Daarom staat er ook voorzichtig 'volgens mij'. Maar voel je vrij om me te corrigeren.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:36 schreef hardlopen het volgende:
[..]neej niet de moderator
iedereen hier is een expert Islam![]()
Maar hoe zit het dan met de 5 zuilen? Dat doen de christenen toch niet exact zoals de moslims? De christenen bidden niet 5x per dag, onthouden zich niet van alle voedsel/drinkwaren tijdens het vasten, nemen niet deel aan de pelgrimstocht naar mekka (hebben daar ook geen toegang tot?), geven aalmoezen niet zoals de koran dat voorschrijft en zelfs de geloofsgetuigenis is niet compleet omdat ze Mohammed als profeet niet erkennen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 01:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Christenen en Joden behoren in de Islam tot de 'mensen van het boek' ze zijn niet per definitie kafir, daden zoals het aanbidden van Jezus ipv God en of zijn troon delen met god maakt ze kafir in daad en of 'afgedwaald', 'misleid' van het 'ware' pad, anders dan diegene die Allahs bestaan verwerpt.
Het geloven in Allah maakt je niet perse een 'moslim', wel een 'mumin' (gelovige), zij geloven op hun eigen manier en interpreteren de boeken volgens wat zij geloven, dat is een erkend instituut in de Koran en de Islam, hoe Allah ze vervolgens in het hiernamaals gaat beoordelen is tussen hen 2.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met de 5 zuilen? Dat doen de christenen toch niet exact zoals de moslims? De christenen bidden niet 5x per dag, onthouden zich niet van alle voedsel/drinkwaren tijdens het vasten, nemen niet deel aan de pelgrimstocht naar mekka (hebben daar ook geen toegang tot?), geven aalmoezen niet zoals de koran dat voorschrijft en zelfs de geloofsgetuigenis is niet compleet omdat ze Mohammed als profeet niet erkennen.
De 5 zuilen zijn toch 1 van de voorwaarden om als moslim gezien te worden?
En zijn er eigenlijk wel christenen die tot ''moslim'' gerekend kunnen worden volgens de Islam? Zo ja, aan wat voor stromingen binnen het christendom moet ik denken?
Echt? - geschokt -.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het geloven in Allah maakt je niet perse een 'moslim', wel een 'mumin' (gelovige), zij geloven op hun eigen manier en interpreteren de boeken volgens wat zij geloven, dat is een erkend instituut in de Koran en de Islam, hoe Allah ze vervolgens in het hiernamaals gaat beoordelen is tussen hen 2.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:44 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Echt? - geschokt -.
Heb je koranverzen of hadiths die dit ondersteunen?
Het woordje moslims komt niet eens voor in de vers, integendeel, het woordje 'mumin' is het eerste waar de Koran het over heeft, 'gelovige'.quote:2de koe 62
Zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn.
quote:"Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ..." (Koran 3:199)
Takfir zo goed als verboden in de Islam, zeker de ene moslim tegen de ander:quote:Maar hoe zit het dan met takfir? Als sommige moslims andere moslims verketteren (omdat ze bv. niet bidden); waarom zouden dan sommige niet-moslims vrij van takfir kunnen blijven?
Het lijkt me de omgekeerde wereld. De een denkt dus moslim te zijn maar is dan niet en de ander denkt geen moslim te zijn maar is dat wel.
quote:O you who believe! when you go to war in Allah's way, make investigation, and do not say to any one who offers you peace: You are not a believer. Do you seek goods of this world's life! But with Allah there are abundant gains; you too were such before, then Allah conferred a benefit on you; therefore make investigation; surely Allah is aware of what you do.
Volgens de Islam kan alleen Allah in de harten van mensen kijken en oordelen over het geloof, als iemand zichzelf niet heeft uitgemaakt voor Kafir, maar stelt te geloven, dan is de kans heel groot dat jij door je takfir zelf een kafir bent geworden. Een meningsverschil legitimeert niet takfir, zoals hedendaags vaak wordt geopperd.quote:“When a person says to his brother, ‘O disbeliever!’, then disbelief returns to one of the two of them.” (Ṣaḥīḥ al-Bukhāri, 8/26)
There is difference of opinion with regard to the meaning of this narration. Some mention that really one of them would be a disbeliever. Many senior ‘Ulamā preferred this view. Others maintain that it refers to the sin of takfīr while some opine that this is a sin which could gradually lead a person to kufr. Another interpretation is that since he regards this sin of his as permissible, it causes him to become a kāfir.
Je zegt dat takfir zo goed is als verboden; niet helemaal verboden dus? Onder welke voorwaarden vervalt iemand tot ongeloof (een voorbeeld is genoeg)?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Het woordje moslims komt niet eens voor in de vers, integendeel, het woordje 'mumin' is het eerste waar de Koran het over heeft, 'gelovige'.
[..]
[..]
Takfir zo goed als verboden in de Islam, zeker de ene moslim tegen de ander:
[..]
[..]
Volgens de Islam kan alleen Allah in de harten van mensen kijken en oordelen over het geloof, als iemand zichzelf niet heeft uitgemaakt voor Kafir, maar stelt te geloven, dan is de kans heel groot dat jij door je takfir zelf een kafir bent geworden. Een meningsverschil legitimeert niet takfir, zoals hedendaags vaak wordt geopperd.
Takfir is één maal in de 1500 jarig Islamitisch geschiedenis succesvol en unaniem gedaan namens de hele Ummah ( moslimgemeenschap) een unicum waarbij Shieten en Soenieten zich verenigden voor één gezamenlijk standpunt, plaats van de Ahmaddiyah in de Islam.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:08 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Je zegt dat takfir zo goed is als verboden; niet helemaal verboden dus? Onder welke voorwaarden vervalt iemand tot ongeloof (een voorbeeld is genoeg)?
Het erkennen van andere goddelijke entiteiten naast god zelf, zoals Jezus.quote:En hoe zit het dan met daden? Je hebt er die beweren dat bepaalde daden tot ongeloof kunnen leiden.
Bedankt voor je uitleg.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Takfir is één maal in de 1500 jarig Islamitisch geschiedenis succesvol en unaniem gedaan namens de hele Ummah ( moslimgemeenschap) een unicum waarbij Shieten en Soenieten zich verenigden voor één gezamenlijk standpunt, plaats van de Ahmaddiyah in de Islam.
[..]
Het erkennen van andere goddelijke entiteiten naast god zelf, zoals Jezus.
Prima toch!?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik heb mijn hoofddoek afgedaan, alhoewel ik hem de hele tijd met trots en plezier heb gedragen. Doe ik hem af. Ik wilde het tenminste een kans geven en dat heb ik gedaan. Het was heel moeilijk dit aan mijn verloofde te vertellen, maar gelukkig steunt hij in mijn keuze. Heb er ook goed over nagedacht. Graag wel gewoon normaal reageren. Negatieve reactie's negeer ik.
inddquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Prima toch!?
Als je er zelf voor kiest hem te dragen dan is dat OK, en als je er zelf voor kiest om hem niet te dragen, is dat ook OK.Zoals ik ook in het eerste deel al aangaf: Dat moet iedereen lekker voor zichzelf uitmaken
dat ook weer niet, zonder hoofddoek ben ik altijd kuis gebleven, met hoofddoek ook en nu ook zonder hoofddoek.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:24 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap je niet zo goed, maar dat weetje.
Ik ben blij dat je de wereld van je schoonheid laat meegenieten. Het maakt de wereld een mooiere plek om te zijn.
Ok..nu heb ik het gevoel dat je keihard zit te trollen..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:19 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik heb mijn hoofddoek afgedaan, alhoewel ik hem de hele tijd met trots en plezier heb gedragen. Doe ik hem af. Ik wilde het tenminste een kans geven en dat heb ik gedaan. Het was heel moeilijk dit aan mijn verloofde te vertellen, maar gelukkig steunt hij in mijn keuze. Heb er ook goed over nagedacht. Graag wel gewoon normaal reageren. Negatieve reactie's negeer ik.
Damascus en Cairo.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg.
Waar heb je Islam gestudeerd?
Nee, je snapt me verkeerd. Dit was mijn eerste keer dat ik een hoofddoek droegg. Ik wilde het tenminste een kans geven.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:29 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ok..nu heb het gevoel dat je keihard zit te trollen..
Op..af..op..af. Wat een geloofsovertuiging, maar gelukkig heb je een "man" waarmee je gaat trouwen.
Kunnen kuise meisjes niet mooi zijn? Juist, zolang je het gezicht maar goed kunt zien en ze geen afschuwelijke kleding dragenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
dat ook weer niet, zonder hoofddoek ben ik altijd kuis gebleven, met hoofddoek ook en nu ook zonder hoofddoek.
Laat maar je snapt me niet. Is niet de eerste keer. doegquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kunnen kuise meisjes niet mooi zijn? Juist, zolang je het gezicht maar goed kunt zien en ze geen afschuwelijke kleding dragen
Jammer dit...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:32 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Laat maar je snapt me niet. Is niet de eerste keer. doeg
nee hoeft niet fijn avondquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jammer dit...
Ik wil je best begrijpen namelijk.
Ik?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:33 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Weet jij toevallig of er islam studies in Amsterdam zijn?
Hey Joa wat was je voornaamste reden dat je hijaab af deed?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:30 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Nee, je snapt me verkeerd. Dit was mijn eerste keer dat ik een hoofddoek droegg. Ik wilde het tenminste een kans geven.
Ik heb het in Arabische landen gestudeerd, maar wat voor studies zou jij willen volgen dan, de beginselen, Arabisch, theologie, wat precies?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:35 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ja, want ik lees dat jij Islam heb gestudeerd.
Studie. Ik heb mijn PW studie afgerond. In september ga ik een stewardess opleiding volgen. Mijn droom was altijd om voor Emirates te werken. Daarnaast wil ik ook een Islam studie volgen insaAllah. Heb ook al 10 jaar lang arabische Quran les gevolgd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:35 schreef Montelly het volgende:
[..]
Hey Joa wat was je voornaamste reden dat je hijaab af deed?
Dus omdat je stewardess opleiding gaat volgen heb je besloten om je hoofddoek af te doen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:41 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Studie. Ik heb mijn PW studie afgerond. In september ga ik een stewardess opleiding volgen. Mijn droom was altijd om voor Emirates te werken. Daarnaast wil ik ook een Islam studie volgen insaAllah. Heb ook al 10 jaar lang arabische Quran les gevolgd.
[ afbeelding ]
Arabisch lezen en verstaan kan ik al, heb 10 jaar daarvoor gestudeerd. Ik wil mij meer verdiepen in Islam algemeen. Gewoon nieuwe dingen leren, betrouwbare bronnen, hadiths etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het in Arabische landen gestudeerd, maar wat voor studies zou jij willen volgen dan, de beginselen, Arabisch, theologie, wat precies?
ninja edit. was niet nodigquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, hoeft ook niet.
Ik zal eens vragen aan mensen uit Amsterdam, kijken of zij ergens op kunnen wijzen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Arabisch lezen en verstaan kan ik al, heb 10 jaar daarvoor gestudeerd. Ik wil mij meer verdiepen in Islam algemeen. Gewoon nieuwe dingen leren, betrouwbare bronnen, hadiths etc.
KOERDquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:44 schreef Montelly het volgende:
[..]
Dus omdat je stewardess opleiding gaat volgen heb je besloten om je hoofddoek af te doen?
btw..wat is je nationaliteit?
Kun je dan niet beter zelf gewoon verschillende boeken gaan lezen en je verdiepen in de materie, ipv dat je afhankelijk wordt van wat 1 of een paar leraren je vertellen!?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Arabisch lezen en verstaan kan ik al, heb 10 jaar daarvoor gestudeerd. Ik wil mij meer verdiepen in Islam algemeen. Gewoon nieuwe dingen leren, betrouwbare bronnen, hadiths etc.
religie van fallusquote:
Ja ik lees ook Islam boeken thuis en de Quran. Maar ik wil ook Islam studie volgen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter zelf gewoon verschillende boeken gaan lezen en je verdiepen in de materie, ipv dat je afhankelijk wordt van wat 1 of een paar leraren je vertellen!?
Daarnaast denk ik dat het ook een beetje JOUW religie moet worden, dus jij moet de zaken eruit pikken die JIJ belangrijk vindt, ipv dat je je een religie laat opdringen waarvan je het wellicht slechts gedeeltelijk mee eens bent, maar waarvan je denkt dat het DE religie is.
Zoals Muhammad Ali al eens aangaf toen hij wat ouder, genuanceerder en gematigder werd als moslim, uiteindelijk is de enige 'religie' LIEFDE. Het draait om respect, zowel richting jezelf, richting anderen, richting je God, richting je eigen waarden en normen, etc etc, en of het dan Christendom, Islam, Jodendom, whatever is, uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je je hart open zet voor anderen en een goed mens probeert te zijn.
De rest zijn details.
waarom zou je een studie volgen over iets wat een fabeltje is...?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:16 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ja ik lees ook Islam boeken thuis en de Quran. Maar ik wil ook Islam studie volgen.
Belachelijk ditquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter zelf gewoon verschillende boeken gaan lezen en je verdiepen in de materie, ipv dat je afhankelijk wordt van wat 1 of een paar leraren je vertellen!?
Daarnaast denk ik dat het ook een beetje JOUW religie moet worden, dus jij moet de zaken eruit pikken die JIJ belangrijk vindt, ipv dat je je een religie laat opdringen waarvan je het wellicht slechts gedeeltelijk mee eens bent, maar waarvan je denkt dat het DE religie is.
Zoals Muhammad Ali al eens aangaf toen hij wat ouder, genuanceerder en gematigder werd als moslim, uiteindelijk is de enige 'religie' LIEFDE. Het draait om respect, zowel richting jezelf, richting anderen, richting je God, richting je eigen waarden en normen, etc etc, en of het dan Christendom, Islam, Jodendom, whatever is, uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je je hart open zet voor anderen en een goed mens probeert te zijn.
De rest zijn details.
Wil je wetenschappelijk onderwijs niet verwarren met religieus onderwijs?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:39 schreef hardlopen het volgende:
Belachelijk dit![]()
Als we het zo moesten doen dan konden we het onderwijs in zijn geheel gaan afschaffen. Mensen nadenken voor je wat roept.
Niet de hele wereld deelt jouw mening omtrent het belang van religieus onderwijs. Danku!quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wil je wetenschappelijk onderwijs niet verwarren met religieus onderwijs?
Dank u!
Hoeveel waarde hecht je aan je eigen mening t.o.v. die van anderen? Ben je het weleens oneens met dingen die je in de Quran of Islam boeken leest? Of zie je het meer als een exact vak, waar mening niet telt en het puur een kwestie is van begrijpen? Ben er wel benieuwd naar. Sowieso respect dat je op verschillende manieren probeert te leren en/of onderzoeken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:16 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ja ik lees ook Islam boeken thuis en de Quran. Maar ik wil ook Islam studie volgen.
quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
dat ook weer niet, zonder hoofddoek ben ik altijd kuis gebleven, met hoofddoek ook en nu ook zonder hoofddoek.
Wat hij zegt, is dat je gewoon zaken van vanuit verschillende perspectieven moet bekijken. 't Is toch logisch, of niet?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:39 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Belachelijk dit![]()
Als we het zo moesten doen dan konden we het onderwijs in zijn geheel gaan afschaffen. Mensen nadenken voor je wat roept.
Nee dat zegt hij niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:08 schreef damirovic het volgende:
[..]
Wat hij zegt, is dat je gewoon zaken van vanuit verschillende perspectieven moet bekijken. 't Is toch logisch, of niet?
Wat bedoel je met 'op een wetenschappelijke manier ontdekken'?quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:24 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij niet.
Hij heeft juist geen begrip voor moslims die de koran op een wetenschappelijke manier willen ontdekken.
Feit dat je dat niet begrijpt zegt genoeg.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:38 schreef damirovic het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'op een wetenschappelijke manier ontdekken'?
Je mening niet kunnen onderbouwenquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:34 schreef damirovic het volgende:
wetenschap en koran in een zin noemenvandaar de verwarring mang
De tijdperk, context, cultuur, sociologie waaruit de Koran is voortgekomen, waarom, hoe en waardoor is een wetenschap ja.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:34 schreef damirovic het volgende:
jepquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De tijdperk, context, cultuur, sociologie waaruit de Koran is voortgekomen, waarom, hoe en waardoor is een wetenschap ja.
tovbe tovbequote:Op donderdag 10 mei 2012 20:34 schreef damirovic het volgende:
Hoe bedoel je dat? Voor Christenen is Jezus God.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het erkennen van andere goddelijke entiteiten naast god zelf, zoals Jezus.
Ja en nee, er zijn ook heel veel - onderdrukte - stromingen die zijn goddelijkheid niet erkennen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:03 schreef Deliah het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Voor Christenen is Jezus God.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 03:26 schreef damirovic het volgende:
[..]
translate zegt: verzoening. Care to elaborate?
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:09 schreef ems. het volgende:
Altijd geweten dat de koran iets met snorlax te maken had.
Nouuuuuuuuu, ook daar verschillen de meningen overquote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:03 schreef Deliah het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Voor Christenen is Jezus God.
Zoiets als onderdrukt bestaat tegenwoordig niet meer, in ieder geval als je het hebt over Europa.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en nee, er zijn ook heel veel - onderdrukte - stromingen die zijn goddelijkheid niet erkennen.
Er is een wereld van christenen voorbij Europa hé? Daarnaast de Jezus=God-verwerpende doctrines worden per definitie afgewezen en tegengewerkt door het Vaticaan.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:29 schreef Deliah het volgende:
[..]
Zoiets als onderdrukt bestaat tegenwoordig niet meer, in ieder geval als je het hebt over Europa.
Uiteraard doen ze dat. Maar tegenwoordig is er een scheiding tussen kerk en staat. Dus als er ergens op de wereld christenen onderdrukt worden gebeurt dat niet door het Vaticaan. Er zijn natuurlijk wel landen waar het nadelig is om christen te zijn, maar zijn die landen niet ook vaak nadelig voor allerlei andere religieuze stromingen?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is een wereld van christenen voorbij Europa hé? Daarnaast de Jezus=God-verwerpende doctrines worden per definitie afgewezen en tegengewerkt door het Vaticaan.
Klopt allemaal, maar wat doet dat af aan dat Jezus niets meer dan een profeet is voor sommige christelijke stromingen, ze zijn net zo christelijk toch?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:29 schreef Deliah het volgende:
[..]
Uiteraard doen ze dat. Maar tegenwoordig is er een scheiding tussen kerk en staat. Dus als er ergens op de wereld christenen onderdrukt worden gebeurt dat niet door het Vaticaan. Er zijn natuurlijk wel landen waar het nadelig is om christen te zijn, maar zijn die landen niet ook vaak nadelig voor allerlei andere religieuze stromingen?
Ben jij zo'n echte vrouw?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:41 schreef Al-andalus het volgende:
Hoofddoek=niks. Je moet je schouders en boezem bedekken.
Dit is voor de echte vrouwen:
[ afbeelding ]
Dat zijn geen vrouwen. Sterker nog dat zijn niet eens mensen.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:41 schreef Al-andalus het volgende:
Hoofddoek=niks. Je moet je schouders en boezem bedekken.
Dit is voor de echte vrouwen:
[ afbeelding ]
Mohammed is nou niet echt een hedendaags moslimquote:Op donderdag 17 mei 2012 14:17 schreef Molurus het volgende:
In die verzen word niet daadwerkelijk gezegd dat het hoofd al dan niet volledig bedekt moet zijn. Dat is wat hedendaagse moslims ervan maken, maar niet letterlijk wat daar staat.
quote:Aboe Bakr heeft overgeleverd van 'Aiesha:
"Mijn nicht kwam tot ons versierd (met juwelen). De Profeet (saw) kwam binnen en draaide zich van haar af. Ik zei: 'Oh Boodschapper van Allah! Ze is mijn nicht, enkel een jonge maagd'. Hij zei: 'Oh 'Aiesha, wanneer een vrouw de puberteit heeft bereikt dan is het niet toegestaan dat een deel van haar lichaam zichtbaar is buiten haar gezicht en wat lager is dan dit'. Hij greep daarbij zijn arm beet net boven pols, met genoeg ruimte voor nog een hand tussen beiden (zijn hand en pols)."
Het zijn juist veler hedendaagse moslims die het zonder context en uitleg van Mohammed anders proberen te interpreteren.quote:0. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen.
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
De Auwrah is juist het gene wat je moet bedekken, het is geen apart bevel, een geheel.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:27 schreef Al-andalus het volgende:
Dat is de 'auwrah. Buiten moet zij zich zelf bedekken.
Wat is de bron? Niet elke hadith is saheeh.
Zijn er hier Christenen aanwezig? Ik wil weten of hun vrouwen zich ook moeten bedekken.
We kunnen het hem zelf niet meer vragen. Ik constateer slechts dat dit voorschrift om het hoofd al dan niet volledig te bedekken niet letterlijk daar staat.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed is nou niet echt een hedendaags moslim
Klopt. En waarom zouden ze dat niet doen als het niet letterlijk daar staat?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:24 schreef Triggershot het volgende:
Het zijn juist veler hedendaagse moslims die het zonder context en uitleg van Mohammed anders proberen te interpreteren.
Ook wanneer zij in gezelschap is van haar vader en andere vrouwen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Auwrah is juist het gene wat je moet bedekken, het is geen apart bevel, een geheel.
Sla Buchari Kitab Al Auwrah er eens op na, zijn tientallen hadith over wat de Auwrah is in dezelfde zin.
Hoe vaak zie jij christelijke vrouwen met een hoofddoek? Nee dus.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:27 schreef Al-andalus het volgende:
Zijn er hier Christenen aanwezig? Ik wil weten of hun vrouwen zich ook moeten bedekken.
Moslimvrouwen. De rest is niet relevant voor dit topic.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:32 schreef Al-andalus het volgende:
Ik herhaal nu slechts de interpretatie van enkele moslima's die ik ken.
Daar gaat het al mis.. Wie zijn zij?
In Surat Noer is er juist wel een specifiek referentie naar hoofddoeken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
We kunnen het hem zelf niet meer vragen. Ik constateer slechts dat dit voorschrift om het hoofd al dan niet volledig te bedekken niet letterlijk daar staat.
Individuele voorkeuren? Moslims scheren ook hun baard terwijl het haram is of geven vrouwen een hand, terwijl het er heel duidelijk staat, waarom doen ze het? Omdat ze zich niet 100% aan de wet houden.quote:Klopt. En waarom zouden ze dat niet doen als het niet letterlijk daar staat?
Ik geloof je op je mooie wilde avatars uiteraard, maar ik ken echt geen enkel moslims, met of zonder hoofddoek die de Koran interpreteert waarin het niet expliciet is voorgeschreven nadat ze de betreffende hadiths en exegese hierover hebben gelezenquote:Overigens zal ik de laatste zijn om mensen te vertellen hoe ze de Koran moeten interpreteren. Ik herhaal nu slechts de interpretatie van enkele moslima's die ik ken.
Nee, de haar is geen auwrah voor je directe familie of andere vrouwen, de auwrah daarbij was tussen je borsten en knieën met nog wat aanvullingen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:31 schreef Al-andalus het volgende:
[..]
Ook wanneer zij in gezelschap is van haar vader en andere vrouwen.
Ja dus? Dus als ik moslims zie stelen, roken en er onbedekt bij zie lopen is dat Islam?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe vaak zie jij christelijke vrouwen met een hoofddoek? Nee dus.
Nee, duh. Ik had het over het lichaam.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, de haar is geen auwrah voor je directe familie of andere vrouwen, de auwrah daarbij was tussen je borsten en knieën met nog wat aanvullingen.
Net als de islam kent het christendom maar 1 boek en een hele waslijst van interpretaties. Die enorme lijst van verschillende varianten is wel degelijk relevant, daar er geen objectieve interpretaties bestaan van de bijbel en de koran.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:36 schreef Al-andalus het volgende:
[..]
Ja dus? Dus als ik moslims zie stelen, roken en er onbedekt bij zie lopen is dat Islam?
Ik wil weten wat de Bijbel hier over zegt. Dat Christelijke vrouwen er niet bedekt bij lopen zegt niks over het geloof zelf.
Ah oké, ik had het over Surinaamse Marsmannetjes die op Wilders stemmen, maar Taqqiyah doen en eigenlijk voor de SP zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:37 schreef Al-andalus het volgende:
[..]
Nee, duh. Ik had het over het lichaam.
Ben jij kafir?
Nee. Ik wil dat een Christen het me zelf vertelt en het liefst meerdere Christenen zodat ik een duidelijk, betrouwbaar beeld krijg.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Net als de islam kent het christendom maar 1 boek en een hele waslijst van interpretaties. Die enorme lijst van verschillende varianten is wel degelijk relevant, daar er geen objectieve interpretaties bestaan van de bijbel en de koran.
Bij mijn beste weten staat zo'n voorschrift niet letterlijk in de bijbel. Maar als je het echt wilt weten: google is je vriend.
En nu even serieus, ben jij een kaffir?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah oké, ik had het over Surinaamse Marsmannetjes die op Wilders stemmen, maar Taqqiyah doen en eigenlijk voor de SP zijn.
Nee, ik ben Triggershot.
En een willekeurige zelfbenoemde christen op fok lijkt jou betrouwbaar?quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:41 schreef Al-andalus het volgende:
[..]
Nee. Ik wil dat een Christen het me zelf vertelt en het liefst meerdere Christenen zodat ik een duidelijk, betrouwbaar beeld krijg.
Nooit gaan googelen. Straks kom ik op onbetrouwbare sites uit.
Nee, ik ben geen bedekker van de waarheid, echt niet, althans voor zover ik het weet niet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:41 schreef Al-andalus het volgende:
[..]
En nu even serieus, ben jij een kaffir?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |