SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP vind je hier
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 22-04-2012 16:19:59 ]F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is wél de eerste heuvel van de 7. Ik had 'm namelijk niet meegeteld, en ergens op de route had ik ook een flauwe heuvel niet meegeteld en ik kwam maar op 4 of 5 heuvels uit. Goed, het is vals plat en natuurlijk niet een heuvel te noemen, maar het telt dus wel mee.De loop is vernoemd naar de Zeven Heuvelenweg en na 4km zit je niet op die weg. Het is wel vals plat, maar nog geen onderdeel van DE Zeven heuvelen.
Ja doei.![]()
Zeven heuvelen, of toch niet?
De naam van het parcours is afgeleid van de Zevenheuvelenweg die een belangrijk deel van het parcours uitmaakt. Je verwacht op deze weg zeven heuvels, maar als je het parcours loopt, zul je merken dat er geen zeven heuvels zijn.F means you're fucked![]()
Ik dacht dat het er wel gewoon 7 waren. Niet alle 7 even stijl/hoog, maar wel 7. Nu ja, ik doe straks m'n 7heuvelenshirtje wel aan bij 't hardlopen terwijl ik 7km ren!
Ja doei.![]()
Ik fiets er vaak en 7 heuvels heb ik daar niet ontdektSowieso mis je er al 1tje, omdat je niet vanuit Groesbeek de 7heuvelenweg neemt.
![]()
Meh, wilde gaan lopen, maar ik kan niet eens bukken met m'n rug. Nog eventjes wachten weer..
Dinsdag weer fysio, lekker laten kraken.
![]()
Ik liep laatst met Evy en ik moest meteen 5 minuten hardlopen. Oké, chill, doen we wel. Zegt dat mens na drieënhalve minuut dat ik wel mag stoppen met hardlopen. Eh, zo kan iedereen wel vijf minuten hardlopen.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.![]()
South beach en hardlopen is geen succes!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Evy staat niet bekend om haar klokkijktalenten.quote:Op zondag 22 april 2012 15:58 schreef Finland. het volgende:
Ik liep laatst met Evy en ik moest meteen 5 minuten hardlopen. Oké, chill, doen we wel. Zegt dat mens na drieënhalve minuut dat ik wel mag stoppen met hardlopen. Eh, zo kan iedereen wel vijf minuten hardlopen.
Echter, waar ze je soms flink minder laat lopen, laat ze je ook wel eens wat langer lopen. Als ze dan zegt 'nog een minuutje' dan kun je rustig nog 2 minuten doorlopen
Ja doei.![]()
Toch 1uur 2 of zo!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Tijd voor een minimeet ;-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Succes iedereen op de Spieren voor Spieren run![]()
Ik ben terug van die bostraining, met m'n moeder en zusje. Wat ontzettend stom was dat! Het is georganiseerd vanuit de school van m'n zusje, en het is een onderdeel van de training naar de 10km in juni.
Nou ja, prima, ik dacht, lekker 4km door het bos rennen, leuk! Even 6min. inlopen. Zet die docent er een tempo in waarmee hij meteen iedereen kapot liep. Tja, dat tempo is misschien inlopen als je met de leerlingen loopt die ook lid zijn van de atletiekvereniging, maar voor iedereen die daar niet bij hoorde, was het gewoon wedstrijd tempo. Na 6min. was iedereen dus op, maar toen moest de 4km nog beginnen.
Beetje jammer, maar goed, ik dacht, we gaan er gewoon voor. Lopen die docenten iedereen op te jagen. Hup hup, sneller, doorlopen, bij de groep blijven. Ik heb dus op een gegeven moment maar tegen die man gezegd dat ik voor mezelf loop en niet voor een goede tijd. Het moet wel leuk blijven. Jamaar ik moest bij de groep blijven, want verdwalen en zulksKom op, het is een rondje van 2km, komt echt wel goed. Hou eens op zeg.
Dus ik ben lekker op m'n eigen tempo door blijven draven, en haalde ondertussen de ene na de andere wandelende puber in. Allemaal kapotgelopen of geblesseerd. Ja, gek hè... En ze dan ook allemaal nog even de laatste 200m laten sprinten, welja.
Niet mijn idee van training, laat mij maar lekker in m'n eentje rondrennen. Heb ik een stuk fijner gevoel bij!
Maar, het bos was wel leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dan lijkt me er voor die kinderen ook weinig aan idd... als ze allemaal hun eigen tempo rennen en het leuk vinden dan bereik je er veel meer mee.We zullen zien, zei de blinde.![]()
Nee precies. En het lijkt me ook een meerwaarde als ze er een leuk gevoel aan overhouden. Dat ze na die 10km ook nog willen blijven lopen. Maar ik had zelf op een gegeven moment gewoon zin om m'n schoenen in de boom te hangen![]()
Dinsdag gewoon weer lekker door de stad rennen met mezelf, ik vind het wel prima
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ben ook weer begonnen met hardlopen. In het verleden wel een poging ondernomen maar daar mee gestopt toen diegene met wie ik altijd ging last van zijn knie kreeg.
Nu ben ik al een tijdje lid van een sportschool, en sta daar dus minimaal 3x per week op de lopende band en dat ging best goed (al is het een beetje suf). Dus hop hop, de buitenlucht in![]()
Viel dus echt vies tegenHet was wel leuk maar zo ontzettend zwaar! Het is ook echt niet te vergelijken met lopen op de lopende band. Komt volgens mij vooral omdat ik in de duinen loop en er toch ook wel veel mul zand ligt. Een heuvel met mulzand ga ik echt zo langzaam op dat het bijna zielig is.
. Gelukkig heb ik goede spullen (van mijn eerste poging) en heb nieuwe schoenen gekocht dus daar ligt het niet aan.
Ik loop overigens niet met een schema. Ik 'moet' gewoon ongeveer 5km hardlopen en neem pauzes tussendoor om te bekijken hoe ik moet lopen en om adem te komen. Ik loop naar mooie plekjes toe; dus duinen met mooi uitzicht over het dorp, of hele rustige strandopgangen of plekken waar als het gaat schemeren echt mega veel dieren komen![]()
![]()
Wat een gekken Guppyfriend.. Je zou hopen dat sportleraren beter wisten
Welkom Bucketlist!
Trouwens, leuke TT dit keer![]()
![]()
Ruim 45 minuten wachten op een trein met honger is geen succes.
Spieren voor spierenrun is leuk! Parcours is echt verradelijk, maar zo leuk. Ging weg op 59minuutzoveel, eindigde op 57:15 (ov, officiele uitslag is nog niet binnen). Moet wel leren om 5 minuten voor de start m'n blaas te lozen....
Zie dat Endo 10km op 56.55 heeft, das 40 sec boven mn pr. In Delft gaat die eraan, hell yeah.
[ Bericht 14% gewijzigd door slacker_nl op 22-04-2012 18:15:30 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Waarom wacht je dan ook op een trein met honger? Wacht dan eventjes op een trein die net gegeten heeft...quote:Op zondag 22 april 2012 17:41 schreef slacker_nl het volgende:
Spieren voor spierenrun is leuk! Parcours is echt verradelijk, maar zo leuk. Ging weg op 59minuutzoveel, eindigde op 57:15 (ov, officiele uitslag is nog niet binnen). Moet wel leren om 5 minuten voor de start m'n blaas te lozen....
Mooie tijd
F means you're fucked![]()
Mijn reactie, wat doe jequote:Op zondag 22 april 2012 17:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Waarom wacht je dan ook op een trein met honger? Wacht dan eventjes op een trein die net gegeten heeft...
Mooie tijd
Ja doei.![]()
quote:Op zondag 22 april 2012 17:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Waarom wacht je dan ook op een trein met honger? Wacht dan eventjes op een trein die net gegeten heeft...
Mooie tijd![]()
![]()
Dank!quote:Op zondag 22 april 2012 17:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Mooie tijd
Hehe smart assOp weg naar huis waar de spareribs op me wachten, honger....
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja.. Het herinnerde me weer helemaal waarom ik niet zo goed op gym was. M'n zusje zit in het examenjaar van de HAVO, oh, the flashback...quote:Op zondag 22 april 2012 17:31 schreef GotC het volgende:
Wat een gekken Guppyfriend.. Je zou hopen dat sportleraren beter wisten
Goed gedaan slacker!![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Net op tijd weg slacker. Het hoost in hilversum :-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ha, na de massage vrijdag en de oefeningen heb ik vandaag weer een klein stukje gelopen zonder pijn aan kuit en achillespees. Dat geeft hoop
The remedy is the experience.![]()
Ja, godsamme. Zit nog/weer met een gigantisch naar gevoel door brandend maagzuur. Hopen dat 't binnen nu en een half uur voorbij is, anders de loop naar morgen verschuiven, wat op zich ook geen kwaad zou kunnen qua tijdsindeling. Wil er niet langer dan 3 dagen tussen hebben zitten, en m'n laatste loop was vrijdag.
Bah.Ja doei.![]()
Wow Guppy, lijkt me echt verschrikkelijk. En goed gedaan Slacker!
Hopelijk gaat het snel weer over motorbloempje!
Ik ben net nog eens naar de atletiekbaan geweest. Het is niet super leuk om in rondjes te rennen maar de enige optie was een beurtenkaart van 10... Nog 8x te gaan![]()
Zes kilometer gelopen en het ging best goed. Ik denk dat ik zelfs m'n pr op de 5 km met een paar seconden heb verbroken.
Verder op de atletiekbaan:
- 3 paar verlaten hardloopschoenen
- een meisje dat met een winterjas + sjaal aan het lopen was
http://www.endomondo.com/workouts/50169022![]()
Vanmiddag op pad geweest op een nieuw rondje langs de Apenheul. Vanwege de 5 KM afstand ideaal om tijden te vergelijken. Iets minder ideaal de flinke heuvel in Park Berg en Bos en de vele bezoekers op zondagmiddag.
In totaal 5,05 KM hardgelopen in 28:30 (10,6 km/u) inclusief 1 wandelpauze
[ Bericht 1% gewijzigd door Ach3r0n op 22-04-2012 19:33:47 ]![]()
zo heette het idd tot vorig jaar.
ik had het vooral de laatste km erg zwaar... zal zo ff rendomondo updaten... tot dat punt liep ik eigenlijk best lekker
blegh, wat heb ik een ontstemd gevoel overgehouden aan de prestatieloop. nu ff lekker eten en optijd mn nestje in...
en het was leuk om een fokker irl te ontmoeten!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Vanmiddag nog een stukje van 9km gedaan. Wilde er tien doen, maar we moesten op visite
Twee lekkere sprintjes getrokken. Morgen weer. 3/4 daagjes rust tussen deze en de vorige training deed me goed!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nope. Nouja, Nike sponsort geen enkele hardloopwedstrijd meer in Nederland, Dam tot Damloop heeft nu ook Asics als hoofdsponsor. Maar vroeger was het inderdaad de Nike Hilversum City Run.quote:Op zondag 22 april 2012 18:57 schreef Viking84 het volgende:
Slacker. Was het niet gewoon de Nike City Run?
Maar het is de Spieren voor Spieren City Run: http://www.spierenvoorspierencityrun.nl/In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Niet 'over'quote:Op zondag 22 april 2012 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, godsamme. Zit nog/weer met een gigantisch naar gevoel door brandend maagzuur. Hopen dat 't binnen nu en een half uur voorbij is, anders de loop naar morgen verschuiven, wat op zich ook geen kwaad zou kunnen qua tijdsindeling. Wil er niet langer dan 3 dagen tussen hebben zitten, en m'n laatste loop was vrijdag.
Bah.morgen dus maar.
En had er écht zo'n zin in, en nu is het ook nog eens héérlijk weer.
Ja doei.![]()
Weer erg geluk gehad vanavond. Mooi tussen de buien door even een klein uurtje kunnen hartlopen. 8,16km in 50 minuten. Nu de welverdiende douche.![]()
Bij ons in Zeeland kon je vandaag echt niet tussen de buien door lopen.
Het was hier namelijk heel de dag zonnig en droog.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
http://www.runtastic.com/(...)ort-sessies/12215081
Ging weer lekkerVolgende keer stukjes van 2 minuten hardlopen / 2 minuten wandelen. We bouwen rustig op.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Een beetje goede aanvoerder van de groep laat iedereen zijn eigen tempo lopen, draait op een gegeven moment met de koplopers om om de achterblijvers op te halen zodat de groep weer bij elkaar isquote:Op zondag 22 april 2012 16:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Lopen die docenten iedereen op te jagen. Hup hup, sneller, doorlopen, bij de groep blijven. Ik heb dus op een gegeven moment maar tegen die man gezegd dat ik voor mezelf loop en niet voor een goede tijd. Het moet wel leuk blijven. Jamaar ik moest bij de groep blijven, want verdwalen en zulks
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Zo ging het inderdaad bij de Start to Run les welquote:Op zondag 22 april 2012 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Een beetje goede aanvoerder van de groep laat iedereen zijn eigen tempo lopen, draait op een gegeven moment met de koplopers om om de achterblijvers op te halen zodat de groep weer bij elkaar isdat beviel me een stuk beter
Hartlopen?quote:Op zondag 22 april 2012 20:10 schreef Wiehoe het volgende:
Weer erg geluk gehad vanavond. Mooi tussen de buien door even een klein uurtje kunnen hartlopen. 8,16km in 50 minuten. Nu de welverdiende douche.
Niet meer actief op Fok!![]()
inderdaad Gup, het is zo simpelquote:Op zondag 22 april 2012 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zo ging het inderdaad bij de Start to Run les weldat beviel me een stuk beter
ja, in plaats van Spieren voor spieren....harten voor hartenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik had op een gegeven moment ook echt zin om die docent op z'n bek te meppenquote:Op zondag 22 april 2012 20:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad Gup, het is zo simpelik kreeg helemaal dat recalcitrante 5-HAVO gevoel weer boven!!
De looproute hier in het park is van de Hartstichtingquote:Op zondag 22 april 2012 20:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja, in plaats van Spieren voor spieren....harten voor hartendus het kan wel
Een beetje hardloper loopt met z'n hartquote:Op zondag 22 april 2012 20:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja, in plaats van Spieren voor spieren....harten voor hartenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
Nadat mijn kater zich grommend in een hoekje terug had getrokken heb ik toch nog 6 km. gelopen vandaag. Het was nu gelukkig erg mooi weer, de wind is gaan liggen, het was zonnig en droog met prachtige wolkenformaties.
Ik merk dat ik soms wat inspiratie nodig heb qua rondjes, ik woon aan de westkant van Utrecht, vlakbij de Meernbrug. Vandaag werd het zelfs "rondje stad" omdat ik de andere kant van het A'dam Rijnkanaal af en toe wat beu ben (zo vaak gelopen....). Wie heeft er nog tips voor Utrecht e.o.? Ik ga zelf vaak richting de Meern.Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl![]()
Mooie bossen in je omgeving. Maar een klein stukje reizen (bijvoorbeeld bij de lage vuursche) of anders de polder in
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
![]()
Netto tijd 1:00:40
slacker_nl op 57 minuten
Ecosia
Net ff een rondje van 21.1KM uitgemeten op Endomondo... tering mensen dat is toch wel een grafeind hoor pffff![]()
Daarom heb ik dat ook pas 1 keer gedaanquote:Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Net ff een rondje van 21.1KM uitgemeten op Endomondo... tering mensen dat is toch wel een grafeind hoor pffff
Ik wil sowieso 1 keer 20KM gelopen hebben voordat ik een HM in een wedstrijd loop. Maar goed, ik heb nog 5 maanden. Eerst nog maar eens een paar keer 15 lopen en dan langzaam opbouwen naar 20.quote:![]()
20 is niet persé nodig hoor. Ik had ook niet verder gelopen dan 16quote:Op zondag 22 april 2012 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil sowieso 1 keer 20KM gelopen hebben voordat ik een HM in een wedstrijd loop. Maar goed, ik heb nog 5 maanden. Eerst nog maar eens een paar keer 15 lopen en dan langzaam opbouwen naar 20.F means you're fucked![]()
Hmmmm, eigenlijk geen zin, maar ik weet dat ik heel blij ga zijn als ik toch wel ga.
Dus... Ga ik gewoon!
***![]()
57:06 om precies te zijn. Als ik die derde km niet in de 6 minuten had gelopen was m'n PR aan gort gelopen. Maarrrrrrr, doelstelling behaald, rustig opbouwen, tempo behouden en go.quote:Op zondag 22 april 2012 20:51 schreef Jumparound het volgende:
Netto tijd 1:00:40
slacker_nl op 57 minuten
[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 22-04-2012 21:23:05 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb het idee dat ik vandaag inderdaad ook nog wel een paar kilometer door had gekund áls het nodig had geweestquote:Op zondag 22 april 2012 21:05 schreef YUR het volgende:
[..]
20 is niet persé nodig hoor. Ik had ook niet verder gelopen dan 16![]()
![]()
Bij de CPC loop je het grootste deel van de HM op adrenaline. Het laatste stukje gaat op wilskrachtquote:Op zondag 22 april 2012 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik vandaag inderdaad ook nog wel een paar kilometer door had gekund áls het nodig had geweest
Argh! Sta ik helemaal opgetuigd buiten, krijgt mijn telefoon weer eens kuren, en zeker nu ik nog aan het opbouwen ben heb ik mijn runkeeper-dame echt nog wel nodig...
***![]()
Dat ga je redden. Sterker nog: als je er nu één zou moeten lopen, zou je het al redden. En over 5 maanden ga je het redden zonder dat het een helletocht wordtquote:Op zondag 22 april 2012 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil sowieso 1 keer 20KM gelopen hebben voordat ik een HM in een wedstrijd loop. Maar goed, ik heb nog 5 maanden. Eerst nog maar eens een paar keer 15 lopen en dan langzaam opbouwen naar 20..
Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl![]()
Ja, dat klopt, ik fiets er vaak. Een van de leuke dingen van hardlopen vind ik dat je in 5 minuten de deur uit kan zijn en zodra je klaar bent ook meteen thuis bent: bakje yoghurt, douchen, klaar is M.quote:Op zondag 22 april 2012 20:44 schreef Jumparound het volgende:
Mooie bossen in je omgeving. Maar een klein stukje reizen (bijvoorbeeld bij de lage vuursche) of anders de polder in
Misschien maar in Lage Vuursche gaan wonen dan. Bij warmer weer is het beter te doen door te fietsen --> rennen --> fietsen, daarvoor vind ik het nu nog te fris.
Twee tweeten in een envelop -- http://twitter.com/fietsgnoom -- http://www.greatdivide.nl![]()
Het HM schema uit de runner's world gids gaat ook niet verder dan 16 kilometer. En tot nu toe heb ik nog nooit verder gelopen dan 14 km.
Volgende maand zou ik de 20 km aan moeten kunnen, maar ik vind het ook wel een enge gedachte om het nog nooit eerder te hebben gelopen. Maar ik zal onthouden wat YUR zegt![]()
![]()
Ik word al enthousiast als ik zie dat ik over 11 weken 1x20 minuten mag lopen. En over 19 weken loop ik al 1x40 minuten.![]()
Gaat eigenlijk best snel. Nu nog volhouden.
Morgen maar weer 5km doenkan ik woensdag kijken hoe ver ik kom in 38 minuten
en dan vrijdag 4,5km lopen
![]()
Op het gemakkie naar de 10km
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
goed zo!quote:Op zondag 22 april 2012 21:07 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmmm, eigenlijk geen zin, maar ik weet dat ik heel blij ga zijn als ik toch wel ga.
Dus... Ga ik gewoon!
En?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Wel grappig hoe dat gaat inderdaad, momenteel hoop ik ook dat het weer snel dinsdag wordt want dan mag ik weer mijn beentjes laten trappelenquote:Op zondag 22 april 2012 22:07 schreef DeLuna het volgende:
Ik word al enthousiast als ik zie dat ik over 11 weken 1x20 minuten mag lopen. En over 19 weken loop ik al 1x40 minuten.![]()
Gaat eigenlijk best snel. Nu nog volhouden.Drie vaste loopdagen per week helpen me een beetje vast te houden aan de planning, en dat gaat vooralsnog wel goed. Vanmiddag bijna 15% meer gelopen dan nodig was volgens mijn schema! 2 minuten extra
steck bratwurst in dein sauerkraut :)![]()
ik hád morgen een rondje van 3 / 3,5 km willen doen. Belt m'n tante vandaag of ik wil helpen met d'r computer. Wil m'n traningsschema niet door de war gooien, dus dan maar een rondje van 4,8. doe ik het woensdag wel rustiger aan met korter rondjequote:Op zondag 22 april 2012 22:20 schreef E.T. het volgende:
Morgen maar weer 5km doenkan ik woensdag kijken hoe ver ik kom in 38 minuten
en dan vrijdag 4,5km lopen
![]()
Op het gemakkie naar de 10km
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
jup. dorp verderquote:Op zondag 22 april 2012 22:37 schreef amaranta het volgende:
Woont je tante 4,8 km bij je vandaan? Anders begrijp ik je logica nietIk heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
:-Dquote:Op zondag 22 april 2012 22:07 schreef DeLuna het volgende:
Gaat eigenlijk best snel. Nu nog volhouden.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Een bekende van mij heeft vandaag de marathon van Madrid gedaan. Ik vermoed de hele, hem kennende.
Saillant detail, hij zit in een rostoel....![]()
London marathon: http://www.dailymail.co.u(...)ners-32nd-event.html (veel aparte uitdossingen + check verlamde heldin op krukken)Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Swets, Slacker
Vandaag gaat 'm niet worden..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Leuke run ni? http://losseveter.nl/blog(...)pen-maar-dan-anders/In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hm, ik twijfel nog steeds over welke hartslagmeter te kopen en begin nu weer aardig richting de Wahoo te trekken. Gezien het feit dat ik al een iPhone 4S heb de goedkoopste optie en gebruiken met Runkeeper is natuurlijk wel leuk.
Het enige waar ik nog mee zit is de iPhone die je dus mee moet slepen. Heb nu 2 armbanden (zo'n ding voor om je bovenarm) versleten maar die waren het net niet helemaal. (Nog even afgezien van het feit dat degene die ik nu heb de lichtsensor van mn iPhone afdekt waardoor m'n display onleesbaar wordt buiten). Hebben jullie hardlopers daar nog tips voor? Een comfortabele iPhone armband dus? Ik zag dat Wahoo er ook 1 heeft in een bundel, iemand daar ervaring mee toevallig?"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"![]()
Wow, lijkt me geen doen om in zo'n pak te lopen... maar het is voor het goede doel toch?quote:Op zondag 22 april 2012 23:02 schreef SEMTEX het volgende:
London marathon: http://www.dailymail.co.u(...)ners-32nd-event.html (veel aparte uitdossingen + check verlamde heldin op krukken)
Het doet me denken aan de film "run, fatboy, run" met Simon Pegg waarin hij ook de London marathon loopt.![]()
Maarsseveense plassen loop ik vaak. Je kan daar aardig lange routes plannen.quote:Op zondag 22 april 2012 20:40 schreef .M. het volgende:
Nadat mijn kater zich grommend in een hoekje terug had getrokken heb ik toch nog 6 km. gelopen vandaag. Het was nu gelukkig erg mooi weer, de wind is gaan liggen, het was zonnig en droog met prachtige wolkenformaties.
Ik merk dat ik soms wat inspiratie nodig heb qua rondjes, ik woon aan de westkant van Utrecht, vlakbij de Meernbrug. Vandaag werd het zelfs "rondje stad" omdat ik de andere kant van het A'dam Rijnkanaal af en toe wat beu ben (zo vaak gelopen....). Wie heeft er nog tips voor Utrecht e.o.? Ik ga zelf vaak richting de Meern.![]()
coolquote:Op maandag 23 april 2012 08:40 schreef slacker_nl het volgende:
Leuke run ni? http://losseveter.nl/blog(...)pen-maar-dan-anders/
Ecosia
Mooie foto'squote:Op maandag 23 april 2012 08:40 schreef slacker_nl het volgende:
Leuke run ni? http://losseveter.nl/blog(...)pen-maar-dan-anders/Ik wil die daar ook lopen zeg.
![]()
Vanmorgen les 23 gedaan!
http://www.endomondo.com/workouts/kwCgkl8aDBU
Ging weer lekker, en mooi voor de hagelbuien binnen![]()
![]()
ah, ik ben jaloers! Je kunt zo de (waterleiding)duinen in!quote:Op maandag 23 april 2012 09:48 schreef gcjoel het volgende:
Vanmorgen les 23 gedaan!
http://www.endomondo.com/workouts/kwCgkl8aDBU
Ging weer lekker, en mooi voor de hagelbuien binnenInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Denk dat ik 'm ga doen. For shits and giggles.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
je ziet dat soort races overal ter wereld opeens opduiken..wel leuk om een keer te doenquote:Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk dat ik 'm ga doen. For shits and giggles.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
even overleg met het thuisfront, maar de kans bestaat dat ik ook gaquote:Op maandag 23 april 2012 10:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk dat ik 'm ga doen. For shits and giggles.quote:Beste Sjoerd spring in 't Veld,
Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de Army Urban Run 8 KM.
[ Bericht 14% gewijzigd door Jumparound op 23-04-2012 10:33:10 ]Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
zag ook een filmpje van een zombirun, moet je zombies ontwijkenquote:Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je ziet dat soort races overal ter wereld opeens opduiken..wel leuk om een keer te doen
Ecosia
hier is de orginele modderracequote:Op maandag 23 april 2012 10:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
zag ook een filmpje van een zombirun, moet je zombies ontwijken
http://toughmudder.com/'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dan ben je ook 2 uur aan het hardlopen ..... dan is de lol er toch wel vanaf voor mij.quote:Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Net ff een rondje van 21.1KM uitgemeten op Endomondo... tering mensen dat is toch wel een grafeind hoor pffff![]()
Ik hoop 'm te halen binnen 2 uurquote:Op maandag 23 april 2012 10:35 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Dan ben je ook 2 uur aan het hardlopen ..... dan is de lol er toch wel vanaf voor mij.![]()
![]()
mwah ik loop nu rondjes van rond de 1,5 uur dat verveelt ook nietquote:Op maandag 23 april 2012 10:35 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Dan ben je ook 2 uur aan het hardlopen ..... dan is de lol er toch wel vanaf voor mij.
ben ook een route van rond de 20 aan het uitstippelen maar zo makkelijk vind ik dat nog niet.....![]()
zieke shitquote:Op maandag 23 april 2012 10:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier is de orginele modderrace
http://toughmudder.com/
Ecosia
Ik breng deze week nog door in de sportschool om na een fikse verkoudheid van bijna 2 weken m'n conditie weer ff een zwieper te geven (en omdat ik een mooiweerloper ben) maar dan wil ik toch echt wel weer naar buiten toe.
. Mijn standaardrondje is 6,5km, die haalde ik een jaar geleden prima, mijn doel voor dit jaar is om die 2x te kunnen lopen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Hij komt volgend jaar naar Amsterdam en/of Rotterdam. De masochistische kant van mijn hersens wil dat ik meedoe.quote:Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
quote:Op maandag 23 april 2012 10:43 schreef robdriessen het volgende:
[..]
De masochistische kant van mijn hersens wil dat ik meedoe.
quote:Op maandag 23 april 2012 10:43 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Hij komt volgend jaar naar Amsterdam en/of Rotterdam. De masochistische kant van mijn hersens wil dat ik meedoe.
Lees ik net ditmn kleren, wat doe je... Geef mn geld terugquote:Daarnaast zouden je kleding en schoeisel best eens wat vies kunnen worden.
Ecosia
En dit jaar sta je veel strakker voor de kar, jij Adonis!quote:Op maandag 23 april 2012 10:43 schreef Jarno het volgende:
Ik breng deze week nog door in de sportschool om na een fikse verkoudheid van bijna 2 weken m'n conditie weer ff een zwieper te geven (en omdat ik een mooiweerloper ben) maar dan wil ik toch echt wel weer naar buiten toe.
. Mijn standaardrondje is 6,5km, die haalde ik een jaar geleden prima, mijn doel voor dit jaar is om die 2x te kunnen lopen.
![]()
Nou het scheelt ondertussen wel een kilo of 8 aan wat ik meesleep jaquote:Op maandag 23 april 2012 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dit jaar sta je veel strakker voor de kar, jij Adonis!.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Ik hoop wel dat het vanavond droog is. Ik heb nog nooit in de regen gelopen.
Ik heb 1x in de (echte) regen gelopen en m'n (mannen)tepels doen nog zeer als ik er aan denk.quote:Op maandag 23 april 2012 10:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop wel dat het vanavond droog is. Ik heb nog nooit in de regen gelopen..
heerlijk! veel zuurstof in de lucht. Echt fijn.quote:Op maandag 23 april 2012 10:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop wel dat het vanavond droog is. Ik heb nog nooit in de regen gelopen.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Mijn cyclus houdt zich niet aan de normale afspraak en doet héél afwijkend, incl. buikpijn en bleh enzoquote:I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Achterhaaldquote:Op maandag 23 april 2012 10:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
heerlijk! veel zuurstof in de lucht. Echt fijn.. Neemt niet weg dat het lekker lopen is.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Vraagje voor de mensen uit regio 010. Ik was gisteren in Rotterdam, blijkt de Runners World bij Blaak niet langer een Runners World te zijn, er zit nog wel een hardloopwinkel maar nu onder nieuwe eigen naam. Het was flink druk en ben weer weggegaan omdat het te lang zou duren voordat ik advies kon krijgen.
Heeft iemand nog een andere goede tip voor een degelijke/kundige winkel (liefst met loop-analyse) in of rond Rotterdam?Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Ik zou vanavond gaan lopen. In plaats daarvan ga ik uit eten en naar een concert met een schone dame. In dat geval vergeven jullie mij wel, toch?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Starshoe in Zoetermeer een optie?quote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef robdriessen het volgende:
Vraagje voor de mensen uit regio 010. Ik was gisteren in Rotterdam, blijkt de Runners World bij Blaak niet langer een Runners World te zijn, er zit nog wel een hardloopwinkel maar nu onder nieuwe eigen naam. Het was flink druk en ben weer weggegaan omdat het te lang zou duren voordat ik advies kon krijgen.
Heeft iemand nog een andere goede tip voor een degelijke/kundige winkel (liefst met loop-analyse) in of rond Rotterdam?
http://www.starshoe.nl/home/
[ Bericht 5% gewijzigd door Trebweb op 23-04-2012 10:58:09 (linkje toegevoegd) ]![]()
Wel leuk? In de VS heb je tig van dit soort runs. Warrior dash oid, het lijkt me echt zo gaaf. Het fysieke lijkt me er zo gaaf aan. Met alleen lopen red je het niet.quote:Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je ziet dat soort races overal ter wereld opeens opduiken..wel leuk om een keer te doenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
tja, maar dan moet je morgen wel gaanquote:Op maandag 23 april 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:
Ik zou vanavond gaan lopen. In plaats daarvan ga ik uit eten en naar een concert met een schone dame. In dat geval vergeven jullie mij wel, toch?
Ecosia
Run2Day op de Meentquote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef robdriessen het volgende:
Heeft iemand nog een andere goede tip voor een degelijke/kundige winkel (liefst met loop-analyse) in of rond Rotterdam?
dus eindhoven zou een mooie voorbereiding op de toughmudder van Amsterdam zijnquote:Op maandag 23 april 2012 10:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wel leuk? In de VS heb je tig van dit soort runs. Warrior dash oid, het lijkt me echt zo gaaf. Het fysieke lijkt me er zo gaaf aan. Met alleen lopen red je het niet.
Ecosia
Dat, en het Tough Mudder trainingsschema. Google maar eens op Tough Mudder Training en je komt een lading aan schema's en video's tegen. Geen kattenpis!quote:Op maandag 23 april 2012 11:02 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dus eindhoven zou een mooie voorbereiding op de toughmudder van Amsterdam zijnHet onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
whatever, het voelt een stuk beter met ademen.quote:Op maandag 23 april 2012 10:53 schreef No-P het volgende:
[..]
Achterhaald. Neemt niet weg dat het lekker lopen is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Had het plan om vanmiddag te gaan hardlopen, denk dat ik vandaag toch laat schieten, afgelopen zaterdag een "korte" wandeling van zo'n 26 km gemaakt dus geef mijn benen nog maar een dagje rust.![]()
Bluh! Idd lekker niet lopen dan maar.quote:Op maandag 23 april 2012 10:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mijn cyclus houdt zich niet aan de normale afspraak en doet héél afwijkend, incl. buikpijn en bleh enzo
***![]()
Top gedaan! Gefeliciteerdquote:Op zondag 22 april 2012 17:41 schreef slacker_nl het volgende:
Zie dat Endo 10km op 56.55 heeft, das 40 sec boven mn pr. In Delft gaat die eraan, hell yeah.![]()
![]()
Ken je deze in Vlaardingen? http://www.runningpoint.nl/quote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef robdriessen het volgende:
Daar heb ik mijn schoenen gehaald. Hele goede service, inclusief loopanalyseIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Het lijkt zwaarder dan het is. Natuurlijk is het afzien, maar uiteindelijk kom je in een ritme en flow waarbij je kunt blijven lopen als je goed hebt getraint!quote:Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat duurt dan ook nog zo'n twee maandenquote:Op maandag 23 april 2012 11:08 schreef Drassss het volgende:
Toch zonde dat de echte zomer nog niet wil beginnen..
Stapjesquote:Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Net ff een rondje van 21.1KM uitgemeten op Endomondo... tering mensen dat is toch wel een grafeind hoor pffff.
Over een week of 2 17,5 doen, dan weer 2 weken 10 km en dan 21 km. Zo zou ik het doen iig
. Niet elke week van die enorme afstanden. Ging hier mis toen ik vanaf 10 km elke week een km erbij plakte. Nu is 10 km geen probleem meer, maar ik was toen nog niet zo goed gewend aan 10 km lopen.
goede tipquote:Op maandag 23 april 2012 11:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Stapjes.
Over een week of 2 17,5 doen, dan weer 2 weken 10 km en dan 21 km. Zo zou ik het doen iig
. Niet elke week van die enorme afstanden. Ging hier mis toen ik vanaf 10 km elke week een km erbij plakte. Nu is 10 km geen probleem meer, maar ik was toen nog niet zo goed gewend aan 10 km lopen.
die ga ik denk ik toepassen
Ecosia
Ik vraag me dan af wat voor tijd iemand neerzet die met een bigben kostuum ofzo de marathon loopt.
Ook respect idd voor die vrouw op krukken!![]()
Ik heb goede hoop dat het in mei al +20C isquote:Op maandag 23 april 2012 11:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat duurt dan ook nog zo'n twee maanden.
![]()
![]()
Als ik over een tijdje wat langer achter elkaar kan rennen ga ik dat ook wel doen!quote:Op maandag 23 april 2012 09:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ah, ik ben jaloers! Je kunt zo de (waterleiding)duinen in!
Kan ook heerlijk fietsen daar![]()
![]()
Dan moet je juist wel gaan lopen. Het sporten zorgt ervoor dat de menstruatiepijnen verminderenquote:Op maandag 23 april 2012 10:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mijn cyclus houdt zich niet aan de normale afspraak en doet héél afwijkend, incl. buikpijn en bleh enzo
All she wants and needs is just a little taste..![]()
eensch! helpt bij mij ook altijd.quote:Op maandag 23 april 2012 12:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan moet je juist wel gaan lopen. Het sporten zorgt ervoor dat de menstruatiepijnen verminderen♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
I know.. bij normale menstruatiepijn loop ik ook altijd gewoon.. Maar vanmorgen was (ook zonder die pijn) echt een no-go..I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Dat vind ik denk ik net zoiets als gewoon doorlopen bij een beginnende verkoudheid omdat het dan niet zo heftig doorzet.. je weet dat het helpt maar om te gaan... pffffft."I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
Nee ben inderdaad van plan om nu eerste een paar keer 15KM en 10KM af te wisselen todat ik die 15 net zo makkelijk loop als 10. En dan eens op te bouwen naar 17.5 ofzo.quote:Op maandag 23 april 2012 11:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Stapjes.
Als ik 17.5 goed loop geloof ik wel dat ik die 21.1 kan halen in September![]()
![]()
Goeie vergelijking J:/quote:Op maandag 23 april 2012 13:28 schreef Jarno het volgende:
Dat vind ik denk ik net zoiets als gewoon doorlopen bij een beginnende verkoudheid omdat het dan niet zo heftig doorzet.. je weet dat het helpt maar om te gaan... pffffft.![]()
Ach ik heb geen ongestelde vrouw hier in de buurt dus ik durf nu welquote:.
ik ga vandaag de 17,5 eens proberenquote:Op maandag 23 april 2012 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ben inderdaad van plan om nu eerste een paar keer 15KM en 10KM af te wisselen todat ik die 15 net zo makkelijk loop als 10. En dan eens op te bouwen naar 17.5 ofzo.
Als ik 17.5 goed loop geloof ik wel dat ik die 21.1 kan halen in September![]()
![]()
lekker net 3 km tempo gemaakt, daarna afgezakt en nog eens een paar versnellingen gedaan van steeds 30 sec met 30 sec rustig lopen ertussen.
Lekker!♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Vanmorgen weer lekker stukje gelopen, nu nog ff bijkomen voordat ik weer aan het werk ga.
http://www.endomondo.com/workouts/pVypOHB3Vtc![]()
Afgelopen zaterdag naar de sportzaak geweest, maar daar was het zo druk dat ik maar weer ben gegaan want ze hadden amper tijd om mensen te woord te staan, laat staan uitgebreid te bekijken welke schoen het beste bij me past. Vandeweek dus maar even terug op een rustig moment. Heb ook nogal wat zitten zoeken naar de juiste sportkleding voor bij het lopen; kan iemand me daar tips voor geven? Korte/lange broek, shirt of toch ook een (wind)jack? Alle tips zijn welkom
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
15 km gaat hier nog wel goed, maar 17,5 km is echt strompelen hoor. Ik weet niet hoe gauw ik die 21 km ga bereiken, maar wel dit jaar nog. Eerst even wat 10 kilometers trainen voor de Golden Ten, daarna ga ik weer opbouwen
.
Kort/lang is nogal persoonlijk. Ik vind een lange broek helemaal niet relax dus loop altijd in korte broek. Gewoon sportshirts pakken zijn altijd prima. Hooguit wat thermo eronder als het wat kouder is..quote:Op maandag 23 april 2012 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgelopen zaterdag naar de sportzaak geweest, maar daar was het zo druk dat ik maar weer ben gegaan want ze hadden amper tijd om mensen te woord te staan, laat staan uitgebreid te bekijken welke schoen het beste bij me past. Vandeweek dus maar even terug op een rustig moment. Heb ook nogal wat zitten zoeken naar de juiste sportkleding voor bij het lopen; kan iemand me daar tips voor geven? Korte/lange broek, shirt of toch ook een (wind)jack? Alle tips zijn welkom![]()
hoe vaak kan je 10km lopen per week?
mijn huidige schema is 3/4 x lopen per week. 2 x duurloop 45 minuten 1 x lang (90 / 100) minuten en 1 x interval.
Ik wil me alleen iets meer richting op de 10 km qua snellere tijd en opbouwen naar HM...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik loop nu max 2x per week 10km + 30 a 70km wielrennen en 1x een dag tennissen. Dat lukt welquote:Op maandag 23 april 2012 15:19 schreef Jumparound het volgende:
mijn huidige schema is 3/4 x lopen per week. 2 x duurloop 45 minuten 1 x lang (90 / 100) minuten en 1 x interval.
Ik wil me alleen iets meer richting op de 10 km qua snellere tijd en opbouwen naar HM...![]()
![]()
moet makkelijk lukken ik loop nu rond de 3x p/w 16km+quote:Op maandag 23 april 2012 15:19 schreef Jumparound het volgende:
Ik wil me alleen iets meer richting op de 10 km qua snellere tijd en opbouwen naar HM...![]()
dus 3 x p/w 10 km met af en toe een uitstapje naar 15 / 17,5 is wel realistisch?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
zeker ik zou gewoon 2 x 10km en 1 x 15+ gaan lopen.quote:Op maandag 23 april 2012 15:36 schreef Jumparound het volgende:
dus 3 x p/w 10 km met af en toe een uitstapje naar 15 / 17,5 is wel realistisch?![]()
Zo, vandaag les 23 van Evy gelopen. Ging redelijk, 2x echt last van maagkrampen gehad, wss door mijn zuiveldrankjes van vandaag, maarach. Uitgelopen
Ik baal er wel van dat ik minder goed heb gelopen dan les 1 van deze week, maar daar mag ik me van jullie niet meer druk om makengcjoel Ook weer lekker gelopen
Wij blijven netjes bij elkaar met de lessen
Vraagje:
Ik kan woensdag en donderdag echt niet lopen, kan ik de volgende les dan morgen lopen? Of moet ik dan wachten tot vrijdag?![]()
Netjes gelopen hoor! Enneh, liever te veel rust nemen dan te weinig. Een dag rust na een dag lopen is voor 'ons beginners' behoorlijk essentiëel geloof ik.quote:Op maandag 23 april 2012 15:42 schreef Saninl het volgende:
Zo, vandaag les 23 van Evy gelopen. Ging redelijk, 2x echt last van maagkrampen gehad, wss door mijn zuiveldrankjes van vandaag, maarach. Uitgelopen
[ afbeelding ]
Ik baal er wel van dat ik minder goed heb gelopen dan les 1 van deze week, maar daar mag ik me van jullie niet meer druk om maken
[ afbeelding ] gcjoel Ook weer lekker gelopenWij blijven netjes bij elkaar met de lessen
Vraagje:
Ik kan woensdag en donderdag echt niet lopen, kan ik de volgende les dan morgen lopen? Of moet ik dan wachten tot vrijdag?Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
oke...en wat doe ik om meer snelheid er in te krijgen? Gewoon veel lopen?quote:Op maandag 23 april 2012 15:41 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
zeker ik zou gewoon 2 x 10km en 1 x 15+ gaan lopen.
maar, bedankt voor de adviezen!
[ Bericht 10% gewijzigd door Jumparound op 23-04-2012 15:58:15 ]Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik loop normaal gesproken 2 keer per week 30 minuten in een wat hoger tempo en dan 60 tot 90 minuten in het weekend.quote:Op maandag 23 april 2012 15:36 schreef Jumparound het volgende:
dus 3 x p/w 10 km met af en toe een uitstapje naar 15 / 17,5 is wel realistisch?
Das effectief iets van 5 tot 5.5KM 2 maal per week en 10 tot 15KM in het weekend.![]()
intervallen!quote:Op maandag 23 april 2012 15:47 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke...en wat doe ik om meer snelheid er in te krijgen? Gewoon veel lopen?
serieus t werkt.
1x per week een pittige interval, 1x per week een lange rustige dl. die 2 sowieso. dan kan je nog 1 of 2x erbij lopen weet niet hoeveel je loopt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Wtf, loop jij 3 x 16 = 48 km per week?quote:Op maandag 23 april 2012 15:28 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
moet makkelijk lukken ik loop nu rond de 3x p/w 16km+.
Zo blijf je wel bovenaan staan ja, in Endomondo.
Of gewoon een snelheidsloop doen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:01 schreef DarkElf het volgende:
[..]
intervallen!
serieus t werkt.
1x per week een pittige interval, 1x per week een lange rustige dl. die 2 sowieso. dan kan je nog 1 of 2x erbij lopen weet niet hoeveel je loopt.
Ik vind dat intervallen nog altijd ontzettend wazig en kom nergens eenduidige, bruikbare informatie tegen. De een roept dat je niet met 1 km/u per keer moet stijgen, de ander roept dat je echt wel een paar km/u boven je 10 km-tijd moet zitten, dan nog al die verschillende schema's. Het schrikt mij echt af.Niet meer actief op Fok!![]()
als je altijd alleen maar duurloopjes doet went je lichaam daar toch aan? af en toe eens flink uit de comfort zone komen met verschillende tempo´s geeft je lichaam nieuwe impulsen.
afgewisseld met lange rustige duurlopen waardoor je spieren efficienter met hun zuurstof omgaan waardoor je ook weer sterker wordt.
maar goed ieder moet het voor zich weten, ik gedij zelf het beste bij geregeld uit mijn comfort zone komen en een pittige interval te doen.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik zeg ook niet dat het niet goed is, alleen dat ik er niet zo goed aan durf te beginnen omdat ik niet weet wat de beste tactiek is.
Jup, vind ik ook fijn.quote:Op maandag 23 april 2012 16:12 schreef DarkElf het volgende:
als je altijd alleen maar duurloopjes doet went je lichaam daar toch aan? af en toe eens flink uit de comfort zone komen met verschillende tempo´s geeft je lichaam nieuwe impulsen.
afgewisseld met lange rustige duurlopen waardoor je spieren efficienter met hun zuurstof omgaan waardoor je ook weer sterker wordt.
maar goed ieder moet het voor zich weten, ik gedij zelf het beste bij geregeld uit mijn comfort zone komen en een pittige interval te doen.
als ik na een tijdje een afstand prima vol kan houden doe ik zeker tegen het eind van die afstand wat interval-versnellingen, meestal gewoon met 't refrein van m'n muziekjes mee.Ja doei.![]()
ik zeg ook nergens dat jij zegt dat t niet goed isquote:Op maandag 23 april 2012 16:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik zeg ook niet dat het niet goed is, alleen dat ik er niet zo goed aan durf te beginnen omdat ik niet weet wat de beste tactiek is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
zoals vandaag 3 km op tempo, daarna 3x 30 sec versnellen en tuissendoor 30 sec rustig tempo.
woensdag een loopje van 6/7 km en vrijdag een rustige duurloop van 10.
das voor mij een fijne week.
en soms doe ik op zat 10, op zondag een herstelloopje. op dinsdag een intervalletje op donderdag weer 10.
Hangt er net vanaf hoe mijn lijf voelt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Net weer heerlijk 10km gelopen gem 10km/h met daarbij 4x 3 minuten interval met een gem snelheid van 14km/h![]()
![]()
Ik ben de grenzen van mijn lichaam tegengekomen: mijn linkerscheen gaf vandaag tijdens een duurloopje te kennen dat-ie er geen zin meer in had. Ik ga naar mijn lijf luisteren en hem de komende week rust gunnen. Smeer al met midalgan, misschien is koelen met ijs ook een goed idee (al is-ie niet onstoken). En ik zit te overwogen mijn schoenen eens mee te nemen naar een andere hardloopwinkel om te zien of ik niet echt overproneer of verkeerd loop. Al heb ik gisteren ook hardgelopen en is dit meer een kwestie van overbelasting: wil het zekere voor het onzekere nemen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
koelen kan geen kwaad wrs dus dat zou ik ook doen als ik jou was.
Midalgan ken ik niet, ik smeer zelf srl gelei als ik eens een keertje iets voel.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik zal eens kijken wanneer ik weer in de stad ben, meerdere smeersels kan geen kwaadquote:Op maandag 23 april 2012 16:36 schreef DarkElf het volgende:
koelen kan geen kwaad wrs dus dat zou ik ook doen als ik jou was.
Midalgan ken ik niet, ik smeer zelf srl gelei als ik eens een keertje iets voel.*gooit meteen een zak ijs in de vriezer*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
bij t kruidvat kun je voor weinig gelpacks kopen, die kun je opwarmen en in de vriezer gooien dus 1 in de vriezer en 1 in de kast voor als je hem op wilt warmen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Dank je! Goeie tip!quote:Op maandag 23 april 2012 16:40 schreef DarkElf het volgende:
bij t kruidvat kun je voor weinig gelpacks kopen, die kun je opwarmen en in de vriezer gooien dus 1 in de vriezer en 1 in de kast voor als je hem op wilt warmen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dan gaan we dat doen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij is standaard blessure behandeling toch koelen, koelen, koelen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik zou ook een paar stappen terug doen in je trainingsschema.quote:Op maandag 23 april 2012 16:35 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben de grenzen van mijn lichaam tegengekomen: mijn linkerscheen gaf vandaag tijdens een duurloopje te kennen dat-ie er geen zin meer in had. Ik ga naar mijn lijf luisteren en hem de komende week rust gunnen. Smeer al met midalgan, misschien is koelen met ijs ook een goed idee (al is-ie niet onstoken). En ik zit te overwogen mijn schoenen eens mee te nemen naar een andere hardloopwinkel om te zien of ik niet echt overproneer of verkeerd loop. Al heb ik gisteren ook hardgelopen en is dit meer een kwestie van overbelasting: wil het zekere voor het onzekere nemen.![]()
Het is gewoon droog en de zon schijnt. Ik heb echt mazzel vandaag
Het was en is inderdaad heerlijk hardloopweer, shirtje en korte broekquote:Op maandag 23 april 2012 17:46 schreef DeLuna het volgende:
Het is gewoon droog en de zon schijnt. Ik heb echt mazzel vandaag![]()
![]()
De challange bijstand houder (of hoe het ook heet) doet het niet meer. Hoe kan ik nu mijn voortgang ophogen. Update het doet het alweer
Net terug van (weer dezelfde) 9 kilometer en wat was het weer goed te doen. Lekker in het zonnetje gelopen en had er al snel spijt van dat ik niet een korte broek aan had. Volgende keer weer in de korte broek.
![]()
Klopt. Ik moet niet teveel willen. Heb nog tot oktober om de 21 te halen en moet tussendoor gewoon wat meer rust vinden en wat minder ver lopen.quote:Op maandag 23 april 2012 17:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik zou ook een paar stappen terug doen in je trainingsschema.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Die blijken we al te hebben, alleen noem ik hem Spiroflorquote:Op maandag 23 april 2012 16:36 schreef DarkElf het volgende:
ik smeer zelf srl gelei als ik eens een keertje iets voel.
Jazekers!quote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef robdriessen het volgende:
Ben zelf voor mijn eerste schoenen afgelopen september bij Run2Day op de Meent ( nr75 ) geweest...is op loopafstand van de Hoogstr waar Runnersworld zat.
Winkel met alles erop en eraan...incluis video opname.![]()
op 't moment dat ik me sta om te kleden .. jawel. Regenquote:Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Heerlijk loopweer... het kriebelt. Maar na m'n 15KM van gisteren toch écht maar een rustdag nemen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
Ik heb altijd begrepen: ' The only way to run faster is...to run faster! ' dus ja, er moet periodiek harder worden gelopen. Het goede nieuws is dat je niet erg lang harder hoeft te gaan om je lichaam daar aan te laten wennen. Uiteindelijk ga je harder lopen...quote:Op maandag 23 april 2012 15:47 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke...en wat doe ik om meer snelheid er in te krijgen? Gewoon veel lopen?
Er is veel info te halen uit het al eerder genoemde ' Praktijkboek voor Hardlopers' en van runnersworld.com of uit dit boek :
http://www.amazon.co.uk/L(...)id=1335199022&sr=8-1
Zoals Darkelf al zegt leren je spieren dan efficienter omgaan met de hogere zuurstof behoefte...![]()
![]()
http://afstandmeten.nl/index.php?id=854731
7,2km met ongeveer 9,9km per uur (heb her en der even in moeten houden vanwege verkeer).
Kwam er vandaag pas achter dat ik ook de stijgingen kon zien met afstandmeten.nl, en da's stiekem nog best wat. Dus al met al, met die stijgingen, nog best tevreden!Ja doei.![]()
Wat een mooi rondje! Ik zit nu op afstandmeten.nl een rondje uit te meten wat iets groter is dan wat ik nu loop. Ik loop nu namelijk 3 keer op en neer langs een weg omdat het anders niet uitkomt.quote:Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
http://afstandmeten.nl/index.php?id=854731
7,2km met ongeveer 9,9km per uur (heb her en der even in moeten houden vanwege verkeer).
Kwam er vandaag pas achter dat ik ook de stijgingen kon zien met afstandmeten.nl, en da's stiekem nog best wat. Dus al met al, met die stijgingen, nog best tevreden!Dit rondje is 3.2km ongeveer en ik zit nu op 4km. Zit ik me weer af te vragen of dat weer niet te lang is.
Nouja, we zien het straks wel.
Kek nah, mensen! Er is wel een minimum leeftijd maar geen maximum!quote:Op maandag 23 april 2012 08:40 schreef slacker_nl het volgende:
Leuke run ni? http://losseveter.nl/blog(...)pen-maar-dan-anders/![]()
Misschien maar even wachten tot het wat dichter bij 010 is...![]()
Met al die HM en 10+ lopers is het al bijna geen beginners topic meer he?
Wel super om te zien dat het dus wel kan... bij niks beginnen en dan toch uiteindelijk volwassen afstanden lopen.
***![]()
Ik ben nog een beginner.quote:Op maandag 23 april 2012 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wel super om te zien dat het dus wel kan... bij niks beginnen en dan toch uiteindelijk volwassen afstanden lopen.
Ik kom ook even wat tegengewicht geven
Ga zo weer eens proberen te lopen, kijken hoe m'n rug het doet..![]()
Nah , we blijven gewoon plakken omdat het zo gezellig is hier...quote:Op maandag 23 april 2012 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wel super om te zien dat het dus wel kan... bij niks beginnen en dan toch uiteindelijk volwassen afstanden lopen.![]()
Vind dat ik gewoon nog een beginner ben hoor hoewel ik wel reuze in mijn nopjes ben dat ik nu makkelijk een uur kan lopen...![]()
succes! Hoop dat je rug het houdt...quote:Op maandag 23 april 2012 19:21 schreef GotC het volgende:
Ik kom ook even wat tegengewicht geven
Ga zo weer eens proberen te lopen, kijken hoe m'n rug het doet..
Kan me die ellende nog goed herinneren... de meest vreselijke pijn die ik in mijn leven heb gehad.![]()
Thanks!quote:Op maandag 23 april 2012 19:24 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
succes! Hoop dat je rug het houdt...
Kan me die ellende nog goed herinneren... de meest vreselijke pijn die ik in mijn leven heb gehad.Ga 'gewoon' Evy les 14 lopen. Rugpijn is idd flinke bagger
Maarja, weinig aan te doen!
![]()
een schralequote:Op maandag 23 april 2012 19:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Thanks!Ga 'gewoon' Evy les 14 lopen. Rugpijn is idd flinke bagger
Maarja, weinig aan te doen!
troost... 2 hernia's en nu pijnvrij en een uur kunnen lopen!
![]()
![]()
ik vind het een prima topic hier en idd het is toch ook leuk om te lezen dat er mensen op 0 beginnen en dan ineens 10+ km lopen
Ik heb helemaal geen zin om mezelf ervaren te gaan noemen en om meer druk erop te leggen van sneller en weet ik het allemaal. Ik loop gewoon lekker.
Wat dat betreft pas ik prima hier
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik ben ook best nog een beginner hoor! Maak mezelf geen illusies
De laatste keer dat ik een kijkje nam in het 'amateurstopic' las ik dat 11km per uur een slakkengang isquote:Op maandag 23 april 2012 19:31 schreef DarkElf het volgende:
ik vind het een prima topic hier en idd het is toch ook leuk om te lezen dat er mensen op 0 beginnen en dan ineens 10+ km lopen
Ik heb helemaal geen zin om mezelf ervaren te gaan noemen en om meer druk erop te leggen van sneller en weet ik het allemaal. Ik loop gewoon lekker.
Wat dat betreft pas ik prima hierdus ik denk dat ik hier eeuwig blijf hangen aangezien ik niet van plan ben om veel harder dan 10km per uur te gaan lopen...
Ja doei.![]()
Als ik 10km per uur ga lopen gaat de vlag uitquote:Op maandag 23 april 2012 19:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik een kijkje nam in het 'amateurstopic' las ik dat 11km per uur een slakkengang isdus ik denk dat ik hier eeuwig blijf hangen aangezien ik niet van plan ben om veel harder dan 10km per uur te gaan lopen...
De eerste paar keer dat ik (op een lopende band en daarna ook de eerste keer buiten) was ik na mijn hernia wel heel bang dat ik de pijn terug zou krijgen.quote:Op maandag 23 april 2012 19:26 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
een schraletroost... 2 hernia's en nu pijnvrij en een uur kunnen lopen!
Volgens mij is het voor veel beginners ook een stimulans dat er HM en 10 KM lopers aanwezig zijn, geeft toch een stimulans dat wil ik ook ooit kunnen. Al zou ik nu al blij zijn met 30 minuten aan een stuk. Conditioneel kan ik het misschien wel maar ik wil me niet gaan overbelasten.![]()
Én in nog geen jaar! Vorig jaar 19 Juni liep ik mijn eerste moeizame kilometers. Op 30 Juni liep ik mijn eerste 5KM, op 4 Juli mijn 2e.... en toen had ik een peesontstekingquote:Op maandag 23 april 2012 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wel super om te zien dat het dus wel kan... bij niks beginnen en dan toch uiteindelijk volwassen afstanden lopen.Pas op 8 Augustus liep ik weer 5KM.
Mijn eerste 10KM liep ik 26 December 2011 en op 22 April 2011 15KM.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: