Iemand die ligt te slapen kun je ook door zijn kop schieten zonder dat ie er ooit iets van merkt, volgens mij is dat in de ogen van de gemiddelde rechter geen geldig excuus. Eerder een verzwarende omstandigheid aangezien het slachtoffer hulpeloos was.quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mensen moeten eens leren om niet overal met hun gevoel naar te kijken maar ook eens de hersenen hun werk laten doen.
Wat je nu doet is namelijk de foetus kenmerkingen toedienden die het (nog) niet heeft.
Een foetus heeft op de leeftijden dat abortus wordt toegestaan nog geen bewustzijn, het weet niet dat het leeft, het heeft (nog) geen gevoelens.
Iedereen in rijke landen is verantwoordelijk voor de doden.quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je alle door mij ondertekende doodvonnissen hier even neerzet. En daarnaast, jezelf met kind laten schoppen is een keuze. Dan heb je er maar verantwoordelijkheid voor te nemen.
Ik wil je wel horen wanneer je vriendin zwanger is geraakt door een verkrachter...quote:Op maandag 9 april 2012 21:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Iemand die ligt te slapen kun je ook door zijn kop schieten zonder dat ie er ooit iets van merkt, volgens mij is dat in de ogen van de gemiddelde rechter geen geldig excuus. Eerder een verzwarende omstandigheid aangezien het slachtoffer hulpeloos was.
Al een aantal jaren niet meer.quote:Op maandag 9 april 2012 21:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Heet jij toevallig Joseph Radzinger?
Dat is uiteraard een bizare en gewoonweg niet kloppende vergelijking, een persoon die slaapt heeft wel degelijk bewustzijn.quote:Op maandag 9 april 2012 21:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Iemand die ligt te slapen kun je ook door zijn kop schieten zonder dat ie er ooit iets van merkt, volgens mij is dat in de ogen van de gemiddelde rechter geen geldig excuus. Eerder een verzwarende omstandigheid aangezien het slachtoffer hulpeloos was.
Ik wilde hier eigenlijk ook op gaan schieten, maar ik voelde me een beetje bezwaard.quote:Op maandag 9 april 2012 21:14 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik wil je wel horen wanneer je vriendin zwanger is geraakt door een verkrachter...
Kijk hoe leuk je dat gaat vinden om minimaal 1, misschien wel meer kinderen van een verkrachter te verzorgen zonder dat je er voor gekozen hebt.
Na, hersendood is een permanente staat. Die foetus is gewoon tijdelijk incapabel. Hooguit een coma.quote:Op maandag 9 april 2012 21:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is uiteraard een bizare en gewoonweg niet kloppende vergelijking, een persoon die slaapt heeft wel degelijk bewustzijn.
Vergelijk het dan met een hersendode patient.
Tsja dat filmpje heeft een emotionele werking.( en werkt ook nog eens goed op je emoties )quote:Op maandag 9 april 2012 20:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit is mensen op goedkope demagogische manier beïnvloeden om geen abortus te plegen. Er zijn tal van redenen op te noemen waarom in sommige gevallen een abortus wel uitgevoerd zou moeten kunnen worden. Als het maar binnen een bepaald tijdsbestek gebeurt anders is het kind op de wereld zetten en laten adopteren een betere optie.
Maar dit soort filmpjes speelt in op de gevoelens van de mens (met name vrouwen zijn hier gevoelig voor) en probeert de moedergevoelens nog eens stevig aan te wakkeren, zonder dat ze eigenlijk met argumenten komen. Goedkoop, smerig laag bij de grond filmpje is het. Mensen zouden van feitelijke informatie moeten worden voorzien, wetenschappelijke informatie en dan vervolgens een keuze moeten maken. Maar dit is laag bij de grond.
Tot de 24 weken idd, wat dus ook de toegestaande abortus grens is.quote:Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Na, hersendood is een permanente staat. Die foetus is gewoon tijdelijk incapabel. Hooguit een coma.
De foetus heeft geen bewustzijn. Het maakt niet uit of hij wel of niet gaat leven aangezien zijn atomen toch gerecycled worden en niemand er enige baat bij heeft(al niet beter voor iedereen). Want dat is het hele probleem toch? Het interrumperen van een leven, niet?quote:Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Na, hersendood is een permanente staat. Die foetus is gewoon tijdelijk incapabel. Hooguit een coma.
Atomen recyclen? Ingrijpen in de wil van God almachtig zul je bedoelen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:29 schreef dustbrain het volgende:
[..]
De foetus heeft geen bewustzijn. Het maakt niet uit of hij wel of niet gaat leven aangezien zijn atomen toch gerecycled worden. Want dat is het hele probleem toch? Het interrumperen van een leven, niet?
Geloofwaardigheid van jou is meteen verdwenen door god er bij te halenquote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Atomen recyclen? Ingrijpen in de wil van God almachtig zul je bedoelen.
God is nou niet bepaald een argument. Waarom denk jij dat je jouw god op mensen kan forceren; met enig begrip als verwachting? Tenzij ongedwongen medewerking niet hoeft in jouw wereld. Ik haat fascisten met een falend geloof.quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
lees gerust mijn andere posts in dit topicquote:Op maandag 9 april 2012 21:02 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Waarom neem je dat afdwingen zo letterlijk.
De rest van je reactie is best waardeloos, je constateert dingen uit het niets? Jij ben zeker één van die fascistische mongolen die het leven als iets heiligs zien.
Mijn God? Het is niet mijn god, het is ook de jouwe. Helaas zien velen in dit heidense land dat niet in. Ook dingen als prostitutie en drugsgebruik zijn daar voorbeelden van. Letterlijk eeuwig zonde.quote:Op maandag 9 april 2012 21:32 schreef dustbrain het volgende:
[..]
God is nou niet bepaald een argument. Waarom denk jij dat je jouw god op mensen kan forceren; met enig begrip als verwachting? Tenzij ongedwongen medewerking niet hoeft in jouw wereld. Ik haat fascisten met een falend geloof.
Ik erken UW god niet. Punt.quote:Op maandag 9 april 2012 21:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mijn God? Het is niet mijn god, het is ook de jouwe.
Duidelijk een trollpoging dit.quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Potentieel gezien natuurlijk wel, meer dan Hitler, Pot, Stalin, Kim, Hussein, Mao bij elkaar.quote:Op maandag 9 april 2012 21:49 schreef magneetstrip het volgende:
En als je ongesteld bent of een zaadlozing hebt, pleeg je dan ook een moord?
quote:Op maandag 9 april 2012 18:38 schreef netflanders het volgende:
Persoonlijk vind ik dat het veel genuanceerder is dan dat jij het ziet. Ik ken een man wiens vrouw besloot abortus te plegen tegen zijn wil in. Hij wilde het kind graag - erg graag. Hij had een liefde voor het ongeboren vrucht zoals heel veel vrouwen dit voor hun ongeboren kinderen hebben. Zij was er nog niet klaar voor en besloot het weg te halen. Die man (sympathieke en normaal emotioneel stabiele ) is er jarenlang kapot van geweest en heeft er zelfs nu nog moeite mee.
Kan je oprecht zeggen dat het aan het een beslissing is aan de vrouw alleen, ondanks dat het voor de helft zijn genetisch materiaal in de vrouw is? Ja en nee. Ik ben er persoonlijk zelf nog niet over uit. En dit is slechts een van de vele problemen die ik zie met abortus. Natuurlijk ben ik voor, maar ik kan mij best voorstellen dat er veel mensen tegen zijn én dat er veel haken en ogen aan zitten.
Iedereen heeft het altijd over keuzevrijheid van vrouwen. Waarom wordt er nooit aan mannen gedacht? Staan die compleet buiten de vergelijking? Dit terwijl, wanneer de man er niet klaar voor is en de vrouw wel, die man in het ongunstigste geval erg veel alimentatie moet betalen. Mannen zijn dus bij onenigheid in principe altijd de sjaak.
Daarom invriezen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:49 schreef magneetstrip het volgende:
En als je ongesteld bent of een zaadlozing hebt, pleeg je dan ook een moord?
Zo ver zijn we al gezonken met zijn allen in dit land, dat het wijzen op de wil van God als een trollpoging wordt gezien.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |