SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitslag James bond theme songs 19-04-20121. Paul McCartney & Wings - Live and Let Die 34
2. Duran Duran - A View to a Kill 32
3. Shirley Bassey - Goldfinger 30
4. Tina Turner - GoldenEye 26
5. Sheena Easton - For Your Eyes Only 17Uitslag Beste poppodium 20-04-20121. Paradiso 52
2. 013 24
3. Melkweg 23
4. Tivoli 20
5. HMH 17Beste live album, uitslag in ander topic 21-04-2012
[ Bericht 34% gewijzigd door Bosbeetle op 23-04-2012 09:57:27 ]Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
Alle andere onderwerpen gaat over de smaak van de poster, waarom zou dat nu dan anders moeten? Ik ga echt niet proberen objectief te zijn. Gewoon mijn smaak.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:54 schreef madcap het volgende:
Beste NL bands, blijft de vraag, zoals boven ook al aangegeven, is het de smaak van de poster of kijk je naar invloed/vernieuwend of buitelands succes
dit bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:02 schreef Aschkael het volgende:
yep, gewoon mijn smaak..waar zou je anders vanuit moeten gaan ?
Over smaak valt niet te twistenquote:Mijn lijstje bestaat uit, imho, vernieuwende bands die aan de oorsprong stonden van een min of meer nieuwe stroming in de NL muziek scene
Telefoon voor methodmichquote:Op zaterdag 14 april 2012 11:27 schreef methodmich het volgende:
Mooi onderwerp vandaag.
1. Daryll-Ann
2. Coparck
3. De Artsen
4. Johan
5. The Yearlings
En dan kan ik o.a. Bettie Serveert, Seedling en The Serenes helaas niet kwijt.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:54 schreef chansadres het volgende:
[..]
Telefoon voor methodmich
Excelsior wilt hun catalogus terug
Want 2 van de 5 is veel?quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:54 schreef chansadres het volgende:
[..]
Telefoon voor methodmich
Excelsior wilt hun catalogus terug
Spinvis is eigenlijk een eenmans project van Eric de Jong. Maar live neemt hij meestal extra muzikanten mee. De laatste tour gemiddeld een mannetje of 5, maar meer is geen uitzondering. Waarbij een aantal al zo'n 10 jaar in zn liveband zitten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:11 schreef cafca het volgende:
Hoeveel ledsn heeft die band Spinvis eigenlijk?
Ik zou eerder je #1 en #4 vervangenquote:Op zondag 15 april 2012 10:51 schreef Kadafi het volgende:
Als je heel nauwlettend leest moet ik m'n nummer 2 en 5 vervangen voor "bands".
quote:
Begrijpend lezen had het euvel kunnen voorkomenquote:Op zondag 15 april 2012 10:51 schreef Kadafi het volgende:
Als je heel nauwlettend leest moet ik m'n nummer 2 en 5 vervangen voor "bands".
Komt ook wel door Apocalypse Now. Past daar zo goed bij. Gitaartje is haunting, etc.quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij gaat The End winnen. Wat is er nou zo mooi aan?
A. Volstrekt geniaal nummerquote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef Norrage het volgende:
Over smaak valt niet te twistenquote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het dan wel grappig dat je voor nummers met een mijn inziens meest oudbollige sound van The Doors kiest. (Roadhouse Blues, Riders on the Storm).quote:Op zondag 15 april 2012 12:40 schreef Norrage het volgende:
The Doors. Nooit echt mijn band geweest, dat orgelgeluid is zo ongelooflijk oubollig (Light my Fire vind ik zo ongeveer het verschrikkelijkste lied wat er bestaat)Maar ze hebben ook genoeg nummers zonder die oubollige sound:
1. Riders on the Storm
2. Waiting for the Sun
3. Roadhouse Blues
4. Spanish Caravan
5. L.A. Woman
Ja, maar die zijn op een andere manier oubollig, lekker bluesy en zo..ook oubollig etc, maar tenminste beetje duister en zo. Vooral Riders staat mijlenver bovenaan bij mij. Gaf ik ook altijd op voor de top 2000 en zo, geniaal nummerquote:Op zondag 15 april 2012 13:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het dan wel grappig dat je voor nummers met een mijn inziens meest oudbollige sound van The Doors kiest. (Roadhouse Blues, Riders on the Storm).
In Riders zit datzelfde orgeltjequote:Op zondag 15 april 2012 13:28 schreef Norrage het volgende:
Probleem is: Ik kan gewoon niet tegen dat verschrikkelijke orgeltje...
Ik vraag het want ik heb nooit uitvoerig naar dat nummer geluisterdquote:
Je komt er natuurlijk niet echt omheen, volgens mij gebruiken ze het overal wel. Maar de manier van uitvoering vind ik in Riders dan wel weer goed. Ik ben in het algemeen wel een fan van dat orgel (bij andere bands, vooral in de jazz), maar the manier waarop the Doors het meestal gebruiken is niet aan mij besteedquote:Op zondag 15 april 2012 13:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In Riders zit datzelfde orgeltje
Dat mag (gelukkig wel!)quote:Op zondag 15 april 2012 13:30 schreef Norrage het volgende:
Je komt er natuurlijk niet echt omheen, volgens mij gebruiken ze het overal wel. Maar de manier van uitvoering vind ik in Riders dan wel weer goed. Ik ben in het algemeen wel een fan van dat orgel (bij andere bands, vooral in de jazz), maar the manier waarop the Doors het meestal gebruiken is niet aan mij besteed
of bedoel je Riders on the Sun ?quote:
quote:Op maandag 16 april 2012 08:09 schreef cafca het volgende:
Deze sla ik even over. Heb niet zoveel met Nirvana.
Deze sla ik even over. Heb niet zoveel met dance/housetracks uit de 90.
Dit lukt me wel, maar het is wel een heel erg iets te breed genre heb ik het idee. Wat valt er nou onder en wat niet? Moet je keihard op los kunnen gaan? Of is alles wat een beetje electro is al goed? (ik zag Aphex Twin al langskomen)...quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:00 schreef WeezerButler het volgende:
1. Smells like teen spirit 53 pnt.
2. Lithium 40 pnt.
3. About a girl 27 pnt.
4. Come as you are 20 pnt.
5. All apologies 15 pnt.
Te verwachten top 3
Nieuwe top 5 van vandaag ; beste dance/house track uit de 90s !!
Leftfield toegevoegd aan mijn lijstje. Maar inderaad wel erg breedkquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deze is me te breed. Ik kan geen Propellerheads, Leftfield, Squarepusher en Alex Gopher gaan vergelijken.
Mwah, minder breed dan 'nederlandse bands' volgens mij...quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deze is me te breed. Ik kan geen Propellerheads, Leftfield, Squarepusher en Alex Gopher gaan vergelijken.
Die heb ik ook overgeslagenquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Mwah, minder breed dan 'nederlandse bands' volgens mij...
de vraag was toch ook house, dus niet nodig om onderscheid te maken in al die stijlenquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die heb ik ook overgeslagen
Maar jij noemt ook bijna alles House, dus voor jou klinkt het wss allemaal hetzelfde.
Naja. Je zou A Deeper Love als poppie deep house kunnen zien. Maar ik vind het meer post-swingbeat.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, dance/house. En in Weezer's lijstje staat al weinig House.
Niet dat het echt belangrijk is, maar ik had het nu tóch al voor de kat z'n kut uitgerekendquote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Eindlijst dance uit de 90s
1. Prodigy - No Good (Start the Dance) 16
2. Underworld - Born Slippy 15
3. Cygnus X - Superstring 7
4. RMB - Spring 7
5. Daft Punk - Da Funk 6
Oh hmm misschien heb ik iets te snel geteldquote:Op woensdag 18 april 2012 10:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Niet dat het echt belangrijk is, maar ik had het nu tóch al voor de kat z'n kut uitgerekend
Volgens mij is het:
Prodigy - No Good 16
Underworld - Born Slippy 16
Cygnus X - Superstring 7
1. RMB - Spring 7
Daft Punk - Da Funk 6
The Age of Love - The Age of Love 6
Gedeelde 1e plaats dus voor Prodigy en Underworld.
De melancholie druipt van Nightswimming af, en daar hou ik wel vanquote:Op woensdag 18 april 2012 13:21 schreef Norrage het volgende:
Kan de Nightswimming adoratie echt absoluut nooit begrijpen. Maar goed, mijn lijstje (ben absoluut geen kenner dus deze is een beetje cliche)
Dit heb ik met veel van mijn favo bands/acts. Nummers zijn stukgedraaid, maar met een concert wel leuk natuurlijk. Maar zelf opzetten. Nee, niet zo snel.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De melancholie druipt van Nightswimming af, en daar hou ik wel van
Losing my religion komt me m'n neus uit.. die hoort voor mij zeker in het rijtje van "te vaak gehoord" (misschien een top 5 daarvan maken?). Nadat het nummer eindelijk uit de hitparades verdwenen was, heb ik nog 1 keer kunnen genieten van het nummer, en dat was tijdens het concert in het Westerpark in 2008(?). Daarna nog een paar keer opgezet om te kijken of het wel weer te beluisteren was, maar nee, helaas. Als het op de radio komt (niet vaak) dan blijft de radio gewoon aan, maar bewust zelf opzetten: nee.
Aah. Toch iemand waarbij ik Great Beyond zie. Dit topic is wel fijn, want ik heb dat nummer jaren niet meer geluisterd. Altijd bij verre mijn favoriete REM nummer geweest. Zou zelfs in mijn top 100 kunnen komen, maar ben dat nummer gewoon vergeten omdat ik REM niet meer op mijn computer had staanquote:Op woensdag 18 april 2012 14:16 schreef ohnikua het volgende:
1. Man On The Moon (geweldige film ook!)
2. The Sidewinder Sleeps Tonite
3. It's The End Of The World As We Know It
4. Imitation Of Life
5. The Great Beyond
quote:Op woensdag 18 april 2012 16:28 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
1. Drive
2. Leaving New York![]()
3. Bad Day
4. The One I Love
5. Man On The Moon
quote:Op donderdag 19 april 2012 11:53 schreef fripper het volgende:
Leuk![]()
Mag We Have All the Time in the World uit On Her Majesty's Secret Service ook , bij gebrek aan echte titelsong uit die film ?
http://en.wikipedia.org/wiki/We_Have_All_the_Time_in_the_World
In dat geval wil ik die van John Zorn er ook wel instoppen.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]louis
![]()
ik heb trouwens Moby er ook ingestopt, mocht die eigenlijk wel?
Lag me al bij dat hij 'm ook had gedaan, maar ik kon zo snel alleen Batman vindenquote:Op donderdag 19 april 2012 13:22 schreef On het volgende:
[..]
In dat geval wil ik die van John Zorn er ook wel instoppen.
quote:Op donderdag 19 april 2012 13:22 schreef On het volgende:
[..]
In dat geval wil ik die van John Zorn er ook wel instoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag iets heel anders, je vijf favoriete Nederlandse poppodia. Heeft niet direct met een plaat of band te maken, maar wel degelijk met muziek.
(Ik wou eerst favoriete optredens voorstellen, maar daar krijg je onmogelijk een algemene top 5 uit, dus daarom deze)
quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:27 schreef kciR het volgende:
Het was behoorlijk spannend in de hoogste regionen, maar dit is de winnaar.
Gekozen uit 14 lijsten:
Paul McCartney & Wings - Live and Let Die 34
Duran Duran - A View to a Kill 32
Shirley Bassey - Goldfinger 30
Tina Turner - GoldenEye 26
Sheena Easton - For Your Eyes Only 17Mijn eigen top 5 in een iets andere volgorde in de uitslag -SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag iets heel anders, je vijf favoriete Nederlandse poppodia. Heeft niet direct met een plaat of band te maken, maar wel degelijk met muziek.
(Ik wou eerst favoriete optredens voorstellen, maar daar krijg je onmogelijk een algemene top 5 uit, dus daarom deze)![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:18 schreef Bosbeetle het volgende:
4. Bimhuis... heerlijk podium, geweldige programmering en treinen kijken
quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:29 schreef Ulx het volgende:
OT301 (Amsterdam)
Nieuwe Anita (Amsterdam)
Maloe Melo (Amsterdam)
Pacific Park (Amsterdam)
Paradiso (Amsterdam)
Nieuwe Anita en de Maloe Melo!quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:29 schreef Ulx het volgende:
OT301 (Amsterdam)
Nieuwe Anita (Amsterdam)
Maloe Melo (Amsterdam)
Pacific Park (Amsterdam)
Paradiso (Amsterdam)
Ooh ik had de vraag niet eens gelezenquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:15 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nieuwe Anita en de Maloe Melo!![]()
1. Paradiso
2. Bimhuis (al weet ik niet of dit nou echt een poppodium is)
3. Doornroosje
4. Melkweg
5. 013
Oops, iets te snel gereageerd. Mijn dank gaat uiteraard uit naar kciR ditmaalquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Geen dank. Vooral omdat het kciR was die dit onderwerp bedacht...
Geen dankquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:44 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Oops, iets te snel gereageerd. Mijn dank gaat uiteraard uit naar kciR ditmaal. Jij was degene daarvóór die de dag top 5 bepaalde.
Ik blijf dit een goed topic vinden. Heb er stiekem gebruik van gemaakt, want wilde graag een happy hardcore lijstje (playlist) samenstellen. Dat is inmiddels gelukt doordat ik jullie een top 5 heb laten insturen. Bedankt daarvoor allen
quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:35 schreef Kadafi het volgende:
-knip-
Anathema bijv. in paradiso volgende week zaterdag, niet te missen.
Als je er 10 (of meer) van weet te maken mag je't ook hier posten:quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:52 schreef Gert het volgende:
De nieuwe: wat zijn de vijf beste/mooiste live-albums evâh?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Fuckquote:Op zondag 22 april 2012 12:29 schreef fripper het volgende:
1. Annie Haslam
2. Laurie Anderson
3. Kate Bush
4. Tori Amos
5. Dusty Springfield
de zangeressenquote:Op zondag 22 april 2012 12:05 schreef ranja het volgende:
bedoel je echt de zangeressen zelf of liedjjes van?
quote:Op zondag 22 april 2012 13:06 schreef Gehenna het volgende:
1. Nina Simone
2. Aretha Franklin
3. Beth Gibbons
4. Agnetha Faltskog
5. Grace Slick
Geen mevrouw Fripp?quote:Op zondag 22 april 2012 12:29 schreef fripper het volgende:
1. Annie Haslam
2. Laurie Anderson
3. Kate Bush
4. Tori Amos
5. Dusty Springfield
quote:Op zondag 22 april 2012 13:35 schreef cafca het volgende:
Onmogelijk. Maar goed, een poging:
1.Joni Mitchell
2.Sandy Denny
3.Natalie Merchant
4.Dar Williams
5.Kirsty MacColl
Hmm allemaal nieuwe nummers luisteren, daar heb ik geen tijd voor...Maar wellicht vind ik er nog wat tijd voorquote:Op maandag 23 april 2012 10:13 schreef Bosbeetle het volgende:
En de volgende categorie is beste NBB nummer : [NEXTBESTBAND] Het verzamel topic (wederom een beperkte keuze dus, in de spoiler staan alle nummertjes.)
Tja het is toch ook niet erg als er af en toe iets tussen zit wat misschien iets minder goed werkt... ik vond die poppodium lijstjes ook erg tof, deze is misschien iets lastiger maar zet mensen wel aan het lusiteren hopelijkquote:
quote:
Het is wel een beetje een "laten we de NBB eens pluggen" top 5quote:Op maandag 23 april 2012 14:37 schreef Bosbeetle het volgende:
ik hoop dat er nog wat binnenkomt anders zou dit de eerste falende dag top 5 zijn
Achja het staat hier toch op fok, waarom er geen gebruik van maken....quote:Op maandag 23 april 2012 14:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een "laten we de NBB eens pluggen" top 5
Maar het is niet zo dat die NBB topics zo goed lopen...het was een beetje gedoemd om te mislukkenquote:Op maandag 23 april 2012 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja het staat hier toch op fok, waarom er geen gebruik van maken....
Nou, een top 5 van een band is ook geen vrije keuzequote:Op maandag 23 april 2012 17:35 schreef methodmich het volgende:
Sowieso is compleet vrije keuze leuker denk ik.
Zoals gezegd: gezien het succes van de NBB topics ging dit sowieso niet werken....quote:Op maandag 23 april 2012 22:50 schreef ranja het volgende:
Stefany June komt met superstip op 1 als ze nog meetelt
Waar blijven de andere lijstjes? Misschien was de maandag niet zo'n handige dag hiervoor, niet veel mensen willen tijd vrijmaken om te gaan luisteren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:00 schreef Gillingham het volgende:
Bosbeetle komt niet eens met een eigen lijst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |