Laat mij daar zorgen over maken. Bemoei ik me ook niet met uw religie. Deal?quote:Op maandag 9 april 2012 21:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is totaal niet relevant. Behalve voor uw zielenheil natuurlijk.
en wanneer vormt zich dan wel dat 'individu'? als het zelf levensvatbaar is? (en dus mensen op de IC geen echt individu meer zijn) Als het een bewustzijn krijgt? (ik herinner me niets van mijn babyperiode, ging pas echt 'aan' rond een jaar of 2)quote:Op maandag 9 april 2012 19:01 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Daarom dat de abortus plaatsvindt in de periode waarin met zekerheid kan gezegd worden dat er nog geen individu gevormd is.
had jij als 2 weken oude baby een bewustzijn? weet jij als baby dat je leeft? weet jij als baby wat gevoelens zijn? (of is het op die leeftijd puur en alleen intuitie, vergelijkbaar met een pasgeboren dier)quote:Op maandag 9 april 2012 21:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mensen moeten eens leren om niet overal met hun gevoel naar te kijken maar ook eens de hersenen hun werk laten doen.
Wat je nu doet is namelijk de foetus kenmerkingen toedienden die het (nog) niet heeft.
Een foetus heeft op de leeftijden dat abortus wordt toegestaan nog geen bewustzijn, het weet niet dat het leeft, het heeft (nog) geen gevoelens.
quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Prowl het volgende:
Aaah ranzig zeg!! Misschien een naïeve vraag maar ziet het resultaat van een abortus er echt zo uit? Dat is wel heel smerig en shockerend dan om te zien...!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
Ha Michielos, lang niet meer gepost toch?quote:
Ja, dat klopt en vrouwen zijn zogenaamd altijd de eeuwige slachtoffers. Normaal gesproken zijn er twee mensen voor nodig om een kind te maken, d.w.z. dat een man ook gewoon inspraak moet hebben in wat er met kinderen gebeurt. Daar komt nog bij dat als een man zijn aandeel in het proces niet levert, er sowieso helemaal nooit een kind komt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:38 schreef netflanders het volgende:
Persoonlijk vind ik dat het veel genuanceerder is dan dat jij het ziet. Ik ken een man wiens vrouw besloot abortus te plegen tegen zijn wil in. Hij wilde het kind graag - erg graag. Hij had een liefde voor het ongeboren vrucht zoals heel veel vrouwen dit voor hun ongeboren kinderen hebben. Zij was er nog niet klaar voor en besloot het weg te halen. Die man (sympathieke en normaal emotioneel stabiele ) is er jarenlang kapot van geweest en heeft er zelfs nu nog moeite mee.
Kan je oprecht zeggen dat het aan het een beslissing is aan de vrouw alleen, ondanks dat het voor de helft zijn genetisch materiaal in de vrouw is? Ja en nee. Ik ben er persoonlijk zelf nog niet over uit. En dit is slechts een van de vele problemen die ik zie met abortus. Natuurlijk ben ik voor, maar ik kan mij best voorstellen dat er veel mensen tegen zijn én dat er veel haken en ogen aan zitten.
Iedereen heeft het altijd over keuzevrijheid van vrouwen. Waarom wordt er nooit aan mannen gedacht? Staan die compleet buiten de vergelijking? Dit terwijl, wanneer de man er niet klaar voor is en de vrouw wel, die man in het ongunstigste geval erg veel alimentatie moet betalen. Mannen zijn dus bij onenigheid in principe altijd de sjaak.
Ik geloof dat u degene was die over God begon, van enige bemoeienis mijnerzijds is beslist geen sprake.quote:Op maandag 9 april 2012 21:52 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Laat mij daar zorgen over maken. Bemoei ik me ook niet met uw religie. Deal?
Soort zoekt soort. Hoe ben je ooit bevriend geraakt met zo iemand?quote:Op maandag 9 april 2012 18:19 schreef loveyourlife het volgende:
Ze zegt ook dat abortus gelijk staat aan de massamoorden van hitler. Hoe debiel kun je zijn?\
Punt is dat de moeder het kind niet wil. Het kind heeft nog geen geweten en kan dus weggehaald worden, toch.quote:Op maandag 9 april 2012 22:10 schreef Krln het volgende:
ik hoop dat jullie t nooit hoeven mee te maken. wat wordt er makkelijk over gepraat soms. ja, haal maar weg. is een aanslag op 2 levens. het is een levensbesluit.
blijkbaar heb jij mijn vorige reacties niet gelezen in deze topic.......... Dus kijk maar naar de vorige pagina'squote:Op maandag 9 april 2012 21:01 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
dus jij zal een kind laten zitten als je nu wordt verkracht?
Omdat je het zielig vindt?
Maar wel miljoenen kinderen laten sterven door honger... hoezo hypocriet
zo zwartwit is het niet. geen enkele vrouw wil een abortus. het is soms gewoon de betere keuze. ondanks dat je medisch gezien iets weg haalt wat nog niet denkt, is het toch iets wat geleefd heeft in jouw buik. dat doet toch wat met je. heel je leven vraag je je toch af wat als? er zijn er maar weinig die ff vrolijk de kliniek in en uithuppelen. de redenen voor abortus zijn allemaal goed, de abortus zelf is toch het eindigen van n leven. daar moet je niet licht over denken.quote:Op maandag 9 april 2012 22:17 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Punt is dat de moeder het kind niet wil. Het kind heeft nog geen geweten en kan dus weggehaald worden, toch.
Klopt. Dit gaat heel hard klinken maar daar moet je je overheen zetten. Anders blijf je vast aan die gedachte 'wat als, wat als'. En voordat je zo'n kliniek instapt heb je er denk ik wel HEEL goed over nagedacht, voordat je het allemaal laat gebeuren toch.quote:Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Krln het volgende:
[..]
zo zwartwit is het niet. geen enkele vrouw wil een abortus. het is soms gewoon de betere keuze. ondanks dat je medisch gezien iets weg haalt wat nog niet denkt, is het toch iets wat geleefd heeft in jouw buik. dat doet toch wat met je. heel je leven vraag je je toch af wat als? er zijn er maar weinig die ff vrolijk de kliniek in en uithuppelen. de redenen voor abortus zijn allemaal goed, de abortus zelf is toch het eindigen van n leven. daar moet je niet licht over denken.
Dus je vind dat het verboden moet worden?quote:Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Krln het volgende:
[..]
zo zwartwit is het niet. geen enkele vrouw wil een abortus. het is soms gewoon de betere keuze. ondanks dat je medisch gezien iets weg haalt wat nog niet denkt, is het toch iets wat geleefd heeft in jouw buik. dat doet toch wat met je. heel je leven vraag je je toch af wat als? er zijn er maar weinig die ff vrolijk de kliniek in en uithuppelen. de redenen voor abortus zijn allemaal goed, de abortus zelf is toch het eindigen van n leven. daar moet je niet licht over denken.
nee. dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het niet iets is wat je zomaar even doet. de meeste redenen voor abortus zijn niet ' ik heb er geen zin in'. de meeste redenen zijn ' dit kan nu niet, omdat geen geld, te jong, gevaar voor gezondheid, kindje is niet in orde.' dat zijn hartverscheurende beslissingen.quote:Op maandag 9 april 2012 22:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dus je vind dat het verboden moet worden?
Het is toch dat het mag en de mensen het zelf mogen bepalen? ik zie het probleem niet.
maar nogmaals, ik hoop dat je t niet hoeft mee te maken.quote:Op maandag 9 april 2012 22:26 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dus je vind dat het verboden moet worden?
Het is toch dat het mag en de mensen het zelf mogen bepalen? ik zie het probleem niet.
Ja maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 9 april 2012 22:29 schreef Krln het volgende:
[..]
nee. dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het niet iets is wat je zomaar even doet. de meeste redenen voor abortus zijn niet ' ik heb er geen zin in'. de meeste redenen zijn ' dit kan nu niet, omdat geen geld, te jong, gevaar voor gezondheid, kindje is niet in orde.' dat zijn hartverscheurende beslissingen.
Dus doe je iets goeds voor jezelf en de samenleving door abortus te plegen, hoe pijnlijk de beslissing ook is. Maar wat ik me afvraag is waarom de mensen dit zich niet realiseren VOORDAT ze zwanger raken.quote:Op maandag 9 april 2012 22:29 schreef Krln het volgende:
[..]
nee. dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het niet iets is wat je zomaar even doet. de meeste redenen voor abortus zijn niet ' ik heb er geen zin in'. de meeste redenen zijn ' dit kan nu niet, omdat geen geld, te jong, gevaar voor gezondheid, kindje is niet in orde.' dat zijn hartverscheurende beslissingen.
Er bestaat geen 100% voorbehoedsmiddel... zelfs de pil niet.quote:Op maandag 9 april 2012 22:31 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Dus doe je iets goeds voor jezelf en de samenleving door abortus te plegen, hoe pijnlijk de beslissing ook is. Maar wat ik me afvraag is waarom de mensen dit zich niet realiseren VOORDAT ze zwanger raken.
omdat je niet kan plannen hoe n zwangerschap verloopt. vriendin is vroedvrouw. die heeft wel ns 1 kindje van tweeling moeten medisch aborteren omdat het ongezond was en ander kindje in gevaar bracht. wil je zo n beslissing maken? of dat meemaken? vrouwen die te horen krijgen dat ze kanker hebben. vrouwen wiens man hun misbruikt. enz.quote:Op maandag 9 april 2012 22:31 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Dus doe je iets goeds voor jezelf en de samenleving door abortus te plegen, hoe pijnlijk de beslissing ook is. Maar wat ik me afvraag is waarom de mensen dit zich niet realiseren VOORDAT ze zwanger raken.
dat is waar. ik denk ook niet dat het verboden moet worden. ik denk wel dat er goed over nagedacht moet worden.quote:Op maandag 9 april 2012 22:30 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja maar dat is een andere discussie.
Deze discussie gaat over of abortus verboden moet worden of niet....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |