abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:31:18 #151
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114073392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:13 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:

[..]

Ja al die lastige posts hier :+ Tijd voor wat luchtigs
Wat is 'hot' momenteel?
The view from nowhere.
pi_114094013
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:31 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat is 'hot' momenteel?
Volgens het boek is het in Turkije momenteel in om de hoofddoek aan de bovenkant puntig te dragen. Bij de Nederlandse dames denk ik hoofddoek + volle make-upgezicht? Op al die foto's is de model hevig gepoederd. En volgens mij zijn haar wenkbrauwen ook nog geëpileerd :o
  donderdag 12 juli 2012 @ 02:03:12 #153
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114094403
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:46 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:

[..]

Volgens het boek is het in Turkije momenteel in om de hoofddoek aan de bovenkant puntig te dragen. Bij de Nederlandse dames denk ik hoofddoek + volle make-upgezicht?
Dan ga ik voor de puntige bovenkant stijl. Denk ik. Al zou ik daar eigenlijk een foto voor moeten zien.

quote:
Op al die foto's is de model hevig gepoederd. En volgens mij zijn haar wenkbrauwen ook nog geëpileerd :o
Reken maar.
The view from nowhere.
pi_114094580
Moslimas dragen een hoofddoek zodat mannen ze geen aandacht schenken,sorry hoor maar als ik iemand met een doek om dr kop zie lopen staar ik diegene juist aan
pi_114094925
Vanwege die hoofddoeken veranderen veel moslims in geile intolerante beesten. Daardoor denken ze dat een hoofddoek nog crucialer is.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_114135610

Relevant.
Conscience do cost.
pi_114182267
En als ze gay waren?
We're slowly approaching inevitable death.
pi_114532711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:49 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Voor de geïnteresseerden:

[ afbeelding ]

Vorige week gekocht bij Tanger supermarkt in Amsterdam (plein '40/'45) voor ¤ 2 of ¤ 3,-. Mooie foto's + een paar leuke artikelen.
Wat 3 euro? Ik wil ook graag de hoofdboek bestellen, alleen vraagt bol.com 45 euro ervoor, gaat mij een beetje te fuuuurrrrrrrr :{w

http://www.bol.com/nl/order/basket.html?_requestid=153771
...
pi_114533303
de reden waarom de Kuran een wonder is, is omdat het spreekt over zaken die mensen onmogelijk in die tijd konden weten; feiten die later zijn ontdekt!

een paar voorbeelden;

En hij is het, Die de nacht en dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een vaste baan.

(Kuran hoofdstuk 21 vers 34)

In dit vers wordt verteld dat de planeten om ons heen in een vaste baan voort zweven. Dit vers werd geopenbaard in een tijd waarin mensen dachten dat de aarde plat was, laat staan dat ze zo veel astronomisch kennis konden hebben.

Een ander vers spreekt over het ontstaan van het heel, het komt precies overeend met de ' big bang' theorie van de tegenwoordige wetenschappers. Het is alsof zij hun theorie uit de Kuran hebben gehaald:

Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

(Kuran hoofdstuk 21 vers 30)

Een ander vers spreekt over de beschermde functie van de atmosfeer. De atmosfeer van de aarde beschertm ons tegen de meteorieten waarvan jaarlijks miljoenen naar de aarde vallen. het beschermt ons tegen de gevaarlijke ultra violet stralingen van de zon.

En Wij hebben de hemel gemaakt tot een welbeschermd dak; niettemin wenden zij zich af van deze tekenen.

(Kuran hoofdstu 21 vers 32)

In de Kuran kun je meer dan 800 verzen vinden die wij als wonderen kunnen definiëren. Het zijn onderwerpen die variëren vanaf de sterren in de hemelen tot en met de ontwikkeling van het embryo in de baarmoeder.
...
  zondag 22 juli 2012 @ 16:57:54 #160
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114534229
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
de reden waarom de Kuran een wonder is, is omdat het spreekt over zaken die mensen onmogelijk in die tijd konden weten; feiten die later zijn ontdekt!

een paar voorbeelden;

En hij is het, Die de nacht en dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een vaste baan.

(Kuran hoofdstuk 21 vers 34)

In dit vers wordt verteld dat de planeten om ons heen in een vaste baan voort zweven. Dit vers werd geopenbaard in een tijd waarin mensen dachten dat de aarde plat was, laat staan dat ze zo veel astronomisch kennis konden hebben.
Dat geloven alleen de Islamieten. De rest van de wereld weet dat dit propaganda is. Het Heliocentrische model was al 1000 jaar voor Mohammed bekend bij de oude grieken.

quote:
Een ander vers spreekt over het ontstaan van het heel, het komt precies overeend met de ' big bang' theorie van de tegenwoordige wetenschappers. Het is alsof zij hun theorie uit de Kuran hebben gehaald:

Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

(Kuran hoofdstuk 21 vers 30)

Een ander vers spreekt over de beschermde functie van de atmosfeer. De atmosfeer van de aarde beschertm ons tegen de meteorieten waarvan jaarlijks miljoenen naar de aarde vallen. het beschermt ons tegen de gevaarlijke ultra violet stralingen van de zon.

En Wij hebben de hemel gemaakt tot een welbeschermd dak; niettemin wenden zij zich af van deze tekenen.

(Kuran hoofdstu 21 vers 32)

In de Kuran kun je meer dan 800 verzen vinden die wij als wonderen kunnen definiëren. Het zijn onderwerpen die variëren vanaf de sterren in de hemelen tot en met de ontwikkeling van het embryo in de baarmoeder.
Alleen bedoeld om de onwetenden het idee te geven dat de koran heel bijzonder is.
The view from nowhere.
pi_114543599
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:15 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Wat 3 euro? Ik wil ook graag de hoofdboek bestellen, alleen vraagt bol.com 45 euro ervoor, gaat mij een beetje te fuuuurrrrrrrr :{w

http://www.bol.com/nl/order/basket.html?_requestid=153771
Ja ik zag de prijs bij bol.com 8)7 Zou het misschien echt een boek zijn bij bol.com? Die ik heb is meer een tijdschrift. Geen idee of het trouwens nog te koop is bij Tanger. Toen ik het kocht lag het in een winkelwagen bij de kassa.
pi_114545213
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:57 schreef deelnemer het volgende:
Dat geloven alleen de Islamieten. De rest van de wereld weet dat dit propaganda is. Het Heliocentrische model was al 1000 jaar voor Mohammed bekend bij de oude grieken.
Enkel de bas-reliëf op onderstaande link is relevant:
http://thekatycapsule.com(...)opolis-africa-found/

Even de planeten tellen die rond de zon draaien ( linkerbovenhoek). Wisten de sumeriërs ook al, lang voor de Grieken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sumeriers
pi_114551336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 02:12 schreef RP333 het volgende:
Moslimas dragen een hoofddoek zodat mannen ze geen aandacht schenken,sorry hoor maar als ik iemand met een doek om dr kop zie lopen staar ik diegene juist aan
idd in arabie val je met een hoofddoek niet op, in nederland denk je he een moslima.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  maandag 23 juli 2012 @ 00:46:26 #164
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_114553514
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

een paar voorbeelden;
Het lijkt mij eigenlijk waarschijnlijker dat de schrijver van die verzen zich baseerde op traditionele ideeën over de vorm van de aarde en het universum die bij de volkeren van het Midden-Oosten gangbaar waren. Zie deze bron voor een samenvatting.* Een paar overeenkomsten:

1. De hemel als dak of koepel.
quote:
Bron: "Egyptians, Mesopotamians, Canaanites, Hittites, and Israelites all thought of the cosmos in terms of tiers: the earth was in the middle with the heavens above and the netherworld beneath. In general people believed that there was a single continent... This continent had high mountains at the edges that held up the sky, which they thought was somewhat solid (whether it was envisioned as a tent or as a more substantial dome)."
quote:
Koran:** "En wij hebben de hemel gemaakt tot een welbewaard dak." (21:32)
2. Hemellichamen draaien in vaste banen om de aarde heen.
quote:
Bron: "The heavens where deity dwelt were above the sky, and the netherworld was beneath the earth... The sun moved through the sky during the day and then moved during the night into the netherworld, where it traversed under the earth to its place of rising for the next day. The stars were engraved on the sky and moved in tracks through their ordained stations.
quote:
Koran: "Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een vaste baan, een elk voortijlend in kringloop." (21:34)
3. De aarde wordt door zuilen op zijn plaats gehouden.
quote:
Bron: "Flowing all around this cosmos were the cosmic waters, which were held back by the sky, and on which the earth floated, though they conceived of the earth as supported on pillars."
quote:
Koran: "En Wij hebben in de aarde pijlers gesteld, opdat zij niet met hen zou wankelen..." (21:31)
* = John Walton, Ancient Near Eastern Thought and the Old Testament, p. 166-167
** vert. v. J.H. Kramers
pi_114571848
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het lijkt mij eigenlijk waarschijnlijker dat de schrijver van die verzen zich baseerde op traditionele ideeën over de vorm van de aarde en het universum die bij de volkeren van het Midden-Oosten gangbaar waren. Zie deze bron voor een samenvatting.* Een paar overeenkomsten:

1. De hemel als dak of koepel.

[..]

[..]

2. Hemellichamen draaien in vaste banen om de aarde heen.

[..]

[..]

3. De aarde wordt door zuilen op zijn plaats gehouden.

[..]

[..]

* = John Walton, Ancient Near Eastern Thought and the Old Testament, p. 166-167
** vert. v. J.H. Kramers
Dat zijn wel ontzettende speculatieve lezingen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 23 juli 2012 @ 18:24:07 #166
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_114572229
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:10 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat zijn wel ontzettende speculatieve lezingen.
Heb je het over de Oosterse kosmologie zoals die in de moderne bron wordt beschreven? Of bedoel je dat de vertalingen van Kamers speculatief zijn?
pi_114572331
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:24 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Heb je het over de Oosterse kosmologie zoals die in de moderne bron wordt beschreven? Of bedoel je dat de vertalingen van Kamers speculatief zijn?
Ik heb het over het verband tussen de vertalingen en de oosterse kosmologie. Ik heb eerlijk gezegd nooit eerder zulke uitleg van die verzen gezien.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_114572606
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:26 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik heb het over het verband tussen de vertalingen en de oosterse kosmologie. Ik heb eerlijk gezegd nooit eerder zulke uitleg van die verzen gezien.
Dat krijg je er van als je een oversekste architect zonder enige theologische achtergrond verzen laat interpreteren.
  maandag 23 juli 2012 @ 19:33:20 #169
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_114574586
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:26 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Tja. Ik ga er zelf van uit dat dit soort verzen de lezer niet zozeer moeten inlichten over de laatste stand van zaken op het gebied van astronomie, geologie e.d. maar hem vooral ontzag voor Allah moeten inboezemen, waarbij gebruik wordt gemaakt van "encyclopedische" kennis om zijn almacht beter te doen uitkomen ("Ík ben degene die, zoals jullie allemaal weten..."). Aangezien encyclopedische kennis zelden uit de lucht komt vallen (no pun intended) ligt het dan voor de hand om eerst eens na te gaan op welke regionale tradities de schrijver zich zou hebben kunnen baseren voordat je probeert een link naar de moderne wetenschap te leggen.
pi_114624583
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat krijg je er van als je een oversekste architect zonder enige theologische achtergrond verzen laat interpreteren.
mohammed was toch koopman?
pi_114625153
Dat heb je dan goed opgemerkt dat ik het niet over Mohammed heb, goed zo, een punt voor jou, er is vooruitgang.
pi_114648567
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 23:37 schreef Triggershot het volgende:
Dat heb je dan goed opgemerkt dat ik het niet over Mohammed heb, goed zo, een punt voor jou, er is vooruitgang.
als je sporthoofddoeken voor het jordaanse vrouwenvoetbalteam vooruitgang wil noemen.
pi_114654737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:03 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

als je sporthoofddoeken voor het jordaanse vrouwenvoetbalteam vooruitgang wil noemen.
Sommige dingen zijn vanzelfsprekend voor jou hé? Somalie en Afghanistan hebben dat niet, dus ja, moslimlanden die uberhaupt al een vrouwenteamX hebben vind ik al vooruitgang ja.
pi_114788471
Het viel me op dat alle dames van Jordanie geen hoofddoek ophadden toen ze het stadion binnenliepen. Toen Rogge constateerde dat alle landen deze olympiade vrouwen in hun team hadden werd er prompt ingezoomd op de zwaargesluierde Sarah Attar van Saoedi Arabie, die als laatste land samen met Qatar en Brunei, nu eindelijk ook vrouwen in hun team hebben.

Sarah Attar op de atletiekbaan
  zondag 29 juli 2012 @ 12:47:35 #175
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114798147
Toch jammer want zo'n hoofddoek geeft toch weer extra plek voor sponsor uitingen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')