In de Koran staat dat christenen en joden gerespecteerd dienen te worden, dat is zeker ook omdat Allah wil dat dat gebeurt?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:00 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Klopt, maar zegt niet dood alle niet Joden dat zegt ook de context van de verzen.
Wat God doet is zijn wet, als God zegt dat deze volk kampt met ziektes en afgoden eren dan zal God hen veroordelen en vernietigen hoe hart het ook klinkt in jou oren.
Maat zegt niets over dood alle NIET Joden oftewel Gods volk.
Dat de vrouw tot de man staat als God is gelijk, dat die moet zwijgen omdat het beschamend is als die mannen onderricht is beschamend? Pech voor jou, maar in islamitische landen gebeurt dit, vrouwen worden geleid en onderricht door de man, en daar komt alles uit voort wat je in die landen ziet. Wat jij hier in het westen doet en wat wij in Europese landen doen, gaat volstrekt in tegen de bijbel om de vrouw onderricht te laten worden door de man, vaak gebeurt het tegenovergestelde. Moslims volgen de bijbel beter na dan christenen op dit gebied en het resultaat kun je zien in de islamitische wereld.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:03 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Jij begon te posten met al die verzen met zogenaamde ongelijkheid, dat leert de Bijbel niet als je ook de Bijbel bestudeerd.
En die link van je gebruik ik nooit, want ik gebruik altijd de King James site wat de meest en verreweg de duidelijkste vertaling is van alle vertalingen uit meer dan 30.000 manuscripten.
Dat klopt, maar later wordt er gezegd dat men ze moesten doden, dus een fout in de Koran gevonden. De Koran leid juist naar de Bijbel als men niet weet en raadpleeg de mensen van de Boek de Bijbel dus en de Bijbel zegt dat de Koran een valse leer is een bedrieger waar mensen worden misleid.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:03 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
In de Koran staat dat christenen en joden gerespecteerd dienen te worden, dat is zeker ook omdat Allah wil dat dat gebeurt?
Niet God, dus pech voor jou zoals ik al zei lees de context ervan.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat de vrouw tot de man staat als God is gelijk, dat die moet zwijgen omdat het beschamend is als die mannen onderricht is beschamend? Pech voor jou, maar in islamitische landen gebeurt dit, vrouwen worden geleid en onderricht door de man, en daar komt alles uit voort wat je in die landen ziet. Wat jij hier in het westen doet en wat wij in Europese landen doen, gaat volstrekt in tegen de bijbel om de vrouw onderricht te laten worden door de man, vaak gebeurt het tegenovergestelde. Moslims volgen de bijbel beter na dan christenen op dit gebied en het resultaat kun je zien in de islamitische wereld.
Leugens, leugens en nog een leugens. Paulus zegt dat de vrouw tot de man staat als de man tot God. Lees de Bijbel eens een keer vriend, je bent tenslotte een christen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:09 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Niet God, dus pech voor jou zoals ik al zei lees de context ervan.
Nog iets, iedereen moet onderdanig zijn voor Jezus man en vrouw, want Jezus is God in vlees. en zegt dat vrouwen gelijk zijn als mannen, dat jij een oude testament bij haalt om je punt te bewijzen wat je niet eens de context ervan hebt gelezen en zowel als de brieven van Paulus weerlegd Jezus alles namelijk want je gaat echt hard op je snuit.
Nogmaals, lees eerst de context en niet jou aannames.
Er staat nergens in de bijbel dat Allah een bedrieger is.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar later wordt er gezegd dat men ze moesten doden, dus een fout in de Koran gevonden. De Koran leid juist naar de Bijbel als men niet weet en raadpleeg de mensen van de Boek de Bijbel dus en de Bijbel zegt dat de Koran een valse leer is een bedrieger waar mensen worden misleid.
Kortom, de Bijbel leert dat satan een bedrieger is en de Koran leert dat Allah een bedrieger is om zo even snel te verwoorden.
Ik plaats even paar duidelijke verzen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat de vrouw tot de man staat als God is gelijk, dat die moet zwijgen omdat het beschamend is als die mannen onderricht is beschamend? Pech voor jou, maar in islamitische landen gebeurt dit, vrouwen worden geleid en onderricht door de man, en daar komt alles uit voort wat je in die landen ziet. Wat jij hier in het westen doet en wat wij in Europese landen doen, gaat volstrekt in tegen de bijbel om de vrouw onderricht te laten worden door de man, vaak gebeurt het tegenovergestelde. Moslims volgen de bijbel beter na dan christenen op dit gebied en het resultaat kun je zien in de islamitische wereld.
Bla en Bla we hebben over God en God zegt dat vrouw en man gelijk zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Leugens, leugens en nog een leugens. Paulus zegt dat de vrouw tot de man staat als de man tot God. Lees de Bijbel eens een keer vriend, je bent tenslotte een christen.
Dan is de mens gelijk aan God volgens jouw redenering. Daar ben ik het overigens volstrekt mee eens hoor.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:23 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Bla en Bla we hebben over God en God zegt dat vrouw en man gelijk zijn.
Dat klopt, Satan kan worden gezien als de God van de Koran vanwege vele Satanische verzen in de Koran staat zelfs in de Koran dat Mohammed is misleid door Satan of een Demonquote:Op maandag 4 juni 2012 21:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Er staat nergens in de bijbel dat Allah een bedrieger is.
“Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid. Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. "quote:Op maandag 4 juni 2012 21:22 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik plaats even paar duidelijke verzen.
Colossians 3:19—Husbands, love your wives and do not be harsh with them.
Ephesians 5:25—Husbands, love your wives, just as Christ loved the church and gave himself up for her.
Galatians 3:26-29—You are all sons of God through faith in Christ Jesus, for all of you who were baptized into the name of Christ have clothed yourselves with Christ. There is neither Jew nor Greek, slave nor free, male nor female, for you are all one in Christ Jesus. If you belong to Christ, then you are Abraham’s seed, and heirs according to the promise.
Want als dit erop staat, dan zou het een tegen woord zijn oftewel een fout in de Bijbel toch?
Dus jou verzen spreekt totaal tegen met deze verzen, dus het klopt niet wat jij DENKT.
Ik zal voor aanvragen van de verzen wat de context zegt, dat gaat wel even duren.
Knul, waarom zeg je altijd mijn redenering? Ik zeg toch dat de Bijbel leert dat God man en vrouw gelijk zijn en dat de vrouw de dienaar is voor de man en dat betekent dat de vrouw de man zal verzorgen en gehoorzamenquote:Op maandag 4 juni 2012 21:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dan is de mens gelijk aan God volgens jouw redenering. Daar ben ik het overigens volstrekt mee eens hoor.
Wat een onzin. Jezus werd ook verleid door Satan. Dat wat jij zegt is iets waar Salman Rushdie een boek over heeft geschreven, die verzen zijn echter later veranderd en weer kloppend gemaakt, in tegenstelling tot wat jij suggereert, dat die satanische verzen er nog steeds inzitten. Verder is het absurd te beweren dat de God van de Koran Satan is, de God van de Koran waarschuwt juist tegen djinns, de demonen uit de islam.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:25 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dat klopt, Satan kan worden gezien als de God van de Koran vanwege vele Satanische verzen in de Koran staat zelfs in de Koran dat Mohammed is misleid door Satan of een Demon
Jezus verjoeg Satan of Demon
Wat is het verschil tussen overheersen en onderwerpen volgens jou? Jij hebt dus graag een vriendin die jou gehoorzaamt?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:27 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Knul, waarom zeg je altijd mijn redenering? Ik zeg toch dat de Bijbel leert dat God man en vrouw gelijk zijn en dat de vrouw de dienaar is voor de man en dat betekent dat de vrouw de man zal verzorgen en gehoorzamen
God heeft heeft gezegd tegen Eva dat de man de vrouw zal overheersen, niet onderwerpen wat jij hier wilt beweren.
Man fysiek sterker dan de Vrouw om een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen overheersen en onderwerpen volgens jou? Jij hebt dus graag een vriendin die jou gehoorzaamt?
Knap zeg dat in al die eeuwen dat het christendom geheerst heeft, het protestantisme ook, ze nooit gelijkwaardigheid tussen man en vrouw gepropageerd hebben.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:37 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Man fysiek sterker dan de Vrouw om een voorbeeld te noemen.
Ik moet slapen, moet morgen vroeg op
Ik hoop dat ik binnen paar dagen antwoord krijgt over de verzen die je me gaf, wat de context ontbreekt.
Fijne avond verder![]()
Het beste volgens wie? Volgens de vrouw zelf?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:57 schreef Mathemaat het volgende:
Omdat Triggershot nog niet heeft gereageerd, doe ik het wel even als reactie op Kingdom34
De Profeet heeft gezegd: “De beste onder jullie zijn degenen die het beste zijn voor hun vrouwen.” [At-Tirmidhi, Saheeh]
Deze valt inderdaad helaas niets tegenin te brengeen. Ach, dan zeg je gewoon dat ie verkeerd vertaald is .quote:Op maandag 4 juni 2012 20:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Hoe lullen jullie dit recht?
Deuteronomium 21:1014
10 Wanneer gij zult uitgetogen zijn tot den strijd tegen uw vijanden; en de HEERE, uw God, hen zal gegeven hebben in uwhand, dat gij hun gevangenen gevankelijk wegvoert;11 En gij onder de gevangenen zult zien een vrouw, schoon van gedaante, en gij lust tot haar gekregen zult hebben, dat gij ze u ter vrouwe neemt;12 Zo zult gij haar binnen in uw huis brengen; en zij zal haar hoofd scheren, en haar nagelen besnijden.13 En zij zal het kleed harer gevangenis van zich afleggen, en in uw huis zitten, en haar vader en haar moeder een maand lang bewenen; en daarna zult gij tot haar ingaan, en haar man zijn, en zij zal u ter vrouwe zijn.14 En het zal geschieden, indien gij geen behagen in haar hebt, dat gij haar zult laten gaan naar haar begeerte; doch gij zult haar geenszins voor geld verkopen, gij zult met haar geen gewin drijven, daarom dat gij haar vernederd hebt.
Got my back.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:57 schreef Mathemaat het volgende:
Omdat Triggershot nog niet heeft gereageerd, doe ik het wel even als reactie op Kingdom34
De Profeet heeft gezegd: “De beste onder jullie zijn degenen die het beste zijn voor hun vrouwen.” [At-Tirmidhi, Saheeh]
Volgens Mohammed.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:07 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het beste volgens wie? Volgens de vrouw zelf?
Blehquote:Op donderdag 17 mei 2012 14:34 schreef Triggershot het volgende:
Individuele voorkeuren? Moslims scheren ook hun baard terwijl het haram is of geven vrouwen een hand, terwijl het er heel duidelijk staat, waarom doen ze het? Omdat ze zich niet 100% aan de wet houden.
Imam Tahir al-Haddad studeerde rond 1900 af aan de Zaitouna moskee (Maliki jurisprudentie) en schreef een boek over de "achterlijkheid" (mijn korte vertaling van zijn harde woorden) mbt de rol van de vrouw in Islamitische maatschappijen en o.a. de positie die hij innam dat de hoofddoek geen plicht was. Ik wist het ook niet, maar ze zijn er wel geweest blijkbaar.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:34 schreef Triggershot het volgende:
Ik geloof je op je mooie wilde avatars uiteraard, maar ik ken echt geen enkel moslims, met of zonder hoofddoek die de Koran interpreteert waarin het niet expliciet is voorgeschreven nadat ze de betreffende hadiths en exegese hierover hebben gelezen
En wat bedoelt hij met "het beste"? Goed streng in het gareel houden?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:57 schreef Mathemaat het volgende:
Is zeer primaire gevallen zoals salat ook niet, in de Shafie madhab is het verlaten van het gebed executiewaardig, volgens Hanafi weer niet, doet dat iets af aan dat de salaat een verplichting is?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 03:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
BlehDie "wet" is niet eenduidig op de zaken die jij boven benoemt.
Ik ben benieuwd wat zijn redenering en onderbouwing is, kan je dat zeggen? Daar het een beetje een conflict lijkt tussen de uitspraken van Aisha en die van hem..?quote:Imam Tahir al-Haddad studeerde rond 1900 af aan de Zaitouna moskee (Maliki jurisprudentie) en schreef een boek over de "achterlijkheid" (mijn korte vertaling van zijn harde woorden) mbt de rol van de vrouw in Islamitische maatschappijen en o.a. de positie die hij innam dat de hoofddoek geen plicht was. Ik wist het ook niet, maar ze zijn er wel geweest blijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |