Hetzelfde geldt voor masturberen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:20 schreef Sanddr het volgende:
Het is een kindje ja als je dat weghaalt ben je gewoon een moordenaar en moet je wat mij betreft levenslang de bak in.
Trollquote:Op maandag 9 april 2012 18:20 schreef Sanddr het volgende:
Het is een kindje ja als je dat weghaalt ben je gewoon een moordenaar en moet je wat mij betreft levenslang de bak in.
Ben ik wel met je eens. Behalve als het kind gehandicapt is, dyslexie heeft ofzo. Of autisme.quote:Op maandag 9 april 2012 18:20 schreef Sanddr het volgende:
Of als het een kamperkind is ofzo.quote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens. Behalve als het kind gehandicapt is, dyslexie heeft ofzo. Of autisme.
Idd, dan is het zielig.quote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens. Behalve als het kind gehandicapt is, dyslexie heeft ofzo. Of autisme.
SPOILER: Pas op, niet klikken als je geen foetus wilt zienOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja
[ Bericht 6% gewijzigd door Lithia op 09-04-2012 22:05:38 ]Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
Ik vind dat je autisten niet mag aborteren dat is echt moord want dat kan nog zo veel worden want autisten zijn slim maar dislekte moge van mij echt weg hoor dat is geen moort.quote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Serieus? je vergelijkt dyslexie met autisme?quote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Prowl het volgende:
Boehoe, een eng plaatje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja![]()
En je punt is?Twiddel
BohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja![]()
is dat een aap?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja![]()
Kijk dit komt er nou van TS. Denk nog maar eens na.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja
wat is het probleem? prima toch?quote:Op maandag 9 april 2012 18:25 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Kijk dit komt er nou van TS. Denk nog maar eens na.
brb ff fappenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja
kapotgeilAlles dankzij God en alles op eigen kracht
Damn. Maar dit is dan ook echt heel laat. Hoe oud?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TjaMijn nieuwe ondertitel
denk jaartje of 3 ofzoquote:Op maandag 9 april 2012 18:25 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Damn. Maar dit is dan ook echt heel laat. Hoe oud?
Dat plaatje is nep en staat bijna op elke anti - abortus site. De dokter die de foetus heeft geaborteerd zal het niet even naast een muntstuk leggen en een foto trekkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja![]()
Wat dacht je van een bril? Of als de ouders ipv 3 nog maar 2x per jaar vakantie kunnen betalen?quote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik zie dat nu pas. Sowieso een fucking onsmakelijk plaatje.quote:Op maandag 9 april 2012 18:29 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Dat plaatje is nep en staat bijna op elke anti - abortus site. De dokter die de foetus heeft geaborteerd zal het niet even naast een muntstuk leggen en een foto trekken
De factor gore is het belangrijkste als mensen geen argumenten hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 18:34 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik zie dat nu pas. Sowieso een fucking onsmakelijk plaatje.
Maar wat is het dan, is het een vogel? Is het een vliegtuig/quote:Op maandag 9 april 2012 18:29 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Dat plaatje is nep en staat bijna op elke anti - abortus site. De dokter die de foetus heeft geaborteerd zal het niet even naast een muntstuk leggen en een foto trekken
Eens, je moet er eveneens ook weer niet te licht mee opspringen maar iemand moet zeker een mate van keuzevrijheid hebben, zeker zoals bij bovenstaande zaken.quote:Op maandag 9 april 2012 18:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
Abortus is moord.
Dat evangelisch gezeik hebben we nu inmiddels wel gehad.
Als je door een één of andere ongewenste reden zwanger raakt, bijv. door een verkrachting, pil was over ver over datum of het kapotje ging kapot, kan ik mij voorstellen dat je abortus laat plegen. Vind dat iemand daar zelf over moet kunnen beslissen maar wel binnen een zekere tijd. Anders is adoptie wellicht een betere optie.
precies, behalve wanneer het kind eenmaal geboren is... dan kan je het niet meer zomaar dood maken, dan is het telaat.quote:Op maandag 9 april 2012 18:35 schreef Marie30 het volgende:
Iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Mensen moeten anderen in hun waarden laten en stoppen met het veroordelen van anderen. Dit geldt zowel voor de pro's als de contra's.
Dan kunnen we tegenwoordig 90% aboteren . Word het wel lekker rustig in NLquote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 april 2012 18:38 schreef loveyourlife het volgende:
Niet dat ik perse wil dat mensen abortus plegen. (Volgensmij wil niemand dat) Hetgeen dat ik belangrijk vind is de keuzevrijheid van de vrouwen. En natuurlijk mag er niet te snel naar abortus gegrepen worden maar het moet wel altijd een mogelijke optie zijn.
Verstandige mensen dit.quote:Op maandag 9 april 2012 18:39 schreef mvdejong het volgende:
Wat mij betreft schaffen we abortus af. Maar dan worden alle verklaarde tegenstanders ervan verplicht om tenminste 2 van de ongewenste babies te adopteren, waarbij ze geen recht hebben op kinderbijslag ervoor, en indien de babies aangeboren afwijkingen hebben, ook geen recht op enige vorm van financiele bijstand van de overheid voor de daaruit voortvloeiende kosten.
Het is altijd erg makkelijk om iemand anders tot iets te dwingen terwijl je zelf daar niet de gevolgen van hoeft te dragen. Eens kijken hoeveel verklaarde tegenstanders dit dan een eerlijke deal vinden.
Algemene kennis dat iedereen dit zelf mag beslissen vind ik hoor. Volgens mij zijn de enige die hier geen rekening mee houden de gelovigen.quote:
Nou ik ken mensen en groepen mensen die niet religieus zijn en daar komt ook dit soort onzin uit, mensen met een lage ses.quote:Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Algemene kennis dat iedereen dit zelf mag beslissen vind ik hoor. Volgens mij zijn de enige die hier geen rekening mee houden de gelovigen.
quote:Op maandag 9 april 2012 18:43 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Nou ik ken mensen en groepen mensen die niet religieus zijn en daar komt ook dit soort onzin uit, mensen met een lage ses.
Wat een types ook bij de bovenste en onderste picsquote:Op maandag 9 april 2012 18:44 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit soort tuig.Denken zich ff met persoonlijke keuzes te kunnen bemoeien alleen maar omdat ze dat wijsgemaakt zijn.
De man is sowieso met zaken over kinderen vaak zoals jij het uitdrukt 'de sjaak'. Hoe vaak krijgt de vrouw het kind niet toegewezen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:38 schreef netflanders het volgende:
Persoonlijk vind ik dat het veel genuanceerder is dan dat jij het ziet. Ik ken een man wiens vrouw besloot abortus te plegen tegen zijn wil in. Hij wilde het kind graag - erg graag. Hij had een liefde voor het ongeboren vrucht zoals heel veel vrouwen dit voor hun ongeboren kinderen hebben. Zij was er nog niet klaar voor en besloot het weg te halen. Die man (sympathieke en normaal emotioneel stabiele ) is er jarenlang kapot van geweest en heeft er zelfs nu nog moeite mee.
Kan je oprecht zeggen dat het aan het een beslissing is aan de vrouw alleen, ondanks dat het voor de helft zijn genetisch materiaal in de vrouw is? Ja en nee. Ik ben er persoonlijk zelf nog niet over uit. En dit is slechts een van de vele problemen die ik zie met abortus. Natuurlijk ben ik voor, maar ik kan mij best voorstellen dat er veel mensen tegen zijn én dat er veel haken en ogen aan zitten.
Iedereen heeft het altijd over keuzevrijheid van vrouwen. Waarom wordt er nooit aan mannen gedacht? Staan die compleet buiten de vergelijking? Dit terwijl, wanneer de man er niet klaar voor is en de vrouw wel, die man in het ongunstigste geval erg veel alimentatie moet betalen. Mannen zijn dus bij onenigheid in principe altijd de sjaak.
Tenzij de vrouw verkracht is, is het gewoon haar eigen schuldquote:Op maandag 9 april 2012 18:39 schreef mvdejong het volgende:
Wat mij betreft schaffen we abortus af. Maar dan worden alle verklaarde tegenstanders ervan verplicht om tenminste 2 van de ongewenste babies te adopteren, waarbij ze geen recht hebben op kinderbijslag ervoor, en indien de babies aangeboren afwijkingen hebben, ook geen recht op enige vorm van financiele bijstand van de overheid voor de daaruit voortvloeiende kosten.
Het is altijd erg makkelijk om iemand anders tot iets te dwingen terwijl je zelf daar niet de gevolgen van hoeft te dragen. Eens kijken hoeveel verklaarde tegenstanders dit dan een eerlijke deal vinden.
Van die verzuurde en saaie mensen die hun eigen normen/waarden/standpunten en overtuigingen willen opdringen aan anderen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:44 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit soort tuig.Denken zich ff met persoonlijke keuzes te kunnen bemoeien alleen maar omdat ze dat wijsgemaakt zijn.
Conservatie, godvrezende Amerikanen nemen we per definitie niet serieus.quote:Op maandag 9 april 2012 18:44 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja dus als je vriendin verkracht is en daardoor zwanger is geworden vind je het niet erg dat je daardoor een kind krijgt?quote:Op maandag 9 april 2012 18:46 schreef Greci het volgende:
En wat gebeurt er dan met de keuzevrijheden van het ongeboren kind?
Ik ben absoluut niet tegen abortus, maar de argumenten waarmee de meeste mensen hiermee komen opproppen zijn niet echt doordacht.
Er is geen sprake van een ongeboren kind, er is immers nog geen kind.quote:Op maandag 9 april 2012 18:46 schreef Greci het volgende:
En wat gebeurt er dan met de keuzevrijheden van het ongeboren kind?
Ik ben absoluut niet tegen abortus, maar de argumenten waarmee de meeste mensen hiermee komen opproppen zijn niet echt doordacht.
Dus een kind is pas een kind wanneer het uit de baarmoeder komt? Hoe zit het dan met een keizersnede?quote:Op maandag 9 april 2012 18:48 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een ongeboren kind, er is immers nog geen kind.
Oké. Jij bent of onmogelijk dom of een troll. Aangezien dit FOK! is, ga ik uit van een combinatie van beide.quote:Op maandag 9 april 2012 18:46 schreef loveyourlife het volgende:
De SGP en de confessionele partijen die tegen abortus zijn horen niet in de 2e kamer. Niet te geloven dat zulke partijen in ons parlement kunnen zitten. Als kerk en staat gescheiden zijn, waarom zitten de gelovigen dan in ons bestuur?
Dan is 't ook geen abortus meer, mafkees.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
Over debiele uitspraken heb jij helemaal geen recht van sprekenquote:Op maandag 9 april 2012 18:52 schreef loveyourlife het volgende:
Dit is trouwens niet haar eerste debiele uitspraak.
Een abortus provocatus gebeurt tijdens de embryonale fase en niet aan het einde van de foetale fasequote:Op maandag 9 april 2012 18:51 schreef Greci het volgende:
[..]
Dus een kind is pas een kind wanneer het uit de baarmoeder komt? Hoe zit het dan met een keizersnede?
Als het plaatje echt zou zijn, is dit toch een abortus(=voortijdige geboorte)?quote:Op maandag 9 april 2012 18:52 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Dan is 't ook geen abortus meer, mafkees.
Na een keizersnee is het kind toch ook uit de baarmoederquote:Op maandag 9 april 2012 18:51 schreef Greci het volgende:
[..]
Dus een kind is pas een kind wanneer het uit de baarmoeder komt? Hoe zit het dan met een keizersnede?
Ik heb hartstikke gelijk hoor.quote:Op maandag 9 april 2012 18:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oké. Jij bent of onmogelijk dom of een troll. Aangezien dit FOK! is, ga ik uit van een combinatie van beide.
Het punt wat ik probeer te maken is dat wij blijkbaar keuzevrijheden geven aan individuen, maar dat er een erg grijs gebied is wanneer deze individu onstaat en een abortus daarom discutabel kan zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 18:56 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Een abortus provocatus gebeurt tijdens de embryonale fase en niet aan het einde van de foetale fase?
Daarom dat de abortus plaatsvindt in de periode waarin met zekerheid kan gezegd worden dat er nog geen individu gevormd is.quote:Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Greci het volgende:
[..]
Het punt wat ik probeer te maken is dat wij blijkbaar keuzevrijheden geven aan individuen, maar dat er een erg grijs gebied is wanneer deze individu onstaat en een abortus daarom discutabel kan zijn.
Dit dus.quote:Op maandag 9 april 2012 19:01 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Daarom dat de abortus plaatsvindt in de periode waarin met zekerheid kan gezegd worden dat er nog geen individu gevormd is.
Omdat scheiding van kerk en staat niet hetzelfde is als scheiding van religie en politiek.quote:Op maandag 9 april 2012 18:46 schreef loveyourlife het volgende:
De SGP en de confessionele partijen die tegen abortus zijn horen niet in de 2e kamer. Niet te geloven dat zulke partijen in ons parlement kunnen zitten. Als kerk en staat gescheiden zijn, waarom zitten de gelovigen dan in ons bestuur?
Hij maakt die dikke kut helemaal kapot.quote:Op maandag 9 april 2012 18:53 schreef Bonkers. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie het probleem niet zo.
Wanneer het leeft spreekt men van leven.quote:Op maandag 9 april 2012 19:02 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Omdat scheiding van kerk en staat niet hetzelfde is als scheiding van religie en politiek.
De discussie over abortus zal nooit makkelijk zijn, trouwens. Het probleem ligt grotendeels in het feit dat de meningen verschillen over de definitie 'leven'. Als je vindt dat leven begint op het moment dat een bevruchte eicel zich heeft ingenesteld, dan kan ik me het voorstellen dat je helemaal emotioneel wordt van het idee dat men dat aborteert.
Als je echter net als ik vind dat er dan nog geen sprake is van een kind, van een levend wezen, dan wordt het onderwerp abortus al een stuk minder emotioneel.
Maar dan nog blijft de vraag: wanneer spreek je wel van 'leven'? Wanneer het op een kindje lijkt? Wanneer het zelfstandig levensvatbaar is?
Maar waar maak je medisch gezien de grens. 16 weken? 20 weken?quote:Op maandag 9 april 2012 19:01 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Daarom dat de abortus plaatsvindt in de periode waarin met zekerheid kan gezegd worden dat er nog geen individu gevormd is.
Wanneer 'leeft' het dan? Kan je stellen dat een foetus van 5,5 maand, met een kloppend hartje en alles, nog niet leeft?quote:Op maandag 9 april 2012 19:03 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Wanneer het leeft spreekt men van leven.
24 weken, geloof ikquote:Op maandag 9 april 2012 19:05 schreef Greci het volgende:
[..]
Maar waar maak je medisch gezien de grens. 16 weken? 20 weken?
quote:Op maandag 9 april 2012 19:05 schreef Greci het volgende:
[..]
Maar waar maak je medisch gezien de grens. 16 weken? 20 weken?
Moeilijk om te zeggen wanneer het 'kind leeft' omdat het gedurende de zwangerschap afhankelijk is van de moeder. Maar er zou wellicht een grens kunnen getrokken worden na afmaak van de hartaanleg. Ik ben niet thuis in de humane embryologie dus een tijd kan ik er niet op plakken.quote:Op maandag 9 april 2012 19:05 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wanneer 'leeft' het dan? Kan je stellen dat een foetus van 5,5 maand, met een kloppend hartje en alles, nog niet leeft?
quote:Op maandag 9 april 2012 18:22 schreef Nober het volgende:
Ik vind dat als je aan het kind kunt zien dat het een gelovig iemand zal worden meteen aborteren die handel!
Hun meest gebruikte argument is dat veel van die vrouwen zelfmoord plegen!!quote:Op maandag 9 april 2012 19:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
In de States is het al helemaal sneu, daar staat het gristentuig je op te wachten buiten de abortuskliniek
je maakt je dus druk over de eerste 9 maanden van dat kind, maar daarna maakt het jou waarschijnlijk ook niets uit wat ermee gebeurdquote:Op maandag 9 april 2012 18:20 schreef Sanddr het volgende:
Exact. Alsof een kind opeens zelfstandig is vlak na de geboorte. En daarom wordt er beoordeeld op levensvatbaarheid. En dat zijn ze na ongeveer 21 weken.quote:Op maandag 9 april 2012 19:14 schreef dontmesswiththezohan het volgende:
je maakt je dus druk over de eerste 9 maanden van dat kind, maar daarna maakt het jou waarschijnlijk ook niets uit wat ermee gebeurd
Met 12 weken is een foetus zo goed als klaar, hersenen, hartje, armpjes, beentjes, oogjes enz doen het, de foetus drinkt bv dan ook het vruchtwater, het hoeft alleen nog maar te groeien.quote:Op maandag 9 april 2012 19:11 schreef Supertolll het volgende:
[..]
[..]
Moeilijk om te zeggen wanneer het 'kind leeft' omdat het gedurende de zwangerschap afhankelijk is van de moeder. Maar er zou wellicht een grens kunnen getrokken worden na afmaak van de hartaanleg. Ik ben niet thuis in de humane embryologie dus een tijd kan ik er niet op plakken.
In Amerika is een arts verplicht te zeggen dat een foetus met 20 weken zwangerschap pijn kan voelen en is dan ook verplicht de baby te verdoven, doet de arts dit niet dan krijgt hij een boete van 100.000 dollar.quote:Op maandag 9 april 2012 19:23 schreef evarulesz het volgende:
Tja als je verkracht word of iets...dan is het te overwegen, maar liever niet.je zuigt letterlijk een leven weg.... Tegenwoordig is in amerika het probleem dat de baby's steeds later geaborteerd..... Gruwelijk
Nee, je snapt er geen kut van, maar dat is wel logisch als je echt 14 bent. Het zou wel verstandig zijn als je geen mening zou hebben over zaken waar je geen verstand van hebt.quote:
Een besnijdenis is echter totaal geen probleem...quote:Op maandag 9 april 2012 19:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Amerika is een arts verplicht te zeggen dat een foetus met 20 weken zwangerschap pijn kan voelen en is dan ook verplicht de baby te verdoven, doet de arts dit niet dan krijgt hij een boete van 100.000 dollar.
Is dit niet slechts in sommige staten ?quote:Op maandag 9 april 2012 19:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Amerika is een arts verplicht te zeggen dat een foetus met 20 weken zwangerschap pijn kan voelen en is dan ook verplicht de baby te verdoven, doet de arts dit niet dan krijgt hij een boete van 100.000 dollar.
In Amerika vinden er ong. 1.370.000 abortussen jaarlijk plaats.quote:Op maandag 9 april 2012 19:47 schreef snakelady het volgende:
Overigens is dit ook wel "leuk" om te zien, wel vanuit Amerika.
Redenen van abortus.
74% Having a baby would dramatically change my life
73% Can’t afford a baby now
48% Don’t want to be a single mother or having relationship problems
38% Have completed my childbearing
32% Not ready for a(nother) child
25% Don’t want people to know I had sex or got pregnant
22% Don’t feel mature enough to raise a(nother) child
14% Husband or partner wants me to have an abortion
13% Possible problems affecting the health of the fetus
12% Concerns about my health
6% Parents want me to have an abortion
1% Was a victim of rape
less than 0.5% Became pregnant as a result of incest
[ afbeelding ]
Een pasgeboren kind dwingt je tot niets. Het is hulpeloos en heeft zorg (en liefde) nodig. Dat hoeft het niet van jou speciaal te hebben. Je kunt het niet bij het oud vuil dumpen, maar er zijn voldoende mensen die graag de zorg van je overnemen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:36 schreef dustbrain het volgende:
Een leven vind ik eigenlijk helemaal niks waard. Vooral niet als het ongepast ter wereld komt om jouw zorg en liefde af te dwingen.
Wat een onzin. Het is niet verkeerd om een mening te hebben, zolang je maar openstaat voor andere inzichten.quote:Op maandag 9 april 2012 19:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, je snapt er geen kut van, maar dat is wel logisch als je echt 14 bent. Het zou wel verstandig zijn als je geen mening zou hebben over zaken waar je geen verstand van hebt.
Okee sorry.. Maar ik dacht alleen dat de confessionele partijen de reden zijn dat mensen er zo over dachten.. Daarom zei ik dat.quote:Op maandag 9 april 2012 19:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, je snapt er geen kut van, maar dat is wel logisch als je echt 14 bent. Het zou wel verstandig zijn als je geen mening zou hebben over zaken waar je geen verstand van hebt.
Als ik alle percentages optel...quote:Op maandag 9 april 2012 19:47 schreef snakelady het volgende:
Overigens is dit ook wel "leuk" om te zien, wel vanuit Amerika.
Redenen van abortus.
74% Having a baby would dramatically change my life
73% Can’t afford a baby now
48% Don’t want to be a single mother or having relationship problems
38% Have completed my childbearing
32% Not ready for a(nother) child
25% Don’t want people to know I had sex or got pregnant
22% Don’t feel mature enough to raise a(nother) child
14% Husband or partner wants me to have an abortion
13% Possible problems affecting the health of the fetus
12% Concerns about my health
6% Parents want me to have an abortion
1% Was a victim of rape
less than 0.5% Became pregnant as a result of incest
[ afbeelding ]
hahaha lol, inderdaad ja, maar misschien hebben vele gecombineerde redenen.quote:Op maandag 9 april 2012 20:11 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Als ik alle percentages optel...sowwy
Iets wat geen zenuwen heeft kan ook geen pijn voelen.quote:Op maandag 9 april 2012 20:12 schreef Haarlemmerrr het volgende:
Dat zo'n baby doodgaat maakt mij niet zoveel uit, echter als je weet hoe een abortus in zijn werk gaat dan kan je daar toch geen voorstander van zijn? Zo'n baby wordt levend uit elkaar getrokken, dat moet gruwelijk veel pijn doen.
Een baby heeft wel degelijk zenuwen dom mens.quote:Op maandag 9 april 2012 20:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iets wat geen zenuwen heeft kan ook geen pijn voelen.
Grappig dat je mij nu dom noemt aangezien ik eerder al een hele uitleg heb gegeven over de zenuwen van een foetus.quote:Op maandag 9 april 2012 20:14 schreef Haarlemmerrr het volgende:
[..]
Een baby heeft wel degelijk zenuwen dom mens.
Mja, soort van 'survival of the fittest'?quote:Op maandag 9 april 2012 20:13 schreef HSG het volgende:
Abortus ook verbieden als de vrouw in levensgevaar verkeerd of verkracht is![]()
Krijg je inderdaad kotsneigingen van.....quote:Op maandag 9 april 2012 20:20 schreef summer2bird het volgende:
De reacties van dit filmpje+ plus dit filmpje
Hoe zielig moet je zijn om mensen een schuldgevoel aan te praten
Vroeger smeten christenen je op de brandstapel of martelde de inquisitie je dood als je het niet met de Kerk eens was.quote:Op maandag 9 april 2012 20:20 schreef summer2bird het volgende:
De reacties van dit filmpje+ plus dit filmpje
Hoe zielig moet je zijn om mensen een schuldgevoel aan te praten
Dat filmpje hebben ze wel goed gemaakt.quote:Op maandag 9 april 2012 20:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Vroeger smeten christenen je op de brandstapel of martelde de inquisitie je dood als je het niet met de Kerk eens was.
Tegenwoordig kan dat niet meer dus gebruiken ze demagogie als middel.
Kijk allen, Een internet tough guy.quote:Op maandag 9 april 2012 20:25 schreef De_Viborateur het volgende:
Vriendin van TS heeft gelijk, abortus is veel te duur. Gewoon die boel baren en vervolgens in een vuilniszak de sloot in gooien.
Dit is mensen op goedkope demagogische manier beīnvloeden om geen abortus te plegen. Er zijn tal van redenen op te noemen waarom in sommige gevallen een abortus wel uitgevoerd zou moeten kunnen worden. Als het maar binnen een bepaald tijdsbestek gebeurt anders is het kind op de wereld zetten en laten adopteren een betere optie.quote:Op maandag 9 april 2012 20:29 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dat filmpje hebben ze wel goed gemaakt.
hierin heeft ze geijk... Uit onderzoek is ook gebleken dat de hartslag van de baby ontzettend omhoog gaat als dit 'zuigproces' word toegepast.... Verder zag je ook op een filmpje dat de foetus zijn mond wijd open deed...., onwerkelijk misschien maar waar.. Hersenen en longen hebben langer de tijd nodig om zich te ontwikkelen.. Het zenuwstelsel niet.....quote:Op maandag 9 april 2012 20:14 schreef Haarlemmerrr het volgende:
[..]
Een baby heeft wel degelijk zenuwen dom mens.
Dank je voor deze prachtige en o zo correcte medische opmerking, Dr. Oz.quote:Op maandag 9 april 2012 20:57 schreef evarulesz het volgende:
[..]
hierin heeft ze geijk... Uit onderzoek is ook gebleken dat de hartslag van de baby ontzettend omhoog gaat als dit 'zuigproces' word toegepast.... Verder zag je ook op een filmpje dat de foetus zijn mond wijd open deed...., onwerkelijk misschien maar waar.. Hersenen en longen hebben langer de tijd nodig om zich te ontwikkelen.. Het zenuwstelsel niet.....
dus jij zal een kind laten zitten als je nu wordt verkracht?quote:Op maandag 9 april 2012 20:57 schreef evarulesz het volgende:
[..]
hierin heeft ze geijk... Uit onderzoek is ook gebleken dat de hartslag van de baby ontzettend omhoog gaat als dit 'zuigproces' word toegepast.... Verder zag je ook op een filmpje dat de foetus zijn mond wijd open deed...., onwerkelijk misschien maar waar.. Hersenen en longen hebben langer de tijd nodig om zich te ontwikkelen.. Het zenuwstelsel niet.....
Waarom neem je dat afdwingen zo letterlijk.quote:Op maandag 9 april 2012 20:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Een pasgeboren kind dwingt je tot niets. Het is hulpeloos en heeft zorg (en liefde) nodig. Dat hoeft het niet van jou speciaal te hebben. Je kunt het niet bij het oud vuil dumpen, maar er zijn voldoende mensen die graag de zorg van je overnemen.
Als je niet tegen verandering kunt,omdat er iemand in je leven komt, moet je alleen blijven en sterven. Heb je ook geen zorgen om anderen.
Ligt er aan bij welke leeftijd de abortus gebeurd uiteraard, aangezien rond de 22 weken de zenuwuiteinden van de hersenen contact maken met de rest van het zenuwstelsel kan de foetus voor die tijd pijn niet ervaren, maar dat neemt niet weg dat het niet kan reageren op hetgene wat er gebeurd.quote:Op maandag 9 april 2012 20:57 schreef evarulesz het volgende:
[..]
We vermoorden continu kinderen... die al wel geboren zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef Nobu het volgende:
Abortus een persoonlijke keuze noemen, heeft iemand die foetus naar zijn mening gevraagd? Beetje een kind vermoorden omdat je anders niet rustig een gat in de dag kunt slapen.
Dit soort domme opmerkingen zou je ook kunnen omdraaien; je zou een potentiële moordenaar, 2e Hitler etc. de wereld kunnen besparen. Slaat dus helemaal nergens op.quote:Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef Nobu het volgende:
Abortus een persoonlijke keuze noemen, heeft iemand die foetus naar zijn mening gevraagd? Beetje een kind vermoorden omdat je anders niet rustig een gat in de dag kunt slapen.
En dan gaan we nu huilen over een paar abortussen?quote:In 2010 sterven naar verwachting 7,7 miljoen kinderen onder de vijf jaar, dat zijn er een miljoen minder dan de VN heeft voorspeld.
Ik stel voor dat je alle door mij ondertekende doodvonnissen hier even neerzet. En daarnaast, jezelf met kind laten schoppen is een keuze. Dan heb je er maar verantwoordelijkheid voor te nemen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
We vermoorden continu kinderen... die al wel geboren zijn.
Ik zie niet in waarom dit 1x een punt is en kinderen in arme landen gewoon mogen sterven omdat jij graag goedkopere producten wilt.
Er zijn al genoeg mensen op aarde, dus als mensen geen kind willen hoeven ze die echt niet te laten leven.
Mensen moeten eens leren om niet overal met hun gevoel naar te kijken maar ook eens de hersenen hun werk laten doen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef Nobu het volgende:
Heet jij toevallig Joseph Radzinger?quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je alle door mij ondertekende doodvonnissen hier even neerzet. En daarnaast, jezelf met kind laten schoppen is een keuze. Dan heb je er maar verantwoordelijkheid voor te nemen.
Iemand die ligt te slapen kun je ook door zijn kop schieten zonder dat ie er ooit iets van merkt, volgens mij is dat in de ogen van de gemiddelde rechter geen geldig excuus. Eerder een verzwarende omstandigheid aangezien het slachtoffer hulpeloos was.quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mensen moeten eens leren om niet overal met hun gevoel naar te kijken maar ook eens de hersenen hun werk laten doen.
Wat je nu doet is namelijk de foetus kenmerkingen toedienden die het (nog) niet heeft.
Een foetus heeft op de leeftijden dat abortus wordt toegestaan nog geen bewustzijn, het weet niet dat het leeft, het heeft (nog) geen gevoelens.
Iedereen in rijke landen is verantwoordelijk voor de doden.quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je alle door mij ondertekende doodvonnissen hier even neerzet. En daarnaast, jezelf met kind laten schoppen is een keuze. Dan heb je er maar verantwoordelijkheid voor te nemen.
Ik wil je wel horen wanneer je vriendin zwanger is geraakt door een verkrachter...quote:Op maandag 9 april 2012 21:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Iemand die ligt te slapen kun je ook door zijn kop schieten zonder dat ie er ooit iets van merkt, volgens mij is dat in de ogen van de gemiddelde rechter geen geldig excuus. Eerder een verzwarende omstandigheid aangezien het slachtoffer hulpeloos was.
Al een aantal jaren niet meer.quote:Op maandag 9 april 2012 21:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Heet jij toevallig Joseph Radzinger?
Dat is uiteraard een bizare en gewoonweg niet kloppende vergelijking, een persoon die slaapt heeft wel degelijk bewustzijn.quote:Op maandag 9 april 2012 21:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Iemand die ligt te slapen kun je ook door zijn kop schieten zonder dat ie er ooit iets van merkt, volgens mij is dat in de ogen van de gemiddelde rechter geen geldig excuus. Eerder een verzwarende omstandigheid aangezien het slachtoffer hulpeloos was.
Ik wilde hier eigenlijk ook op gaan schieten, maar ik voelde me een beetje bezwaard.quote:Op maandag 9 april 2012 21:14 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik wil je wel horen wanneer je vriendin zwanger is geraakt door een verkrachter...
Kijk hoe leuk je dat gaat vinden om minimaal 1, misschien wel meer kinderen van een verkrachter te verzorgen zonder dat je er voor gekozen hebt.
Na, hersendood is een permanente staat. Die foetus is gewoon tijdelijk incapabel. Hooguit een coma.quote:Op maandag 9 april 2012 21:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is uiteraard een bizare en gewoonweg niet kloppende vergelijking, een persoon die slaapt heeft wel degelijk bewustzijn.
Vergelijk het dan met een hersendode patient.
Tsja dat filmpje heeft een emotionele werking.( en werkt ook nog eens goed op je emoties )quote:Op maandag 9 april 2012 20:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit is mensen op goedkope demagogische manier beīnvloeden om geen abortus te plegen. Er zijn tal van redenen op te noemen waarom in sommige gevallen een abortus wel uitgevoerd zou moeten kunnen worden. Als het maar binnen een bepaald tijdsbestek gebeurt anders is het kind op de wereld zetten en laten adopteren een betere optie.
Maar dit soort filmpjes speelt in op de gevoelens van de mens (met name vrouwen zijn hier gevoelig voor) en probeert de moedergevoelens nog eens stevig aan te wakkeren, zonder dat ze eigenlijk met argumenten komen. Goedkoop, smerig laag bij de grond filmpje is het. Mensen zouden van feitelijke informatie moeten worden voorzien, wetenschappelijke informatie en dan vervolgens een keuze moeten maken. Maar dit is laag bij de grond.
Tot de 24 weken idd, wat dus ook de toegestaande abortus grens is.quote:Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Na, hersendood is een permanente staat. Die foetus is gewoon tijdelijk incapabel. Hooguit een coma.
De foetus heeft geen bewustzijn. Het maakt niet uit of hij wel of niet gaat leven aangezien zijn atomen toch gerecycled worden en niemand er enige baat bij heeft(al niet beter voor iedereen). Want dat is het hele probleem toch? Het interrumperen van een leven, niet?quote:Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Na, hersendood is een permanente staat. Die foetus is gewoon tijdelijk incapabel. Hooguit een coma.
Atomen recyclen? Ingrijpen in de wil van God almachtig zul je bedoelen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:29 schreef dustbrain het volgende:
[..]
De foetus heeft geen bewustzijn. Het maakt niet uit of hij wel of niet gaat leven aangezien zijn atomen toch gerecycled worden. Want dat is het hele probleem toch? Het interrumperen van een leven, niet?
Geloofwaardigheid van jou is meteen verdwenen door god er bij te halenquote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Atomen recyclen? Ingrijpen in de wil van God almachtig zul je bedoelen.
God is nou niet bepaald een argument. Waarom denk jij dat je jouw god op mensen kan forceren; met enig begrip als verwachting? Tenzij ongedwongen medewerking niet hoeft in jouw wereld. Ik haat fascisten met een falend geloof.quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
lees gerust mijn andere posts in dit topicquote:Op maandag 9 april 2012 21:02 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Waarom neem je dat afdwingen zo letterlijk.
De rest van je reactie is best waardeloos, je constateert dingen uit het niets? Jij ben zeker één van die fascistische mongolen die het leven als iets heiligs zien.
Mijn God? Het is niet mijn god, het is ook de jouwe. Helaas zien velen in dit heidense land dat niet in. Ook dingen als prostitutie en drugsgebruik zijn daar voorbeelden van. Letterlijk eeuwig zonde.quote:Op maandag 9 april 2012 21:32 schreef dustbrain het volgende:
[..]
God is nou niet bepaald een argument. Waarom denk jij dat je jouw god op mensen kan forceren; met enig begrip als verwachting? Tenzij ongedwongen medewerking niet hoeft in jouw wereld. Ik haat fascisten met een falend geloof.
Ik erken UW god niet. Punt.quote:Op maandag 9 april 2012 21:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mijn God? Het is niet mijn god, het is ook de jouwe.
Duidelijk een trollpoging dit.quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Potentieel gezien natuurlijk wel, meer dan Hitler, Pot, Stalin, Kim, Hussein, Mao bij elkaar.quote:Op maandag 9 april 2012 21:49 schreef magneetstrip het volgende:
En als je ongesteld bent of een zaadlozing hebt, pleeg je dan ook een moord?
quote:Op maandag 9 april 2012 18:38 schreef netflanders het volgende:
Persoonlijk vind ik dat het veel genuanceerder is dan dat jij het ziet. Ik ken een man wiens vrouw besloot abortus te plegen tegen zijn wil in. Hij wilde het kind graag - erg graag. Hij had een liefde voor het ongeboren vrucht zoals heel veel vrouwen dit voor hun ongeboren kinderen hebben. Zij was er nog niet klaar voor en besloot het weg te halen. Die man (sympathieke en normaal emotioneel stabiele ) is er jarenlang kapot van geweest en heeft er zelfs nu nog moeite mee.
Kan je oprecht zeggen dat het aan het een beslissing is aan de vrouw alleen, ondanks dat het voor de helft zijn genetisch materiaal in de vrouw is? Ja en nee. Ik ben er persoonlijk zelf nog niet over uit. En dit is slechts een van de vele problemen die ik zie met abortus. Natuurlijk ben ik voor, maar ik kan mij best voorstellen dat er veel mensen tegen zijn én dat er veel haken en ogen aan zitten.
Iedereen heeft het altijd over keuzevrijheid van vrouwen. Waarom wordt er nooit aan mannen gedacht? Staan die compleet buiten de vergelijking? Dit terwijl, wanneer de man er niet klaar voor is en de vrouw wel, die man in het ongunstigste geval erg veel alimentatie moet betalen. Mannen zijn dus bij onenigheid in principe altijd de sjaak.
Daarom invriezen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:49 schreef magneetstrip het volgende:
En als je ongesteld bent of een zaadlozing hebt, pleeg je dan ook een moord?
Zo ver zijn we al gezonken met zijn allen in dit land, dat het wijzen op de wil van God als een trollpoging wordt gezien.quote:
Laat mij daar zorgen over maken. Bemoei ik me ook niet met uw religie. Deal?quote:Op maandag 9 april 2012 21:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is totaal niet relevant. Behalve voor uw zielenheil natuurlijk.
en wanneer vormt zich dan wel dat 'individu'? als het zelf levensvatbaar is? (en dus mensen op de IC geen echt individu meer zijn) Als het een bewustzijn krijgt? (ik herinner me niets van mijn babyperiode, ging pas echt 'aan' rond een jaar of 2)quote:Op maandag 9 april 2012 19:01 schreef Supertolll het volgende:
[..]
had jij als 2 weken oude baby een bewustzijn? weet jij als baby dat je leeft? weet jij als baby wat gevoelens zijn? (of is het op die leeftijd puur en alleen intuitie, vergelijkbaar met een pasgeboren dier)quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mensen moeten eens leren om niet overal met hun gevoel naar te kijken maar ook eens de hersenen hun werk laten doen.
Wat je nu doet is namelijk de foetus kenmerkingen toedienden die het (nog) niet heeft.
Een foetus heeft op de leeftijden dat abortus wordt toegestaan nog geen bewustzijn, het weet niet dat het leeft, het heeft (nog) geen gevoelens.
Aaah ranzig zeg!! Misschien een naīeve vraag maar ziet het resultaat van een abortus er echt zo uit? Dat is wel heel smerig en shockerend dan om te zien...!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
Ha Michielos, lang niet meer gepost toch?quote:
Ja, dat klopt en vrouwen zijn zogenaamd altijd de eeuwige slachtoffers. Normaal gesproken zijn er twee mensen voor nodig om een kind te maken, d.w.z. dat een man ook gewoon inspraak moet hebben in wat er met kinderen gebeurt. Daar komt nog bij dat als een man zijn aandeel in het proces niet levert, er sowieso helemaal nooit een kind komt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:38 schreef netflanders het volgende:
Ik geloof dat u degene was die over God begon, van enige bemoeienis mijnerzijds is beslist geen sprake.quote:Op maandag 9 april 2012 21:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Laat mij daar zorgen over maken. Bemoei ik me ook niet met uw religie. Deal?
Soort zoekt soort. Hoe ben je ooit bevriend geraakt met zo iemand?quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef loveyourlife het volgende:
Ze zegt ook dat abortus gelijk staat aan de massamoorden van hitler. Hoe debiel kun je zijn?\
Punt is dat de moeder het kind niet wil. Het kind heeft nog geen geweten en kan dus weggehaald worden, toch.quote:Op maandag 9 april 2012 22:10 schreef Krln het volgende:
ik hoop dat jullie t nooit hoeven mee te maken. wat wordt er makkelijk over gepraat soms. ja, haal maar weg. is een aanslag op 2 levens. het is een levensbesluit.
blijkbaar heb jij mijn vorige reacties niet gelezen in deze topic.......... Dus kijk maar naar de vorige pagina'squote:Op maandag 9 april 2012 21:01 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
dus jij zal een kind laten zitten als je nu wordt verkracht?
Omdat je het zielig vindt?
Maar wel miljoenen kinderen laten sterven door honger... hoezo hypocriet
zo zwartwit is het niet. geen enkele vrouw wil een abortus. het is soms gewoon de betere keuze. ondanks dat je medisch gezien iets weg haalt wat nog niet denkt, is het toch iets wat geleefd heeft in jouw buik. dat doet toch wat met je. heel je leven vraag je je toch af wat als? er zijn er maar weinig die ff vrolijk de kliniek in en uithuppelen. de redenen voor abortus zijn allemaal goed, de abortus zelf is toch het eindigen van n leven. daar moet je niet licht over denken.quote:Op maandag 9 april 2012 22:17 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Punt is dat de moeder het kind niet wil. Het kind heeft nog geen geweten en kan dus weggehaald worden, toch.
Klopt. Dit gaat heel hard klinken maar daar moet je je overheen zetten. Anders blijf je vast aan die gedachte 'wat als, wat als'. En voordat je zo'n kliniek instapt heb je er denk ik wel HEEL goed over nagedacht, voordat je het allemaal laat gebeuren toch.quote:Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Krln het volgende:
[..]
zo zwartwit is het niet. geen enkele vrouw wil een abortus. het is soms gewoon de betere keuze. ondanks dat je medisch gezien iets weg haalt wat nog niet denkt, is het toch iets wat geleefd heeft in jouw buik. dat doet toch wat met je. heel je leven vraag je je toch af wat als? er zijn er maar weinig die ff vrolijk de kliniek in en uithuppelen. de redenen voor abortus zijn allemaal goed, de abortus zelf is toch het eindigen van n leven. daar moet je niet licht over denken.
Dus je vind dat het verboden moet worden?quote:Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Krln het volgende:
[..]
zo zwartwit is het niet. geen enkele vrouw wil een abortus. het is soms gewoon de betere keuze. ondanks dat je medisch gezien iets weg haalt wat nog niet denkt, is het toch iets wat geleefd heeft in jouw buik. dat doet toch wat met je. heel je leven vraag je je toch af wat als? er zijn er maar weinig die ff vrolijk de kliniek in en uithuppelen. de redenen voor abortus zijn allemaal goed, de abortus zelf is toch het eindigen van n leven. daar moet je niet licht over denken.
nee. dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het niet iets is wat je zomaar even doet. de meeste redenen voor abortus zijn niet ' ik heb er geen zin in'. de meeste redenen zijn ' dit kan nu niet, omdat geen geld, te jong, gevaar voor gezondheid, kindje is niet in orde.' dat zijn hartverscheurende beslissingen.quote:Op maandag 9 april 2012 22:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dus je vind dat het verboden moet worden?
Het is toch dat het mag en de mensen het zelf mogen bepalen? ik zie het probleem niet.
maar nogmaals, ik hoop dat je t niet hoeft mee te maken.quote:Op maandag 9 april 2012 22:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dus je vind dat het verboden moet worden?
Het is toch dat het mag en de mensen het zelf mogen bepalen? ik zie het probleem niet.
Ja maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 9 april 2012 22:29 schreef Krln het volgende:
[..]
nee. dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het niet iets is wat je zomaar even doet. de meeste redenen voor abortus zijn niet ' ik heb er geen zin in'. de meeste redenen zijn ' dit kan nu niet, omdat geen geld, te jong, gevaar voor gezondheid, kindje is niet in orde.' dat zijn hartverscheurende beslissingen.
Dus doe je iets goeds voor jezelf en de samenleving door abortus te plegen, hoe pijnlijk de beslissing ook is. Maar wat ik me afvraag is waarom de mensen dit zich niet realiseren VOORDAT ze zwanger raken.quote:Op maandag 9 april 2012 22:29 schreef Krln het volgende:
[..]
nee. dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het niet iets is wat je zomaar even doet. de meeste redenen voor abortus zijn niet ' ik heb er geen zin in'. de meeste redenen zijn ' dit kan nu niet, omdat geen geld, te jong, gevaar voor gezondheid, kindje is niet in orde.' dat zijn hartverscheurende beslissingen.
Er bestaat geen 100% voorbehoedsmiddel... zelfs de pil niet.quote:Op maandag 9 april 2012 22:31 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Dus doe je iets goeds voor jezelf en de samenleving door abortus te plegen, hoe pijnlijk de beslissing ook is. Maar wat ik me afvraag is waarom de mensen dit zich niet realiseren VOORDAT ze zwanger raken.
omdat je niet kan plannen hoe n zwangerschap verloopt. vriendin is vroedvrouw. die heeft wel ns 1 kindje van tweeling moeten medisch aborteren omdat het ongezond was en ander kindje in gevaar bracht. wil je zo n beslissing maken? of dat meemaken? vrouwen die te horen krijgen dat ze kanker hebben. vrouwen wiens man hun misbruikt. enz.quote:Op maandag 9 april 2012 22:31 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Dus doe je iets goeds voor jezelf en de samenleving door abortus te plegen, hoe pijnlijk de beslissing ook is. Maar wat ik me afvraag is waarom de mensen dit zich niet realiseren VOORDAT ze zwanger raken.
dat is waar. ik denk ook niet dat het verboden moet worden. ik denk wel dat er goed over nagedacht moet worden.quote:Op maandag 9 april 2012 22:30 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja maar dat is een andere discussie.
Deze discussie gaat over of abortus verboden moet worden of niet....
dit is serieus je reden voor abortie? liever niet-leven dan een (kans op) ongelukkig leven? en dat denk jij voor een ander te mogen bepalen?quote:Op maandag 9 april 2012 22:43 schreef Elvenpath het volgende:
Mijn eerste vraag: hoe oud is je vriendin? Want in de puberteit zeggen de meeste meisjes wel `ik ben tegen abortus` pas als ze ouder worden gaan ze meer ongenuanceert nadenken.
En ik ben trouwens voor abortus. Denk er maar eens over na. Wat is nu beter? Een kind afmaken terwijl het nog niet geboren is of het een leven lang ellendig laten leven?
voorbeeld: Een drugsverslaafde die om de zoveel maanden op straat leeft raakt zwanger. De vader is ččn van haar klanten waarbij ze de hoer speelt. Het kind word verslaafd geboren. De moeder heeft geen oog voor het kind. Ze heeft alleen maar oog voor de drugs. Het kind wordt uit huis geplaatst. Jeugdzorg kan geen geschikte woonruimte voro het kind vinden. Het kind verhuist om de zoveel tijd naar een nieuwe familie.
Wat zal dit kind wel niet denken als het opgroeid? Waarschijnlijk dat het ongewest is geweest. En hoe zal het kind zelf later over relaties denken en over kidneren opvoeden?
zeker.quote:Op maandag 9 april 2012 22:37 schreef Krln het volgende:
[..]
dat is waar. ik denk ook niet dat het verboden moet worden. ik denk wel dat er goed over nagedacht moet worden.
Lol, ik hoor je nog wel als je ipv het heerlijke leventje hier in Afrika zit, of in een werkkampje in China oidquote:Op maandag 9 april 2012 23:02 schreef probeer het volgende:
wees gewoon eerlijk mensen. wel of niet aborteren gaat puur en alleen om je eigen wensen, behoeftes, leven etc. of jij dat kind wel of niet wil hebben.
doe alsjeblieft niet of je begaan bent met het lot van een kind dat MISSCHIEN een klote leven gaat krijgen, wanneer je dit op denkt te lossen door het kind sowieso geen leven te geven.
Dat het nog geen pijn voelt is voor mij persoonlijk juist de reden dat ik niet tegen abortus ben, ik zeg ook niet dat ik er voor ben, ik laat mensen dat zelf beslissen, die keuze is namelijk niet aan mij.quote:Op maandag 9 april 2012 22:00 schreef probeer het volgende:
[..]
had jij als 2 weken oude baby een bewustzijn? weet jij als baby dat je leeft? weet jij als baby wat gevoelens zijn? (of is het op die leeftijd puur en alleen intuitie, vergelijkbaar met een pasgeboren dier)
ben je als baby levensvatbaar zonder dat er anderen voor je zorgen (al dan niet binnen of buiten een buik)?
het verschil tussen de baby en de foetus zit em echt niet in dat ventje zelf hoor, die krijgt het toch allemaal niet mee. nee, dat verschil zit puur en alleen in de ouders en diens kijk op moraal, leven, etc.
begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-choice. maar doe alsjeblieft niet alsof het OK is een leven te beeindigen, puur en alleen omdat het nog niet doorheeft dat het leeft.
lees mijn eerdere reacties eens. ik ben voor eigen keuze mbt abortus. mochten ik en mijn vriendin daartoe besluiten ben ik me echter wel volledig bewust van wat we doen (legitieme moord), en waarom (omdat we het niet kunnen en/of willen opvoeden).quote:Op maandag 9 april 2012 23:30 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Lol, ik hoor je nog wel als je ipv het heerlijke leventje hier in Afrika zit, of in een werkkampje in China oid
OK. prima uitleg en motivatiequote:Op maandag 9 april 2012 23:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat het nog geen pijn voelt is voor mij persoonlijk juist de reden dat ik niet tegen abortus ben, ik zeg ook niet dat ik er voor ben, ik laat mensen dat zelf beslissen, die keuze is namelijk niet aan mij.
Maar juist omdat een foetus tot de 22 weken geen pijn kan voelen ben ik er niet tegen, dat kan jij niet OK vinden, maar dat is mijn beweegreden.
Een baby van 2 weken ervaart wel pijn en ongemak.
op zich een goeie. Ik weet niet of er organismes bestaan die zonder waarneming kunnen leven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:02 schreef kingtoppie het volgende:
Bij moord moet iets leven...
Iets wat niks waarneemt noem ik geen leven.
Lijkt me wel, maar dan nog blijft de discussie of je het leven moet noemen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
op zich een goeie. Ik weet niet of er organismes bestaan die zonder waarneming kunnen leven.
ok, wellicht gebruik ik verkeerde definities. moord is idd niet het goede woord.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:02 schreef kingtoppie het volgende:
Bij moord moet iets leven...
Iets wat niks waarneemt noem ik geen leven.
Hoeveel is een leven dan waard volgens jou? Alles voor een potentieel elven kun je ook in de supermarkt vinden. Snap nog steeds niet waarom er zo erg over gezeikt wordt. Alsof levende dingen heilig zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef probeer het volgende:
[..]
ok, wellicht gebruik ik verkeerde definities. moord is idd niet het goede woord.
beëindigen van potentieel leven? dat wekt de suggestie alsof er nog iets zou moeten gebeuren, en er dan de kans op leven is. die gebeurtenis (seks) is echter al geweest, bevruchting heeft al plaatsgevonden, en het enige wat bij een normale zwangerschap nog zou moeten gebeuren is een moeder die goed voor zichzelf zorgt (vrij normaal).
beëindigen van toekomstig leven? dat doet weer lijken alsof, jaren later.. een leven zou ontstaan, terwijl we praten over een luttele 9 maanden.
beëindigen van nabij-toekomstig leven?
Wat betekent dat? Echt NOOIT van gehoord.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:15 schreef kingtoppie het volgende:
Mja ik ga zelfs zo ver dat als iemand zichtbaar een belemmerd leven gaat krijgen dat je het kind na geboorte ook zou kunnen euthanaseren.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:13 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Hoeveel is een leven dan waard volgens jou? Alles voor een potentieel elven kun je ook in de supermarkt vinden. Snap nog steeds niet waarom er zo erg over gezeikt wordt. Alsof levende dingen heilig zijn.
quote:Op maandag 9 april 2012 23:59 schreef probeer het volgende:
[..]
lees mijn eerdere reacties eens. ik ben voor eigen keuze mbt abortus. mochten ik en mijn vriendin daartoe besluiten ben ik me echter wel volledig bewust van wat we doen (legitieme moord), en waarom (omdat we het niet kunnen en/of willen opvoeden).
ik kan me ook goed voorstellen dat mensen voor abortus kiezen, en zie mezelf daar in bepaalde scenario's ook voor kiezen. een keuze voor mij eigen leven, boven dat van het kind.
een antwoord op je vraag, hoop ik?quote:Op maandag 9 april 2012 22:00 schreef probeer het volgende:
[..]
begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-choice. maar doe alsjeblieft niet alsof het OK is een leven te beëindigen, puur en alleen omdat het nog niet doorheeft dat het leeft.
Het heet gewoon een abortus en het is het beëindigen van een zwangerschap (en da's weer de ontwikkeltijd van bevruchting tot levensvatbaarheid en uiteindelijke geboorte). Waarom zo moeilijk het iets anders willen noemen?quote:
Eh, dood maken gecontroleerd etc, dus geen moord.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:16 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Wat betekent dat? Echt NOOIT van gehoord.
heb je ook wel gelijk inquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Het heet gewoon een abortus en het is het beëindigen van een zwangerschap (en da's weer de ontwikkeltijd van bevruchting tot levensvatbaarheid). Waarom zo moeilijk het iets anders willen noemen?
quote:Op maandag 9 april 2012 22:30 schreef Krln het volgende:
[..]
maar nogmaals, ik hoop dat je t niet hoeft mee te maken.
quote:Op maandag 9 april 2012 22:29 schreef Krln het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Krln het volgende:
[..]
amenquote:Op maandag 9 april 2012 22:10 schreef Krln het volgende:
ik hoop dat jullie t nooit hoeven mee te maken. wat wordt er makkelijk over gepraat soms. ja, haal maar weg. is een aanslag op 2 levens. het is een levensbesluit.
Men spreekt niet van een individu gedurende de spermatogenese of ovogenese; zaadcellen (en hun voorlopers) en eicellen (en hun voorlopers) zijn geen individuenquote:Op maandag 9 april 2012 21:55 schreef probeer het volgende:
[..]
en wanneer vormt zich dan wel dat 'individu'? als het zelf levensvatbaar is? (en dus mensen op de IC geen echt individu meer zijn) Als het een bewustzijn krijgt? (ik herinner me niets van mijn babyperiode, ging pas echt 'aan' rond een jaar of 2)
Was het gehandicapt of verslaafd zijn van het kind ook de wil van God? Was het de wil van God dat die onschuldige vrouw verkracht werd? Was het de wil van God dat het kind een ongelukkige toekomst met ziektes en armoede tegemoet kwam?quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit dus, als een vrouw het wil dan is het haar beslissing.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:20 schreef imanidiot het volgende:
Is dit nou nog steeds een discussie haha, een vrouw moet dat zelf beslissen.
Elke debiel die denkt daar inspraak over te hebben is niet zo goed in zijn hoofd.
Moet dat allemaal zo?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:07 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Was het gehandicapt of verslaafd zijn van het kind ook de wil van God? Was het de wil van God dat die onschuldige vrouw verkracht werd? Was het de wil van God dat het kind een ongelukkige toekomst met ziektes en armoede tegemoet kwam?
Nee, en daarom nemen wij het recht in eigen handen, omdat jouw god een egoīstische vuile kankerflikker is.
god is bestaat niet, dus mag je em zo noemen.quote:
een kind van een verkrachter is niet iets moois. Das een een vlek, een strontvlek, een doorn in het oog van de herinnering die je altijd zal houden aan je kind.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:46 schreef mrazura het volgende:
Ik snap het wel je staat eigenlijk de schepping in de weg van iets moois.
Waarom ben je voor de bescherming van ongeboren mensen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef Barachem het volgende:
Ik ben tegen abortus, maar da's meer omdat ik voor de bescherming van ongeboren mensen ben.
De meesten vinden het ook zielig om abortus te plegen op ongeboren puppies en kittens, waarom zijn ongeboren mensenkindjes dan ineens wel vogelvrij?
Wat kan het kind daar aan doen? Ik kijk er anders tegen aan. Uit een walgelijke daad als deze is uiteindelijk toch nog iets moois gekomen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef wise het volgende:
[..]
een kind van een verkrachter is niet iets moois. Das een een vlek, een strontvlek, een doorn in het oog van de herinnering die je altijd zal houden aan je kind.
dus liever een kledinghanger erin dat zo'n bastaard baren
Jij hebt geen benul hoe het is om zwanger te zijn, een kind te baren en om een kind op te voeden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef mrazura het volgende:
[..]
Wat kan het kind daar aan doen? Ik kijk er anders tegen aan. Uit een walgelijke daad als deze is uiteindelijk toch nog iets moois gekomen.
Bleh, weer van die citaten uit de bijbel, misselijkmakend.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef youmadbro het volgende:
Je kan ook gewoon naar http://www.schreeuwomleven.nl/ gaan om te huilen om domme en idiote idee
quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef mrazura het volgende:
[..]
Wat kan het kind daar aan doen? Ik kijk er anders tegen aan. Uit een walgelijke daad als deze is uiteindelijk toch nog iets moois gekomen.
Het is GEEN ongeboren mens, het is iets wat de potentie heeft om zich te ontwikkelen en groeien tot mens als aan bepaalde voorwaarde voldaan wordt. Net zoals een zaadcel of eicel dus.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef Barachem het volgende:
Ik ben tegen abortus, maar da's meer omdat ik voor de bescherming van ongeboren mensen ben.
De meesten vinden het ook zielig om abortus te plegen op ongeboren puppies en kittens, waarom zijn ongeboren mensenkindjes dan ineens wel vogelvrij?
Waarom ben je ertegen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom ben je voor de bescherming van ongeboren mensen?
Hetzelfde vraag ik jou ook...quote:
Mede, maar daarnaast is het ook logisch om weerloze mensen te beschermen.quote:
Yep, omdat je niet weet hoe het verdere leven van deze mens uitpakt, juist omdat er veel gehandicapte mensen zijn die juist een verschil maken voor zoveel anderne en een inspiratie vormen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef snakelady het volgende:En ben je altijd tegen abortus, dus ook als de foetus gehandicapt is?
Da's een moeilijke, daar is uitzondering te maken, als de dood van de moeder zeker is en het kind het ook niet gaat overleven dan is abortus duidelijk de enige optie.quote:
Dus het kind dan dus dubbel slachtoffer van zowel zijn/haar vader en ook zijn/haar moeder?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef snakelady het volgende:de zwangerschap als gevolg van verkrachting is?
Jouw mening, mijn mening is dat het wel een mens is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het is GEEN ongeboren mens, het is iets wat de potentie heeft om zich te ontwikkelen en groeien tot mens als aan bepaalde voorwaarde voldaan wordt. Net zoals een zaadcel of eicel dus.
Ik ben voor de bescherming van de bestaande mens en ik ben niet voor of tegen abortus, dat is ieders eigen keuze.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:13 schreef Barachem het volgende:
[..]
Waarom ben je ertegen?
Waarom ben je voor dood en vernietiging van ongeboren menselijk leven?
Ben je ook voor dood en vernietiging van ongeboren dierlijk leven en als ja, waarom?
Voor mij is het duidelijk, al het menselijk leven hoort beschermd te worden, tenzij het willens een te groot gevaar voor anderen vormt.
[..]
Ik hap niet, ik ben een discussie aan het voeren...quote:Hetzelfde vraag ik jou ook...
Daarnaast hap je wel lekker op wat ik zeg en probeer je me ook te laten op jouw reactie op de mijne.
Mijn antwoord op je vraag: Het is vanuit mijn logica.
[..]
Je praat over een baby terwijl er nog geen baby is, het is een foetus.quote:Mede, maar daarnaast is het ook logisch om weerloze mensen te beschermen.
Het vermoeden wat ik dan krijg is dat je
Yep, omdat je niet weet hoe het verdere leven van deze mens uitpakt, juist omdat er veel gehandicapte mensen zijn die juist een verschil maken voor zoveel anderne en een inspiratie vormen.
Daarnaast hoort iedereen de kans krijgen om wat van zijn/haar leven te maken.
Da's een moeilijke, daar is uitzondering te maken, als de dood van de moeder zeker is en het kind het ook niet gaat overleven dan is abortus duidelijk de enige optie.
In alle andere gevallen is goed overleg nodig.
Dus het kind dan dus dubbel slachtoffer van zowel zijn/haar vader en ook zijn/haar moeder?
Daarnaast, vrijwel alle biomassa van het kind komt van de moeder, naast bijna alle mitochondriaale DNA, maar 50 % van de celkernDNA is van de vader.
Mijns inziens geen reden genoeg om het kind tot de dood te veroordelen.
Let wel, dit is mijn persoonlijke mening, wleke ik niemand op zal dringen, maar wel verdedig en daarnaast me ook niet door zogenaamd gewenste politieke correctheid de mond laat snoeren.
Als je de dialoog wilt aangaan, prima.
Als je me middels emotionele argumentatie de mond wilt snoeren, doe je best, dat lukt je niet.
Mijn mening en daar blijf ik bij, al willen mensen bij mij post-geboorte abortus uitvoeren...
Abortus gebeurt zo vaak in het dierenrijk, enkele voorbeelden:quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:13 schreef Barachem het volgende:
[..]
Waarom ben je ertegen?
Waarom ben je voor dood en vernietiging van ongeboren menselijk leven?
Ben je ook voor dood en vernietiging van ongeboren dierlijk leven en als ja, waarom?
Voor mij is het duidelijk, al het menselijk leven hoort beschermd te worden, tenzij het willens een te groot gevaar voor anderen vormt.
Bij ernstige afwijkingen wordt de vrucht gewoon terecht geaborteerd, o.a. dubbelmonsters zijn vaak niet levensvatbaar of digynie waarbij de vrucht ernstige afwijkingen vertoont en sterfte in de vroeg - foetale fase. Waarom de moeder nodeloos in gevaar brengen?quote:Yep, omdat je niet weet hoe het verdere leven van deze mens uitpakt, juist omdat er veel gehandicapte mensen zijn die juist een verschil maken voor zoveel anderne en een inspiratie vormen.
Daarnaast hoort iedereen de kans krijgen om wat van zijn/haar leven te maken.
Als de situatie niet levensbedreigend is voor de moeder, maar na afloop invalide is, moet men de zwangerschap gewoon laten doorgaan.quote:Da's een moeilijke, daar is uitzondering te maken, als de dood van de moeder zeker is en het kind het ook niet gaat overleven dan is abortus duidelijk de enige optie.
In alle andere gevallen is goed overleg nodig.
quote:Dus het kind dan dus dubbel slachtoffer van zowel zijn/haar vader en ook zijn/haar moeder?
Daarnaast, vrijwel alle biomassa van het kind komt van de moeder, naast bijna alle mitochondriaale DNA, maar 50 % van de celkernDNA is van de vader.
Mijns inziens geen reden genoeg om het kind tot de dood te veroordelen.
Al je argumentatie is emotioneel en' post-geboorte abortus' is een oxymoron.quote:Als je me middels emotionele argumentatie de mond wilt snoeren, doe je best, dat lukt je niet.
Mijn mening en daar blijf ik bij, al willen mensen bij mij post-geboorte abortus uitvoeren...
Het is een feit geen mening.quote:Jouw mening, mijn mening is dat het wel een mens is.
Een baby/kind groeit ook alleen tot volwassene op als aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt en kan zichzelf niet redden.
Ik ben dan ook inderdaad mede voor het voorkomen van ongewenste zwangerschap.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben voor de bescherming van de bestaande mens en ik ben niet voor of tegen abortus, dat is ieders eigen keuze.
En ik ben ook niet tegen abortus bij dieren, als dat is omdat er een te grote populatie is, de moederdier ernstige erfelijke ziektes heeft of het een gevaar is voor het moederdier.
Maar al mijn dieren zijn geholpen om zwangerschap te voorkomen.
Laat ik het zo zeggen dat ik het happen van teveel abortievoorstanders ben gewend en jouw reactie erg op happen leek.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:[..]
Ik hap niet, ik ben een discussie aan het voeren...
Nogmaals, net zoals mijn reactie op de quote van supertoll, dat is je mening, geen feit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:[..]
Je praat over een baby terwijl er nog geen baby is, het is een foetus.
Kennende reacties die ik van zoveel abortievoorstanders gelezen heb was ik voorzorgsmaatregelen aan het treffen opdat zo'n heen en weer niet zou gebeuren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:En ik wil je niet de mond snoeren, zou niet weten waarom, je hoeft je niet zo vijandelijk en aangevallen op te stellen in een discussie.
Wat zijn de beweegredenen voor jou dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:
Ik praat nu uit mijn eigen gevoel en ervaring overigens, ik heb twee gezonde kinderen, stel voor ik zou nu zwanger raken en de foetus zou ernstige handicaps hebben zou ik het weg laten halen.
Voor het kind zelf, voor mijn huidige kinderen en voor mijzelf en mijn man.
Een eikel is geen eik en een embryo/foetus is geen kind. Anders kun je ook wel beweren dat zaadcellen kinderen zijn in een vroeg stadium van ontwikkeling en dan kun je ook alle puberende jongens aanklagen voor massamoord.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:40 schreef Barachem het volgende:
Nogmaals, net zoals mijn reactie op de quote van supertoll, dat is je mening, geen feit.
Mijn mening is dat het wel een mens, hetzij ongeboren en in een vroeger stadium van ontwikkeling.
Snap je nu mijn redenatie?
Nu ben je echt debiel bezig, er is niks heiligs aan een gehandicapt leven. Ik snap dat je het leven als iets waardevols ziet, mede omdat het van 'god' komt.quote:Wat zijn de beweegredenen voor jou dan?
Ben je ervan overtuigd dat een gehandicapt kind jullie leven alleen maar kan verarmen?
Is het niet een verkapte vorm van egoisme?
Kijk, het is jouw keuze en beslissing, maar ik ben benieuwd wat er achter zit en alhoewel het wat scherpe vragen zijn, stel ik ze wel.
Beter dat jij er nu wellicht beter over nadenkt dan dat je later wellicht spijt van een niet weloverwogen beslissing hebt, ook in het geval je je mening niet veranderd [het meest waarschijnlijke, maar dan nog kan je spijt hebben, ook al verander je je mening wel of niet.]
Mijn beweegrededen zijn dat ik meerdere ernstig gehandicapten in mijn omgeving heb en er ondertussen twee op jonge leeftijd heb begraven.quote:Wat zijn de beweegredenen voor jou dan?
Ben je ervan overtuigd dat een gehandicapt kind jullie leven alleen maar kan verarmen?
Is het niet een verkapte vorm van egoisme?
Kijk, het is jouw keuze en beslissing, maar ik ben benieuwd wat er achter zit en alhoewel het wat scherpe vragen zijn, stel ik ze wel.
Beter dat jij er nu wellicht beter over nadenkt dan dat je later wellicht spijt van een niet weloverwogen beslissing hebt, ook in het geval je je mening niet veranderd [het meest waarschijnlijke, maar dan nog kan je spijt hebben, ook al verander je je mening wel of niet.]
Maar daar staat tegenover dat veel dieren de dracht niet kunnen afbreken en daarnaast dit een intrinsieke mogelijkheid voor paarden is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:37 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Abortus gebeurt zo vaak in het dierenrijk, enkele voorbeelden:
- Merries kunnen de dracht afbreken als de bevruchting door een 'vreemde' hengst gebeurt
- Tweelingendracht bij paarden is een afwijking. Omdat deze in bijna alle gevallen slecht afloopt voor merrie en de 2 embryo's wordt in de meeste gevallen in weggenomen.
- Varkens, koeien, enz. die het einde van de dracht naderen worden zo vaak naar het slachthuis gestuurd omdat er dan het meeste vlees aanhangt.
Afwijkingen die altijd dodelijk zijn, prima, dat snap ik wel, daar heb ik ook de ruimte voor gegeven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:37 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Bij ernstige afwijkingen wordt de vrucht gewoon terecht geaborteerd, o.a. dubbelmonsters zijn vaak niet levensvatbaar of digynie waarbij de vrucht ernstige afwijkingen vertoont en sterfte in de vroeg - foetale fase. Waarom de moeder nodeloos in gevaar brengen?
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:37 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Als de situatie niet levensbedreigend is voor de moeder, maar na afloop invalide is, moet men de zwangerschap gewoon laten doorgaan.
Ik bedoelde de biomassa van de eicel in conjunctie met de door moeders aangeleverde voedingsstoffen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:37 schreef Supertolll het volgende:
[..]_ !
Ten eerste is alle mitochondriale DNA afkomstig van de moeder, maar deze bepalen natuurlijk enkel de kenmerken van de mitochondriën.
Ten tweede zal de zygote delen en groeien, waarbij het voorzien wordt van voedingsstoffen door de moeder. Er zal echter geen biomassa van de moeder worden 'weggenomen'
50 % van het DNA is van de vader, de man die je verkracht heeft bepaalt voor 50% welke aangeboren karakteristieken je kind krijgt. Hoeveel moeders kunnen een kind liefhebben dat ze op die wijze gekregen hebben. Nee, groeit het kind op in een omgeving zonder liefde van een moeder en met het feit dat je vader een verkrachter is.
Je hapt er wel lekker op.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:37 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Al je argumentatie is emotioneel en' post-geboorte abortus' is een oxymoron.
Maar het zijn wel allemaal mensen in verschillende ontwikkelingsstadia.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:37 schreef Supertolll het volgende:[..]
Het is een feit geen mening.
Een baby/kind wordt een volwassene. Maar een baby/kind is geen volwassene.
Een embryo/foetus wordt een baby/kind. Maar een embryo/foetus is geen foetus.
Net zomin een zaadcel / eicel een individu is.
Zie vorige antwoord: Zaadcellen zijn maar de helft van wat nodig is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:45 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Een eikel is geen eik en een embryo/foetus is geen kind. Anders kun je ook wel beweren dat zaadcellen kinderen zijn in een vroeg stadium van ontwikkeling en dan kun je ook alle puberende jongens aanklagen voor massamoord.
Ik ben het zekers met je eens dat gehandicapt op de wereld komen zekers geen pretje is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:46 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Nu ben je echt debiel bezig, er is niks heiligs aan een gehandicapt leven. Ik snap dat je het leven als iets waardevols ziet, mede omdat het van 'god' komt.Maar er is niks moois aan een kind dat gehandicapt of zeer ongepast ter wereld komt. De tijd van ouders kan beter gebruikt worden. Het kind hoeft overigens ook niet te lijden omdat fascistische mongolen het leven aanbidden.
Dat is zekers de minder goede kant ervan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn beweegrededen zijn dat ik meerdere ernstig gehandicapten in mijn omgeving heb en er ondertussen twee op jonge leeftijd heb begraven.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:
Ik zie uit eerste hand wat voor impact dat heeft op het gezin en hoe die kinderen leven, het fabeltje van "gehandicapten zijn altijd zo gelukkig" gaat er bij mij niet in, degen die ik ken zijn bovenal gefrustreerd.
Dat begrijp ik heus wel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:
Mensen onderschatten veelal hoe het is om een gehandicapt kind te hebben, zeker als je weet dat het ook nog eens vroeg zou sterven, of juist dat het wel oud zal worden en je als ouder weet dat je op een gegeven moment niet meer voor je kind kan zorgen.
Zie je, zo kan het ook opgelost worden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:
De broers en zusjes van het gehandicapte kind zullen altijd minder aandacht krijgen, daar is niet aan te onkomen, met een ernstig gehandicapt kind draait het hele gezin om dat kind.
Ik wil dat mijn gezin niet aandoen.[quote]
Dat snap ik zekers.
[quote]Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:
Maar zal ook niet gebeuren aangezien mijn man gesteriliseerd is en er dus geen kindjes meer komen hier.
inderdaad, als ik kijk naar het nichtje van mijn man, die is 26 jaar geworden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:19 schreef dustbrain het volgende:
Wat laat jou dan denken dat het voorkomen van een bewustzijn in een gehandicapt lichaam slecht is? Als het iemand wat uitmaakt is het de moeder, het kind zelf heeft namelijk nog geen bewustzijn. Ik snap types als jou echt totaal niet.
Nee, dat soort genetische wanproducten der natuur doe je niemand een plezier mee.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:24 schreef snakelady het volgende:
Is het echt egoistisch als je dat je kind niet gunt en het dus weg laat halen voor het uberhaupt pijn kan voelen?
Er is ook nog geen mens op het moment van de conceptie.quote:Maar het zijn wel allemaal mensen in verschillende ontwikkelingsstadia.
Ik zie een mens als mens vanaf de conceptie.
Zaadcellen zijn inderdaad niet alles wat nodig is voor een toekomstig kind, net zoals een zygote dus.quote:Zie vorige antwoord: Zaadcellen zijn maar de helft van wat nodig is.
Wellicht, maar abortus gebeurd zo'n beetje overal ethisch en met enorme overweging, omdat de meeste mensen nou eenmaal niet harteloos zijn. Tegelijk staan we dagelijks dood en verderf toe in vele vormen waar we gewoon iets tegen kunnen doen, maar het bestaat enkel omdat we daar niet direct mee betrokken zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 21:12 schreef snakelady het volgende:
Overigens ben ik wel van mening dat er ook niet te licht over abortus mag worden gedacht, het kan een grote impact hebben op de moeder en vader, misschien niet op het moment zelf maar wel in de toekomst.
Het is geen anticonceptie.
Valse vergelijking, TS eist niet van anderen dat ze zich schikken naar haar mening (iemand mag nog steeds haar kind houden immers), d'r vriendin wel. De frictie zit hem in de dwang (die impliciet bestaat door het moord te noemen en te zeggen dat het verboden zou moeten zijn). Of iedereen vrij moet zijn om een kind te krijgen is een andere discussiequote:Op dinsdag 10 april 2012 11:31 schreef Roces18 het volgende:
TS zij dringt haar gedachtes aan jouw op maar jij doet precies net zo. Laat elkaar allebei lekker met rust. Verder vind ik mensen die tegen abortus zijn ook idioten maar dat zijn vaak gelovige idioten. Maar schijt aan, laat haar lekker dom denken
Nee, dat vind ik niet goed.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:50 schreef loveyourlife het volgende:
Ik moet binnenkort een debat voeren bij Nederlands en ons onderwerp is abortus. Ik zit ook in het groepje met dat meisje en ik ben voor en zij is tegen.. Vinden jullie het goed als ik wat van jullie standpunten gebruik voor het debat?
Alvast bedankt!
Wat een vraagquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:50 schreef loveyourlife het volgende:
Ik moet binnenkort een debat voeren bij Nederlands en ons onderwerp is abortus. Ik zit ook in het groepje met dat meisje en ik ben voor en zij is tegen.. Vinden jullie het goed als ik wat van jullie standpunten gebruik voor het debat?
Alvast bedankt!
Dat meisje woont in hartje Amsterdam..quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:30 schreef Sinosappel het volgende:
Nederlanders die tegen abortus zijn? In de achterhoek en in Limburg etc. zeker
Nou oke, dan gebruik ik die van jou niet.quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:57 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af of mensen die abortus kindermoord noemen, een vrouw met miskraam zouden aanklagen voor onvrijwillige doodslag.
Vrij hard gezegd,maar zo waar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:07 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Was het gehandicapt of verslaafd zijn van het kind ook de wil van God? Was het de wil van God dat die onschuldige vrouw verkracht werd? Was het de wil van God dat het kind een ongelukkige toekomst met ziektes en armoede tegemoet kwam?
Nee, en daarom nemen wij het recht in eigen handen, omdat jouw god een egoīstische vuile kankerflikker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |