abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112439432
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:02 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als iemand onderdanig moet zijn aan iemand anders dan is er geen sprake van gelijkwaardigheid mafkees. |:(
Dan heb jij blijkbaar de moderne vertaling gebruikt en niet de context van de verzen die je poste.
Waar staat in de Bijbel waar vrouwen verkracht/geslagen of geminacht worden? Ga je me dat nog uitleggen ?

Wat is dan gelijk aan de islam dan, leg even eens uit graag :)
Ga je meer Bijbelse verzen uit het verband rukken en posten :)
Lees je nooit context ervan voordat je post?

Mafkees weet zelf niet wat je post _O-
  maandag 4 juni 2012 @ 20:08:06 #227
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112439695
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:00 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Staat niet in van beledigd de vrouw of onderwerp de vrouw.

Beledigen niet, onderwerpen wel.

quote:
Ik lees niet dat de vrouw wordt geslagen/onderworpen of minachting worden, wat is je punt?

Onderworpen en minachting wel.

quote:
Onderdanig heeft niets met gelijkheid te maken vriend, waar je het dat geleerd?

Waarom citeer je het dan? Je ontkracht je eigen stelling?

quote:
Onderdanigheid is heeft niets met gelijkheid te maken, tenzij jij wel zo ziet en heb daar een probleem mee met de context ervan.
Waarom citeer je het dan? Je ontkracht dus je eigen stelling?

quote:
Het verschil is de Bijbel worden geen vrouwen geslagen/geminacht of verkracht worden.
Waar staat dat in de Bijbel dan?
Oh, wel verkracht.

Numeri 31:7-18
spreekt van moord, verkrachting en plundering, waarbij Mozes en god dit goedkeuren, in het bijzonder hetverkrachten van maagden, stelletje smeerlappen:
7 En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de HEERE Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was.8 Daartoe doodden zij boven hun verslagenen, de koningen der Midianieten, Evi, en Rekem, en Zur, en Hur, en Reba, vijf koningen der Midianieten; ook doodden zij met het zwaard Bileam, den zoon van Beor.9 Maar de kinderen Israels namen de vrouwen der Midianieten, en hun kinderkens gevangen; zij roofden ook al hunbeesten, en al hun vee, en al hun vermogen.10 Voorts al hun steden met hun woonplaatsen, en al hun burchten verbrandden zij met vuur.11 En zij namen al den roof, en al den buit, van mensen en van beesten.12 Daarna brachten zij de gevangenen, en den buit, en den roof, tot Mozes en tot Eleazar, den priester, en tot devergadering der kinderen Israels, in het leger, in de vlakke velden van Moab, dewelke zijn aan de Jordaan van Jericho.

9
13 Maar Mozes en Eleazar, de priester, en alle oversten der vergadering, gingen uit hen tegemoet, tot buiten voor het leger.14 En Mozes werd grotelijks vertoornd tegen de bevelhebbers des heirs, de hoofdlieden der duizenden, en de hoofdliedender honderden, die uit den strijd van dien oorlog kwamen.15 En Mozes zeide tot hen: Hebt gij dan alle vrouwen laten leven?16 Ziet, deze waren, door den raad van Bileam, den kinderen Israels, om oorzake der overtreding tegen den HEERE tegeven, in de zaak van Peor; waardoor die plaag werd onder de vergadering des HEEREN.17 Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een manbekend heeft.18 Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112439839
Die laatste 4 teksten gaan over het huwelijk. Man betekent hier echtgenoot.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:13:37 #229
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112440045
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:10 schreef Gedoetje het volgende:
Die laatste 4 teksten gaan over het huwelijk. Man betekent hier echtgenoot.
Knap hoe het altijd weer rechtgeluld wordt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112440220
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Beledigen niet, onderwerpen wel.

[..]

Onderworpen en minachting wel.

[..]

Waarom citeer je het dan? Je ontkracht je eigen stelling?

[..]

Waarom citeer je het dan? Je ontkracht dus je eigen stelling?
Als je verder geen argument voor hebt, kan je beter wijs je mond houden.

[..]

quote:
Oh, wel verkracht.

Numeri 31:7-18
spreekt van moord, verkrachting en plundering, waarbij Mozes en god dit goedkeuren, in het bijzonder hetverkrachten van maagden, stelletje smeerlappen:
7 En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de HEERE Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was.8 Daartoe doodden zij boven hun verslagenen, de koningen der Midianieten, Evi, en Rekem, en Zur, en Hur, en Reba, vijf koningen der Midianieten; ook doodden zij met het zwaard Bileam, den zoon van Beor.9 Maar de kinderen Israels namen de vrouwen der Midianieten, en hun kinderkens gevangen; zij roofden ook al hunbeesten, en al hun vee, en al hun vermogen.10 Voorts al hun steden met hun woonplaatsen, en al hun burchten verbrandden zij met vuur.11 En zij namen al den roof, en al den buit, van mensen en van beesten.12 Daarna brachten zij de gevangenen, en den buit, en den roof, tot Mozes en tot Eleazar, den priester, en tot devergadering der kinderen Israels, in het leger, in de vlakke velden van Moab, dewelke zijn aan de Jordaan van Jericho.

9
13 Maar Mozes en Eleazar, de priester, en alle oversten der vergadering, gingen uit hen tegemoet, tot buiten voor het leger.14 En Mozes werd grotelijks vertoornd tegen de bevelhebbers des heirs, de hoofdlieden der duizenden, en de hoofdliedender honderden, die uit den strijd van dien oorlog kwamen.15 En Mozes zeide tot hen: Hebt gij dan alle vrouwen laten leven?16 Ziet, deze waren, door den raad van Bileam, den kinderen Israels, om oorzake der overtreding tegen den HEERE tegeven, in de zaak van Peor; waardoor die plaag werd onder de vergadering des HEEREN.17 Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een manbekend heeft.18 Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.
Waar gaat Numbers Chapter 31 over ? voordat je mond voorbij gaat lieverd :)
  maandag 4 juni 2012 @ 20:17:54 #231
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112440321
Leuk als je verkracht wordt dit:

Deuteronomium 22:23-24
wordt geschreven:
23 Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zalgevonden, en bij haar gelegen hebben;24 Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven; de jongedochter, ter oorzake, dat zij niet geroepen heeft in de stad, en den man, ter oorzake dat hij zijns naasten vrouw vernederd heeft; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen
  maandag 4 juni 2012 @ 20:20:11 #232
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112440493
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:16 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Als je verder geen argument voor hebt, kan je beter wijs je mond houden.

Nou geef eens een argument voor JOUW standpunt dan?

quote:
Waar gaat Numbers Chapter 31 over ? voordat je mond voorbij gaat lieverd :)
Dat gaat over het makkelijk verkrijgen van vrouwen.
pi_112440638
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Knap hoe het altijd weer rechtgeluld wordt.
Ef. 5:25 Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, 26 om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord.
Valt de opdracht voor vrouwen mog wel mee.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:23:09 #234
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112440664
Hoe lullen jullie dit recht?

Deuteronomium 21:1014
10 Wanneer gij zult uitgetogen zijn tot den strijd tegen uw vijanden; en de HEERE, uw God, hen zal gegeven hebben in uwhand, dat gij hun gevangenen gevankelijk wegvoert;11 En gij onder de gevangenen zult zien een vrouw, schoon van gedaante, en gij lust tot haar gekregen zult hebben, dat gij ze u ter vrouwe neemt;12 Zo zult gij haar binnen in uw huis brengen; en zij zal haar hoofd scheren, en haar nagelen besnijden.13 En zij zal het kleed harer gevangenis van zich afleggen, en in uw huis zitten, en haar vader en haar moeder een maand lang bewenen; en daarna zult gij tot haar ingaan, en haar man zijn, en zij zal u ter vrouwe zijn.14 En het zal geschieden, indien gij geen behagen in haar hebt, dat gij haar zult laten gaan naar haar begeerte; doch gij zult haar geenszins voor geld verkopen, gij zult met haar geen gewin drijven, daarom dat gij haar vernederd hebt.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:24:03 #235
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112440719
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:22 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Ef. 5:25 Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, 26 om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord.
Valt de opdracht voor vrouwen mog wel mee.
En je hebt ze lief door ze te verbieden te spreken in de menigte, de mond te snoeren en te zeggen dat ze geen les mogen geven aan mannen? Dat staat er ook namelijk.
pi_112441137
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Leuk als je verkracht wordt dit:

Deuteronomium 22:23-24
wordt geschreven:
23 Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zalgevonden, en bij haar gelegen hebben;24 Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven; de jongedochter, ter oorzake, dat zij niet geroepen heeft in de stad, en den man, ter oorzake dat hij zijns naasten vrouw vernederd heeft; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen
Knul, je mist heel de context ervan. Moeilijk he Bijbel lezen.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:31:54 #237
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112441233
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:30 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Knul, je mist heel de context ervan. Moeilijk he Bijbel lezen.
De perfecte christenmanier om alles recht te lullen, context.
pi_112441238
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

En je hebt ze lief door ze te verbieden te spreken in de menigte, de mond te snoeren en te zeggen dat ze geen les mogen geven aan mannen? Dat staat er ook namelijk.
Wanneer ga je eens de context ervan lezen en plaatsen,waarom zo verzen kiezen en plaatsen waar jij DENKT dat de Bijbel toelaat tot verkrachten ?
pi_112441271
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De perfecte christenmanier om alles recht te lullen, context.
Ik vroeg haal de context erbij, meer vroeg ik niet want je zit naar je eigen lust te vertalen.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:42:53 #240
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112441954
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:31 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Wanneer ga je eens de context ervan lezen en plaatsen,waarom zo verzen kiezen en plaatsen waar jij DENKT dat de Bijbel toelaat tot verkrachten ?
Ik heb een apart topic aangemaakt voor die bewering van het rukken uit de context. Waarom is JOUW context wél goed? Leg mij maar eens uit. :)
  maandag 4 juni 2012 @ 20:50:22 #241
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_112442436
Je moet de Koran en de Bijbel niet veroordelen omdat ze teksten hebben die waarschijnlijk vrij cultureel verantwoord waren in die tijd. Het quoten van teksten is dan ook zlinloos. Wie je kunt veroordelen zijn de mensen die al die eeuwen later die teksten letterlijk nemen. Extremisten, veelal.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_112442559
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb een apart topic aangemaakt voor die bewering van het rukken uit de context. Waarom is JOUW context wél goed? Leg mij maar eens uit. :)
Niet mijn context, maar van de mensen die toen leefde net zoals ik de context van de verzen van de Koran gebruikt uit een islamitische bron.

Jij haalt aan uit verzen en zegt tegenovergesteld wat de context zegt en dat is mij punt en vandaar dat jij naar je eigen lust oordeelt over verzen waar je geen kennis van hebt.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:53:31 #243
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112442686
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:52 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Niet mijn context, maar van de mensen die toen leefde net zoals ik de context van de verzen van de Koran gebruikt uit een islamitische bron.
Ja, die mensen leefden ook toen, je kunt niet zeggen: Bij mijn eigen geloof was dat uit die tijd, dat moet je zo zien, maar bij de Koran hoeft dat niet. Klaag er dan ook niet over, want je moet het in zijn tijd zien.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:54:43 #244
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112442767
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:52 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Jij haalt aan uit verzen en zegt tegenovergesteld wat de context zegt en dat is mij punt en vandaar dat jij naar je eigen lust oordeelt over verzen waar je geen kennis van hebt.
Bewijs mij dat ik het tegenovergestelde zeg, er staat namelijk in dat ze zomaar die vrouwen van andere volkeren mogen hebben. Als jij daar wat anders in leest, zit jij de bijbel te verdraaien.
pi_112442869
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef Strani het volgende:
Je moet de Koran en de Bijbel niet veroordelen omdat ze teksten hebben die waarschijnlijk vrij cultureel verantwoord waren in die tijd. Het quoten van teksten is dan ook zlinloos. Wie je kunt veroordelen zijn de mensen die al die eeuwen later die teksten letterlijk nemen. Extremisten, veelal.
Ik veroordeel de Koran omdat het zegt dood de mensen van de boek en dat zijn Christenen en Joden.
Te context van de Koran is niet cultureel maar door commentaren van Mohammed metgezellen.

Ik heb juist een paar delen uit de verzen van de Koran met commentaren van gezellen van Mohammed en Mohammed zelf uit een Islamitische bron. Dat is waar Metall mist.
pi_112443006
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Bewijs mij dat ik het tegenovergestelde zeg, er staat namelijk in dat ze zomaar die vrouwen van andere volkeren mogen hebben. Als jij daar wat anders in leest, zit jij de bijbel te verdraaien.
Als ik moet bewijzen, dan moet ik eerst tijd hebben om de context van de verzen en de hoofdstuk die jij gaf aanvragen en dat kan even duren voordat ik het krijg.

Ik plaats altijd een vers van de Koran met de commentaren (context van de vers) erbij van een Islamitische bron. Nu jij nog en dan kunnen we verder discussie voeren :)
  maandag 4 juni 2012 @ 20:58:08 #247
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112443007
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:56 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ik veroordeel de Koran omdat het zegt dood de mensen van de boek en dat zijn Christenen en Joden.
Te context van de Koran is niet cultureel maar door commentaren van Mohammed metgezellen.

Ik heb juist een paar delen uit de verzen van de Koran met commentaren van gezellen van Mohammed en Mohammed zelf uit een Islamitische bron. Dat is waar Metall mist.
In de Bijbel staat dat volkeren gedood moeten worden die niet handelen volgens de wil van JHWH, ook de kinderen en vrouwen, als jij dat wel goed vind, dan ben je net zo fout bezig.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:58:47 #248
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112443046
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:58 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Als ik moet bewijzen, dan moet ik eerst tijd hebben om de context van de verzen en de hoofdstuk die jij gaf aanvragen en dat kan even duren voordat ik het krijg.

Ik plaats altijd een vers van de Koran met de commentaren (context van de vers) erbij van een Islamitische bron. Nu jij nog en dan kunnen we verder discussie voeren :)
www.biblija.net, daar kun je ze allemaal zo krijgen, gebruik ook vaak, die hoef je niet eerst op te vragen, al die teksten.
pi_112443160
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

In de Bijbel staat dat volkeren gedood moeten worden die niet handelen volgens de wil van JHWH, ook de kinderen en vrouwen, als jij dat wel goed vind, dan ben je net zo fout bezig.
Klopt, maar zegt niet dood alle niet Joden dat zegt ook de context van de verzen.
Wat God doet is zijn wet, als God zegt dat deze volk kampt met ziektes en afgoden eren dan zal God hen veroordelen en vernietigen hoe hart het ook klinkt in jou oren.

Maat zegt niets over dood alle NIET Joden oftewel Gods volk.
pi_112443362
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

www.biblija.net, daar kun je ze allemaal zo krijgen, gebruik ook vaak, die hoef je niet eerst op te vragen, al die teksten.
Jij begon te posten met al die verzen met zogenaamde ongelijkheid, dat leert de Bijbel niet als je ook de Bijbel bestudeerd.

En die link van je gebruik ik nooit, want ik gebruik altijd de King James site wat de meest en verreweg de duidelijkste vertaling is van alle vertalingen uit meer dan 30.000 manuscripten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')