Bezwaar 5
Sommigen ten onrechte aannemen dat de Bijbel niet geeft vrouwen een aandeel in hun vaders erfenis. Ze gaan zelfs zover om te veronderstellen dat vrouwen alleen erven als er geen zonen, zoals vermeld in Numeri 27:8.
Om te beginnen, indien die personen had last van het lezen van de hele context van Numeri 27 zouden ze hebben gezien dat de erfenis gesproken is er in verwijzing naar de landverdeling. Het heeft niets te maken met de toekennende van geld naar familieleden:
"Toen de dochters van Zelafead zoon van Hefer, de zoon van Gilead, den zoon van Machir, den zoon van Manasse, de zoon Joseph kwam naar voren nu zijn de namen van zijn dochters:. Machla, Noa, Hogla, Milka en Tirza . En zij stonden voor Mozes en voor de priester Eleazar en voor de leiders van het geheel bij de ingang van de tent van de vergadering en zei: 'Onze vader is gestorven in de woestijn, hoewel hij geen deel uitmaakte van het gezelschap van diegenen die verzamelden zich tegen de Heer in de vergadering van Korach;.? maar hij stierf in zijn eigen zonde, en hij had geen zonen Waarom zou de naam van onze vader verloren gaan uit het midden van zijn familie want hij had geen zoon Geef ons een bezitting in het midden . de familieleden van onze vader 'Mozes brachten hun zaak voor de Heer en de Heer sprak tot Mozes:.' De dochters van Zelafead beschikken over een geldige claim Je moet inderdaad hen het bezit van een erfdeel onder de familieleden van hun vader, en je moet. overdracht van de erfenis van hun vader voor hen En je moet vertellen de Israëlieten, Als een man sterft en geen zoon heeft, dan moet u zijn erfenis over te dragen aan zijn dochter,. en als hij geen dochter heeft, dan bent u om zijn erfenis te geven aan zijn broers, en als hij geen broers, dan bent u om zijn erfenis te geven aan broers van zijn vader, en als zijn vader heeft geen broers, dan bent u naar zijn erfenis geven aan zijn ten opzichte van het dichtst bij hem van zijn familie, en hij zal bezitten. En het zal voor de Israëlieten een wettelijke eis is, zoals de HEER hem had opgedragen. '"Numeri 27:1-11 NET
Zoals de lezer kan zien dit specifieke passage te maken heeft met een situatie waarin een man stierf en liet alleen dochters. Volgens de stand hoofdstuk God had de volgende instructies voor het land de distributie:
"Dit waren de getelden van de Israëlieten, 601.730 Toen sprak de Heer tot Mozes:.." Om deze HET LAND moet verdeeld worden als een erfenis naar het getal van de namen om een grotere groep krijg je een grotere erfenis te geven en . een kleinere groep vindt u een kleine erfenis te geven aan ieder zijn erfdeel moet worden gegeven in overeenstemming met zijn opsomming Het land moet worden gedeeld door partij;. en zij zullen erven in overeenstemming met de namen van hun voorouders stammen Hun erfenis moet worden verdeeld. door het lot tot de grotere en kleinere groepen 'En dit zijn die van de Levieten, die waren genummerd, naar hun geslachten: van Gerson het geslacht van de Gersonieten, van Kehat, de familie van de Kahathieten, van Merari, de familie van de. . Merarieten Dit zijn de families van de Levieten:. de familie van de Libnieten, de familie van de Hebronieten, de familie van de Machlieten, de familie van de Musieten, de familie van de Korachieten Kehath werd de vader van Amram nu de naam. van de vrouw van Amram was Jochebed, de dochter van Levi, die werd Levi geboren in Egypte. En zij baarde aan Amram Aäron, Mozes en Mirjam, hun zuster. En aan Aaron werden geboren Nadab en Abihu, Eleazar en Ithamar. Maar Nadab en Abihu stierven toen zij vreemd vuur aangeboden voor de Heer En die genummerd van hen waren 23.000, alle mannen van twintig jaren oud en daarboven;. want zij werden niet geteld onder de Israëlieten;. het erfdeel gegeven was om ze te midden van de Israëlieten Dit zijn degenen die getelden van Mozes en Eleazar, de priester, die de Israëlieten genummerd in de vlakte van Moab langs de Jordaan tegenover Jericho. Maar er was niet een man onder hen die waren onder degenen getelden van Mozes en Aäron, de priester toen ze genummerd de Israëlieten in de woestijn van Sinai. Want de HEERE had van die gezegd, 'Ze zullen zeker sterven in de woestijn.' en er was geen links een enkele man van hen, met uitzondering van Kaleb, de zoon van Jefunne en Jozua, de zoon van Nun. " Numeri 26:51-65 NET
Het land dat God zou gaan naar Israël te geven moest worden verdeeld onder de twaalf stammen. Tribal aansluiting werd bepaald op basis van de kant van de vader, dat wil zeggen als je vader was van Juda, dan was je een van Judea. Daarom werd eigendom van de grond overgebracht naar de kinderen, zodat het zou blijven in het bezit van de betreffende stam en familie. Zelafead dochters maakten zich zorgen over eigendom van hun vader verloren te zien dat hij geen zonen door te geven had. God grijpt in en laat zijn dochters naar het land te houden in zijn lijn.
Bovendien is de Bijbel wordt de voorrang voor dochters ontvangen van een erfenis van hun vader 'rijkdom:
"En de HEERE zegende de laatste dagen van Job meer dan zijn eerste, en hij had veertien duizend schapen, zesduizend kamelen, duizend juk runderen, en duizend ezelinnen Hij had ook zeven zonen en drie dochters En hij.. noemde de naam van de eerste Jemi'mah, en de naam van de tweede Kezi'ah,. en de naam van de derde Ker'en-hap'puch En in het hele land waren er geen vrouwen zo schoon als dochters van Job, en haar vader gaf haar erfdeel onder hun broeders. " Job 42:12-15
Job geeft zijn dochters een deel van zijn erfenis laat zien dat de Bijbel op geen enkele wijze de rechten van de dochters op een aandeel van de rijkdom van hun vader te ontvangen ontkent. In feite is de volgende passage uit Paulus toont eigenlijk dat het de ouders de verantwoordelijkheid om te sparen voor alle kinderen:
"Nu ben ik klaar om u te bezoeken voor de derde keer, en ik zal geen last voor u, want wat ik wil, is niet je bezittingen, maar je. Immers, kinderen niet zouden moeten sparen voor hun ouders, maar de ouders voor hun kinderen. " 2 Korintiërs 12:14
De voorgaande passage veronderstelt dat het een gewoonte voor de ouders om een erfenis op te slaan voor alle leden van hun familie, inclusief dochters, bevestigt de opvatting dat de Bijbel niet van de vrouw recht op een erfenis te ontvangen ontkennen. Daarom is het enige dat de Bijbel geen specifieke instructies geven over de verdeling van de erfenis aan dochters laat zien is dat God heeft opengelaten voor de familieleden om het gedeelte te beslissen elk gezinslid moet worden toegekend, op voorwaarde dat de eerstgeborene een dubbel krijgt aandeel (zie Deuteronomium 21:15-17).
De Bijbel is veel beter dan de koran op dit punt, en heeft een voordeel ten opzichte van het. In tegenstelling tot de ware Woord van God, heeft de Koran voor eeuwig vast de aandelen dat een vrouw is te ontvangen, ongeacht de omstandigheden. Haar aandeel is minder dan die van de man:
Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: Het mannetje heeft het gelijk van het deel van twee vrouwelijke kinderen, dan als ze meer dan twee vrouwtjes, ze hebben twee derde van wat de overledene heeft verlaten, en als er een is, zij het recht de helft, en als voor zijn ouders, elk van hen heeft de zesde van wat hij heeft achtergelaten, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind en (alleen) zijn beide ouders erven hem, dan zijn moeder heeft het derde, maar als hij broers heeft, dan zijn moeder heeft de zesde na (de betaling van) een legaat kan hij hebben nagelaten of van een schuld, je ouders en je kinderen, je weet niet wie van hen is de dichter bij u in nut , dit is een gebod van Allah: Waarlijk, Allah is Alwetend, Alwijs. S. 4:11 Shakir
Zo kan men stellen dat, aangezien de islam heeft vastgesteld de aandelen onder het mom van een goddelijke wetgeving, betekent dit dat in het geval van een dochter die ze altijd krijgt minder dan haar broer, ook al kan het geval zijn dat de dochter zich in zijn een grotere behoefte of meer heeft bijgedragen aan de familie dan haar broer of zus.
In feite, islamitische bronnen verklaren dat sommige vrouwen klaagden over het ontvangen van slechts de helft van het aandeel van de erfenis ten opzichte van mannen, noodzakelijk de volgende "openbaring" van Allah:
En begeren niet het ding in hetgeen Allah heeft sommigen uwer boven anderen uitmunten. Den mensen een fortuin van hetgeen zij hebben verdiend, en aan de vrouwen een fortuin van hetgeen zij hebben verdiend. (Envy elkaar niet), maar vraagt om Allah's overvloed. Lo! Allah is Alwetend over alle dingen. S. 4:32 Pickthall
Gerenommeerde soennitische geleerde en commentator Ibn Kathir gezegd over de bovenstaande referentie:
Quoten Mujahid, Imam Ahmed heeft overgeleverd: "Umm Salama zei: 'O Allah's boodschapper Waarom hebben mannen naar de oorlog en wij niet, en waarom hebben we ONTVANGT DE HELFT VAN HET deel van de erfenis?' Toen openbaarde Allah: <En niet wenst voor dingen waarin Allah heeft sommigen van u gemaakt om te excelleren anderen.> "At-Tirmidhi, Ibn Abu Hatim, Ibn Jarir, Ibn Mardawaih en Al-Hakim in zijn Mustadrak ook overgeleverd een soortgelijke hadieth op het gezag van de Mujahid, die het bovenstaande vers werd geopenbaard met betrekking tot het volgende probleem: "Umm Salama zei: '! O Allah's boodschapper We hebben niet zo vechten dat we sterft als martelaren EN WIJ krijgen geen volle erfenis'" Allah is ook gebleken: <Nooit zal ik laten verloren gaan van de het werk van een van u, of hij nu man of vrouw.> (3:195).
<Voor Mannen is er beloning voor wat zij hebben earned, voor vrouwen is er beloning voor wat zij hebben earned.> In dit vers, Allah adviseert dat elke persoon wordt beloond naar zijn daden. Als hij goed doet, ontvangt hij een goede beloning en als hij dat doet slecht is, zal hij een slechte beloning te ontvangen. Ibn Jarir zei: "Er werd gezegd dat het vers verwijst aan successierechten, wat betekent dat ieder mens erft volgens de voorgeschreven aandeel." ... (Tafsir Ibn Kathir, deel 5, Surah An-Nisa ", ayat 24 tot 147, verkorte door Sheikh Mohammed Nasib Ar-Rafa'i [Al-Firdous Ltd, Londen, First Edition, 2000], pp 45-47; hoofdletters zijn van ons)
Dus ook islamitische vrouwen waren niet al te blij met de beslissing van Allah's om hen slechts de helft van het bedrag dat mannen ontvangen van de erfenis!
Voor meer informatie over de oneerlijke verdeling van de erfenis onder mannen en vrouwen, evenals de grote problemen bij de verdeling van de aandelen als gevolg van een tekort aan te distribueren naar alle partijen, raden we de volgende artikelen:
http://answering-islam.org/Quran/Contra/i001.html http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/inheritance.htmBezwaar 6
Numeri 30 is geciteerd door de moslims om te laten zien dat er sinds een vader of een man kan een vrouw de eed dan te annuleren of andere manier betekent dit dat vrouwen minderwaardig zijn of dat ze niet kunnen zaken doen, want niemand zou vertrouwen. Is dit echt wat de tekst zegt? Helemaal niet:
"Toen zeide Mozes tot de hoofden van de stammen van het volk van Israël: 'Dit is wat de Heer heeft geboden. Wanneer een man een gelofte geloften aan de HEER, of een eed zweert zich te binden door een pand, zal Hij niet verbreken zijn woord, hij zal doen naar alles, wat de opbrengsten uit zijn mond of wanneer een vrouw geloften een gelofte aan de HEER, en bindt zich door een pand, terwijl in het huis van haar vader, in haar jeugd, en haar vader hoort van haar gelofte. en van haar belofte waarmee ze verbonden zich, en zegt niets voor haar;. zo zullen al haar geloften zal bestaan, en elke belofte waarmee ze verbonden zich zal staan, maar als haar vader spreekt afkeuring aan haar op de dag dat hij hoort ervan, geen gelofte van haar, geen belofte waarmee ze verbonden zich, zal bestaan, zal de HEERE haar vergeven, omdat haar vader tegen haar en als ze is getrouwd met een man, terwijl onder haar geloften of een ondoordachte uitspraak. van haar lippen waardoor ze gebonden zichzelf, en haar man hoort, en zegt niets voor haar op de dag dat hij hoort;. dan haar geloften bestaan, en haar toezeggingen waarmee ze verbonden zich zal staan, maar als, op de dag dat haar man komt om te horen van het, drukt hij afkeuring, zo zal hij te maken vervalt haar gelofte, die was op haar, en de onnadenkende uitspraak van haar lippen, waarmee ze verbonden zich,. en de HEERE zal het haar vergeven, maar een gelofte van een weduwe of een gescheiden vrouw, iets waarmee ze verbonden zich, zal over haar bestaan. En als ze beloofde in het huis van haar man, of gebonden zich door een pand met een eed, en haar man hoorde, en zei niets tegen haar, en verzette zich niet tegen haar,. zo zullen al haar geloften bestaan, en elke belofte waardoor zij bond zich zal staan Maar als haar man maakt ze nul en gener waarde op de dag dat hij ze hoort, dan wat de opbrengst uit haar lippen over haar gelofte, en van haar pandrecht van zichzelf, niet zullen staan:. haar man heeft ze ongeldig, en de HEERE zal het haar vergeven Elke gelofte en elke binding eed te kwellen zichzelf, kan haar man vast te stellen, of haar echtgenoot kan nietig Maar als haar man zegt niets voor haar van dag tot dag, dan is hij stelt al haar geloften, of al haar beloften, die op haar;. hij heeft vastgesteld, want hij zei niets tegen haar op de dag dat hij hoorde van hen. Maar als hij maakt ze nietig nadat hij heeft gehoord van hen, dan zal hij haar ongerechtigheid dragen. '"Numbers 30:1-15
Verschillende dingen op te merken uit de tekst. Ten eerste is zoals we zagen in het eerste artikel heeft God het bedoeld dat de mens zou het hoofd van een vrouw zijn zonder dat dit impliceert dat men minder is dan in wezen naar de andere. Zie het eerste deel voor de details.
Ten tweede, het verbod geldt alleen voor maagden en gehuwde vrouwen, niet om weduwen of gescheiden vrouwen. In het licht van deze, moet de reden voor dit verbod voor de hand liggen, een maagd of getrouwde vrouw komt onder de leiding van de vader of de echtgenoot. Als zodanig is het maken van een gelofte of een pandrecht is een zeer ernstig probleem met God, een die hij niet licht te nemen:
"Wees niet overijld met uw mond, noch laat uw hart haastig om een woord uit te spreken voor God, want God is in de hemel, en je op de aarde, laten daarom uw woorden weinig zijn voor een droom komt met veel activiteiten, en een dwaas. . stem met veel woorden Wanneer u een gelofte gelofte aan God, stel het niet uit het betalen van het, want hij heeft geen lust aan zotten Betaal wat je gelofte Het is beter dat gij niet belooft dan dat gij belooft en niet betalen laat... niet uw mond leiden u in de zonde, en zeg niet voor de boodschapper dat het een vergissing was, waarom zou God boos zijn op je stem, en vernietigen het werk van uw handen "? Prediker 5:2-6
Daarom is een vrouw die onder het gezag en leiderschap van de mannelijke figuur die op een zeer zware verantwoordelijkheid die kunnen ernstige gevolgen te brengen dat niet alleen van invloed op haar, maar zal haar hoofd treffen. Dit is waarom God de vereiste toestemming van een van beide haar vader of echtgenoot, want dat zou fungeren als een voorzorgsmaatregel waarmee het hoofd om te weten van de geloften wordt gemaakt door de vrouw en of hij goedkeurt of niet.
In dit licht bezien, Gods gebod is eigenlijk een daad van genade voor vrouwen, maar ook het huishouden, omdat een vrouw gelofte kan worden vernietigd en maakte vervalt indien haar hoofd niet om het eens, zonder dat hierdoor haar onder Gods oordeel, terwijl de een man gelofte moet worden uitgevoerd door en hij kan niet verzaken op.
De Bijbel is in tegenstelling tot de koran op dit gebied, omdat Allah laat moslims een gratis pas voor het breken van hun eden:
God zal je niet naar taak voor een slip in uw eden, maar Hij zal je naar taak voor hetgeen uw hart heeft verdiend, en Allah is vergevingsgezind, All-Clement. S. 2:225 Arberry
Degenen die af te zweren hun vrouwen moeten wachten vier maanden; dan, als ze van gedachten veranderen, ziet! Allah is Vergevensgezind, Genadevol. S. 2:226 Pickthall
God zal je niet naar taak voor een slip in uw eden, maar Hij zal je naar taak voor deze obligaties zoals u van eden, waarvan de boete is tot tien arme mensen voeden met het gemiddelde van het voedsel dat je dienen om uw gezinnen, of om ze te kleden, of om gratis een slaaf te stellen, of indien van toepassing vindt niet de middelen, laat hem snel voor drie dagen. Dit is de boete voor uw eden, wanneer je gezworen hebben, maar houdt uw eden. Dus God maakt u Zijn tekenen; daarheen zul je dankbaar zijn. S. 5:89 Arberry
Het is duidelijk dat Allah, in tegenstelling tot de HEERE, is het geven van moslims een licentie om eden te maken zonder dat ze daadwerkelijk vervullen. Mohammed als voorbeeld deze nonchalante houding ten opzichte van het breken van eden:
Verteld Zahdam:
Ooit waren we in het huis van Abu Musa, die presenteerde een maaltijd met gekookte kip. Een man uit de stam van Bani Taim Allah met rode huidskleur alsof hij uit de Byzantijnse krijgsgevangenen, aanwezig was. Abu Musa nodigde hem uit om de maaltijd te delen, maar hij (bood zijn excuses aan) te zeggen. "Ik zag kippen eten van vieze dingen en dus heb ik een sterke afkeer van het eten van hen, en hebben een eed afgelegd dat ik niet eten kippen." Abu Musa zei: "Kom mee, ik zal je vertellen over deze zaak (dat wil zeggen hoe je je eed te annuleren). Ik ging naar de Profeet in het gezelschap van een groep van Al-Ashariyin, vroeg hem om ons te voorzien wijze van verspreiding. Hij zei: 'Bij Allah, ik zal je niet voorzien van alle middelen van vervoer en ik heb niets om je rijden. "Vervolgens is er een kamelen als buit werden gebracht naar Allah's Apostel en hij vroeg voor ons te zeggen." Waar zijn de groep van Al-Ash'ariyun? 'En hij beval dat we vijf kamelen worden gegeven met witte bulten. Toen we zeiden we:' Wat hebben we gedaan? We zullen het nooit gezegend worden (met wat we hebben gekregen). " Dus keerden we terug naar de Profeet en zei: "We vroegen u om ons te voorzien van middelen van vervoer, maar u heeft een eed af dat je niet zou ons te voorzien van een wijze van verspreiding. Vergat u (uw eed wanneer je gaf ons de kamelen)? 'antwoordde hij.' Ik heb niet voorzien u van vervoermiddel, maar Allah heeft u, en bij Allah, Allah het wil, als ik ooit de eed afleggen om iets te doen, en later vind ik dat het gunstiger om iets anders te doen, zal ik doen het ding wat beter is, en geef boetedoening voor mijn eed. '"(Sahih al-Bukhari, Volume 4, Number 361)
Mohammed houding is slechts een weerspiegeling van zijn god sinds de Koran aan Mohammed gaf deze licentie:
Allah wettig heeft gemaakt voor u (Moslims) absolutie van uw eden (van dien aard zijn), en Allah is uw Beschermer. Hij is de Alwetende, de Alwijze. S. 66:2 Pickthall
Zo, Allah was in het bedrijf van het helpen van Mohammed (en andere moslims) de schending van zijn (hun) eden!
Het voorgaande moet blijken hoe sterk inferieur Allah is tot den HEERE in termen van heiligheid en gerechtigheid.
Bovendien is de Bijbel spreekt over vrouwen die handel dreven en zelfs financieel voorzien voor de ministeries van de mannen van God:
"Een goede vrouw wie zal haar vinden? Ze is veel kostbaarder dan juwelen. Het hart van haar man vertrouwt op haar, en hij zal geen gebrek aan gewin. Zij doet hem goed en geen kwaad, al de dagen van haar leven. Ze zoekt wol en vlas, en werkt met gewillige handen. Zij is als de schepen van de koopman, ze haar brood van verre brengt. Ze staat al op het nog nacht is en zorgt voor voedsel voor haar huishouden en taken voor haar meisjes. Ze beschouwt een veld en koopt het, met de vrucht van haar handen plant zij een wijngaard Zij omgordt haar lendenen met kracht en maakt haar armen sterk ze ziet dat haar koophandel goed is haar lamp niet uit te gaan in de nacht Ze legt haar handen op.... het spinnewiel, en haar handen te houden van de spindel. Zij opent haar hand naar de armen, en reikt haar handen aan de armen. Ze is niet bang voor sneeuw voor haar huishouden, voor haar ganse huis is gekleed in scharlaken. Ze maakt zich bekledingen , haar kleding is fijn linnen en purper Haar man is bekend in de poorten, als hij zit met de oudsten van het land Zij maakt fijn lijnwaad en verkoopt ze,.. zij levert gordels aan de koopman Kracht en waardigheid zijn haar kleding, en. Ze lacht om de komende tijd. Ze opent haar mond met wijsheid, en de leer van vriendelijkheid is op haar tong. Ze kijkt goed naar de gangen van haar huis, en eet niet van het brood der luiheid. Haar kinderen staan op te bellen en haar gelukkig, ook haar man, en hij prijst haar: 'Veel vrouwen hebben uitstekend gedaan, maar jij overtreft ze allemaal.' Charm bedrieglijk is, en de schoonheid ijdelheid, maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen Geef haar van. de vrucht van haar handen, en laat haar daden haar roemen in de poorten. " Spreuken 31:10-31
In de bovenstaande passage, de Goddelijke vrouw is niet alleen iemand die voorziet in haar gezin, maar is ook een succesvolle zakenvrouw!
"Kort daarna ging hij door steden en dorpen, prediken en brengt het goede nieuws van het koninkrijk van God en de twaalf bij hem waren, en ook enkele vrouwen die genezen waren van boze geesten en ziekten. Maria, genaamd Magdala , uit wie zeven demonen waren weggegaan, en Joan'na, de vrouw van Chusas, den rentmeester van Herodes, en Susanna, en vele anderen, die voor hen die uit hun middelen. " Lukas 8:1-3
"Iemand die hoorde ons was een vrouw genaamd Lydia, uit de stad van Thyati'ra, een verkoper van paars goederen, die een aanbidder van God. De Heer opende haar hart van de aanwijzingen te geven aan wat er gezegd werd door Paul. En toen ze werd gedoopt met haar huis, bad zij ons, zeggende: Indien gij hebt geoordeeld dat ik ben trouw aan de Heer, kom dan naar mijn huis en blijven. 'En ze hadden de overhand boven ons. " Handelingen 16:14-15
Het voorgaande laat zien dat de nummers 30 niet helemaal verhinderen een vrouw van het verrichten van in het bedrijfsleven.
Ten slotte, en wat nog belangrijker is, is het de Koran en de islam die het onmogelijk maakt voor vrouwen om te werken en zaken doen:
O vrouwen van de Profeet! u bent niet zoals een andere van de vrouwen; Als u op uw hoede, wees dan niet zacht in (uw) spraak, opdat hij in wiens hart een ziekte is verlangen, en spreek een goed woord. EN Blijft in uw huizen en doe je mooie kleren niet weergegeven als de weergave van de onwetendheid van weleer, en het gebed houden, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper. Allah wenst alleen weg te houden van de onreinheid van u, o bewoners van dit huis! te reinigen en je een (grondige) zuiveren. S. 33:32-33 Shakir
Bovenstaande teksten zijn gebruikt om te dwingen moslim vrouwen om thuis te blijven! Ibn Kathir commentaar:
<en Verblijf in uw houses> middelen, blijf in uw huizen en komen niet uit, behalve voor een doel. Een van de doelstellingen genoemd in Shari'ah is gebed in de moskee, zolang de voorwaarden is voldaan, als de boodschapper van Allah ... zei ...
((Niet voorkomen dat de vrouwelijke dienaren van Allah uit de Masjids van Allah, maar hebben ze uit te gaan zonder het dragen van geur.))
Volgens een andere overlevering ...
((Hoewel hun huizen zijn beter voor hen)) (Tafsir Ibn Kathir (Verkort) (Surat An-Nur naar Surat Al-Ahzab, vers 50), verkorte door een groep geleerden onder de supervisie van Shaykh Safiur-Rahman Al- Mubarakpuri (eerste editie: augustus 2000)., Deel 7, blz. 679, vet, onderstrepen en hoofdletters zijn van ons)
Nu hoe, bid vertellen, kan moslimvrouwen zaken te doen als zij gedwongen zijn om thuis te blijven en kan alleen gaan met toestemming van hun echtgenoten?
Voor meer informatie over de islam het plaatsen van vrouwen onder een vorm van huisarrest lees dan dit artikel.
Bezwaar 7
Moslims wijzen vaak op Numeri 31:17-18 te laten zien hoe de Bijbel het verkrachten van jonge meisjes mogelijk maakt. Hier zijn de verzen, maar met toegevoegde context om zo te helpen de lezers te zien wat er precies aan de hand is:
"De HEER zei tegen Mozes: 'Wreek het volk van Israël op de Mid'ianites, daarna zult gij verzameld worden tot uw volk.' En Mozes zeide tot het volk: 'Arm mannen uit het midden van u voor de oorlog, dat zij gaan tegen Midjan, om des HEEREN wraak op Midjan uit te voeren. Gij zult duizend verzenden vanuit elk van de stammen van Israël om de oorlog. "Dus daar werden verstrekt, uit de duizenden van Israel, duizend uit elke stam, twaalfduizend gewapend voor de oorlog. En Mozes zond hen ten strijde, duizend uit elke stam, samen met Phin'ehas de zoon van Eleazar, de priester, met de schepen van het heiligdom en de trompetten voor het alarm in zijn hand. zij streden tegen Midjan, als de HEERE Mozes geboden had, en doodden al wat mannelijk. Ze doodde de koningen van Midjan met de rest van hun gedood, Evi, Rekem, Zur, Hur, en Reba, de vijf koningen van Mid ' ian,. en ook zij gedood Bileam, de zoon van Beor met het zwaard en het volk van Israël heeft gevangen de vrouwen van Midjan en hun kleintjes, en zij namen als buit al hun vee, hun schapen, en al hun goederen. Al hun steden in de plaatsen waar zij woonden, en al hun kampementen, zij met vuur verbrand, en namen al den roof en al de buit, van mensen en van beesten. Daarna worden ze de gevangenen en de buit en de buit gebracht aan Mozes, en aan de priester Eleazar, en aan de gemeente van het volk van Israël, in het kamp op de vlakte van Moab aan de Jordaan van Jericho. Mozes, en Eleazar, de priester, en alle leiders van de vergadering, gingen uit hen tegemoet, buiten het kamp. En Mozes was boos op de officieren van het leger, de commandanten van duizenden en de commandanten van de honderden, die was uit de dienst zijn er in de oorlog. Mozes zei tegen hen: 'Hebt u te laten alle vrouwen wonen? Ziet, deze waren het volk van Israël, door de raad van Bileam, op verraderlijke wijze op te treden tegen de HEERE, in de zaak van Pe'or, en zo de plaag kwam onder de vergadering des HEEREN. Nu dan, doodt . al wat mannelijk is onder de kinderkens, en doodt alle vrouw, die heeft de mens bekend liggen met hem, maar alle jonge meisjes die niet de mens bekend liggen met hem, laat voor ulieden leven Encamp buiten het leger zeven dagen;. wie van jullie heeft een mens gedood, en wie heeft aangeraakt een gedood, reinigt u en uw gevangenen op de derde dag en op de zevende dag. Gij zult alle kledingstukken, elk artikel van de huid, werk van geiten haar, en elk artikel van hout te zuiveren . '"Numbers 31:1-20
God gebood de Israëlieten om wraak te nemen op de Midianieten, en de Moabieten, voor het leiden van Israël in het plegen van afgoderij en seksuele immoraliteit:
"Terwijl Israël woonde in Sittim begon het volk, de hoer te spelen met de dochters van Moab. Deze nodigde de mensen om de offers van hun goden, en het volk at, en boog zich voor haar goden. Dus Israël zich ingespannen om Ba'al . van Pe'or En de toorn des HEEREN ontstoken tegen Israël, en de HEERE zeide tot Mozes: Neem al de hoofden van het volk, en hang ze in de zon voor het aangezicht des HEEREN, opdat de brandende toorn des HEEREN kan zich afkeren van Israël. 'Toen zeide Mozes tot de rechters van Israël, "Ieder van jullie doden zijn mannen die zich aan Baäl juk van Pe'or." En ziet, een van het volk van Israël kwam en bracht een Mid'ianite vrouw aan zijn familie, in de ogen van Mozes en in de ogen van heel de gemeenschap van het volk van Israël, terwijl ze huilend voor de deur van de tent der samenkomst. Wanneer Phin'ehas, de zoon van Eleazar , de zoon van de priester Aäron, dat zag, stond hij op en verliet de vergadering op en nam een speer in zijn hand en ging naar de man van Israël naar de slaapkamer, en doorboorde hen beiden, de man van Israël en de vrouw, door haar lichaam. Zo werd de plaag van het volk van Israël. Maar die stierf door de pest waren vierentwintigduizend. En de HEERE zeide tot Mozes: Phin'ehas de zoon van Eleazar, de zoon van Aäron, de priester, heeft zich terug mijn toorn van het volk van Israël, in zoverre dat hij jaloers was met mijn jaloezie onder hen, zodat ik niet het volk van Israël consumeren in mijn jaloezie. Daarom zeggen: "Zie, Ik geef hem Mijn verbond van vrede, en het zal zijn om hem, en zijn nakomelingen na hem, het verbond van een eeuwigdurend priesterschap, omdat hij jaloers was voor zijn God, en deed verzoening voor het volk van Israël "" De naam van de vermoorde man van. Israël, die werd gedood met de Mid'ianite vrouw, was Zimri, de zoon van Salu, hoofd van een vaderlijk huis behorend tot de Simeonieten. En de naam van de Mid'ianite vrouw die gedood werd was Cozbi de dochter van Zur, die was het hoofd van de bevolking van een vader '. huis in Midjan En de HEERE zeide tot Mozes:' lastigvallen de Mid'ianites, en slaat hen, want ze hebben lastig gevallen u met hun listen, waarmee ze bedroog u in de kwestie van Pe'or, en in de zaak van Cozbi, de dochter van de prins van Midjan, hun zuster, die op de dag van de pest gedood op grond van Pe'or. 'Numeri 25:1-18
God spaarde de jonge meisjes als een daad van barmhartigheid, omdat ze niet deel aan de zonden van de andere vrouwen die de Israëlieten verleiden tot het plegen van ontucht, waardoor woede van God. Maar de Heer heeft ze niet te sparen en kon gemakkelijk hebben geëist dat ook zij worden vernietigd met de rest. Immers, vanuit het perspectief van Gods al wat leeft is geboren zondig, wat betekent dat het onvermijdelijk is dat alle mensen blijken te zijn opstandige zondaars die zal opgroeien te trotseren God:
"Toen Noach een altaar gebouwd om de HEER, en hij nam van al het reine dieren en van al het reine vogels, en offerde brandofferen op het altaar. En de HEERE, de aangename geur rook, de HEERE zeide in zijn hart: 'Ik zal nooit weer vervloeken de grond, omdat van de mens, voor de verbeelding van mensen hart is boos van zijn jeugd, noch zal ik ooit nog te vernietigen elk levend wezen als ik gedaan heb "" Genesis 8:20-21.
?? "Kan de sterfelijke mens rechtvaardig voor God kan een mens zuiver te zijn voor zijn Maker Zelfs in zijn dienaren stelt hij geen vertrouwen, en zijn engelen die hij oplaadt met fouten, hoeveel te meer mensen die wonen in huizen van klei, wiens stichting is in het stof, die worden verbrijzeld voor de motten. " Job 4:17-19
"De mens die uit een vrouw geboren, is kort van dagen, en zat van onrust Hij komt voort als een bloem, en verdort;.. Vlucht hij als een schaduw, en nog steeds niet Nog doet Gij Uw ogen te openen op zo iemand en breng hem in het gericht met u? Wie kan een reine te brengen uit een onreine? Er is niet een. Sinds zijn dagen worden bepaald, en het getal zijner maanden is met u, en gij hebt aangesteld zijn grenzen dat hij niet kan passeren, " Job 14:1-5
? "Wat is de mens, dat hij rein Of hij dat is geboren uit een vrouw, dat hij rechtvaardig Zie, God stelt geen vertrouwen in zijn heiligen, en de hemelen zijn niet schoon in zijn ogen, hoeveel te min iemand die is abominabel en corrupt, een man die onrecht drinkt als water! " Job 15:14-16
"Hoe zou dan een mens rechtvaardig voor God Hoe kan hij die geboren is uit een vrouw schoon zijn: Zie, zelfs de maan is niet helder en de sterren zijn niet schoon in zijn ogen;?? Hoe veel minder man, die een made, en de zoon van de mens, die een worm! " Job 25:4-6
"Zie, werd ik voortgebracht in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mijn moeder mij." Psalm 51:5
"De goddeloze dwalen van de baarmoeder, ze dwalen vanaf hun geboorte-, spreek-leugens." Psalm 58:3
Daarom zijn alle mensen verdienen te sterven vanuit het perspectief van God, dat is, tenzij God besluit om op te treden in barmhartigheid en daardoor een rebel zondaar te zetten in een rechtvaardige heilige.
Nu is de aanname hier is dat de enige reden waarom deze jonge maagd meisjes werden gespaard, zodat is dat de mannen konden seks te hebben met hen. Deze verkeerde lezing van de tekst gemakkelijk is te weerleggen wanneer we ons realiseren dat God de Israëlieten verbood het verkrachten van hun gevangen genomen vrouwen. God uitdrukkelijk vermeld dat de enige manier waarop de mannen konden raken hun vrouwelijke gevangenen is door eerst te trouwen met hen:
"Als je uit te gaan ten strijde tegen uw vijanden, en de HEERE, uw God geeft ze in je handen en je ze gevangen, en zie onder de gevangenen een mooie vrouw, en je hebt verlangen naar haar en zou haar mee te nemen voor jezelf als vrouw, dan zult gij haar huis om uw huis, en zij zal haar hoofd scheren en te knippen haar nagels En zij zal ontdeed zich van haar gevangene gewaad, en blijft in uw huis en bewenen haar vader en haar moeder een volle maand;. na dat je kan gaan naar haar toe, en wees haar man, en zij zal je vrouw dan, als je geen vreugde in haar, zo zult gij haar laten gaan en staan waar zij wil,. maar gij zult haar niet verkopen voor geld, zult gij niet behandelen haar als een slaaf, want je hebt vernederd haar. " Deuteronomium 21:10-14
Zorgvuldig aandacht besteden aan het feit dat in deze tekst vinden we niet de uitdrukking "jonge" gebruikt voor vrouw als wij in Numeri 31. De reden waarom we dat niet doen is omdat de Bijbel veronderstelt dat de enige keer dat een meisje zich kan bezighouden met seksuele activiteit is of ze heeft bereikt, vrouw, of ze heeft een leeftijd bereikt het verleden de puberteit:
"En als ik voorbij u, en zag je weltering in uw bloed, zei ik tegen u in uw bloed, 'Live, en zich als een plant van het veld te laten groeien.' En je bent opgegroeid en werd groot en kwam op volle maagdelijkheid ; je borsten werden gevormd, en je haar was gegroeid;. nog je was naakt en bloot Toen kwam ik langs weer door je en zag je ziet, je was op de leeftijd voor de liefde, en ik spreidde mijn rok over je heen, en bedekte je naaktheid. ja, ik trouw trouw hebben aan u en ging een verbond met u, zegt de Heere HEERE, en je werd de mijne " Ezechiël 16:6-8
Uit het voorgaande blijkt onomstotelijk dat Numeri 31 niet toestaan dat de Israëlitische mannen om de jonge maagdelijke meisjes te sparen zodat ze verkrachten. Ze werden bevolen om ze te sparen als een daad van barmhartigheid, omdat zij niet delen in de schuld van verleiden Israël in het plegen van seksuele immoraliteit.
Voor meer informatie over dit punt te vinden op het volgende:
http://answering-islam.org/Shamoun/marriage_age.htm http://answering-islam.org/Shamoun/ot_and_rape.htm http://answering-islam.org/Responses/Osama/pedophilia.htmHet feit van de zaak is dat het de koran en de islam, die het mogelijk maakt moslimmannen om vrouwen te verkrachten en aan jonge prepuberale meisjes (zie soera 4:24; 65:4) schenden. Voor meer informatie over dit onderwerp lees dan dit artikel.
Bezwaar 8
Er zijn mensen die denken dat Openbaring 14:4 leert dat vrouwen onrein mannen. Als we zorgvuldig het hele hoofdstuk van Openbaring 14 te onderzoeken zullen we zien dat dit het verste ding dat de geïnspireerde schrijver probeerde te leren:
"En ik zag, en er voor mij was het Lam, staande op de berg Sion, en met hem 144.000 die had zijn naam en de naam zijns Vaders geschreven aan hun voorhoofden. En ik een geluid uit de hemel als het gebrul van vele wateren en als hoorde een luide donderslag. Het geluid dat ik hoorde, was als dat van harpisten spelen van hun harpen. En zij zongen een nieuw gezang voor de troon en voor de vier dieren en de oudsten. Niemand kon het lied leren behalve de 144.000 die was verlost van de aarde. Dit zijn de mensen die niet zich verontreinigen met vrouwen, want zij hielden zich puur. Zij volgen het Lam waar hij ook gaat. Ze werden gekocht uit de mensen en bood als eerstelingen voor God en het Lam. is geen leugen gevonden in hun mond, ze zijn onschuldig Daarna heb ik een andere engel vliegen in de lucht zag, en hij had het eeuwige Evangelie te verkondigen aan hen die leven op de aarde - om elke natie, stam, taal en mensen Hij zei met luide stem,.. "Vreest God en geeft Hem heerlijkheid, want de ure Zijns oordeels is gekomen. Hem aanbidden, die de hemel, de aarde, de zee en de waterbronnen." Een tweede engel volgde en zei: 'Fallen! Fallen is Babylon, de Grote, waardoor al de volken drinken de gekmakende wijn van haar overspel 'Een derde engel is hen gevolgd en zei met luide stem:'. Als iemand het beest aanbidt en zijn beeld en ontvangt zijn stempel op het voorhoofd of op de hand, hij zal ook drinken van de wijn van Gods woede, dat is volle kracht gegoten in de beker van zijn toorn. Hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel in de aanwezigheid van de heilige engelen en van het Lam. En de rook van hun pijniging stijgt voor altijd en eeuwig. Er is geen rust, dag en nacht, die het beest aanbidden en zijn beeld, of voor iedereen die het merkteken van zijn naam. 'Dit vraagt om lijdzaamheid van de kant van de heiligen, die Gods geboden en trouw blijven aan Jezus. " Openbaring 14:1-12
De geïnspireerde auteur uitdrukkelijk melding gemaakt van de volken die van het overspelen van de valse afvallige wereldsysteem aten RECHTS na het noemen van de 144.000 die had afgezien van bezoedelen zich met vrouwen! Daarom is de bewering dat 14:4 verwijst naar overspel en ontucht is eigenlijk juist. Toch is het overspel gesproken hier is geestelijk van aard, dat wil zeggen afgoderij en valse religieuze verering. Zetten het op een andere manier is "vrouwen" in 14:4 verwijst naar de slechte politieke en religieuze systeem van de duivel en de antichrist, en niet om fysieke vrouwen.
Als kritische en verklarende commentaar Jamieson-Fausset-Brown op de hele Bijbel zegt:
4. maagden - geestelijk (Mattheüs 25:1), in tegenstelling tot de afvallige Kerk, Babylon (Openbaring 14:8), geestelijk "een hoer" (Openbaring 17:1-5, Jesaja 1:21; contrast 2 Korintiërs 11:02, Efeziërs 5:25-27). Hun niet zijnde verontreinigd met vrouwen betekent dat ze zijn afgedwaald niet geleid van Christian trouw door de verleiders, die vormen samen het spirituele "hoer". (Bron)
Het hoofdstuk voorgaande Rev 14, evenals die dat onmiddellijk erop volgt, ondersteunt deze interpretatie:
"En de draak stond aan de oever van de zee. En ik zag een beest opkomen uit de zee. Hij had tien horens en zeven koppen, met tien kronen op zijn horens, en op elke kop een godslasterlijke naam. Het beest dat ik zag leek op een luipaard, maar had voeten als die van een beer en een bek als dat van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en zijn troon en grote macht. Een van de hoofden van het beest leek te hebben gehad een fatale wond, maar de fatale wond was genezen. De hele wereld was verbaasd en volgde het beest. Mannen aanbaden de draak, omdat hij had gegeven bevoegdheid om het beest, en ook zij aanbaden het beest en vroeg: 'Wie is als het beest? Wie kan oorlog tegen hem? 'Het beest werd een mond gegeven om trots op woorden en godslasteringen te spreken en om zijn gezag uit te oefenen twee en veertig maanden. Hij opende zijn mond om te lasteren God en laster zijn naam en zijn woonplaats en degenen die wonen in de hemel Hij werd macht gegeven om oorlog te voeren tegen de heiligen en hen te overwinnen en hem werd macht gegeven over elke stam, volk, taal en natie Alle inwoners van de aarde zal het beest aanbidden -... alle wier namen niet zijn geschreven in het boek des levens die behoren tot het Lam dat geslacht is van ik zag een ander beest, dat uit de aarde. Hij had twee horens als een lam, maar hij sprak als een draak. Hij uitgeoefend al de macht van het eerste beest voor zijn rekening , en maakte de aarde en haar bewoners het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wond genezen was. en trad hij op grote en wonderbaarlijke tekenen, zelfs kans op brand naar beneden uit de hemel naar de aarde in het volle zicht van de mensen. Door de borden was hij gegeven om te doen in naam van het eerste beest, hij verleid de bewoners van de aarde. Hij beval hen om het opzetten van een beeld ter ere van het beest dat de wond van het zwaard en nog leefde. Hij werd macht gegeven om een geest te schenken aan het beeld van het eerste beest, zodat het kon spreken en maken dat allen die weigerden om de afbeelding te doden te vereren., dat aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op zijn voorhoofd, zodat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest of het getal van zijn naam. Dit vraagt om wijsheid. Als iemand inzicht heeft, laat hij de berekening van de nummer van de beest, want het is de mens het nummer. Zijn nummer is 666. " Openbaring 13:1-8, 11-17
Het is geen toeval dat Openbaring 13 en 14 naast elkaar zijn geplaatst. Het is vrij duidelijk dat John bedoeld om de ware gelovigen van Openbaring 14, dat het ware Lam door niet te bezoedelen zich met de valse aanbidding van het beest, van die in 13, die het beest en werden misleid door de valse lam gevolgd contrasteren.
Nogmaals:
"Een van de zeven engelen die de zeven schalen kwam en zei tegen mij: 'Kom, ik zal u tonen de straf de grote hoer, die zit op vele wateren. Met haar de koningen der aarde overspel gepleegd en de inwoners van de aarde waren bedwelmd door de wijn van haar overspel. "En de engel bracht mij weg in de Geest in een woestijn. Daar heb ik een vrouw zitten op een scharlakenrood beest, dat was bedekt met godslasterlijke namen en had zeven koppen en tien horens zag. De vrouw was gekleed met purper en scharlaken, en werd schitterend van goud, edelstenen en parels Ze hield een gouden beker in haar hand, gevuld met gruwelijke dingen en de smerigheid van haar overspel Deze titel werd op haar voorhoofd geschreven:.. MYSTERY HET GROTE BABYLON DE MOEDER van prostituees en van de gruwelen der aarde. Ik zag dat de vrouw was dronken van het bloed der heiligen, het bloed van degenen die getuigde van Jezus. Toen ik haar zag, heb ik enorm verbaasd was. Toen zei de engel tegen mij:?. 'Waarom bent u verbaasd zal ik uitleg over het mysterie van de vrouw en van het beest ze rijdt, dat de zeven koppen en tien horens Het beest, die gij gezien hebt, ooit was, nu niet, en zal komen uit de Abyss en ga naar zijn ondergang. De bewoners van de aarde, wier namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de schepping van de wereld zal versteld staan bij het zien van het beest, omdat hij ooit was, nu is niet, en toch zal komen Dit vraagt om een geest van wijsheid De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit Ze zijn ook zeven koningen Vijf zijn gevallen, een is, de andere nog niet gekomen;.... maar als hij komt, moet hij blijven voor een tijdje. Het beest die ooit was, en nu niet is, is een achtste koning. Hij behoort tot de zeven en gaat zijn ondergang. De tien horens die je zag zijn tien koningen die nog niet ontvangen een koninkrijk, maar die gedurende een uur autoriteit zal ontvangen als koningen, samen met het beest. Ze hebben een doel en zullen hun macht en gezag aan het beest te geven. Zij zullen oorlog voeren tegen het Lam, maar het Lam zal hen overwinnen want hij is de Heer der heren en Koning der koningen-en met hem zullen zijn genoemd, gekozen en trouwe volgelingen. "En de engel zeide tot mij: 'De wateren die je zag, waar de hoer zit, zijn volken, menigten, naties en . talen Het beest en de tien horens die je zag zal den enen haten prostituee Ze brengen haar naar ruïneren en laat haar naakt;. zij zullen haar vlees eten en haar met vuur verbranden Want God heeft gezet in hun hart om zijn doel te bereiken door. in te stemmen met het beest geven hun vermogen om te heersen, totdat de woorden van God is voldaan. De vrouw die je zag is de grote stad, dat heerst over de koningen der aarde. "Openbaring 17:1-18
Het idee dat hier wordt overgebracht is vergelijkbaar met die welke door de apostel Paulus:
"Ik hoop dat je opgemaakt met een beetje van mijn dwaasheid, maar u bent al aan het doen dat ik ben jaloers op voor u met een ijver Gods beloofde ik u aan een man, aan Christus, zodat ik kan u als een zuiver.. maagd voor hem. Maar ik ben bang dat net als Eva werd misleid door list van de slang, uw gedachten een of andere manier kan verleiden van uw oprechte en zuivere toewijding aan Christus. Want als iemand tot u komt en predikt een Jezus dan de Jezus die we gepredikt, of als u een andere geest van degene die u heeft ontvangen, of een ander evangelie van de ene gij ontvangen hebt, zet je met het gemakkelijk genoeg. " 2 Korintiërs 11:1-4
De 144.000, net als kuise maagden, trouw gebleven aan hun ondertrouwde man door te weigeren om een vals religieus systeem aangevoerd door de grote hoer te omarmen.
Dit leidt ons tot ons tweede punt, namelijk dat Openbaring ook het symbool van een vrouw gebruikt in positieve zin te beschrijven Gods verbondsvolk en verlost gelovigen, evenals de bruid van Christus:
"Een grote en wonderlijke teken in de hemel: een vrouw, bekleed met de zon, de maan onder haar voeten en een kroon van twaalf sterren op haar hoofd dat ze zwanger was en schreeuwde het uit van de pijn als ze stond te bevallen dan.. een ander teken in de hemel: een enorme rode draak met zeven koppen en tien horens en zeven kronen op zijn hoofd zijn staart sleepte een derde van de sterren van de hemel en wierp die op de aarde En de draak stond voor de vrouw.. die stond op het punt om te bevallen, zodat hij zou haar kind op het moment dat werd geboren verslinden. Ze bevallen van een zoon, een mannelijk kind, dat zullen alle heidenen zal hoeden met een ijzeren scepter. En haar kind werd weggerukt tot God en zijn troon. De vrouw vluchtte naar de woestijn naar een plaats bereid voor haar door God, waar ze zou kunnen verzorgen voor 1.260 dagen ... Toen de draak zag dat hij was op de aarde gegooid worden genomen, streefde hij naar de vrouw die had het leven geschonken aan het mannelijke kind. De vrouw was de twee vleugels van de grote arend gegeven, opdat zij zou vliegen naar de plaats voorbereid voor haar in de woestijn, waar ze verzorgd worden voor een tijd, tijden en een halve een tijd, buiten het bereik van de slang. dan uit zijn mond de slang wierp water als een rivier, om de vrouw te halen en haar weg te vegen met de torrent. Maar de aarde de vrouw geholpen door het openen van de mond en het slikken van de rivier die de draak had geworpen uit zijn mond. En de draak werd toornig op de vrouw en ging heen om oorlog te voeren tegen de overigen van haar nageslacht, zij die Gods geboden houden om de getuigenis van Jezus. " Openbaring 12:1-6, 13-17
"En ik hoorde wat klonk als een grote menigte, als het gebrul van vele wateren en als luide donderslagen, schreeuwen:.! 'Halleluja Want de Heer God, de Almachtige regeert Laten we ons verheugen en blij en geef hem glorie voor de bruiloft van het Lam is gekomen en zijn bruid heeft zich gereedgemaakt. fijn linnen, licht en schoon, kreeg haar om te dragen. '(Fijn linnen staat voor de rechtvaardige daden der heiligen.) En de engel zeide tot mij:' Schrijf :. "! Gelukkig zijn zij die genodigd zijn tot het bruiloftsmaal van het Lam" "En voegde hij eraan toe, 'Dit zijn de ware woorden van God'" Openbaring 19:6-9
"En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde was voorbijgegaan, en er was geen zee. Ik zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende uit de hemel, van God, bereid als een bruid die zich mooi voor haar man. " Openbaring 21:1-2
"Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verachtelijke, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars -. Hun plaats zal zijn in de zee van vuur en zwavel Dit is de tweede dood een van. de zeven engelen die de zeven schalen, vol van de zeven laatste plagen kwam en zei tegen mij: 'Kom, ik zal u tonen de bruid, de vrouw van het Lam. "En hij voerde mij weg in de geest op een berg grote en hoog, en toonde mij de heilige stad, Jeruzalem, nederdalende uit de hemel van God. Het straalde van de heerlijkheid van God, en zijn glans was als dat van een zeer kostbaar juweel, als een jaspis, helder als kristal. Het had een grote, hoge muur met twaalf poorten, en twaalf engelen aan de poorten. Op de poorten werden geschreven de namen van de twaalf stammen van Israël. Er waren drie poorten op het oosten, drie op het noorden, drie op het zuiden en drie op het westen. De muur der stad had twaalf fundamenten en daarop de namen van de twaalf apostelen van het Lam. "Openbaring 21:8-14
Andere geïnspireerde schrijvers identificeren van de hemelse Jeruzalem als de moeder van alle ware gelovigen en, net als het boek Openbaring, leren dat het is de woning van degenen die zijn gemaakt voor altijd af te ronden:
"Want er staat geschreven dat Abraham twee zonen, een door de slavin en de andere door de vrije vrouw had zijn zoon bij de slavin werd geboren op de gewone manier,. Maar zijn zoon door de vrije vrouw werd geboren als gevolg van . een belofte Deze dingen kan figuurlijk worden genomen, voor de vrouwen vertegenwoordigen twee convenanten Een convenant is van de berg Sinaï en is voorzien van kinderen die om slaven te zijn:. Dit is Hagar nu Hagar staat voor de berg Sinaï in Arabië en komt overeen met de huidige stad. van Jeruzalem, omdat zij in de slavernij met haar kinderen. Maar het Jeruzalem dat boven is, is gratis, en dat is onze moeder. " Galaten 4:22-26
"Maar bent u hier aan de berg Sion, naar het hemelse Jeruzalem, de stad van de levende God. U bij ons aan duizenden en duizenden engelen in vreugdevolle assemblage, de kerk van de eerstgeborene, van wie de namen geschreven zijn in de hemel. Je hebt tot God komen, de rechter van alle mensen, tot de geesten der rechtvaardigen, die de voleinding, tot Jezus, de middelaar van een nieuw verbond, en tot de besprenkelde bloed dat een beter woord dan het bloed van Abel spreekt. " Hebreeën 12:22-24
NT commentator G.K. Beale vat meesterlijk de bedoelde betekenis van Openbaring 14:4. Sprekend over de kenmerken van de 144.000, Beale merkt:
Ten eerste zijn ze degenen die "die niet vervuild door vrouwen, want zij zijn maagden." De betekenis van "vervuild" en "maagden" is fel bediscussieerd.
Letterlijke weergaven. Sommigen zien in "maagden" een letterlijke verwijzing naar een groep celibataire christelijke mannen of om celibatair christelijke mannen en vrouwen (vgl. Mat. 19:12). Een probleem met deze letterlijke uitzicht is dat nergens anders is de Schrift seksuele relaties te bekijken in de band van het huwelijk als zondig. Bovendien, als de 144.000 is een symbool voor het gehele volk van God, zou dat betekenen dat John vereiste celibaat voor de hele kerk, die onwaarschijnlijk is.
Ook doet deze vers meer in het algemeen verwijzen naar die, getrouwd of ongehuwd, die zich van stemming onthouden alleen letterlijke seksuele immoraliteit. Dichter bij de beoogde idee, nog maar te letterlijk, is Carrington het voorstel van het begrip betreft christenen die zich onthield van de seksuele rituelen die verband houden met de heidense tempels en afgoderij (hoewel hij nog steeds open voor een meer figuratieve begrip) ...
In de uiteindelijke analyse, is het beter om parthenoi ("maagden") te begrijpen als een metafoor van alle ware heiligen die nog niet aangetast op verschillende manieren met de wereld omdat ze trouw gebleven als een maagdelijke bruid naar haar verloofde (zoals in 19: 7-9, 21:2, 2 Kor 11:2).. Natuurlijk moet dit het geval zijn wanneer de conclusie al bereikt bovenstaande is juist dat de 144.000 alle ware gelovigen te vertegenwoordigen. Satake merkt op dat in de enige andere plaatsen in de tekst waar heiligen rondom Christus (7:09, 17; 19:8-9), is het altijd de hele verlost gemeenschap die dat doet. Bovendien, als de 144.000 is een figuurlijke nummer voor de volledigheid, waarom dan niet de vermelding van "maagden" ook figuurlijk op dezelfde wijze? Brutsch eens, hoewel hij noemt de mogelijkheid dat een letterlijke groep maagden zou kunnen worden genoemd als metonymous voor de hele gemeenschap verlost. Dat Jeruzalem en het beeld van een "voorbereid bruid" zijn zowel figuratieve als voor de gehele kerk in 21:2 dwingt een all-inclusive symbolische interpretatie van de "maagden" hier.
Deze figuratieve weergave wordt nog verder versterkt door het feit dat niet alleen is Jeruzalem als een bruid, op basis van het OT (zie op 21:2), maar "maagd" herhaaldelijk wordt toegepast op de natie van Israël in het Oude Testament ("maagd van Israël" en soortgelijke zinnen in 2 Kon 19:21;.. Jesaja 37:22, Jeremia 14:17;. 18:13, 31:4, 13, 21, Lam 1:15;. 2:13; Amos 5:2) . Het Hebreeuws voor "virgin" in het merendeel van de passages is weergegeven in de LXX door parthenos. Mogelijk zelfs in de achtergrond is Jeremia 31, waar hetzelfde woord wordt drie keer gebruikt voor toekomstige zuiverheid van Israël in een context waarin Israël restauratie is gebaseerd met thema's vergelijkbaar met die van Rev 14:1-4: (1) Israël is te "hardop zingen" over zijn redding (Jer. 31:7) en (2) "juichen op de hoogte van Sion" (v 12), waar ze met God te zijn (v 6), (3) ze zijn opgeslagen als een "overblijfsel" (v 7), (4) ze Gods 'eerstgeboren' (v 9; zie hieronder betreffende de associatie van "eerstgeborene" met "eerstelingen"). Dat ten minste de brede achtergrond van Israël als "maagd" misschien wel in het achterhoofd wordt verder gesuggereerd door het feit dat achter het begrip "besmetting" in Openbaring 14:4 is OT Israël verontreiniging met afgoderij (zie hieronder) en dat de Dezelfde gedachte is bij de hand in 14:8-11. Bovendien, "maagd" als een verkapte verwijzing naar het nieuwe Israël in 14:4 past wonderwel met de verleiding om immoraliteit te plegen met de nationale Babylon, die ook figuratief in context (14:8).
Parthenoi is mannelijk om te voldoen aan de voorgaande houtoi en hoi egorasmenoi, die zich kunnen zijn veranderd van een vrouwelijke "144.000", omdat in het OT de vertegenwoordigers van de twaalf stammen van Israël waren mannen (1QSa 2.11-17 zegt dat Ps 2.: 7 zal worden voldaan als de Messias komt naar Qumran en de mannelijke "hoofden" van de "stammen van Israël zitten voor hem"). Parthenoi kan ook zijn mannelijke als onderdeel van een foto van die nog niet had (figuurlijk) onwettige omgang met 'de grote hoer "(17:1). "Babylon de Grote ... die heeft al de volkeren heeft doen drinken van de wijn van de hartstocht van haar hoererij" (14:8). Ook inbegrepen is het idee van zich te onthouden van keizerlijke en regionale afgoderij. Dat de metaforische beschrijving van Babylon als een hoer verder wordt ontwikkeld in 14:8, vlak na 14:1-4, en in 17:1-5 laat zien dat de weergave van maagdelijke heiligen ook figuratief is. De hoer metafoor in 14:8 is een ontwikkeling van de immorele "vrouwen" (gunaikon) van v 4 met wie christelijke maagden niet zijn verontreinigd. De twee metaforen van een immorele "vrouw" (gune) en "hoer" (porne) worden herhaaldelijk gelijkgesteld in 17:1-9, 15-18 in het verlengde van de foto's in 14:4, 8. Alford pleit tegen dit verband op de basis dat gune is meervoud in 14:4 en enkelvoud in de l. 17, maar dit gaat voorbij aan de zakelijke aard van de afbeeldingen in Openbaring (bijvoorbeeld gune in 12:01, 19:7 en 21:9 is zeker corporate) en de beschrijving in 17:5 van de Babylonische vrouw als "de moeder van de hoeren . ' (Beale, de nieuwe internationale Griekse Testament commentaar - Het Boek van de Openbaring [Wm B. Eerdmans Publishing Co & Paternoster Press, 1999.], Pp 738-740; vet is door ons)
In het licht van het voorgaande, hoe kon iemand zo schaamteloos vervormen Openbaring 14:4 te betekenen dat de Bijbel vrouwen als verderfelijke beschouwt?