abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111139864
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_111139901
Jagar, wel fijn dat hij waarschijnlijk toch komt!
pi_111139926
Weet uit ervaring (jaja) dat het erg handig is maar goed ik ben van het sparen :@

Maar kijk in ieder geval eens naar die actie's van garagehouders zelf zitten soms mooie bij en als de kleine lettertjes dan ook goed zijn?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111140101
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:14 schreef Ml-etje het volgende:
Weet uit ervaring (jaja) dat het erg handig is maar goed ik ben van het sparen :@

Maar kijk in ieder geval eens naar die actie's van garagehouders zelf zitten soms mooie bij en als de kleine lettertjes dan ook goed zijn?
Helft nu betalen, helft over 3 jaar zijn wel handige acties. Wel goed op de voorwaarden letten en er echt 110% zeker van zijn dat je op tijd betaald.
pi_111140164
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:18 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Helft nu betalen, helft over 3 jaar zijn wel handige acties. Wel goed op de voorwaarden letten en er echt 110% zeker van zijn dat je op tijd betaald.
Ja dat dus, als je dat niet doet dan is het :X
pi_111140185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja dat dus, als je dat niet doet dan is het :X
Daar verdienen ze helaas hun geld mee met zulke acties. :')
pi_111140306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:20 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Daar verdienen ze helaas hun geld mee met zulke acties. :')
Jep en dan mag ik bellen omdat iemand het vergeten is.
Zo ben ik vandaag bezig geweest met een sportketen (leuke contracten) en vervolgens de belastingdienst, nou ja ik ben van alle markten thuis :D
pi_111140373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zo ben ik vandaag bezig geweest met een sportketen (leuke contracten) en vervolgens de belastingdienst, nou ja ik ben van alle markten thuis :D
Dus al die 'dubbeltje op z'n kant' programma-types komen bij jou terecht? :o
pi_111140415
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:18 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Denk niet dat dat handig is voor ons :') Wij zijn niet zo heel goed met dingen op tijd betalen (ik verlies zoiets gegarandeerd uit het oog).
pi_111140485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Denk niet dat dat handig is voor ons :') Wij zijn niet zo heel goed met dingen op tijd betalen (ik verlies zoiets gegarandeerd uit het oog).
Dan is het niet handig, anders moet je nog met MI gaan bellen. :')
pi_111140528
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mijn schoonbroertje heeft in de zomer van 2010 een contract ondertekend voor een keuken. Die zou hij dan pas uiterlijk in de zomer van 2012 te laten plaatsen en moeten betalen.

Hij is echter van plan om het te 'vergeten' (momenteel zitten ze eigenlijk te krap qua geld). Heeft toch nog niks van de keukenboer gehoord, dus denkt dat hij er wel mee weg komt.

Ik denk dat ze zoiets gewoon lekker geautomatiseerd hebben. Dus vrees dat ze binnenkort toch echt een berichtje gaan krijgen van meneer de keukenboer :X
pi_111140541
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:27 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Hihi, dan kan ze me wel lekker matsen :7 :+
pi_111140551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mijn schoonbroertje heeft in de zomer van 2010 een contract ondertekend voor een keuken. Die zou hij dan pas uiterlijk in de zomer van 2012 te laten plaatsen en moeten betalen.

Hij is echter van plan om het te 'vergeten' (momenteel zitten ze eigenlijk te krap qua geld). Heeft toch nog niks van de keukenboer gehoord, dus denkt dat hij er wel mee weg komt.

Ik denk dat ze zoiets gewoon lekker geautomatiseerd hebben. Dus vrees dat ze binnenkort toch echt een berichtje gaan krijgen van meneer de keukenboer :X
:Y. Die gaat gewoon een belletje krijgen wanneer de keuken geplaatst kan worden volgens contract.
pi_111140682
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:29 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

:Y. Die gaat gewoon een belletje krijgen wanneer de keuken geplaatst kan worden volgens contract.
Dat denk ik dus ook.. Ben een beetje bang dat ze daardoor flink in de problemen gaan komen. Mgoed. Dat zien we dan wel weer.
pi_111140699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Kleine of grote organisatie?
Eerlijkheid duurt vaak het langst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:27 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Doe het dan maar vooraf dan stel ik mijn agenda wel in :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dus al die 'dubbeltje op z'n kant' programma-types komen bij jou terecht? :o
Niet allemaal gelukkig :D alleen degenen die ik toch al dagelijks zie.

Al zou ik zo'n baan niet vervelend vinden hoor.
pi_111140728
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:32 schreef Ml-etje het volgende:
Kleine of grote organisatie?
Eerlijkheid duurt vaak het langst.
Volgens mij zo'n grote prijsvechter (keuken concurrent ofzo).
pi_111140780
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook.. Ben een beetje bang dat ze daardoor flink in de problemen gaan komen. Mgoed. Dat zien we dan wel weer.
Dan kunnen ze beter nu al contact opnemen en kijken wat de gevolgen zijn van ontbinding. Tenzij ze het geld van familie oid kunnen lenen.

Die keukenboer vergeet het echt niet. :N
pi_111140803
Zo, kantoordag gehad. Spul niet af dus maandag om 6 uur weer aantreden :').

Wel teruggelezen, ik ben met loveli, zoals te doen gebruikelijk.

Kwak, goed aangepakt! Ik kan me nog goed herinneren dat ik net meepostte hier, en jij her en der leningen had lopen en alles in het honderd dreigde te lopen. Ook al is het ook nu nog lastig - je staat er wel beter voor! Doe je toch goed :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111140823
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij zo'n grote prijsvechter (keuken concurrent ofzo).
Oh.. die zijn niet leuk.
pi_111140869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:34 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beter nu al contact opnemen en kijken wat de gevolgen zijn van ontbinding. Tenzij ze het geld van familie oid kunnen lenen.

Die keukenboer vergeet het echt niet. :N
Ja, zal mijn man eens porren dat hij het er eens met zn broertje over heeft. Lenen zou normaal van ons kunnen, maar nu we zelf met verbouwing zitten, gaat dat niet lukken. Hoogstens zijn vader. De rest kan het zich ook niet veroorloven.
pi_111140908
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, zal mijn man eens porren dat hij het er eens met zn broertje over heeft. Lenen zou normaal van ons kunnen, maar nu we zelf met verbouwing zitten, gaat dat niet lukken. Hoogstens zijn vader. De rest kan het zich ook niet veroorloven.
Misschien hebben ze nu nog geluk en komen ze weg met een bepaald % als compensatie omdat de keuken nog niet geleverd/gemaakt is. Kleine kans.. maar het proberen waard lijkt me.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:46:54 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111141329
Hoi! Terug! Buit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij :)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111141378
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:37 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Misschien hebben ze nu nog geluk en komen ze weg met een bepaald % als compensatie omdat de keuken nog niet geleverd/gemaakt is. Kleine kans.. maar het proberen waard lijkt me.
Ah, goed idee. Zal dat ook eens aangeven :) Thx!

XM, very nice! O+
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:51:09 #25
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_111141539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoi! Terug! Buit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij :)
Ik kom toevallig even langslurken en ik zie deze foto's. Wouw wat een enorm leuk jurkje, die eerste! En wat zie je er goed uit :Y O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')