abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 april 2012 @ 17:46:46 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110823010

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
---------------------------

SPOILER: 2012 Challenge
Deze OP vind je hier

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 27-04-2012 16:57:58 ]
  donderdag 26 april 2012 @ 18:25:49 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_110824661
Straks les 8: 3x 4 minuten lopen! :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_110824676
Ik wil vooral mijn basistempo omhoog gooien,

Wat is dan het beste? Intervall of kortere afstanden lopen? Ik doe nu 2-3 keer per week hardlopen en 2-3 keer per week skeeleren/ATB.

Ik loop nu meestal een ronde van 10 km in een uurtje. 3e week dat ik bezig ben met hardlopen
  donderdag 26 april 2012 @ 18:28:37 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110824766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:26 schreef Kandijfijn het volgende:

Wat is dan het beste? Intervall of kortere afstanden lopen? Ik doe nu 2-3 keer per week hardlopen en 2-3 keer per week skeeleren/ATB.

Ik loop nu meestal een ronde van 10 km in een uurtje. 3e week dat ik bezig ben met hardlopen
lol alweer één die solliciteert naar een blessure _O-
Niet meer actief op Fok!
pi_110824782
42:14 JumpAround. Meestal zit ik rond de 50-51 minuten.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:32:17 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110824889
Net even tussen de buien door een stukje wezen rennen. We merken beiden dat we er niet echt lekker inzitten de laatste tijd. Moesten weer redelijk van voor af aan beginnen. Toch volbrengen we ons 2 om 2 minuten hardlopen/ wandel routine (20 minuten in totaal). Hopelijk kunnen we over een tijdje er wat meer van maken!
pi_110824892
quote:

Let je wel goed op je lichaam? Geef vooral je pezen en spieren de tijd om te wennen. :)
pi_110824962
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mhaw, als je voorzichtig bent en luistert naar je lichaam ( plus een uitstekende basisconditie bezit ) kan dit prima :)
pi_110825019
quote:

Ik zou in je 10km runs interval "sprintjes" inbouwen. Dus je tempo iets laten zakken maar daarin een aantal intervals van 3/4 minuten waarbij je wat gaat versnellen :)

Ook af en toe een kortere afstand is geen probleem.
  donderdag 26 april 2012 @ 18:40:05 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110825197
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:34 schreef Drassss het volgende:

[..]

Mhaw, als je voorzichtig bent en luistert naar je lichaam ( plus een uitstekende basisconditie bezit ) kan dit prima :)
in 3 wk 10 km lopen. Tuurlijk. Nou we gaan het zien :)
Niet meer actief op Fok!
pi_110825313
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in 3 wk 10 km lopen. Tuurlijk. Nou we gaan het zien :)
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe goed zijn basisconditie is. Ik ben namelijk ook zo begonnen als je gewoon verstandig loopt is het gewoon allemaal mogelijk ;)

Edit: Voor een echte beginner moet je het natuurlijk niet zo aanpakken :P
  donderdag 26 april 2012 @ 18:47:01 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110825469
Het gaat niet om conditie maar om het feit dat je met hardlopen je pezen en spieren op een heel specifieke manier belast en je lichaam daaraan moet wennen. Is al zo vaak uitgelegd hier.

Em hij is een beginner wb hardlopen, begrijp ik uit zijn post.
Niet meer actief op Fok!
pi_110825527
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:47 schreef Viking84 het volgende:
Het gaat niet om conditie maar om het feit dat je met hardlopen je perzen en spieren op een heel specifieke manier belast en je lichaam daaraan moet wennen. Is al zo vaak uitgelegd hier.
Uiteraard, maar als de vragensteller naast het hardlopen ook al sporten beoefent waar je veel loopt is het weer een ander verhaal natuurlijk ;)

Edit: Ik wil er geen welles/nietus van maken he :P Maar wil hooguit aangeven wat de mogelijkheden zijn. Dus we wachten rustig af voor meer info van de vragensteller :)
  donderdag 26 april 2012 @ 18:56:04 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_110825857
Zo weer terug, iets te snel gelopen 10.32km/h maar goed. Laatste dagen 5.6, 5.4 en 5.5 km gelopen. Lekker stabiel.
pi_110825867
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je achteraf bedenkt: "Potverdorie, had ik maar even naar de windrichting en mijn rondje gekeken en dat een beetje afgestemd'?

De tering. Bij het opdraaien van een weg kwam ik in het open veld terecht. Pal wind tegen en toen moest ik nog 3 en 8 minuten. Dacht dat ik kapot ging _O- Tempo half kilometertje gezakt, maar kon het gelukkig volhouden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 26 april 2012 @ 18:56:57 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_110825901
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:56 schreef mosselmossel het volgende:
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je achteraf bedenkt: "Potverdorie, had ik maar even naar de windrichting en mijn rondje gekeken en dat een beetje afgestemd'?

De tering. Bij het opdraaien van een weg kwam ik in het open veld terecht. Pal wind tegen en toen moest ik nog 3 en 8 minuten. Dacht dat ik kapot ging _O- Tempo half kilometertje gezakt, maar kon het gelukkig volhouden.
Het was inderdaad leuk vandaag lekker veel wind :Y
pi_110825937
Op de vraag uit het vorige deel, ja ik ben een beginnend loper. Ben vorig jaar gestart met lopen, beide Evy's uitgelopen en toen na ongeveer 9 maanden door gaan trainen voor een halve marathon. Toen kreeg ik een heupblessure. Fysio bezocht, waren de spieren rondom mijn core te slap, dus moest krachttraining gaan doen.

Lang verhaal kort: half jaar niet gelopen, heupblessure speelde weer op zodra ik 1 stap zette. Ben ik bij Starshoe geweest, eerste wat die kerel zei was dat mijn hardloopschoenen ruk waren! (Nike Lunareclipse, aangemeten en alles!!) Heb nu Saucony Progrid Ride 4 met zooltjes gekregen en loop weer als een zonnetje.

Om wel rustig op te bouwen en blessurevrij te blijven loop ik de hele Evy opnieuw, hoewel deze keer met de 2011 versie. Heb vanmiddag les 6 gelopen. Op de loopband helaas, durfde het niet aan omdat het vrij hard onweerde hier. Sta je op die band, gaat het zonnetje schijnen....
  donderdag 26 april 2012 @ 19:32:16 #18
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_110827703
quote:

Ik stond letterlijk stil door de tegenwind. Ik kwam er lopend amper tegenop ;(
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 26 april 2012 @ 19:33:48 #19
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_110827772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:57 schreef Rammelaartje het volgende:
Op de vraag uit het vorige deel, ja ik ben een beginnend loper. Ben vorig jaar gestart met lopen, beide Evy's uitgelopen en toen na ongeveer 9 maanden door gaan trainen voor een halve marathon. Toen kreeg ik een heupblessure. Fysio bezocht, waren de spieren rondom mijn core te slap, dus moest krachttraining gaan doen.

Lang verhaal kort: half jaar niet gelopen, heupblessure speelde weer op zodra ik 1 stap zette. Ben ik bij Starshoe geweest, eerste wat die kerel zei was dat mijn hardloopschoenen ruk waren! (Nike Lunareclipse, aangemeten en alles!!) Heb nu Saucony Progrid Ride 4 met zooltjes gekregen en loop weer als een zonnetje.

Om wel rustig op te bouwen en blessurevrij te blijven loop ik de hele Evy opnieuw, hoewel deze keer met de 2011 versie. Heb vanmiddag les 6 gelopen. Op de loopband helaas, durfde het niet aan omdat het vrij hard onweerde hier. Sta je op die band, gaat het zonnetje schijnen....
Het lastige is dat je als beginner niet makkelijk kan weten of hardloop schoenen geschikt zijn voor je of niet. Je weet niet waar je op moet letten.

Ik denk dat dat ook wel verteld mag worden aan beginners, en het ook in boeken mag staan. Ga je hardlopen, wees sceptisch over je eigen schoenen. Ik had een tijdje de Brooks PureConnect, die zijn meesterlijk maar voor mij helaas ongeschikt waardoor ik een lichte knieblessure kreeg. Als ik nu mijn huidige schoenen aan doe en het vergelijk met de PureConnect, en ik nu weet waar ik een beetje op moet letten, schrik ik wel even. Ik mag blij zijn dat ik enkel een lichte blessure opliep. Maar voor de rest was het wel een mooie paar schoenen... goede demping, zaten als een handschoen op mijn voeten maar voor de rest was het niet goed genoeg.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_110829877
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 17:15 schreef Niara het volgende:

[..]

Ohh dank je! Ik dacht dat het vanzelf wel goed zou komen, niet dus.
Welke Fokkers lopen er trouwens nog meer mee?

En goed zeg Ach3r0n! Je mag trots zijn op jezelf! En goed dat je jezelf ingehouden hebt.
Nou ja, strikt genomen had ik een mail kunnen sturen naar Fortuna maar daar andere collega's wel een email kregen en daar er geld werd afgeschreven geloof ik het wel...

Dus morgen nog een keer...

Ik dacht dat RobDriessen ook ging lopen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 april 2012 @ 20:15:49 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110830176
Zo... 7.33KM in 40 minuten. 11KMH. Mooie pace, de HM onder de 2 uur komt er aan :)
pi_110830670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... 7.33KM in 40 minuten. 11KMH. Mooie pace, de HM onder de 2 uur komt er aan :)
Als je deze pace doortrekt gaat dat zeker lukken! :) Wanneer is je eerst volgende HM?
pi_110830875
Net weer 8 km gelopen. Al zakt de motivatie weg... :( De afgelopen maanden aan wat evenementen meegedaan op 4 verschillende afstanden.. En de eerst volgende is pas over 6 maanden zoals hoe het er nu uitziet. Voor het eerst in 4 jaar heb ik nog maar weinig zin om naar buiten te gaan.. Kan ook door het weer komen natuurlijk. Gelukkig kan ik mn verstand goed op 0 zetten :P :)
pi_110831325
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:33 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Het lastige is dat je als beginner niet makkelijk kan weten of hardloop schoenen geschikt zijn voor je of niet. Je weet niet waar je op moet letten.

Ik denk dat dat ook wel verteld mag worden aan beginners, en het ook in boeken mag staan. Ga je hardlopen, wees sceptisch over je eigen schoenen. Ik had een tijdje de Brooks PureConnect, die zijn meesterlijk maar voor mij helaas ongeschikt waardoor ik een lichte knieblessure kreeg. Als ik nu mijn huidige schoenen aan doe en het vergelijk met de PureConnect, en ik nu weet waar ik een beetje op moet letten, schrik ik wel even. Ik mag blij zijn dat ik enkel een lichte blessure opliep. Maar voor de rest was het wel een mooie paar schoenen... goede demping, zaten als een handschoen op mijn voeten maar voor de rest was het niet goed genoeg.
Klopt als een bus. Waar ik boos om ben is dat er dit allemaal mee is gebeurd:
- voor aanschaf research gedaan op internet, tips opgedaan zoals maatje groter nemen enz.
- bij aanschaf drukanalyse gehad op zo'n plaat die met kleurtjes de druk aan geeft.
- bij blessure: fysiotherapeut naar mijn schoen gekeken en goed bevonden
- loopanalyse laten maken bij Runnersworld in december, goed bevonden

Het heeft me dus niet alleen heel veel tijd gekost maar ook veel geld en pijn. Daar baal ik enorm van! Toen ik er net mee liep kreeg ik lichte shinsplints klachten, toen dacht ik eigenlijk dat het gewoon een beginnersblessure was en heb toen compressiekousen gekocht. Daarmee gingen de klachten weg en dus nooit nagedacht over de schoenen. Die heupblessure nam ik gelukkig wel serieus en ben toen heel snel gestopt met lopen. Eigenlijk net al als wat jij hebt ervaren; ook ik mag van geluk spreken dat het daarbij gebleven is!

Hoe ben jij dan eigenlijk erachter gekomen dat jouw schoenen niet geschikt voor je waren?
  donderdag 26 april 2012 @ 20:48:25 #25
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110832209
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:10 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Nou ja, strikt genomen had ik een mail kunnen sturen naar Fortuna maar daar andere collega's wel een email kregen en daar er geld werd afgeschreven geloof ik het wel...

Dus morgen nog een keer...

Ik dacht dat RobDriessen ook ging lopen?
Klopt (5km), heb bevestigingsmailtje gehad, geld is nog niet afgeschreven. Zal wel goed komen denk ik.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_110832496
quote:
6s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:48 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Klopt (5km), heb bevestigingsmailtje gehad, geld is nog niet afgeschreven. Zal wel goed komen denk ik.
Als het inschrijven lukt ga ik ook voor de 5km.
  donderdag 26 april 2012 @ 20:55:36 #27
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110832747
Oh ja, net terug van Evy 5-10 les 2. Tempo iets omlaag gegooid en zonder al te veel problemen 35 minuten hardgelopen. Ik ben jaloers op de snelle renners hier, maar ik laat me niet door jullie gekmaken! *vuistschud* :+ Voor het einde van het jaar zal ik tien kilometer kunnen rennen. Dat zal niet binnen een uur zijn, maar dat kan altijd nog een volgend doel worden....

Rondje Schiedam!
pi_110833234
quote:
Daar denk ik wel eens over na, maar autist die ik ben, ik loop gewoon toch telkens dezelfde kant op. 8)7
Dat ik bijna stilsta vind ik niet erg, maar die wind doet zo'n pijn in mijn neus!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 april 2012 @ 21:08:56 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110833879
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:24 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Als je deze pace doortrekt gaat dat zeker lukken! :) Wanneer is je eerst volgende HM?
Mijn eerste HM ooit is in September. Drechtstedenloop.
  donderdag 26 april 2012 @ 21:21:50 #30
150363 Wii-Style
pi_110834893
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:35 schreef Rammelaartje het volgende:
Hoe ben jij dan eigenlijk erachter gekomen dat jouw schoenen niet geschikt voor je waren?
Gewoon gissen. Ik kreeg last van mijn knie, maar niet van de ander knie, dus ik dacht, misschien is er iets aan de hand, maar niet met mijn schoenen, want dan zou ik van beide knieën last hebben. Ik had dus gewoon naar de doktor gemoeten, maar ik was er te bang voor. Ik was bang dat er misschien iets ernstigs aan de hand was. Toen ben ik zelf heel hard gaan nadenken, dingen opzoeken op internet, en kwam ik tot de conclusie dat het misschien aan mijn schoenen lag, want die waren helemaal niet 'stabiel', zoals veel hardloop schoenen normaal zijn. En ook komt er nog bij dat ik lichtgewicht ben, nooit eerder last heb gekregen van mijn knieën, en uitstekend bezig was met een beginner's programma. Én ik eet gezond.

Zoals ik het heb gedaan, had het niet moeten gebeuren... ik had onmiddellijk naar de huisarts gemoeten, maar ik weet niet... het is dat hardlopen erg veel voor me betekent.

Maar goed. Wat wel moet veranderen is dat, als je je voeten of zo laat bekijken of een loopanalyse laat verrichten of whatever, dat die mensen tegen je zeggen, "deze schoenen passen het meest waarschijnlijk bij jou", i.p.v. "deze schoenen passen bij jou" en klaar, want zo simpel is het dus niet. Er is ook gewoon bewijs dat het niet zo simpel in elkaar steekt.
pi_110840340
Knieën werken nog steeds niet mee na vorige week maandag. Blijf het gewoon rustig aan doen, en zie wel waar het schip strandt.
Ik moet nu echt van dat buikvet af trouwens, veroorzaakt veel meer issues dan alleen dat het er niet uit ziet :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 april 2012 @ 23:19:34 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110843810
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:30 schreef Freddeh het volgende:
Knieën werken nog steeds niet mee na vorige week maandag. Blijf het gewoon rustig aan doen, en zie wel waar het schip strandt.
Ik moet nu echt van dat buikvet af trouwens, veroorzaakt veel meer issues dan alleen dat het er niet uit ziet :{
wat bij mijn knieblessure hielp was constant smeren met mobilat (een soort trauma zalf bij blessuren) en warme spiergel (huismerk in mijn geval) zeg maar midalgan of tijgerbalsam.) de uiteindelijke truck was het slikken van diclofenac, maar ik wilde echt snél herstellen..)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 27 april 2012 @ 06:59:12 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110849535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
hm is wel weer ff wat anders dan 10 km he? ;) maar je hebt er nog wel even tijd voor om uit te vinden of je streeftijd haalbaar is ;)
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 27 april 2012 @ 07:19:11 #34
112150 Trebweb
Started running again
pi_110849622
Vanmiddag uit het werk Evy 0-5 les 6 lopen.

De laatste keren dat ik gestart ben met hartlopen had ik het al opgegeven bij les 3, maar het voelt nu zo lekker en ik begin het nu echt leuk te vinden :--)
pi_110849633
-edit: zout eens op joh met dat getroll iedere keer

[ Bericht 43% gewijzigd door Mylene op 27-04-2012 09:12:10 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2012 @ 07:40:50 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110849772
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 06:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hm is wel weer ff wat anders dan 10 km he? ;) maar je hebt er nog wel even tijd voor om uit te vinden of je streeftijd haalbaar is ;)
Ik heb afgelopen weekend ook al 15,39 gelopen in 90 minuten.
  vrijdag 27 april 2012 @ 07:48:36 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110849840
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen weekend ook al 15,39 gelopen in 90 minuten.
ik ook al eens 10 in een uur,is me daarna nog niet weer gelukt :P. Maar als je nu met gemak 10 km/u loopt hoef je maar een beetje bij te schakelen natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2012 @ 07:53:30 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110849888
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 07:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik ook al eens 10 in een uur,is me daarna nog niet weer gelukt :P. Maar als je nu met gemak 10 km/u loopt hoef je maar een beetje bij te schakelen natuurlijk.
60 minuten P.R. is 11KM, maar meestal loop ik rond de 10.3/10.5KM in een uur. 90 minuten liep ik 5:51min/km, maar dat had wel een tikkie sneller gekund. Kruissnelheid ligt rond de 5:40 ~ 5.45 min/km. Dus in de komende 5 maanden moet ik ergens een klein beetje snelheid zien te vinden om die 21.1KM onder de 2 uur te lopen.

Lijkt me niet té ambitieus.
pi_110850212
Echt goed bezig Swets. Mooie tijden, kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen. Super knap!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 27 april 2012 @ 08:24:59 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110850238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:57 schreef Rammelaartje het volgende:
Ik heb exact die schoenen en nu scheenklachten. Ik zat al te af toe te denken: ligt het niet aan mijn schoenen? De aanmeting van mijn schoenen is niet echt uitgebreid en superdeskundig geweest, al had ik daar destijds ook geen zin in) en om eerlijk te zijn, loop ik er ook alweer (bijna) 3 maanden mee. Bij een totaal andere shop kijken of mijn schoenen nog wel in orde zijn, lijkt me ook voor mij geen slecht idee :) Zou decompressiekousen ook een idee zijn?

Ik denk dat Nike Lunareclipsjes leuk zijn voor de kortere afstanden of recreatieve loper, maar als ik een HM wil gaan doen, zal ik meer profi schoenen nodig hebben.

Wil eigenlijk maandag (na een week smeren en rust), weer eens een voorzichtige 5km proberen, misschien wel op zachte ondergrond.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 27-04-2012 08:33:16 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2012 @ 08:42:26 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110850472
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 08:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb exact die schoenen en nu scheenklachten. Ik zat al te af toe te denken: ligt het niet aan mijn schoenen? De aanmeting van mijn schoenen is niet echt uitgebreid en superdeskundig geweest, al had ik daar destijds ook geen zin in) en om eerlijk te zijn, loop ik er ook alweer (bijna) 3 maanden mee. Bij een totaal andere shop kijken of mijn schoenen nog wel in orde zijn, lijkt me ook voor mij geen slecht idee :) Zou decompressiekousen ook een idee zijn?

Ik denk dat Nike Lunareclipsjes leuk zijn voor de kortere afstanden of recreatieve loper, maar als ik een HM wil gaan doen, zal ik meer profi schoenen nodig hebben.

Wil eigenlijk maandag (na een week smeren en rust), weer eens een voorzichtige 5km proberen, misschien wel op zachte ondergrond.
Met alle respect maar ik denk eerder dat je "gewoon" overbelastingsklachten heb. Je bent ook in een periode van weken naar iets van 18KM toegegaan toch?
pi_110850556
Na bijna 2 weken rust ga ik straks weer van voor af aan beginnen.
De knie voelt prima aan.
Ik heb vorige week de 1e cursusdag gehad voor medical taping en toen gelijk de knie laten tapen.
Dat heeft het herstel nog wat voorspoedigd dus ik ga weer een poging wagen.

Nieuwe schoenen staan al te trappelen hier. :D
pi_110850758
Weer heerlijk gelopen, Renate heeft een goede muziekkeuze. Enige nadeel is dat je mee wil zingen, maar gaat af en toe lastig... Leuk Madonna meezingen met Strike a Pose.... maar hoe doe je dat in godsnaam als je hardloopt ;)
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:03:58 #44
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_110850889
Vanmorgen les 25!
http://www.endomondo.com/workouts/kwE21IuKw2M

Was erg warm met de zon erbij dus volgende keer zonder vestje denk ik!
pi_110850938
was inderdaad erg lekker... gloei nog na ;)
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:25:28 #46
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110851323
wie mailt hem ff?

Frans Bauer rent kilo's eraf

;-)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 april 2012 @ 09:28:04 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110851393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:25 schreef Jumparound het volgende:
wie mailt hem ff?

Frans Bauer rent kilo's eraf

;-)
wat moet ik in die mail zetten dan? :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 27 april 2012 @ 09:29:35 #48
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110851425
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:28 schreef DJMO het volgende:

[..]

wat moet ik in die mail zetten dan? :P
Beste Frans,

Pas je op je pezen en gewrichten? Voor meer tips en info kan je altijd bij ons terecht, en vergeet je niet in te schrijven voor de fok! endomondo ploeg! Met 4 x 15 km hardlopen per week ben je verzekert van een eerste plek :D

groetjes

je fans :')
Ecosia
pi_110851472
Volgens mij weet hij niet waar hij aan begint :P
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:31:08 #50
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110851478
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:29 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Beste Frans,

Pas je op je pezen en gewrichten? Voor meer tips en info kan je altijd bij ons terecht, en vergeet je niet in te schrijven voor de fok! endomondo ploeg! Met 4 x 15 km hardlopen per week ben je verzekert van een eerste plek :D

groetjes

dan komt ie zeker op de eerste plek, want dan ben ik gevlogen :P
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:32:23 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110851511
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:30 schreef Drassss het volgende:
Volgens mij weet hij niet waar hij aan begint :P
Idd. En als 'ie op gewicht is, komt 'ie ook zo weer aan.

Ik ga vanavond na het werk weer en dan maandag weer. Het wordt dit weekend niet echt loopweer.
Niet meer actief op Fok!
pi_110851554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ga vanavond na het werk weer en dan maandag weer. Het wordt dit weekend niet echt loopweer.
Ja, behoorlijk prut weer :X Ik ga het maandag ook weer proberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 april 2012 @ 09:35:46 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110851619
quote:

[..]

Beste Frans,

groetjes

Uw e-mail is met succes verzonden.
jammer dat ik ze terug krijg :')

pi_110851667
Ah, met bijna 100kilo 4x per week dit soort afstanden gaan lopen... goed bezig Frans!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:48:35 #55
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110851979
hij maakt wel lekkere hardloopmuziek :')
Ecosia
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:48:52 #56
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110851992
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

Uw e-mail is met succes verzonden.
jammer dat ik ze terug krijg :')
:'(
Ecosia
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:52:52 #57
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110852109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:33 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ja, behoorlijk prut weer :X Ik ga het maandag ook weer proberen.
echte lopers gaan er op uit in weer in wind.... slecht weer is geen excuus
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_110852198
Nou , lekker dan..
In de eerste minuut gelijk weer pijn in m'n knie. }:|
Ff gewandeld en nog een keer een poging gedaan maar toch maar gestopt en terug naar huis gewandeld.
Gewoon lopen ging prima maar hardlopen kan m'n knie blijkbaar nog niet aan.

Balen! :(
Had zo'n zin om weer te gaan en goed hoop dat het weer ging lukken.
Nu nog maar een paar dagen rust houden en dan weer een poging wagen.
pi_110852250
quote:

[..]

Beste Frans,

groetjes

_O-
  vrijdag 27 april 2012 @ 09:57:16 #60
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110852255
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:55 schreef Gixxergirl het volgende:
Nou , lekker dan..
Ff gewandeld en nog een keer een poging gedaan maar toch maar gestopt en terug naar huis gewandeld.

fysio een optie?
Ecosia
pi_110852309
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:57 schreef Jumparound het volgende:

[..]

fysio een optie?
ja, misschien geen slecht idee.
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:17:14 #62
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110852852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met alle respect maar ik denk eerder dat je "gewoon" overbelastingsklachten heb. Je bent ook in een periode van weken naar iets van 18KM toegegaan toch?
Niet naar 18km. De laatste weken ben ik van 10 naar 14,5 gegaan en meestal om de dag trainen. Dat speelt ook mee, maar mocht het niet weggaan na rustiger aan doen en niet meer elke training meer dan 10km te willen, dan zal ik zeker gaan denken aan mijn schoenen laten nakijken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_110853635
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:52 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

echte lopers gaan er op uit in weer in wind.... slecht weer is geen excuus
Mhaw ik combineer het met tennis/fietsen waarbij dit weekend die 2 op het programma staan ;)
pi_110853676
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:55 schreef Gixxergirl het volgende:
Nou , lekker dan..

Probeer eens wat rust te pakken inderdaad, maar toch tussendoor wat te gaan fietsen. Geen zwaar verzet, maar gewoon los trappen je knie. Puur om die beweging weer lekker soepel te krijgen!
pi_110853725
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niet naar 18km. De laatste weken ben ik van 10 naar 14,5 gegaan en meestal om de dag trainen. Dat speelt ook mee, maar mocht het niet weggaan na rustiger aan doen en niet meer elke training meer dan 10km te willen, dan zal ik zeker gaan denken aan mijn schoenen laten nakijken.
Ik vind je toch behoorlijk forse afstanden lopen met maar 1 rustdag daarin :) Let daar wel op. Misschien Lang / Kort / Lang toepassen?
pi_110853890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:41 schreef Drassss het volgende:

[..]

Probeer eens wat rust te pakken inderdaad, maar toch tussendoor wat te gaan fietsen. Geen zwaar verzet, maar gewoon los trappen je knie. Puur om die beweging weer lekker soepel te krijgen!
Had er al bijna 2 weken rust op zitten.
t weer is de komende tijd ook goed dus ga ik zeker doen .. met de racefiets rondjes doen
Stil zitten wil ik ook niet en fitness ..weet niet of dat verstandig is.

K ga wel lekker trappen komende week :Y
pi_110854457
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:46 schreef Gixxergirl het volgende:

[..]

Had er al bijna 2 weken rust op zitten.
t weer is de komende tijd ook goed dus ga ik zeker doen .. met de racefiets rondjes doen
Stil zitten wil ik ook niet en fitness ..weet niet of dat verstandig is.

K ga wel lekker trappen komende week :Y
Heel verstandig. Na een hardloopdag fiets ik vaak altijd uit. Gewoon een uurtje of 2 max. Kan het je echt aanraden :)
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:05:28 #68
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110854533
@Jumparound, de foto's zijn binnen! Geweldig, sta er zo dom op bij de meeste. Zo'n stupid grin en de duimpjes omhoog. Hehehe. Foto finish is wel leuk, alsof ik de 10km in 20 min heb gelopen :D
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:11:21 #69
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110854749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:05 schreef slacker_nl het volgende:
@Jumparound, de foto's zijn binnen! Geweldig, sta er zo dom op bij de meeste. Zo'n stupid grin en de duimpjes omhoog. Hehehe. Foto finish is wel leuk, alsof ik de 10km in 20 min heb gelopen :D
:')

:')x1000000
Ecosia
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:11:50 #70
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110854772
Looking sharp!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:14:56 #71
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110854899
op de video nog wel (bij 5 km)
Ecosia
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:20:18 #72
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110855074
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:42 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik vind je toch behoorlijk forse afstanden lopen met maar 1 rustdag daarin :) Let daar wel op. Misschien Lang / Kort / Lang toepassen?
Ja :) je hebt gelijk hoor. Deze blessure is een soort wake up call. Ik moet meer rust inbouwen, meer herstelloopjes. Rustiger aan doen. Ik heb genoeg tijd.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:20:58 #73
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110855099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:14 schreef Jumparound het volgende:
op de video nog wel (bij 5 km)
Veel filmpjes trouwens, verbaasde me echt. Wel leuk!
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:41:43 #74
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110855906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:11 schreef slacker_nl het volgende:
Looking sharp!
:D

Ecosia
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:42:26 #75
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110855933
Hahahahaaha, daar moeten ze een smiley van maken :D Ohhhh NOES!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2012 @ 11:53:45 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110856454
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja :) je hebt gelijk hoor. Deze blessure is een soort wake up call. Ik moet meer rust inbouwen, meer herstelloopjes. Rustiger aan doen. Ik heb genoeg tijd.
Ja ik loop in het weekend lang (60 minuten +) dan dinsdag erop een rustig loopje van max 30 minuten en recentelijk begonnen met dan op donderdag 40 minuten (voorheen 30 minuten). Vervolgens 2 dagen niet lopen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:56:04 #77
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110856559
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:41 schreef Jumparound het volgende:

[..]

:D

[ afbeelding ]
haha die is wel EPIC hoor !
pi_110856606
Ik vind het wel mooi dat het lijkt of al die mensen achter je helemaal aan het sterven zijn :D
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:58:08 #79
258885 Solique
I Kill You !
pi_110856641
Toestemming van fysio om weer langzaam aan te beginnen met lopen. :D
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:58:54 #80
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110856674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:57 schreef Drassss het volgende:
Ik vind het wel mooi dat het lijkt of al die mensen achter je helemaal aan het sterven zijn :D
chili con carne doet wonderen ;-)

[edit] en niet alleen die mensen achter me.. ik geef mezelf hier ook nog maar 0,5 uur te leven :')
Ecosia
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:00:37 #81
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110856734
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:58 schreef Solique het volgende:
Toestemming van fysio om weer langzaam aan te beginnen met lopen. :D
^O^
Ecosia
pi_110857746
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die fysio van Starshoe zei dat deze schoenen heel erg slap zijn waardoor je spieren veel meer op moeten vangen dan normaal. Ook zei hij dat Nike zich vooral op hele lichte lopers focust waardoor je het al snel wat lastiger hebt als je normaal gebouwd bent (ik weeg 70 kilo bij 1.75 meter).

De compressiekousen vond ie wel goed, maar is wel een symptoombestrijding aangezien je de oorzaak niet wegneemt.

Die compressiekousen hielpen bij mij wel super. Maar wat ik wel vervelend vond is het aantrekken omdat je er effe mee bezig bent om ze aan te trekken. Dus niet schoenen aan en rennen, maar eerst lang bezig met omkleden pffff (dan is bij mij de zin al weer weg).
pi_110857837
Ik heb zojuist mijzelf toestemming gegeven om vanavond een rondje te gaan rennen :). Nu moet ik alleen nog iets met de toestemming gaan doen. :D
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:40:16 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110857957
Ik vind de foto's cool ^O^. Wel stervende mensen idd :P.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 12:51:43 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_110858335
Epische foto's!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:53:13 #86
150363 Wii-Style
pi_110858401
Over schoenen gesproken, je hebt ook schoenen die niet bedoeld zijn voor marathons of zo. Ik heb dus Nike Zoom Elite schoenen en die zijn bedoeld voor snel lopen... ik heb dus geen interesse in marathons, hooguit 10k. Dus. Past bij mij. :Y
pi_110858483
Okee. Even een plan maken. Een maatje van me uit mijn studententijd die loopt dus veel langer en goed enzo en die gaat de Tilburg Ten Miles lopen binnen 1.15. Nu vroeg hij of ik ook kom. Dat zou dan zijn om de 10km te lopen. 10EM gaat me op 2 september natuurlijk echt niet lukken, maar 10km wel?

Even de achtergrond.
half maart begonnen met Evy
over drie weken zit Evy 0-5km erop. Die 5km in een half uur gaat me vast wel lukken, als ik zo mijn vooruitgang zie. (http://runkeeper.com/user/PietervK/profile)
Mijn eigen plan is om dan heel even een week of 2, 3 bij die 5km te blijven en dan de 5-10km van Renate te doen.

Is het dan reëel om op 2 september in Tilburg 10km te lopen? Natuurlijk afgezien van blessures, maar daar heb ik nu geen last van. Of denken jullie dat het iets te vlot is?

Gewoon even jullie mening graag.
pi_110858492
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:58 schreef Jumparound het volgende:

[..]

chili con carne doet wonderen ;-)

[edit] en niet alleen die mensen achter me.. ik geef mezelf hier ook nog maar 0,5 uur te leven :')
_O-
pi_110858729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:56 schreef mosselmossel het volgende:
Okee. Even een plan maken. Een maatje van me uit mijn studententijd die loopt dus veel langer en goed enzo en die gaat de Tilburg Ten Miles lopen binnen 1.15. Nu vroeg hij of ik ook kom. Dat zou dan zijn om de 10km te lopen. 10EM gaat me op 2 september natuurlijk echt niet lukken, maar 10km wel?

Even de achtergrond.
over drie weken zit Evy 0-5km erop. Die 5km in een half uur gaat me vast wel lukken, als ik zo mijn vooruitgang zie. (http://runkeeper.com/user/PietervK/profile)
Mijn eigen plan is om dan heel even een week of 2, 3 bij die 5km te blijven en dan de 5-10km van Renate te doen.

Is het dan reëel om op 2 september in Tilburg 10km te lopen? Natuurlijk afgezien van blessures, maar daar heb ik nu geen last van. Of denken jullie dat het iets te vlot is?

Lastig te bepalen, maar je hebt nog 3 maanden laten we zeggen. Na zo'n 5 kilometer loopje voel je nog goed en de volgende dag ben je niet opeens 40 jaar ouder voor je gevoel? :P Weinig last van spieren/knie etc?

Rustig opbouwen en voldoende rust nemen en je kan best een eind komen, maar een aantal weken skippen door vakanties of andere activiteiten lijkt me niet handig :P
pi_110858959
quote:

Even de achtergrond.

Hey cool, ik wil misschien ook aan de ten miles meedoen. Denk dat ik dan wel de echte ten miles ga lopen. Loop nu al relatief makkelijk 11-12 kilometer dus moet over 3 maanden ook wel echte 10 miles kunnen lopen lijkt me...
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:11:20 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110858971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:33 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Die fysio van Starshoe zei dat deze schoenen heel erg slap zijn waardoor je spieren veel meer op moeten vangen dan normaal. Ook zei hij dat Nike zich vooral op hele lichte lopers focust waardoor je het al snel wat lastiger hebt als je normaal gebouwd bent (ik weeg 70 kilo bij 1.75 meter).

De compressiekousen vond ie wel goed, maar is wel een symptoombestrijding aangezien je de oorzaak niet wegneemt.

Die compressiekousen hielpen bij mij wel super. Maar wat ik wel vervelend vond is het aantrekken omdat je er effe mee bezig bent om ze aan te trekken. Dus niet schoenen aan en rennen, maar eerst lang bezig met omkleden pffff (dan is bij mij de zin al weer weg).
Ik ben ongeveer net zo zwaar als jij. Ga vanmiddag toch ff kijken voor compressiekousen, zijn net zo duur als gewone hardloopsokken en baat het niet, dan schaadt het niet.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:11:50 #92
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110858994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Epische foto's!!
Misschien leuk om een apart uitklap menuutje in de OP te maken met die pics? ;)
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:21:46 #93
373360 .M.
"Yo Mama" -- Freud
pi_110859358
Door een zeurend kuitspiertje even 4 dagen rust genomen, vandaag weer gegaan. Mensen, het is prachtig weer, enige is dat het een beetje waait, maar af en toe komt de zon door, heerlijk.

64 min. gedaan over 11,85 km (11,1 per uur), geen verval en aan het eind zelfs nog wat tempo d'r op. Ook voor mij komt die HM onder 2 uur er dus aan! 10 juni :).

SEMTEX, doe je ook verstevigende oefeningen voor je kuit/scheenspieren? Bv. op een traptree staan, balancerend op de bal van één voet, en dan een keer of twintig voorzichtig wat centimeters naar beneden zakken en weer terug (met je handen kan je een klein beetje steunen op trapleuning/muur). Links drie keer twintig en rechts ook, zoiets (of met minder beginnen). Veel traplopen (op werk of zo, weet niet?) helpt ook.
Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:22:08 #94
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_110859376
Morgen eens in een heel ander gedeelte van Nederland hardlopen heb er zin an!
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:29:34 #95
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110859635
quote:

Even de achtergrond.

Moet gewoon haalbaar zijn. In 12 weken kan je gewoon op 10 km zitten, zelfs met een lichte blessure acht ik het haalbaar. Heb zelf vorig jaar ongeveer hetzelfde gedaan, maar dan tussen nu en oktober 21 km.
Zolang je goed naar je lichaam luistert en je rust neemt, goed eet: haalbaar.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:45:17 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110860215
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:21 schreef .M. het volgende:
SEMTEX, doe je ook verstevigende oefeningen voor je kuit/scheenspieren? Bv. op een traptree staan, balancerend op de bal van één voet, en dan een keer of twintig voorzichtig wat centimeters naar beneden zakken en weer terug (met je handen kan je een klein beetje steunen op trapleuning/muur). Links drie keer twintig en rechts ook, zoiets (of met minder beginnen). Veel traplopen (op werk of zo, weet niet?) helpt ook.
Kuitspieren zijn al erg sterk, ben al jaren een fanatieke fietser. Train ze ook nog eens regelmatig. Scheenbeen oefeningen doe ik de laatste dagen een beetje sinds ik heb gegoogled naar shinsplints :P Die van jou kende ik nog niet, dus zal ik ook eens proberen.
pi_110860638
Vanmorgen 10km gelopen! Mn eerste in 8 jaar! (heb jaren niet gesport)

Ik dacht vanmorgen de gebruikelijke 5k te lopen, misschien 6 en al het heel lekker zou gaan wilde ik de 7 wel proberen. Maar het ging ech zo lekker! Conditioneel had ik zelfs na de 10 nog heel veel over, had eigenlijk geen centje pijn.
Maar 10km is een mooie mijlpaal, en ik moet ook niks forceren. 52,45min is nog aardig vlot ook. Heb heel vlak 11 km/u gelopen.
pi_110860640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kuitspieren zijn al erg sterk, ben al jaren een fanatieke fietser. Train ze ook nog eens regelmatig. Scheenbeen oefeningen doe ik de laatste dagen een beetje sinds ik heb gegoogled naar shinsplints :P Die van jou kende ik nog niet, dus zal ik ook eens proberen.
Dat kan ook shinsplints veroorzaken. Omdat je kuitspieren zoveel sterker zijn tov je schenen moeten die er te zwaar aan trekken.

Compressiekousen zijn trouwens iets van 60 euro ;)
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:05:29 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110860878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:57 schreef Rammelaartje het volgende:

[..]

Dat kan ook shinsplints veroorzaken. Omdat je kuitspieren zoveel sterker zijn tov je schenen moeten die er te zwaar aan trekken.

Compressiekousen zijn trouwens iets van 60 euro ;)
Vaag, dan is wat ik gezien heb geen compressiekous? Al stond het wel op de verpakking? -> http://www.newitts.com/pr(...)ompression_Socks.htm
pi_110862262
Nieuwe slofjes aan laten meten vandaag bij Run2Day in Bergen op Zoom (vorige keer ook goed geholpen daar) Voordeel is oa dat als ze toch niet bevallen ik ermee terug kan.

Morgen eens uitproberen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110862281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:43 schreef DarkElf het volgende:
Nieuwe slofjes aan laten meten vandaag bij Run2Day in Bergen op Zoom (vorige keer ook goed geholpen daar) Voordeel is oa dat als ze toch niet bevallen ik ermee terug kan.

[ afbeelding ]

Ik ben vorige week bij die winkel geweest :) Goed geholpen inderdaad, voor mijn gevoel.
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:44:29 #102
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110862286
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:43 schreef DarkElf het volgende:

[ afbeelding ]

^O^ Run2day in Eindhoven beviel me ook goed.
pi_110862311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:44 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik ben vorige week bij die winkel geweest :) Goed geholpen inderdaad, voor mijn gevoel.
Yes kan hem iedereen aanbevelen.

Vorig jaar daar schoenen aan laten meten en een jaar lang zonder klachten gelopen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110863531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 14:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Vaag, dan is wat ik gezien heb geen compressiekous? Al stond het wel op de verpakking? -> http://www.newitts.com/pr(...)ompression_Socks.htm
Zo te zien hebben die wel wat compressie, maar niet zoals de medische sportcompressiekousen? Ik had ze hiervan: http://www.herzogmedical.com/

@DarkElf: Ze zijn nog mooi ook! Ben benieuwd hoe ze lopen.
pi_110863896
En grappig, zelf schoenen kopen is (vind ik) echt geen goed idee. De schoenen die ik had (en heb want ik gebruik ze voor boscrossen nog, daar zijn ze prima voor) waren prima! Maar de opvolger ervan zijn waardeloos voor me. Ze hebben een heel klein iets veranderd en daarmee is, voor mij, de hele schoen niet goed meer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:59:06 #106
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110865277
Nog een schoenenvraag!

2 jaar geleden heb ik me een paar Brooks Beast aan laten meten bij Runner's World in Leiden. "The Beast® is running’s leading Control shoes because they deliver the perfect mix of stability and comfort, pampering runners with low or flat arches and excessive pronation."

Nu twee jaar later hebben de schoenen misschien 250km op de teller, maar ben ik ondertussen wel van 100 naar 75 kilo gegaan. Om eerlijk te zijn heb ik geen klachten en dit wil ik ook graag zo houden.

Is het aan te raden om vanwege leeftijd van de schoen en veranderd lichaamsgewicht even ter controle langs de hardloopwinkel te gaan? Of kan/zal ik gewoon doorrennen omdat ik geen klachten heb en omdat de schoenen qua gelopen km's nog relatief jong zijn?
pi_110865548
Naar de winkel gaan! ook al gebruik je ze niet dan nog veranderd de demping van de schoen doordat het rubber uitdroogt. En als je dan ook nog eens van gewicht veranderd bent (gefeliciteerd daarmee trouwens) is dat nog een reden om even voor andere schoenen te gaan kijken.

neem ze gewoon mee en leg het uit. Een beetje ok winkelier die wilt je niet alleen iets aansmeren maar wil je ook graag als tevreden klant terugzien dus zal je niet bedonderen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:18:56 #108
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_110866043
Voor de liefhebber even een linkje naar een V&A-topic:

[TK] Polar RS300X sd hardloop horloge, met borstband, footpod.
F means you're fucked
pi_110866103
Morgen weer. Zit nu al de hele dag met een lichte hoofdpijn te studeren en ben nu in afwachting tot m'n ouders weer terug komen uit de stad. Morgen zou 't ook wat lekkerder weer worden :') :@
Ja doei.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:04:54 #110
112150 Trebweb
Started running again
pi_110868055
Net weer heerlijk gelopen! Het gaat steeds beter :)

http://www.endomondo.com/workouts/51208186
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:08:28 #111
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110868182
Ik heb vannacht een internationale loop :P. Door Duitsland en Nederland.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_110868202
Net als wat anderen van hier de Bata dus ;)
Ja doei.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:10:18 #113
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110868256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Net als wat anderen van hier de Bata dus ;)
Precies. Wel zin in.
Sei wachsam,
pi_110868289
Heb je al wat truien zien lopen? Ik hoorde dat de roddel 'geel' was ;(
Ja doei.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:12:43 #115
150363 Wii-Style
pi_110868351
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:59 schreef robdriessen het volgende:
Nog een schoenenvraag!

2 jaar geleden heb ik me een paar Brooks Beast aan laten meten bij Runner's World in Leiden. "The Beast® is running’s leading Control shoes because they deliver the perfect mix of stability and comfort, pampering runners with low or flat arches and excessive pronation."

Nu twee jaar later hebben de schoenen misschien 250km op de teller, maar ben ik ondertussen wel van 100 naar 75 kilo gegaan. Om eerlijk te zijn heb ik geen klachten en dit wil ik ook graag zo houden.

Is het aan te raden om vanwege leeftijd van de schoen en veranderd lichaamsgewicht even ter controle langs de hardloopwinkel te gaan? Of kan/zal ik gewoon doorrennen omdat ik geen klachten heb en omdat de schoenen qua gelopen km's nog relatief jong zijn?
Twee jaar is een best lange tijd... wat je zou kunnen doen is je huidige schoenen vergelijken met nieuwe paar van hetzelfde model. Maar ook als je zelf bij jezelf denkt dat er slijtage is of dat de demping een stuk minder is kan je nieuwe halen. Sommige modellen gaan langer mee dan anderen.
Een van de redenen dat ik voor mijn schoenen heb gekozen, Nike Zoom Elite+ *), is dat volgens sommige recensies het zelfs na 300 km geen slijtage laat zien, niet alleen demping maar zelfs de bovenkant waar de veters zitten. :o

Maar goed. Ik vind twee jaar een lange tijd dus als jij er geld voor over hebt kan je het doen, maar het hoeft misschien niet.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:16:58 #116
150363 Wii-Style
pi_110868546
ALS je nieuwe schoenen gaat nemen kan je altijd als voorzorgsmaatregel er langzamerhand inkomen, dat je niet onmiddellijk je oude schoenen dumpt maar dat je de ene keer je oude schoenen gebruikt, volgende loop de nieuwe, daarna weer de oude, totdat je er aan gaat wennen. Hoeft waarschijnlijk ook niet, maar het is wel iets dat je kan doen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:17:07 #117
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110868553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je al wat truien zien lopen? Ik hoorde dat de roddel 'geel' was ;(
De medewerkerstrui? Niet echt op gelet.
Edit: lichtgeel kan het wel eens zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door No-P op 27-04-2012 17:22:12 ]
Sei wachsam,
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:48:11 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110869685
Lekker op kantoor scheenoefeningen doen :P voelt nu al beter :P en bijna weekend!
pi_110871532
k ben laatst ook bij Run2Day geweest.

Goed geholpen idd :Y

Zat me net te bedenken dat ze hier in Zwolle iedere zaterdagochtend een fysiotherapeut hebben bij Run2Day voor info e.d.
Als ik komende week nog niet kan gaan hardlopen ga ik volgende week zaterdag maar ff bij ze langs.
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:07:56 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110872341
Sjonge, wat een raar rondje was dat. Begon wel lekker, dus 5 min. inlopen en toen snelheid maken voor de Coopertest... heb het bijna 4 minuten volgehouden op een pace van 5.30 en toen moest ik het toch opgeven, pff. Toen een paar min gewandeld met het idee naar huis te gaan en toen toch nog maar 4,5 km eruit geperst met een pace van 5:54. Ging een stuk beter dan de vorige keer en ik wilde onder de 6:00 min/km blijven, dus ik ben al met al wel tevreden, maar echt een raar rondje. Is 5 minuten inlopen voor de Coopertest te kort? Ja zeker? :@.
Niet meer actief op Fok!
pi_110872376
Ga ik of ga ik niet?

ik denk dat ik toch maar niet ga

SPOILER
Feyenoord Rotterdam
pi_110873600
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 18:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Beetje late reactie van mij,

Maar ik ken mijn lichaam uitstekend en voel ook exact als een pijntje overbelasting/spierpijn/begin blessure is. Ik doe al sinds mijn 13e redelijk fanatiek wielrennen en skeeleren.

Ik besef mezelf heel goed dat hardlopen andere spieren en een andere belasting is. Maar met een uitstekende conditie, spieren die redelijk wat gewend zijn denk ik redelijk wat aan te kunnen.

Maar ik luister naar mijn lichaam en nog nergens last van,.
pi_110874528
Coopertest van 5 min is geen coopertest vik. :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110874565
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:56 schreef DarkElf het volgende:
Coopertest van 5 min is geen coopertest vik. :P
Dat.
Ja doei.
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:59:31 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110874662
D'oh, dat weet ik ook wel.

Maar nu wil ik graag even weten hoe ik hem góed doe, zodat ik de volgende keer niet weer faal :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:06:16 #126
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110874954
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:59 schreef Viking84 het volgende:
D'oh, dat weet ik ook wel.

Maar nu wil ik graag even weten hoe ik hem góed doe, zodat ik de volgende keer niet weer faal :P.
Ik zou eerst even 5 min inlopen en vervolgens kort nog 500 meter rustig hardlopen. Daarna vlammen :)
pi_110875373
Eerste keer een rondje lopen nadat ik ziek ben geweest deze week. Ging zeer lekker en ik heb ook nog nooit zo ver gelopen.

Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:16:59 #128
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110875392
Zo, daar zijn we weer. Vers terug van Runningpoint Vlaardingen. MET een nieuw paar schoenen. Had m'n oude paar meegenomen en die bleken extra stug te zijn, berekend op mijn oude gewicht. Vervolgens met elke denkbare combinatie gelopen van oude schoenen en 4 nieuwe kandidaten. En de winnaar is......

SPOILER: De New Balance MR 860 RS
Teringjantje wat een verschil met mijn oude schoenen :D
Bedankt iedereen voor de hulp!
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:25:05 #129
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_110875764
Mooie schoenen DarkElf! En wat voor oefeningen doe je SEMTEX?

quote:
6s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:16 schreef robdriessen het volgende:
Zo, daar zijn we weer. Vers terug van Runningpoint Vlaardingen. MET een nieuw paar schoenen. Had m'n oude paar meegenomen en die bleken extra stug te zijn, berekend op mijn oude gewicht. Vervolgens met elke denkbare combinatie gelopen van oude schoenen en 4 nieuwe kandidaten. En de winnaar is......

Zien er ook goed uit! Hoe is de service daar trouwens? Ik ben er ooit eens binnen geweest voor een... armbandgeval om m'n telefoon in te steken maar die hadden ze niet. Omdat het een iets kleinere winkel is voel ik me altijd zo verplicht iets te kopen.

Ik heb trouwens nog last van spierpijn in m'n onderbenen sinds dinsdag. Verdwalen in een bos met veel heuvels in de kou was denk ik de grootste oorzaak. Natuurlijk eigenwijs woensdag toch wezen squashen... ik ben bang dat als ik vandaag niet ga lopen ik echt achter raak op schema en die 20 km volgende maand kan vergeten. Zucht.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:30:52 #130
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110876033
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:25 schreef Niara het volgende:
Zien er ook goed uit! Hoe is de service daar trouwens? Ik ben er ooit eens binnen geweest voor een... armbandgeval om m'n telefoon in te steken maar die hadden ze niet. Omdat het een iets kleinere winkel is voel ik me altijd zo verplicht iets te kopen.
Ze zijn verhuisd naar de overkant van de straat en hebben nu een flink grotere zaak. Service was prima, oude schoen werd onderzocht en direct herkend, er werd tijd voor me uitgetrokken, ik mocht met vier verschillende schoenen naar buiten om een stukje te gaan rennen, er werd me geen schoen aangesmeerd maar ze lieten me alleen het verschil zelf ondervinden. De keuze voor een nieuw paar lag helemaal bij mezelf. Ook meteen gratis klantenkaart meegekregen, geeft 20% korting op schoenen en 10% korting op de rest. Telefoonarmbanden hebben ze nu trouwens ook ;)
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:33:36 #131
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_110876171
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:30 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Ze zijn verhuisd naar de overkant van de straat en hebben nu een flink grotere zaak. Service was prima, oude schoen werd onderzocht en direct herkend, er werd tijd voor me uitgetrokken, ik mocht met vier verschillende schoenen naar buiten om een stukje te gaan rennen, er werd me geen schoen aangesmeerd maar ze lieten me alleen het verschil zelf ondervinden. De keuze voor een nieuw paar lag helemaal bij mezelf. Ook meteen gratis klantenkaart meegekregen, geeft 20% korting op schoenen en 10% korting op de rest. Telefoonarmbanden hebben ze nu trouwens ook ;)
Klinkt goed. En woohoo! voor telefoonarmbandjes. Zal als ik weer in Vlaardingen ben eens binnengaan en kijken voor een hardloopshirt. De shirts waar ik nu in loop zijn net iets te kort naar mijn zin.
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:42:37 #132
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_110876615
Oké, kan iemand mij dit uitleggen? Net 6 km gedaan, in totaal 33 minuten over gedaan.

De eerste 5 minuten afwisselend stevig wandelen en rustig lopen, daarna een redelijk tempo aanhouden. De eerste 1,5 km vallen mij zo zwaar, de rest wat daarna komt houd ik gemakkelijk vol.

Mist hier een goede/betere warming-up? Hebben anderen hier ook last van?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:49:56 #133
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_110876965
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:16 schreef robdriessen het volgende:

Vlaardingen heeft nou eenmaal de beste winkels :7
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Redactie Sport vrijdag 27 april 2012 @ 20:57:19 #134
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_110877305
Vandaag hardlooptraining gehad op school! Leuke warming up oefeningen gehad die ik ook zelf kan toepassen :P Toch in totaal weer een intervaltraining van 30 minuten gehad!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:07:03 #135
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110880512
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:16 schreef Fuszy het volgende:
Eerste keer een rondje lopen nadat ik ziek ben geweest deze week. Ging zeer lekker en ik heb ook nog nooit zo ver gelopen.

[ afbeelding ]
Loop je met een schema? Of gewoon zomaar? :)
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:18:18 #136
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110881032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:57 schreef BlackFrancis het volgende:
Vanmorgen 10km gelopen! Mn eerste in 8 jaar! (heb jaren niet gesport)

Ik dacht vanmorgen de gebruikelijke 5k te lopen, misschien 6 en al het heel lekker zou gaan wilde ik de 7 wel proberen. Maar het ging ech zo lekker! Conditioneel had ik zelfs na de 10 nog heel veel over, had eigenlijk geen centje pijn.
Maar 10km is een mooie mijlpaal, en ik moet ook niks forceren. 52,45min is nog aardig vlot ook. Heb heel vlak 11 km/u gelopen.
netjes hoor!
Ecosia
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 april 2012 @ 22:27:25 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110881447
Wat heb ik een lekker rondje gelopen.. heb geprobeerd rustiger te doen dn vorige keren, maar dat is niet echt gelukt geloof ik. voelde me de vierde kilometer ook wat overmoedig.
Had eigenlijk wat langer in de planning staan, maar ik ging zonder voorafgestelde route op pad, dus toen ik langs de dijk die naar m'n huis leidde rende vond ik het ook wel goed ook. Heb de laatste 3 mins slow coaching gebruikt als cooldown en lekker genoten van het late avondzonnetje!
http://runkeeper.com/user/DJMO/activity/84278111

vrijdag 27 april 2012 @ 22:41:23 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110882057
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:25 schreef Niara het volgende:
Mooie schoenen DarkElf! En wat voor oefeningen doe je SEMTEX?

http://www.runinfo.nl/shinsplints.htm
Ik heb op mijn werk voornl. geprobeerd mijn teen naar me toe te brengen, aangespannen vast te houden en dan loslaten. En vreemd genoeg gaat het beter. Die andere twee zo ff proberen.
pi_110882290
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:42 schreef LasTeR het volgende:
Oké, kan iemand mij dit uitleggen? Net 6 km gedaan, in totaal 33 minuten over gedaan.

De eerste 5 minuten afwisselend stevig wandelen en rustig lopen, daarna een redelijk tempo aanhouden. De eerste 1,5 km vallen mij zo zwaar, de rest wat daarna komt houd ik gemakkelijk vol.

Mist hier een goede/betere warming-up? Hebben anderen hier ook last van?
Nah...je moet gewoon in je tweede adem komen. Ene keer gaat dat geweldig makkelijk en andere keer absoluut niet. Bij mij kan dat soms 6 km duren voor ik er echt lekker in zit.
pi_110882622
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:07 schreef Saninl het volgende:

[..]

Loop je met een schema? Of gewoon zomaar? :)
Ik loop wanneer ik zin heb :@. Eigenlijk moet er wel enige vorm van vastigheid in komen.
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:54:38 #141
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110882695
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:46 schreef kapiteintje het volgende:

Bij mij kan dat soms 6 km duren voor ik er echt lekker in zit.
Niet meteen te snel willen rennen toch? Gewoon rustig beginnen en je vindt zo je ideale ritme. Als ik daar eenmaal inzit, kan ik uren doorgaan.
pi_110882802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niet meteen te snel willen rennen toch? Gewoon rustig beginnen en je vindt zo je ideale ritme. Als ik daar eenmaal inzit, kan ik uren doorgaan.
Ik heb nog steeds geen gouden formule gevonden. Ik weet alleen wel dat hoe meer conditie je krijgt hoe beter 't gaat iig omdat je niet meer tegen die muur van eerste vermoeidheid op loopt. En idd, te hard van start werk niet. Te langzaam ook niet trouwens, dan krijg je zo'n sjok rondje waar je weinig aan hebt in mijn ogen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:58:37 #143
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110882912
Tja zorgen dat je niet meteen in het rood gaat lopen, waardoor jezelf helemaal aan gort loopt binnen 5 a 10 minuten. Dus iets rustiger beginnen en je hartslag langzaam laten stijgen is de truc normaal gesproken. Vervolgens kan je met een interval training spelen met je harslag door bijv een x aantal minuten even in het rood te duiken en daarna terug te zakken met je hartslag :)
  zaterdag 28 april 2012 @ 00:39:22 #144
373360 .M.
"Yo Mama" -- Freud
pi_110887347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:56 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen gouden formule gevonden. Ik weet alleen wel dat hoe meer conditie je krijgt hoe beter 't gaat iig omdat je niet meer tegen die muur van eerste vermoeidheid op loopt.
Ja, dat. Dat je begint te lopen en dat je denkt: "o ja. da's waar ook. Dit is leuk!!" :) Dat is echt te gek. Lekker gaan rennen en weten dat je het een uur later nog steeds kunt.
Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl
pi_110888594
Het probleem wat nu besproken wordt merk ik ook regelmatig. Alleen dan al sneller dan 1,5 kilometer. Ja mijn conditie is echt bagger en ik begin pas net. Als ik me er overheen zet gaat het daarna wel weer. Maar loop in het begin altijd even tegen zo'n muur op.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 07:46:43 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_110890939
Blegh, vandaag is het ook al rotweer... Meh!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 april 2012 @ 08:27:21 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110891158
Ja het starten blijft moeilijk. En ik heb wel het idee dat hoe verder je kan lopen des te langer het duurt voordat je in een echt lekker tempo komt.

Maar ik heb altijd wel een kilometertje nodig om in een goed tempo te komen. Vooral ademhaling onder controle krijgen is vaak lastig.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 08:28:05 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_110891166
En voor m'n oortjes een beetje goed blijven zitten }:|
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 april 2012 @ 08:37:47 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110891223
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 08:28 schreef Guppyfriend het volgende:
En voor m'n oortjes een beetje goed blijven zitten }:|
Een van de geneugten van zonder muziek lopen... Geen oortjes.
  zaterdag 28 april 2012 @ 09:20:04 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110891536
Ik loop pas na een kilometertje of 5, 6 echt lekker. Handig bij mn 5 km-rondjes. Miss dat ik af en toe ook twee duurlopen van 10 km in een week ga doen. Gewoon omdat ik dat leuker vind. En dan op de andere dag 5 km op snelheid. Ga nu eerst proberen stabiel met een pace van ongeveer 5.50 te lopen en dan voer ik het over een tijdje wel weer op :). Bij mn duurloopjes ben ik minder gefocust op snelheid maar ook daar wil ik wel progressie zien natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_110892196
Rotweer? Hier schijnt gelukkig af en toe de zon!

Dalijk maar eens klaarmaken voor de 12de les. 18 minuten lopen, zie er stiekem een beetje tegen op :@
pi_110892585
Evy 5-10km (2006? klopt dat) gedownload. Eens kijken of het was is.
Feyenoord Rotterdam
pi_110892612
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:29 schreef Fuszy het volgende:
Evy 5-10km (2006? klopt dat) gedownload. Eens kijken of het was is.
Ja, er is een 2006 en een 2011 ( versie ) meen ik. Op PB is trouwens ook Renate Wennemars te vinden...
pi_110892661
Wat is het verschil? Dan wil ik die 2011 wel :P. Wat is PB?
Feyenoord Rotterdam
pi_110892693
Ik geloof dat je voor de 2e moet betalen... heb me er verder niet in verdiept omdat ik niet met Evy loop...

Pirate Bay ;)
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 10:36:34 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_110892698
Volgens mij is er van Evy 5-10 km maar één versie
pi_110892834
Ik dacht dat de hele reeks in 2011 opnieuw gedaan was maar goed... could be mistaken.

Zo, ga dalijk op pad voor 30 min lopen. Tis dat Buienradar zegt dat het droog blijft want het ziet er erg donker uit hier... alsof er ieder moment een enorme bui naar beneden gaat komen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 11:52:03 #158
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110893972
Wow, super lekker gelopen net :) lekker beetje zon, en zeker een aangename temperatuur :)

Lekker in korte broek en tshirtje les 25 van Evy gedaan.

Alleen nog steeds wat last van mijn kuit, maar ik heb alles gewoon doorgelopen :)

pi_110895929
Inderdaad de temperatuur is lekker om in te lopen nu. Heb tijdens het lopen net alleen geen zon gezien. In 23 minuten net geen 3 en halve kilometer gelopen.
Waar ik door de week geen hardlopers tegenkom ben ik er nu 4 tegengekomen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:59:24 #160
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_110897089
Hier regent het al zowat de hele dag! Bah! gelukkig gister gelopen dus vandaag rust.
Mooi moment om echte grote mensen hardloop schoenen te kopen!
Deze zijn het geworden:
http://ee40live.keller-sp(...)12-rscas064-1_z1.jpg

Vond het wel grappig om over dat baantje te rennen in de winkel!
pi_110897365
Boh hardlopen icm met lunges en squats in 1 sessie was niet zo'n heel goed plan :D
Beetje spierpijn nu..
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_110897424
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 13:59 schreef gcjoel het volgende:
Hier regent het al zowat de hele dag! Bah! gelukkig gister gelopen dus vandaag rust.
Mooi moment om echte grote mensen hardloop schoenen te kopen!
Deze zijn het geworden:
http://ee40live.keller-sp(...)12-rscas064-1_z1.jpg

Vond het wel grappig om over dat baantje te rennen in de winkel!
ziet er goed uit, die slofjes! Al mee getraind ?
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 14:13:07 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_110897471
Muurtje is gelatext, over vier uur mag het volgende laagje erop. Zal ik in de tussentijd maar een rondje gaan lopen dan...?
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:20:47 #164
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_110897694
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:11 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

ziet er goed uit, die slofjes! Al mee getraind ?
Nee heb ze net gekocht! Maandag ga ik ze testen :D
pi_110897881
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Muurtje is gelatext, over vier uur mag het volgende laagje erop. Zal ik in de tussentijd maar een rondje gaan lopen dan...?
Ja, even lekker de frisse lucht opzoeken!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_110897962
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nee heb ze net gekocht! Maandag ga ik ze testen :D
:D Ik weet niet of ik me zou kunnen beheersen!
pi_110897974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja!
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 14:33:51 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_110898050
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:27 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ja, even lekker de frisse lucht opzoeken!
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:30 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Ja!
Goed, ik ga me omkleden :Y
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:08:26 #169
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110898991
Het is hier nu erg plakkerig weer. Bij jullie ook?
pi_110899107
Nee, gewoon zeiknat.

regen ;(
Ja doei.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 15:12:51 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_110899123
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga nu testen :Y
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:24:37 #172
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110899456
Hier stormt het en is nu net 9 graden :')

Na de vakantie weeer eens gelopen, 15 km met 10.7/uur.
Wilde niet zo ver maar het ging wel lekker en de laatste stuk met wind mee.

Blij dat het er weer opzit :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_110899517
Ik ben ook moed aan het verzamelen, al heb ik wel net m'n lunch pas op, dus het duurt nog even voor ik ook daadwerkelijk kan gaan. Het ziet er somber uit buiten, het regent en ik heb echt nérgens zin in vandaag. Zelfs 't studeren lukt niet ;( :')
Ja doei.
pi_110899959
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 april 2012 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
Vanmorgen gelopen en ja t was plakkerig en benauwd!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:46:37 #175
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110899965
Go go go, je kunt het! Gaan met dat motorbloempje!
pi_110899991
Thanks! :P Ik ga ook écht nog wel, maar eerst even de boterhammen laten zakken nu! :)
Ja doei.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:23:47 #177
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110900958
Er staat een interval in de planning, maar denk dat ik gewoon een rustig duurloopje ga doen. Gisteren was leuk in de kroeg.. heeel erg leuk c_/
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 16:47:04 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_110901553
Het is inderdaad plakkerig :Y heel vies. Maar wel 8,46km gelopen!
pi_110901563
Netjes!
Ja doei.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:47:28 #180
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110901567
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:23 schreef slacker_nl het volgende:
Er staat een interval in de planning, maar denk dat ik gewoon een rustig duurloopje ga doen. Gisteren was leuk in de kroeg.. heeel erg leuk c_/
pfff hier nog een die het veel te leuk had in de kroeg.... ik kan mezelf er nog niet toe zetten... misschien sla ik maar een dagje over ;)
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:50:49 #181
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110901660
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:47 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

pfff hier nog een die het veel te leuk had in de kroeg.... ik kan mezelf er nog niet toe zetten... misschien sla ik maar een dagje over ;)
Ik ook nog niet hoor. Mss straks, of niet :D
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:51:55 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110901689
Ik ben hier al de hele dag vrijwel pijnloos aan het trappen lopen. Yay!
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 16:52:14 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_110901698
Pussies!! :P
pi_110901778
Vandaag maar wezen wielrennen ( lees uitfietsen ), morgen weer een rondje hardlopen :)
pi_110903899
6km met 10.19km per uur :) ben meer dan tevreden, want het voelde alsof het véél kutter ging _O- *O*
Ja doei.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 18:24:58 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_110904153
Netje Mo!

Bij mij zit inmiddels ook het tweede laagje latex op de muur, ik ben echt hardcore vandaag :Y nu douchen!
pi_110904195
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Netje Mo!

Bij mij zit inmiddels ook het tweede laagje latex op de muur, ik ben echt hardcore vandaag :Y nu douchen!
*)

Hebben jullie trouwens ook wel eens last van een tintelend gevoel in de voetzolen tijdens het lopen?
Niet vanwege te strak zittende schoenen, maar gewoon een licht tintelend gevoel. Ik heb het bij mijn 7,2 stuk met de ergste stijging het ergste, maar voelde het bij 't vals plat omhoog daarnet ook al een beetje. Beetje raar gevoel!
Ja doei.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 18:32:33 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_110904338
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[ afbeelding ] *)

Hebben jullie trouwens ook wel eens last van een tintelend gevoel in de voetzolen tijdens het lopen?
Niet vanwege te strak zittende schoenen, maar gewoon een licht tintelend gevoel. Ik heb het bij mijn 7,2 stuk met de ergste stijging het ergste, maar voelde het bij 't vals plat omhoog daarnet ook al een beetje. Beetje raar gevoel!
Ik heb alleen dit met m'n voet }:|
SPOILER
Waarom?! Alleen als ik meer dan 7km loop
pi_110904358
:o jij hebt precies last op dezelfde plekken! En inderdaad, tot aan 6á7 gaat 't wel, maar erna.. :N -O- ;(
Ja doei.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 18:35:07 #190
155227 crew  Guppy
dus
pi_110904394
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
:o jij hebt precies last op dezelfde plekken! En inderdaad, tot aan 6á7 gaat 't wel, maar erna.. :N -O- ;(
Heb jij het ook aan twee voeten? Ik heb het namelijk ook rechts, maar daar is het minder dramatisch als links...
pi_110904401
Schoenen niet te klein?
pi_110904404
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heb jij het ook aan twee voeten? Ik heb het namelijk ook rechts, maar daar is het minder dramatisch als links...
:') Ook idem hier. Meer links dan rechts, maar inderdaad beide voeten.
Ja doei.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 18:38:13 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_110904470
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:') Ook idem hier. Meer links dan rechts, maar inderdaad beide voeten.
*hand schudt... :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:35 schreef Drassss het volgende:
Schoenen niet te klein?
Pas nog nagemeten bij de Run2Day omdat ik m'n schoenen verdacht van een blessure, ze waren nog goed en niet te klein.

De blessure bleek overbelasting en verkeerde loophouding, en die is nu over.
pi_110904483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

*hand schudt... :')

[..]

Pas nog nagemeten bij de Run2Day omdat ik m'n schoenen verdacht van een blessure, ze waren nog goed en niet te klein.

De blessure bleek overbelasting en verkeerde loophouding, en die is nu over.
En je bent ook in het bezit van prima sokken? :)
pi_110904510
Zie net dat alleen bisamrat nog voor me staat in de min in het schema! Nog even en ik sta in de plus! *)
Ja doei.
  zaterdag 28 april 2012 @ 18:42:00 #196
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110904550
@Gup en @MB wat voor een sokken dragen jullie tijdens het lopen? Die blaren komen door wrijving, dus als je sokken niet echt optimaal zijn kan je volgens mij blaren krijgen.
pi_110904590
Speciale goed aansluitende wandel-hardloop-outdoorsokken. Deze sokken zijn tot nu toe het beste wat me is overkomen. Houd het nu tot 6km blaarvrij uit, dat was eerder al rond de 4,5/5 :')
Ja doei.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 18:45:00 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_110904621
Ik heb deze...?
pi_110904869
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:43 schreef motorbloempje het volgende:
Speciale goed aansluitende wandel-hardloop-outdoorsokken. Deze sokken zijn tot nu toe het beste wat me is overkomen. Houd het nu tot 6km blaarvrij uit, dat was eerder al rond de 4,5/5 :')
Ik heb woensdag 20km gewandeld in het bos, geen blaar niks.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 19:06:19 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_110905226
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:54 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ik heb woensdag 20km gewandeld in het bos, geen blaar niks.
Mag ik je aanraken?
pi_110905520
Met wandelen heb ik ook geen blaren.
Ja doei.
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:31:34 #202
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110906046
Apart, ik loop in sportsokken die ik bij de Zeeman vandaan trek (Lotto, Kappa, etc) 3 paar voor 3 euro oid en heb 0,0 last van blaren.
pi_110906168
Gewoon tere voetjes, die Guppy en ik! *)
Ja doei.
pi_110906355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:36 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Beetje late reactie van mij,

Maar ik ken mijn lichaam uitstekend en voel ook exact als een pijntje overbelasting/spierpijn/begin blessure is. Ik doe al sinds mijn 13e redelijk fanatiek wielrennen en skeeleren.

Ik besef mezelf heel goed dat hardlopen andere spieren en een andere belasting is. Maar met een uitstekende conditie, spieren die redelijk wat gewend zijn denk ik redelijk wat aan te kunnen.

Maar ik luister naar mijn lichaam en nog nergens last van,.
Het maakt niet uit hoeveel je lichaam gewend is wat betreft sport, als je gaat hardlopen moet je starten met een startersschema. Je hebt echt geen idee wat voor belasting er op je gewrichten komt, dit moet je opbouwen, en al helemaal als je lichaam gewend is aan wielrennen en skeeleren want daarbij komen veel minder krachten op de onderste extremiteit.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 19:41:27 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_110906410
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:35 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon tere voetjes, die Guppy en ik! *)
Heel poezelig ook :Y
pi_110906452
Haagsch kwaaltje :') _O-
Ja doei.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 19:43:52 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_110906507
Niet helemaal hoor, ik woon in Arnhem ;)

Hoewel, m'n vader is Haagsch... Hmmm...
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:57:46 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110907047
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb alleen dit met m'n voet }:|
SPOILER
Waarom?! Alleen als ik meer dan 7km loop
Heb ik ook, zelfde plek en ook vanaf een langere afstand :o (geen idee hoe lang precies).

Edit: hier ook meer links dan rechts trouwens :') _O-.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:03:37 #209
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110907299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 16:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Pussies!! :P
:6
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 april 2012 @ 20:05:53 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110907398
Ik mag morgen ook weer. Op de veluwe. Altijd heerlijk lopen. Alleen hopen dat het een beetje droog is zo tegen het einde van de middag.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:32:41 #211
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_110908555
Ik heb ook hele blaargevoelige voeten maar met de hardloopsokken van de Hema heb ik tot nu toe nog nergens last van. Maar ik loop nog niet echt grote afstanden hoor, morgen staat m'n eerste 15 minuten achter elkaar op het programma.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_110908842
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken?
Nee.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:41:49 #213
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_110908922
Ik heb er alleen afen toe last van. En dan is het meer op de tippen van m'n tenen of de bovenaan bij bal van m'n voet/grote teen. Misschien eens in een loopzaak navragen wat je het beste kan doen?

En wow, wat was het weer vervelend zeg. Veel te vochtig en te warm al scheen de zon totaal niet.
Toch 6 kilometer volgens schema gelopen. Eerst dacht ik dat het er niet in zou zitten, maar na wat stretchen kwam het allemaal goed.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:58:52 #214
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110909596
Ik ga morgen lopen, twee koffie verder en voel me moe. Ervaring leert dat ik dan gevoeliger wordt voor blessures. Lekker slapen vandaag en morgen gewoon het schema oppakken. Uur tot anderhalf uur lopen op 6:22min/km
pi_110909775
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:32 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb ook hele blaargevoelige voeten maar met de hardloopsokken van de Hema heb ik tot nu toe nog nergens last van. Maar ik loop nog niet echt grote afstanden hoor, morgen staat m'n eerste 15 minuten achter elkaar op het programma.
MB! :W Welkom!
Ja doei.
  zaterdag 28 april 2012 @ 21:13:42 #216
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_110910179
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

MB! :W Welkom!
:W
Thanks! Ik ben nu zo'n 8 weken bezig en ik hoop dus morgen de 15 min te kunnen volmaken! En in september wil ik de Dam tot Dam ladiesrun (4 mijl) lopen. Hoewel ik me nu nog niet kan voorstellen dat dat gaat lukken :P
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 28 april 2012 @ 21:32:46 #217
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110911038
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
zou zomaar kunnen, ik loop tegenwoordig zonder sokken in m'n nike free's. zelfs met speciale hardloopsokken krijg ik blaren :P nu loop ik 16+ zonder blaren ;)
  zaterdag 28 april 2012 @ 21:36:56 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110911189
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:31 schreef slacker_nl het volgende:
Apart, ik loop in sportsokken die ik bij de Zeeman vandaan trek (Lotto, Kappa, etc) 3 paar voor 3 euro oid en heb 0,0 last van blaren.
Zolang ze dik zijn, is er volgens mij ook niks aan de hand. Zodra je te dunne sokken draagt, loop je wel kans op blaren. Of sokken die vocht gewoon niet goed afdrijven. Ik droeg bijv. eerst hele dunne sneakersokjes: dat werkt dus niet.
  zaterdag 28 april 2012 @ 21:43:51 #219
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110911449
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken?
Scheer je eens weg! Ik wil hem aanraken...
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_110911691
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zolang ze dik zijn, is er volgens mij ook niks aan de hand. Zodra je te dunne sokken draagt, loop je wel kans op blaren. Of sokken die vocht gewoon niet goed afdrijven. Ik droeg bijv. eerst hele dunne sneakersokjes: dat werkt dus niet.
Dikgedrukte voldoen mijn sokken dus gewoon aan, + dat ze precies de goede maat zijn. Vervelend. Blote voeten helpt ook niet, overigens: been there, done that :')

Och ja, hopelijk bouw ik ooit wat eelt op!

quote:
11s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:13 schreef MissBliss het volgende:

[..]

:W
Thanks! Ik ben nu zo'n 8 weken bezig en ik hoop dus morgen de 15 min te kunnen volmaken! En in september wil ik de Dam tot Dam ladiesrun (4 mijl) lopen. Hoewel ik me nu nog niet kan voorstellen dat dat gaat lukken :P
Dat gaat lukken!! Heus! Op een gegeven moment gaat je conditie zó snel vooruit! Heb je je al ingeschreven voor de run?
Ja doei.
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:44:04 #221
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_110913496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:50 schreef motorbloempje het volgende:

Dat gaat lukken!! Heus! Op een gegeven moment gaat je conditie zó snel vooruit! Heb je je al ingeschreven voor de run?
Ik hoop het! :)

Nee nog niet, ik ga in juni een runningclinic volgen en daarbij word je automatisch ingeschreven voor de ladiesrun. Via de run2day winkel, daar heb ik ook een 6 weekse beginnerscursus gevolgd en dat beviel wel :Y
Ziggy played guitar
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:58:32 #222
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110913926
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:44 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik hoop het! :)

Nee nog niet, ik ga in juni een runningclinic volgen en daarbij word je automatisch ingeschreven voor de ladiesrun. Via de run2day winkel, daar heb ik ook een 6 weekse beginnerscursus gevolgd en dat beviel wel :Y
Waar een wil is, is een hardloopweg...
Het is niet altijd even leuk, vaak afzien, soms wat pijn, soms geen zin maar zo te lezen heb je genoeg motivatie om het echt wel te halen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:10:58 #223
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_110914319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:58 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een hardloopweg...
Het is niet altijd even leuk, vaak afzien, soms wat pijn, soms geen zin maar zo te lezen heb je genoeg motivatie om het echt wel te halen.
De motivatie is er zeker!
Ziggy played guitar
pi_110915817
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ho ho, spreek voor jezelf zeg! Ik heb echt nergens last van hoor! ;)
  Moderator zondag 29 april 2012 @ 00:17:16 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_110916505
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:43 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Scheer je eens weg! Ik wil hem aanraken...
Ik zag m het eerst!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 april 2012 @ 00:33:49 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110917084
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:42 schreef slacker_nl het volgende:
@Gup en @MB wat voor een sokken dragen jullie tijdens het lopen? Die blaren komen door wrijving, dus als je sokken niet echt optimaal zijn kan je volgens mij blaren krijgen.
asics. wel de goede maat nemen, als je ze te groot neemt gaan ze alsnog schuren. Ideale dingen!

pi_110918340
Ik had vorig jaar ook telkens last van blaren op die plekken (sinds ik m'n hardloopschoenen had). Vorige week weer eens gaan hardlopen, en nu had ik dunne sokken met daaroverheen dikke sokken (richting wintersportsokken), en ik had totaal geen blaren. Dat dik over dun was een tip uit een boek van Andy McNab, zo'n SAS veteraan/survivalspecialist.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  zondag 29 april 2012 @ 05:14:55 #228
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_110920961
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 00:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zag m het eerst!!
Nou zeg! Jullie gunnen een nieuweling als mij ook niks zeg! Noemt 10 km/h een slakkengangetje.. nóóit blaren op z'n voeten bij het wandelen.. negeert achillespeesblessures volledig.. ík wil die vent!!! ^O^
pi_110921268
Woei! De beruchte 4x8 minuten-les van Evy achter de rug. Ging lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr, zo voor 8 uur 's ochtends klaar :D
  zondag 29 april 2012 @ 08:33:17 #230
342418 VKV
Plausibel
pi_110921341
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 08:09 schreef mosselmossel het volgende:
Woei! De beruchte 4x8 minuten-les van Evy achter de rug. Ging lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr, zo voor 8 uur 's ochtends klaar :D
Naar aanleiding van jouw post gaan kijken wat Evy deze week voor me in petto heeft, maar allemachtig dat wordt nog wat met les 19, 20 en 21 :o
  zondag 29 april 2012 @ 08:33:52 #231
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110921345
net lange duurloop achter de rug, ging lekker alleen van het begin tot het eind gieten van de lucht.
Toch maar doorgelopen onder het nom van: tijdens een wedstrijd stop je ook niet als het regent
pi_110921369
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 08:33 schreef VKV het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw post gaan kijken wat Evy deze week voor me in petto heeft, maar allemachtig dat wordt nog wat met les 19, 20 en 21 :o
Ja VKV, dat dacht ik dus ook aan het begin van deze week (voor de anderen: wij lopen al een paar weken hetzelfde schema, ik begon een dag of drie eerder). Maar het gaat eigenlijk best goed. Les 19 was aan het eind lastig voor me, maar vooral door de heel harde tegenwind donderdag. Gister kon ik niet, dus vandaag les 20 gedaan. Ik ben heel rustig begonnen de eerste 8 minuten, iets van 9,5km/h, maar daardoor kon ik het dus wel echt op een prettige manier uitlopen. Ging echt heel lekker. Had ik niet verwacht toen ik woensdag naar het schema keek :)
  zondag 29 april 2012 @ 08:38:32 #233
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110921370
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 18:42 schreef slacker_nl het volgende:
ik zweer bij Drymax loopsokken...net een lange duurloop gedaan in zeiknatte schoenen maar Drymax sokken houden je voeten "droog"
  zondag 29 april 2012 @ 09:15:55 #234
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_110921588
Zo beetje fris buiten maar ga zo toch les 18 beginnen van Evy. Kijken of het weer lukt vandaag :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 april 2012 @ 09:23:40 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110921650
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:15 schreef egelhond het volgende:
Zo beetje fris buiten
:? Het is tussen de 10 en 13 graden in Nederland.
  zondag 29 april 2012 @ 09:28:59 #236
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110921693
Ik meld me hier ook maar weer eens :)

Vandaag begin ik met trainen voor de Utregse Meidenloop. 5 km over 9 weken; dat zou haalbaar moeten zijn :)

Dus, zometeen ben ik terug om te vertellen hoe het wederom oppakken van Evy 0-5k bevallen is :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 29 april 2012 @ 09:29:29 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110921699
succes Yuki!
pi_110921713
Wordt vandaag dan de dag waarop ik voor het eerst sinds oktober vorig jaar weer eens een rondje buiten ga proberen te lopen? :o.
  zondag 29 april 2012 @ 09:30:53 #239
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110921721
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
succes Yuki!
Dank je, RD! :*
  zondag 29 april 2012 @ 09:32:16 #240
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110921734
quote:
11s.gif Op zondag 29 april 2012 09:30 schreef Jarno het volgende:
Wordt vandaag dan de dag waarop ik voor het eerst sinds oktober vorig jaar weer eens een rondje buiten ga proberen te lopen? :o.
JA,opschieten......schoenen aan en er op uit!
  zondag 29 april 2012 @ 09:33:36 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_110921743
Straks een 5k wedstrijdje doen! Portie boterhammen wordt al verteerd, itt tot mijn eerdere ochtendpatroon: yoghurt, banaan en gaan.. Eens kijken of dat beter werkt.
pi_110921917
quote:
11s.gif Op zondag 29 april 2012 09:30 schreef Jarno het volgende:
Ik ga zo meteen ook :Y). Even m'n iPod opnieuw inrichten.
  zondag 29 april 2012 @ 09:53:09 #243
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110921986
Vanmiddag gaan we een iets langer rondje van 12km proberen :)
pi_110922092
Les 5 van Renate gelopen... heerlijk, mijn afstandsrecord gelopen. 5,11 km in 34,27 minuten met een snelheid van 6,44 per km. Vandaag voor het eerst met mijn runningtights gelopen, erg lekker. Maar was misschien verstandiger geweest als ik de lange tights gekocht had ipv de capri. Nou ja, ooit wordt het zomer ;)
  zondag 29 april 2012 @ 10:05:17 #245
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110922108
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:53 schreef Drassss het volgende:
Vanmiddag gaan we een iets langer rondje van 12km proberen :)
als je het ga proberen weet je in je achterhoofd dat je het gaat halen..
Succes!!
  zondag 29 april 2012 @ 10:07:00 #246
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110922123
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als je het ga proberen weet je in je achterhoofd dat je het gaat halen..
Succes!!
Ik gooi er ook wat intervals in dus dat moet wel goedkomen :P
pi_110922176
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

JA,opschieten......schoenen aan en er op uit!
De planning is na de lunch, vrouw is nu sporten en die uk mag niet alleen thuisblijven hè ;)
  zondag 29 april 2012 @ 10:12:18 #248
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110922181
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:07 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik gooi er ook wat intervals in dus dat moet wel goedkomen :P
en als het niet meer gaat haal je toch gewoon de intervals er uit en hobbel je lekker verder
  zondag 29 april 2012 @ 10:13:52 #249
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110922197
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en als het niet meer gaat haal je toch gewoon de intervals er uit en hobbel je lekker verder
Ik ga er gewoon vanuit dat ik het "hendig" ga halen ;) Komt goed.

Nu nog even hopen dat de temperatuur boven de 15 graden stijgt, zodat ik in kort/kort kan lopen.
  zondag 29 april 2012 @ 10:15:15 #250
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110922221
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:13 schreef Drassss het volgende:

[..]

Nu nog even hopen dat de temperatuur boven de 15 graden stijgt, zodat ik in kort/kort kan lopen.
hier was het vandaag voor het eerst lang/lang
  zondag 29 april 2012 @ 10:17:36 #251
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110922256
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hier was het vandaag voor het eerst lang/lang
Heb ik 1x gedaan, maar dat is toch niet echt mijn ding. Zeker een lange broek vind ik helemaal niks. Vaak loop ik dan in een lange thermo + sportshirt. Dat is wel warm genoeg voor temperaturen rond de 12 graden. Maargoed het is natuurlijk wat je prettig vind, want koud krijg ik het niet zo snel :P
  zondag 29 april 2012 @ 10:21:15 #252
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110922318
koud maakt me niet zo veel uit maar ik draag graag toch een tight als het koud is i.c.m regen of natte sneeuw..vooral bij een langere duurloop houd het je benen (en dus je spieren) toch iets warmer
  zondag 29 april 2012 @ 10:22:28 #253
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110922336
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
koud maakt me niet zo veel uit maar draag graag een tight als het koud is i.c.m regen..vooral bij een langere duurloop houd het je benen (en dus je spieren) toch iets warmer
In de regen zal het misschien een ander verhaal zijn, maar daar heb ik nog weinig tot geen ervaring mee met hardlopen.
  zondag 29 april 2012 @ 10:24:45 #254
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110922364
het was hier vandaag een graad of 8 met regen....niet echt ideaal loopweer, vandaar de tight
  zondag 29 april 2012 @ 10:26:34 #255
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_110922397
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:? Het is tussen de 10 en 13 graden in Nederland.
Hier was het 9 graden op de meter vanmorgen. Maargoed 2 min lopen en je merkt daar niets van.

5 km gelopen in 32 min. Evy nr 18 afgerond. Op naar een nieuwe week. Nr 19 :)
  zondag 29 april 2012 @ 10:31:14 #256
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_110922476
Straks weer een rondje hobbelen. Wilde eigenlijk gisteravond gaan, alleen ik was iets langer bij mijn moeder blijven hangen dan ik wilde, half twaalf vond ik echt te laat nog.

En het is nu heerlijk weer, dus ik heb er zin in! :)
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  zondag 29 april 2012 @ 10:34:11 #257
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110922543
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:31 schreef Finland. het volgende:
Straks weer een rondje hobbelen. Wilde eigenlijk gisteravond gaan, alleen ik was iets langer bij mijn moeder blijven hangen dan ik wilde, half twaalf vond ik echt te laat nog.

En het is nu heerlijk weer, dus ik heb er zin in! :)
Prachtige usernaam heb je O+
  zondag 29 april 2012 @ 10:38:45 #258
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_110922638
Kiitos :@
  zondag 29 april 2012 @ 10:39:40 #259
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110922661
*O*

Evy les 4 + 5 gedaan. Eerste week overgeslagen, aangezien ik nog wel wat restconditie had van mijn laatste trainingen in februari. Ik begin de eerste dagen even met 2 podcasts per dag, om mezelf een beetje een kickstart te geven.

Ging goed *O* stukjes van 3 min waren op het eind wat zwaar :') maar wel vol te houden. En helemaal op het eind had ik nog voldoende over om ipv 3 min, 4,5 min te lopen. Dan was ik namelijk gelijk thuis :P

Moet wel even aan een nieuwe tight. Deze zakt van m'n kont tijdens het lopen :')
Verder een t-shirt en een dun jack aan gehad. Was net niet té warm :)
  zondag 29 april 2012 @ 10:40:46 #260
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110922674
quote:
99s.gif Op zondag 29 april 2012 10:39 schreef Yuki het volgende:
*O*

Evy les 4 + 5 gedaan. Eerste week overgeslagen, aangezien ik nog wel wat restconditie had van mijn laatste trainingen in februari. Ik begin de eerste dagen even met 2 podcasts per dag, om mezelf een beetje een kickstart te geven.

Ging goed *O* stukjes van 3 min waren op het eind wat zwaar :') maar wel vol te houden. En helemaal op het eind had ik nog voldoende over om ipv 3 min, 4,5 min te lopen. Dan was ik namelijk gelijk thuis :P

Moet wel even aan een nieuwe tight. Deze zakt van m'n kont tijdens het lopen :')
Verder een t-shirt en een dun jack aan gehad. Was net niet té warm :)
^O^ en nu goed je rust pakken en over een x aantal dagen weer vlammen.
pi_110922748
Na drie rustdagen volgens schema mag ik vandaag ook weer. Dinsdag moet ik volgens schema beginnen met interval. Ben alleen er nog niet helemaal over uit hoe snel ik moet met de interval.

Voorbeeldje:
Interval
extensief
8 x 2 (1)
T: 95%

Iemand enig idee?
  zondag 29 april 2012 @ 10:48:07 #262
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110922771
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:46 schreef Wiehoe het volgende:
Na drie rustdagen volgens schema mag ik vandaag ook weer. Dinsdag moet ik volgens schema beginnen met interval. Ben alleen er nog niet helemaal over uit hoe snel ik moet met de interval.

Voorbeeldje:
Interval
extensief
8 x 2 (1)
T: 95%

Iemand enig idee?
8 x 2 min op snelheid, tussendoor 1 min rust(iger lopen)?
95% = 95% van je max hartslag?
pi_110922810
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, maar over een aantal weken staat er in mijn schema een 10 (5) op 95%. 10 minuten op 95 procent van je maximum hartslag lijkt me dan wel weer erg vermoeind.
  zondag 29 april 2012 @ 10:51:01 #264
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110922819
quote:
5s.gif Op zondag 29 april 2012 10:48 schreef Yuki het volgende:

[..]

8 x 2 min op snelheid, tussendoor 1 min rust(iger lopen)?
95% = 95% van je max hartslag?
dit dus
  zondag 29 april 2012 @ 10:54:40 #265
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110922890
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:50 schreef Wiehoe het volgende:
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, maar over een aantal weken staat er in mijn schema een 10 (5) op 95%. 10 minuten op 95 procent van je maximum hartslag lijkt me dan wel weer erg vermoeind.
en daarom kan het niet? het houd in dat je i.p.v. bijv. 10km/u 10 minuten lang 11km/u loopt en ja, gek genoeg is dat vermoeiend
pi_110922908
Oke point taken. Ik zal het gaan proberen volgende week. Vandaag maar een tempo 1 duurloop. Rustig aan doen dus.
  zondag 29 april 2012 @ 10:57:23 #267
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110922933
je zul merken dat je echt geen 10 minuten hoeft te sprinten om je hartslag omhoog te krijgen.
pi_110923094
Klopt. Daarom loop ik tegenwoordig ook op hartslag en niet op snelheid.

Eind vorig jaar liep ik op snelheid met blessures tot gevolg.
pi_110923535
Ik heb daarnet Evy les 1 gedaan en mijn conditie is echt ruk _O- en ik heb hoogstwaarschijnlijk morgen spierpijn.
pi_110924135
quote:
11s.gif Op zondag 29 april 2012 11:24 schreef Anne het volgende:
Ik heb daarnet Evy les 1 gedaan en mijn conditie is echt ruk _O- en ik heb hoogstwaarschijnlijk morgen spierpijn.
In ieder geval goed dat je bent begonnen, van op de bank hangen wordt je conditie niet beter, dus je bent goed bezig *O*
pi_110924228
Hmm ik wilde eigenlijk voor het ontbijt gaan lopen, maar aangezien ik net pas wakker ben behoorlijk trek heb ga ik toch maar even wat crackers eten.
Ben best gaar dus ik hoop dat een stukje lopen me wat fitter maakt.
  zondag 29 april 2012 @ 12:02:47 #272
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110924527
quote:
11s.gif Op zondag 29 april 2012 11:24 schreef Anne het volgende:
Goed dat je begonnen bent! Spierpijn kan best, maar dat wordt snel genoeg minder :)

Trouwens, ik zag aan het begin van dit topic iets voorbij komen over Evy Start to run 0-5 km, maar dan de 2011 editie. Ik heb nog steeds die oude van jaren geleden en die muziek begint wel een klein beetje te vervelen.

Iemand een tip hoe ik aan de nieuwe editie kan komen? :)
  zondag 29 april 2012 @ 12:31:58 #273
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_110925420
Pff, ik heb vandaag een training gedaan van 2x 20minuten met drie minuten wandelen. Toen ik aan het wandelen was dacht ik: 'oh, hierna nog tien minuten, eitje. Oh, niet? Nog 20 minuten? Meen je niet?', dus toen ben ik het Plantsoen nog even ingelopen. Alleen daar was ik twee heuveltjes opgelopen die iets hoger waren dan ik van te voren dacht :P.

Die twintig minuten heb ik overigens niet volgemaakt. Ik liep in de straat achter mijn huis en ik had al een paar minuten het gevoel dat ik écht een sanitaire stop moest maken, maar eigenlijk wilde ik nog even een straatje in om de laatste twee minuten te lopen en even uit te lopen. Nou, dat hield ik niet eens meer vol :X. Ben de laatste meters naar huis gewandeld (sprinten was geen optie, dan had ik het niet gered 8)7). Dus nu loop ik op mijn kamer maar even uit te stretchen.

Wat doen jullie eigenlijk als jullie supernodig en superdringend eigenlijk een sanitaire stop moeten maken? Ik was gelukkig dicht bij huis, maar wat als je nu halverwege het rondje bent, dan ben je echt wel de sjaars dacht ik :o.

Maar ondanks het sanitaire ongemak heb ik wel 6.11 kilometer gelopen *O*.
  zondag 29 april 2012 @ 12:40:50 #274
258885 Solique
I Kill You !
pi_110925728
Zojuist les 4 gelopen

Ging nog best goed zonder enig last en/of verzuring.
Maar even wat dagen rust om te kijken wat mijn knie doet.

quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 12:02 schreef Yuki het volgende:

[..]

Goed dat je begonnen bent! Spierpijn kan best, maar dat wordt snel genoeg minder :)

Trouwens, ik zag aan het begin van dit topic iets voorbij komen over Evy Start to run 0-5 km, maar dan de 2011 editie. Ik heb nog steeds die oude van jaren geleden en die muziek begint wel een klein beetje te vervelen.

Iemand een tip hoe ik aan de nieuwe editie kan komen? :)
http://rennenmetevy.nl/
pi_110925793
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:40 schreef Solique het volgende:
Zojuist les 4 gelopen

Ging nog best goed zonder enig last en/of verzuring.
Maar even wat dagen rust om te kijken wat mijn knie doet.

[..]

http://rennenmetevy.nl/
Sol O+
  zondag 29 april 2012 @ 12:48:53 #276
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110926038
Stom gedoe :(

Wil me inschrijven voor de Utregse Meidenloop en daarbij ook een loopshirt bestellen. Er staat op de website een maattabel *O*
Ik mezelf opmeten... Val ik dus qua heupomvang (de zoom van het shirt, de onderkant dus) in een véééél grotere maat (XXL :') ) dan qua borst- en taille-omvang (M).

quote:
Er is een mooi functioneel Brooks loopshirt ontworpen. Deze kan je bij je inschrijving bestellen. Het shirt is verkrijgbaar in de maten: XS - S - M - L - XL - XXL. De kosten van het shirt zijn ¤ 17,50. LET OP! de shirts vallen wel kleiner dan normale loopshirts. De borst en taille maten zijn:

XS S M L XL XXL
borst omvang (cm) 85 89 93 97 101 105
taille omvang (cm) 73 77 81 85 89 93
zoom maat (cm) 80 84 88 92 96 100
:( Hoe recht moet je wel niet zijn als je heupen maar 7 cm breder zijn dan je taille? :o
  zondag 29 april 2012 @ 12:50:04 #277
258885 Solique
I Kill You !
pi_110926077
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Sol O+
Lot O+

quote:
13s.gif Op zondag 29 april 2012 12:48 schreef Yuki het volgende:
Stom gedoe :(

Wil me inschrijven voor de Utregse Meidenloop en daarbij ook een loopshirt bestellen. Er staat op de website een maattabel *O*
Ik mezelf opmeten... Val ik dus qua heupomvang (de zoom van het shirt, de onderkant dus) in een véééél grotere maat (XXL :') ) dan qua borst- en taille-omvang (M).

[..]

:( Hoe recht moet je wel niet zijn als je heupen maar 7 cm breder zijn dan je taille? :o
-O-
En shirts vallen nog kleiner ook staat er als opmerking
  zondag 29 april 2012 @ 12:52:30 #278
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110926176
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:50 schreef Solique het volgende:

[..]

Lot O+

[..]

-O-
En shirts vallen nog kleiner ook staat er als opmerking
Nou ja, de maattabel zal wel kloppen, alleen zijn die maten waarschijnlijk klein t.o.v. een "normaal" loopshirt.

Verschil tussen M en XXL is wel massive... Een M zou ik sowieso nooit doen, maar twijfel nu of ik een L of een XL moet bestellen... L kan te krap zitten bij de heupen, XL zit sowieso te ruim bij borst en taille.

Stom :(
  zondag 29 april 2012 @ 13:23:28 #279
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110927361
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:31 schreef Finland. het volgende:

Wat doen jullie eigenlijk als jullie supernodig en superdringend eigenlijk een sanitaire stop moeten maken? Ik was gelukkig dicht bij huis, maar wat als je nu halverwege het rondje bent, dan ben je echt wel de sjaars dacht ik :o.

Tja, voor mannen is dat wel iets makkelijker ;) maargoed. Als je echt echt moet, dan zit er niks anders op. Maar vaak kan je zoiets best wel 10/15/20 minuten uitstellen als je echt wil! Alles is maar relatief :)
  zondag 29 april 2012 @ 13:33:20 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110927690
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:52 schreef Yuki het volgende:
Verschil tussen M en XXL is wel massive... Een M zou ik sowieso nooit doen, maar twijfel nu of ik een L of een XL moet bestellen... L kan te krap zitten bij de heupen, XL zit sowieso te ruim bij borst en taille.

Stom :(
Als ik je fotoboek zo zie, zou jij makkelijk in een S of M passen, joh?
pi_110927730
Zo, zes kilometer weggelopen. Eens voor de verandering in de Houthavens gaan lopen in plaats van in het Westerpark. Dat wordt op een gegeven moment ook zo saai.
  zondag 29 april 2012 @ 13:35:40 #282
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_110927764
Yay, het kwartier rennen zonder wandelpauze is gelukt! *O*
Ziggy played guitar
  zondag 29 april 2012 @ 13:37:31 #283
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_110927831
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:23 schreef Drassss het volgende:

[..]

Tja, voor mannen is dat wel iets makkelijker ;) maargoed. Als je echt echt moet, dan zit er niks anders op. Maar vaak kan je zoiets best wel 10/15/20 minuten uitstellen als je echt wil! Alles is maar relatief :)
Nou, het ging dus niet om een plaspauze :@.
  zondag 29 april 2012 @ 13:37:35 #284
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110927833
quote:
11s.gif Op zondag 29 april 2012 13:35 schreef MissBliss het volgende:
Yay, het kwartier rennen zonder wandelpauze is gelukt! *O*
*O* ^O^
  zondag 29 april 2012 @ 13:38:58 #285
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110927874
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:37 schreef Finland. het volgende:

[..]

Nou, het ging dus niet om een plaspauze :@.
:D, oke dan even snel naar huis.
pi_110928044
Eindelijk mijn schenen en knieën weer op orde. Morgenvroeg een half uurtje lopen voor het werk. Wel balen, morgen krijgen we weer eens een zonnetje en ik moet uiteraard wéér werken op Koninginnedag :{
pi_110928159
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:43 schreef Freddeh het volgende:
Eindelijk mijn schenen en knieën weer op orde. Morgenvroeg een half uurtje lopen voor het werk. Wel balen, morgen krijgen we weer eens een zonnetje en ik moet uiteraard wéér werken op Koninginnedag :{
je bent niet de enige hoor die moet werken .... en gister en vandaag en dinsdag avond... ;)
  zondag 29 april 2012 @ 13:53:44 #288
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110928390
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als ik je fotoboek zo zie, zou jij makkelijk in een S of M passen, joh?
Dank je :@

Maar zoals aangegeven vallen de shirts kleiner dan normaal en ik heb echt héle brede heupen. Als ik de omvang meet op het punt waar ik schat dat het shirt ophoudt, dan heb ik de XXL nodig :')
  zondag 29 april 2012 @ 13:59:55 #289
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110928693
OK, even mezelf een trap onder mijn luie reet geven en vandaag les 3 van Evy's 5-10 gaan doen. Heeft iemand een pakje motivatie te leen? :')
  zondag 29 april 2012 @ 14:01:15 #290
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110928744
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 13:59 schreef robdriessen het volgende:
OK, even mezelf een trap onder mijn luie reet geven en vandaag les 3 van Evy's 5-10 gaan doen. Heeft iemand een pakje motivatie te leen? :')
*O* Je kunt het *O*

Denk aan het heerlijke gevoel als je klaar bent. En hoe trots je op jezelf kunt zijn als je weer 30+ minuten gelopen hebt O+
  zondag 29 april 2012 @ 14:03:59 #291
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_110928866
Oh, dus je wil eindigen als een fucking TOKKIE? Lui op de bank met chips en bier. Later zullen al je aderen dichtslibben, moet je continu naar de dokter of het ziekenhuis. En daar moet ik dan steeds zorgpremie voor betalen, voor mensen die bankhangen belangrijker vinden dan hun eigen gezondheid DUS JE GAAT NU HOBBELEN KUTFEUT!

[/bitchmodus]
  Redactie Sport zondag 29 april 2012 @ 14:05:39 #292
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_110928953
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:03 schreef Finland. het volgende:
Oh, dus je wil eindigen als een fucking TOKKIE? Lui op de bank met chips en bier. Later zullen al je aderen dichtslibben, moet je continu naar de dokter of het ziekenhuis. En daar moet ik dan steeds zorgpremie voor betalen, voor mensen die bankhangen belangrijker vinden dan hun eigen gezondheid DUS JE GAAT NU HOBBELEN KUTFEUT!

[/bitchmodus]
Ik zou nu spontaan gaan rennen als ik geen visite had hier. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 29 april 2012 @ 14:09:22 #293
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110929120
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:03 schreef Finland. het volgende:

[/bitchmodus]
_O-
pi_110929196
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:47 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

je bent niet de enige hoor die moet werken .... en gister en vandaag en dinsdag avond... ;)
Ik weet het, ik weet het... Ik probeer alleen ook nog een beetje thuis te zijn, aangezien ik een noodgedwongen LAT relatie heb. Zie m'n vrouw en dochter 2 dagen in de week, deze week dus 3 dagen doordat ik morgen kan thuiswerken, maar probeer hun zoveel mogelijk de tijd te geven die ze verdienen.
pi_110930069
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:10 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik weet het, ik weet het... Ik probeer alleen ook nog een beetje thuis te zijn, aangezien ik een noodgedwongen LAT relatie heb. Zie m'n vrouw en dochter 2 dagen in de week, deze week dus 3 dagen doordat ik morgen kan thuiswerken, maar probeer hun zoveel mogelijk de tijd te geven die ze verdienen.
ah... goed van je ;)
  zondag 29 april 2012 @ 14:44:59 #296
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_110930457
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 08:09 schreef mosselmossel het volgende:
Die heb ik gister ook gedaan! Ging echt lekker! Morgen 2x 10 en 1 x 12 minuten :Y
  zondag 29 april 2012 @ 14:48:44 #297
50430 Yuki
Student Midwife
pi_110930563
Goed, ondanks dat ik het retespannend vind omdat ik niet zeker weet of ik het wel ga redden, heb ik me zojuist ingeschreven voor de Utregse Meidenloop (5km) *O* Als de volgende TS me in de OP zou willen zetten, ben ik heel blij :)

Ben voor het T-shirt uiteindelijk gegaan voor een XL :o
Onderkant van een lekker zittend en "fitted" shirtje gemeten en dat kwam precies overeen met de XL. Dus op hoop van zegen dan maar...

Komende 9 weken trainen om die 5 km te kunnen vlammen *O*
  zondag 29 april 2012 @ 14:50:20 #298
258885 Solique
I Kill You !
pi_110930607
quote:
99s.gif Op zondag 29 april 2012 14:48 schreef Yuki het volgende:
Goed, ondanks dat ik het retespannend vind omdat ik niet zeker weet of ik het wel ga redden, heb ik me zojuist ingeschreven voor de Utregse Meidenloop (5km) *O* Als de volgende TS me in de OP zou willen zetten, ben ik heel blij :)

Ben voor het T-shirt uiteindelijk gegaan voor een XL :o
Onderkant van een lekker zittend en "fitted" shirtje gemeten en dat kwam precies overeen met de XL. Dus op hoop van zegen dan maar...

Komende 9 weken trainen om die 5 km te kunnen vlammen *O*
*O*
Gaat je lukken :*
pi_110930730
Ff
pi_110930732
vol
pi_110930738
maken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')