"Een vuist vol pinda's voor stevige trek"quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Persoonlijk deel ik die mening ook... Toen Snickers op de markt werd gezet, werd het ook gebracht als een energiebom voor tijdens inspanning (lang geleden)
Nee, morgen loop ik in de polder. Op mijn korte route wel, maar dan is het niet nodig.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:55 schreef Viking84 het volgende:
Kom je geen prullenbakken tegen onderweg?
Ik heb vorige week de Powerbar gel vanille geprobeerd. Het zat al ruim een uur in het zakje van mijn tight, dus echt fris was het niet. Het viel me op dat het zo ontzettend zoet was.quote:En heb je al gels uitgeprobeerd? En wat is je ervaring?.
Nieuwe kopen?quote:
De Powerbar hebben dat niet, denk ik. Ik heb alleen de vanille gehad.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:03 schreef slacker_nl het volgende:
De isostargels zijn op zich wel lekker (appel en perzik geprobeerd, appel won), maar hebben harde stukjes erin en dat staat mij bijzonder tegen. Ik ga eens op zoek naar gels die dat niet hebben.en.
Zoiets zeiden ze toen ook ja, in combinatie met sportende mensen die dan zo'n ding opaten. Dat is natuurlijk ook marketing geweest.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Een vuist vol pinda's voor stevige trek"
Die precieze voorbeelden (Balisto en Snickers an sich) zijn misschien een beetje ongelukkig, maar ik vraag me dan wel af wat een doorsnee mueslireep dan onderscheid van een "echte" sportreep. (lees, ik ga de ingredienten eens een keer vergelijkenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:10 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Misschien is het wel marketing, maar Balisto en Snickers zijn (volgens mij) nooit bedoeld geweest als sportvoeding, die gels wel. Dat maakt de samenstelling vd producten wel anders.
Er zal niks anders opzitten... Maar ik vind het zo zonde...quote:
Zet je bevindingen hier maar neer danquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zoiets zeiden ze toen ook ja, in combinatie met sportende mensen die dan zo'n ding opaten. Dat is natuurlijk ook marketing geweest.
[..]
Die precieze voorbeelden (Balisto en Snickers an sich) zijn misschien een beetje ongelukkig, maar ik vraag me dan wel af wat een doorsnee mueslireep dan onderscheid van een "echte" sportreep. (lees, ik ga de ingredienten eens een keer vergelijken)
Dat merkte ik ook toen ik net startte met hardlopen. Ik adem nu altijd diep in en uit via mijn buik. Als ik dat even vergeet heb ik een 'steek' te pakken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Viking84 het volgende:
Tip trouwens voor mensen die wel eens last van steken hebben tijdens het lopen: trek je buik een paar keer in tijdens het lopen, dan gaat het weg.
Volgens mij loop je dan gewoon te hardquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Viking84 het volgende:
Tip trouwens voor mensen die wel eens last van steken hebben tijdens het lopen: trek je buik een paar keer in tijdens het lopen, dan gaat het weg. Heeft bij mij nu twee keer gewerkt bij een lichte steek. Tijdens de laatste zware steek aan het eind hielp het niet, helaas
.
In een snoepreep zit denk ik wat minder complexe koolhydraten dan in een snickers en/of balisto.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat zit er MEER in zo'n reep isostar dan in een b.v. balisto of een snicker?
Mijn mening: het is en blijft marketing
quote:Suiker, Pinda, Glucosesiroop, Magere melkpoeder, Cacaoboter, Plantaardig vet, Cacaomassa, Lactose, Botervet, Gedemineraliseerde weipoeder verkregen mbv dierlijk stremsel, Gehard plantaardig vet, Zout, Sojalecithine (E322 uit soja), Kippenei-eiwit, Gehydroliseerd melkeiwit, Aroma
Bron: http://www.goedgeweten.be/producten/masterfoods/snickers/
quote:Gedroogd fruit 16,3% (abrikoos, pruim, dextrose, appel, zetmeel), rijstballetjes 15% (rijst, haver, suiker, moutsiroop), graanvlokken 13,7% (tarwe, gerst, rogge, haver), suiker, maltodextrine, gehydrogeneerd en niet gehydrogeneerd palmvet en palmpittenvet, maïszetmeel 6,1%, fructose in poeder, melkpoederproduct (magere melk, melkwei, melkproteïnes, lactose), rijstmeel 2,6%, honing, humectant: glycerol, natuurlijk aroma, dextrose, emulgator: soja- en koolzaadlecithine, vitamines (B1, B2, B6, C, E, PP), zuurteregelaar: citroenzuur, bewaarmiddel: zwaveldioxide
Bron: http://www.isostar.nl/9-23265-Fiche-produit.php?id=8
Mwa, meer gewoon een soort van kijken waar het verschil dan precies zit. Ik ga geen nieuw product verzinnen of zo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zet je bevindingen hier maar neer dan. Iets met een wiel en opnieuw uitvinden
.
Nee, precies dat bedoel ik...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die precieze voorbeelden (Balisto en Snickers an sich) zijn misschien een beetje ongelukkig, maar ik vraag me dan wel af wat een doorsnee mueslireep dan onderscheid van een "echte" sportreep. (lees, ik ga de ingredienten eens een keer vergelijken)
Dat kan, of het eten viel niet zo goed (hoewel ik 1,5 uur heb gewacht). Maar even iets langzamer lopen wil ook wel eens helpen idd. Maar soms zijn de steken té erg en kun je alleen maar stoppen. Ik heb de laatste 200 meter op pure wilskracht gelopen, kwam bijna niet meer vooruit. Vandaag liep ik niet harder dan anders, dus vreemd dat ik een steek kreeg.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij loop je dan gewoon te hard
Zie niet veel verschil, behalve dan dat chocolade gezonde en lekker isquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In een snoepreep zit denk ik wat minder complexe koolhydraten dan in een snickers en/of balisto.
[..]
[..]
Hoeft niet. Ik heb dat bijvoorbeeld dus als ik mijn ademhaling te oppervlakkig houd, en daarna weer diep moet gaan (bij afdaling bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij loop je dan gewoon te hard
Dat kan wel dat je maar wat zegt, maar ik heb het even opgezocht, nu kan je zelf de cijfers vergelijken. Je moet zelf bepalen wat je uiteindelijk met de cijfers doetquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Slacker, ik zeg ook maar wat.. Ik ben best wel een beetje zuinig met dit soort dingen en ik kan mij dood ergeren aan mensen die er doelloos van uitgaan dat iets duurs en iets met 'sport' , veel beter is.
Er zijn mensen, heel veel mensen die willen afvallen en dan gaan wandelen maar toch bij het wandelen 1 liter AA drink wegklokken omdat het 'gezond' is.
Vooral blijven doen, je kan het ook andersom doen, goed voor de afwisseling (serieus, is op zich een best goede oefening).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:33 schreef YUR het volgende:
Als jullie je nou om dat soort dingen druk maken, hou ik het wel gewoon bij mn ene been voor mn andere been zetten....goed?
Ik zal het morgen eens proberen met mn andere been voor mn enequote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vooral blijven doen, je kan het ook andersom doen, goed voor de afwisseling (serieus, is op zich een best goede oefening).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |