral die met vanille. :)
Oh ja tartex dat was ik vergeten, is ook lekker ja :)

En de Alpro soya dessert pudding met chocolade smaak vind ik ook heel lekker ;)

maandag 20 februari 2012 @ 19:58:47 #16
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108199525
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Scootmobiel het volgende:

[ afbeelding ]

Ik wilde net de geur van Hongaarse tartex met die van kattenvoer gaan vergelijken :@ Die champignonsmaak vind ik wel ok. :) Maar ik ben nooit zo'n paté liefhebber geweest.
Die vanille soyamelk is lekker ja, die eten we graag bij de muesli. Hun puddinkjes zijn ook goed. Al lijkt het meer op vla. :P
pi_108199990
Haha, bij mij is het net andersom dus. Champignonsmaak vind ik helemaal niks, en die Hongaarse juist lekker. :D Tja, smaken verschillen, hè. En dat is maar goed ook. ;)
Die Alpro-toetjes doen het hier ook goed trouwens.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 20 februari 2012 @ 20:14:57 #18
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108200340
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:07 schreef Scootmobiel het volgende:
Haha, bij mij is het net andersom dus. Champignonsmaak vind ik helemaal niks, en die Hongaarse juist lekker. :D Tja, smaken verschillen, hè. En dat is maar goed ook. ;)
Die Alpro-toetjes doen het hier ook goed trouwens.
Misschien dat jij die teese dan ook wel heerlijk zal vinden :D
Maar dat lijkt me sterk ;(

Ohhja, deze vond ik ook lekker O+

Ik gooide er wel knoflook, uitjes en sambal enzo doorheen :P

Maar die kan ik nu dus nergens meer vinden :( Hij is nergens echt uit het assortiment, maar ook al maanden niet meer op voorraad en niemand weet wanneer het weer gaat komen. ;(
Story of my life :P
  maandag 20 februari 2012 @ 21:00:57 #19
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_108202823
quote:
9s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:55 schreef jerney het volgende:
Oh, dit is er eentje die je moet mijden, overigens. Als de as van het kwaad een smaak heeft, dan is het deze:
[ afbeelding ]

Gadverdamme, wat waren dat vieze nacho's ;( Stoffige, muffe smaak. Brrr...
teese is zo vies :( 1 x geprobeerd, nooit meer kaasvervangers durven te kopen :P
pi_108203299
waar koop je fry's?
pi_108214537
Mijn favo veggieburger is trouwens de Provamel Linzenstick

:9
  dinsdag 21 februari 2012 @ 07:31:21 #22
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108214786
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:08 schreef Cassandra87 het volgende:
waar koop je fry's?
In Belgie liggen ze in de vriezer van de Colruyt, maar ik weet niet waar ze in Nederland eventueel te verkrijgen zijn, sorry. Misschien is er iets over op hun site te vinden? Of anders even een mailtje sturen. :)
Via http://www.veggiedeluxe.be/webshop/frys-vegetarian ook te bestellen, maar ik geloof dat ze vreemde dingen met hun bezorgkosten hebben gedaan. Als je een beetje in de buurt woont, kun je het wel zelf ophalen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 07:32:33 #23
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_108214795
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:00 schreef RandomMoron het volgende:

[..]

teese is zo vies :( 1 x geprobeerd, nooit meer kaasvervangers durven te kopen :P
Dat snap ik wel :D
Maar als je aan die van Vegusto kan komen, zal die veel goedmaken :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 05:47 schreef Selestha het volgende:
Mijn favo veggieburger is trouwens de Provamel Linzenstick

[ afbeelding ] :9
Die ken ik nog niet. Zal die eens meenemen als ik hem tegen kom. :)En linzen zijn rare dingen, ik snap ze niet. :P De bruine lijken nooit gaar te worden en de rode worden pap. :D
pi_108600037
Yofu van Provamel, en dan die met blauwe bessen! Nomnomnom.. Speculoos is volgens mij ook veganistisch?
pi_108602393
Ehm, waarom wil je nepvlees als veganist.

Eet dan gewoon iets met noten, boontjes, linzen, peulvruchten, paddenstoelen. Mits goed klaargemaakt goed te doen. Nepvlees is net als het celibatair leven, maar neuken met een opblaaspop.

Feit is dat je het in de natuur als veganist niet lang overleeft. Misschien een optie om wat minder extreem te doen en iets minder zwart wit gewoon wel af en toe een stukje kaas of melk te nemen en daarmee gezonder te blijven. Ik snap best dat je niet houdt van dierenleed, maar denk maar neit dat er voor niet-dierlijke producten geen beesten zijn gestorven.

Het meest diervriendelijk zijn mensen die op het platteland leven in utigestrekte gebieden en leven van jacht, een beetje boeren, verzamelen etc. Die doden per saldo (ook indirect minder dieren). Dus als je echt iets wilt doen, koop voor 40.000euro een boerdeijtje in zweden en ga van de natuur leven. Leer jagen, verzamelen, roken, kuilen, drogen, slachten en leer het echte leven kennen. Veganisten zijn wat mij betreft nog verder heen dan de gemiddelde vleesetende stadsmens.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')