abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111139864
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_111139901
Jagar, wel fijn dat hij waarschijnlijk toch komt!
pi_111139926
Weet uit ervaring (jaja) dat het erg handig is maar goed ik ben van het sparen :@

Maar kijk in ieder geval eens naar die actie's van garagehouders zelf zitten soms mooie bij en als de kleine lettertjes dan ook goed zijn?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111140101
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:14 schreef Ml-etje het volgende:
Weet uit ervaring (jaja) dat het erg handig is maar goed ik ben van het sparen :@

Maar kijk in ieder geval eens naar die actie's van garagehouders zelf zitten soms mooie bij en als de kleine lettertjes dan ook goed zijn?
Helft nu betalen, helft over 3 jaar zijn wel handige acties. Wel goed op de voorwaarden letten en er echt 110% zeker van zijn dat je op tijd betaald.
pi_111140164
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:18 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Helft nu betalen, helft over 3 jaar zijn wel handige acties. Wel goed op de voorwaarden letten en er echt 110% zeker van zijn dat je op tijd betaald.
Ja dat dus, als je dat niet doet dan is het :X
pi_111140185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja dat dus, als je dat niet doet dan is het :X
Daar verdienen ze helaas hun geld mee met zulke acties. :')
pi_111140306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:20 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Daar verdienen ze helaas hun geld mee met zulke acties. :')
Jep en dan mag ik bellen omdat iemand het vergeten is.
Zo ben ik vandaag bezig geweest met een sportketen (leuke contracten) en vervolgens de belastingdienst, nou ja ik ben van alle markten thuis :D
pi_111140373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zo ben ik vandaag bezig geweest met een sportketen (leuke contracten) en vervolgens de belastingdienst, nou ja ik ben van alle markten thuis :D
Dus al die 'dubbeltje op z'n kant' programma-types komen bij jou terecht? :o
pi_111140415
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:18 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Denk niet dat dat handig is voor ons :') Wij zijn niet zo heel goed met dingen op tijd betalen (ik verlies zoiets gegarandeerd uit het oog).
pi_111140485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Denk niet dat dat handig is voor ons :') Wij zijn niet zo heel goed met dingen op tijd betalen (ik verlies zoiets gegarandeerd uit het oog).
Dan is het niet handig, anders moet je nog met MI gaan bellen. :')
pi_111140528
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mijn schoonbroertje heeft in de zomer van 2010 een contract ondertekend voor een keuken. Die zou hij dan pas uiterlijk in de zomer van 2012 te laten plaatsen en moeten betalen.

Hij is echter van plan om het te 'vergeten' (momenteel zitten ze eigenlijk te krap qua geld). Heeft toch nog niks van de keukenboer gehoord, dus denkt dat hij er wel mee weg komt.

Ik denk dat ze zoiets gewoon lekker geautomatiseerd hebben. Dus vrees dat ze binnenkort toch echt een berichtje gaan krijgen van meneer de keukenboer :X
pi_111140541
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:27 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Hihi, dan kan ze me wel lekker matsen :7 :+
pi_111140551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mijn schoonbroertje heeft in de zomer van 2010 een contract ondertekend voor een keuken. Die zou hij dan pas uiterlijk in de zomer van 2012 te laten plaatsen en moeten betalen.

Hij is echter van plan om het te 'vergeten' (momenteel zitten ze eigenlijk te krap qua geld). Heeft toch nog niks van de keukenboer gehoord, dus denkt dat hij er wel mee weg komt.

Ik denk dat ze zoiets gewoon lekker geautomatiseerd hebben. Dus vrees dat ze binnenkort toch echt een berichtje gaan krijgen van meneer de keukenboer :X
:Y. Die gaat gewoon een belletje krijgen wanneer de keuken geplaatst kan worden volgens contract.
pi_111140682
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:29 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

:Y. Die gaat gewoon een belletje krijgen wanneer de keuken geplaatst kan worden volgens contract.
Dat denk ik dus ook.. Ben een beetje bang dat ze daardoor flink in de problemen gaan komen. Mgoed. Dat zien we dan wel weer.
pi_111140699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Kleine of grote organisatie?
Eerlijkheid duurt vaak het langst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:27 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Doe het dan maar vooraf dan stel ik mijn agenda wel in :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dus al die 'dubbeltje op z'n kant' programma-types komen bij jou terecht? :o
Niet allemaal gelukkig :D alleen degenen die ik toch al dagelijks zie.

Al zou ik zo'n baan niet vervelend vinden hoor.
pi_111140728
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:32 schreef Ml-etje het volgende:
Kleine of grote organisatie?
Eerlijkheid duurt vaak het langst.
Volgens mij zo'n grote prijsvechter (keuken concurrent ofzo).
pi_111140780
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook.. Ben een beetje bang dat ze daardoor flink in de problemen gaan komen. Mgoed. Dat zien we dan wel weer.
Dan kunnen ze beter nu al contact opnemen en kijken wat de gevolgen zijn van ontbinding. Tenzij ze het geld van familie oid kunnen lenen.

Die keukenboer vergeet het echt niet. :N
pi_111140803
Zo, kantoordag gehad. Spul niet af dus maandag om 6 uur weer aantreden :').

Wel teruggelezen, ik ben met loveli, zoals te doen gebruikelijk.

Kwak, goed aangepakt! Ik kan me nog goed herinneren dat ik net meepostte hier, en jij her en der leningen had lopen en alles in het honderd dreigde te lopen. Ook al is het ook nu nog lastig - je staat er wel beter voor! Doe je toch goed :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111140823
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij zo'n grote prijsvechter (keuken concurrent ofzo).
Oh.. die zijn niet leuk.
pi_111140869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:34 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beter nu al contact opnemen en kijken wat de gevolgen zijn van ontbinding. Tenzij ze het geld van familie oid kunnen lenen.

Die keukenboer vergeet het echt niet. :N
Ja, zal mijn man eens porren dat hij het er eens met zn broertje over heeft. Lenen zou normaal van ons kunnen, maar nu we zelf met verbouwing zitten, gaat dat niet lukken. Hoogstens zijn vader. De rest kan het zich ook niet veroorloven.
pi_111140908
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, zal mijn man eens porren dat hij het er eens met zn broertje over heeft. Lenen zou normaal van ons kunnen, maar nu we zelf met verbouwing zitten, gaat dat niet lukken. Hoogstens zijn vader. De rest kan het zich ook niet veroorloven.
Misschien hebben ze nu nog geluk en komen ze weg met een bepaald % als compensatie omdat de keuken nog niet geleverd/gemaakt is. Kleine kans.. maar het proberen waard lijkt me.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:46:54 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111141329
Hoi! Terug! Buit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij :)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111141378
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:37 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Misschien hebben ze nu nog geluk en komen ze weg met een bepaald % als compensatie omdat de keuken nog niet geleverd/gemaakt is. Kleine kans.. maar het proberen waard lijkt me.
Ah, goed idee. Zal dat ook eens aangeven :) Thx!

XM, very nice! O+
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:51:09 #25
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_111141539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoi! Terug! Buit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom toevallig even langslurken en ik zie deze foto's. Wouw wat een enorm leuk jurkje, die eerste! En wat zie je er goed uit :Y O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:52:14 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111141585
Thnx!! O+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111141845
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:37 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Vaak staat dat wel in de voorwaarden die bijgeleverd zijn.

En anders duimen dat het een franchiser betreft die zijn hart op de goede plaats heeft.
pi_111141912
Mooi XM!
Goede accenten ook O+
pi_111142508
quote:
Hoi! Terug! Buit!

SPOILER
Wauw, mooi!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:17:34 #30
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111142714
leuk, XM!

Ik heb net m'n avondeten op, maar nog steeds enorme trek. Gek!

Lijstje:

O: havermout met banaan
T: 4 snoepjes
L: bulghur salade met kip
T: 4 snoepjes, appel
T: handje cashews
D: gegrilde broccoli (300 gram), 2 paprika's, handje spekjes, worstje, rösti.

Nu nog maar yoghurt met frambozen..
pi_111142796
Mooi XM O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111142814
XM jij sexy!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:22:27 #33
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111142908
mooi XM, staat je geweldig!
Kwak
pi_111143208
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef kwakz0r het volgende:
^^ :Y
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:30:10 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111143286
Dank allemaal O+ Ben er zelf ook happy mee! Jurkje komt niet echt goed over op de foto, maar is echt mooi.
pi_111143649
Hoi!
Goed bijpassend achterwerk XM ^O^

Was om 7 uur klaar. Leve het ziekenhuis *O*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:36:53 #37
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111143662
argh. ik ben wederom vergeten 2 minuten stil te zijn.

Alhoewel ik wel stil was, maar niet bewust....
pi_111143813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Asap bellen, ze vergeten het echt niet. Wij waren een keer op tijd met cancellen en zelfs toen heeft het een jaar geduurd voordat we het voor elkaar hadden dat we van de deurwaarder af waren en niet hoefden te betalen.

Als ze geluk hebben, is de keuken nog niet klaargemaakt en kunnen ze er met een goed gesprek van af komen, maar de zomer is al dichtbij.
pi_111143829
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
argh. ik ben wederom vergeten 2 minuten stil te zijn.

Alhoewel ik wel stil was, maar niet bewust....
Ik kwam er ook pas om 20:36 achter. Faal. ;(
pi_111143896
quote:
Hoi! Terug! Buit!

SPOILER
Terecht blij! Mooi! Ben je nu toch afgevallen of staat dit je gelijk zoveel beter?
pi_111143928
Hoe gaat het nu, Mar? :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:44:15 #42
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_111144038
XM, ik heb je gezien vandaag in de stad! In de H&M! Ik kon je eerst alleen niet plaatsen anders had ik wel even gedag gezegd oO<, pas toen ik naar huis fietste viel het kwartje :').

Kleding staat je mooi trouwens! O+ :Y
Your body. Your soul. Your rituals.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:45:22 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111144107
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

Terecht blij! Mooi! Ben je nu toch afgevallen of staat dit je gelijk zoveel beter?
Dan die jeans bedoel je? Ik denk dat ik gewoon meer een jurkjes/rokjes-lijf heb. Vandaag ook nog weer wat broeken geprobeerd, maar 't was weer niks.

Toch jammer dat ik amper enkels heb een geen mooie benen. Dan werd de zomer ook een stuk makkelijker.

Rituals! :D Wat jammer! Ik heb jou niet gezien...
pi_111144165
Nallie: Wat heb je een leuk huisje. Het roze is niets voor mij, maar het ziet er knus uit O+

Kwak: Ik vind het erg knap dat je advies hebt gevraagd en er heel veel mee gedaan hebt. En zo te zien krijg je er veel profijt van ^O^

XM! O+ Dat stippeltjesrokje zit je echt als gegoten. Wat een benen O+
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:47:42 #45
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_111144234
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dan die jeans bedoel je? Ik denk dat ik gewoon meer een jurkjes/rokjes-lijf heb. Vandaag ook nog weer wat broeken geprobeerd, maar 't was weer niks.

Toch jammer dat ik amper enkels heb een geen mooie benen. Dan werd de zomer ook een stuk makkelijker.

Rituals! :D Wat jammer! Ik heb jou niet gezien...
Jaa echt jammer! Ik zag je eerst achter in de winkel, maar stond later ook nog voor je bij de kassa :'). Het duurde even voordat ik doorhad waar ik je gezicht nou van kende :+.
pi_111144346
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:42 schreef ElDinosaur het volgende:
Hoe gaat het nu, Mar? :)
Ander keertje maar vragen :*
pi_111144411
:O Lange dag geweest.

Ook niet al te veel gegeten, maar ik maak het morgen wel weer goed.

Lijstje:

O: Volkorenboterham met boter en pindakaas, een gekookt ei en thee met melk.
T: Niets
L: hele makkelijke chili con carne van tomaten, gehakt, rode ui en bruine bonen. Met creme fraich en kaas
T: thee met melk en pure chocolade
D: bami van eiernoodles, veel groente, een beetje kip en chilisaus. griesmeelpudding.
T: nog even kijken
B: beetje huishouden
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:50:42 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111144415
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:47 schreef Rituals het volgende:

[..]

Jaa echt jammer! Ik zag je eerst achter in de winkel, maar stond later ook nog voor je bij de kassa :'). Het duurde even voordat ik doorhad waar ik je gezicht nou van kende :+.
:') :D Wat suf :D.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:51:23 #49
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111144463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef kwakz0r het volgende:
Noh echt wel ja!! Prachtig ben je, mooie lijnen O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:51:54 #50
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_111144495
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:50 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:') :D Wat suf :D.
Nogal! :D Maar je zag er goed uit ;) :Y
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:52:35 #51
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111144535
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:40 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik kwam er ook pas om 20:36 achter. Faal. ;(
Heb de sex er zelfs voor tussengepland :')
Lief is weer weg en ik moet zo naar bed
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111144623
Mooi, XM!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111144658
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:49 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ander keertje maar vragen :*
:*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:02:02 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111145142
Inderdaad mooie jurk en rok. Wat mij brengt op de vraag: wat voor schoenen dragen jullie bij rokjes en jurkjes in de zomer?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:02:37 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111145175
Als ik ze draag, dan draag ik er pumps bij.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:05:49 #56
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111145344
Had vanmiddag al een zuurkoolovenschotel in elkaar geflanst, morgen tot wat later werken en stiefzoonlief is er ook dus lekker makkelijk morgen.
Trusten lieve slankies
pi_111145391
Slaapze Uniek!
Ik ga eens cheesecakebrownies maken.
En daarna aan mijn to do lijstje werken. :Y
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:07:15 #58
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111145436
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:02 schreef Tinkepink het volgende:
Inderdaad mooie jurk en rok. Wat mij brengt op de vraag: wat voor schoenen dragen jullie bij rokjes en jurkjes in de zomer?
ballerina's, elegante slippers?
pi_111145572
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:02 schreef Tinkepink het volgende:

zoiets (de rapisardi's die ik heb lijken er heel erg op, maar model van vorig jaar) of pumps
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:11:09 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111145692
Nogmaals dank voor de complimentjes O+. Ga het rokje gelijk inwijden, want nog ff met vriendin naar de kroeg vanavond B-) .
pi_111145754
Wij hebben het huis nog wat meer kleur gegeven vandaag.

SPOILER
pi_111145909
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben het huis nog wat meer kleur gegeven vandaag.

SPOILER
Leuk! :Y
pi_111146766
Mooi DaD! Had zelf ook zo'n kleur bedacht, maar vriendlief vond t niets.
Nu hebben we 9001 en accenten leem in de huiskamer.

Niet helemaal teruggelezen, maar las iets over lastige financiële situaties. Raar is het, hoeveel mensen nodig hebben, hoeveel ze gebruiken en hoeveel ze krijgen en dat er niet altijd een relatie mee is.
Mn inkomen is hoger dan waarmee mn ouders 3 kinderen moesten opvoeden, maar ik vind mezelf niet rijk. En een vd excollega's moest zelfs nog regelmatig aankloppen bij de ouders om wat te lenen?!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:28:50 #64
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111146809
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als ik ze draag, dan draag ik er pumps bij.
^^

Slippers of ballerina's alleen als ik heel veel moet lopen (bijvoorbeeld op vakantie). Maar dat zijn dan ook weer ander soort jurkjes dan XM net postte.

XM, super leuke kleding heb je gekocht! En je bent echt wel afgevallen, hoor. Of misschien wel niet, maar dan nog steeds heb je nu een prachtig figuur!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_111148869
Nu ga ik de volgende keer dat ik XM zie enkelstaren :')

Vind het wel mooi :Y borsten en billen you haz them O+
pi_111149139
Net in de supermarkt. Liepen paar strontvervelende jongens rond. Stonden in de andere rij aan de kassa. En op half volume stoere opmerkingen maken over andere mensen. Zo hard dat mensen het net wel konden horen, maar er eigenlijk niks over konden zeggen.

Toen besloot ik blijkbaar om daar wel wat van te zeggen :')

Draai me naar hen toe 'nou, wat ben jij een ontzettend stoere jongen'. Drie jongens draaien zich om, gapen me aan. Toen voelde de hoofdjongen zich blijkbaar toch op zn pik getrapt :+

Zinloze discussie volgde. Mgoed. Ik vond ze zoooo stom dat ik het er graag voor over had :+
pi_111149255
*puf*

Nallie, was dat een uitnodiging voor mij en uniek? O-)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111149270
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net in de supermarkt. Liepen paar strontvervelende jongens rond. Stonden in de andere rij aan de kassa. En op half volume stoere opmerkingen maken over andere mensen. Zo hard dat mensen het net wel konden horen, maar er eigenlijk niks over konden zeggen.

Toen besloot ik blijkbaar om daar wel wat van te zeggen :')

Draai me naar hen toe 'nou, wat ben jij een ontzettend stoere jongen'. Drie jongens draaien zich om, gapen me aan. Toen voelde de hoofdjongen zich blijkbaar toch op zn pik getrapt :+

Zinloze discussie volgde. Mgoed. Ik vond ze zoooo stom dat ik het er graag voor over had :+
_O- het was leuker geweest als ze afgedropen waren.
  Vis een optie? vrijdag 4 mei 2012 @ 22:11:00 #69
70532 loveli
N
pi_111149303
O+
crap in = crap out
pi_111149309
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:10 schreef V1z0R het volgende:
*puf*

Nallie, was dat een uitnodiging voor mij en uniek? O-)
Uniek en mij o|O

We moeten je toch eens opvoeden :N
pi_111149378
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- het was leuker geweest als ze afgedropen waren.
De twee vriendjes van hoofdjongen durfden niks te zeggen. Hoofdjongen zei rare dingen die nergens op sloegen :') Blijkbaar kan ik er als niet-limburger (?!) niks van zeggen :D Rare jongen :+
pi_111149414
Staat je goed XM! :Y
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:28 schreef MevrouwPuff het volgende:

Niet helemaal teruggelezen, maar las iets over lastige financiële situaties. Raar is het, hoeveel mensen nodig hebben, hoeveel ze gebruiken en hoeveel ze krijgen en dat er niet altijd een relatie mee is.
Mn inkomen is hoger dan waarmee mn ouders 3 kinderen moesten opvoeden, maar ik vind mezelf niet rijk. En een vd excollega's moest zelfs nog regelmatig aankloppen bij de ouders om wat te lenen?!
Ik vebaas me daar ook wel een beetje over. Maar aan de andere kant, je past je uitgavenpatroon ook wel weer aan aan je inkomen. En dat verwacht je omgeving ook van je.
Jammer, want het is best belangrijk en prettig om goed met geld om te kunnen gaan. :)
Doe wat je niet durft.
pi_111149440
Daar had ik bij willen zijn! :D Cococakes op de bres!
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Uniek en mij o|O

We moeten je toch eens opvoeden :N
Voeding zat gehad, dat dan weer wel :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111149485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als jij er naast had gestaan hadden ze vast niet gedurfd om wat terug te zeggen. :')
pi_111149537
Zo imponerend ben ik niet hoor :@
pi_111149560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Staat je goed XM! :Y

[..]

Ik vebaas me daar ook wel een beetje over. Maar aan de andere kant, je past je uitgavenpatroon ook wel weer aan aan je inkomen. En dat verwacht je omgeving ook van je.
Jammer, want het is best belangrijk en prettig om goed met geld om te kunnen gaan. :)
Mensen wennen snel aan een bepaald uitgavenpatroon, teruggang past er vaak in het geheel niet in.
En die teruggang kan ook op zichzelf gaan zijn. Of het krijgen van kinderen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ook belangrijk, het is overigens Uniek en ik :@
/bedtijd ofzo

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

De twee vriendjes van hoofdjongen durfden niks te zeggen. Hoofdjongen zei rare dingen die nergens op sloegen :') Blijkbaar kan ik er als niet-limburger (?!) niks van zeggen :D Rare jongen :+
Non excuus :D
pi_111149581
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:14 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Als jij er naast had gestaan hadden ze vast niet gedurfd om wat terug te zeggen. :')
Lolol! Idd :D Ik ben met mijn 1.60m niet heel indrukwekkend :+ Al merkte je dat ze zich wel opgelaten voelden. Yay. Kleine overwinning :+
pi_111149589
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:15 schreef V1z0R het volgende:
Maar wel lang en breed.
Kijk, dat ik nou niet bang voor je ben, wil niet zeggen dat anderen dat ook niet zijn. :P
Doe wat je niet durft.
pi_111149598
quote:
_O- hoe groot was je ook alweer?
pi_111149670
Vaiz, volgens mij kun je best heel boos kijken hoor :D
pi_111149684
quote:
Manorexia! :P
pi_111150097
:@ kleine kinderen zijn wel vaak bang voor me ja...
Tja, niet alsof ik daar voor gekozen heb :+

Ml, uniek en ik, wij kiekt doar lange niet zo krek noar ;)
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Lolol! Idd :D Ik ben met mijn 1.60m niet heel indrukwekkend :+ Al merkte je dat ze zich wel opgelaten voelden. Yay. Kleine overwinning :+
:D _O_
pi_111150315
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:24 schreef V1z0R het volgende:
:@ kleine kinderen zijn wel vaak bang voor me ja...
Tja, niet alsof ik daar voor gekozen heb :+

Ml, uniek en ik, wij kiekt doar lange niet zo krek noar ;)

[..]

:D _O_
En dan het meest negatieve punt van het voordeel van lang zijn uitkiezen :N
Het is een gave, ik zeg het je O+

Enne dat is hier krek eender :D
pi_111150502
Lief en ik maken er wel een sport van om stomme opmerkingen te maken in kassarijen enzo. Je amuseert elkaar en de medewachters ermee!
pi_111150641
Ben tegenwoordig zelf kassamiep bij de AH.
Enige nadeel is dat cash betalen dan niet meer gaat.
pi_111150698
:o jij Puff? "Straks niet vergeten een bus glijmiddel voor de gangbang te kopen he?"-dingen? :o

Ml, kinderen bang maken is anders heel makkelijk hoor :+

:o O+
pi_111150791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:32 schreef V1z0R het volgende:
:o jij Puff? "Straks niet vergeten een bus glijmiddel voor de gangbang te kopen he?"-dingen? :o

Ml, kinderen bang maken is anders heel makkelijk hoor :+

:o O+
I know :D kinderen die niet gaan huilen als ik ze op schoot krijg zijn vaak van de adoptable soort omdat ze normaliter ook niet huilen.
pi_111150851
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lief en ik maken er wel een sport van om stomme opmerkingen te maken in kassarijen enzo. Je amuseert elkaar en de medewachters ermee!
Da's ook leuk! :D
pi_111150889
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:32 schreef V1z0R het volgende:
Dat hebben ze niet bij de ah, het moet wel geloofwaardig zijn!
pi_111150923
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dan zijn jullie van het soort waar ik gniffelend naar luister :D
pi_111150966
Daarom blaft Bo dus altijd zo! :P

Puff, je staat dan bij de kassa, hoe weten zij dat je niet nog langs de Etos gaat? :')
pi_111151036
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:36 schreef V1z0R het volgende:
Daarom blaft Bo dus altijd zo! :P

Puff, je staat dan bij de kassa, hoe weten zij dat je niet nog langs de Etos gaat? :')
V1z die snap ik niet :@

Zie Puff het al testen _O-
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:38:46 #93
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111151115
Zo zat ik laatst op een terras aan het water. Daar zat ook nog een ander stel te eten en (ik neem aan) kennissen van hun kwamen voorbij in de boot en riepen hun even om te groeten. Gooit die gast er ineens keihard uit "Oh, nog gefeliciteerd met jullie verloving, hè! :D Jaaaa, las ik op facebook!!" Terras een beetje giechelen. Dus die vent op het terras ook van "Ja, dank je dat je het even deelt, hè! :D "
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 22:43:06 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111151363
:W Tijdje niet gepost hier omdat ik nieuwe medicijnen had waardoor ik nauwelijks nog at dus het leek me wat misleidend om hier lijstjes te posten ;) 5 kilo afgevallen maar er mogen nog wat kilootjes af en ik denk dat ik daar toch vooral mijn eet en drinkgedrag op aan moet passen. Ik ben namelijk nogal gek op cola (3/4 glazen per dag :@), yokidrink, worst op brood, kaasblokjes tussendoor enz. Dus daar wil ik nu wat op gaan letten :)

Lijstje van vandaag:

O: rijstwafel en een kop koffie
L: brood met kip en tomaat, kip en komkommer en een boterham met eiersalade en een glas karnemelk
T: rijstwafel, 2 eierkoeken, kopje koffie en een cola
A: pizza met groente en een sinaasappel na :s)

Voor de rest van de dag heb ik water gedronken en ik mag nog 1 cola per dag wegens afkickverschijnselen :')

Iemand nog verdere tips wat goed voor me is?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Vis een optie? vrijdag 4 mei 2012 @ 22:45:13 #96
70532 loveli
N
pi_111151472
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Even aangeven op ah.nl, als er genoeg klanten om zeuren passen ze het assortiment aan :+
crap in = crap out
pi_111151910
Heb vanmiddag ook weer kassa gekeken :D
Pasop lange lap tekst en wellicht niet geheel samenhangend gezien het tijdstip..
SPOILER
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 22:56:37 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111152014
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:54 schreef Ml-etje het volgende:
Heb vanmiddag ook weer kassa gekeken :D
Pasop lange lap tekst en wellicht niet geheel samenhangend gezien het tijdstip..
SPOILER
Ik vroeg me altijd af hoe dat nou zit met het zelfscannen, maar je kan dus inderdaad gewoon dingen jatten of word je ook wel eens gecontroleerd? Vind het trouwens echt dieptriest dat mensen misbruik van het systeem maken :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_111152066
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vroeg me altijd af hoe dat nou zit met het zelfscannen, maar je kan dus inderdaad gewoon dingen jatten of word je ook wel eens gecontroleerd? Vind het trouwens echt dieptriest dat mensen misbruik van het systeem maken :X
Je wordt op willekeurige momenten gecontroleerd (minimaal 1x per 5x boodschappen doen dacht ik).
  Vis een optie? vrijdag 4 mei 2012 @ 22:58:29 #100
70532 loveli
N
pi_111152122
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:43 schreef MaJo het volgende:
:W Tijdje niet gepost hier omdat ik nieuwe medicijnen had waardoor ik nauwelijks nog at dus het leek me wat misleidend om hier lijstjes te posten ;)
quote:
Ritalin?
Worst en kaas lijkt me niet het grote probleem, suiker in vloeibare vorm skippen is idd een goed begin.
crap in = crap out
pi_111152307
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ben nog nooit gecontroleerd en ik zou mezelf eruit halen daar ik drie of 4 tassen heb staan (ik hou zelf bij voorbaat alles apart en heb de bon vd andere winkel in de aanslag).

Zij hadden het of echt niet breed of ik heb me laten misleiden door gedrag en uiterlijk/kleding.
Ik bemoei me er in ieder geval niet mee, winkelpersoneel stond er met de neus zowat op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:57 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Je wordt op willekeurige momenten gecontroleerd (minimaal 1x per 5x boodschappen doen dacht ik).
Zou goed kunnen :Y
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:02:25 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111152327
quote:

[..]

Ah ok :) Wel lomp om dan alsnog dingen te jatten :X
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:58 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Worst en kaas lijkt me niet het grote probleem, suiker in vloeibare vorm skippen is idd een goed begin.
Nee geen ritalin, nieuwe antidepressiva :) Wel ooit ritalin geslikt en toen kreeg ik ook geen hap door mijn keel. Misschien moet ik dat maar weer gaan slikken ;) :')

En goed nieuws dat kaas en worst niet het ergste is *O* Dat vind ik nog lekkerder dan suiker :D Ik merk trouwens dat ik een stuk minder trek heb nu ik minder cola drink :o
pi_111152380
Vorige AH had het ook. Ideaal om niet meer in de rij bij de kassa te staan wachten tot een omaatje gepast met dubbeltjes heeft betaald. :P
  Vis een optie? vrijdag 4 mei 2012 @ 23:06:15 #104
70532 loveli
N
pi_111152540
quote:

[..]

Zijn schema's voor steekproeven. Bij een foutloze steekproef blijft het een lang interval, zit er een fout in dan krijg je de volgende keer sneller een steekproef. Lijkt me wel belangrijk dat ze de steekproeven goed doen.
crap in = crap out
pi_111152590
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok :) Wel lomp om dan alsnog dingen te jatten :X

[..]

Nee geen ritalin, nieuwe antidepressiva :) Wel ooit ritalin geslikt en toen kreeg ik ook geen hap door mijn keel. Misschien moet ik dat maar weer gaan slikken ;) :')

En goed nieuws dat kaas en worst niet het ergste is *O* Dat vind ik nog lekkerder dan suiker :D Ik merk trouwens dat ik een stuk minder trek heb nu ik minder cola drink :o
_O- dat snap ik, over suiker in vloeibare vorm gesproken ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:03 schreef ElDinosaur het volgende:
Vorige AH had het ook. Ideaal om niet meer in de rij bij de kassa te staan wachten tot een omaatje gepast met dubbeltjes heeft betaald. :P
Handig maar de 2 vereisten van bonuskaart en pinpas staan me niet heel erg aan.
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:07:46 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111152630
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- dat snap ik, over suiker in vloeibare vorm gesproken ;)

[..]

Handig maar de 2 vereisten van bonuskaart en pinpas staan me niet heel erg aan.
Maar is het dan zo dat je trek krijgt omdat je suiker eet/drinkt? Dat heb ik dus nooit geweten :o
pi_111152693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar is het dan zo dat je trek krijgt omdat je suiker eet/drinkt? Dat heb ik dus nooit geweten :o
Bij mij werkt het wel zo, suikerdip om 15h en snaaien maar.
Maar dit is uiteraard bij iedereen anders.
  Vis een optie? vrijdag 4 mei 2012 @ 23:09:26 #108
70532 loveli
N
pi_111152728
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:02 schreef MaJo het volgende:

Yay voor minder cola en yay voorette vis, vitamine D (oftewel zon en beweging) :Y
crap in = crap out
pi_111152777
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

1 snoepje is geen snoepje, 1 koekje is geen koekje. Na die eerste volgen er altijd meer. :')
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:11:19 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111152822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bij mij werkt het wel zo, suikerdip om 15h en snaaien maar.
Maar dit is uiteraard bij iedereen anders.
Bij mij ook ja :Y Met name tussen de middag en voor het slapen gaan :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Yay voor minder cola en yay voorette vis, vitamine D (oftewel zon en beweging) :Y
Vis :9 Ik slik nu ook allerlei supplementen: vitamine D, B, B12 (naast injecties) en multivitamine dus de vitamientjes komen wel binnen *O*
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:12:08 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111152875
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:10 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

1 snoepje is geen snoepje, 1 koekje is geen koekje. Na die eerste volgen er altijd meer. :')
Ja dat wel :Y Maar niet dat je omdat je cola drinkt meer trek hebt dan bijvoorbeeld bij water? Ik dacht altijd dat je meer honger zou hebben als je alleen water zou drinken omdat daar geen calorieen inzitten en het dus niet vult :@
pi_111152935
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja dat wel :Y Maar niet dat je omdat je cola drinkt meer trek hebt dan bijvoorbeeld bij water? Ik dacht altijd dat je meer honger zou hebben als je alleen water zou drinken omdat daar geen calorieen inzitten en het dus niet vult :@
Vulling komt door je eten ;)
pi_111152949
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je suikerspiegel stuitert nogal op en neer wanneer je suikers binnenkrijgt. Waarschijnlijk komt het daardoor?
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:14:33 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111152995
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vulling komt door je eten ;)
Ik heb dus serieus jarenlang drinken als vulling gebruikt :@ Had ik honger nam ik yoki, en dan ben je wel even gevuld maar blijkbaar niet voor lang :D
pi_111153141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb dus serieus jarenlang drinken als vulling gebruikt :@ Had ik honger nam ik yoki, en dan ben je wel even gevuld maar blijkbaar niet voor lang :D
Jaiks :X

Wat doe je nu?
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:18:31 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111153216
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jaiks :X

Wat doe je nu?
De hele dag water drinken :Y En als ik trek heb een cracker met eiersalade of een rijstwafel of een stuk fruit :)
pi_111153250
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

De hele dag water drinken :Y En als ik trek heb een cracker met eiersalade of een rijstwafel of een stuk fruit :)
Wat voor eiersalade? /kruisverhoor :+
pi_111153382
:') Dino, dat filmpje...
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:38 schreef Goodbye het volgende:
Zo zat ik laatst op een terras aan het water. Daar zat ook nog een ander stel te eten en (ik neem aan) kennissen van hun kwamen voorbij in de boot en riepen hun even om te groeten. Gooit die gast er ineens keihard uit "Oh, nog gefeliciteerd met jullie verloving, hè! :D Jaaaa, las ik op facebook!!" Terras een beetje giechelen. Dus die vent op het terras ook van "Ja, dank je dat je het even deelt, hè! :D "
:D

Krijsend kind/ blaffende Bo... Naja niet grappig :+
pi_111153422
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:21 schreef V1z0R het volgende:
:') Dino, dat filmpje...

[..]

Krijsend kind/ blaffende Bo... Naja niet grappig :+
Achgossie, vermoed dat ze jou in de kuiten bijt :P
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:25:04 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111153570
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat voor eiersalade? /kruisverhoor :+
Uh, van de AH of de Hema :D Zijn daar verschillen tussen dan? Scharreleisalade :)
pi_111154276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uh, van de AH of de Hema :D Zijn daar verschillen tussen dan? Scharreleisalade :)
Even opzoeken hoeveel Kcal die zijn en wat erin zit (niet bepaald gezond).
En het is supersimpel zelf te maken :9
pi_111154396
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:Y eiersalade van: zelfgemaakte mayo, komkommer, bieslook, peper en zout EN... Honing O+
pi_111154454
Zelfs zonder de mayo vind ik het nog jummie maar ik ben vaak te lui om mayo te maken :@ en het is zo simpel.
pi_111154585
Naamtopic O+

Ik ben de elfde jarig! Dan ga ik naar de kroeg :P zaterdag taart!
Jullie zijn welkom hoor (moest nu ineens denken aan dat meisje die op FB een uitnodiging openbaar had gezet en er een miljoen mensen kwamen :') )
Be someone that makes you happy
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:46:01 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111154677
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gezonder dan cola toch wel ;) En ik schijn zelf een van de beste eiersalades te maken :9 krijg vaak verzoeken om het weer te maken :D
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:46:24 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111154690
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:39 schreef An24 het volgende:

[..]

:Y eiersalade van: zelfgemaakte mayo, komkommer, bieslook, peper en zout EN... Honing O+
Vergeet de ketchup niet, dat maakt het echt af :9
pi_111154714
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:43 schreef Nallie het volgende:
Naamtopic O+

Ik ben de elfde jarig! Dan ga ik naar de kroeg :P zaterdag taart!
Jullie zijn welkom hoor (moest nu ineens denken aan dat meisje die op FB een uitnodiging openbaar had gezet en er een miljoen mensen kwamen :') )
Dat evenaart FOK! niet maar het wordt wel vol :+
pi_111154731
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gezonder dan cola toch wel ;) En ik schijn zelf een van de beste eiersalades te maken :9 krijg vaak verzoeken om het weer te maken :D
Wat is niet gezonder dan cola :D

Maar waarom maaak je hem dan niet :o
pi_111154750
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat evenaart FOK! niet maar het wordt wel vol :+
Misschien beter ff een aparte meet plannen dan :P
pi_111154775
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:48 schreef Nallie het volgende:

[..]

Misschien beter ff een aparte meet plannen dan :P
_O- Voor mij is het de andere kant van het land dus dan wil ik wel een goede meet ja :D
pi_111154822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vergeet de ketchup niet, dat maakt het echt af :9
Ketchup? Gek kind :D
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:50:19 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111154831
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat is niet gezonder dan cola :D

Maar waarom maaak je hem dan niet :o
True that _O- Hoe zit het eigenlijk met cola light en zero? Die lust ik niet ;(

Ik ben te lui :@ Maar ga het morgen wel weer maken :D
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:51:10 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111154867
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Ketchup? Gek kind :D
Dat maakt het juist af :Y En zal niet voor niks zijn dat iedereen mijn eiersalade lekker vindt he ;) Ik vind honing pas raar :')
pi_111154881
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben te lui :@ Maar ga het morgen wel weer maken :D
Light is veel erger dan kun je beter the real stuff drinken.
Aspartaam ftw.

En iedere dag salade is ook niet goed.Zou zeggen eetlijstjes posten ;)
Genoeg mensen met ideeën en tips en enkelen ook met zeer veel verstand.
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:53:40 #135
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111154973
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Light is veel erger dan kun je beter the real stuff drinken.
Aspartaam ftw.

En iedere dag salade is ook niet goed.Zou zeggen eetlijstjes posten ;)
Genoeg mensen met ideeën en tips en enkelen ook met zeer veel verstand.
Ik eet het ook niet elke dag hoor ;) En ik heb hier een uur geleden een lijstje gepost maar daar heeft niemand op gereageerd :D
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:54:12 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111154996
En door al het gelul over eiersalade heb ik nu trek gekregen :')
  Vis een optie? vrijdag 4 mei 2012 @ 23:56:28 #137
70532 loveli
N
pi_111155084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:50 schreef MaJo het volgende:
Gewone cola vervangen door zero en vervolgens niet drinken :Y
crap in = crap out
pi_111155117
quote:
:W Tijdje niet gepost hier omdat ik nieuwe medicijnen had waardoor ik nauwelijks nog at dus het leek me wat misleidend om hier lijstjes te posten ;) 5 kilo afgevallen maar er mogen nog wat kilootjes af en ik denk dat ik daar toch vooral mijn eet en drinkgedrag op aan moet passen. Ik ben namelijk nogal gek op cola (3/4 glazen per dag :@), yokidrink, worst op brood, kaasblokjes tussendoor enz. Dus daar wil ik nu wat op gaan letten :)

Lijstje van vandaag:

L: brood met kip en tomaat, kip en komkommer en een boterham met eiersalade en een glas karnemelk

Voor de rest van de dag heb ik water gedronken en ik mag nog 1 cola per dag wegens afkickverschijnselen :')

Een stevigere O proberen?
Kip op brood *O* van V1z en :N mbt eiersalade.
Eierkoeken :X niet gezond en voor dagelijks gebruik ook niet goed.
De cola was al duidelijk.

Is de pizza zelfgemaakt? Het is meer een "weekend-lijstje" niet veel groente en 1 stuks fruit.
Wellicht als T nootjes?
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:57:31 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155124
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Gewone cola vervangen door zero en vervolgens niet drinken :Y
:D _O-
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 23:59:37 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155208
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Een stevigere O proberen?
Kip op brood *O* van V1z en :N mbt eiersalade.
Eierkoeken :X niet gezond en voor dagelijks gebruik ook niet goed.
De cola was al duidelijk.

Is de pizza zelfgemaakt? Het is meer een "weekend-lijstje" niet veel groente en 1 stuks fruit.
Wellicht als T nootjes?
Ik moet eens leren ontbijten, dat schiet er altijd bij in :@ En wat bedoel je met V1z?

Ik dacht dat eierkoeken wel ok waren maar die zal ik ook schrappen :D

Pizza was voorverpakt en gekozen door vriend omdat hij geen zin had om te koken :') Normaal eten we dat inderdaad eerder in het weekend :) En nootjes is een goede :Y
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:00:00 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155218
Wat is trouwens gezond drinken voor als je water/thee zat bent, vruchtensappen?
pi_111155330
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:00 schreef MaJo het volgende:
Water en thee :')
pi_111155332
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:00 schreef MaJo het volgende:
Vruchtensappen=>suikers.
Meer thee en water drinken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik moet eens leren ontbijten, dat schiet er altijd bij in :@ En wat bedoel je met V1z?

Ik dacht dat eierkoeken wel ok waren maar die zal ik ook schrappen :D

Pizza was voorverpakt en gekozen door vriend omdat hij geen zin had om te koken :') Normaal eten we dat inderdaad eerder in het weekend :) En nootjes is een goede :Y
Wel de gezonde varianten nootjes kiezen ;)
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:03:43 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155363
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Water en thee :')
Maar wat is het minst erg daarna? :D
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:04:34 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155394
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:02 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vruchtensappen=>suikers.
Meer thee en water drinken.

[..]

Wel de gezonde varianten nootjes kiezen ;)
Ook verse sappen :?

Wat is de gezonde variant nootjes, cashewnoten en dergelijke in plaats van pinda's?

En hoe zit het met alcohol, wijn minder slecht dan bier?

Ik ben een noobie *O*
pi_111155412
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar wat is het minst erg daarna? :D
Je kan verschillende theesmaken proberen?
Welke thee drink je?
pi_111155455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat is de gezonde variant nootjes, cashewnoten en dergelijke in plaats van pinda's?

Ik ben een noobie *O*
Fruitsuikers :Y => suikerdip.
Als is een verse smoothie :9

Amandelen, cashews, paranoten, pecannoten, walnoten even uit mijn hoofd.

Alcohol..geen idee. Ik drink amper, witte droge wijn zie ik hier wel eens?
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:07:35 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155494
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je kan verschillende theesmaken proberen?
Welke thee drink je?
Meestal rooibos maar ook wel kruidenthee. Al ben ik meer van de koffie :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:08:19 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_111155528
Het is toch ook weekend? O+

Maar vruchtensap bevat vaak heel veel suiker, dus wel mee uitkijken.

Ik zal ook weer eens een lijstje doen, en dan mogen jullie heel hard roepen dat ik beter moet eten :@

O: kwark, nootjes en jam
L: bruin bolletje kaas
T: cappuccino
D: wrap met paprika, kikkererwten en vega-balletjes

Ik snap niet dat ik geen honger heb gehad als ik dit zo zie :?
pi_111155541
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Meestal rooibos maar ook wel kruidenthee. Al ben ik meer van de koffie :)
Zakjes? Verse losse thee?
pi_111155556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:08 schreef LadyBlack het volgende:
Het is toch ook weekend? O+

Maar vruchtensap bevat vaak heel veel suiker, dus wel mee uitkijken.

Ik zal ook weer eens een lijstje doen, en dan mogen jullie heel hard roepen dat ik beter moet eten :@

O: kwark, nootjes en jam
L: bruin bolletje kaas
T: cappuccino
D: wrap met paprika, kikkererwten en vega-balletjes

Ik snap niet dat ik geen honger heb gehad als ik dit zo zie :?
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:09:12 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155559
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Fruitsuikers :Y => suikerdip.
Als is een verse smoothie :9

Amandelen, cashews, paranoten, pecannoten, walnoten even uit mijn hoofd.

Alcohol..geen idee. Ik drink amper, witte droge wijn zie ik hier wel eens?
Maar dat gaat weer in tegen het feit dat je veel fruit moet eten _O-

Bedankt voor het lijstje ^O^ En ik drink ook niet heel veel alcohol ivm medicatie maar zo af en toe een biertje of wijntje vind ik wel lekker :9 Alleen witte wijn dan weer niet ;)

Welke vleeswaren zijn het beste voor op brood? Ik at altijd gelderse gekookte worst maar ben nu overgeschakeld op kipfilet omdat dat wat minder vet is :)
pi_111155567
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben een noobie *O*
Fruit hoor je te eten, dan krijg je ook de vezels mee. In sap heb je alleen nog de suikers over. Verder wat MI zegt.
pi_111155574
Ohai!

:W MaJo :) je kan ook crystalclear enzo drinken, of van die ijsthee zonder suiker? meningen zijn erover verdeeld maar ik denk dat het prima is, 2 glazen per dag ofzo voor de lekker. Of suikervrije aanmaaklimo. Ik ben momenteel verslaafd aan gewone aanmaaklimo met prik :9.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:09:45 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155581
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zakjes? Verse losse thee?
Zakjes :)
pi_111155592
Gekookte worst :9 heb ik vandaag ook gehaald in den bio-shop.
pi_111155608
Time for bed. Whoei!
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:11:13 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:09 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

:W MaJo :) je kan ook crystalclear enzo drinken, of van die ijsthee zonder suiker? meningen zijn erover verdeeld maar ik denk dat het prima is, 2 glazen per dag ofzo voor de lekker. Of suikervrije aanmaaklimo. Ik ben momenteel verslaafd aan gewone aanmaaklimo met prik :9.
Hey Perruche :W Ijsthee hou ik niet van dus dat is geen optie ;) Aanmaaklimonade drink ik ook wel eens ja :Y Oeh en met prik, gemixt met 7up :9 Ben ik vroeger verslaafd aan geweest _O-
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:11:46 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155665
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:10 schreef Perruche het volgende:
Gekookte worst :9 heb ik vandaag ook gehaald in den bio-shop.
Maar is dat niet slecht dan? Anders ga ik weer over op worst :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:10 schreef Perruche het volgende:
Time for bed. Whoei!
Truste :*
pi_111155689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hey Perruche :W Ijsthee hou ik niet van dus dat is geen optie ;) Aanmaaklimonade drink ik ook wel eens ja :Y Oeh en met prik, gemixt met 7up :9 Ben ik vroeger verslaafd aan geweest _O-
Spa rood en aanmaak limo, anders kraken mijn kiezen :D
pi_111155707
Wat An zegt over de vezels :Y

Probeer eens losse thee? Smaakt enorm anders en veel smaakjes.
Kipfilet op brood is prima, geitenkaas vind ik persoonlijk ook lekker en kom er geen gram van aan.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:14:13 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155756
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:12 schreef An24 het volgende:

[..]

Spa rood en aanmaak limo, anders kraken mijn kiezen :D
Met spa rood kan ook ja, dat doe ik ook wel eens :Y Maar ik heb vroeger in australie een drankje gehad dat was framboos met prik en door het thuis na te bootsen met aanmaaklimonade en 7up kwam ik aardig in de buurt :9
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:15:22 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155809
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:12 schreef Ml-etje het volgende:
Wat An zegt over de vezels :Y

Probeer eens losse thee? Smaakt enorm anders en veel smaakjes.
Kipfilet op brood is prima, geitenkaas vind ik persoonlijk ook lekker en kom er geen gram van aan.
Ga ik proberen :Y

Geitenkaas door salade lust ik wel maar op brood lijkt me niet zo lekker :@ Overigens ben ik sowieso niet echt een broodfan, eet het meer 'omdat het moet'. Het liefst zou ik 2x op een dag warm eten :9
pi_111155849
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ga ik proberen :Y

Geitenkaas door salade lust ik wel maar op brood lijkt me niet zo lekker :@ Overigens ben ik sowieso niet echt een broodfan, eet het meer 'omdat het moet'. Het liefst zou ik 2x op een dag warm eten :9
Andere broodsoorten of een salade meenemen?
Salade van veldsla, walnoten, appel, honing-mosterd dressing en geitenkaas :9
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:18:52 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155966
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Andere broodsoorten of een salade meenemen?
Salade van veldsla, walnoten, appel, honing-mosterd dressing en geitenkaas :9
Het enige brood wat ik echt lekker vindt zijn stokbrood en pistoletjes :@ Die eten we in het weekend eigenlijk standaard thuis. Met pesto, mozzarella en tomaat :9 Misschien niet het allergezondste maar oh zo lekker :9 Salade tussen de middag is ook wel een goed idee, of soep :9
pi_111156016
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het enige brood wat ik echt lekker vindt zijn stokbrood en pistoletjes :@ Die eten we in het weekend eigenlijk standaard thuis. Met pesto, mozzarella en tomaat :9 Misschien niet het allergezondste maar oh zo lekker :9 Salade tussen de middag is ook wel een goed idee, of soep :9
_O- au dat weekend!

Maar wat is je doel?
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:21:05 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111156075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- au dat weekend!

Maar wat is je doel?
Gelukkig zit ik vrij snel vol dus ik hou het dan bij 1 pistoletje ;)

Mijn doel is om wat kilo's af te vallen omdat ik de laatste 2 jaar zo'n 20 kilo ben aangekomen door omstandigheden :X Daarnaast wil ik ook gezonder leven :) De volgende stap is ook stoppen met roken :s)
pi_111156145
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig zit ik vrij snel vol dus ik hou het dan bij 1 pistoletje ;)

Mijn doel is om wat kilo's af te vallen omdat ik de laatste 2 jaar zo'n 20 kilo ben aangekomen door omstandigheden :X Daarnaast wil ik ook gezonder leven :) De volgende stap is ook stoppen met roken :s)
Weekend is weekend en af en toe uitspatten mag.

Prima doel imho, succes! De posters hier weten genoeg om je te helpen.

:W te bedde.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:24:22 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111156226
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Weekend is weekend en af en toe uitspatten mag.

Prima doel imho, succes! De posters hier weten genoeg om je te helpen.

:W te bedde.
Dat vind ik ook, ik heb ook geen zin om alleen op water, groente en fruit te leven :')

Truste :*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:38:07 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111159636
Ja! Welterusten :P
pi_111160621
Mogge.

Ik kan niet meer uitslapen. :{
pi_111160693
Mogge. Ik heb schandalig uitgeslapen :+.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111160729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:30 schreef sigme het volgende:
:6

Om 7 uur ben ik nu standaard wakker. Stom ritme. :(
pi_111160745
quote:

Lijstje van vandaag:

Misschien handiger om tips te geven wat niet goed voor je is?
Rijstwafel is nutteloos. Eierkoek is slecht, pizza is slecht, cola is slecht.
Is dit een 'zo at ik tot nu toe'-lijstje of is dit een 'dit leek me een goed lijstje om voortaan te eten'-lijstje?

Hoe dan ook; wat je echt moet doen om af te vallen is rommel als cola en yoki uitbannen. Afkicken van cola is onzin, maar als je denkt dat je een overgang nodig hebt, sta jezelf dat dan niet lang toe.
Wat je wel kan drinken? Water en thee dus, maar koffie is qua afvallen ook prima. Karnemelk is ook wel te overzien. Van die rare lightdrankjes: kijk op het etiket.

Afvallen is uiteindelijk een kwestie van calorieen en wilskracht.
Je kan prima 2 keer per dag warm eten, als dat eten uit niet teveel calorieen bestaat. Eet lekker groente met een beetje saus/vlees/vis, en dan kan je koningsmalen eten voor een handvol calorieen.
Calorieen schrappen is het makkelijkt door vet te schrappen, dat bevat het meeste calorieen dus bezuinigt het snelst.
Wilskracht hebben wordt makkelijker als je suiker schrapt: van suiker krijg je honger.
Sporten is de makkelijkste manier om de verbranding van calorieen te verhogen, dat helpt op beide terreinen.

Gezond afvallen is een kwestie van calorieen en voedingsstoffen. Als je tamelijk precies niet meer calorieen binnenkrijgt dan nodig, dan is het best lastig om wel alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen (vitaminen, mineralen, vezels).
Oplossing 1: eet veel (veel!) groente: praktisch geen calorieen en wel voedingsstoffen
Oplosssing 2: sport. Doordat je dan meer verbrandt mag je meer calorieen eten en is het makkelijker om aan de benodigde voedingssoffen te komen.

Kortom: je kan prima worst op brood blijven eten. Of tweemaal daags warm eten. Als je maar in totaal minder voedingswaarde binnenkrijgt dan je verbruikt en wel genoeg voedingstoffen.
Daar zijn allerlei rekenhulpjes voor, maar vooral voor die balans van calorieen en verbranding zal je toch zelf heel goed moeten opletten hoe jouw lijf reageert: geen internettooltje kan echt uitrekenen hoeveel jij verbrandt.
pi_111160755
Mijn wekker ging gewoon af!
Gepland, dat wel. :)
Doe wat je niet durft.
pi_111160782
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De mijne ook. Om 10 over 6. ;(

Goeiemorgen Slankies!
Ik zag mooie foto's langskomen van XM! O+ Verder moet ik nog even bijlezen...
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_111160785
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Die van lief ook :') had van mij niet gehoeven.

Daglijstje van gister:
O: zelfgebakken brood met pindakaas
L: kom tomatensoep, broodje vlees, beker karnemelk, appel
T: appel
D: 2 merguezworstjes met ovenschotel van aardappel, broccoli en ansjovis, mozarella bovenop.

Heb al de hele week niet gekookt trouwens, dus in het weekend mag ik :P
pi_111160828
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Doen wij ook! Laatst nog een mooie. We waren iets vergeten te pakken, roept mijn lief heel serieus: "Oooh, we communiceren ook nooit!!" Die gezichten van de mensen achter ons waren echt hilarisch _O-

Verder bijlezen gaat.

Majo, misschien een idee om - als je cola wil drinken - kleine blikjes of flesjes te kopen? Dan mag je bijvoorbeeld 1 blikje per week. Heb je niet de verleiding om een hele fles in de week op te maken (zonde om te laten staan, dan is de prik eruit, yadi-yada enz). Spa Marie-Henriettte vind ik lekker, zeker in de zomer met wat citoensap erdoor :9. Verder drink ik eigenlijk alleen water, thee en koffie met melk. Af en toe versgeperst sap, maar niet meer dan 1 of 2x per week.

[ Bericht 25% gewijzigd door Phaidra op 05-05-2012 08:29:35 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111161118
Welkom terug MaJo, en succes! :)

Over zoiets als worst versus kip, natuurlijk is kipfilet "beter": meer voedingsstoffen in verhouding tot de hoeveelheid rotzooi die erin zit. Maar dat betekent niet dat je per se geen worst meer mag eten. Je kunt nou eenmaal niet van alles alleen nog maar de optimale variant nemen, het moet wel leuk blijven.
Oh en ik vond de reactie hier op light-dranken ook wel wat zwartwit. Imo kun je het beste gewoon kijken hoe je lichaam erop reageert. De voornaamste reden om die niet te drinken is dat veel mensen er trek van krijgen, maar zat mensen (zoals ik) hebben daar ook weer geen last van en als je dat niet hebt scheelt het wel mooi een boel calorieën.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mini. op 05-05-2012 08:55:10 ]
Know that while you sleep
Everything has changed
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:59:25 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_111161184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:30 schreef sigme het volgende:
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Zohee, slaap nog eens vaker uit! :D Al heb jij natuurlijk altijd wel bruut fijn advies paraat staan! O+
En: er is een pakje op het postkantoor! Ga ik vanmiddag halen, als ik klaar ben met werken. Ik vermoed dat je Sockwa's eindelijk gearriveerd zijn - jeej!

Verder heel druk, dus even alleen lijstjes.

Gisteren:
O: Banaan
B: Half uur fietsen
L: Twee bruine boterhammen met leverworst. }:| (Eigen lunch stond thuis nog op het aanrecht, dus had even geen andere keus)
D: Afscheidsetentje met collega:
- Brood met olijfolie
- Aspergesoep
- Lasagne met aardappel, paddestoelen en truffel.
- Paar happen risotto.
- Kwart van citroen-cheesecake
- Drie glazen wijn

Alles bij mekaar zo'n 1800 kcals, als ik de lasagne goed heb ingeschat. Meevaller, en het was lekker!

Vandaag:
O: Niet, want verslapen
S: Van werk naar postkantoor en huis hardlopen op platte gympjes (20 min + 15 min)
L: Lunch van gisteren: maisbroodjes met hummus en komkommer
T: Bleekselderij (halve struik) en een paar geschrapte worteltjes
D: Deze bastilla O+

1500 kcals, plus eventuele drankjes vanavond, maar ik weet nog niet precies wat ik ga doen. En ik maak misschien tabbouleh naast de bastilla. :Y

Fijn weekend allemaal! :W
:*
Let me see you stripped down to the bone
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 09:31:52 #181
70532 loveli
N
pi_111161378
crap in = crap out
pi_111161389
quote:
Ik hoop dat ze daar nog een brief over rond gaan sturen. :') Incoming shitstorm!
pi_111161438
quote:
Dat is inderdaad wel handig om te weten.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:43:20 #184
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111161464
quote:
Thanks! ^O^
pi_111161523
quote:
Om het skimmen tegen te gaan? Ligt Roemenië niet meer in Europa tegenwoordig?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:57:25 #186
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111161589
pi_111161855
Klussen is sport! Ik zag buikspieren in de spiegel vanochtend ;)
Net een heerlijke kom met veel blauwe bessen en havermout op :9
pi_111161880
Half 11, boodschappen gedaan en schoongemaakt.. Vroeg wakker worden heeft zo z'n voordelen. :')
pi_111161885
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:22 schreef Nallie het volgende:
Klussen is sport! Ik zag buikspieren in de spiegel vanochtend ;)
Net een heerlijke kom met veel blauwe bessen en havermout op :9
:Y ja hé ik had toch gespierde kuiten na een jaar klussen :D

Mooie foto's trouwens O+ roze met wittinten!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:24:30 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111161890
Goed bezig ElD! Ik ga me maar eens douchen en dan de supermarkthel in :').
pi_111161897
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:23 schreef ElDinosaur het volgende:
Half 11, boodschappen gedaan en schoongemaakt.. Vroeg wakker worden heeft zo z'n voordelen. :')
Goed bezig! ^O^
pi_111161909
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:24 schreef Nallie het volgende:

[..]

Goed bezig! ^O^
In een ochtend meer gedaan dan vorig lang weekend. Uitstelgedrag ftw. :P

Ben je nu 'klaar' met klussen?
pi_111161934
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen goed tijdstip idd :D

Zit te werken, 1 blik naar buiten deed me spontaan mijn stapel werk herinneren.
pi_111161956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

In een ochtend meer gedaan dan vorig lang weekend. Uitstelgedrag ftw. :P

Ben je nu 'klaar' met klussen?
In principe wel, de grote dingen in elk geval. Het is nu nog wat kleine dingen, ophangen enzo.
Maar dat komt allemaal wel :)
pi_111161974
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Net na openingstijd is blijkbaar een heel goed tijdstip om te gaan. :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:27 schreef Nallie het volgende:

[..]

In principe wel, de grote dingen in elk geval. Het is nu nog wat kleine dingen, ophangen enzo.
Maar dat komt allemaal wel :)
Niet te lang uitstellen, anders komt het er nooit meer van. *ervaringsdeskundige* :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:29:24 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111161994
Ja, mikken wij ook nog wel eens op, maar ik lag er om 03:00 in. Dus deze keer wordt het de ergernis.
pi_111162010
M'n tanden doen pijn. ;(

Hoe'st trouwens met jouw kiespijn afgelopen, XM?
pi_111162020
Lunchtijd is ook een goed tijdstip hier.
pi_111162108
quote:
Betrekkelijk kansloos volgens mij. Hoop idd dat ze er goed over gaan communiceren.

Gelukkig zit ik bij 2 duurzame banken. O+
Doe wat je niet durft.
pi_111162202
quote:
Oh, daar waren ze al mee begonnen hoor, in januari/februari. :') Doet me denken dat ik die mail nog niet heb verstuurd. :+
pi_111162245
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh, daar waren ze al mee begonnen hoor, in januari/februari. :') Doet me denken dat ik die mail nog niet heb verstuurd. :+

Serieus? Wat kansloos?
Ik heb wel eens problemen gehad met pinnen in het buitenland, maar dat was in Afrika. En mn andere bankpasje deed het wel.
Sowieso heb ik altijd 2 bankpasjes en een creditcard bij me. Zou alleen eens moeten aanwennen om ze niet allemaal in dezelfde portemonnee te bewaren. :P
Doe wat je niet durft.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:47:21 #203
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111162269
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Serieus? Wat kansloos?
Ik heb wel eens problemen gehad met pinnen in het buitenland, maar dat was in Afrika. En mn andere bankpasje deed het wel.
Sowieso heb ik altijd 2 bankpasjes en een creditcard bij me. Zou alleen eens moeten aanwennen om ze niet allemaal in dezelfde portemonnee te bewaren. :P
ja, afhankelijk van waar ik heenga doe ik dat ook, en verspreid ik zaken inderdaad over m'n bagage.

Nu is het helemaal erg, heb net een nieuwe bankrekening erbij.

Nu heb ik:
1 bankpas bank A
Bankpas/creditkaart bank B
Bankkaart Rabobank NL.
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 10:49:57 #204
70532 loveli
N
pi_111162306
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Moest daar meteen aan denken. Hoe gezellig is het met je logee?
crap in = crap out
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:52:19 #205
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_111162340
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Moest daar meteen aan denken. Hoe gezellig is het met je logee?
^^
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_111162539
:W goodmorning
Worry is a misuse of imagination
pi_111162894
Moggee, gister naar The Avengers geweest, brute film :D

lijstje gisteren die lekker was, vooral D :Y)

O: yoghurt met muesli en een appel
L: boterham kipfilet/tomaat, boterham hummus/komkommer, whey proteine shake
T: eat natural reep, wortels
D: kip yoghurt/koriandersoep, couscous met gegrilde kipfilet/abrikoos/kikkererwten/munt, salade
T: banaan en 2 apekoppen in de bios :') :D

Gister niet getraind, was een vrachtwagen over me heen gereden......
Straks volle bak schouders en hardlopen ~O>

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Siral op 05-05-2012 11:38:40 ]
pi_111162936
Ml:

Hij is er en hij is geweldig O+ die recepten O+

vandeweek maar eens een goede voorraad van allerlei soorten bloem inslaan :9
Ja doei.
pi_111162959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ml:

[ afbeelding ]

Hij is er en hij is geweldig O+ die recepten O+

vandeweek maar eens een goede voorraad van allerlei soorten bloem inslaan :9
Ik verwacht loads met foto's ;)

Ga vanmiddag als het zo blijft druilen nog maar een batch haverkoekjes bakken :9
Heb wijnsteenbakpoeder gekocht ben benieuwd of ik dat niet proef.
pi_111163035
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:30 schreef Siral het volgende:

D: kip yoghurt/koriandersoep, couscous met gegrilde kipfilet/abrikoos/kikkererwten/munt, salade
SPOILER

Wutt, spierballen! :o

Zo dan. :P
pi_111163055
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:38 schreef ElDinosaur het volgende:

Wutt, spierballen! :o
Ik doe mn best 8-) :7
pi_111163089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:34 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik verwacht loads met foto's ;)

Ga vanmiddag als het zo blijft druilen nog maar een batch haverkoekjes bakken :9
Heb wijnsteenbakpoeder gekocht ben benieuwd of ik dat niet proef.
Ja, die komen wel als ik m'n deadlines gehaald heb :Y
Ja doei.
pi_111163113
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:30 schreef Siral het volgende:

SPOILER
:D tijd voor een shoot in de Oxygen :Y
pi_111163179
Vind dat schattige verbeten gezichtje erboven zo leuk :D
pi_111163181
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:42 schreef An24 het volgende:

[..]

:D tijd voor een shoot in de Oxygen :Y
Hahaha nee joh :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:45 schreef Ml-etje het volgende:
Vind dat schattige verbeten gezichtje erboven zo leuk :D
HURRRDUURRRRRR :') 8)7
pi_111163249
Over een kwartiertje ook schouders trainen. O+ Maar zeker niet hardlopen *strompel* :')
pi_111163261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:46 schreef Siral het volgende:

[..]

Hahaha nee joh :D

[..]

HURRRDUURRRRRR :') 8)7
Okay, bijna dan ;)
pi_111163326
Ik heb alweer gewerkt :9
Worry is a misuse of imagination
pi_111163587
Wat een spieren siral! Pas maar op dat je bloesjes blijven passen ;)
Hmm, ik vraag me af hoe de vorige bewoners (die al een half jaar elders wonen, nog steeds hun post kunnen halen, ook nu we een nieuwe voordeursleutel hebben -O-
Vissen?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:13:05 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111163764
Zo, dat hebben we ook weer gehad. Vanaaf mn ouders ff halen in R'dam en als zij slapen, ga ik lekker weer de stad in :z.

Eerst nu maar ff huis beetje op orde brengen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:45:55 #221
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111164464
bleuh, net een rondje hardgelopen, wat een bagger. Op 3/4 werd ik zo duizelig dat ik moest stoppen en me ergens aan vast moest houden. Denk dat het met m'n verkoudheid te doen heeft...
pi_111164889
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:
bleuh, net een rondje hardgelopen, wat een bagger. Op 3/4 werd ik zo duizelig dat ik moest stoppen en me ergens aan vast moest houden. Denk dat het met m'n verkoudheid te doen heeft...
Even rustig aan doen inderdaad :*

Vanavond lekker eten:

Visje met salie, rauwe ham en safraansaus. Zo boodschapjes doen *O*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:14:02 #223
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111165253
Spieren Siral!! :9~ goed bezig!!

Ik drink vaak Slimpie siroop

Errug lekker! En gezond! zonder suiker, zonder kunstmatige kleurstoffen en glutenvrij
~ Bonito La Risa ~
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:19:33 #224
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111165383
http://www.slimpie.com/consumenten/ingredientendeclaraties/siroop

Al die kunstmatige zoetstoffen word ik niet heel blij van direct.
pi_111165428
Dat soort dankjes en het woord 'gezond'.

Drink dan water.
Ja doei.
pi_111165452
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
Dat soort dankjes en het woord 'gezond'.

Drink dan water.
het is nog heel vies ook, ooit ergens een glas gekregen

Ik vind water met een verse schijf citroen echt heeeeerlijk :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:23:05 #227
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111165472
O, raar. De dietiste van mijn moeder raadde dit aan.
~ Bonito La Risa ~
pi_111165481
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:23 schreef Mixende_match het volgende:
O, raar. De dietiste van mijn moeder raadde dit aan.
ah, ik snap hem.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_111165492
Mijn ouders drinken daar nu ook tig flessen per week van en zeggen ook dat het gezond is _O- achja

Hier ook vaak een glaasje water met schijfje citroen, ga het vanavond met limoen proberen.
pi_111165523
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ah, ik snap hem.
_O-
Ja doei.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:25:55 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111165549
Ik heb nu vaak dit in huis: http://www.bar-le-duc.nl/(...)-met-citroen-extract

Heb de hele verpakking doorgespit, maar 't is echt alleen het water met citroenextract. Smaakt prima :).
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:27:54 #232
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111165606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ah, ik snap hem.
:?
~ Bonito La Risa ~
pi_111165634
Als je daar gewoon 1 of 2 glazen van neemt per dag, daar gaat niemand dood van hoor. Ik zou het wel als "extra" doen en niet als vervanging.
pi_111165643
Oh, slaapbank is binnen, hoezen zitten in de was en we gaan zo een kledingkast bekijken :)
pi_111165645
Je gaat er niet dood van, maar het is niet 'gezond'.
Ja doei.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:30:17 #236
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111165662
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:27 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

:?
diëtistes zijn niet allemaal even op de hoogte van wat echt gezond is. veel voedingscentrum invloeden ook. sommigen weten wél waar ze het over hebben hoor.

maar ik vind slimpie nou ook weer niet zo erg slecht. t is gezonder dan gewoon aanmaaklimonade, als je niet zo hysterisch doet over zoetstoffen. Ik krijg geen trek van zoetstoffen, maar vind ze ook niet lekker dus gebruik t niet echt.
Kwak
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:30:33 #237
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111165672
Denk dat diëtisten het ook niet aan zouden raden als je er dood van zou gaan eigenlijk.
pi_111165682
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Denk dat diëtisten het ook niet aan zouden raden als je er dood van zou gaan eigenlijk.
Nou ja, je valt dan wel af.
Ja doei.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:31:17 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111165698
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, je valt dan wel af.
Das waar. En geen jojo-effect meer!
pi_111165710
Net boodschappen wezen doen maar er was iets mis gegaan met de vracht en er was nauwelijks groente -O- heb nog wel wat prei, courgette, tomaat & peultjes kunnen vinden.
Komende week nog maar even langs de AH dan.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:32:35 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111165725
Geen markt vandaag? Of andere supermarkt?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:32:41 #242
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111165729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

diëtistes zijn niet allemaal even op de hoogte van wat echt gezond is. veel voedingscentrum invloeden ook. sommigen weten wél waar ze het over hebben hoor.

maar ik vind slimpie nou ook weer niet zo erg slecht. t is gezonder dan gewoon aanmaaklimonade, als je niet zo hysterisch doet over zoetstoffen. Ik krijg geen trek van zoetstoffen, maar vind ze ook niet lekker dus gebruik t niet echt.
Oh, ik dacht dat ze wel goed was, mams is er 20kg afgevallen met haar adviezen. :s)

Barleduc ga ik ook eens proberen ^O^
~ Bonito La Risa ~
pi_111165742
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pizza is ook een groente ^O^
Ja doei.
pi_111165747
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Markt is alweer weg en geen zin om nog naar een andere supermarkt te gaan.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:33:59 #245
221912 minilot
Nancy boy
pi_111165756
Lap zeg! Siral-foto gemist?! ;( Dat eten ziet er ook lekker uit, hoor, maar toch.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:34:06 #246
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111165760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pizza :9
pi_111165776
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan zit het wel goed vandaag.
pi_111165799
Morgen pizza :9 :P
Ja doei.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:37:15 #249
221912 minilot
Nancy boy
pi_111165844
Straks thuis bastilla maken! :9 Iemand hier dat wel eens op? Mijn lief is wat bezorgd over de combinatie van pittige, kruidige kip met laagjes suiker en kaneel... Mij lijkt het een heel lekker recept, en toen ik vorig jaar eens bastilla at in een restaurant (Nopi O+ ) vond ik het echt waanzinnig.
Nou ja, we zullen zien..
pi_111165866
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen pizza :9 :P
Wij ook :D

Ik heb volkorenbloem gekregen van mijn collega; die weer samenwoont met een bakker. Eens kijken of ik daar een lekkere bodem mee kan maken.
pi_111165912
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb volkorenbloem gekregen van mijn collega; die weer samenwoont met een bakker. Eens kijken of ik daar een lekkere bodem mee kan maken.
Ik heb vanochtend in mijn boek een goed recept gevonden voor volkorenpizza, moet je wel vandaag al beginnen! Ga ik ook doen. Kan straks 't recept wel even posten?
Ja doei.
pi_111165939
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb vanochtend in mijn boek een goed recept gevonden voor volkorenpizza, moet je wel vandaag al beginnen! Ga ik ook doen. Kan straks 't recept wel even posten?
Ja, graag! Ik heb wel tijd vandaag om alvast de bodem te gaan maken :Y
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:41:43 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111165946
Lijstje gister trouwens nog:

O: hk-pannenkoek
L: caesar salad, zonder croutons
T: glas witte wijn
D: mixed grill van de lokale bezorgegyptenaar. Kebab / kipfiletdingetjes / döner. Zonder pitabroodjes ;( en met 1 eetlepel knoflooksaus
T: 3 glazen droge witte wijn in de kroeg
T: kleine hk-pannenkoek bij thuiskomst

Vandaag:

O: hk.pannenkoek
T: 100 gr magere kwark
L: zal wel weer een salade worden, met gerookte kip denk ik.
T: stukje kaas, cabernossi
D: iets van gyros, met een salade
T: 2 wijntjes in de stad
pi_111165976
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jaloers! Ben nog op zoek naar een goed adresje in de buurt voor volkorenbloem.
Heb nu Farina di grano tenero tipo 00 online besteld.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:46:34 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111166069
Ik ga hier binnenkort maar eens ff kijken als ik weer normaal kan/mag eten: http://www.flourpower.nl/
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:51:08 #256
221912 minilot
Nancy boy
pi_111166198
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd naar je ervaringen met het boek! Heb er veel goeds over gehoord, en als jij 'm ook tof vindt dan koop ik 'm ook, denk ik. :)
pi_111166274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:43 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Jaloers! Ben nog op zoek naar een goed adresje in de buurt voor volkorenbloem.
Heb nu Farina di grano tenero tipo 00 online besteld.
Volkorenbloem bestaat volgens mij niet.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:55:48 #258
221912 minilot
Nancy boy
pi_111166320
Volkorenmeel dan. :)
pi_111166354
Oeh, ben daar ook wel eens bloem en meel gaan halen XM, toen ik toevallig in de buurt was. Hier in het diepe zuiden heb je helaas geen molens waar je meel kunt halen ;( .
  Vis een optie? zaterdag 5 mei 2012 @ 13:57:21 #260
70532 loveli
N
pi_111166359
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat een spieren siral! Pas maar op dat je bloesjes blijven passen ;)
Hmm, ik vraag me af hoe de vorige bewoners (die al een half jaar elders wonen, nog steeds hun post kunnen halen, ook nu we een nieuwe voordeursleutel hebben -O-
Vissen?
Gedeelde voordeur met buren? Slecht beveiligde brievenbus? Flipperen (met stukje plastic/creditcard/verknipte colafles deur openmaken?
crap in = crap out
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:58:26 #261
221912 minilot
Nancy boy
pi_111166392
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Gedeelde voordeur met buren? Slecht beveiligde brievenbus? Flipperen (met stukje plastic/creditcard/verknipte colafles deur openmaken?
Jij bandiet! *)
pi_111166399
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ruik een ervaringsdeskundige. :P
pi_111166482

Hoe weet je eigenlijk dat ze post zijn komen halen, Puff?
pi_111166680
Wanneer wordt het nou eens normaal voorjaarsweer voor langer dan 1 dag? Lange broek, trui en winterjas is een beetje ongepast in mei vind ik. }:|
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:20:49 #265
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111167012
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:08 schreef ElDinosaur het volgende:
Wanneer wordt het nou eens normaal voorjaarsweer voor langer dan 1 dag? Lange broek, trui en winterjas is een beetje ongepast in mei vind ik. }:|
Idd, zat gisteren de was te doen. Kwam nog wat truien tegen, ik dacht.. Hmm zal ik ze nog in de kast leggen? of...? :')
~ Bonito La Risa ~
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:21:58 #266
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111167041
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:08 schreef ElDinosaur het volgende:
winterjas? Hoe koud is het daar wel niet?
pi_111167069
Hier nu een graad of 8 dacht ik.
pi_111167083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:22 schreef LieLie het volgende:
Hier nu een graad of 8 dacht ik.
Hier ook ;(
Ja doei.
pi_111167086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

winterjas? Hoe koud is het daar wel niet?
8 graden, bewolking en wind.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:25:48 #270
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_111167146
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:23 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

8 graden, bewolking en wind.
ha. eindelijk. Wij hebben 12 graden. Ook bewolkd en wind, trouwens...
pi_111167213
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:33 schreef minilot het volgende:
Lap zeg! Siral-foto gemist?! ;( Dat eten ziet er ook lekker uit, hoor, maar toch.
Hij staat er nog hoor :o :D

SPOILER
pi_111167270
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:37 schreef minilot het volgende:
Straks thuis bastilla maken! :9 Iemand hier dat wel eens op? Mijn lief is wat bezorgd over de combinatie van pittige, kruidige kip met laagjes suiker en kaneel... Mij lijkt het een heel lekker recept, en toen ik vorig jaar eens bastilla at in een restaurant (Nopi O+ ) vond ik het echt waanzinnig.
Nou ja, we zullen zien..
Ja, ik, lekker hoor, gewoon koken. Nom!
pi_111167284
Lijstjejjejejeeee

O: franse kwark met banaan en dorset muesli
T: giga eierkoek
S: uur schouders/buikspieren, kwartiertje hardlopen
L: twee meergranen bollen, een met pindakaas andere hummus/rosbief, whey proteine shake
T: appel
D:couscous met gegrilde kipfilet/abrikoos/kikkererwten/munt, kip yoghurt/koriandersoep
T: whey proteine shake, kwark
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:30:49 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111167291
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ha. eindelijk. Wij hebben 12 graden. Ook bewolkd en wind, trouwens...
Bewolkt! Met een téé.
pi_111167321
Siral je D :9
pi_111167344
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:31 schreef Perruche het volgende:
Siral je D :9
Ja holy shit :9 Had ik gister dus ook, en er is nog over, dayumn het is zo lekker!
Het is trouwens van de albert heijn :9~ Staat in het schap bij de pasta salades enzo.

Dit lijstje is ruim 2300 kcal en het lijkt weinig?? :{
pi_111167386
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:02 schreef mille-feuille het volgende:

Hoe weet je eigenlijk dat ze post zijn komen halen, Puff?
Omdat we hun post in de brievenbus lieten liggen en dat de buurvrouw een keer zag dat ze de post kwamen halen, toen we nog een andere sleutel hadden. Nu is het zo'n speciale die je niet mag kopiëren, neem aan dat pinpasje dan niet werkt.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:35:03 #278
221912 minilot
Nancy boy
pi_111167418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:28 schreef Siral het volgende:

[..]

Hij staat er nog hoor :o :D

SPOILER
Ooo, dan keek ik met mijn neus, denk ik!

Now please excuse me, terwijl ik me even zachtjes terugtrek om te fantaseren over uit 'n brandend huis gedragen te worden door een stoere Siral. O+
pi_111167495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Ooo, dan keek ik met mijn neus, denk ik!

Now please excuse me, terwijl ik me even zachtjes terugtrek om te fantaseren over uit 'n brandend huis gedragen te worden door een stoere Siral. O+
whehe :@ :')

dat zie ik zo gauw nog niet voor me, loooooool
pi_111167594
L: twee meergranen bollen, een met pindakaas andere hummus/rosbief, whey proteine shake

haha da fuq dit was gewoon ruim 700 kcal. 8-)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:43:12 #281
221912 minilot
Nancy boy
pi_111167631
Gaat hard met bolletjes hummus, dat valt mij ook altijd op. Ziet eruit als een kleine lunch en je bent in een paar happen een paar honderd kcals verder. :Y
pi_111167683
Zo, het dagje wel. Al op en neer geweest naar Rotterdam en zo naar jarige schoonmoeder. Morgen maar een beetje relaxen.
pi_111167702
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:43 schreef minilot het volgende:
Gaat hard met bolletjes hummus, dat valt mij ook altijd op. Ziet eruit als een kleine lunch en je bent in een paar happen een paar honderd kcals verder. :Y
Ja als je een beetje lekker smeert, smeer je net zoveel kcal als met pindakaas hehe. Maar ik moet goed eten want zit momenteel op vetpercentage 15.5, en weer afgevallen :{ }:| }:| }:|
pi_111167743
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:45 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja als je een beetje lekker smeert, smeer je net zoveel kcal als met pindakaas hehe. Maar ik moet goed eten want zit momenteel op vetpercentage 15.5, en weer afgevallen :{ }:| }:| }:|
Eat all the food!
pi_111167760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:47 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Eat all the food!
Ja potver. Opzich is dat vetpercentage het aller ergste nog niet, mag wel iets meer weer, though. Maar ik moet gewoon spiereeeeeenn blijven houden. Vretuuunn.
pi_111167771
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:37 schreef minilot het volgende:
Nou ja, we zullen zien..
Ik heb het wel eens bij een restaurant gegeten. Ik moest er erg aan wennen, maar vies was het zeker niet. Je hersenen doen er gewoon rare dingen mee :')
pi_111167838
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:47 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja potver. Opzich is dat vetpercentage het aller ergste nog niet, mag wel iets meer weer, though. Maar ik moet gewoon spiereeeeeenn blijven houden. Vretuuunn.
Tijdje hoogcalorie voedsel naar binnen werken? Volle kwark, noten, meer pindakaas etc?
pi_111167888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:50 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Tijdje hoogcalorie voedsel naar binnen werken? Volle kwark, noten, meer pindakaas etc?
Nouja ik zit dus gemiddeld rond de 2500 kcal de laatste weken. En val af... En ik doe al minder cardio.. Eet idd meer noten en hummus en pindakaas, vette vis, al die meuk, en ipv yoghurt veel meer kwark. En pak ook regelmatig weer 'lekkere' dingen, laatste twee weken vaker voorgekomen oa; friet/drop/vla/chocola. Haha heb ik een lintworm.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:53:02 #289
221912 minilot
Nancy boy
pi_111167924
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:47 schreef Siral het volgende:

[..]

Avocadoooooo's! O+ :Y

pi_111167930
Oh, en we hebben de auto gekocht!
pi_111167956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:53 schreef minilot het volgende:

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Die heb de afgelopen week 2 op!!! Meneer kan lekker koken :9~ En weet wat 'ie moet halen blijkbaar.

Vanmorgen zat ik oa ook weer gewoon aan de kwark met muesli en banaan. Net offie helderziend is!!! :D O+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:54:24 #292
221912 minilot
Nancy boy
pi_111167963
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:48 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens bij een restaurant gegeten. Ik moest er erg aan wennen, maar vies was het zeker niet. Je hersenen doen er gewoon rare dingen mee :')
Waar at je dat? Ik zie het hier echt nooit ergens op de kaart staan! Altijd op zoek naar tips voor restaurants met midden-oosteninvloeden. :Y

Ik hou sowieso heel erg van zoetigheid met hartig dus voor mij is het geen punt. Maar even duimen dan mijn lief het ook blieft straks!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:57:46 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111168065
Whooo, werd net ff helemaal akelig, bibberend op de benen enzo. En toen zag ik dat het al bijna 15:00 was en ik vanaf 10u draaide op een pannenkoekje, 100 gr magere kwark en 2 plakjes kaas. En wel huis doorgezoeft ff snel, boodschappen gedaan, naar boven getild, etc. Dusss, zit nu bak salade weg te werken hoop me snel wat beter te voelen.

/liefdagboek
pi_111168066
Mine O+

M'n koekenpannen geven het 1 voor een op qua teflon laagje dus heb eens emaille gekocht.
Koper of aluminium is mij te gevaarlijk :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:00:43 #295
221912 minilot
Nancy boy
pi_111168139
Dat ziet er een mooie pan uit, MI!

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Whooo, werd net ff helemaal akelig, bibberend op de benen enzo. En toen zag ik dat het al bijna 15:00 was en ik vanaf 10u draaide op een pannenkoekje, 100 gr magere kwark en 2 plakjes kaas. En wel huis doorgezoeft ff snel, boodschappen gedaan, naar boven getild, etc. Dusss, zit nu bak salade weg te werken hoop me snel wat beter te voelen.

/liefdagboek
Hopelijk wel een gevulde salade: alleen groen bladvoer helpt niet zo tegen bibberigheid. Eitje? Avocadootje? :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:02:03 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111168172
Ja eitje, gerookte kip, cherrytomaatjes en dressing.
pi_111168216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:57 schreef XcUZ_Me het volgende:

/liefdagboek
Dat is niet raar dan ook :N
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Nom!!

En die pan is loodzwaar maar ik ben ook erg blij met de BK braadpan die ik heb dus vermoed dat dit ook een dikke prima wordt.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:09:13 #298
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111168350
Nee, is het ook niet, maar had gewoon niet in de gaten dat het al zo laat was!

En ja, eh, handige pan! :D Ik heb sinds het overlijden van mijn oma braadpannen. In die kleurstelling ook en ook zwaar, dus zal wel iets soortgelijks zijn.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:09:32 #299
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111168352
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:53 schreef LieLie het volgende:
Oh, en we hebben de auto gekocht!
Nice! Wat voor 1?
~ Bonito La Risa ~
pi_111168353
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, is het ook niet, maar had gewoon niet in de gaten dat het al zo laat was!

En ja, eh, handige pan! :D Ik heb sinds het overlijden van mijn oma braadpannen. In die kleurstelling ook en ook zwaar, dus zal wel iets soortgelijks zijn.
_O- niks zeggen mag ook :P
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 15:58:13 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111169803
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Rijstwafel is nutteloos. Eierkoek is slecht, pizza is slecht, cola is slecht.
Is dit een 'zo at ik tot nu toe'-lijstje of is dit een 'dit leek me een goed lijstje om voortaan te eten'-lijstje?
Dit was het lijstje van gisteren, normaal eet ik nog veel slechter :D En pizza was even omdat het makkelijker was. Maar wat is er mis met rijstwafels :?

quote:
Hoe dan ook; wat je echt moet doen om af te vallen is rommel als cola en yoki uitbannen. Afkicken van cola is onzin, maar als je denkt dat je een overgang nodig hebt, sta jezelf dat dan niet lang toe.
Wat je wel kan drinken? Water en thee dus, maar koffie is qua afvallen ook prima. Karnemelk is ook wel te overzien. Van die rare lightdrankjes: kijk op het etiket.

Als je elke dag 4 cola drinkt dan vind ik terug naar 1 cola al heel wat :D En alleen maar water en thee is toch gewoon saai? :@ Het moet ook wel een beetje leuk blijven :)

quote:
Afvallen is uiteindelijk een kwestie van calorieen en wilskracht.
Je kan prima 2 keer per dag warm eten, als dat eten uit niet teveel calorieen bestaat. Eet lekker groente met een beetje saus/vlees/vis, en dan kan je koningsmalen eten voor een handvol calorieen.
Calorieen schrappen is het makkelijkt door vet te schrappen, dat bevat het meeste calorieen dus bezuinigt het snelst.
Ik let nu vooral op de vetten inderdaad :Y En wat vaker fruit want dat schiet er wel eens bij in. Groenten eet ik al wel genoeg :)

quote:
Wilskracht hebben wordt makkelijker als je suiker schrapt: van suiker krijg je honger.
Sporten is de makkelijkste manier om de verbranding van calorieen te verhogen, dat helpt op beide terreinen.
Nooit geweten dat je van suiker honger kreeg, daar ga ik nu dus goed op letten :Y En sporten zit er helaas niet echt voor mij in, maar meer bewegen zou wel goed voor me zijn. Zoals wandelen en wat vaker fietsen :)

quote:
Gezond afvallen is een kwestie van calorieen en voedingsstoffen. Als je tamelijk precies niet meer calorieen binnenkrijgt dan nodig, dan is het best lastig om wel alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen (vitaminen, mineralen, vezels).
Oplossing 1: eet veel (veel!) groente: praktisch geen calorieen en wel voedingsstoffen
Oplosssing 2: sport. Doordat je dan meer verbrandt mag je meer calorieen eten en is het makkelijker om aan de benodigde voedingssoffen te komen.

Kortom: je kan prima worst op brood blijven eten. Of tweemaal daags warm eten. Als je maar in totaal minder voedingswaarde binnenkrijgt dan je verbruikt en wel genoeg voedingstoffen.
Daar zijn allerlei rekenhulpjes voor, maar vooral voor die balans van calorieen en verbranding zal je toch zelf heel goed moeten opletten hoe jouw lijf reageert: geen internettooltje kan echt uitrekenen hoeveel jij verbrandt.
Bedankt voor alle tips ^O^ Meer bewegen en gezonder eten dus. Cola zal ik proberen uit te gaan bannen maar dat wordt nog wel moeilijk :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:46 schreef Mini. het volgende:
Welkom terug MaJo, en succes! :)

Over zoiets als worst versus kip, natuurlijk is kipfilet "beter": meer voedingsstoffen in verhouding tot de hoeveelheid rotzooi die erin zit. Maar dat betekent niet dat je per se geen worst meer mag eten. Je kunt nou eenmaal niet van alles alleen nog maar de optimale variant nemen, het moet wel leuk blijven.
Oh en ik vond de reactie hier op light-dranken ook wel wat zwartwit. Imo kun je het beste gewoon kijken hoe je lichaam erop reageert. De voornaamste reden om die niet te drinken is dat veel mensen er trek van krijgen, maar zat mensen (zoals ik) hebben daar ook weer geen last van en als je dat niet hebt scheelt het wel mooi een boel calorieën.
Thanks ^O^ Ik denk dat variatie ook gewoon goed is, de ene keer worst en daarna weer kipfilet. En heb vandaag gezondigd met brood met vlokken O+ :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')