abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110107165
Abortus vergelijken met genocide :')
Abortus moord vinden :')
Abortus ook verbieden als de vrouw in levensgevaar verkeerd of verkracht is :')
Mensen dom vinden als zij anders denken :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_110107214
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Iets wat geen zenuwen heeft kan ook geen pijn voelen.
Een baby heeft wel degelijk zenuwen dom mens.
pi_110107508
De reacties van dit filmpje+ plus dit filmpje :')
Hoe zielig moet je zijn om mensen een schuldgevoel aan te praten :r
Twiddel
  maandag 9 april 2012 @ 20:22:20 #104
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110107601
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:14 schreef Haarlemmerrr het volgende:

[..]

Grappig dat je mij nu dom noemt aangezien ik eerder al een hele uitleg heb gegeven over de zenuwen van een foetus.
Met 22 weken is dus het zenuwstelsen intact en gaat het werken, vanaf die tijd kan een foetus voelen, proeven en ruiken, daarvoor niet.
Sommige beweren met 20 weken maar daar is nog geen echt bewijs over gevonden.

Gelukkig gebeurd het extreem zelden dat er nog een foetus geaborteerd wordt met die leeftijd, als het gebeurd is dat omdat de baby gehandicapt is of omdat de moeder in levensgevaar is.

Doe dus voortaan eerste even onderzoek eer je iemand een "dom mens" noemt aangezien je nu zelf nogal dom overkomt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 9 april 2012 @ 20:23:57 #105
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_110107677
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:13 schreef HSG het volgende:
Abortus ook verbieden als de vrouw in levensgevaar verkeerd of verkracht is :')
Mja, soort van 'survival of the fittest'? :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 9 april 2012 @ 20:25:06 #106
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110107728
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2012 20:20 schreef summer2bird het volgende:
Krijg je inderdaad kotsneigingen van.....
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 9 april 2012 @ 20:25:43 #107
291329 De_Viborateur
aka De Terreinverkenner
pi_110107749
Vriendin van TS heeft gelijk, abortus is veel te duur. Gewoon die boel baren en vervolgens in een vuilniszak de sloot in gooien.
Opgelost, slotje.
  maandag 9 april 2012 @ 20:27:12 #108
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_110107815
quote:
17s.gif Op maandag 9 april 2012 20:20 schreef summer2bird het volgende:
Vroeger smeten christenen je op de brandstapel of martelde de inquisitie je dood als je het niet met de Kerk eens was.
Tegenwoordig kan dat niet meer dus gebruiken ze demagogie als middel.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_110107896
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:27 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Vroeger smeten christenen je op de brandstapel of martelde de inquisitie je dood als je het niet met de Kerk eens was.
Tegenwoordig kan dat niet meer dus gebruiken ze demagogie als middel.
Dat filmpje hebben ze wel goed gemaakt.
  maandag 9 april 2012 @ 20:29:04 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110107900
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:25 schreef De_Viborateur het volgende:
Vriendin van TS heeft gelijk, abortus is veel te duur. Gewoon die boel baren en vervolgens in een vuilniszak de sloot in gooien.
Kijk allen, Een internet tough guy. _O_
Ze zijn toch nog niet uitgestorven!!!
pi_110108164
Imo de enigste relevante vraagstellingen betreft abortus.
1. Heeft een individu ten alle tijde recht op z'n eigen leven?
2. Wat is de definitie van een individu.

Ik vind 2 niet triviaal en een lastig ethische vraagstuk. Heb er zelf geen andwoord op. Helaas wordt de discussie vervuild met religie en wordt het snel een atheisme vs religie debat. C. Hitchens was bijv een bekende atheistische prolifer.
Noodles
  maandag 9 april 2012 @ 20:35:04 #112
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_110108206
quote:
9s.gif Op maandag 9 april 2012 20:29 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Dat filmpje hebben ze wel goed gemaakt.
Dit is mensen op goedkope demagogische manier beïnvloeden om geen abortus te plegen. Er zijn tal van redenen op te noemen waarom in sommige gevallen een abortus wel uitgevoerd zou moeten kunnen worden. Als het maar binnen een bepaald tijdsbestek gebeurt anders is het kind op de wereld zetten en laten adopteren een betere optie.
Maar dit soort filmpjes speelt in op de gevoelens van de mens (met name vrouwen zijn hier gevoelig voor) en probeert de moedergevoelens nog eens stevig aan te wakkeren, zonder dat ze eigenlijk met argumenten komen. Goedkoop, smerig laag bij de grond filmpje is het :r . Mensen zouden van feitelijke informatie moeten worden voorzien, wetenschappelijke informatie en dan vervolgens een keuze moeten maken. Maar dit is laag bij de grond.
pi_110109430
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:14 schreef Haarlemmerrr het volgende:

[..]

hierin heeft ze geijk... Uit onderzoek is ook gebleken dat de hartslag van de baby ontzettend omhoog gaat als dit 'zuigproces' word toegepast.... Verder zag je ook op een filmpje dat de foetus zijn mond wijd open deed...., onwerkelijk misschien maar waar.. Hersenen en longen hebben langer de tijd nodig om zich te ontwikkelen.. Het zenuwstelsel niet.....
none
  maandag 9 april 2012 @ 20:58:38 #114
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_110109497
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 20:57 schreef evarulesz het volgende:

[..]

hierin heeft ze geijk... Uit onderzoek is ook gebleken dat de hartslag van de baby ontzettend omhoog gaat als dit 'zuigproces' word toegepast.... Verder zag je ook op een filmpje dat de foetus zijn mond wijd open deed...., onwerkelijk misschien maar waar.. Hersenen en longen hebben langer de tijd nodig om zich te ontwikkelen.. Het zenuwstelsel niet.....
Dank je voor deze prachtige en o zo correcte medische opmerking, Dr. Oz. :')
pi_110109672
quote:

[..]

dus jij zal een kind laten zitten als je nu wordt verkracht?
Omdat je het zielig vindt?

Maar wel miljoenen kinderen laten sterven door honger... hoezo hypocriet :')
pi_110109716
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Een pasgeboren kind dwingt je tot niets. Het is hulpeloos en heeft zorg (en liefde) nodig. Dat hoeft het niet van jou speciaal te hebben. Je kunt het niet bij het oud vuil dumpen, maar er zijn voldoende mensen die graag de zorg van je overnemen.

Als je niet tegen verandering kunt,omdat er iemand in je leven komt, moet je alleen blijven en sterven. Heb je ook geen zorgen om anderen.
Waarom neem je dat afdwingen zo letterlijk.
De rest van je reactie is best waardeloos, je constateert dingen uit het niets? Jij ben zeker één van die fascistische mongolen die het leven als iets heiligs zien.
We're slowly approaching inevitable death.
  maandag 9 april 2012 @ 21:03:46 #117
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_110109797

Dit topic deed me dit plaatje weer opzoeken.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 9 april 2012 @ 21:04:07 #118
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_110109818
Abortus een persoonlijke keuze noemen, heeft iemand die foetus naar zijn mening gevraagd? Beetje een kind vermoorden omdat je anders niet rustig een gat in de dag kunt slapen.
  maandag 9 april 2012 @ 21:05:35 #119
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110109903
quote:

[..]

Ligt er aan bij welke leeftijd de abortus gebeurd uiteraard, aangezien rond de 22 weken de zenuwuiteinden van de hersenen contact maken met de rest van het zenuwstelsel kan de foetus voor die tijd pijn niet ervaren, maar dat neemt niet weg dat het niet kan reageren op hetgene wat er gebeurd.
Dus ja, vanaf de bevruchting heeft een foetus al zenuwen, maar nog geen werkende zenuwen, dat is pas later.
Naar aanleiding daarvan hebben ze ook de abortusgrens vastgesteld overigens.

Daarbij hou ik er niet van om onnodig "dom mens" genoemd te worden. ;)
pi_110109935
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef Nobu het volgende:
Abortus een persoonlijke keuze noemen, heeft iemand die foetus naar zijn mening gevraagd? Beetje een kind vermoorden omdat je anders niet rustig een gat in de dag kunt slapen.
We vermoorden continu kinderen... die al wel geboren zijn.
Ik zie niet in waarom dit 1x een punt is en kinderen in arme landen gewoon mogen sterven omdat jij graag goedkopere producten wilt.

Er zijn al genoeg mensen op aarde, dus als mensen geen kind willen hoeven ze die echt niet te laten leven.
  maandag 9 april 2012 @ 21:06:41 #121
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_110109971
quote:
Dit soort domme opmerkingen zou je ook kunnen omdraaien; je zou een potentiële moordenaar, 2e Hitler etc. de wereld kunnen besparen. Slaat dus helemaal nergens op.
Je moet naar de omstandigheden kijken waarin iemand zwanger is geworden. Het is niet zo kort door de bocht als jij zegt.
Maar ik neem aan dat jij helemaal geen bezit meer hebt omdat je alles hebt weggegeven om kindertjes in arme landen niet te laten sterven.
pi_110110112
quote:
In 2010 sterven naar verwachting 7,7 miljoen kinderen onder de vijf jaar, dat zijn er een miljoen minder dan de VN heeft voorspeld.
En dan gaan we nu huilen over een paar abortussen?
Lachwekkend :')
  maandag 9 april 2012 @ 21:10:12 #123
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_110110172
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:06 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

We vermoorden continu kinderen... die al wel geboren zijn.
Ik zie niet in waarom dit 1x een punt is en kinderen in arme landen gewoon mogen sterven omdat jij graag goedkopere producten wilt.

Er zijn al genoeg mensen op aarde, dus als mensen geen kind willen hoeven ze die echt niet te laten leven.
Ik stel voor dat je alle door mij ondertekende doodvonnissen hier even neerzet. En daarnaast, jezelf met kind laten schoppen is een keuze. Dan heb je er maar verantwoordelijkheid voor te nemen.
  maandag 9 april 2012 @ 21:10:29 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110110200
quote:
Mensen moeten eens leren om niet overal met hun gevoel naar te kijken maar ook eens de hersenen hun werk laten doen.
Wat je nu doet is namelijk de foetus kenmerkingen toedienden die het (nog) niet heeft.
Een foetus heeft op de leeftijden dat abortus wordt toegestaan nog geen bewustzijn, het weet niet dat het leeft, het heeft (nog) geen gevoelens.
  maandag 9 april 2012 @ 21:11:03 #125
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_110110224
quote:
8s.gif Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je alle door mij ondertekende doodvonnissen hier even neerzet. En daarnaast, jezelf met kind laten schoppen is een keuze. Dan heb je er maar verantwoordelijkheid voor te nemen.
Heet jij toevallig Joseph Radzinger?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')