abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 05:09:29 #1
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111277112
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:36 schreef hardlopen het volgende:

[..]

:r neej niet de moderator

iedereen hier is een expert Islam _O-
Daarom staat er ook voorzichtig 'volgens mij'. Maar voel je vrij om me te corrigeren.

.. in deel 3!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 08:53:33 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_111278341
Dit was het moment om van de TT hoofddoek mijden topic te maken ;)

Of is die grap al gemaakt? :@
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_111284403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 01:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Christenen en Joden behoren in de Islam tot de 'mensen van het boek' ze zijn niet per definitie kafir, daden zoals het aanbidden van Jezus ipv God en of zijn troon delen met god maakt ze kafir in daad en of 'afgedwaald', 'misleid' van het 'ware' pad, anders dan diegene die Allahs bestaan verwerpt.
Maar hoe zit het dan met de 5 zuilen? Dat doen de christenen toch niet exact zoals de moslims? De christenen bidden niet 5x per dag, onthouden zich niet van alle voedsel/drinkwaren tijdens het vasten, nemen niet deel aan de pelgrimstocht naar mekka (hebben daar ook geen toegang tot?), geven aalmoezen niet zoals de koran dat voorschrijft en zelfs de geloofsgetuigenis is niet compleet omdat ze Mohammed als profeet niet erkennen.

De 5 zuilen zijn toch 1 van de voorwaarden om als moslim gezien te worden?

En zijn er eigenlijk wel christenen die tot ''moslim'' gerekend kunnen worden volgens de Islam? Zo ja, aan wat voor stromingen binnen het christendom moet ik denken?
pi_111284787
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan met de 5 zuilen? Dat doen de christenen toch niet exact zoals de moslims? De christenen bidden niet 5x per dag, onthouden zich niet van alle voedsel/drinkwaren tijdens het vasten, nemen niet deel aan de pelgrimstocht naar mekka (hebben daar ook geen toegang tot?), geven aalmoezen niet zoals de koran dat voorschrijft en zelfs de geloofsgetuigenis is niet compleet omdat ze Mohammed als profeet niet erkennen.

De 5 zuilen zijn toch 1 van de voorwaarden om als moslim gezien te worden?

En zijn er eigenlijk wel christenen die tot ''moslim'' gerekend kunnen worden volgens de Islam? Zo ja, aan wat voor stromingen binnen het christendom moet ik denken?
Het geloven in Allah maakt je niet perse een 'moslim', wel een 'mumin' (gelovige), zij geloven op hun eigen manier en interpreteren de boeken volgens wat zij geloven, dat is een erkend instituut in de Koran en de Islam, hoe Allah ze vervolgens in het hiernamaals gaat beoordelen is tussen hen 2.
pi_111285256
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het geloven in Allah maakt je niet perse een 'moslim', wel een 'mumin' (gelovige), zij geloven op hun eigen manier en interpreteren de boeken volgens wat zij geloven, dat is een erkend instituut in de Koran en de Islam, hoe Allah ze vervolgens in het hiernamaals gaat beoordelen is tussen hen 2.
Echt? - geschokt -.
Heb je koranverzen of hadiths die dit ondersteunen?

Maar hoe zit het dan met takfir? Als sommige moslims andere moslims verketteren (omdat ze bv. niet bidden); waarom zouden dan sommige niet-moslims vrij van takfir kunnen blijven?
Het lijkt me de omgekeerde wereld. De een denkt dus moslim te zijn maar is dan niet en de ander denkt geen moslim te zijn maar is dat wel.
pi_111285712
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:44 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Echt? - geschokt -.
Heb je koranverzen of hadiths die dit ondersteunen?
quote:
2de koe 62
Zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn.
Het woordje moslims komt niet eens voor in de vers, integendeel, het woordje 'mumin' is het eerste waar de Koran het over heeft, 'gelovige'.

quote:
"Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ..." (Koran 3:199)
quote:
Maar hoe zit het dan met takfir? Als sommige moslims andere moslims verketteren (omdat ze bv. niet bidden); waarom zouden dan sommige niet-moslims vrij van takfir kunnen blijven?
Het lijkt me de omgekeerde wereld. De een denkt dus moslim te zijn maar is dan niet en de ander denkt geen moslim te zijn maar is dat wel.
Takfir zo goed als verboden in de Islam, zeker de ene moslim tegen de ander:
quote:
O you who believe! when you go to war in Allah's way, make investigation, and do not say to any one who offers you peace: You are not a believer. Do you seek goods of this world's life! But with Allah there are abundant gains; you too were such before, then Allah conferred a benefit on you; therefore make investigation; surely Allah is aware of what you do.
quote:
“When a person says to his brother, ‘O disbeliever!’, then disbelief returns to one of the two of them.” (Ṣaḥīḥ al-Bukhāri, 8/26)

There is difference of opinion with regard to the meaning of this narration. Some mention that really one of them would be a disbeliever. Many senior ‘Ulamā preferred this view. Others maintain that it refers to the sin of takfīr while some opine that this is a sin which could gradually lead a person to kufr. Another interpretation is that since he regards this sin of his as permissible, it causes him to become a kāfir.
Volgens de Islam kan alleen Allah in de harten van mensen kijken en oordelen over het geloof, als iemand zichzelf niet heeft uitgemaakt voor Kafir, maar stelt te geloven, dan is de kans heel groot dat jij door je takfir zelf een kafir bent geworden. Een meningsverschil legitimeert niet takfir, zoals hedendaags vaak wordt geopperd.
pi_111286020
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Het woordje moslims komt niet eens voor in de vers, integendeel, het woordje 'mumin' is het eerste waar de Koran het over heeft, 'gelovige'.

[..]

[..]

Takfir zo goed als verboden in de Islam, zeker de ene moslim tegen de ander:

[..]

[..]

Volgens de Islam kan alleen Allah in de harten van mensen kijken en oordelen over het geloof, als iemand zichzelf niet heeft uitgemaakt voor Kafir, maar stelt te geloven, dan is de kans heel groot dat jij door je takfir zelf een kafir bent geworden. Een meningsverschil legitimeert niet takfir, zoals hedendaags vaak wordt geopperd.
Je zegt dat takfir zo goed is als verboden; niet helemaal verboden dus? Onder welke voorwaarden vervalt iemand tot ongeloof (een voorbeeld is genoeg)?

En hoe zit het dan met daden? Je hebt er die beweren dat bepaalde daden tot ongeloof kunnen leiden; zelfs als die betreffende persoon beweert moslim te zijn.
pi_111286178
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:08 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Je zegt dat takfir zo goed is als verboden; niet helemaal verboden dus? Onder welke voorwaarden vervalt iemand tot ongeloof (een voorbeeld is genoeg)?
Takfir is één maal in de 1500 jarig Islamitisch geschiedenis succesvol en unaniem gedaan namens de hele Ummah ( moslimgemeenschap) een unicum waarbij Shieten en Soenieten zich verenigden voor één gezamenlijk standpunt, plaats van de Ahmaddiyah in de Islam.

quote:
En hoe zit het dan met daden? Je hebt er die beweren dat bepaalde daden tot ongeloof kunnen leiden.
Het erkennen van andere goddelijke entiteiten naast god zelf, zoals Jezus.
pi_111287357
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Takfir is één maal in de 1500 jarig Islamitisch geschiedenis succesvol en unaniem gedaan namens de hele Ummah ( moslimgemeenschap) een unicum waarbij Shieten en Soenieten zich verenigden voor één gezamenlijk standpunt, plaats van de Ahmaddiyah in de Islam.

[..]

Het erkennen van andere goddelijke entiteiten naast god zelf, zoals Jezus.
Bedankt voor je uitleg.

Waar heb je Islam gestudeerd?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:10:02 #10
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_111290578
Owjeeej Fok! filosofen en levensbeschouwers hebben zich weer gemeld.

Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_111311391
Ik heb mijn hoofddoek afgedaan, alhoewel ik hem de hele tijd met trots en plezier heb gedragen. Doe ik hem af. Ik wilde het tenminste een kans geven en dat heb ik gedaan. Het was heel moeilijk dit aan mijn verloofde te vertellen, maar gelukkig steunt hij in mijn keuze. Heb er ook goed over nagedacht. Graag wel gewoon normaal reageren. Negatieve reactie's negeer ik.
...
pi_111311752
Ik snap je niet zo goed, maar dat weetje. :)

Ik ben blij dat je de wereld van je schoonheid laat meegenieten. Het maakt de wereld een mooiere plek om te zijn.
En dit was geen negatieve reactie :(
Rustig aan.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:25:59 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111311860
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik heb mijn hoofddoek afgedaan, alhoewel ik hem de hele tijd met trots en plezier heb gedragen. Doe ik hem af. Ik wilde het tenminste een kans geven en dat heb ik gedaan. Het was heel moeilijk dit aan mijn verloofde te vertellen, maar gelukkig steunt hij in mijn keuze. Heb er ook goed over nagedacht. Graag wel gewoon normaal reageren. Negatieve reactie's negeer ik.
Prima toch!?

Als je er zelf voor kiest hem te dragen dan is dat OK, en als je er zelf voor kiest om hem niet te dragen, is dat ook OK. :) Zoals ik ook in het eerste deel al aangaf: Dat moet iedereen lekker voor zichzelf uitmaken :)
pi_111311907
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:25 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Prima toch!?

Als je er zelf voor kiest hem te dragen dan is dat OK, en als je er zelf voor kiest om hem niet te dragen, is dat ook OK. :) Zoals ik ook in het eerste deel al aangaf: Dat moet iedereen lekker voor zichzelf uitmaken :)
indd ^O^
...
pi_111312017
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:24 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap je niet zo goed, maar dat weetje. :)

Ik ben blij dat je de wereld van je schoonheid laat meegenieten. Het maakt de wereld een mooiere plek om te zijn.
dat ook weer niet, zonder hoofddoek ben ik altijd kuis gebleven, met hoofddoek ook en nu ook zonder hoofddoek.
...
pi_111312019
Hofstadgruppe gaat nu klaarkomen :')

Prima dat je doet waar je het lekkerst bij voelt toch?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:29:16 #17
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_111312055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ok..nu heb ik het gevoel dat je keihard zit te trollen..

Op..af..op..af. Wat een geloofsovertuiging, maar gelukkig heb je een "man" waarmee je gaat trouwen. ^O^
pi_111312116
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg.

Waar heb je Islam gestudeerd?
Damascus en Cairo.
pi_111312119
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:29 schreef Montelly het volgende:

[..]

Ok..nu heb het gevoel dat je keihard zit te trollen..

Op..af..op..af. Wat een geloofsovertuiging, maar gelukkig heb je een "man" waarmee je gaat trouwen.
Nee, je snapt me verkeerd. Dit was mijn eerste keer dat ik een hoofddoek droegg. Ik wilde het tenminste een kans geven.
...
pi_111312188
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

dat ook weer niet, zonder hoofddoek ben ik altijd kuis gebleven, met hoofddoek ook en nu ook zonder hoofddoek.
Kunnen kuise meisjes niet mooi zijn? Juist, zolang je het gezicht maar goed kunt zien en ze geen afschuwelijke kleding dragen :P
Rustig aan.
pi_111312239
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kunnen kuise meisjes niet mooi zijn? Juist, zolang je het gezicht maar goed kunt zien en ze geen afschuwelijke kleding dragen :P
Laat maar je snapt me niet. Is niet de eerste keer. doeg
...
pi_111312331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Laat maar je snapt me niet. Is niet de eerste keer. doeg
Jammer dit...
Ik wil je best begrijpen namelijk.

Bij schoonheid denk ik niet gelijk aan vrouwelijk naakt hoor..?
Rustig aan.
pi_111312360
@triggershot:Weet jij toevallig of er islam studies in Amsterdam zijn?
...
pi_111312392
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jammer dit...

Ik wil je best begrijpen namelijk.
nee hoeft niet fijn avond
...
pi_111312415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Weet jij toevallig of er islam studies in Amsterdam zijn?
Ik?
pi_111312445
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik?
Ja, want ik lees dat jij Islam heb gestudeerd.
...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:35:58 #27
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_111312492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:30 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Nee, je snapt me verkeerd. Dit was mijn eerste keer dat ik een hoofddoek droegg. Ik wilde het tenminste een kans geven.
Hey Joa wat was je voornaamste reden dat je hijaab af deed?
pi_111312623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Ja, want ik lees dat jij Islam heb gestudeerd.
Ik heb het in Arabische landen gestudeerd, maar wat voor studies zou jij willen volgen dan, de beginselen, Arabisch, theologie, wat precies?
pi_111312802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:34 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

nee hoeft niet fijn avond
:')
Je hebt helemaal gelijk, hoeft ook niet. :W
Rustig aan.
pi_111312824
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:35 schreef Montelly het volgende:

[..]

Hey Joa wat was je voornaamste reden dat je hijaab af deed?
Studie. Ik heb mijn PW studie afgerond. In september ga ik een stewardess opleiding volgen. Mijn droom was altijd om voor Emirates te werken. Daarnaast wil ik ook een Islam studie volgen insaAllah. Heb ook al 10 jaar lang arabische Quran les gevolgd.
...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:44:58 #31
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_111313049
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:41 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Studie. Ik heb mijn PW studie afgerond. In september ga ik een stewardess opleiding volgen. Mijn droom was altijd om voor Emirates te werken. Daarnaast wil ik ook een Islam studie volgen insaAllah. Heb ook al 10 jaar lang arabische Quran les gevolgd.
[ afbeelding ]
Dus omdat je stewardess opleiding gaat volgen heb je besloten om je hoofddoek af te doen?

btw..wat is je nationaliteit?
pi_111313054
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het in Arabische landen gestudeerd, maar wat voor studies zou jij willen volgen dan, de beginselen, Arabisch, theologie, wat precies?
Arabisch lezen en verstaan kan ik al, heb 10 jaar daarvoor gestudeerd. Ik wil mij meer verdiepen in Islam algemeen. Gewoon nieuwe dingen leren, betrouwbare bronnen, hadiths etc.
...
pi_111313132
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:')
Je hebt helemaal gelijk, hoeft ook niet. :W
ninja edit. was niet nodig _O-
...
pi_111313141
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Arabisch lezen en verstaan kan ik al, heb 10 jaar daarvoor gestudeerd. Ik wil mij meer verdiepen in Islam algemeen. Gewoon nieuwe dingen leren, betrouwbare bronnen, hadiths etc.
Ik zal eens vragen aan mensen uit Amsterdam, kijken of zij ergens op kunnen wijzen.
pi_111313201
ok tnx
...
pi_111313289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:44 schreef Montelly het volgende:

[..]

Dus omdat je stewardess opleiding gaat volgen heb je besloten om je hoofddoek af te doen?

btw..wat is je nationaliteit?
KOERD
...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:00:56 #37
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111313957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter zelf gewoon verschillende boeken gaan lezen en je verdiepen in de materie, ipv dat je afhankelijk wordt van wat 1 of een paar leraren je vertellen!?

Daarnaast denk ik dat het ook een beetje JOUW religie moet worden, dus jij moet de zaken eruit pikken die JIJ belangrijk vindt, ipv dat je je een religie laat opdringen waarvan je het wellicht slechts gedeeltelijk mee eens bent, maar waarvan je denkt dat het DE religie is.

Zoals Muhammad Ali al eens aangaf toen hij wat ouder, genuanceerder en gematigder werd als moslim, uiteindelijk is de enige 'religie' LIEFDE. Het draait om respect, zowel richting jezelf, richting anderen, richting je God, richting je eigen waarden en normen, etc etc, en of het dan Christendom, Islam, Jodendom, whatever is, uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je je hart open zet voor anderen en een goed mens probeert te zijn.

De rest zijn details.
pi_111313996
Ik kan je ook wel leren :9~
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:13:19 #39
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_111314603
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:01 schreef Triggershot het volgende:
religie van fallus ;)
pi_111314789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:00 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter zelf gewoon verschillende boeken gaan lezen en je verdiepen in de materie, ipv dat je afhankelijk wordt van wat 1 of een paar leraren je vertellen!?

Daarnaast denk ik dat het ook een beetje JOUW religie moet worden, dus jij moet de zaken eruit pikken die JIJ belangrijk vindt, ipv dat je je een religie laat opdringen waarvan je het wellicht slechts gedeeltelijk mee eens bent, maar waarvan je denkt dat het DE religie is.

Zoals Muhammad Ali al eens aangaf toen hij wat ouder, genuanceerder en gematigder werd als moslim, uiteindelijk is de enige 'religie' LIEFDE. Het draait om respect, zowel richting jezelf, richting anderen, richting je God, richting je eigen waarden en normen, etc etc, en of het dan Christendom, Islam, Jodendom, whatever is, uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je je hart open zet voor anderen en een goed mens probeert te zijn.

De rest zijn details.
Ja ik lees ook Islam boeken thuis en de Quran. Maar ik wil ook Islam studie volgen.
...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:33:10 #41
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_111315572
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:16 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Ja ik lees ook Islam boeken thuis en de Quran. Maar ik wil ook Islam studie volgen.
waarom zou je een studie volgen over iets wat een fabeltje is...?
dat is een beetje vreemd toch
I thought you thought
pi_111332232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:00 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

De rest zijn details.
Belachelijk dit :N

Als we het zo moesten doen dan konden we het onderwijs in zijn geheel gaan afschaffen. Mensen nadenken voor je wat roept.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:04:50 #43
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_111333385
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:39 schreef hardlopen het volgende:

Als we het zo moesten doen dan konden we het onderwijs in zijn geheel gaan afschaffen. Mensen nadenken voor je wat roept.
Wil je wetenschappelijk onderwijs niet verwarren met religieus onderwijs?

Dank u!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_111334517
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wil je wetenschappelijk onderwijs niet verwarren met religieus onderwijs?

Dank u!
Niet de hele wereld deelt jouw mening omtrent het belang van religieus onderwijs. Danku!

Waarom zou iemand zichzelf tekort moeten doen door zich te beperken tot een zelfstudie, terwijl hij universitair onderwijs kan volgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door hardlopen op 09-05-2012 14:55:23 ]
pi_111368957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:16 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

Hoeveel waarde hecht je aan je eigen mening t.o.v. die van anderen? Ben je het weleens oneens met dingen die je in de Quran of Islam boeken leest? Of zie je het meer als een exact vak, waar mening niet telt en het puur een kwestie is van begrijpen? Ben er wel benieuwd naar. Sowieso respect dat je op verschillende manieren probeert te leren en/of onderzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald-Koeman op 10-05-2012 11:35:03 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:30:05 #46
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111370780
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:01 schreef Triggershot het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

The view from nowhere.
pi_111388170
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:39 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Wat hij zegt, is dat je gewoon zaken van vanuit verschillende perspectieven moet bekijken. 't Is toch logisch, of niet?
pi_111388854
quote:
18s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:08 schreef damirovic het volgende:

[..]

Wat hij zegt, is dat je gewoon zaken van vanuit verschillende perspectieven moet bekijken. 't Is toch logisch, of niet?
Nee dat zegt hij niet.

Hij heeft juist geen begrip voor moslims die de koran op een wetenschappelijke manier willen ontdekken.
pi_111389526
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:24 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Nee dat zegt hij niet.

Hij heeft juist geen begrip voor moslims die de koran op een wetenschappelijke manier willen ontdekken.
Wat bedoel je met 'op een wetenschappelijke manier ontdekken'?
pi_111392214
quote:
18s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:38 schreef damirovic het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'op een wetenschappelijke manier ontdekken'?
Feit dat je dat niet begrijpt zegt genoeg. _O-

In het kort; je leert de arabische taal en grammatica, de achtergrond informatie van de verschillende koran hoofdstukken, de methode waarmee de betrouwbaarheid van de hadiths getoetst wordt etc. er komt zoveel bij kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')