quote:
Op dinsdag 10 april 2012 14:37 schreef Supertolll het volgende:[..]
Abortus gebeurt zo vaak in het dierenrijk, enkele voorbeelden:
- Merries kunnen de dracht afbreken als de bevruchting door een 'vreemde' hengst gebeurt
- Tweelingendracht bij paarden is een afwijking. Omdat deze in bijna alle gevallen slecht afloopt voor merrie en de 2 embryo's wordt in de meeste gevallen in weggenomen.
- Varkens, koeien, enz. die het einde van de dracht naderen worden zo vaak naar het slachthuis gestuurd omdat er dan het meeste vlees aanhangt.
Maar daar staat tegenover dat veel dieren de dracht niet kunnen afbreken en daarnaast dit een intrinsieke mogelijkheid voor paarden is.
Verder is slachten ook dodelijk voor het ouderdier.
Abortus bij mensen is een invasieve ingreep die niet altijd even goed afloopt en vandaag de dag een behoorlijke wereldwijde miljardenbusiness is.
Dat mensen de mogelijkheid hebben betekent niet dat het goed is voor de mens op wie het gepleegd wordt of degeen die het ondergaat.
quote:
Bij ernstige afwijkingen wordt de vrucht gewoon terecht geaborteerd, o.a. dubbelmonsters zijn vaak niet levensvatbaar of digynie waarbij de vrucht ernstige afwijkingen vertoont en sterfte in de vroeg - foetale fase. Waarom de moeder nodeloos in gevaar brengen?
Afwijkingen die altijd dodelijk zijn, prima, dat snap ik wel, daar heb ik ook de ruimte voor gegeven.
quote:
Als de situatie niet levensbedreigend is voor de moeder, maar na afloop invalide is, moet men de zwangerschap gewoon laten doorgaan.

Hoe bedoel je?
Uiteindelijk is het de beslissing van de moeder zelf, maar ik ben ervan overtuigd dat er tal van moeders zijn die hun gezondheid na afloop tot hun eigen leven willen geven om hun kind ter wereld te brengen.
Daarnaast, nogmaals het gaat om mijn mening die ik stel, niet een mening waar ik zeg dat iederen die moet volgen, maar waar het me een goed idee lijkt als iedereen die zou volgen.
quote:

_ !
Ten eerste is alle mitochondriale DNA afkomstig van de moeder, maar deze bepalen natuurlijk enkel de kenmerken van de mitochondriën.
Ten tweede zal de zygote delen en groeien, waarbij het voorzien wordt van voedingsstoffen door de moeder. Er zal echter geen biomassa van de moeder worden 'weggenomen'50 % van het DNA is van de vader, de man die je verkracht heeft bepaalt voor 50% welke aangeboren karakteristieken je kind krijgt. Hoeveel moeders kunnen een kind liefhebben dat ze op die wijze gekregen hebben. Nee, groeit het kind op in een omgeving zonder liefde van een moeder en met het feit dat je vader een verkrachter is.
Ik bedoelde de biomassa van de eicel in conjunctie met de door moeders aangeleverde voedingsstoffen.
Tja, het is zeer geladen kwestie en kwa feiten is het dat het kind afkomstig van vader en moeder is, toch blijf ik erbij dat abortie hierbij in mijn ogen ongewenst is, mens is mens en waarom zou je het kind voor de vader's misdaad met de dood straffen?
quote:
Je hapt er wel lekker op.
quote:
Het is een feit geen mening.
Een baby/kind wordt een volwassene. Maar een baby/kind is geen volwassene.
Een embryo/foetus wordt een baby/kind. Maar een embryo/foetus is geen foetus.
Net zomin een zaadcel / eicel een individu is.
Maar het zijn wel allemaal mensen in verschillende ontwikkelingsstadia.
Ik zie een mens als mens vanaf de conceptie.
quote:
Op dinsdag 10 april 2012 14:45 schreef Supertolll het volgende:[..]
Een eikel is geen eik en een embryo/foetus is geen kind. Anders kun je ook wel beweren dat zaadcellen kinderen zijn in een vroeg stadium van ontwikkeling en dan kun je ook alle puberende jongens aanklagen voor massamoord.
Zie vorige antwoord: Zaadcellen zijn maar de helft van wat nodig is.
quote:
Op dinsdag 10 april 2012 14:46 schreef dustbrain het volgende:[..]
Nu ben je echt debiel bezig, er is niks heiligs aan een gehandicapt leven. Ik snap dat je het leven als iets waardevols ziet, mede omdat het van 'god' komt.

Maar er is niks moois aan een kind dat gehandicapt of zeer ongepast ter wereld komt. De tijd van ouders kan beter gebruikt worden. Het kind hoeft overigens ook niet te lijden omdat fascistische mongolen het leven aanbidden.
Ik ben het zekers met je eens dat gehandicapt op de wereld komen zekers geen pretje is.
Wel is het zo dat ik er van overtuigd ben dat het vermoorden van een gehandicapt kind, wat in aller redelijkheid levensvatbaar is, niet de juiste weg is.
Mede ook om het voorkomen van Gattaca toestanden.
quote:
Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:[..]
Mijn beweegrededen zijn dat ik meerdere ernstig gehandicapten in mijn omgeving heb en er ondertussen twee op jonge leeftijd heb begraven.
Dat is zekers de minder goede kant ervan.
Maar kinderen kunnen ook om andere redenen vroegtijdig dood gaan: Kanker, ongelukken, ernstige ziekten, andere mensen, etc.
quote:
Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:Ik zie uit eerste hand wat voor impact dat heeft op het gezin en hoe die kinderen leven, het fabeltje van "gehandicapten zijn altijd zo gelukkig" gaat er bij mij niet in, degen die ik ken zijn bovenal gefrustreerd.
Dat zeg ik ook niet.
Ik ga zelf ook meer uit van de situatie van christenouders die hierin God's wil zoeken, dus eerlijk gezegd slaat de situatie minder op de meesten hier, maar juist op degenen die voor zo'n weg kiezen.
quote:
Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:Mensen onderschatten veelal hoe het is om een gehandicapt kind te hebben, zeker als je weet dat het ook nog eens vroeg zou sterven, of juist dat het wel oud zal worden en je als ouder weet dat je op een gegeven moment niet meer voor je kind kan zorgen.
Dat begrijp ik heus wel.
Een tragische, maar wel echt gebeurende variant is Christian Weston Chandler, een iets te zware autist, die op een gegeven moment ook zonder moeder kan komen te zitten...
En dan?
Vraag me af hoe lang dat man-child dan overleeft.
Nee, ik meen dit serieus.
quote:
Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:De broers en zusjes van het gehandicapte kind zullen altijd minder aandacht krijgen, daar is niet aan te onkomen, met een ernstig gehandicapt kind draait het hele gezin om dat kind.
Ik wil dat mijn gezin niet aandoen.[quote]
Dat snap ik zekers.
[quote]
Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef snakelady het volgende:Maar zal ook niet gebeuren aangezien mijn man gesteriliseerd is en er dus geen kindjes meer komen hier.

Zie je, zo kan het ook opgelost worden.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens