abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 22:43:43 #176
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_110116342
Mijn eerste vraag: hoe oud is je vriendin? Want in de puberteit zeggen de meeste meisjes wel `ik ben tegen abortus` pas als ze ouder worden gaan ze meer ongenuanceert nadenken.

En ik ben trouwens voor abortus. Denk er maar eens over na. Wat is nu beter? Een kind afmaken terwijl het nog niet geboren is of het een leven lang ellendig laten leven?

voorbeeld: Een drugsverslaafde die om de zoveel maanden op straat leeft raakt zwanger. De vader is èèn van haar klanten waarbij ze de hoer speelt. Het kind word verslaafd geboren. De moeder heeft geen oog voor het kind. Ze heeft alleen maar oog voor de drugs. Het kind wordt uit huis geplaatst. Jeugdzorg kan geen geschikte woonruimte voro het kind vinden. Het kind verhuist om de zoveel tijd naar een nieuwe familie.
Wat zal dit kind wel niet denken als het opgroeid? Waarschijnlijk dat het ongewest is geweest. En hoe zal het kind zelf later over relaties denken en over kidneren opvoeden?
pi_110116700
Terechte klacht.

Het leven wordt je gegeven door god :')

Rot toch op, religekkies.
pi_110117012
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:43 schreef Elvenpath het volgende:
Mijn eerste vraag: hoe oud is je vriendin? Want in de puberteit zeggen de meeste meisjes wel `ik ben tegen abortus` pas als ze ouder worden gaan ze meer ongenuanceert nadenken.

En ik ben trouwens voor abortus. Denk er maar eens over na. Wat is nu beter? Een kind afmaken terwijl het nog niet geboren is of het een leven lang ellendig laten leven?

voorbeeld: Een drugsverslaafde die om de zoveel maanden op straat leeft raakt zwanger. De vader is èèn van haar klanten waarbij ze de hoer speelt. Het kind word verslaafd geboren. De moeder heeft geen oog voor het kind. Ze heeft alleen maar oog voor de drugs. Het kind wordt uit huis geplaatst. Jeugdzorg kan geen geschikte woonruimte voro het kind vinden. Het kind verhuist om de zoveel tijd naar een nieuwe familie.
Wat zal dit kind wel niet denken als het opgroeid? Waarschijnlijk dat het ongewest is geweest. En hoe zal het kind zelf later over relaties denken en over kidneren opvoeden?
dit is serieus je reden voor abortie? liever niet-leven dan een (kans op) ongelukkig leven? en dat denk jij voor een ander te mogen bepalen? :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_110117300
wees gewoon eerlijk mensen. wel of niet aborteren gaat puur en alleen om je eigen wensen, behoeftes, leven etc. of jij dat kind wel of niet wil hebben.

doe alsjeblieft niet of je begaan bent met het lot van een kind dat MISSCHIEN een klote leven gaat krijgen, wanneer je dit op denkt te lossen door het kind sowieso geen leven te geven.
pi_110117593
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:37 schreef Krln het volgende:

[..]

dat is waar. ik denk ook niet dat het verboden moet worden. ik denk wel dat er goed over nagedacht moet worden.
zeker.
pi_110118641
Kom op man. Abortus is alleen maar goed. Al die extra mensen hier op de wereld is echt een tikkende tijdbom. Moet echt ff een goede oorlog komen, zodat de mensheid zichzelf even verminderd.
pi_110118692
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:02 schreef probeer het volgende:
wees gewoon eerlijk mensen. wel of niet aborteren gaat puur en alleen om je eigen wensen, behoeftes, leven etc. of jij dat kind wel of niet wil hebben.

doe alsjeblieft niet of je begaan bent met het lot van een kind dat MISSCHIEN een klote leven gaat krijgen, wanneer je dit op denkt te lossen door het kind sowieso geen leven te geven.
Lol, ik hoor je nog wel als je ipv het heerlijke leventje hier in Afrika zit, of in een werkkampje in China oid
  maandag 9 april 2012 @ 23:33:50 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110118875
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:00 schreef probeer het volgende:

[..]

had jij als 2 weken oude baby een bewustzijn? weet jij als baby dat je leeft? weet jij als baby wat gevoelens zijn? (of is het op die leeftijd puur en alleen intuitie, vergelijkbaar met een pasgeboren dier)
ben je als baby levensvatbaar zonder dat er anderen voor je zorgen (al dan niet binnen of buiten een buik)?

het verschil tussen de baby en de foetus zit em echt niet in dat ventje zelf hoor, die krijgt het toch allemaal niet mee. nee, dat verschil zit puur en alleen in de ouders en diens kijk op moraal, leven, etc.

begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-choice. maar doe alsjeblieft niet alsof het OK is een leven te beeindigen, puur en alleen omdat het nog niet doorheeft dat het leeft.
Dat het nog geen pijn voelt is voor mij persoonlijk juist de reden dat ik niet tegen abortus ben, ik zeg ook niet dat ik er voor ben, ik laat mensen dat zelf beslissen, die keuze is namelijk niet aan mij.
Maar juist omdat een foetus tot de 22 weken geen pijn kan voelen ben ik er niet tegen, dat kan jij niet OK vinden, maar dat is mijn beweegreden.

Een baby van 2 weken ervaart wel pijn en ongemak.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_110119920
quote:
19s.gif Op maandag 9 april 2012 23:30 schreef TheGreatHooD het volgende:

[..]

Lol, ik hoor je nog wel als je ipv het heerlijke leventje hier in Afrika zit, of in een werkkampje in China oid
lees mijn eerdere reacties eens. ik ben voor eigen keuze mbt abortus. mochten ik en mijn vriendin daartoe besluiten ben ik me echter wel volledig bewust van wat we doen (legitieme moord), en waarom (omdat we het niet kunnen en/of willen opvoeden).

ik kan me ook goed voorstellen dat mensen voor abortus kiezen, en zie mezelf daar in bepaalde scenario's ook voor kiezen. een keuze voor mij eigen leven, boven dat van het kind.
pi_110120035
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat het nog geen pijn voelt is voor mij persoonlijk juist de reden dat ik niet tegen abortus ben, ik zeg ook niet dat ik er voor ben, ik laat mensen dat zelf beslissen, die keuze is namelijk niet aan mij.
Maar juist omdat een foetus tot de 22 weken geen pijn kan voelen ben ik er niet tegen, dat kan jij niet OK vinden, maar dat is mijn beweegreden.

Een baby van 2 weken ervaart wel pijn en ongemak.
OK. prima uitleg en motivatie :) waarvoor dank
pi_110120046
Bij moord moet iets leven...

Iets wat niks waarneemt noem ik geen leven.
Rustig aan.
pi_110120166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:02 schreef kingtoppie het volgende:

op zich een goeie. Ik weet niet of er organismes bestaan die zonder waarneming kunnen leven.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_110120225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

op zich een goeie. Ik weet niet of er organismes bestaan die zonder waarneming kunnen leven.
Lijkt me wel, maar dan nog blijft de discussie of je het leven moet noemen.
Rustig aan.
pi_110120427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:02 schreef kingtoppie het volgende:

ok, wellicht gebruik ik verkeerde definities. moord is idd niet het goede woord.

beëindigen van potentieel leven? dat wekt de suggestie alsof er nog iets zou moeten gebeuren, en er dan de kans op leven is. die gebeurtenis (seks) is echter al geweest, bevruchting heeft al plaatsgevonden, en het enige wat bij een normale zwangerschap nog zou moeten gebeuren voordat 'echt leven' ontstaat, is een moeder die goed voor zichzelf zorgt (wat voor elk mens, op elk moment, vrij normaal geacht wordt).

beëindigen van toekomstig leven? dat doet weer lijken alsof, jaren later.. een leven zou ontstaan, terwijl we praten over een luttele 9 maanden.

beëindigen van nabij-toekomstig leven?
pi_110120528
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef probeer het volgende:

[..]

ok, wellicht gebruik ik verkeerde definities. moord is idd niet het goede woord.

beëindigen van potentieel leven? dat wekt de suggestie alsof er nog iets zou moeten gebeuren, en er dan de kans op leven is. die gebeurtenis (seks) is echter al geweest, bevruchting heeft al plaatsgevonden, en het enige wat bij een normale zwangerschap nog zou moeten gebeuren is een moeder die goed voor zichzelf zorgt (vrij normaal).

beëindigen van toekomstig leven? dat doet weer lijken alsof, jaren later.. een leven zou ontstaan, terwijl we praten over een luttele 9 maanden.

Hoeveel is een leven dan waard volgens jou? Alles voor een potentieel elven kun je ook in de supermarkt vinden. Snap nog steeds niet waarom er zo erg over gezeikt wordt. Alsof levende dingen heilig zijn.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_110120619
Mja ik ga zelfs zo ver dat als iemand zichtbaar een belemmerd leven gaat krijgen dat je het kind na geboorte ook zou kunnen euthanaseren.
Rustig aan.
pi_110120672
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:15 schreef kingtoppie het volgende:
Mja ik ga zelfs zo ver dat als iemand zichtbaar een belemmerd leven gaat krijgen dat je het kind na geboorte ook zou kunnen euthanaseren.
Wat betekent dat? Echt NOOIT van gehoord.
pi_110120674
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:13 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Hoeveel is een leven dan waard volgens jou? Alles voor een potentieel elven kun je ook in de supermarkt vinden. Snap nog steeds niet waarom er zo erg over gezeikt wordt. Alsof levende dingen heilig zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:59 schreef probeer het volgende:

[..]

lees mijn eerdere reacties eens. ik ben voor eigen keuze mbt abortus. mochten ik en mijn vriendin daartoe besluiten ben ik me echter wel volledig bewust van wat we doen (legitieme moord), en waarom (omdat we het niet kunnen en/of willen opvoeden).

ik kan me ook goed voorstellen dat mensen voor abortus kiezen, en zie mezelf daar in bepaalde scenario's ook voor kiezen. een keuze voor mij eigen leven, boven dat van het kind.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:00 schreef probeer het volgende:

[..]

begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-choice. maar doe alsjeblieft niet alsof het OK is een leven te beëindigen, puur en alleen omdat het nog niet doorheeft dat het leeft.
een antwoord op je vraag, hoop ik? :)
pi_110120734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef probeer het volgende:

Het heet gewoon een abortus en het is het beëindigen van een zwangerschap (en da's weer de ontwikkeltijd van bevruchting tot levensvatbaarheid en uiteindelijke geboorte). Waarom zo moeilijk het iets anders willen noemen?

Een mens loopt nu eenmaal die fases door in zijn leven en doorgaans vinden we het vanaf 20 a 21 weken ontwikkeltijd pas een mensje, daarvoor nog niet.

Niemand doet moeilijk over zaadcellen die vermoord worden (wat zou masturberen moeilijk worden voor de helft van de mensheid!) en niemand doet moeilijk over niet gebruikte eicellen. Waar men met zijn allen moeilijk over doet is wanneer het een mensje is en wanneer niet.

En dat het voor de ene persoon moeilijker is dan voor de ander is vanzelfsprekend. We hebben er met heel veel wetenschappers naar onderzocht en gebleken is dat rond de 21 weken de levensvatbaarheid er is (zelfstandig ademen!). Dus dat hebben we toen de grens genoemd.

Oh, en probeer me niet te quoten op de eerdergenoemde fases van het leven dat daar de ontwikkeltijd ook bij hoort. Not every sperm is sacred. (En ga dat liedje maar eens opzoeken in Youtube).

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr_Belvedere op 10-04-2012 00:31:33 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_110120757
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:16 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Wat betekent dat? Echt NOOIT van gehoord.
Eh, dood maken gecontroleerd etc, dus geen moord.
Rustig aan.
pi_110120797
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Het heet gewoon een abortus en het is het beëindigen van een zwangerschap (en da's weer de ontwikkeltijd van bevruchting tot levensvatbaarheid). Waarom zo moeilijk het iets anders willen noemen?
heb je ook wel gelijk in :D
pi_110121292
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:30 schreef Krln het volgende:

[..]

maar nogmaals, ik hoop dat je t niet hoeft mee te maken.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:29 schreef Krln het volgende:

[..]

nee. dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het niet iets is wat je zomaar even doet. de meeste redenen voor abortus zijn niet ' ik heb er geen zin in'. de meeste redenen zijn ' dit kan nu niet, omdat geen geld, te jong, gevaar voor gezondheid, kindje is niet in orde.' dat zijn hartverscheurende beslissingen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Krln het volgende:

[..]

zo zwartwit is het niet. geen enkele vrouw wil een abortus. het is soms gewoon de betere keuze. ondanks dat je medisch gezien iets weg haalt wat nog niet denkt, is het toch iets wat geleefd heeft in jouw buik. dat doet toch wat met je. heel je leven vraag je je toch af wat als? er zijn er maar weinig die ff vrolijk de kliniek in en uithuppelen. de redenen voor abortus zijn allemaal goed, de abortus zelf is toch het eindigen van n leven. daar moet je niet licht over denken.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:10 schreef Krln het volgende:
ik hoop dat jullie t nooit hoeven mee te maken. wat wordt er makkelijk over gepraat soms. ja, haal maar weg. is een aanslag op 2 levens. het is een levensbesluit.
amen
pi_110128502
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:55 schreef probeer het volgende:

[..]

en wanneer vormt zich dan wel dat 'individu'? als het zelf levensvatbaar is? (en dus mensen op de IC geen echt individu meer zijn) Als het een bewustzijn krijgt? (ik herinner me niets van mijn babyperiode, ging pas echt 'aan' rond een jaar of 2)
Men spreekt niet van een individu gedurende de spermatogenese of ovogenese; zaadcellen (en hun voorlopers) en eicellen (en hun voorlopers) zijn geen individuen
Men spreekt niet van een individu op het moment van conceptie: een zygote is geen individu
Men spreekt niet van een individu gedurende de pre-embryonale fase: een hoopje delende cellen is geen individu
Men spreekt niet van een individu gedurende de embryonale fase: een embryo waar per definitie nog niet niet alle primordia zijn aangelegd en geen species specifieke kenmerken vertoont, is wellicht geen individu.
Ik vraag me trouwens af of mensen die abortus kindermoord noemen, een vrouw met miskraam zouden aanklagen voor onvrijwillige doodslag.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:31:26 #199
286575 Roces18
Chef de party
pi_110129617
TS zij dringt haar gedachtes aan jouw op maar jij doet precies net zo. Laat elkaar allebei lekker met rust. Verder vind ik mensen die tegen abortus zijn ook idioten maar dat zijn vaak gelovige idioten. Maar schijt aan, laat haar lekker dom denken
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_110132913
quote:
8s.gif Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Atomen recyclen? Ingrijpen in de wil van God almachtig zul je bedoelen.
Was het gehandicapt of verslaafd zijn van het kind ook de wil van God? Was het de wil van God dat die onschuldige vrouw verkracht werd? Was het de wil van God dat het kind een ongelukkige toekomst met ziektes en armoede tegemoet kwam?

Nee, en daarom nemen wij het recht in eigen handen, omdat jouw god een egoïstische vuile kankerflikker is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')