abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111155556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:08 schreef LadyBlack het volgende:
Het is toch ook weekend? O+

Maar vruchtensap bevat vaak heel veel suiker, dus wel mee uitkijken.

Ik zal ook weer eens een lijstje doen, en dan mogen jullie heel hard roepen dat ik beter moet eten :@

O: kwark, nootjes en jam
L: bruin bolletje kaas
T: cappuccino
D: wrap met paprika, kikkererwten en vega-balletjes

Ik snap niet dat ik geen honger heb gehad als ik dit zo zie :?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:09:12 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155559
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Fruitsuikers :Y => suikerdip.
Als is een verse smoothie :9

Amandelen, cashews, paranoten, pecannoten, walnoten even uit mijn hoofd.

Alcohol..geen idee. Ik drink amper, witte droge wijn zie ik hier wel eens?
Maar dat gaat weer in tegen het feit dat je veel fruit moet eten _O-

Bedankt voor het lijstje ^O^ En ik drink ook niet heel veel alcohol ivm medicatie maar zo af en toe een biertje of wijntje vind ik wel lekker :9 Alleen witte wijn dan weer niet ;)

Welke vleeswaren zijn het beste voor op brood? Ik at altijd gelderse gekookte worst maar ben nu overgeschakeld op kipfilet omdat dat wat minder vet is :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_111155567
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ook verse sappen :?

Wat is de gezonde variant nootjes, cashewnoten en dergelijke in plaats van pinda's?

En hoe zit het met alcohol, wijn minder slecht dan bier?

Ik ben een noobie *O*
Fruit hoor je te eten, dan krijg je ook de vezels mee. In sap heb je alleen nog de suikers over. Verder wat MI zegt.
pi_111155574
Ohai!

:W MaJo :) je kan ook crystalclear enzo drinken, of van die ijsthee zonder suiker? meningen zijn erover verdeeld maar ik denk dat het prima is, 2 glazen per dag ofzo voor de lekker. Of suikervrije aanmaaklimo. Ik ben momenteel verslaafd aan gewone aanmaaklimo met prik :9.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:09:45 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155581
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zakjes? Verse losse thee?
Zakjes :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_111155592
Gekookte worst :9 heb ik vandaag ook gehaald in den bio-shop.
pi_111155608
Time for bed. Whoei!
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:11:13 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:09 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

:W MaJo :) je kan ook crystalclear enzo drinken, of van die ijsthee zonder suiker? meningen zijn erover verdeeld maar ik denk dat het prima is, 2 glazen per dag ofzo voor de lekker. Of suikervrije aanmaaklimo. Ik ben momenteel verslaafd aan gewone aanmaaklimo met prik :9.
Hey Perruche :W Ijsthee hou ik niet van dus dat is geen optie ;) Aanmaaklimonade drink ik ook wel eens ja :Y Oeh en met prik, gemixt met 7up :9 Ben ik vroeger verslaafd aan geweest _O-
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:11:46 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155665
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:10 schreef Perruche het volgende:
Gekookte worst :9 heb ik vandaag ook gehaald in den bio-shop.
Maar is dat niet slecht dan? Anders ga ik weer over op worst :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:10 schreef Perruche het volgende:
Time for bed. Whoei!
Truste :*
pi_111155689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hey Perruche :W Ijsthee hou ik niet van dus dat is geen optie ;) Aanmaaklimonade drink ik ook wel eens ja :Y Oeh en met prik, gemixt met 7up :9 Ben ik vroeger verslaafd aan geweest _O-
Spa rood en aanmaak limo, anders kraken mijn kiezen :D
pi_111155707
Wat An zegt over de vezels :Y

Probeer eens losse thee? Smaakt enorm anders en veel smaakjes.
Kipfilet op brood is prima, geitenkaas vind ik persoonlijk ook lekker en kom er geen gram van aan.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:14:13 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155756
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:12 schreef An24 het volgende:

[..]

Spa rood en aanmaak limo, anders kraken mijn kiezen :D
Met spa rood kan ook ja, dat doe ik ook wel eens :Y Maar ik heb vroeger in australie een drankje gehad dat was framboos met prik en door het thuis na te bootsen met aanmaaklimonade en 7up kwam ik aardig in de buurt :9
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:15:22 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155809
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:12 schreef Ml-etje het volgende:
Wat An zegt over de vezels :Y

Probeer eens losse thee? Smaakt enorm anders en veel smaakjes.
Kipfilet op brood is prima, geitenkaas vind ik persoonlijk ook lekker en kom er geen gram van aan.
Ga ik proberen :Y

Geitenkaas door salade lust ik wel maar op brood lijkt me niet zo lekker :@ Overigens ben ik sowieso niet echt een broodfan, eet het meer 'omdat het moet'. Het liefst zou ik 2x op een dag warm eten :9
pi_111155849
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ga ik proberen :Y

Geitenkaas door salade lust ik wel maar op brood lijkt me niet zo lekker :@ Overigens ben ik sowieso niet echt een broodfan, eet het meer 'omdat het moet'. Het liefst zou ik 2x op een dag warm eten :9
Andere broodsoorten of een salade meenemen?
Salade van veldsla, walnoten, appel, honing-mosterd dressing en geitenkaas :9
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:18:52 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111155966
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:16 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Andere broodsoorten of een salade meenemen?
Salade van veldsla, walnoten, appel, honing-mosterd dressing en geitenkaas :9
Het enige brood wat ik echt lekker vindt zijn stokbrood en pistoletjes :@ Die eten we in het weekend eigenlijk standaard thuis. Met pesto, mozzarella en tomaat :9 Misschien niet het allergezondste maar oh zo lekker :9 Salade tussen de middag is ook wel een goed idee, of soep :9
pi_111156016
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het enige brood wat ik echt lekker vindt zijn stokbrood en pistoletjes :@ Die eten we in het weekend eigenlijk standaard thuis. Met pesto, mozzarella en tomaat :9 Misschien niet het allergezondste maar oh zo lekker :9 Salade tussen de middag is ook wel een goed idee, of soep :9
_O- au dat weekend!

Maar wat is je doel?
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:21:05 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111156075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- au dat weekend!

Maar wat is je doel?
Gelukkig zit ik vrij snel vol dus ik hou het dan bij 1 pistoletje ;)

Mijn doel is om wat kilo's af te vallen omdat ik de laatste 2 jaar zo'n 20 kilo ben aangekomen door omstandigheden :X Daarnaast wil ik ook gezonder leven :) De volgende stap is ook stoppen met roken :s)
pi_111156145
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig zit ik vrij snel vol dus ik hou het dan bij 1 pistoletje ;)

Mijn doel is om wat kilo's af te vallen omdat ik de laatste 2 jaar zo'n 20 kilo ben aangekomen door omstandigheden :X Daarnaast wil ik ook gezonder leven :) De volgende stap is ook stoppen met roken :s)
Weekend is weekend en af en toe uitspatten mag.

Prima doel imho, succes! De posters hier weten genoeg om je te helpen.

:W te bedde.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 00:24:22 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111156226
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Weekend is weekend en af en toe uitspatten mag.

Prima doel imho, succes! De posters hier weten genoeg om je te helpen.

:W te bedde.
Dat vind ik ook, ik heb ook geen zin om alleen op water, groente en fruit te leven :')

Truste :*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:38:07 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111159636
Ja! Welterusten :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111160621
Mogge.

Ik kan niet meer uitslapen. :{
pi_111160693
Mogge. Ik heb schandalig uitgeslapen :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111160729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 07:30 schreef sigme het volgende:
Mogge. Ik heb schandalig uitgeslapen :+.
:6

Om 7 uur ben ik nu standaard wakker. Stom ritme. :(
pi_111160745
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:43 schreef MaJo het volgende:
:W Tijdje niet gepost hier omdat ik nieuwe medicijnen had waardoor ik nauwelijks nog at dus het leek me wat misleidend om hier lijstjes te posten ;) 5 kilo afgevallen maar er mogen nog wat kilootjes af en ik denk dat ik daar toch vooral mijn eet en drinkgedrag op aan moet passen. Ik ben namelijk nogal gek op cola (3/4 glazen per dag :@), yokidrink, worst op brood, kaasblokjes tussendoor enz. Dus daar wil ik nu wat op gaan letten :)

Lijstje van vandaag:

O: rijstwafel en een kop koffie
L: brood met kip en tomaat, kip en komkommer en een boterham met eiersalade en een glas karnemelk
T: rijstwafel, 2 eierkoeken, kopje koffie en een cola
A: pizza met groente en een sinaasappel na :s)

Voor de rest van de dag heb ik water gedronken en ik mag nog 1 cola per dag wegens afkickverschijnselen :')

Iemand nog verdere tips wat goed voor me is?
Misschien handiger om tips te geven wat niet goed voor je is?
Rijstwafel is nutteloos. Eierkoek is slecht, pizza is slecht, cola is slecht.
Is dit een 'zo at ik tot nu toe'-lijstje of is dit een 'dit leek me een goed lijstje om voortaan te eten'-lijstje?

Hoe dan ook; wat je echt moet doen om af te vallen is rommel als cola en yoki uitbannen. Afkicken van cola is onzin, maar als je denkt dat je een overgang nodig hebt, sta jezelf dat dan niet lang toe.
Wat je wel kan drinken? Water en thee dus, maar koffie is qua afvallen ook prima. Karnemelk is ook wel te overzien. Van die rare lightdrankjes: kijk op het etiket.

Afvallen is uiteindelijk een kwestie van calorieen en wilskracht.
Je kan prima 2 keer per dag warm eten, als dat eten uit niet teveel calorieen bestaat. Eet lekker groente met een beetje saus/vlees/vis, en dan kan je koningsmalen eten voor een handvol calorieen.
Calorieen schrappen is het makkelijkt door vet te schrappen, dat bevat het meeste calorieen dus bezuinigt het snelst.
Wilskracht hebben wordt makkelijker als je suiker schrapt: van suiker krijg je honger.
Sporten is de makkelijkste manier om de verbranding van calorieen te verhogen, dat helpt op beide terreinen.

Gezond afvallen is een kwestie van calorieen en voedingsstoffen. Als je tamelijk precies niet meer calorieen binnenkrijgt dan nodig, dan is het best lastig om wel alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen (vitaminen, mineralen, vezels).
Oplossing 1: eet veel (veel!) groente: praktisch geen calorieen en wel voedingsstoffen
Oplosssing 2: sport. Doordat je dan meer verbrandt mag je meer calorieen eten en is het makkelijker om aan de benodigde voedingssoffen te komen.

Kortom: je kan prima worst op brood blijven eten. Of tweemaal daags warm eten. Als je maar in totaal minder voedingswaarde binnenkrijgt dan je verbruikt en wel genoeg voedingstoffen.
Daar zijn allerlei rekenhulpjes voor, maar vooral voor die balans van calorieen en verbranding zal je toch zelf heel goed moeten opletten hoe jouw lijf reageert: geen internettooltje kan echt uitrekenen hoeveel jij verbrandt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111160755
Mijn wekker ging gewoon af!
Gepland, dat wel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')