quote:Op maandag 23 april 2012 10:43 schreef robdriessen het volgende:
[..]
De masochistische kant van mijn hersens wil dat ik meedoe.
quote:Op maandag 23 april 2012 10:43 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Hij komt volgend jaar naar Amsterdam en/of Rotterdam. De masochistische kant van mijn hersens wil dat ik meedoe.
mn kleren, wat doe je... Geef mn geld terugquote:Daarnaast zouden je kleding en schoeisel best eens wat vies kunnen worden.
En dit jaar sta je veel strakker voor de kar, jij Adonis!quote:Op maandag 23 april 2012 10:43 schreef Jarno het volgende:
Ik breng deze week nog door in de sportschool om na een fikse verkoudheid van bijna 2 weken m'n conditie weer ff een zwieper te geven (en omdat ik een mooiweerloper ben) maar dan wil ik toch echt wel weer naar buiten toe.
. Mijn standaardrondje is 6,5km, die haalde ik een jaar geleden prima, mijn doel voor dit jaar is om die 2x te kunnen lopen.
Nou het scheelt ondertussen wel een kilo of 8 aan wat ik meesleep jaquote:Op maandag 23 april 2012 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dit jaar sta je veel strakker voor de kar, jij Adonis!
Ik heb 1x in de (echte) regen gelopen en m'n (mannen)tepels doen nog zeer als ik er aan denk.quote:Op maandag 23 april 2012 10:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop wel dat het vanavond droog is. Ik heb nog nooit in de regen gelopen.
heerlijk! veel zuurstof in de lucht. Echt fijn.quote:Op maandag 23 april 2012 10:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop wel dat het vanavond droog is. Ik heb nog nooit in de regen gelopen.
Mijn cyclus houdt zich niet aan de normale afspraak en doet héél afwijkend, incl. buikpijn en bleh enzoquote:
Achterhaaldquote:Op maandag 23 april 2012 10:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
heerlijk! veel zuurstof in de lucht. Echt fijn.
Starshoe in Zoetermeer een optie?quote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef robdriessen het volgende:
Vraagje voor de mensen uit regio 010. Ik was gisteren in Rotterdam, blijkt de Runners World bij Blaak niet langer een Runners World te zijn, er zit nog wel een hardloopwinkel maar nu onder nieuwe eigen naam. Het was flink druk en ben weer weggegaan omdat het te lang zou duren voordat ik advies kon krijgen.
Heeft iemand nog een andere goede tip voor een degelijke/kundige winkel (liefst met loop-analyse) in of rond Rotterdam?
Wel leuk? In de VS heb je tig van dit soort runs. Warrior dash oid, het lijkt me echt zo gaaf. Het fysieke lijkt me er zo gaaf aan. Met alleen lopen red je het niet.quote:Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je ziet dat soort races overal ter wereld opeens opduiken..wel leuk om een keer te doen
tja, maar dan moet je morgen wel gaanquote:Op maandag 23 april 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:
Ik zou vanavond gaan lopen. In plaats daarvan ga ik uit eten en naar een concert met een schone dame. In dat geval vergeven jullie mij wel, toch?
Run2Day op de Meentquote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef robdriessen het volgende:
Vraagje voor de mensen uit regio 010. Ik was gisteren in Rotterdam, blijkt de Runners World bij Blaak niet langer een Runners World te zijn, er zit nog wel een hardloopwinkel maar nu onder nieuwe eigen naam. Het was flink druk en ben weer weggegaan omdat het te lang zou duren voordat ik advies kon krijgen.
Heeft iemand nog een andere goede tip voor een degelijke/kundige winkel (liefst met loop-analyse) in of rond Rotterdam?
dus eindhoven zou een mooie voorbereiding op de toughmudder van Amsterdam zijnquote:Op maandag 23 april 2012 10:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wel leuk? In de VS heb je tig van dit soort runs. Warrior dash oid, het lijkt me echt zo gaaf. Het fysieke lijkt me er zo gaaf aan. Met alleen lopen red je het niet.
Dat, en het Tough Mudder trainingsschema. Google maar eens op Tough Mudder Training en je komt een lading aan schema's en video's tegen. Geen kattenpis!quote:Op maandag 23 april 2012 11:02 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dus eindhoven zou een mooie voorbereiding op de toughmudder van Amsterdam zijn
whatever, het voelt een stuk beter met ademen.quote:Op maandag 23 april 2012 10:53 schreef No-P het volgende:
[..]
Achterhaald. Neemt niet weg dat het lekker lopen is.
Bluh! Idd lekker niet lopen dan maar.quote:Op maandag 23 april 2012 10:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mijn cyclus houdt zich niet aan de normale afspraak en doet héél afwijkend, incl. buikpijn en bleh enzo
Top gedaan! Gefeliciteerdquote:Op zondag 22 april 2012 17:41 schreef slacker_nl het volgende:
Ruim 45 minuten wachten op een trein met honger is geen succes.
Spieren voor spierenrun is leuk! Parcours is echt verradelijk, maar zo leuk. Ging weg op 59minuutzoveel, eindigde op 57:15 (ov, officiele uitslag is nog niet binnen). Moet wel leren om 5 minuten voor de start m'n blaas te lozen....
Zie dat Endo 10km op 56.55 heeft, das 40 sec boven mn pr. In Delft gaat die eraan, hell yeah.
Ken je deze in Vlaardingen? http://www.runningpoint.nl/quote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef robdriessen het volgende:
Het lijkt zwaarder dan het is. Natuurlijk is het afzien, maar uiteindelijk kom je in een ritme en flow waarbij je kunt blijven lopen als je goed hebt getraint!quote:Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Net ff een rondje van 21.1KM uitgemeten op Endomondo... tering mensen dat is toch wel een grafeind hoor pffff
Dat duurt dan ook nog zo'n twee maandenquote:Op maandag 23 april 2012 11:08 schreef Drassss het volgende:
Toch zonde dat de echte zomer nog niet wil beginnen.
Stapjesquote:Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Net ff een rondje van 21.1KM uitgemeten op Endomondo... tering mensen dat is toch wel een grafeind hoor pffff
goede tipquote:Op maandag 23 april 2012 11:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Stapjes.
Over een week of 2 17,5 doen, dan weer 2 weken 10 km en dan 21 km. Zo zou ik het doen iig
. Niet elke week van die enorme afstanden. Ging hier mis toen ik vanaf 10 km elke week een km erbij plakte. Nu is 10 km geen probleem meer, maar ik was toen nog niet zo goed gewend aan 10 km lopen.
Ik heb goede hoop dat het in mei al +20C isquote:Op maandag 23 april 2012 11:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat duurt dan ook nog zo'n twee maanden.
Als ik over een tijdje wat langer achter elkaar kan rennen ga ik dat ook wel doen!quote:Op maandag 23 april 2012 09:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ah, ik ben jaloers! Je kunt zo de (waterleiding)duinen in!
Dan moet je juist wel gaan lopen. Het sporten zorgt ervoor dat de menstruatiepijnen verminderenquote:Op maandag 23 april 2012 10:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mijn cyclus houdt zich niet aan de normale afspraak en doet héél afwijkend, incl. buikpijn en bleh enzo
eensch! helpt bij mij ook altijd.quote:Op maandag 23 april 2012 12:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan moet je juist wel gaan lopen. Het sporten zorgt ervoor dat de menstruatiepijnen verminderen
Nee ben inderdaad van plan om nu eerste een paar keer 15KM en 10KM af te wisselen todat ik die 15 net zo makkelijk loop als 10. En dan eens op te bouwen naar 17.5 ofzo.quote:Op maandag 23 april 2012 11:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Stapjes.
Over een week of 2 17,5 doen, dan weer 2 weken 10 km en dan 21 km. Zo zou ik het doen iig
. Niet elke week van die enorme afstanden. Ging hier mis toen ik vanaf 10 km elke week een km erbij plakte. Nu is 10 km geen probleem meer, maar ik was toen nog niet zo goed gewend aan 10 km lopen.
Goeie vergelijking J:/quote:Op maandag 23 april 2012 13:28 schreef Jarno het volgende:
Dat vind ik denk ik net zoiets als gewoon doorlopen bij een beginnende verkoudheid omdat het dan niet zo heftig doorzet.. je weet dat het helpt maar om te gaan... pffffft.
Ach ik heb geen ongestelde vrouw hier in de buurt dus ik durf nu welquote:
ik ga vandaag de 17,5 eens proberenquote:Op maandag 23 april 2012 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ben inderdaad van plan om nu eerste een paar keer 15KM en 10KM af te wisselen todat ik die 15 net zo makkelijk loop als 10. En dan eens op te bouwen naar 17.5 ofzo.
Als ik 17.5 goed loop geloof ik wel dat ik die 21.1 kan halen in September
Kort/lang is nogal persoonlijk. Ik vind een lange broek helemaal niet relax dus loop altijd in korte broek. Gewoon sportshirts pakken zijn altijd prima. Hooguit wat thermo eronder als het wat kouder is..quote:Op maandag 23 april 2012 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgelopen zaterdag naar de sportzaak geweest, maar daar was het zo druk dat ik maar weer ben gegaan want ze hadden amper tijd om mensen te woord te staan, laat staan uitgebreid te bekijken welke schoen het beste bij me past. Vandeweek dus maar even terug op een rustig moment. Heb ook nogal wat zitten zoeken naar de juiste sportkleding voor bij het lopen; kan iemand me daar tips voor geven? Korte/lange broek, shirt of toch ook een (wind)jack? Alle tips zijn welkom
Ik loop nu max 2x per week 10km + 30 a 70km wielrennen en 1x een dag tennissen. Dat lukt welquote:Op maandag 23 april 2012 15:19 schreef Jumparound het volgende:
hoe vaak kan je 10km lopen per week?
mijn huidige schema is 3/4 x lopen per week. 2 x duurloop 45 minuten 1 x lang (90 / 100) minuten en 1 x interval.
Ik wil me alleen iets meer richting op de 10 km qua snellere tijd en opbouwen naar HM...
moet makkelijk lukken ik loop nu rond de 3x p/w 16km+quote:Op maandag 23 april 2012 15:19 schreef Jumparound het volgende:
hoe vaak kan je 10km lopen per week?
mijn huidige schema is 3/4 x lopen per week. 2 x duurloop 45 minuten 1 x lang (90 / 100) minuten en 1 x interval.
Ik wil me alleen iets meer richting op de 10 km qua snellere tijd en opbouwen naar HM...
zeker ik zou gewoon 2 x 10km en 1 x 15+ gaan lopen.quote:Op maandag 23 april 2012 15:36 schreef Jumparound het volgende:
dus 3 x p/w 10 km met af en toe een uitstapje naar 15 / 17,5 is wel realistisch?
gcjoel Ook weer lekker gelopen
Netjes gelopen hoor! Enneh, liever te veel rust nemen dan te weinig. Een dag rust na een dag lopen is voor 'ons beginners' behoorlijk essentiëel geloof ik.quote:Op maandag 23 april 2012 15:42 schreef Saninl het volgende:
Zo, vandaag les 23 van Evy gelopen. Ging redelijk, 2x echt last van maagkrampen gehad, wss door mijn zuiveldrankjes van vandaag, maarach. Uitgelopen
[ afbeelding ]
Ik baal er wel van dat ik minder goed heb gelopen dan les 1 van deze week, maar daar mag ik me van jullie niet meer druk om maken
[ afbeelding ] gcjoel Ook weer lekker gelopenWij blijven netjes bij elkaar met de lessen
Vraagje:
Ik kan woensdag en donderdag echt niet lopen, kan ik de volgende les dan morgen lopen? Of moet ik dan wachten tot vrijdag?
oke...en wat doe ik om meer snelheid er in te krijgen? Gewoon veel lopen?quote:Op maandag 23 april 2012 15:41 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
zeker ik zou gewoon 2 x 10km en 1 x 15+ gaan lopen.
Ik loop normaal gesproken 2 keer per week 30 minuten in een wat hoger tempo en dan 60 tot 90 minuten in het weekend.quote:Op maandag 23 april 2012 15:36 schreef Jumparound het volgende:
dus 3 x p/w 10 km met af en toe een uitstapje naar 15 / 17,5 is wel realistisch?
intervallen!quote:Op maandag 23 april 2012 15:47 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke...en wat doe ik om meer snelheid er in te krijgen? Gewoon veel lopen?
maar, bedankt voor de adviezen!
Wtf, loop jij 3 x 16 = 48 km per week?quote:Op maandag 23 april 2012 15:28 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
moet makkelijk lukken ik loop nu rond de 3x p/w 16km+
Of gewoon een snelheidsloop doen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:01 schreef DarkElf het volgende:
[..]
intervallen!
serieus t werkt.
1x per week een pittige interval, 1x per week een lange rustige dl. die 2 sowieso. dan kan je nog 1 of 2x erbij lopen weet niet hoeveel je loopt.
Jup, vind ik ook fijn.quote:Op maandag 23 april 2012 16:12 schreef DarkElf het volgende:
als je altijd alleen maar duurloopjes doet went je lichaam daar toch aan? af en toe eens flink uit de comfort zone komen met verschillende tempo´s geeft je lichaam nieuwe impulsen.
afgewisseld met lange rustige duurlopen waardoor je spieren efficienter met hun zuurstof omgaan waardoor je ook weer sterker wordt.
maar goed ieder moet het voor zich weten, ik gedij zelf het beste bij geregeld uit mijn comfort zone komen en een pittige interval te doen.
ik zeg ook nergens dat jij zegt dat t niet goed isquote:Op maandag 23 april 2012 16:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik zeg ook niet dat het niet goed is, alleen dat ik er niet zo goed aan durf te beginnen omdat ik niet weet wat de beste tactiek is.
Ik zal eens kijken wanneer ik weer in de stad ben, meerdere smeersels kan geen kwaadquote:Op maandag 23 april 2012 16:36 schreef DarkElf het volgende:
koelen kan geen kwaad wrs dus dat zou ik ook doen als ik jou was.
Midalgan ken ik niet, ik smeer zelf srl gelei als ik eens een keertje iets voel.
Dank je! Goeie tip!quote:Op maandag 23 april 2012 16:40 schreef DarkElf het volgende:
bij t kruidvat kun je voor weinig gelpacks kopen, die kun je opwarmen en in de vriezer gooien dus 1 in de vriezer en 1 in de kast voor als je hem op wilt warmen.
Dan gaan we dat doen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij is standaard blessure behandeling toch koelen, koelen, koelen?
Ik zou ook een paar stappen terug doen in je trainingsschema.quote:Op maandag 23 april 2012 16:35 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben de grenzen van mijn lichaam tegengekomen: mijn linkerscheen gaf vandaag tijdens een duurloopje te kennen dat-ie er geen zin meer in had. Ik ga naar mijn lijf luisteren en hem de komende week rust gunnen. Smeer al met midalgan, misschien is koelen met ijs ook een goed idee (al is-ie niet onstoken). En ik zit te overwogen mijn schoenen eens mee te nemen naar een andere hardloopwinkel om te zien of ik niet echt overproneer of verkeerd loop. Al heb ik gisteren ook hardgelopen en is dit meer een kwestie van overbelasting: wil het zekere voor het onzekere nemen.
Het was en is inderdaad heerlijk hardloopweer, shirtje en korte broekquote:Op maandag 23 april 2012 17:46 schreef DeLuna het volgende:
Het is gewoon droog en de zon schijnt. Ik heb echt mazzel vandaag
Klopt. Ik moet niet teveel willen. Heb nog tot oktober om de 21 te halen en moet tussendoor gewoon wat meer rust vinden en wat minder ver lopen.quote:Op maandag 23 april 2012 17:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik zou ook een paar stappen terug doen in je trainingsschema.
Die blijken we al te hebben, alleen noem ik hem Spiroflorquote:Op maandag 23 april 2012 16:36 schreef DarkElf het volgende:
ik smeer zelf srl gelei als ik eens een keertje iets voel.
Jazekers!quote:Op maandag 23 april 2012 10:54 schreef robdriessen het volgende:
op 't moment dat ik me sta om te kleden .. jawel. Regenquote:Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Heerlijk loopweer... het kriebelt. Maar na m'n 15KM van gisteren toch écht maar een rustdag nemen.
Ik heb altijd begrepen: ' The only way to run faster is...to run faster! ' dus ja, er moet periodiek harder worden gelopen. Het goede nieuws is dat je niet erg lang harder hoeft te gaan om je lichaam daar aan te laten wennen. Uiteindelijk ga je harder lopen...quote:Op maandag 23 april 2012 15:47 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke...en wat doe ik om meer snelheid er in te krijgen? Gewoon veel lopen?
maar, bedankt voor de adviezen!
Wat een mooi rondje! Ik zit nu op afstandmeten.nl een rondje uit te meten wat iets groter is dan wat ik nu loop. Ik loop nu namelijk 3 keer op en neer langs een weg omdat het anders niet uitkomt.quote:Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
http://afstandmeten.nl/index.php?id=854731
7,2km met ongeveer 9,9km per uur (heb her en der even in moeten houden vanwege verkeer).
Kwam er vandaag pas achter dat ik ook de stijgingen kon zien met afstandmeten.nl, en da's stiekem nog best wat. Dus al met al, met die stijgingen, nog best tevreden!
Kek nah, mensen! Er is wel een minimum leeftijd maar geen maximum!quote:Op maandag 23 april 2012 08:40 schreef slacker_nl het volgende:
Leuke run ni? http://losseveter.nl/blog(...)pen-maar-dan-anders/
Ik ben nog een beginner.quote:Op maandag 23 april 2012 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Met al die HM en 10+ lopers is het al bijna geen beginners topic meer he?
Wel super om te zien dat het dus wel kan... bij niks beginnen en dan toch uiteindelijk volwassen afstanden lopen.
Nah , we blijven gewoon plakken omdat het zo gezellig is hier...quote:Op maandag 23 april 2012 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wel super om te zien dat het dus wel kan... bij niks beginnen en dan toch uiteindelijk volwassen afstanden lopen.
succes! Hoop dat je rug het houdt...quote:Op maandag 23 april 2012 19:21 schreef GotC het volgende:
Ik kom ook even wat tegengewicht geven
Ga zo weer eens proberen te lopen, kijken hoe m'n rug het doet..
Thanks!quote:Op maandag 23 april 2012 19:24 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
succes! Hoop dat je rug het houdt...
Kan me die ellende nog goed herinneren... de meest vreselijke pijn die ik in mijn leven heb gehad.
een schralequote:Op maandag 23 april 2012 19:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Thanks!Ga 'gewoon' Evy les 14 lopen. Rugpijn is idd flinke bagger
Maarja, weinig aan te doen!
De laatste keer dat ik een kijkje nam in het 'amateurstopic' las ik dat 11km per uur een slakkengang isquote:Op maandag 23 april 2012 19:31 schreef DarkElf het volgende:
ik vind het een prima topic hier en idd het is toch ook leuk om te lezen dat er mensen op 0 beginnen en dan ineens 10+ km lopen
Ik heb helemaal geen zin om mezelf ervaren te gaan noemen en om meer druk erop te leggen van sneller en weet ik het allemaal. Ik loop gewoon lekker.
Wat dat betreft pas ik prima hier
Als ik 10km per uur ga lopen gaat de vlag uitquote:Op maandag 23 april 2012 19:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik een kijkje nam in het 'amateurstopic' las ik dat 11km per uur een slakkengang isdus ik denk dat ik hier eeuwig blijf hangen aangezien ik niet van plan ben om veel harder dan 10km per uur te gaan lopen...
De eerste paar keer dat ik (op een lopende band en daarna ook de eerste keer buiten) was ik na mijn hernia wel heel bang dat ik de pijn terug zou krijgen.quote:Op maandag 23 april 2012 19:26 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
een schraletroost... 2 hernia's en nu pijnvrij en een uur kunnen lopen!
Én in nog geen jaar! Vorig jaar 19 Juni liep ik mijn eerste moeizame kilometers. Op 30 Juni liep ik mijn eerste 5KM, op 4 Juli mijn 2e.... en toen had ik een peesontstekingquote:Op maandag 23 april 2012 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |