Waarom? Ken wel mensen die glutenvrij leven hoor en vegan zijn. Soms vanwege die allergie of gewoon vanuit gezondheidsredenen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:43 schreef Selestha het volgende:
Als iemand nog tips heeft voor 100% plantaardige glutenvrije producten hoor ik het graag ..
Heb deze week te horen gekregen dat ik een glutenintolerantie heb, dat wordt dus wel lastig met een plantaardig dieet!
Omdat ik daarnaast óók nog PBS (prikkelbare darm syndroom) heb, waardoor ik weer onder andere geen peulvruchten en pepers mag eten. Ik smokkel soms wel met hummus, maar ik krijg daar dus wel buikpijn van.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:36 schreef TechXP het volgende:
[..]
Waarom? Ken wel mensen die glutenvrij leven hoor en vegan zijn. Soms vanwege die allergie of gewoon vanuit gezondheidsredenen.
Bij C1000 hier hebben ze trouwens van orgran allerlei glutenvrije producten.
Ja, maar onder andere door deze problemen (die al jaren spelen maar nu heeft de arts A met B en C verbonden) heb ik ook nog een vitamine B12 absorptieprobleem, bloedarmoede èn een Vitamine D tekort van ernstige aard.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:10 schreef TechXP het volgende:
Ok, was alleen opmerking dat het wel kan (ook met PBS overigens erbij). Het leek iig in de tekst alsof het dan niet kon. Dus vandaar even de opmerking dat het wel kan.
Goede reden om af en toe een lekker biefstukje naar binne te werkenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, maar onder andere door deze problemen (die al jaren spelen maar nu heeft de arts A met B en C verbonden) heb ik ook nog een vitamine B12 absorptieprobleem, bloedarmoede èn een Vitamine D tekort van ernstige aard.
Heb je dat ook allemaal meegenomen in je overweging dat het wel zou kunnen?
Tuurlijk, in theorie kan het. Als ik eerst eens een béétje herstelde darmen heb bijvoorbeeld. Maar voor míj persoonlijk kan het nu dus niet, en vandaar dat ik dat zo opgeschreven heb.
Je hebt gelijk dat een ander het misschien wel kan, maar het ging om mijzelf.
Klinkt een beetje als verwijt dat ik er op reageerde. Maar je had natuurlijk ook niet alle info gegeven. En dan schoot ik mss wat in verdediging, omdat het kan suggereren dat het niet kan.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:38 schreef Selestha het volgende:
Heb je dat ook allemaal meegenomen in je overweging dat het wel zou kunnen?
Ik zei ''dat het wel lastig was met een plantaardig dieet''. Daar staat niet dat het onmogelijk is. Dus je schiet vrij snel in de verdedigingquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:15 schreef TechXP het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als verwijt dat ik er op reageerde. Maar je had natuurlijk ook niet alle info gegeven. En dan schoot ik mss wat in verdediging, omdat het kan suggereren dat het niet kan.
Weet jij wat de kosten zijn van de Vege-Q en workshops?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:33 schreef TechXP het volgende:
Tickets voor het 100% plantaardige festival zijn vanaf vandaag te koop:
http://www.viva-las-vegas.nl/tickets/
Vegabbq is nog niet helemaal duidelijk. Maar willen het toegankelijk houden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 08:56 schreef Feeeeble het volgende:
Weet jij wat de kosten zijn van de Vege-Q en workshops?
Ok, thanks! Ja, ik had gezien dat je je vanaf juni kan opgeven.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:08 schreef TechXP het volgende:
[..]
Vegabbq is nog niet helemaal duidelijk. Maar willen het toegankelijk houden.
De workshops zullen uit mijn hoofd iets van 20 a 30 euro zijn. Maar ik weet niet helemaal zeker. Vanaf juni zal de verkoop daarvan starten.
Het zijn echt kwalitatief goede kookworkshops. Aantal duren geloof zelfs 2 uur. Dus het kost ook wel wat qua ruimte huur, onkosten e.d.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:26 schreef Feeeeble het volgende:
Ok, thanks! Ja, ik had gezien dat je je vanaf juni kan opgeven.
Best prijzig vind ik. We wilden meedoen aan 2 workshops maar als het rond de 20 euro is wordt het er maar 1 waarschijnlijk... Ook leuk hoor![]()
Kloptquote:Oh ja, ik wil nog even heel zeker weten dat het wel allemaal vegan is? Ik had ze al en mailtje gestuurd met die vraag en het antwoord was ja maar omdat ze het op die site veel over vegetarisch eten hebben twijfel ik... Misschien hebben ze het over vegetarisch omdat het woord veganistisch mensen afschrikt? Ik vind het zelf eigenlijk ook een rotwoord.
Dat snap ik ook wel hoor maar voor ons is het gewoon teveel geld als we mee zouden doen aan 2 workshops. 1 kan wel en dat vind ik eigenlijk ook wel goed. En leuk natuurlijkquote:Op maandag 28 mei 2012 14:03 schreef TechXP het volgende:
Het zijn echt kwalitatief goede kookworkshops. Aantal duren geloof zelfs 2 uur. Dus het kost ook wel wat qua ruimte huur, onkosten e.d.
Wel slim inderdaad, plantaardig klinkt ook veel beter vind ik! Zoals ook bijvoorbeeld de TT van dit topicquote:Op maandag 28 mei 2012 14:03 schreef TechXP het volgende:
KloptWe gebruiken de woorden vegetarisch of plantaardig. Tactische keuzes
Maar het is zoals op sommige plekken staat een 100% plantaardig festival
Ik ben ook heel benieuwd naar de markt en heb nu al zin in die vega bbqquote:Op maandag 28 mei 2012 14:51 schreef jerney het volgende:
Ik denk dat we wel zullen langskomen.Vooral voor het marktje en BBQ, want die workshops gaan toch wel in de papieren lopen met z'n drietjes. Of ze moeten echt superspectaculair worden.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef jerney het volgende:
[quote]Ja, aan het woord veganisme hangen altijd wat nare associaties vast.. En het lijkt teveel op vaginisme

Ik wil me eigenlijk ook wel opgeven voor de BBQ en de markt lijkt me ook wel leuk, maarquote:JaHet lijkt me zo fijn om te neuzen met de wetenschap dat je alles kan meepakken.
En ik hoop dat er iemand met goede knoflook staat
Dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:20 schreef Selestha het volgende:
Valt me mee hoeveel glutenvrije plantaardige producten ik heb gezien bij de natuurwinkel, dat is bemoedigend
Deze is erg lekker en glutenvrij:
[ afbeelding ]
Club V is voor de feestavond (muziek van Florian Wolff, Laura Estevez (bekend van The Voice of Holland) en aansluitend DJ Wesdex).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik wil me eigenlijk ook wel opgeven voor de BBQ en de markt lijkt me ook wel leuk, maar
hangt af van een aantal dingen, maar goed ik kan mijn ticket altijd weg geven als ik niet
kan denk ik?
Even een vraagje voor TechXP
Als ik naar http://www.viva-las-vegas.nl/club-v/tickets/ ga dan krijg ik dit:
Viva las Vega's Food Festival Avondprogramma - Club V ¤ 12,50
Dat is neem ik aan om de ticket te kopen voor de BBQ maar daarna doet ie
niks meer, je kan niet op betalen klikken of niks, is er iets mis met de website?![]()
En wanneer en hoe laat is het ook alweer, kan ik niet terugvinden
Ah... oké ik zat dus weer te klooienquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:40 schreef TechXP het volgende:
[..]
Club V is voor de feestavond (muziek van Florian Wolff, Laura Estevez (bekend van The Voice of Holland) en aansluitend DJ Wesdex).
Dus die tickets zijn voor het avondprogramma.
De vegaBBQ wordt geregeld via Studio/K en de prijzen zijn daar nog niet van bekend. Maar je kan dan op de dag zelf daar gewoon eten kopen bij de vegaBBQ. Geen voorinschrijving daarvoor dus.
Op http://www.viva-las-vegas.nl/club-v/tickets kan je dus voor Club-V ticket kopen. Je moet selecteren hoeveel kaarten je wil. En dan krijg je als het goed is een vervolg optie. Hier lijkt het te werken.
Het festival begint vanaf 12u.
Het is dé vegaparty van het jaar. Niet dat er veel anderen zijnquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Club-V lijkt me wel errug gezellig, dank je wel !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |