Dit dus, als een vrouw het wil dan is het haar beslissing.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:20 schreef imanidiot het volgende:
Is dit nou nog steeds een discussie haha, een vrouw moet dat zelf beslissen.
Elke debiel die denkt daar inspraak over te hebben is niet zo goed in zijn hoofd.
Moet dat allemaal zo?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:07 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Was het gehandicapt of verslaafd zijn van het kind ook de wil van God? Was het de wil van God dat die onschuldige vrouw verkracht werd? Was het de wil van God dat het kind een ongelukkige toekomst met ziektes en armoede tegemoet kwam?
Nee, en daarom nemen wij het recht in eigen handen, omdat jouw god een egoïstische vuile kankerflikker is.
god is bestaat niet, dus mag je em zo noemen.quote:
een kind van een verkrachter is niet iets moois. Das een een vlek, een strontvlek, een doorn in het oog van de herinnering die je altijd zal houden aan je kind.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:46 schreef mrazura het volgende:
Ik snap het wel je staat eigenlijk de schepping in de weg van iets moois.
Waarom ben je voor de bescherming van ongeboren mensen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef Barachem het volgende:
Ik ben tegen abortus, maar da's meer omdat ik voor de bescherming van ongeboren mensen ben.
De meesten vinden het ook zielig om abortus te plegen op ongeboren puppies en kittens, waarom zijn ongeboren mensenkindjes dan ineens wel vogelvrij?
Wat kan het kind daar aan doen? Ik kijk er anders tegen aan. Uit een walgelijke daad als deze is uiteindelijk toch nog iets moois gekomen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef wise het volgende:
[..]
een kind van een verkrachter is niet iets moois. Das een een vlek, een strontvlek, een doorn in het oog van de herinnering die je altijd zal houden aan je kind.
dus liever een kledinghanger erin dat zo'n bastaard baren
Jij hebt geen benul hoe het is om zwanger te zijn, een kind te baren en om een kind op te voeden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef mrazura het volgende:
[..]
Wat kan het kind daar aan doen? Ik kijk er anders tegen aan. Uit een walgelijke daad als deze is uiteindelijk toch nog iets moois gekomen.
Bleh, weer van die citaten uit de bijbel, misselijkmakend.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef youmadbro het volgende:
Je kan ook gewoon naar http://www.schreeuwomleven.nl/ gaan om te huilen om domme en idiote idee
quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef mrazura het volgende:
[..]
Wat kan het kind daar aan doen? Ik kijk er anders tegen aan. Uit een walgelijke daad als deze is uiteindelijk toch nog iets moois gekomen.
Het is GEEN ongeboren mens, het is iets wat de potentie heeft om zich te ontwikkelen en groeien tot mens als aan bepaalde voorwaarde voldaan wordt. Net zoals een zaadcel of eicel dus.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef Barachem het volgende:
Ik ben tegen abortus, maar da's meer omdat ik voor de bescherming van ongeboren mensen ben.
De meesten vinden het ook zielig om abortus te plegen op ongeboren puppies en kittens, waarom zijn ongeboren mensenkindjes dan ineens wel vogelvrij?
Waarom ben je ertegen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom ben je voor de bescherming van ongeboren mensen?
Hetzelfde vraag ik jou ook...quote:
Mede, maar daarnaast is het ook logisch om weerloze mensen te beschermen.quote:
Yep, omdat je niet weet hoe het verdere leven van deze mens uitpakt, juist omdat er veel gehandicapte mensen zijn die juist een verschil maken voor zoveel anderne en een inspiratie vormen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef snakelady het volgende:En ben je altijd tegen abortus, dus ook als de foetus gehandicapt is?
Da's een moeilijke, daar is uitzondering te maken, als de dood van de moeder zeker is en het kind het ook niet gaat overleven dan is abortus duidelijk de enige optie.quote:
Dus het kind dan dus dubbel slachtoffer van zowel zijn/haar vader en ook zijn/haar moeder?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef snakelady het volgende:de zwangerschap als gevolg van verkrachting is?
Jouw mening, mijn mening is dat het wel een mens is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het is GEEN ongeboren mens, het is iets wat de potentie heeft om zich te ontwikkelen en groeien tot mens als aan bepaalde voorwaarde voldaan wordt. Net zoals een zaadcel of eicel dus.
Ik ben voor de bescherming van de bestaande mens en ik ben niet voor of tegen abortus, dat is ieders eigen keuze.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:13 schreef Barachem het volgende:
[..]
Waarom ben je ertegen?
Waarom ben je voor dood en vernietiging van ongeboren menselijk leven?
Ben je ook voor dood en vernietiging van ongeboren dierlijk leven en als ja, waarom?
Voor mij is het duidelijk, al het menselijk leven hoort beschermd te worden, tenzij het willens een te groot gevaar voor anderen vormt.
[..]
Ik hap niet, ik ben een discussie aan het voeren...quote:Hetzelfde vraag ik jou ook...
Daarnaast hap je wel lekker op wat ik zeg en probeer je me ook te laten op jouw reactie op de mijne.
Mijn antwoord op je vraag: Het is vanuit mijn logica.
[..]
Je praat over een baby terwijl er nog geen baby is, het is een foetus.quote:Mede, maar daarnaast is het ook logisch om weerloze mensen te beschermen.
Het vermoeden wat ik dan krijg is dat je
Yep, omdat je niet weet hoe het verdere leven van deze mens uitpakt, juist omdat er veel gehandicapte mensen zijn die juist een verschil maken voor zoveel anderne en een inspiratie vormen.
Daarnaast hoort iedereen de kans krijgen om wat van zijn/haar leven te maken.
Da's een moeilijke, daar is uitzondering te maken, als de dood van de moeder zeker is en het kind het ook niet gaat overleven dan is abortus duidelijk de enige optie.
In alle andere gevallen is goed overleg nodig.
Dus het kind dan dus dubbel slachtoffer van zowel zijn/haar vader en ook zijn/haar moeder?
Daarnaast, vrijwel alle biomassa van het kind komt van de moeder, naast bijna alle mitochondriaale DNA, maar 50 % van de celkernDNA is van de vader.
Mijns inziens geen reden genoeg om het kind tot de dood te veroordelen.
Let wel, dit is mijn persoonlijke mening, wleke ik niemand op zal dringen, maar wel verdedig en daarnaast me ook niet door zogenaamd gewenste politieke correctheid de mond laat snoeren.
Als je de dialoog wilt aangaan, prima.
Als je me middels emotionele argumentatie de mond wilt snoeren, doe je best, dat lukt je niet.
Mijn mening en daar blijf ik bij, al willen mensen bij mij post-geboorte abortus uitvoeren...
Abortus gebeurt zo vaak in het dierenrijk, enkele voorbeelden:quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:13 schreef Barachem het volgende:
[..]
Waarom ben je ertegen?
Waarom ben je voor dood en vernietiging van ongeboren menselijk leven?
Ben je ook voor dood en vernietiging van ongeboren dierlijk leven en als ja, waarom?
Voor mij is het duidelijk, al het menselijk leven hoort beschermd te worden, tenzij het willens een te groot gevaar voor anderen vormt.
Bij ernstige afwijkingen wordt de vrucht gewoon terecht geaborteerd, o.a. dubbelmonsters zijn vaak niet levensvatbaar of digynie waarbij de vrucht ernstige afwijkingen vertoont en sterfte in de vroeg - foetale fase. Waarom de moeder nodeloos in gevaar brengen?quote:Yep, omdat je niet weet hoe het verdere leven van deze mens uitpakt, juist omdat er veel gehandicapte mensen zijn die juist een verschil maken voor zoveel anderne en een inspiratie vormen.
Daarnaast hoort iedereen de kans krijgen om wat van zijn/haar leven te maken.
Als de situatie niet levensbedreigend is voor de moeder, maar na afloop invalide is, moet men de zwangerschap gewoon laten doorgaan.quote:Da's een moeilijke, daar is uitzondering te maken, als de dood van de moeder zeker is en het kind het ook niet gaat overleven dan is abortus duidelijk de enige optie.
In alle andere gevallen is goed overleg nodig.
quote:Dus het kind dan dus dubbel slachtoffer van zowel zijn/haar vader en ook zijn/haar moeder?
Daarnaast, vrijwel alle biomassa van het kind komt van de moeder, naast bijna alle mitochondriaale DNA, maar 50 % van de celkernDNA is van de vader.
Mijns inziens geen reden genoeg om het kind tot de dood te veroordelen.
Al je argumentatie is emotioneel en' post-geboorte abortus' is een oxymoron.quote:Als je me middels emotionele argumentatie de mond wilt snoeren, doe je best, dat lukt je niet.
Mijn mening en daar blijf ik bij, al willen mensen bij mij post-geboorte abortus uitvoeren...
Het is een feit geen mening.quote:Jouw mening, mijn mening is dat het wel een mens is.
Een baby/kind groeit ook alleen tot volwassene op als aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt en kan zichzelf niet redden.
Ik ben dan ook inderdaad mede voor het voorkomen van ongewenste zwangerschap.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben voor de bescherming van de bestaande mens en ik ben niet voor of tegen abortus, dat is ieders eigen keuze.
En ik ben ook niet tegen abortus bij dieren, als dat is omdat er een te grote populatie is, de moederdier ernstige erfelijke ziektes heeft of het een gevaar is voor het moederdier.
Maar al mijn dieren zijn geholpen om zwangerschap te voorkomen.
Laat ik het zo zeggen dat ik het happen van teveel abortievoorstanders ben gewend en jouw reactie erg op happen leek.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:[..]
Ik hap niet, ik ben een discussie aan het voeren...
Nogmaals, net zoals mijn reactie op de quote van supertoll, dat is je mening, geen feit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:[..]
Je praat over een baby terwijl er nog geen baby is, het is een foetus.
Kennende reacties die ik van zoveel abortievoorstanders gelezen heb was ik voorzorgsmaatregelen aan het treffen opdat zo'n heen en weer niet zou gebeuren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:En ik wil je niet de mond snoeren, zou niet weten waarom, je hoeft je niet zo vijandelijk en aangevallen op te stellen in een discussie.
Wat zijn de beweegredenen voor jou dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef snakelady het volgende:
Ik praat nu uit mijn eigen gevoel en ervaring overigens, ik heb twee gezonde kinderen, stel voor ik zou nu zwanger raken en de foetus zou ernstige handicaps hebben zou ik het weg laten halen.
Voor het kind zelf, voor mijn huidige kinderen en voor mijzelf en mijn man.
Een eikel is geen eik en een embryo/foetus is geen kind. Anders kun je ook wel beweren dat zaadcellen kinderen zijn in een vroeg stadium van ontwikkeling en dan kun je ook alle puberende jongens aanklagen voor massamoord.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:40 schreef Barachem het volgende:
Nogmaals, net zoals mijn reactie op de quote van supertoll, dat is je mening, geen feit.
Mijn mening is dat het wel een mens, hetzij ongeboren en in een vroeger stadium van ontwikkeling.
Snap je nu mijn redenatie?
Nu ben je echt debiel bezig, er is niks heiligs aan een gehandicapt leven. Ik snap dat je het leven als iets waardevols ziet, mede omdat het van 'god' komt.quote:Wat zijn de beweegredenen voor jou dan?
Ben je ervan overtuigd dat een gehandicapt kind jullie leven alleen maar kan verarmen?
Is het niet een verkapte vorm van egoisme?
Kijk, het is jouw keuze en beslissing, maar ik ben benieuwd wat er achter zit en alhoewel het wat scherpe vragen zijn, stel ik ze wel.
Beter dat jij er nu wellicht beter over nadenkt dan dat je later wellicht spijt van een niet weloverwogen beslissing hebt, ook in het geval je je mening niet veranderd [het meest waarschijnlijke, maar dan nog kan je spijt hebben, ook al verander je je mening wel of niet.]
Mijn beweegrededen zijn dat ik meerdere ernstig gehandicapten in mijn omgeving heb en er ondertussen twee op jonge leeftijd heb begraven.quote:Wat zijn de beweegredenen voor jou dan?
Ben je ervan overtuigd dat een gehandicapt kind jullie leven alleen maar kan verarmen?
Is het niet een verkapte vorm van egoisme?
Kijk, het is jouw keuze en beslissing, maar ik ben benieuwd wat er achter zit en alhoewel het wat scherpe vragen zijn, stel ik ze wel.
Beter dat jij er nu wellicht beter over nadenkt dan dat je later wellicht spijt van een niet weloverwogen beslissing hebt, ook in het geval je je mening niet veranderd [het meest waarschijnlijke, maar dan nog kan je spijt hebben, ook al verander je je mening wel of niet.]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |