Hey Joa wat was je voornaamste reden dat je hijaab af deed?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:30 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Nee, je snapt me verkeerd. Dit was mijn eerste keer dat ik een hoofddoek droegg. Ik wilde het tenminste een kans geven.
Ik heb het in Arabische landen gestudeerd, maar wat voor studies zou jij willen volgen dan, de beginselen, Arabisch, theologie, wat precies?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ja, want ik lees dat jij Islam heb gestudeerd.
Studie. Ik heb mijn PW studie afgerond. In september ga ik een stewardess opleiding volgen. Mijn droom was altijd om voor Emirates te werken. Daarnaast wil ik ook een Islam studie volgen insaAllah. Heb ook al 10 jaar lang arabische Quran les gevolgd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:35 schreef Montelly het volgende:
[..]
Hey Joa wat was je voornaamste reden dat je hijaab af deed?
Dus omdat je stewardess opleiding gaat volgen heb je besloten om je hoofddoek af te doen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:41 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Studie. Ik heb mijn PW studie afgerond. In september ga ik een stewardess opleiding volgen. Mijn droom was altijd om voor Emirates te werken. Daarnaast wil ik ook een Islam studie volgen insaAllah. Heb ook al 10 jaar lang arabische Quran les gevolgd.
[ afbeelding ]
Arabisch lezen en verstaan kan ik al, heb 10 jaar daarvoor gestudeerd. Ik wil mij meer verdiepen in Islam algemeen. Gewoon nieuwe dingen leren, betrouwbare bronnen, hadiths etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het in Arabische landen gestudeerd, maar wat voor studies zou jij willen volgen dan, de beginselen, Arabisch, theologie, wat precies?
ninja edit. was niet nodigquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, hoeft ook niet.
Ik zal eens vragen aan mensen uit Amsterdam, kijken of zij ergens op kunnen wijzen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Arabisch lezen en verstaan kan ik al, heb 10 jaar daarvoor gestudeerd. Ik wil mij meer verdiepen in Islam algemeen. Gewoon nieuwe dingen leren, betrouwbare bronnen, hadiths etc.
KOERDquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:44 schreef Montelly het volgende:
[..]
Dus omdat je stewardess opleiding gaat volgen heb je besloten om je hoofddoek af te doen?
btw..wat is je nationaliteit?
Kun je dan niet beter zelf gewoon verschillende boeken gaan lezen en je verdiepen in de materie, ipv dat je afhankelijk wordt van wat 1 of een paar leraren je vertellen!?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Arabisch lezen en verstaan kan ik al, heb 10 jaar daarvoor gestudeerd. Ik wil mij meer verdiepen in Islam algemeen. Gewoon nieuwe dingen leren, betrouwbare bronnen, hadiths etc.
religie van fallusquote:
Ja ik lees ook Islam boeken thuis en de Quran. Maar ik wil ook Islam studie volgen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter zelf gewoon verschillende boeken gaan lezen en je verdiepen in de materie, ipv dat je afhankelijk wordt van wat 1 of een paar leraren je vertellen!?
Daarnaast denk ik dat het ook een beetje JOUW religie moet worden, dus jij moet de zaken eruit pikken die JIJ belangrijk vindt, ipv dat je je een religie laat opdringen waarvan je het wellicht slechts gedeeltelijk mee eens bent, maar waarvan je denkt dat het DE religie is.
Zoals Muhammad Ali al eens aangaf toen hij wat ouder, genuanceerder en gematigder werd als moslim, uiteindelijk is de enige 'religie' LIEFDE. Het draait om respect, zowel richting jezelf, richting anderen, richting je God, richting je eigen waarden en normen, etc etc, en of het dan Christendom, Islam, Jodendom, whatever is, uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je je hart open zet voor anderen en een goed mens probeert te zijn.
De rest zijn details.
waarom zou je een studie volgen over iets wat een fabeltje is...?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:16 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ja ik lees ook Islam boeken thuis en de Quran. Maar ik wil ook Islam studie volgen.
Belachelijk ditquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter zelf gewoon verschillende boeken gaan lezen en je verdiepen in de materie, ipv dat je afhankelijk wordt van wat 1 of een paar leraren je vertellen!?
Daarnaast denk ik dat het ook een beetje JOUW religie moet worden, dus jij moet de zaken eruit pikken die JIJ belangrijk vindt, ipv dat je je een religie laat opdringen waarvan je het wellicht slechts gedeeltelijk mee eens bent, maar waarvan je denkt dat het DE religie is.
Zoals Muhammad Ali al eens aangaf toen hij wat ouder, genuanceerder en gematigder werd als moslim, uiteindelijk is de enige 'religie' LIEFDE. Het draait om respect, zowel richting jezelf, richting anderen, richting je God, richting je eigen waarden en normen, etc etc, en of het dan Christendom, Islam, Jodendom, whatever is, uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je je hart open zet voor anderen en een goed mens probeert te zijn.
De rest zijn details.
Wil je wetenschappelijk onderwijs niet verwarren met religieus onderwijs?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:39 schreef hardlopen het volgende:
Belachelijk dit![]()
Als we het zo moesten doen dan konden we het onderwijs in zijn geheel gaan afschaffen. Mensen nadenken voor je wat roept.
Niet de hele wereld deelt jouw mening omtrent het belang van religieus onderwijs. Danku!quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wil je wetenschappelijk onderwijs niet verwarren met religieus onderwijs?
Dank u!
Hoeveel waarde hecht je aan je eigen mening t.o.v. die van anderen? Ben je het weleens oneens met dingen die je in de Quran of Islam boeken leest? Of zie je het meer als een exact vak, waar mening niet telt en het puur een kwestie is van begrijpen? Ben er wel benieuwd naar. Sowieso respect dat je op verschillende manieren probeert te leren en/of onderzoeken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:16 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ja ik lees ook Islam boeken thuis en de Quran. Maar ik wil ook Islam studie volgen.
quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
dat ook weer niet, zonder hoofddoek ben ik altijd kuis gebleven, met hoofddoek ook en nu ook zonder hoofddoek.
Wat hij zegt, is dat je gewoon zaken van vanuit verschillende perspectieven moet bekijken. 't Is toch logisch, of niet?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:39 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Belachelijk dit![]()
Als we het zo moesten doen dan konden we het onderwijs in zijn geheel gaan afschaffen. Mensen nadenken voor je wat roept.
Nee dat zegt hij niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:08 schreef damirovic het volgende:
[..]
Wat hij zegt, is dat je gewoon zaken van vanuit verschillende perspectieven moet bekijken. 't Is toch logisch, of niet?
Wat bedoel je met 'op een wetenschappelijke manier ontdekken'?quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:24 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij niet.
Hij heeft juist geen begrip voor moslims die de koran op een wetenschappelijke manier willen ontdekken.
Feit dat je dat niet begrijpt zegt genoeg.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:38 schreef damirovic het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'op een wetenschappelijke manier ontdekken'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |