SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hier
En door!The remedy is the experience.![]()
Meteen mijn eigen vraag op de laatste pagina van het vorige topic opnieuw spammen:
Ik heb ná het lopen last van krakende voeten, vooral als ik een tijdje mijn voeten stil heb gehad. Het doet geen pijn, maar voelt alleen vreemd aan. Het lopen zelf gaat ook zonder pijn. Is dit iets om me zorgen over te maken?The remedy is the experience.![]()
Ik zou je een antwoord kunnen geven, maar aangezien ik er niet voor heb gestudeerd zou je je af kunnen vragen wat je er aan zou hebbenquote:Op donderdag 15 maart 2012 21:54 schreef Klonterpot het volgende:
Meteen mijn eigen vraag op de laatste pagina van het vorige topic opnieuw spammen:
Ik heb ná het lopen last van krakende voeten, vooral als ik een tijdje mijn voeten stil heb gehad. Het doet geen pijn, maar voelt alleen vreemd aan. Het lopen zelf gaat ook zonder pijn. Is dit iets om me zorgen over te maken?
F means you're fucked![]()
Dat is waar, maar wellicht zijn er ervaringsdeskundigenquote:Op donderdag 15 maart 2012 21:56 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou je een antwoord kunnen geven, maar aangezien ik er niet voor heb gestudeerd zou je je af kunnen vragen wat je er aan zou hebben
The remedy is the experience.![]()
Ik kraak ook weleens, maar dan is het de avond ervoor te laat en gezellig geweest...quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:00 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Dat is waar, maar wellicht zijn er ervaringsdeskundigen![]()
Maar gelukkig heb ik er verder ook geen ervaring mee. Ikzelf zou in zo'n geval erg op mijn gevoel af gaan. Als ik het idee heb dat het niet vertrouwd is zou ik er toch eens bij een fysio naar vragen.![]()
Misschien een sportfysio als het aanhoudt?quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:54 schreef Klonterpot het volgende:
Ik heb ná het lopen last van krakende voeten, vooral als ik een tijdje mijn voeten stil heb gehad. Het doet geen pijn, maar voelt alleen vreemd aan. Het lopen zelf gaat ook zonder pijn. Is dit iets om me zorgen over te maken?
Verder nog bedankt voor de nieuwe thread ...![]()
Bedoel je kraken als in knakkende gewrichten?
Dat heb ik ook best veel namelijk. M'n enkels knakken als een malle. En m'n heupen en knieën ook. Schijnt niets ernstigs te zijn, gewoon een soort luchtbubbeltjes tussen je kraakbeen ofzo.![]()
Heeft iemand hier ervaring met compressiekousen?Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later![]()
Mijn enkels en knieën knakken zo lang ik me kan herinneren. Nooit last van gehad. Maar nieuwe knakjes zijn toch anders, denk ik.![]()
6,75 erbij... mên wat is interval toch een lastig onderdeel...
vooral na een voetbaltraining, pfffffInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Bedankt voor het medeleven mbt de kuit.
De kuit deed vanaf de donderdag voor de CPC al raar en bij de finish was het spul stijf. Daar een fysio naar laten kijken en vandaag een massage. As woensdag ga ik shiatsu laten uitvoeren (mss icm sportmassage) en ook een afspraak maken met de fysio/podoloog.
Voor de rest denk ik dat ik de trainingsarbeid verder ga terugschroeven naar 2x kracht en 2x lopen. Hilversum cityrun ga ik maar skippen. En dan kijken hoe de Golden Tenloop zal gaan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo zomers vond ik het niet, vond het eigenlijk nog vrij koud
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.![]()
harder lopen :-Pquote:Op donderdag 15 maart 2012 23:39 schreef vandermar het volgende:
Zo zomers vond ik het niet, vond het eigenlijk nog vrij koudInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Is een mogelijkheidquote:Helaas valt die mogelijkheid ook wel van te voren uit te sluiten
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.![]()
Dat is jammer slacker. Die die ik namelijk wel :-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hij is op 22 april, maandje nog, zou de 10k gaan lopen daar, maar met m'n kuit weet ik niet of dat zo'n slim plan is. Al is er ook nog een 5k.. denk het nietquote:Op donderdag 15 maart 2012 23:51 schreef Jumparound het volgende:
Dat is jammer slacker. Die die ik namelijk wel :-)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Denk eerder de amateurlopers in SPTquote:Op donderdag 15 maart 2012 22:40 schreef LasTeR het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met compressiekousen?![]()
![]()
inderdaad, ik denk dat je daar een beter antwoord krijgt, al schijnt het wel herstellend en blesurrevoorkomend te werken.quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Goed om te lezen dat het geen kwaad kan, ik heb het alleen bij mijn grote tenen. Die knakken erg vaak en dat hoor je ookquote:Op donderdag 15 maart 2012 22:32 schreef mjk86 het volgende:
Bedoel je kraken als in knakkende gewrichten?
Schijnt niets ernstigs te zijn, gewoon een soort luchtbubbeltjes tussen je kraakbeen ofzo..
![]()
Niks om je zorgen over te maken, heel mijn lichaam kraakt aan alle kanten en er (nog) geen aanwijsbare blessure aan over gehouden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 07:46 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat het geen kwaad kan, ik heb het alleen bij mijn grote tenen. Die knakken erg vaak en dat hoor je ook.
![]()
Bedankt voor de reacties, ik ga het even héél goed in de gaten houden. Ik ben trouwens blij dat ik gisterochtend gelopen heb, en niet vanochtend aangezien het hier grafweer is.The remedy is the experience.![]()
Ik ben ook blij dat ik gisteren ben gaan lopen. Hoe kan het weer zo snel omslaan ?Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik kom ook even binnenvallen met een vraag. Ik ga ook soms hardlopen, maar wat ik nu heb komt niet door het hardlopen, maar ik denk dat jullie hier wel wat van weten.
Eergisteren ben ik geweest skeeleren en gisteren in de loop van de dag kreeg ik pijn aan mijn achillespees van mijn linkervoet. 's Avonds was het weer wat minder.
Vandaag had ik meteen met opstaan er al pijn aan en het is steeds erger geworden.
Weten jullie wat ik hiermee moet doen? Rust houden, of juist blijven bewegen? Bepaalde oefeningen?
Ik heb het idee dat het erger is geworden nu ik een tijdje stil achter mijn bureau heb gezeten.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Ik heb hier wat info gevonden over achillespeesontsteking. Maar je kan beter naar de dokter gaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:10 schreef Luxuria het volgende:
Ik kom ook even binnenvallen met een vraag. Ik ga ook soms hardlopen, maar wat ik nu heb komt niet door het hardlopen, maar ik denk dat jullie hier wel wat van weten.
Eergisteren ben ik geweest skeeleren en gisteren in de loop van de dag kreeg ik pijn aan mijn achillespees van mijn linkervoet. 's Avonds was het weer wat minder.
Vandaag had ik meteen met opstaan er al pijn aan en het is steeds erger geworden.
Weten jullie wat ik hiermee moet doen? Rust houden, of juist blijven bewegen? Bepaalde oefeningen?
Ik heb het idee dat het erger is geworden nu ik een tijdje stil achter mijn bureau heb gezeten.
http://hielspoorinfo.nl/voetklachten/28-achillespees-ontsteking#oorzaken-van-achillespeesontstekingIsn't it ironic, don't you think
Oke bedankt!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:13 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik heb hier wat info gevonden over achillespeesontsteking. Maar je kan beter naar de dokter gaan.
http://hielspoorinfo.nl/voetklachten/28-achillespees-ontsteking#oorzaken-van-achillespeesontsteking
Ik hoop niet dat het een ontsteking is, ik ging er vanuit dat het binnen een paar dagen wel over zou zijn..All she wants and needs is just a little taste..![]()
Laat maar
[ Bericht 69% gewijzigd door Luxuria op 16-03-2012 11:28:27 ]All she wants and needs is just a little taste..![]()
In het Gooi is het prachtig zonnig weer. Net gelopen, training 1 van C25Kquote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:58 schreef jcdragon het volgende:
Ik ben ook blij dat ik gisteren ben gaan lopen. Hoe kan het weer zo snel omslaan ?
(Couch to 5 km, is een intervalschema, zijn ook apps van).
Heb me in een vlaag van verstandsverbijstering opgegeven voor de fundarun op 11 mei. Als ik me heel nauw aan het C25K-schema hou kan ik op 15 mei 5 km lopen. Maarja, hoe snel zou ik dan gaan. Ik weet van een paar jaar terug dat ik het half uur maar krap aan haalde...![]()
dat is toch niet slecht? En een hele prestatie op zich!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
In het Gooi is het prachtig zonnig weer. Net gelopen, training 1 van C25K
(Couch to 5 km, is een intervalschema, zijn ook apps van).
Heb me in een vlaag van verstandsverbijstering opgegeven voor de fundarun op 11 mei. Als ik me heel nauw aan het C25K-schema hou kan ik op 15 mei 5 km lopen. Maarja, hoe snel zou ik dan gaan. Ik weet van een paar jaar terug dat ik het half uur maar krap aan haalde...
Waar loop je in het gooi? Ik vind hey eet heerlijk lopen! (omgeving bussum, hilversum, blaricum)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Kan komen door je kuiten. Mijn blessure is ook onstaan door een pijnlijke achillesspees. Neem rust, niet lopen, kuiten versterken en langzaam opbouwen. En een fysio inschakelen is ook handig.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:10 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb het idee dat het erger is geworden nu ik een tijdje stil achter mijn bureau heb gezeten.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Is het erg om met Evy gewoon om de dag te lopen in plaats van drie keer per week? Als je om de dag loopt, loop je namelijk de ene week drie keer per week en de andere week vier keer. Zal wel mee vallen toch?I reject reality and substitute my own![]()
ja dat kan wel, met beleidquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:04 schreef CindieY het volgende:
Is het erg om met Evy gewoon om de dag te lopen in plaats van drie keer per week? Als je om de dag loopt, loop je namelijk de ene week drie keer per week en de andere week vier keer. Zal wel mee vallen toch?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Probeer het zou ik zeggen. Wel een stapje terug doen als je pijntjes krijgt die niet afgedaan kan worden als spierpijn...Heb mezelf strak gehouden aan 3x/week maar ja, ben dan ook geen 20 meer ( of zelfs 30...of 40...)quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:04 schreef CindieY het volgende:
Is het erg om met Evy gewoon om de dag te lopen in plaats van drie keer per week? Als je om de dag loopt, loop je namelijk de ene week drie keer per week en de andere week vier keer. Zal wel mee vallen toch?![]()
quote:Dank beiden. Pijntjes zal ik op letten, ik heb hier de waarschuwingen al vaak gelezen en ook een vriendin van me herhaalt dat ook altijd, dus dat heb ik goed in m'n achterhoofd. Vooralsnog helemaal nergens last van, ik heb zojuist les 6 afgerond en ik merk tot nu toe alleen maar de positieve effecten: conditie gaat met sprongen vooruit en ik word er ook lekker wakker van (was vanochtend nogal gaar, want alcohol gisteravond) en ik voel me ook een stuk gezonder. En dat na nog 'maar' les 6. Ik ben happyquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:15 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Probeer het zou ik zeggen. Wel een stapje terug doen als je pijntjes krijgt die niet afgedaan kan worden als spierpijn...Heb mezelf strak gehouden aan 3x/week maar ja, ben dan ook geen 20 meer ( of zelfs 30...of 40...)
I reject reality and substitute my own![]()
Hi Cindie,
ik was ook begonnen en toen ik eenmaal bezig was leek het wel mee te vallen die belasting. Kreeg toen een blessure ( niet van 't hardlopen) die 3mnd duurde. Wilde verloren tijd inhalen met als resultaat een zeer pijnlijke kuit. Gelukkig net op tijd ingegrepen.
Nu hou ik me maar braaf aan het schema dat ik heb. Mijn advies is om ook de intensiteit van de trainingen in de gaten te houden dus braaf doen wat er gezegd wordt...
Succes verder ennuh... hardstikke goed dat je bent begonnen!![]()
klopt wat je aangeeft, maar we hebben het nu over gemiddeld een halve les extra per weekquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:49 schreef Liesje68 het volgende:
Hi Cindie,
ik was ook begonnen en toen ik eenmaal bezig was leek het wel mee te vallen die belasting. Kreeg toen een blessure ( niet van 't hardlopen) die 3mnd duurde. Wilde verloren tijd inhalen met als resultaat een zeer pijnlijke kuit. Gelukkig net op tijd ingegrepen.
Nu hou ik me maar braaf aan het schema dat ik heb. Mijn advies is om ook de intensiteit van de trainingen in de gaten te houden dus braaf doen wat er gezegd wordt...
Succes verder ennuh... hardstikke goed dat je bent begonnen!
Ecosia
ik moet nog steeds lachen om mn endomondo map
http://www.endomondo.com/workouts/42506041
het is ook wel duidelijk dat het uitstapje naar het veld met gewoon gras geen succes was ;-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Haha!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:20 schreef Jumparound het volgende:
het is ook wel duidelijk dat het uitstapje naar het veld met gewoon gras geen succes was ;-)
Heb je rondjes gelopen alsmaar? Ziet er inderdaad komisch uit!
Ik heb vandaag weer gelopen, en weer een record qua loopafstand en qua "weekloopafstand". Hiephoi!
Les 8 evy![]()
Lolquote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:20 schreef Jumparound het volgende:
het is ook wel duidelijk dat het uitstapje naar het veld met gewoon gras geen succes was ;-). Net een kleutertekening
.
Niet meer actief op Fok!![]()
Ik ga zondag weer. Net tegen m'n vader gezegd welke route ik ging doen. "Dat is wel 20 km hoor!" "Ik heb het uitgetekend en volgens mij niet" Naja, we zullen zien.
Vandaag niet gefietst, morgen niet lopen of fietsen... alsof ik verlet heb
Zondag gaan we weer voor de 10.![]()
Mooi filmpje once more:
http://vimeo.com/user8130849/perfectrunnerIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik moet Endomondo en runkeeper weer eens met elkaar syncenis er geen makkelijker manier dan alles opnieuw handmatig in te voeren?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Viking84, jij hebt toch een aantal weken geleden de Nike free aangeschaft? Hoe gaat het lopen daarop? Kun je een beetje wennen?
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.![]()
![]()
Ik 'spijbel' vandaag![]()
Had vanmorgen een best pijnlijke schouder (heb al maanden een geïrriteerde biceps-pees en de ene keer doet dat meer pijn dan de andere) en m'n kuit was flink 'aanwezig' vanmorgen. Had nog even bedacht om vanavond dan te lopen, maar na het knippen van zoonlief toch maar lekker alle kriebelhaartjes in m'n kleren weggedouched![]()
Zondag weer(morgen werken, dus dan zit het er ff niet in)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
nog niet op gelopenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:30 schreef suzie1977 het volgende:
Viking84, jij hebt toch een aantal weken geleden de Nike free aangeschaft? Hoe gaat het lopen daarop? Kun je een beetje wennen?
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.moet dan een stapje terugdoen en ik ga net zo lekker
. En eigenlijk wil ik ff een clinic afwachten.
Hmm, nog 'ff' 80 minuten...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Zware bevalling ?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:39 schreef motorbloempje het volgende:
5 eruit weten te persen; niet van harte...zien of het zondag beter gaat!
Loop ze op zondag!
Isn't it ironic, don't you think
Ik kan niet wachten tot morgen om weer te lopen. Twee dagen thuis stilgezeten en ik ben in staat om me helemaal vol te vreten en suf te roken. Morgen week 5 van Evy
The remedy is the experience.![]()
zo, beetje door hilversum cruizen, chickies eruit lopen. de lekkere lucht van een joint opsnuiven... Het was weer heerlijk buiten ;-)
http://www.endomondo.com/workouts/42670507Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
vanmiddag heerlijk gelopen (ondanks het zeurende probleem met mijn knie), rustig rondje van 7km
Heerlijk nazomerzonnetje, warme wind, de hond mee, en de geur van de herfst al in de lucht.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga straks. Wilde eigenlijk morgen maar vanochtendis het iig droog en vandaag waait het minder hard. En aangezien ik op de open vlakte in Friesland loop ... neem mueslirepen mee trouwens. Niet ideaal,wel beter dan nietskan zo'n ding tijdens het lopen rustig een halfuur in mn mond houden
hoeveel staat er op het programma Viking, 15?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga straks naar de tweede les van m'n Start to Run klasjeergens voelt het een beetje stom, na zondag de CPC gelopen te hebben. Maar ik ga ook vooral voor de looptechnieken, ik merk nu al dat ik er veel aan heb
en het is wel gezellig, met die mensen lopen
En misschien ga ik morgen nog wel een keertje. Ik kwam namelijk dit tegen: http://www.rondjenederland.com/Gewoon bij mij in de stad. Even afhankelijk van hoe het weer morgen is en of ik zin in, misschien rij ik er wel even heen voor een rondje rennen!
Of 20kmquote:Op zaterdag 17 maart 2012 07:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
hoeveel staat er op het programma Viking, 15?ligt eraan of pa gelijk had
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Vandaag 4.5km gejogged/hardgelopen. Kon eerst niet vinden waar ik mijn route kon meten (het aantal km), maar kwam op http://runnermaps.nl/ uit; handig!![]()
![]()
Net terug, en voor het eerst 10 km gelopenEn ondanks een klein stukje te hebben gewandeld toch in 58:30. Nooit gedacht dat het me ooit zou lukken
Wel een blaar nu maar mijn dag kan niet meer stuk !
![]()
Ik heb gelezen dat als je Endomondo update, dat dan je hele history weg is.
Is dat zo?
All she wants and needs is just a little taste..![]()
Uit je telefoon wel, niet van de website daar blijft alles gewoon bewaard.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:30 schreef Luxuria het volgende:
Is dat zo?![]()
Ja! Nogal! M'n benen waren als lood en m'n ademhaling was echt 'all over the place'quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:07 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Zware bevalling ?Loop ze op zondag!
Terwijl ik écht niet heb stilgezeten de afgelopen week
Ja doei.![]()
Zo, 15 km gedaan. 7 sec/km langzamer dan ik minimaal had gewild, maar soit, ik heb fijn gelopen. Had eigenlijk 16,5 willen doen, maar na 14,5 kreeg ik zo'n steek dat ik met moeite de 15 km kon volbrengen. Strompelend de finish over, zeg maar
.
Wel lastig: ik liep langs de landerijen en daar heb je een weggetje dat schuin afloopt. Vonden m'n enkels niet heel fijn. Dus ik heb afwisselend links en rechts gelopen om beide kanten evenveel te belasten. Over een week of 3 ga ik hier 17,5 km doen en dat is dan de laatste stap voor de 21.
Heerlijk weer hier, trouwens!.
Lekker bezig !quote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:22 schreef Viking84 het volgende:
Zo, 15 km gedaan. 7 sec/km langzamer dan ik minimaal had gewild, maar soit, ik heb fijn gelopen. Had eigenlijk 16,5 willen doen, maar na 14,5 kreeg ik zo'n steek dat ik met moeite de 15 km kon volbrengen. Strompelend de finish over, zeg maar
.
Wel lastig: ik liep langs de landerijen en daar heb je een weggetje dat schuin afloopt. Vonden m'n enkels niet heel fijn. Dus ik heb afwisselend links en rechts gelopen om beide kanten evenveel te belasten. Over een week of 3 ga ik hier 17,5 km doen en dat is dan de laatste stap voor de 21.
En die 7 seconde maakt niet zo heel veel uit toch.
Hier heb je ook veel van die 'holle' weggetjes is idd erg vervelend lopen.![]()
Ik wil vandaag weer beginnen met lopen. Nu ben ik op zoek naar een programmaatje waarin ik makkelijk mijn trainingstijden kan invoeren, en ondertussen mijn eigen muziek luisteren. Zodat ik niet elke minuut op mijn horloge hoef te kijken 'of ik al moet wandelen'.
Ik hoorde dat runkeeper geschikt is. Maar hoe werkt dat? Kan ik in mijn pc een training maken en dat dan naar mijn telefoon (Samsung galaxy gio) overzetten via usb ofzo? Of moet alles op mijn telefoon? /geen verstand van smartphones. En heeft dat internet nodig? (want dat heb ik thuis niet, ik maak alleen gebruik van wifi)Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)![]()
15 kmmet een gemiddelde 10.8 km in het uur.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Netjes, dat tempo hou ik momenteel zelf ook aan.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:16 schreef uniekhoorn het volgende:
15 kmmet een gemiddelde 10.8 km in het uur.
![]()
![]()
Je kunt Runkeeper als app op je telefoon installeren. Vervolgens kun je op je telefoon een trainingsschema invoeren. Schema's vind je wel in de op. Ik gebruik zelf afwisselend Runkeeper en de app GetRunning, dat is een voorgeprogrammeerd schema waarmee je naar de 5 km werkt. Daar zit een fijne voice-over bij en het schema is al voor je uitgestippeld qua datum.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:10 schreef Chicolate het volgende:
Ik wil vandaag weer beginnen met lopen. Nu ben ik op zoek naar een programmaatje waarin ik makkelijk mijn trainingstijden kan invoeren, en ondertussen mijn eigen muziek luisteren. Zodat ik niet elke minuut op mijn horloge hoef te kijken 'of ik al moet wandelen'.
Ik hoorde dat runkeeper geschikt is. Maar hoe werkt dat? Kan ik in mijn pc een training maken en dat dan naar mijn telefoon (Samsung galaxy gio) overzetten via usb ofzo? Of moet alles op mijn telefoon? /geen verstand van smartphones. En heeft dat internet nodig? (want dat heb ik thuis niet, ik maak alleen gebruik van wifi)![]()
Ik had ook willen lopen vandaag, maar kan helaas niet, want vrouwlief is werken. Nu moet ik morgen. Volgens mij is het heerlijk loopweer nu.![]()
Internet is niet nodig voor Runkeeper. Dat dacht ik eerst ook, dus liet ik em over het internet lopen, maar kan ook op alleen gps, gelukkigquote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:10 schreef Chicolate het volgende:
Ik hoorde dat runkeeper geschikt is. Maar hoe werkt dat? Kan ik in mijn pc een training maken en dat dan naar mijn telefoon (Samsung galaxy gio) overzetten via usb ofzo? Of moet alles op mijn telefoon? /geen verstand van smartphones. En heeft dat internet nodig? (want dat heb ik thuis niet, ik maak alleen gebruik van wifi)![]()
![]()
Zooo mijn tweede les met het Start to Run klasje zit eropalleen, doe je mee voor je looptechniek, krijg je als commentaar "heel mooi!"
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ha ha! Volgende keer weer?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Zooo mijn tweede les met het Start to Run klasje zit eropalleen, doe je mee voor je looptechniek, krijg je als commentaar "heel mooi!"
![]()
Zo, de kop is er dan eindelijk af. Reeuwijkse Plassenloop 10 km binnen doelstelling volbrachtUiteindelijk uitgekomen op een 52:38
Binnen 3km tot 7 km heel constant 5:18/km kunnen lopen, helaas ietsjes moeten laten gaan vanaf 7,5 km.
Toch, voor een eerste keer 10km lopen ben ik niet ontevredenDoelstelling was een uur, dus ruim binnen tijd
![]()
![]()
Ja hoor, ik ga volgende keer gewoon weer mee. Nog 4 lessen, dat komt wel goed. En ik leer vast nog wel meer nieuwe dingenquote:Het was dus toch 15km, en geen 20km, zoals je pa zeiquote:Op zaterdag 17 maart 2012 12:22 schreef Viking84 het volgende:
.
Vanochtend weer gelopen, op het einde wel echt last van mijn milt (denk ik althans, rechts onder mijn ribben ongeveer)
les 9 evy![]()
Waar heb je dat gehoord? It aint so nml.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:30 schreef Luxuria het volgende:
Is dat zo?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
6.3KM in uur moet wel lukkenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:15 schreef DefinitionX het volgende:
Nieuwe route gemaakt: 6.3km. Hopelijk kan ik dat binnen een uur doen.Das net een tikkie harder dan behoorlijk door wandelen.
![]()
Lol, ben een beginner dus weet niet echt wat de standaard is.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
6.3KM in uur moet wel lukkenDas net een tikkie harder dan behoorlijk door wandelen.
![]()
Gewoon wandelen is ongeveer 5KM in een uur. Stevig door stappen ongeveer 6KM per uur. En hardlopen ergens tussen de 8 en 11KM in uur voor prutsers zoals ons. Beetje amateur loper haalt wel 12 tot 15KM per uur.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:19 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Lol, ben een beginner dus weet niet echt wat de standaard is.![]()
Whahaha, dan mag ik wel wat harder joggen. Vandaag rustig gejogged 7.7 km/u. Zal kijken of ik de 10km per uur haal morgen. Was wel om 7 uur 's ochtends toen ik ging hardlopen vandaag.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gewoon wandelen is ongeveer 5KM in een uur. Stevig door stappen ongeveer 6KM per uur. En hardlopen ergens tussen de 8 en 11KM in uur voor prutsers zoals ons. Beetje amateur loper haalt wel 12 tot 15KM per uur.![]()
Als je een beginner bent is snelheid nog niet zo belangrijk he
15 in een training is wel heel snel hoorquote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gewoon wandelen is ongeveer 5KM in een uur. Stevig door stappen ongeveer 6KM per uur. En hardlopen ergens tussen de 8 en 11KM in uur voor prutsers zoals ons. Beetje amateur loper haalt wel 12 tot 15KM per uur.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
Hij zegt nergens training, maar 4 min/km is 15 km/h en 2:48 op een marathon, volgens mij kunnen mensen dat wel rennen als ze amateur zijn. Ken wel enkele die dat tempo momenteel lopen..quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:36 schreef The_Hives het volgende:
[..]
15 in een training is wel heel snel hoorIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
hij traint zelf 10,8 en heeft het voor beginners over een snelheid tussen 8 en 11km per uur. Nou dat is dus geen wedstrijdtempo.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hij zegt nergens training, maar 4 min/km is 15 km/h en 2:48 op een marathon, volgens mij kunnen mensen dat wel rennen als ze amateur zijn. Ken wel enkele die dat tempo momenteel lopen..
Ik loop in een wedstrijd ook 15, maar in de training echt niet.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
http://www.sportersvoeding.nl/energie-gel/proefpakket-gels.html Dit van de week maar eens bestellen. Ik vond de mueslirepen toch niet zo, want ik verslikte me erin en toen bleef een stukje op een heel irritante plek zitten.
Wat zeur je nouquote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hij traint zelf 10,8 en heeft het voor beginners over een snelheid tussen 8 en 11km per uur. Nou dat is dus geen wedstrijdtempo.
Ik loop in een wedstrijd ook 15, maar in de training echt niet.Ik heb het toch over tussen de 12 en 15KM voor amateurlopers?
![]()
laat maar
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
Daar had ik vorige week naar zitten kijken. Uiteindelijk bijna hetzelfde spul via een andere site gekocht (omdat ik daar ook gelijk een gordel kon bestellen), was ook ietsjes goedkoper, al scheelt dat haast niks.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:34 schreef Viking84 het volgende:
http://www.sportersvoeding.nl/energie-gel/proefpakket-gels.html Dit van de week maar eens bestellen. Ik vond de mueslirepen toch niet zo, want ik verslikte me erin en toen bleef een stukje op een heel irritante plek zitten.
http://www.sportvoedingwebshop.com/energy-gels-c-35.html
http://www.sportvoedingwe(...)-flesjes-p-1222.html
Het was ook al heel snel binnen! Ook fijn: via machtiging betalen (soms ben ik gewoon te lui om te gaan internetbankieren).
De gordel had ik leeg al uitgeprobeerd, maar bij mij schuift het naar boven, naar mijn taille. Hoort dat daar?
Morgen ga ik het vullen, oh shit.... sportdrank vergeten.Dan maar alleen wat gel.
Zit wel te denken hoe ik dat met die lege gelverpakkingen moet doen... wordt een smeerboel als ik dat terugstop.![]()
Kom je geen prullenbakken tegen onderweg?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daar had ik vorige week naar zitten kijken. Uiteindelijk bijna hetzelfde spul via een andere site gekocht (omdat ik daar ook gelijk een gordel kon bestellen), was ook ietsjes goedkoper, al scheelt dat haast niks.
http://www.sportvoedingwebshop.com/energy-gels-c-35.html
http://www.sportvoedingwe(...)-flesjes-p-1222.html
Het was ook al heel snel binnen! Ook fijn: via machtiging betalen (soms ben ik gewoon te lui om te gaan internetbankieren).
De gordel had ik leeg al uitgeprobeerd, maar bij mij schuift het naar boven, naar mijn taille. Hoort dat daar?
Morgen ga ik het vullen, oh shit.... sportdrank vergeten.Dan maar alleen wat gel.
Zit wel te denken hoe ik dat met die lege gelverpakkingen moet doen... wordt een smeerboel als ik dat terugstop.
En heb je al gels uitgeprobeerd? En wat is je ervaring?.
De gordel zit bij mij gewoon om m'n heupen. Verschuift wel ietsje als ik water pak en terugstop, maar dan duw ik hem weer terug.Niet meer actief op Fok!![]()
Ik heb zo'n runningbelt met 4 flesjes bij de intersport voor 15 euro gekocht, 5 euro goedkoper dan op de site dus.
Gels, ik ben sceptisch het is duur dat is het enige ben ik van mening!
Goede prestaties hier weer trouwens, super!!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Jij, maar er zijn zat mensen die harder gaan tijdens een training. IMO heeft Swets gewoon gelijk. Plus een training op 15kmh kan best, ook voor jou. Je moet het alleen niet altijd doen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hij traint zelf 10,8 en heeft het voor beginners over een snelheid tussen 8 en 11km per uur. Nou dat is dus geen wedstrijdtempo.
Ik loop in een wedstrijd ook 15, maar in de training echt niet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Gebruik soms gels op de fiets, maar vind dat absoluut niet te doen. Een plakkerige mond en niet weg te krijgen. Houd het liever bij fruitrepen, rustig kauwend is dat beter weg te krijgen dan die gels.![]()
Ik heb een gordel met een bidon erin. Ding werkt prima, en ik kan er lekker mee lopen. Alleen die bidon lekt als de ziekte... En wat ik ook doe, niks helpt
Goed, om je gelijk te geven, ik ging dan inderdaad van lange afstanden uit.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Jij, maar er zijn zat mensen die harder gaan tijdens een training. IMO heeft Swets gewoon gelijk. Plus een training op 15kmh kan best, ook voor jou. Je moet het alleen niet altijd doen.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
De isostargels zijn op zich wel lekker (appel en perzik geprobeerd, appel won), maar hebben harde stukjes erin en dat staat mij bijzonder tegen. Ik ga eens op zoek naar gels die dat niet hebben. Ik wil gewoon pulp naar binnenharken en geen vieze stukjes moeten kauwen voordat ik kan slikken.
Van de repen is de isostar cereal smaak het lekkerste (echt lekker lekker, niet okay, hij is te eten lekker). Alleen die gebruik ik voornamelijk na een training om snel wat te eten als ik onderweg ben.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je hoeft me echt geen gelijk te geven hoor, agree to disagree is ook een optie. In mijn trainingsweken ga ik namelijk ook x% van de te lopen afstand op voluit om te kijken waar ik sta.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:02 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Goed, om je gelijk te geven, ik ging dan inderdaad van lange afstanden uit.
En toch bedankt voor het gelijk geven
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wat zit er MEER in zo'n reep isostar dan in een b.v. balisto of een snicker?
Mijn mening: het is en blijft marketingNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Persoonlijk deel ik die mening ook... Toen Snickers op de markt werd gezet, werd het ook gebracht als een energiebom voor tijdens inspanning (lang geleden)[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Persoonlijk deel ik die mening ook... Toen Snickers op de markt werd gezet, werd het ook gebracht als een energiebom voor tijdens inspanning (lang geleden).
Misschien is het wel marketing, maar Balisto en Snickers zijn (volgens mij) nooit bedoeld geweest als sportvoeding, die gels wel. Dat maakt de samenstelling vd producten wel anders.Niet meer actief op Fok!![]()
"Een vuist vol pinda's voor stevige trek"quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Persoonlijk deel ik die mening ook... Toen Snickers op de markt werd gezet, werd het ook gebracht als een energiebom voor tijdens inspanning (lang geleden)![]()
Nee, morgen loop ik in de polder. Op mijn korte route wel, maar dan is het niet nodig.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:55 schreef Viking84 het volgende:
Kom je geen prullenbakken tegen onderweg?Ik heb vorige week de Powerbar gel vanille geprobeerd. Het zat al ruim een uur in het zakje van mijn tight, dus echt fris was het niet. Het viel me op dat het zo ontzettend zoet was.quote:En heb je al gels uitgeprobeerd? En wat is je ervaring?.
Maar de overheersende smaak was daarna opvallend snel weg. En het plakte ook niet, dat kan ik dan wel weer beheerst naar binnen werken.
Nu heb ik allerlei fruitsmaakjes.![]()
Het belangrijkste: ik had niet echt het gevoel dat het werkte. Maar misschien was ik zonder gel wel veel trager geweest.Nieuwe kopen?quote:
De Powerbar hebben dat niet, denk ik. Ik heb alleen de vanille gehad.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:03 schreef slacker_nl het volgende:
De isostargels zijn op zich wel lekker (appel en perzik geprobeerd, appel won), maar hebben harde stukjes erin en dat staat mij bijzonder tegen. Ik ga eens op zoek naar gels die dat niet hebben.en.
De Isostar gels zijn zo reusachtig! Past niet in mijn gordeltje.![]()
Tip trouwens voor mensen die wel eens last van steken hebben tijdens het lopen: trek je buik een paar keer in tijdens het lopen, dan gaat het weg. Heeft bij mij nu twee keer gewerkt bij een lichte steek. Tijdens de laatste zware steek aan het eind hielp het niet, helaas
.
Zoiets zeiden ze toen ook ja, in combinatie met sportende mensen die dan zo'n ding opaten. Dat is natuurlijk ook marketing geweest.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Een vuist vol pinda's voor stevige trek"Die precieze voorbeelden (Balisto en Snickers an sich) zijn misschien een beetje ongelukkig, maar ik vraag me dan wel af wat een doorsnee mueslireep dan onderscheid van een "echte" sportreep. (lees, ik ga de ingredienten eens een keer vergelijkenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:10 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Misschien is het wel marketing, maar Balisto en Snickers zijn (volgens mij) nooit bedoeld geweest als sportvoeding, die gels wel. Dat maakt de samenstelling vd producten wel anders.)
Er zal niks anders opzitten... Maar ik vind het zo zonde...quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zet je bevindingen hier maar neer danquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zoiets zeiden ze toen ook ja, in combinatie met sportende mensen die dan zo'n ding opaten. Dat is natuurlijk ook marketing geweest.
[..]
Die precieze voorbeelden (Balisto en Snickers an sich) zijn misschien een beetje ongelukkig, maar ik vraag me dan wel af wat een doorsnee mueslireep dan onderscheid van een "echte" sportreep. (lees, ik ga de ingredienten eens een keer vergelijken)
. Iets met een wiel en opnieuw uitvinden
.
Ik ga eens een route uitzoeken voor over 3 weken.
Dat merkte ik ook toen ik net startte met hardlopen. Ik adem nu altijd diep in en uit via mijn buik. Als ik dat even vergeet heb ik een 'steek' te pakken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Viking84 het volgende:
Tip trouwens voor mensen die wel eens last van steken hebben tijdens het lopen: trek je buik een paar keer in tijdens het lopen, dan gaat het weg.![]()
Volgens mij loop je dan gewoon te hardquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Viking84 het volgende:
Tip trouwens voor mensen die wel eens last van steken hebben tijdens het lopen: trek je buik een paar keer in tijdens het lopen, dan gaat het weg. Heeft bij mij nu twee keer gewerkt bij een lichte steek. Tijdens de laatste zware steek aan het eind hielp het niet, helaas
.
![]()
![]()
In een snoepreep zit denk ik wat minder complexe koolhydraten dan in een snickers en/of balisto.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat zit er MEER in zo'n reep isostar dan in een b.v. balisto of een snicker?
Mijn mening: het is en blijft marketingquote:Suiker, Pinda, Glucosesiroop, Magere melkpoeder, Cacaoboter, Plantaardig vet, Cacaomassa, Lactose, Botervet, Gedemineraliseerde weipoeder verkregen mbv dierlijk stremsel, Gehard plantaardig vet, Zout, Sojalecithine (E322 uit soja), Kippenei-eiwit, Gehydroliseerd melkeiwit, Aroma
Bron: http://www.goedgeweten.be/producten/masterfoods/snickers/quote:Gedroogd fruit 16,3% (abrikoos, pruim, dextrose, appel, zetmeel), rijstballetjes 15% (rijst, haver, suiker, moutsiroop), graanvlokken 13,7% (tarwe, gerst, rogge, haver), suiker, maltodextrine, gehydrogeneerd en niet gehydrogeneerd palmvet en palmpittenvet, maïszetmeel 6,1%, fructose in poeder, melkpoederproduct (magere melk, melkwei, melkproteïnes, lactose), rijstmeel 2,6%, honing, humectant: glycerol, natuurlijk aroma, dextrose, emulgator: soja- en koolzaadlecithine, vitamines (B1, B2, B6, C, E, PP), zuurteregelaar: citroenzuur, bewaarmiddel: zwaveldioxide
Bron: http://www.isostar.nl/9-23265-Fiche-produit.php?id=8In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mwa, meer gewoon een soort van kijken waar het verschil dan precies zit. Ik ga geen nieuw product verzinnen of zo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zet je bevindingen hier maar neer dan. Iets met een wiel en opnieuw uitvinden
.
Nee, precies dat bedoel ik...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die precieze voorbeelden (Balisto en Snickers an sich) zijn misschien een beetje ongelukkig, maar ik vraag me dan wel af wat een doorsnee mueslireep dan onderscheid van een "echte" sportreep. (lees, ik ga de ingredienten eens een keer vergelijken)
Je kan ook time-out volkoren koekjes eten, die zijn ook 'gezond'
of 'volkoren snelle jelle'
Voedingswaardes vergelijken is de enige manier en ik weet zeker dat er in de SPORTbars evenveel suikers/honing zitten als andere snacksNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Dat kan, of het eten viel niet zo goed (hoewel ik 1,5 uur heb gewacht). Maar even iets langzamer lopen wil ook wel eens helpen idd. Maar soms zijn de steken té erg en kun je alleen maar stoppen. Ik heb de laatste 200 meter op pure wilskracht gelopen, kwam bijna niet meer vooruit. Vandaag liep ik niet harder dan anders, dus vreemd dat ik een steek kreeg.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij loop je dan gewoon te hardNiet meer actief op Fok!![]()
Zie niet veel verschil, behalve dan dat chocolade gezonde en lekker isquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In een snoepreep zit denk ik wat minder complexe koolhydraten dan in een snickers en/of balisto.
[..]
[..]
Gedroogd fruit is ook alleen maar suikerNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Snickers bevat wel meer calorieën dan een mueslireep. En ook meer dan een energiegel, denk ik.Niet meer actief op Fok!![]()
Hoeft niet. Ik heb dat bijvoorbeeld dus als ik mijn ademhaling te oppervlakkig houd, en daarna weer diep moet gaan (bij afdaling bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij loop je dan gewoon te hard
Ik moet er trouwens niet aan denken om tijdens het rennen een mueslireep of ontbijtkoek naar binnen te moeten werken. Droge mond en zo....![]()
Ach, iedereen moet gewoon doen en eten wat hem/haar goed lijkt. Ik zou bv nooit een mueslireep weg kunnen krijgen tijdens het hardlopen.
Morgen bij m'n ouders lopen![]()
![]()
Ik eet niet tijdens lopen, wel water drinken maar je kan ook een flesje vullen met water/sinaasappelsap/citroensap en een snufje zout.
Dan heb je eigen energie drankjeNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Voedingswaardes:
Snickers:
100g 50g
Energie (kJ) 2108 1054
Energie (kcal) 504 252
Eiwit (g) 9.5 4.8
Koolhydraat (g) 55.5 27.8
waarvan suikers (g) 47.9 24
Vet (g) 26.9 13.4
waarvan verzadigd (g) 9 4.5
Vezel (g) 1.2 0.6
Natrium (g) 0.23 0.11
Voor 100 g bruto product Voor 1 reep gebruiksklaar product (40 g)
gehalte % ADH* gehalte % ADH*
Energiewaarde (kcal) 392 - 157 -
Energiewaarde (kJ) 1653 - 662 -
Eiwitten (g) 5,4 - 2,2 -
Koolhydraten (g) 72,3 - 28,9 -
Vetten (g) 9,2 - 3,7 -
Vitamine E (mg) 5 50% 2 20%
Vitamine C (mg) 30 50% 12 20%
Vitamine B1 (mg) 0,7 50% 0,28 20%
Vitamine B2 (mg) 0,8 50% 0,32 20%
Vitamine PP (mg) 9 50% 3,6 20%
Vitamine B6 (mg) 1 50% 0,4 20%
Snickers bevat meer eitwitten, meer vet, minder koolhydraten. Vet verminderd overigens wel de opname van eiwitten dus dat heft elkaar (denk ik) op. Krijg je een stoot vitamines binnen met isostar en niet bij de snickers (of ze moeten dat erbij gaan vermelden, maar gok dat het eea mini-minimaal is). Ik koop iig de Isostar repen, ze zijn misschien iets duurder, maar ook vele malen lekkerder dan Snickers of Mars (behalve de ice varianten, daarvan heerst de Snickers en de Bounty). Bounty.. oe, nomnomnom.
Please note: 1 gram vet is 9kcal, zowel voor eiwitten als koolhydraten geldt: 1 gram is 4kcal.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Slacker, ik zeg ook maar wat.. Ik ben best wel een beetje zuinig met dit soort dingen en ik kan mij dood ergeren aan mensen die er doelloos van uitgaan dat iets duurs en iets met 'sport' , veel beter is.
Er zijn mensen, heel veel mensen die willen afvallen en dan gaan wandelen maar toch bij het wandelen 1 liter AA drink wegklokken omdat het 'gezond' is.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Als jullie je nou om dat soort dingen druk maken, hou ik het wel gewoon bij mn ene been voor mn andere been zetten....goed?F means you're fucked![]()
Dat kan wel dat je maar wat zegt, maar ik heb het even opgezocht, nu kan je zelf de cijfers vergelijken. Je moet zelf bepalen wat je uiteindelijk met de cijfers doetquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Slacker, ik zeg ook maar wat.. Ik ben best wel een beetje zuinig met dit soort dingen en ik kan mij dood ergeren aan mensen die er doelloos van uitgaan dat iets duurs en iets met 'sport' , veel beter is.
Er zijn mensen, heel veel mensen die willen afvallen en dan gaan wandelen maar toch bij het wandelen 1 liter AA drink wegklokken omdat het 'gezond' is.
Overigens is er niks mis mee om te gaan wandelen en AA drink naar binnen te harken, je moet je koolhydraten, zouten ed ook aanvullen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vooral blijven doen, je kan het ook andersom doen, goed voor de afwisseling (serieus, is op zich een best goede oefening).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:33 schreef YUR het volgende:
Als jullie je nou om dat soort dingen druk maken, hou ik het wel gewoon bij mn ene been voor mn andere been zetten....goed?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zal het morgen eens proberen met mn andere been voor mn enequote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vooral blijven doen, je kan het ook andersom doen, goed voor de afwisseling (serieus, is op zich een best goede oefening).
Nu nog steeds hoor wat snickers betreft. Als ik het zo lees zit er wel veel kcal in zon gelletje. Een 100 gram puur fruitmoesje heeft net een vijfde daarvan.![]()
Iemand verstand van hardloopsokken hier ? Na de 10 km van vanmorgen last van een blaar, tijdje terug ook last van een blaar op de zelfde plek gehad.... heb een beetje het id dat als ik wat langer loop ik er last van ga krijgen (waarschijnlijk door zweet ?) Heb vorig jaar eens hardloopsokken bij de lidl gekocht maar die helpen dus niet echt...
Iemand hier die ook last had van blaren en waarbij hardloopsokken echt hielpen ?![]()
Ik heb hardloopsokken en sporttape en nog steeds blarenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:42 schreef Dynamic83 het volgende:
Iemand verstand van hardloopsokken hier ? Na de 10 km van vanmorgen last van een blaar, tijdje terug ook last van een blaar op de zelfde plek gehad.... heb een beetje het id dat als ik wat langer loop ik er last van ga krijgen (waarschijnlijk door zweet ?) Heb vorig jaar eens hardloopsokken bij de lidl gekocht maar die helpen dus niet echt...
Iemand hier die ook last had van blaren en waarbij hardloopsokken echt hielpen ?.
Overigens worden mijn voeten er niet mooier op, met al dat hardlopen.
Hmm ok... naja dan moet ik misschien maar niet niet zo zeuren, als ik zie hoeveel jij loopt en dat dus doet op blarenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb hardloopsokken en sporttape en nog steeds blaren.
Overigens worden mijn voeten er niet mooier op, met al dat hardlopen.
![]()
![]()
Bij mij helpt het om zo dun mogelijke sokken te kopen. Misschien raar, maar wielersokken werken bij mij. Die zitten lekker strak om de voet.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:42 schreef Dynamic83 het volgende:
Iemand hier die ook last had van blaren en waarbij hardloopsokken echt hielpen ?![]()
Ik heb geen last van blaren meer sinds ik hardloopsokken draag. Mijn sokken zitten ook super comfortabel. Van Falke zijn ze, gratis gekregen bij mijn hardloopschoenen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave![]()
thnx voor de tip ! Ga ik zeker eens uitproberenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:51 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Bij mij helpt het om zo dun mogelijke sokken te kopen. Misschien raar, maar wielersokken werken bij mij. Die zitten lekker strak om de voet.![]()
Rozijnen lijkt mij een hele goeie!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Winegums en rozijnen schijnen ook erg goed te werken.
Heb gelukkig nooit blaren met welke sokken ook. Volgens mij moet je echt goed passende schoenen hebben om dat te voorkomen.
En het is ook een kwestie van pech, sommige hebben snel blaren, ik heb alleen eelt
Ik heb beidequote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:52 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Rozijnen lijkt mij een hele goeie!
Heb gelukkig nooit blaren met welke sokken ook. Volgens mij moet je echt goed passende schoenen hebben om dat te voorkomen.
En het is ook een kwestie van pech, sommige hebben snel blaren, ik heb alleen eelt.
Ik krijg soms blaren. Maakt niet uit wat voor sokken ik aantrek[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Alleen van schaatsen krijg ik blaren...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik van heet water, of mijn strijkijzer, of spattend vet in de pan...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:59 schreef slacker_nl het volgende:
Alleen van schaatsen krijg ik blaren...Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik van alles... Zelfs van slippers...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:59 schreef slacker_nl het volgende:
Alleen van schaatsen krijg ik blaren...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Je bent hard aan het lopen tijdens het strijken, koken of douchen?!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik van heet water, of mijn strijkijzer, of spattend vet in de pan...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ohhh blaren op de voeten!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:02 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je bent hard aan het lopen tijdens het strijken, koken of douchen?!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik doe het om en omquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:36 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zal het morgen eens proberen met mn andere been voor mn ene![]()
![]()
Grappig, m'n hardloopschoenen zijn nou juist de enige schoenen waarvan ik geen blaren krijg. Straks even een route uitzoeken voor morgenochtend, weekendje ouders. Heb er weer zin in!I reject reality and substitute my own![]()
Victorie! Heb m'n hardloophuiswerk kunnen doen zónder pijn in m'n kuit!![]()
Heb d'r maar een lesje rennen met Evy van gemaakt. (nr 1 van de 2011 serie) Hoefde ik teminste niet zelf een stopwatch in de gaten te houden.
Wel een béétje stijfjes nu, maar veel minder pijnlijk dan het geweest is. Dus, hoera!![]()
Ik lees trouwens jullie gesprek over eten en drinken onder het sporten en denk dat het maar goed is dat ik nu maar maximaal een half uur doe haha. Krijg het soms al amper voor elkaar om m'n eigen speeksel weg te slikken, laat staan een mueslireep!
Volgens mij lig ik dan binnen de kortste keren te hyperventileren op de grond hahaha.
En jeetje wat gaan jullie allemaal goed zeg!
(nu het vanavond wat beter ging, hoop ik ook echt dat mij dat ook eens gaat lukken!)
Carry on!![]()
![]()
@mjk, ik liep gister niets vermoedend het laatste stukje van 80 minuten toen ik dacht: laat ik nog een slokje water nemen. De daarop volgende kilometer heb ik dan ook luid kokhalzend mogen doorlopen... Blegh!
:-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Afstand: 6233m (6.233km)
Tijd: 39.00 minuten
km/u: 9.6 km
Had op een gegeven moment erg last van mijn zij (side stitch) moest toen 200m gaan lopen om het weg te krijgen. Wel lekker gesport, hehe.
Voel het wel een beetje in mijn benen.![]()
Zal ik de volgende keer proberen, had er vandaag last van!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Viking84 het volgende:
.
![]()
Als ik zo alle verhalen over problemen met steken in de zij, niet kunnen eten en niet kunnen drinken eens lees, heb ik het vermoeden dat veel mensen te hard lopen en dus niet genoeg kunnen ontspannen tijdens het lopen....
Anyways, straks richting schoonouders om met schoonpaps lekker een stukje te lopen. Voorbereiding op een 10km loopje komende zaterdag
Ik heb nog nooit steken gehad, en drinken onderweg is geen probleem. Eten heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik loop dan ook nog geen afstanden waarop dat nodig is[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Overigens doe ik wel een halfuur over de mueslireep hoor. Steeds een heel klein stukje in mijn mond (ergens achter mijn kiezen stoppen) en dan daar weer steeds een klein stukje van kauwen. En pas als het helemaal verpulverd is doorslikken. Gaat prima icm ademhalen!Niet meer actief op Fok!![]()
Ligt het niet aan je schoenen dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:42 schreef Dynamic83 het volgende:
16 km, waarvan de helft onverhard, met 9,7 km/u. Lekker fris hardloopweer!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Zowel de 30 minuten als de 5km niet volgemaaktIk kon echt niet meer
bleef steken bij 4,55km en 29.28m
Ben wel in die 30 minuten wel minimaal 30 hardlopers tegengekomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Pfff wat een ellende. Liep maar gewoon les 27, om mezelf wat verplichte rust tussen loopstukken te geven.. kwam absoluut niet in een lekker tempo, strakke kuiten.. 5 km dus in 36:20 oid.
Merk gewoon dat mn schoenen op zijn. Dus: volgende week weer naar de Runnersworld, naar mn favo verkoper
[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 18-03-2012 13:00:04 ]![]()
Zit het in de lucht of zo?
Ik heb gisteren gelopen, dus vandaag ga ik niet. Morgen weer![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
vanochtend gelopen na st. patrick's day te hebben gevierd tot diep in de nacht... moet zeggen dat het niet van harte ging maar... ben wel over de 200 KM heen![]()
![]()
Als het goed is niet. Heb ze vorig jaar bij runnersworld gekocht na een loop analyse, dus neem aan dat de schoenen goed zijn. In het begin heb ik er ook geen last van gehad, komt pas als ik meer als 5 km ren. Blaar komt wel altijd op de plaats waar de zool wat dikker is (aan de binnenkant van de voet) maar die extra verdikking zou ik nodig hebben ivm overpronatie.quote:![]()
Gelukkig bijna nooit last van blaren met schoenen, al hoewel ik gisteren met verkeerde schoenen aan 10 km heb gewandeld en mijn voeten duidelijk kon voelen.
Straks maar even de hardloopschoenen aan en dan een rondje rennen. Het is heerlijk weer hier.![]()
Ik heb vrijdag met mijn nieuwe wandelsokken hardgelopen en voor 't eerst in tijden géén blaren gehad
Ja doei.![]()
Vandaag voor de eerste keer de 5km volgemaakt zonder adempauze!! Ik ben superblij en trots!!
Ik was bang dat ik het niet in me zou hebben, maar de laatste paar weken ging het ineens goed vooruit.
Dit een paar weken aanhouden en dan langzaam opbouwen naar de 10!
Sigme, 16km, wow! Ik vond het ook lekker weer om te rennen, ondanks dat het fris was en de hele tijd motregende had ik het alsnog bloedheet!Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free![]()
![]()
Novem!! Supergoed!!
To run or not to run. Twee dagen lopen klussen en benen voelen moe aan....In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Niet afhaken, hè. Ik vind onze battle in de challenge net zo spannendquote:Op zondag 18 maart 2012 11:26 schreef E.T. het volgende:
Zowel de 30 minuten als de 5km niet volgemaaktIk kon echt niet meer
bleef steken bij 4,55km en 29.28m
Ben wel in die 30 minuten wel minimaal 30 hardlopers tegengekomen![]()
![]()
![]()
voor novem!
En voor sigme natuurlijk, maar van haar verbaast het me niet meer.
Juist wel lopenquote:Op zondag 18 maart 2012 15:58 schreef slacker_nl het volgende:
To run or not to run. Twee dagen lopen klussen en benen voelen moe aan....
Novem en Sigme, goed bezig
Ik haak niet af hoor!quote:Op zondag 18 maart 2012 16:15 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Niet afhaken, hè. Ik vind onze battle in de challenge net zo spannend![]()
Jij staat sws 5km voor op me.. maar dinsdag ga ik gewoon weer
KLAAR MET EVY!![]()
![]()
![]()
![]()
Laatste run: 5,2km in 32 minuten
En nu doorpakken, vanaf komende week lekker met eigen muziek gaan rennen, elke kilometer een piepje en voor ik het weet sta ik aan de start van die AD 5K loop op de Coolsingel
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Ik las wandelsTokkenquote:Op zondag 18 maart 2012 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb vrijdag met mijn nieuwe wandelsokken hardgelopen en voor 't eerst in tijden géén blaren gehad
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
vandaag weer eens een wedstijd gevoetbald... Ik merk nu echt dat het goed gaat met mijn conditie.
Iemand gaf als tip dat ik proteineshakes moet nemen tegen het altijd aanwezige hongergevoel (en om de spierherstel te stimuleren) en vandaag de eerste gemaakt... Dat was wel lekker :-)
(Met melk, yoghurt, proteinepoeder en vruchten kwark-yoghurt)
Ben benieuwd of het ook echt gaat helpen
Ecosia
Goed hoorquote:Op zondag 18 maart 2012 16:31 schreef robdriessen het volgende:
KLAAR MET EVY!![]()
![]()
![]()
![]()
En nu doorpakken, vanaf komende week lekker met eigen muziek gaan rennen, elke kilometer een piepje en voor ik het weet sta ik aan de start van die AD 5K loop op de Coolsingel
nicequote:Op zondag 18 maart 2012 16:31 schreef robdriessen het volgende:
KLAAR MET EVY!![]()
![]()
![]()
![]()
Ecosia
Dankzij mijn 10km van vandaag. Ik ga donderdag weer 5km (loop maar 2x per week), dus je gaat me zowiezo weer voorbijquote:Op zondag 18 maart 2012 16:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik haak niet af hoor!![]()
Jij staat sws 5km voor op me.. maar dinsdag ga ik gewoon weer![]()
![]()
Goed bezig, hoor!quote:Op zondag 18 maart 2012 16:31 schreef robdriessen het volgende:
KLAAR MET EVY!![]()
![]()
![]()
![]()
En daarna? Door naar de 10?![]()
deze week door de 200 km heen
niet slecht in twee maanden
Ecosia
...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik sluit niets uit. Maar de komende maand voornamelijk toewerken naar mijn eerste echte officiële 5k run. Daarna misschien Evy 5-10, wie weet. Eind september heb ik een 6k op het program staan. En volgend jaar natuurlijk de Tough Mudder in Rotterdam (12 Engelse Mijl plus 25 stormbaan obstakels) *kuch*quote:Op zondag 18 maart 2012 16:36 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Goed bezig, hoor!
En daarna? Door naar de 10?Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Pff net terug van een rondje rennen. Wat was het warm! Helemaal vergeten water mee te nemen dus op de helft al snakkend naar water. Toen weer terug gerend maar na een paar minuten zag ik zwart voor mijn ogen en dus de rest maar gewandeld.![]()
Wow... dat lijkt me zwaar....quote:Op zondag 18 maart 2012 16:49 schreef robdriessen het volgende:
[..]
En volgend jaar natuurlijk de Tough Mudder in Rotterdam (12 Engelse Mijl plus 25 stormbaan obstakels) *kuch*
Ik sla nog maar even een jaartje over, denk ik...![]()
Nah, de whiskey-7up staat al klaar voor bij het eten. Alcohol != lopen. Dinsdag weer.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
whiskey-7upquote:Op zondag 18 maart 2012 16:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nah, de whiskey-7up staat al klaar voor bij het eten. Alcohol != lopen. Dinsdag weer.![]()
![]()
What? Wil je zeggen dat een red label voor puur gebruik is? You mad son.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zondag 18 maart 2012 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb vrijdag met mijn nieuwe wandelsokken hardgelopen en voor 't eerst in tijden géén blaren gehadIk ookquote:![]()
Vandaag 5 km gelopen in 34:09. Ondanks dat het bewolkt is, was het toch warm.Isn't it ironic, don't you think
![]()
5km in 28 minuten.
Wederom niet van harte, maar wel nog wat sprintjes kunnen trekken.
Net ongesteld geworden, dus even zien of ik de rest van de week nog hardloopfut heb, al denk ik dat het weer vrijdag en zondag wordt dat ik ga lopen: doe op wo en do al spinning en verder elke dag 20 minuutjes "30 day Shred" van een of andere Jillian Michaels. Is een maandje en ik ben nu aan 't kijken of 't bevalt. Heb er nu 2 dagen opzitten en denk wel dat ik 't vol ga houden, eens zien wat die combinatie training voor m'n lichaam doet.Ja doei.![]()
Meer ijzer naar binnen werken, dat helpt.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
5km in 28 minuten.
Wederom niet van harte, maar wel nog wat sprintjes kunnen trekken.
Net ongesteld geworden, dus even zien of ik de rest van de week nog hardloopfut heb, al denk ik dat het weer vrijdag en zondag wordt dat ik ga lopen: doe op wo en do al spinning en verder elke dag 20 minuutjes "30 day Shred" van een of andere Jillian Michaels. Is een maandje en ik ben nu aan 't kijken of 't bevalt. Heb er nu 2 dagen opzitten en denk wel dat ik 't vol ga houden, eens zien wat die combinatie training voor m'n lichaam doet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ow, Red Label, dan is het niet ergquote:Op zondag 18 maart 2012 17:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
What? Wil je zeggen dat een red label voor puur gebruik is? You mad son.![]()
![]()
ff een paar oude verwarmingsbuizen naar binnen werken, yumquote:Op zondag 18 maart 2012 18:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Meer ijzer naar binnen werken, dat helpt.
Daarvan heb ik nog wel een paar in de aanbieding. Ook een complete radiator als je wilt.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:14 schreef YUR het volgende:
[..]
ff een paar oude verwarmingsbuizen naar binnen werken, yumSnap nooit dat mensen dat niet gelijk denken, alsof mensen goede kwaliteit whiskey gaan verknallen door het te mengen met 7up of cola... (whiskey coke is goor btw, kan je beter mengen met rum).quote:Op zondag 18 maart 2012 18:13 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Ow, Red Label, dan is het niet ergIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Kellogs cornflakesquote:Op zondag 18 maart 2012 18:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Meer ijzer naar binnen werken, dat helpt.
In Denemarken is het verboden als het goed is, daar mogen ze geen extra ijzer toevoegen aan cornflakes cq voedingsmiddelen.quote:
http://www.evmi.nl/nieuws(...)%92s-cornflakes.html
http://www.keuringsdienst.nl/page/3167/nlIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Doperwtjes, broccoli, spinazie, courgette, veldsla.. Allemaal van zichzelf heel ijzerrijke groenten.![]()
(waarvan de veldsla schijnbaar het meeste ijzer beval, who would have thought?)
En af en toe een lekker biefstukje is ook fijn natuurlijk![]()
En appelstroop op je brood...
En naast al die gezonde dingen lekker een stukje chocola tussen door, want dat mag gewoon als je ongesteld bent hahaha![]()
![]()
De hilversumse hei, ik ren mijn straat uit, die loopt namelijk over in heidequote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:54 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat is toch niet slecht? En een hele prestatie op zich!
Waar loop je in het gooi? Ik vind hey eet heerlijk lopen! (omgeving bussum, hilversum, blaricum)![]()
Een half uur is eigenlijk helemaal niet slecht, dat wordt ook mijn doel. Ik heb de uitslagen van vorig jaar bekeken, er zit altijd nog een hele bult over de 30 minuten. Zelfs als ik tussen de 30 en 34 minuten loop, zal ik nog niet als laatste eindigen (winnen doe ik niet, maar ik wil absoluut niet in het staartje zitten...)
Vanmorgen heerlijk gelopen, het is net of ik het al langer doe en er niet een zwangerschap en bevallig tussen hebben gezeten (=15 maanden niet of nauwelijks gesport). Zal wel zwaarder worden hoor, maar het gaat me nu nog makkelijk af.![]()
oh, coolquote:Op zondag 18 maart 2012 19:42 schreef Aventura het volgende:
[..]
De hilversumse hei, ik ren mijn straat uit, die loopt namelijk over in heide![]()
Een half uur is eigenlijk helemaal niet slecht, dat wordt ook mijn doel. Ik heb de uitslagen van vorig jaar bekeken, er zit altijd nog een hele bult over de 30 minuten. Zelfs als ik tussen de 30 en 34 minuten loop, zal ik nog niet als laatste eindigen (winnen doe ik niet, maar ik wil absoluut niet in het staartje zitten...)
Vanmorgen heerlijk gelopen, het is net of ik het al langer doe en er niet een zwangerschap en bevallig tussen hebben gezeten (=15 maanden niet of nauwelijks gesport). Zal wel zwaarder worden hoor, maar het gaat me nu nog makkelijk af.Is dat de hei van "'t Bluk"?
30 minuten is echt een mooie streeftijd, op mn top vorig jaar deed ik het in 25 minuten, maar dat zie ik mezelf nu ook niet doen
Ecosia
10km...heerlijk gelopen, prachtig weertje
drukke, stresserige dag gehad op het werk dus niets lekkerder dan daarna gewoon lopen,lopen en nog eens lopen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
hier is het ook top-weer om te lopen! lekker koud, geen wind en een stralend zonnetje...quote:Op maandag 19 maart 2012 09:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
10km...heerlijk gelopen, prachtig weertje
drukke, stresserige dag gehad op het werk dus niets lekkerder dan daarna gewoon lopen,lopen en nog eens lopen.
Helaas ga ik morgen pas weer
Ecosia
Hier is het nu ook héérlijk loopweer! Zou bijna de schoenen aantrekken en gewoon gaan, maar even een dagje rust is niet zo erg! Dus wellicht morgenavond: ze voorspellen hier een week lang heerlijk lenteweer!
Ja doei.![]()
datisstomquote:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Dan ga ik juist harder rennen.quote:Op maandag 19 maart 2012 09:43 schreef motorbloempje het volgende:
Hopen maar dat er geen ambulances voorbij komen, dan red je 't nooit.![]()
![]()
Gvd, de hele week skivakantie niet gevallen, dender ik gisteren net na thuiskomst thuis keihard van de trap. Blauw/pijn/bloed aan ellenbogen, achterhoofd, stuitje, heup. En wilde net weer zo fanatiek gaan lopen vanaf vandaag. Eigen schuld, met sokken op houten trap.
Nou ja, meestal herstel ik wel snel van dit soort dingen, hopelijk lukt het woensdag weer.![]()
quote:dender ik gisteren net na thuiskomst thuis keihard van de trap.Pechvogels! Sterkte met herstel!quote:Wil ik vanmorgen mn boxershort aantrekken....schiet het vreselijk in mn rug![]()
och, iets met een kapotte achillespees, geen rust en eigenwijsheid?quote:
mijn lichaam is het gelukkig niet
Ecosia
Eensquote:Op maandag 19 maart 2012 10:36 schreef Jumparound het volgende:
[..]
och, iets met een kapotte achillespees, geen rust en eigenwijsheid?
mijn lichaam is het gelukkig nietMaargoed, sommige mensen vragen erom.
![]()
Poe, heel even rustig herstelrondje van 4 km gedaan na die 10km van zaterdag. Ging niet van harte vandaag, maar op heel rustig tempo blijven lopen.![]()
9 km, het ging moeizaam. Ben net ziek geweest en m'n knie doet moeilijk. Toch fijn om even gelopen te hebben.
''Going mental on the Wabbu''![]()
Vanmiddag / vanavond maar weer een rondje maken. Vorige week dinsdag en donderdag gelopen, zaterdag gevoebalt, en vanavond dus hardlopen en dan woensdag weer trainen en donderdag kijken of ik stiekem nog een klein rondje kan maken.
Afgelopen donderdag had ik het idee dat het echt heel slecht ging en dat ik heel traag aan het lopen was, maar dat viel opzich wel mee. Heeft te maken met het feit dat ik redelijk zwaar avondeten had. Vanavond dus maar eens kijken of ik direct na het werk kan lopen zodat de maag nog redelijk leeg is.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."![]()
Is het ook mogelijk jezelf uit de challenge lijst te (laten) halen?
Ik heb al weer weken niet gelopen en ga binnenkort weer rustig beginnen met opbouwen, maar ik hoef dan dus niet zo nodig in die lijst met een dikke -.
***![]()
Kan je d'r vanavond wel even uithalenquote:Op maandag 19 maart 2012 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb al weer weken niet gelopen en ga binnenkort weer rustig beginnen met opbouwen, maar ik hoef dan dus niet zo nodig in die lijst met een dikke -.![]()
![]()
Ik heb last van een lopersknie sinds kort en op 22 april ga ik een halve marathon lopen. Hoop dat ik er snel vanaf kom.![]()
Of je vraagt Swets om je doel aan te passenquote:Op maandag 19 maart 2012 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb al weer weken niet gelopen en ga binnenkort weer rustig beginnen met opbouwen, maar ik hoef dan dus niet zo nodig in die lijst met een dikke -.(eerst even uitrekenen wat nog haalbaar is vanaf nu).
Juist wel dan, niet?quote:Op maandag 19 maart 2012 09:56 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dat is toch niet zo een uitzonderlijke prestatie ? gezien jou vorderingen qua blessures?
Ik ren nu 1x per week en m'n voet lijkt zelf te herstellen.![]()
![]()
Ik kan vanavond niet. 10 minuten gesprekken op school van de kinderen. Nu besloten morgen de wekker een vroeger te zetten en dan een half uurtje te doen.![]()
Tx Swets!quote:Op maandag 19 maart 2012 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan je d'r vanavond wel even uithalen
Viking84, mijn doel is nu mezelf weer terug in een ritme krijgen (huis, werk, kinderen etc) en weer gaan lopen.En dat is al lastig genoeg. Loopdoelen... tegen de zomer gewoon lekker een half uurtje kunnen rennen, afstand etc. is nu even niet belangrijk. Dát ik weer ga lopen is belangrijker.
***![]()
morgen weer, nu een blaar op mn teen
Rot voerbal schoenen
Ecosia
Nog een half uurtje werken en dan naar huis, hopelijk schijnt het zonnetje dan nog. Lekker uurtje hardlopen na het werk.
![]()
Dit combinatie met je username maakte me aan het lachenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Gvd, de hele week skivakantie niet gevallen, dender ik gisteren net na thuiskomst thuis keihard van de trap. Blauw/pijn/bloed aan ellenbogen, achterhoofd, stuitje, heup.
Nou ja, meestal herstel ik wel snel van dit soort dingen, hopelijk lukt het woensdag weer..
![]()
Ja bedankt, het zal er ook wel best lachwekkend uitgezien hebben. Ik had de kat op mijn schouders (vraag me niet waarom) en die vloog ook van drie meter hoog door de lucht omlaag, maar kwam natuurlijk wel netjes op haar pootjes terecht.![]()
Les 10 zit erop. Lekker gelopen, helaas zat de techniek even tegen en vielen mijn oordopjes meermaals uit, maar dat is opgelost
Ik wil eigenlijk harder/verder lopen, maar ik hou mezelf netjes aan het schema en loop zoals ik jog. Ik hoor Evy vaak genoeg zeggen (en jullie ook) dat snelheid later pas komt.. Maar stiekem wil ik wel harder, maarach. Afwachten...![]()
Je moet ook niet alles geloven wat hij schrijft.quote:Op maandag 19 maart 2012 10:36 schreef Jumparound het volgende:
[..]
och, iets met een kapotte achillespees, geen rust en eigenwijsheid?
mijn lichaam is het gelukkig niet
Trollen is zijn hobby
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:17 schreef Saninl het volgende:
Les 10 zit erop. Lekker gelopen, helaas zat de techniek even tegen en vielen mijn oordopjes meermaals uit, maar dat is opgelost
[ afbeelding ]
Ik wil eigenlijk harder/verder lopen, maar ik hou mezelf netjes aan het schema en loop zoals ik jog. Ik hoor Evy vaak genoeg zeggen (en jullie ook) dat snelheid later pas komt.. Maar stiekem wil ik wel harder, maarach. Afwachten...Waar heb je dat balkje vandaan?
![]()
Dat met die achillespees is niet verzonnen. Ik móést gewoon die wedstrijd lopen, daarom liep ik gewoon door de pijn heen. En ja, als je je vermant ben je niet meer welkom.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je moet ook niet alles geloven wat hij schrijft.
Trollen is zijn hobby
Maar ik hou wel van een beetje trollen idd.![]()
Goed bezig!quote:Op maandag 19 maart 2012 17:17 schreef Saninl het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil eigenlijk harder/verder lopen, maar ik hou mezelf netjes aan het schema en loop zoals ik jog. Ik hoor Evy vaak genoeg zeggen (en jullie ook) dat snelheid later pas komt.. Maar stiekem wil ik wel harder, maarach. Afwachten...
Ik ben vorig jaar September begonnen en wil ook eigenlijk harder dan goed voor me is... Gewoon maar rustig door gaan, kom je er vanzelf!![]()
Een paar nieuwtjes vandaag voor me!
Na 3,5 km even gestopt met lopen en begonnen met wandelen, op een of andere manier had ik echt enorm last van mn schenen. Na een poosje wandelen toch maar weer aangezet en toen besloten dat als de snelheid (11+) er vandaag niet inzat dat ik dan maar voor de afstand ging.
Uiteindelijk de stop ingedrukt op 10.05 km in 57:48Toch nog 10.4 km/h gehaald dus dat viel me nog alleszins mee. Bovendien was mn vorige verste 8.88 dus wel een afstandsrecord voor me.
En toen stond ik uit te hijgen en vroeg mn buurman ineens of ik altijd bloedde tijdens het lopenDus ik zo kijken op mn witte shirt, zit er een keurige rode vlek rond mn rechtertepel
Meteen maar ff in de was pleuren, nu lekker douchen ...I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Via de App Runkeeperquote:Op maandag 19 maart 2012 17:19 schreef datisstom het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.Waar heb je dat balkje vandaan?
![]()
Haha ik zie het al helemaal voor mequote:Op maandag 19 maart 2012 16:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja bedankt, het zal er ook wel best lachwekkend uitgezien hebben. Ik had de kat op mijn schouders (vraag me niet waarom) en die vloog ook van drie meter hoog door de lucht omlaag, maar kwam natuurlijk wel netjes op haar pootjes terecht..
Net terug van 10 km hardlopen, ga deze week voor 30 km totaal in de hoop eens uit de - te komen met de challange. Ook al weet ik dat het niks uitmaakt en makkelijk de 500 km haal in een jaar.
Het mooie weer is een top motivator.
![]()
De zon schijnt nogzou t straks om 19:00 uur ook nog licht zijn! Misschien kan ik zonder lampjes rennen!
Vanaf komende zaterdag kan dat sowieso een paar maandenquote:Op maandag 19 maart 2012 18:01 schreef Guppyfriend het volgende:
De zon schijnt nogzou t straks om 19:00 uur ook nog licht zijn! Misschien kan ik zonder lampjes rennen!
Blegh, gisteren uiteindelijk niet geweest, want kreeg zaterdagavond laat toch wat last van een migraine-aanval. De naweeën hebben me vannacht ook nog aardig bezig gehouden, toch maar gegaan vanochtend. Voelde me de hele middag goed, zit 't nu wéér te zeuren in m'n hoofd. Wel fijn loopweer komende week trouwens!I reject reality and substitute my own![]()
Oh. Nja ik heb geen internetabo op m'n iPod dus dat kan ik niet doen helaas.quote:
Verders zondag Venloop![]()
![]()
Ik geloof dat Runkeeper geen internet nodig heeft, maar ik kan mezelf ook vergissen...quote:Op maandag 19 maart 2012 18:13 schreef datisstom het volgende:
[..]
Oh. Nja ik heb geen internetabo op m'n iPod dus dat kan ik niet doen helaas.
Verders zondag Venloop
En als dat klopt, dan kun je hem thuis laten synchroniseren met de computer door wifi...![]()
u heeft gelijkquote:Op maandag 19 maart 2012 18:21 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik geloof dat Runkeeper geen internet nodig heeft, maar ik kan mezelf ook vergissen...
En als dat klopt, dan kun je hem thuis laten synchroniseren met de computer door wifi...
Ecosia
-0.01%Ben benieuwd wie een keertje op 0,0% komt te staan..
Net ook nog even een rondje gedaan, 6 km in 33:16. En het pr van 5 km verbeterd naar 27:18
Vanaf volgende week kan het reflector armbandje ook weer de kast in is het om half 8 nog lekker licht !
[edit]
Heb trouwens sinds gisteren het balkje met laptimes niet meer in het kaartje van de workout op de endomondo site. Hebben meer mensen dit of heb ik ergens op geklikt ?![]()
Mis 'm hier ook..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ben nog steeds aan het nagenieten van mijn mooie 15 km van zaterdag. Over 3 weken doe ik dezelfde route weer en dan plak ik er nog 2,5 km aan vast
.
Begin deze week met hardlopen, morgen krijg ik mijn schoenen binnen en ga dan beginnen aan Start to Run (5km). Wat raden jullie aan, twee of drie keer per week gaan lopen? En elke week een nieuwe les of herhaling toepassen waar nodig?![]()
Ik zelf ben begonnen met 2x per week, en geen herhaling zolang ik de les had uitgelopen. Maar dat is maar net waar je lekker bij voelt. Voor mij was 3x per week net teveel terwijl andere het wel doen/kunnen.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:15 schreef Trippy22 het volgende:
Begin deze week met hardlopen, morgen krijg ik mijn schoenen binnen en ga dan beginnen aan Start to Run (5km). Wat raden jullie aan, twee of drie keer per week gaan lopen? En elke week een nieuwe les of herhaling toepassen waar nodig?![]()
Heb zelf drie jaar niet aan sport gedaan. Begin deze zomer weer met voetbal dus een conditie opbouwen is een pré. En gewicht verliezen kan ook geen kwaad (1.90 86 kg). Ik kijk het wel aan wat het beste is voor mij, thanks voor je respond.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:18 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Ik zelf ben begonnen met 2x per week, en geen herhaling zolang ik de les had uitgelopen. Maar dat is maar net waar je lekker bij voelt. Voor mij was 3x per week net teveel terwijl andere het wel doen/kunnen.![]()
Zojuist dit dit rondje gelopen. Ben sinds vorige week dinsdag weer begonnen. Ik had het gevoel dat het dit keer aardig goed ging. Vorige keer in 25:04 en nu in 22:57. Valt me eerlijk gezegd niets tegen.
Ik kan eindelijk weer een beetje normaal lopen zonder pijn in mijn knie, daar ben ik al heel blij om. Ben namelijk drie keer geopereerd aan dat apparaat. Een keer een kijkoperatie waar ze een stukje meniscus hebben weggehaald, een keer een voorste kruisband reconstructie en de laatste keer hebben de tunnel waar de nieuwe kruisband doorheen loopt wat breder gemaakt zodat deze niet meer klem komt te zitten. Tevens hebben ze toen wat kraakbeen verwijderd.
Al met al. Ik ben tevreden! Het lopen doe ik voornamelijk om wat kilotjes kwijt te raken en om de conditie weer op te krikken voor het voetbal. Op dit moment probeer ik elke wedstrijd een minuut of 20 mee te doen.Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."![]()
Pijn bij rechterbeen. Linkerkant van mijn rechter quadriceps. Hopelijk zal het hardlopen er niet onder leiden.
Morgenochtend om 6 uur ish wakker worden, 30-45 minuten joggen op tempo. Denk dat ik deze week voor de 4 keer ga. Morgen en woensdag. En dan zaterdag en zondag ofzo.![]()
Ben in augustus begonnen en probeerde 3 keer per week (soms ging het gewoon niet qua drukte) en als ik niet tevreden was over een les deed ik deze over de keer er na, vandaar dat ik er wat langer over heb gedaan dan de 9 of 10 weken. Nu loop ik ongeveer 6 km en hoop dat de komende maanden nu het weer mooier wordt en ik weer wat meer regelmaat heb langzaamaan (niet letterlijk natuurlijk) uit te breiden.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:15 schreef Trippy22 het volgende:
sorryquote:Op maandag 19 maart 2012 22:27 schreef DefinitionX het volgende:
Pijn bij rechterbeen. Linkerkant van mijn rechter quadriceps. Hopelijk zal het hardlopen er niet onder lijden.
Morgenochtend om 6 uur ish wakker worden, 30-45 minuten joggen op tempo. Denk dat ik deze week voor de 4 keer ga. Morgen en woensdag. En dan zaterdag en zondag ofzo.kon het niet laten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat jezelf wilt.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:15 schreef Trippy22 het volgende:
Begin deze week met hardlopen, morgen krijg ik mijn schoenen binnen en ga dan beginnen aan Start to Run (5km). Wat raden jullie aan, twee of drie keer per week gaan lopen? En elke week een nieuwe les of herhaling toepassen waar nodig?
Ik heb vandaag training 1 week 4 gelopen. Ik doe er wel 3 per week en daarnaast nog 1x trainen en 1x wedstrijd van mijn sport.
Maar gaat het niet, dan schaad het niet en kan je gewoon 2x per week Evy lopen
![]()
volgens mij is het nog best frisjes buiten.. Gelukkig duurt het nog minimaal een half uur voor ik ga lopen
Is toch juist lekker?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:07 schreef E.T. het volgende:
volgens mij is het nog best frisjes buiten.. Gelukkig duurt het nog minimaal een half uur voor ik ga lopen
ik heb een hekel aan m'n thermoshirt om te lopen.. en die is nu nog wel nodig met 3 graden
Jaa!! Zondag zomertijd!! Alleen ben ik door het klokverzetten wel een uurtje korter jarigquote:Op maandag 19 maart 2012 18:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Vanaf komende zaterdag kan dat sowieso een paar maanden
Gisteren heb ik 5km gelopen, in 35:48min! Helaas wel klein stukje gewandeld, maar dat gaat niet lang meer duren
21 again?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jaa!! Zondag zomertijd!! Alleen ben ik door het klokverzetten wel een uurtje korter jarig'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hahaha, I wish! Nee, ik moet zeggen dat ik blij ben met m'n leeftijd hoor. Nog wel. Maar 27 worden is natuurlijk geen dramaquote:
Jonge blomquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hahaha, I wish! Nee, ik moet zeggen dat ik blij ben met m'n leeftijd hoor. Nog wel. Maar 27 worden is natuurlijk geen drama
Hoera, vanavond mag ik weer
30 of 45 minuten... moeilijke keuze
Ecosia
Toch vrijdag weer. Vandaag tot kwart over 6 college, daarna nog m'n abs/cardio/krachttraining doen en eten.... Geen idee hoe ik het hardlopen er ook nog niet zou moeten vrotten. Máár, vrijdag wordt het ook lekker weer
Ja doei.![]()
ik ga vandaag voor de 60quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:48 schreef Jumparound het volgende:
Hoera, vanavond mag ik weer
30 of 45 minuten... moeilijke keuzedan weet je dat alvast
![]()
![]()
Ah, ik hoor net dat ik mn trainingsrondje moet uitbreidenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:52 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik ga vandaag voor de 60dan weet je dat alvast
Ecosia
Zo, dat ging best aardig.. 5.02 in 32.45![]()
Wel blij dat ik m'n thermoshirt uit had gedaan vlak voor ik wegging.. zeker in het zonnetje was m'n gewone longsleeve al warm zat
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:54 schreef E.T. het volgende:
Zo, dat ging best aardig.. 5.02 in 32.45![]()
Wel blij dat ik m'n thermoshirt uit had gedaan vlak voor ik wegging.. zeker in het zonnetje was m'n gewone longsleeve al warm zat
Vanochtend les 5 van Evy gedaan en ik merk dat als ik 's ochtends de lessen doe ik veel meer zweet dan als ik dat 's avonds doe haha ik weet niet of daar toevallig een reden voor is (de zon scheen nog niet echt vanochtend)?
In ieder geval heb ik na de laatste lessen het gevoel dat ik nog wel langer door kan gaan, maar ik durf niet zo goed van Evy af te wijken![]()
![]()
zoals mn pa (tot vervelens toe) zou zeggen... Rustig aan, dan breekt het lijntje nietquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:58 schreef VKV het volgende:
Vanochtend les 5 van Evy gedaan en ik merk dat als ik 's ochtends de lessen doe ik veel meer zweet dan als ik dat 's avonds doe haha ik weet niet of daar toevallig een reden voor is (de zon scheen nog niet echt vanochtend)?
In ieder geval heb ik na de laatste lessen het gevoel dat ik nog wel langer door kan gaan, maar ik durf niet zo goed van Evy af te wijken
Opbouwen is niet alleen conditie, maar ook het trainen van je spieren, pezen en gewrichten...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Jaja ik doe al niks hahaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:39 schreef Jumparound het volgende:
[..]
zoals mn pa (tot vervelens toe) zou zeggen... Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Opbouwen is niet alleen conditie, maar ook het trainen van je spieren, pezen en gewrichten...![]()
![]()
Ik dacht dat in de eerste twee weken ook, en alles ging pijn doen. Daarna ben ik gewoon netjes de schema's gaan volgen en nu heb ik nergens last van.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:58 schreef VKV het volgende:
In ieder geval heb ik na de laatste lessen het gevoel dat ik nog wel langer door kan gaan, maar ik durf niet zo goed van Evy af te wijkenThe remedy is the experience.![]()
Ik kon het niet opbrengen vanmorgen. Voor het eerst in weken dat ik een keer oversla. Wel gelijk besloten dat ik morgenavond dan maar minimaal 7.5KM loopquote:Op maandag 19 maart 2012 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kan vanavond niet. 10 minuten gesprekken op school van de kinderen. Nu besloten morgen de wekker een vroeger te zetten en dan een half uurtje te doen.![]()
![]()
Zometeen weer een rondje lopen. Dit keer ga ik me maar beter voorbereiden. Ik ga maar wat eerder weg en neem ook wat water mee. Onbewolkt, midden in de zon, op asfalt, zonder water en dan midden op de dag in Florida gaan hardlopen was wel een beetje dom.![]()
zo ben ik nog eens het schiereiland naast Bodrum overgefietst... Geen succes iddquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:38 schreef Wiehoe het volgende:
Zometeen weer een rondje lopen. Dit keer ga ik me maar beter voorbereiden. Ik ga maar wat eerder weg en neem ook wat water mee. Onbewolkt, midden in de zon, op asfalt, zonder water en dan midden op de dag in Florida gaan hardlopen was wel een beetje dom.
Ecosia
Hoe lang loop je? Je kan ook gewoon een halve liter water naar binnenklokken voordat je gaat lopen. Hoef je niks mee te nemen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:38 schreef Wiehoe het volgende:
Zometeen weer een rondje lopen. Dit keer ga ik me maar beter voorbereiden. Ik ga maar wat eerder weg en neem ook wat water mee. Onbewolkt, midden in de zon, op asfalt, zonder water en dan midden op de dag in Florida gaan hardlopen was wel een beetje dom.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Met warmlopen zo'n drie kwartier gelopen. Ben dan bang voor een volle blaas als ik eenmaal goed bezig ben.![]()
Nee hoor, dat duurt wel ff voordat je dat in je blaas gaat merken. Het zal eerder z'n weg vinden naar je porien dan naar je blaas. Ik baal dat ik dit soort dingen altijd lees en dan de bron vergeet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:01 schreef Wiehoe het volgende:
Met warmlopen zo'n drie gelopen. Ben dan bang voor een volle blaas als ik eenmaal goed bezig ben.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Whehe, ik moest de laatste 2 keer precies op hetzelfde punt naar de WC.
Loop je elke keer zo snel mogelijk? Of hoe vaak doe je dat?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:54 schreef Drassss het volgende:
Straks weer 10km lopen.. eens kijken of ik onder de 48 minuten kan komenSei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ik loop momenteel gemiddeld 2x per week 10km of laten we zeggen 3x in 2 weken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Loop je elke keer zo snel mogelijk? Of hoe vaak doe je dat?
Het ligt aan het doel van de loop die dag. Soms ga ik de eerste paar kilometer naar mijn doelsnelheid van 14/15km/h en een andere keer loop ik de gehele ronde 12/13km/h
Bij een normaal rondje begin ik op 70/80% en loop ik langzaam in het rood. Daarbij is het wel handig om te vermelden dat ik niet alleen hardloop, maar ook tennis & wielren dus aan mijn conditie en hersel ligt het niet (Ik mis de pure snelheid). Het uiteindelijke doel moet 10km in 40 minuten worden![]()
![]()
Ik denk dat je je snelheid op de 10km wat mag verlagen naar rond de 10km/h en afwisselen met meer intervallen doen op je huidige "wedstrijdtempo". 400m tot 1000m en iets onder wedstrijdtempo bij langere stukken. Dan bouw je denk ik sneller op qua snelheid.
Ik loop onder die 40min maar doe de duurlopen ook ongeveer op 10km/hSei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Jep eigenlijk doe ik dat ook wel, want na een stuk van 14/15km/h zak ik vervolgens behoorlijk terug richting de 10 om dan alsnog 12/13km/h gemiddeld te lopen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:33 schreef No-P het volgende:
Ik denk dat je je snelheid op de 10km wat mag verlagen naar rond de 10km/h en afwisselen met meer intervallen doen op je huidige "wedstrijdtempo". 400m tot 1000m en iets onder wedstrijdtempo bij langere stukken. Dan bouw je denk ik sneller op qua snelheid.
Ik loop onder die 40min maar doe de duurlopen ook ongeveer op 10km/h
Trouwens nieuw PB 46,15 over 10km![]()
![]()
langer dan ik zou willen, maar wel een paar leuke klimmetjes
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5358265Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Yay, weer gelopen. De spierpijn was aanwezig in de kuit vandaag, maar tijdens het lopen heb ik nergens last van gehad. Morgen naar een dame die magic gaat uitvoeren op m'n kuit. Ben benieuwd of ik er dan voorgoed vanaf ben.
-edit-
Spierpijn is afkomstig van de krachttraining van gister, FYI enzo
[ Bericht 30% gewijzigd door slacker_nl op 20-03-2012 20:28:26 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Das mooiquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:21 schreef slacker_nl het volgende:
Yay, weer gelopen. De spierpijn was aanwezig in de kuit vandaag, maar tijdens het lopen heb ik nergens last van gehad. Morgen naar een dame die magic gaat uitvoeren op m'n kuit. Ben benieuwd of ik er dan voorgoed vanaf ben.![]()
![]()
Vandaag na twee weken weer gelopen. De eerste 3 liepen netjes volgens schema. Hierna zakte het rap in. Gezondheid is nog niet helemaal top. Op een gegeven moment begon het gewoon te verzuren na een versnelling aan het eind.
Hopelijk heb ik snel weer mijn Oude niveau weer terug. Wel een pluspunt was de watergordel, waar ik geen last van heb.![]()
inderdaadquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:38 schreef Wiehoe het volgende:
Goh ik sta ja op nr1 op endomondo. Zal vast niet voor lang zijn.![]()
![]()
Tis niet leuk met jou, je loopt 3x per week een uur of niet?quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Pfff,.dat ging kut... Totaal naar de klote.. Mn compressiekousen waren toch geen strak plan.. Arme enkel en kuiten
Ecosia
als je het zo stelt... een veels te strak plan...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Het was dus een iets te strak plan.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
nu nog welquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Tis niet leuk met jou, je loopt 3x per week een uur of niet?maar ga binnenkort wel proberen om 1 keer in de week of vaker wat langer te lopen.
![]()
Hmm, vandaag les 11 gedaan van Evy.
Ik ben erachter gekomen dat ik eerder last heb van mijn kuiten (achter mn scheenbeen iig) dan dat ik last heb van mijn ademhaling ofzo?!
In ieder geval vanochtend goed begonnen; opgestaan, sinaasappel + banaan naar binnen gewerkt, les 11 evy en daarna weer n sinaasappel
Helaas wel minder goed dan maandag
vandaag
maandag
![]()
tijdens t opbouwen van de lessen van evy is snelheid of wat dan ook eigenlijk echt niet belangrijk.
zog eerst eens dat je lekker relaxt 5 km kan lopen voor je daarnaar gaat kijken.
die spierpijn waar je het over hebt, bedoel je echt je kuit of je scheenbeen?
Op wat voor schoenen loop je?♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Geen idee waar ik sta op Endomondo. Had vanochtend weer gewild, maar het is stervensdruk op het werk, dus wilde gewoon op tijd beginnen.
Vrijdag weer en zondag 10 km. Wordt dus maar 15 km deze week itt de 30 van vorige week.
Les 12 vandaag gedaan, en gelijk les 13 erachter aan. Ik sterf van de stresssituaties op dit moment, ik moest even wat stoom afblazen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
Forum Opties Forumhop: Hop naar: