abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:54:43 #1
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109141255
Naar aanleiding van het topic: Gepest vroeger, meer mensen last van?

Ik ben vroeger gepest, net zoals veel andere mensen. Dus, besloot ik deze OP te maken, en met goedkeuring van de modjes een nieuw deel te openen.

Hier is de plaats om terecht te kunnen met al je verhalen over pesten. Dit wil zeggen dat je hier niet alleen een luisterend oor zult kunnen vinden maar ook mogelijke tips om over die tijd heen te komen, van mensen die er ervaring mee hebben. Ook ex-pesters zijn welkom, een discussie is altijd mogelijk, zolang er niet gebasht wordt.

quote:
Ik zal het dus absoluut over me hebben afgeroepen, maar of het nu echt is wat ik verdiende? Ik hoop toch van niet.
Ik zou hier een leuk stukje zetten voor tips, maar ik weet er zo geen. Misschien dat iemand mij kan helpen?

Een paar van de imo meest aangrijpende verhalen van het vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 15:12 schreef arachide. het volgende:
Ik ben zelf echt verschrikkelijk gepest. Op de basisschool was het altijd dikke of olifant. Mijn naam spreek je ook nog eens uit als 'fee', maar als je het opleest 'faajuh'. Dus ik was een easy target. Mensen negeerde me, of ze lachten me juist uit. Ze sloten me buiten en als ik mee mocht doen, dan was ik alsnog het pispaaltje. In groep 6 mocht ik meedoen met flesje draaien, toen de fles bij mij kwam, was het spel spontaan afgelopen.

Toen ben ik in groep 8 letterlijk met de dood bedreigd. Ze stonden met een groepje me op te wachten en later stonden ze met bakstenen en een honkbalknuppel voor mijn huis. In datzelfde jaar werd op kamp mijn gezicht onder getekend in mijn slaap, niemand zei iets, maar een lol dat ze hadden.

Ik was al introvert, maar dat heeft het allemaal niet beter gemaakt.

De middelbare school ging wel. De pesterijtjes gingen door, maar ik had vrienden. Ik raakte in de knoop met mezelf en dat maakte alles nog veel erger. In het tweede jaar leek het of iedereen me moest hebben. Toen wisselde ik van school. Helaas neem je altijd jezelf mee en voor ik het wist, was ik weer de lul. Ik kende niemand en niemand wilde mij kennen. Ik werd ze uiteindelijk de baas, dan had ik maar minder tieten dan de jongen die me pestte.

Ik verfde mijn haar roze. Ik kreeg wat respect, puur omdat ik eens schijt had gehad. De vierde kwam, ineens had ik vrienden in overvloed. Party hardy, leven was begonnen. Als kroon op dit jaar ging ik met een vriendin naar Engeland en kreeg ik mijn eerste vriendje. Ik werd nog steeds gepest, maar ondertussen had ik wel een weerwoord. Ondertussen had ik wel het contact met mijn vader verloren.
De vijfde. Ik kreeg pfeiffer. Ineens waren alle vrienden verdwenen. Niemand kwam langs in de 3 weken dat ik weg was. Toen ik weer terug was, was ik niet meer welkom. ik had niet dezelfde ambities en ik was te aanwezig. Ik zocht mijn heil op FOK! en die vond ik. Ik kreeg weer een vriendje. Dit was voor mijn enige overgebleven vriendin de druppel "niet weer zo ver weg." Ach. Ik kon het wel alleen, want ik ben altijd alleen.

Ik bleef zitten. Ik was alleen, mijn relatie ging kut en ik had een belabberde reputatie. Ik raakte depressief, zelfmoordlustig en ik werd buitengesloten. Iedereen was eng en niemand bedoelde het goed.

Ik ben mijn vertrouwen in mensen nog steeds kwijt. Ik ben echt eenzaam en superonzeker. Ik heb een verstoord zelfbeeld overgehouden aan dit alles. Thank God heb ik nu een vriend waarmee het wel goed gaat en dat maakt alles net even beter.

Pesten is echt moordend.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wel, een aantal keer zelfs. Schoppen, slaan, haren uit je kop trekken, je proberen in brand te steken...
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:35 schreef LostInSpace het volgende:
Hey newbie, ik vind het tof dat je dit zo bespreekt met mensen en ik hoop dat je jezelf er beter door voelt.

Ik ben vroeger ook gepest, tot ongeveer mijn 15e. Daarna hield het op. Ik werd te groot en agressief.. ben destijds ook bijna van school gestuurd omdat ik nogal fel reageerde op pesten. De leraren vonden het niet zo leuk als ik iemand wurgde of bont en blauw sloeg op het schoolplein met een stalen kettingslot.. ook al had hij mij kort daarvoor nog gepest. Maar ik was het gewoon zat en dan ging ik echt uit mijn dak.

Een paar dingen uit dit topic zijn zeer herkenbaar:

1. Ik werd juist een paar jaar na het pesten erg apathisch. Op mijn 16e lag ik eens 3 weken in mijn bed en kwam er niet meer uit. Niemand pestte mij toen, maar ik had gewoon geen zin meer. Mijn moeder stond toen huilend van wanhoop naast mijn bed.

2. Ik besprak het pesten wel met mijn vader, in het begin dan. Maar hij is nogal een macho bouwvakker type, dus het enige advies dat ik meekreeg was "zoek de grootste uit en sla hem op zijn bek, dan durven ze niet meer". Tsja, daar was ik te mietig voor eerlijk gezegd. Dat deed ik pas later toen ik echt in een hoek gedreven werd.. maar dan hadden ze mij al weken lang gepest en richtte het niet meer veel uit (zoiets heeft alleen zin als je het meteen doet).

3. In tegenstelling tot velen hier hield ik wel veel van sport. Voetballen deed ik bijna altijd dag op straat met anderen, en soms ook best ruw. Ik haalde ook veel ongein uit met mensen waar ik wel mee kon opschieten. Mijn pa was dus eigenlijk wel blij dat ik later vooral op mijn kamer zat, want dan wist hij tenminste waar ik was en dat ik niks geks deed.

Dus het zegt eigenlijk weinig over of je een makkelijke prooi bent of niet. Wel voelde ik mij zekerder door taekwondo. Op taekwondo gaan was eigenlijk het enige positieve wat uit mijn gesprekken met mijn vader kwam. Die had zoiets van "we zetten jou op een vechtsport" en dat vond ik ook wel geinig, dus dat kwam mooi uit :)

4. De grootste consequentie voor mij was dat ik mezelf erg afzonderde rond mijn 16e levensjaar. Pas toen ik een jaar of 20 was, vond ik het weer tijd om contact met mensen te zoeken. Ik heb 4 jaar lang niks anders gedaan dan braaf naar school gaan en later naar mijn werk. Sociaal contact tot een minimum beperkt. Ik had geen zin meer in mensen, terwijl er wel klasgenoten contact met mij zochten.

Tegenwoordig ben ik veel socialer. Het enige waar ik soms nog mee zit, is dat ik zenuwachtig kan worden als ik nieuwe mensen leer kennen.

5. In tegenstelling tot newbie ben ik er helemaal niet impulsiever van geworden. Juist niet. Ik begon juist enorm te piekeren over alles en deed bijna niks meer spontaan. Voor mijn 9e levensjaar was ik een enorm sociaal en spontaan kind. Ik ging met iedereen om.

Pas na een verhuizing begon het pesten, op mijn 9e dus. En alleen maar omdat ik Duitser ben. Voor die tijd ben ik nooit gepest.

6. Opleidingsniveau maakt wel degelijk uit. Ik ben vooral door wat dommere mensen gepest (mavo / havo stroming). Leeftijd overigens ook, want het pesten werd ook in het algemeen minder op school vanaf een bepaalde leeftijd. In de bovenbouw heb ik eigenlijk weinig verkeerd zien gaan.

Nou ja, ik wens iedereen er iig veel sterkte mee. Het slijt vanzelf naarmate je ouder wordt :)
LET OP, VIND JE HET NIET LEUK OM IN DE OP TE STAAN STUUR ME EEN PM/DM, DAN HAAL IK JE ERUIT.
Oftewel, samengevat:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:59 schreef Madame_Paon het volgende:
"Je middelbare school tijd is achteraf gezien de beste tijd van je leven."
... tenzij je gepest bent en/of thuis mishandeld/misbruikt bent.
Oh, nog 1 ding, geen SC in dit topic. Er zijn al meer dan genoeg SC's in r&p, ga daar maar SC'en
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:44:22 #2
369753 oryxie
ditvindikleuk
pi_109148203
Ik ben op de basis school heel erg gepest. ik had hele goeie vrienden dacht ik. in groep 6 vlak voor de zomervakantie. Gebeurde het. Mijn vrienden gingen me pesten niet en meetje. Verschrikkelijk ze naaide me de hele tijd en deden ruw en gemeen. Wat ik niet van ze gewend ben. Waarom wouden ze niet zeggen ( waarom weet ik niet). Het werdt niet erger, tot in groep 8. Toen ging het mis. Ze kliederde mijn spullen onder ( met lijm stiften ed) en verstopte ze. Ze waren het lievelingetje van de docent. Ik kon er niks aan doen. Ik kreeg vaak straf omdat ik me aanstelde en andere dingen deed ( volgens hun)

Gelukkig ben ik er nu van af. ik ben echt blij dat ik nu niet meer gepest wordt. echt niet leuk
donald duck WT gamen metal eten asterix en obelix guust flater (strips) en nog veel meer
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:56:12 #3
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109148988
Merk je daar nog dingen van in het dagelijks leven nu?
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:20:00 #4
369753 oryxie
ditvindikleuk
pi_109150659
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:56 schreef Newbie114 het volgende:
Merk je daar nog dingen van in het dagelijks leven nu?
Nee niets meer XD
donald duck WT gamen metal eten asterix en obelix guust flater (strips) en nog veel meer
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:24:38 #5
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109150935
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:20 schreef oryxie het volgende:

[..]

Nee niets meer XD
Mooizo :)
Het is hier stil...
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:33:42 #6
369753 oryxie
ditvindikleuk
pi_109151578
Het is Idd een Beetje leeg hier
pi_109152039
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:20 schreef oryxie het volgende:

[..]

Nee niets meer XD
Hoe oud ben je nu?
pi_109155638
Ik heb op school het doel om onzichtbaar te zijn. Iedere pauze ga ik naar huis en ik zit tijdens de les maar wat uit het raam te staren. staren, dat doe ik veel. Ik wou oprecht dat ik mensen aan durfde te spreken, maar als ik onzeker ben, kan ik ook niet goed praten. Ik ben op school echt een schim van wie ik ergens anders ben.
#TeamMiley
  vrijdag 16 maart 2012 @ 02:45:44 #9
369753 oryxie
ditvindikleuk
pi_109157543
quote:
3s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:41 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu?
Net 17 jAar gewOrden
pi_109175144
Tot een 5 jaar geleden werd ik dicht bij huis wel gepest. Doordat ik streng werd opgevoed en onder meer vroeg naar bed moest uitte zich dat vooral in gelach en gegiechel en steentjes naar mijn slaapkamerraam gooien Mijn ouders hadden dat best wel in de gaten maar ze deden het maar af als, ze zijn niet wijzer, en zij blijven dom en al waar ik niets aan had. Dat pesten verwaterde wel uiteindelijk.
Momenteel zijn er soms wat opmerkingen omdat men weet dat ik door te laat thuiskomen van uitgaan en slechte schoolresultaten niet uitmag en (weer) op tijd naar bed moet.
Het is nu niet echt pesten, meer plagen omdat men de reden weet waarom, hoewel niet iedereen het begrijpt. Het is nu meer in de trant van dat vriendjes mij inwrijven dat ze zo'n leuke avond hebben gehad, halve (en hele) nachten thuiskomen enzo.
pi_109175567
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:38 schreef RoadrunnerX het volgende:
Tot een 5 jaar geleden werd ik dicht bij huis wel gepest. Doordat ik streng werd opgevoed en onder meer vroeg naar bed moest uitte zich dat vooral in gelach en gegiechel en steentjes naar mijn slaapkamerraam gooien Mijn ouders hadden dat best wel in de gaten maar ze deden het maar af als, ze zijn niet wijzer, en zij blijven dom en al waar ik niets aan had. Dat pesten verwaterde wel uiteindelijk.
Momenteel zijn er soms wat opmerkingen omdat men weet dat ik door te laat thuiskomen van uitgaan en slechte schoolresultaten niet uitmag en (weer) op tijd naar bed moet.
Het is nu niet echt pesten, meer plagen omdat men de reden weet waarom, hoewel niet iedereen het begrijpt. Het is nu meer in de trant van dat vriendjes mij inwrijven dat ze zo'n leuke avond hebben gehad, halve (en hele) nachten thuiskomen enzo.
Als het aan mij lag zou ik uit huis gaan. :@
pi_109175925
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:52 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Als het aan mij lag zou ik uit huis gaan. :@
Daar voel ik me nog niet aan toe. Ik zou me dan eerlijk gezegd nog geen raad weten. Komt er ongetwijfeld van, ik ben nu 18, eerst maar wat jaartjes erbij.
pi_109192314
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 00:06 schreef arachide. het volgende:
Ik heb op school het doel om onzichtbaar te zijn. Iedere pauze ga ik naar huis en ik zit tijdens de les maar wat uit het raam te staren. staren, dat doe ik veel. Ik wou oprecht dat ik mensen aan durfde te spreken, maar als ik onzeker ben, kan ik ook niet goed praten. Ik ben op school echt een schim van wie ik ergens anders ben.
Oei, en heb je nog plannen om daar wat aan te doen? :{
pi_109305861
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:51 schreef Megablast het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af...
pi_109306148
Ben ook gepest van mijn 5e tot 16e ongeveer.. Ik was dik en onzeker. Het ging gepaard met schelden, mij buitensluiten, na school opwachten, in elkaar geslagen worden etc.

Een kut periode ja. Ben gaan sporten en niet dik meer enzo. Toch blijf ik wel wat onzeker en ik zou niet voor mezelf instaan als ik die pestkoppen nu in een kroeg oid tegenkom als ik wat alcohol op heb. Daar ben ik eerlijk in
pi_109316930
Als tip kan ik trouwens wel geven dat NLP-coaching een goede methode is om wat zelfvertrouwen op te bouwen. Zowel ik als een vriend van me knapte er erg van op. Die vriend is niet gepest, maar heeft op deze manier wel wat zelfvertrouwen opgebouwd. Als je liever vanuit zelfstudie uit de slag gaat, dan is een goede andere manier om je in de wereld van positive thinking (als google-term) te verdiepen.
pi_109318417
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:53 schreef Geester het volgende:
Ben ook gepest van mijn 5e tot 16e ongeveer.. Ik was dik en onzeker. Het ging gepaard met schelden, mij buitensluiten, na school opwachten, in elkaar geslagen worden etc.

Een kut periode ja. Ben gaan sporten en niet dik meer enzo. Toch blijf ik wel wat onzeker en ik zou niet voor mezelf instaan als ik die pestkoppen nu in een kroeg oid tegenkom als ik wat alcohol op heb. Daar ben ik eerlijk in
Dat onzekere. Het zal voor mij ook weer het moeilijkste worden om zelfvertrouwen op te bouwen wanneer ik weer uit mag. Liep ik al niet over van het zelfvertrouwen door mijn tuttige opvoeding deze periode doet ook weer geen goed voor me. Het is bij jou ook niet in je kouwe kleren gaan zitten, dat jarenlange getreiter. Emotionele schade hoor je weleens, dat zal dit zijn.
pi_109319011
Ik ben op de basisschool 2 jaar lang gepest, Het was in die tijd een samenloop van omstandigheden, Tenminste, dat is hoe ik er nu over denk, De school fuseerde met 'de slechte school" van de stad, en mijn zus ging naar de middelbare, In 1 klap was ik mijn veiligheid weg, en dat hebben ze gevoeld denk ik, Ik was niet eens een heel onzeker kind, ik maakte snel en makkelijk vrienden, maar blijkbaar was mijn uiterlijk reden genoeg om mij eruit te pikken, Ik was als kind een dikkertje, en dan komen de opmerkingen al snel, Varken, dikzak enz enz enz.Toen ik in groep 5 ook nog een leerkracht kreeg die totaal geen orde kon houden, was de cirkel compleet, S'ochtends naar school en 10 minuten later huilend thuis voor de deur staan dat ik ziek was, Ik wilde mijn ouders eerst niets vertellen, maar ja mijn moeder was net gek. Toen volgde er een periode waarin er iemand met mij meefietste naar school, en als het misging op school dan kon ik altijd bij de directrice komen zitten, Maar echt aangepakt werd het niet, Ook niet nadat mijn moeder op school was geweest,
Er volgde een periode waarin ik simpelweg niet meer durfde, En op aanraden van de huisarts hebben mijn ouders mij toen ook een paar weken thuis gehouden, In ieder geval tot na de eerste afspraak bij jeugdzorg, Ik was 10 jaar oud toen ik tegen mijn moeder zei dat ik beter dood kon zijn, want ik was toch lelijk en overbodig! Nu 14 jaar later krijgt mijn moeder nog tranen in haar ogen als ze erover vertelt!
Samen met mijn ouders en jeugdzorg ben ik een intensief traject ingegaan, waarin het vooral om eigenwaarde draaide, En ondertussen ging het pesten op school gewoon door, Tot ik in groep 7 een keer zo kwaad werd op een pestkop, dat ik uithaalde, Zij had een bloedneus, Ik was geschrokken, maar daarna is het nooit meer gebeurd!

Het heeft mij zeker gevormd, Toen ik eenmaal naar de middelbare ging had ik een masker opgezet, En had ik een grote mond, en dat heeft mij die 4 jaar doorgeholpen, Ik had vrienden en zat zelfs bij het populaire groepje! Maar onzekerheid is er altijd geweest, Mezelf zo onopvallend kleden, en vooral niet teveel eten in bijzijn van anderen mensen.

Ik dacht eerlijk gezegd dat ik het aardig verwerkt had, en zeker als ik mijn pestkoppen nu zie dan moet ik ergens wel lachen, Ze zijn niet echt sjiek opgedroogd zeg maar! Maar dat ik het toch niet helemaal verwerkt had, bleek vorig jaar toen ik in een burn-out terecht kwam, En daar boven op kon ik ook ineens weer de angst voelen die ik jaren geleden had ervaren, Stukje onzekerheid, dat je het nooit goed kan doen, Dat hing toen wel samen met de burn-out, inmiddels ben ik 24 en durf ik te zeggen dat ik het nu wel heb afgesloten, en kan ik zeggen, dat de kinderen toen waarschijnlijk ook niet beter wisten, Pakken of gepakt worden!
Nog steeds is pesten een gevoelig punt hoor, als ik hoor dat iemand in mijn omgeving gepest wordt, dan ga ik er op af, En stiekem zou ik ook best iets met mijn ervaring willen doen, maarja ik wil zoveel, ik heb tijd tekort! :)
S. 2014
J. 2016
pi_109320481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 17:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben op de basisschool 2 jaar lang gepest, Het was in die tijd een samenloop van omstandigheden, Tenminste, dat is hoe ik er nu over denk, De school fuseerde met 'de slechte school" van de stad, en mijn zus ging naar de middelbare, In 1 klap was ik mijn veiligheid weg, en dat hebben ze gevoeld denk ik, Ik was niet eens een heel onzeker kind, ik maakte snel en makkelijk vrienden, maar blijkbaar was mijn uiterlijk reden genoeg om mij eruit te pikken, Ik was als kind een dikkertje, en dan komen de opmerkingen al snel, Varken, dikzak enz enz enz.Toen ik in groep 5 ook nog een leerkracht kreeg die totaal geen orde kon houden, was de cirkel compleet, S'ochtends naar school en 10 minuten later huilend thuis voor de deur staan dat ik ziek was, Ik wilde mijn ouders eerst niets vertellen, maar ja mijn moeder was net gek. Toen volgde er een periode waarin er iemand met mij meefietste naar school, en als het misging op school dan kon ik altijd bij de directrice komen zitten, Maar echt aangepakt werd het niet, Ook niet nadat mijn moeder op school was geweest,
Er volgde een periode waarin ik simpelweg niet meer durfde, En op aanraden van de huisarts hebben mijn ouders mij toen ook een paar weken thuis gehouden, In ieder geval tot na de eerste afspraak bij jeugdzorg, Ik was 10 jaar oud toen ik tegen mijn moeder zei dat ik beter dood kon zijn, want ik was toch lelijk en overbodig! Nu 14 jaar later krijgt mijn moeder nog tranen in haar ogen als ze erover vertelt!
Samen met mijn ouders en jeugdzorg ben ik een intensief traject ingegaan, waarin het vooral om eigenwaarde draaide, En ondertussen ging het pesten op school gewoon door, Tot ik in groep 7 een keer zo kwaad werd op een pestkop, dat ik uithaalde, Zij had een bloedneus, Ik was geschrokken, maar daarna is het nooit meer gebeurd!

Het heeft mij zeker gevormd, Toen ik eenmaal naar de middelbare ging had ik een masker opgezet, En had ik een grote mond, en dat heeft mij die 4 jaar doorgeholpen, Ik had vrienden en zat zelfs bij het populaire groepje! Maar onzekerheid is er altijd geweest, Mezelf zo onopvallend kleden, en vooral niet teveel eten in bijzijn van anderen mensen.

Ik dacht eerlijk gezegd dat ik het aardig verwerkt had, en zeker als ik mijn pestkoppen nu zie dan moet ik ergens wel lachen, Ze zijn niet echt sjiek opgedroogd zeg maar! Maar dat ik het toch niet helemaal verwerkt had, bleek vorig jaar toen ik in een burn-out terecht kwam, En daar boven op kon ik ook ineens weer de angst voelen die ik jaren geleden had ervaren, Stukje onzekerheid, dat je het nooit goed kan doen, Dat hing toen wel samen met de burn-out, inmiddels ben ik 24 en durf ik te zeggen dat ik het nu wel heb afgesloten, en kan ik zeggen, dat de kinderen toen waarschijnlijk ook niet beter wisten, Pakken of gepakt worden!
Nog steeds is pesten een gevoelig punt hoor, als ik hoor dat iemand in mijn omgeving gepest wordt, dan ga ik er op af, En stiekem zou ik ook best iets met mijn ervaring willen doen, maarja ik wil zoveel, ik heb tijd tekort! :)
Prachtig relaas!! ^O^
pi_109406850
Middelbare school en basisschool waren hels.
Gewoon niet leuk.
Mensen die je bedreigen om je in het ziekenhuis te slaan (dan heb ik het over 11 jarigen in groepjes) mensen die gewoon kapot treiteren.
En maar lachen en je achtervolgen op weg naar huis.
Zelfs nu, nu ik 18 ben, ik heb 4 maand opgenomen gezeten vanwege zelfmoord en depressie.
Geen van mijn klasgenoten heeft contact met me opgenomen.
Wauw, maar ja, het zijn ook maar mensen he :P
En het leven gaat door.
Stopt echt niet toen ik opgenomen werd.

Ikzelf durfde jaren niet (van mijn 14 tot 17) langs de huizen van de pesters te fietsen.

Zelfs nu vermijd ik scholen.
Bovenal vermijd ik tieners.

Ik heb hele routes uitgedacht waar normaal tieners veel fietsen, zodat ik daar niet hoef te fietsen.
Ik neem behoorlijke omwegen.

Heb een enorm slecht zelfbeeld.
Ik ga naar een psychologe (heb Asperger, zijn ze achtergekomen toen ik opgenomen zat ;) ) en die wilt het graag hebben over die tijd op school.
Maar ik kan het haast niet.
Ik loop dan helemaal vast en vind het dan heel moeilijk om erover te praten.

Maar pesten maakt veel meer stuk dan waar de meeste bij stilstaan :P
Twiddel
pi_109407045
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:04 schreef summer2bird het volgende:
Geen van mijn klasgenoten heeft contact met me opgenomen.
Wauw, maar ja, het zijn ook maar mensen he :P
Die mensen zijn niet je vrienden.
Verder kan ik me heel goed vinden in je post, zoals mensen ontwijken, alternatieve routes nemen, depressie enz. Ik ben 26 en ik heb daar nog steeds last van.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:10:51 #22
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109407162
Dat ontwijkende gedrag heb ik ook.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109407385
Als ik op de fiets zit en een paar jochies zitten voor mij te fietsen dan neem ik een andere route. Het maakt niet of ze 1 jaar jonger zijn of 10 jaar jonger.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:28:28 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109408237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Als ik op de fiets zit en een paar jochies zitten voor mij te fietsen dan neem ik een andere route. Het maakt niet of ze 1 jaar jonger zijn of 10 jaar jonger.
waarom mep je treiteraars niet gewoon in elkaar? of je zorgt voor iets dat je een 'edge' geeft..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109408581
Dat is tegen de wet. Ze hebben niks gedaan. Ik begin gewoon wat paranoïde. Ik kan daar niets aan doen. Ik kan ze niet vertrouwen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:33:16 #26
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109408588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

waarom mep je treiteraars niet gewoon in elkaar? of je zorgt voor iets dat je een 'edge' geeft..
Makkelijk gezegd...
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:35:13 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109408730
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:33 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd...
het is ook makkelijk gedaan, en het wordt steeds makkelijker zodra je d'r mee begint. je moet er alleen ff mee beginnen. mocht je toch moeite hebben dan kun je ook eerst oefenen op een boksbal.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109408858
Het is inderdaad makkelijk gedaan, maar dan heb ik wel een strafblad. De meeste mensen doen mij niks, maar ik ontwijk ze als ik een bepaald gedrag zie. Die jochies hoeven niks gedaan te hebben bij mij, maar als ik zie hoe ze gedragen dan kan ik mogelijk op basis van hun gedrag een andere route nemen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:39:29 #29
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109409016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:37 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is inderdaad makkelijk gedaan, maar dan heb ik wel een strafblad. De meeste mensen doen mij niks, maar ik ontwijk ze als ik een bepaald gedrag zie. Die jochies hoeven niks gedaan te hebben bij mij, maar als ik zie hoe ze gedragen dan ik op basis van hun gedrag een andere route nemen.
Echt zo herkenbaar.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:39:57 #30
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109409051
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het is ook makkelijk gedaan, en het wordt steeds makkelijker zodra je d'r mee begint. je moet er alleen ff mee beginnen. mocht je toch moeite hebben dan kun je ook eerst oefenen op een boksbal.
Naja in mijn wereld ben ik altijd de schuldige als ik iemand sla... Geen zin in de problemen. Sowieso zijn veel pesters fysiek in de overhand, ik wordt nog niet echt geslagen ofzo, en hou dat liever zo.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:40:06 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109409062
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:37 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is inderdaad makkelijk gedaan, maar dan heb ik wel een strafblad. De meeste mensen doen mij niks, maar ik ontwijk ze als ik een bepaald gedrag zie. Die jochies hoeven niks gedaan te hebben bij mij, maar als ik zie hoe ze gedragen dan ik op basis van hun gedrag een andere route nemen.
als zij jou iets doen hebben zij een strafblad. ik moet overigens zeggen dat ik op m'n 15e helemaal niet nadacht over een strafblad, ook niet als ik nog wat ergere dingen plande dan alleen maar klappen uitdeelde.
als je iemand dusdanig pest dat diegene helemaal tot op het bot toe afgebroken is, dan geeft diegene er ook niets meer om wat ie moet doen om je stil te krijgen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:40:53 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109409115
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:39 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Naja in mijn wereld ben ik altijd de schuldige als ik iemand sla... Geen zin in de problemen. Sowieso zijn veel pesters fysiek in de overhand, ik wordt nog niet echt geslagen ofzo, en hou dat liever zo.
dus je bent liever ongelukkig dan dat je problemen krijgt?
Een gedicht over Maanvis
pi_109409245
Hoe is ongelukkig zijn geen probleem? (en vice versa)
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:43:12 #34
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109409257
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus je bent liever ongelukkig dan dat je problemen krijgt?
Naja de problemen met school is niet zo erg, maar de pesters doen dat natuurlijk weer terug en ze zijn fysiek veel sterker, dus ja.

Dat was dan zo, tegenwoordig wordt ik niet zo erg gepest.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:45:12 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109409386
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:43 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe is ongelukkig zijn geen probleem? (en vice versa)
Ik sloeg liever iemand het ziekenhuis in dan dat ik doorging met diegene me op de kop te laten zitten. Overigens is het nooit zover gekomen. Maar zo dacht ik toen.
Een gedicht over Maanvis
pi_109409458
Volgens mij is dat tegen de wet.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:47:31 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109409524
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:46 schreef Comp_Lex het volgende:
Volgens mij is dat tegen de wet.
Als je flink gepest wordt heb je schijt aan jezelf dus ook schijt aan de wet.
Een gedicht over Maanvis
pi_109409637
Nee, dan ga ik zo snel mogelijk naar huis.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:51:20 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109409784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:49 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee, dan ga ik zo snel mogelijk naar huis.
ik nog vroeger ook. ik wist alle brandgangetjes uit m'n hoofd. toen ik 11 ofzo was zaten ze me ooit daar ook op te wachten, toen heb ik een grote steen tegen het hoofd van een jongen gegooid.
Een gedicht over Maanvis
pi_109410025
Het is altijd ik tegen een groep. Ik verlies altijd.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:57:26 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109410176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is altijd ik tegen een groep. Ik verlies altijd.
vaak is het 1 raddraaier die 1 op 1 minder sterk dan jij is. als je die pakt (desnoods door middel van dingen die ze zelf niet durven) dan houdt de rest ook op.
ik was destijds slimmer en wist wanneer die personen alleen waren. dan zocht ik ze op en nam ik wraak. dit heb ik gelukkig maar 2x hoeven doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_109410312
Als jouw spullen worden afgepakt en je in een hoek gedreven wordt door een man of 5 en ze jou op de grond duwen en met z'n allen beginnen te schoppen..

Dan kan ik je vertellen dat de wet wel het laatste is waar ik aan dacht.

Ik wou ze alleen nog maar doodmaken. Stuk voor stuk.

En het is een wonder dat het niet gebeurd is. Ik heb er eentje gewurgd, maar toen hij flauwviel heb ik los gelaten. Gelukkig maar, want mijn leven had er dan anders uitgezien nu.

Wraak is niet de juiste weg.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_109410315
Dat is misschien vaak het geval, maar in mijn geval niet.
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:05:23 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109410714
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:59 schreef Tangledup het volgende:
Als jouw spullen worden afgepakt en je in een hoek gedreven wordt door een man of 5 en ze jou op de grond duwen en met z'n allen beginnen te schoppen..

En het is een wonder dat het niet gebeurd is. Ik heb er eentje gewurgd, maar toen hij flauwviel heb ik los gelaten. Gelukkig maar, want mijn leven had er dan anders uitgezien nu.

Daar denk je op dat moment niet over na. Als je gepest wordt voel je je minder dan niks. Zelfs een jeugdgevangenis zou niet erger zijn dan wat je op dat moment overkomt.
Kijk naar het columbine high school incident. De jongens die dat gedaan hebben zijn kapot gepest. Voeg daar nog een zwakke geest en narcisme aan toe en je hebt een drama in wording. Het pesten was niet de echte reden, maar door het pesten zijn ze wel zo geworden dat ze niets meer om anderen gaven.
Een gedicht over Maanvis
pi_109411010
Dat niets om een ander geven kan ik me wel in vinden. Ik heb recent dus het contact verbroken met een groep mensen, omdat dat toch niets werd.
pi_109411527
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:05 schreef Maanvis het volgende:
Daar denk je op dat moment niet over na.
Vertel mij wat.

Om die reden heb ik juist geleerd dit soort situaties te mijden. Ik zoek geen ruzie met mensen en bemoei mij ook nergens mee. Leven en laten leven.

Ik heb veel te veel agressie in mij zitten.. ben sowieso uit mezelf een vrij dominant persoon. Toen ze mij vroeger alleen pestten met woorden deed het me weinig. Ik negeerde ze en lachte ze soms zelf gewoon uit. Ik vond ze toch allemaal maar dom.

Daarna werd het helaas fysiek :')

Het kost mij nog steeds (vele jaren later) enorm veel moeite mijn aardige kant van mijn persoonlijkheid te laten overheersen en mijn minder leuke kant te laten voor wat hij is. Ik kan soms echt een enorme botte eikel zijn die niks om wie dan ook geeft. En dat doet mij tegenwoordig nog steeds pijn. Ik wil van het positieve uitgaan in mensen, maar het lukt me niet altijd. Het komt te vaak voor dat mensen mij teleurstellen en dat de antisociale kant van mij zegt "zie je nou wel, het is ieder voor zich.. krijg allemaal de tering maar".

[ Bericht 11% gewijzigd door Tangledup op 22-03-2012 23:38:24 ]
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:03:16 #47
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109413787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:59 schreef Tangledup het volgende:

Toen ik 9 was heb ik een jongetje onder water gehouden omdat hij me samen met zijn vriendje zat te pesten. Mijn zus werd boos op me, maar ik begreep niet waarom ik de schuld kreeg. In mijn belevingswereld werkte dat nou eenmaal zo.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:04:59 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109413845
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Toen ik 9 was heb ik een jongetje onder water gehouden omdat hij me samen met zijn vriendje zat te pesten. Mijn zus werd boos op me, maar ik begreep niet waarom ik de schuld kreeg. In mijn belevingswereld werkte dat nou eenmaal zo.
precies, dat is het met kinderen, ze hebben geen referentiekader van 'dit mag niet', pesten wordt een 'fact of life' en als anderen jou geweld toedoen dan zie je dat ook als fact of life en ga je dat terugdoen. Pesten maakt van normale kinderen psychopaten op latere leeftijd.
Een gedicht over Maanvis
pi_109414250
Noem je mij een psychopaat?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:19:06 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109414343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Noem je mij een psychopaat?
dan zou ik mezelf ook zo moeten noemen ;).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:20:21 #51
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109414383
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan zou ik mezelf ook zo moeten noemen ;).
Ik kan er ook zomaar voor in aanmerking komen. :')
pi_109414432
Ik zou mezelf nooit zo willen noemen, ook al doet de maatschappij dat wel.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:24:25 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109414494
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:22 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zou mezelf nooit zo willen noemen, ook al doet de maatschappij dat wel.
de maatschappij doet dat pas als je daadwerkelijk erge daden uithaalt. maar het zaadje wordt al geplant in de jeugd bij het pesten. zie vele seriemoordenaars, ontzettend veel zijn er vroeger gepest.
Een gedicht over Maanvis
pi_109414534
Maar je moet niet over 1 kam scheren.
pi_109414574
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de maatschappij doet dat pas als je daadwerkelijk erge daden uithaalt. maar het zaadje wordt al geplant in de jeugd bij het pesten. zie vele seriemoordenaars, ontzettend veel zijn er vroeger gepest.
Ook niet zo gek dat veel seriemoordernaars gepest zijn, maar je redenering zuigt aarsch. Een seriemoordenaar is vaak vroeger gepest, maar niet iedereen die gepest is, is intrinsiek een moordenaar.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:26:57 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109414582
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Maar je moet niet over 1 kam scheren.
doe ik ook niet, ik geef alleen aan wat voor gevolgen het kan hebben.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:27:28 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109414598
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:26 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ook niet zo gek dat veel seriemoordernaars gepest zijn, maar je redenering zuigt aarsch. Een seriemoordenaar is vaak vroeger gepest, maar niet iedereen die gepest is, is intrinsiek een moordenaar.
dat maak jij ervan!
Een gedicht over Maanvis
pi_109414634
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat maak jij ervan!
Nou vooruit. maar ik vind je toonzetting in het algemeen zo tendentieus.
pi_109414652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

doe ik ook niet, ik geef alleen aan wat voor gevolgen het kan hebben.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:04 schreef Maanvis het volgende:
Pesten maakt van normale kinderen psychopaten op latere leeftijd.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:31:27 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109414721
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

niet alle kinderen, uiteraard ;).
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:31:45 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109414729
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:28 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nou vooruit. maar ik vind je toonzetting in het algemeen zo tendentieus.
absoluut! Nog iets wat ik vroeger niet geleerd heb omdat ik altijd alleen stond ;). een normaal kind leert door schade en schande hoe ie om moet gaan met leeftijdsgenootjes. een gepest kind kan dat niet zo makkelijk leren.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:36:40 #62
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109414852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

absoluut! Nog iets wat ik vroeger niet geleerd heb omdat ik altijd alleen stond ;). een normaal kind leert door schade en schande hoe ie om moet gaan met leeftijdsgenootjes. een gepest kind kan dat niet zo makkelijk leren.
Ik weet nu nogsteeds niet goed hoe ik met mensen moet omgaan, heb dat ook nooit geleerd. :')
pi_109414889
Ik word altijd nerveus als ik met andere mensen om moet gaan.
pi_109414915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:38 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vooral met vrouwen die ik niet echt ken :+
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:41:13 #65
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109414937
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:38 schreef Comp_Lex het volgende:
Ja idd, nerveus en je geen houding weten te geven en dan word je daar weer nerveus van, van oh dat staat vast raar en dan wordt het dus alleen maar erger in je eigen beleving. :')
pi_109414971
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:41 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja idd, nerveus en je geen houding weten te geven en dan word je daar weer nerveus van, van oh dat staat vast raar en dan wordt het dus alleen maar erger in je eigen beleving. :')
Herkenbaar. Totdat je er zo veel alcohol ingooit dat het weer op een andere manier ongemakkelijk wordt :D
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:43:40 #67
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109414980
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:43 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Herkenbaar. Totdat je er zo veel alcohol ingooit dat het weer op een andere manier ongemakkelijk wordt :D
Idd :X
pi_109415059
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Idd :X
Ik heb in ieder geval nog wat om aan te werken en ik ben in ieder geval niet de enige :D
  vrijdag 23 maart 2012 @ 01:02:42 #69
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109415356
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:48 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval nog wat om aan te werken en ik ben in ieder geval niet de enige :D
Ik ben ook "blij" om te zien dat ik "gelukkig" niet de enige ben. :P Klinkt een beetje stom, maar je snapt het wel. ;)
pi_109415382
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 01:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik ben ook "blij" om te zien dat ik "gelukkig" niet de enige ben. :P Klinkt een beetje stom, maar je snapt het wel. ;)
Wist ik wel. Maar soms heb ik idee dat ik de enige in mijn omgeving ben die wel zijn best doet, maar niet opknapt. :P Niet de meest motiverende gedachten :P Maar goed heel veel mensen zijn onzeker; vooral ook als ze vroeger gepest zijn. Dat trekt toch wel een wissel op je persoonlijkheid, denk ik.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 01:10:29 #71
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109415487
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 01:04 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wist ik wel. Maar soms heb ik idee dat ik de enige in mijn omgeving ben die wel zijn best doet, maar niet opknapt. :P Niet de meest motiverende gedachten :P Maar goed heel veel mensen zijn onzeker; vooral ook als ze vroeger gepest zijn. Dat trekt toch wel een wissel op je persoonlijkheid, denk ik.
Ja je weet het dan ergens wel, maar omdat je het niet ziet in je omgeving ga je toch weer aan jezelf twijfelen en denken dat je de enige bent.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:07:40 #72
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109437648
Hier nog iemand die flink gepest is tijdens de middelbare school vooral. Tot seksuele intimidatie aan toe, tsja dat laat wel 'n spoor na, idd.
Hallon!
pi_109437691
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:07 schreef BlueMage het volgende:
Hier nog iemand die flink gepest is tijdens de middelbare school vooral. Tot seksuele intimidatie aan toe, tsja dat laat wel 'n spoor na, idd.
Wat gebeurde er dan precies, of is dat te veel om te vragen?
pi_109437760
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:51 schreef Megablast het volgende:

[..]

Ik zit bij een psycholoog om een beetje uit de knoop te raken. Best lastig, maar het komt. Ik krijg vertrouwen in mezelf, maar ik mis nog steeds vertrouwen in anderen. Ik ben bang dat iemand me kwetst
#TeamMiley
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:15:20 #75
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109437876
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:08 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dan precies, of is dat te veel om te vragen?
Mag je best wel vragen, alleen heb ik waarschijnlijk 'n uur en 5 pagina's post nodig om alles wat ze deden uit te leggen maar in dit geval kwam het erop neer dat één van de pestkoppen naar me toe kwam en deed of ie me "aantrekkelijk" vond en z'n kruis in m'n gezicht duwde zo ongeveer :r en de andere klasgenoten lagen helemaal dubbel natuurlijk. (waarschijnlijk ook te bescheten om er iets van te zeggen, kan 't me wel voorstellen nu :@ )

Later diezelfde gast nog 'ns tegengekomen, verkoopt wasmachines en heeft na 8 jaar z'n mbo af ofzo, te dom om te poepen en dat geeft wel 'n beetje voldoening. :P
Hallon!
pi_109440132
Ik ben ook vroeger heel veel gepest. :'(

Het begon al om de basisschool, en het was zo erg dat in groep 7 weg moest en naar een andere school ging.
Ik droeg toen nog een bril en werd uitgemaakt voor brillenjood, lelijk, kankerlelijk, sukkeltje. En ben ook hard geduwd door iemand waardoor ik hard op de grond viel en mijn tanden kapot waren. Ook mijn harry potter bril lag aan gruzelementen.

Sindsdien begon de drama qua schooltijd.

Op verschillende scholen gezeten omdat ik mij helemaal niet goed kon concentreren en daardoor op een superlaag niveau moest leren. Op speciaal onderwijs gezeten en daarna op VMBO BB LWOO.
Op de middelbare school werd ik ook nog heel veel gepest. Op gym altijd als laatste gekozen want niemand wou mij in zijn team hebben. Als we moesten omkleden zorgde ik dat ik altijd als eerste was zodat ik even snel zonder commentaar mezelf kon omkleden.
Ik trok ook altijd maar met 1 gast op, en dat was nou ook niet bepaald de populairste. 8)7

Dus kortom: Het was echt een toptijd op school! ^O^

En jammer genoeg heb ik nog steeds weleens last van die tijden.

Ik kan moeilijk vrienden maken, en ik heb ook helemaal geen vrienden. Ik ben ook onzeker over mezelf en ga zo maar door. :O
pi_109499293
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tsja, ik was vroeger gefascineerd door seriemoordenaars. Ik voelde mij verbonden met ze.

Het is dat ik uit een redelijk stabiel gezin kom en er ook genoeg dingen goed gingen (en gaan) in mijn leven, maar ik weet anders haast wel zeker dat ik net zo zou kunnen ontsporen. Dat ik de goede dingen in mijn leven niet wil verliezen is misschien zelfs wel de enige reden dat ik bepaalde mensen nog niet van kant heb gemaakt :X
pi_109502384
Ahum,
weet iemand of latere intensieve verwerking van een pestverleden (haha woordgrap :') ) goed is?
Ik kan er haast niet over praten, loop dan helemaal vast.
Ikzelf ben chronisch depressief en vermijd alles wat mij somber kan maken.
Twiddel
pi_109502525
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:01 schreef summer2bird het volgende:
Ahum,
weet iemand of latere intensieve verwerking van een pestverleden (haha woordgrap :') ) goed is?
Maar zolang dit zo is kan je het toch nooit echt verwerken? Dan blijft het een soort van vicieuze cirkel, omdat je toch wel geconfronteerd wordt met je eigen beperkingen, die misschien ook met je verleden te maken hebben.
  zondag 25 maart 2012 @ 20:04:31 #80
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109502528
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:01 schreef summer2bird het volgende:
Ahum,
Ik heb 't er ook niet echt over, heb wel eens 't hele verhaal opgeschreven en toen was 't klaar voor mij. Ik kan sowieso niet echt praten met zo'n therapeut, wordt bij mij niks. :')
Hallon!
pi_109525963
Therapeut werkte ook niet bij mij. Die maakten de situatie alleen maar erger door me constant te wijzen op mijn tekortkomingen (waar ik me zelf al lang van bewust was) en praatten me nog dieper de depressie in. Om mezelf op te vrolijken heb ik 2 (niet geheel zaligmakende) oplossingen. Lekker eten en hechten aan materiele zaken. Een sociaal leven naast mijn werk heb ik nogsteeds niet. Door niet steeds te kijken naar wat ik niet heb maar naar wat ik wel heb lukt het om negatieve gedachten te verdringen.
pi_109528668
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:34 schreef Yellowcard het volgende:
Therapeut werkte ook niet bij mij. Die maakten de situatie alleen maar erger door me constant te wijzen op mijn tekortkomingen (waar ik me zelf al lang van bewust was) en praatten me nog dieper de depressie in. Om mezelf op te vrolijken heb ik 2 (niet geheel zaligmakende) oplossingen. Lekker eten en hechten aan materiele zaken. Een sociaal leven naast mijn werk heb ik nogsteeds niet. Door niet steeds te kijken naar wat ik niet heb maar naar wat ik wel heb lukt het om negatieve gedachten te verdringen.
Lekkere psycholoog dan. :{
pi_109529971
Hulpverleners, die zeggen dat je zelf in de hand hebt of mensen je pesten, zijn het ergst. Dat is gewoon niet wat je moet en wilt horen. Het is ook nog eens onzin, sommige mensen zijn gedoemd om de pispaal te zijn.
#TeamMiley
pi_109530456
Ja dat klopt als Asperger autist word je normaal gesproken altijd en overal gepest. De oplossingen waarmee hij kwam waren in de geest van "doe eens normaal zoals andere mensen doen" Ga stappen, naar een disco of ga de kroeg in en ga gesprekken aan met vreemden. Dat werkt voor normale mensen zo maar hij vergeet dat autisten geen normale mensen zijn. Op mijn vraag waarom mensen geen vrienden met me wilden worden maar wel met elkaar gaf hij als antwoord dat is een kwestie van smaak. Bijvoorbeeld als hij naar een museum ging vond hij het ene schilderij wel mooi en het andere niet. Ok duidelijk maar wat doe je er dan aan en hoe verander ik mijn situatie? Beter mijn best doen was ook niet de oplossing want dan vonden die mensen me opdringerig en ging het van kwaad naar erger. Het eindigde meestal met ruzie en de uitspraak "ik maak zelf wel uit wie mijn vrienden zijn en wie niet" Ik deed wel wat die therapeut zei maar alles pakte anders uit dan bedoeld.
pi_109531187
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:39 schreef arachide. het volgende:
Hulpverleners, die zeggen dat je zelf in de hand hebt of mensen je pesten, zijn het ergst. Dat is gewoon niet wat je moet en wilt horen. Het is ook nog eens onzin, sommige mensen zijn gedoemd om de pispaal te zijn.
Ze hebben wel gelijk. Ik was pispaal met een reden, toen ik dat inzag ging ik pas pogingen doen om te veranderen.
pi_109531507
Helaas voor mensen zoals mij is een genetische afwijking in de hersenen (nog) niet te veranderen....
pi_109532323
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ze hebben wel gelijk. Ik was pispaal met een reden, toen ik dat inzag ging ik pas pogingen doen om te veranderen.
Ik merkte het zelf vroeger ook. Ik heb met een autist gewerkt die gewoon normaal werd behandelt en ik heb ook met iemand gewerkt die ook een pestverleden had en dat merkte je aan zijn houding. Dat was voor mij ook een irritatiepunt waardoor ik het ook begon te doen (ik weet, erg). Ik ben over het algemeen geen pester, ik vind het leuk om de draak te steken met andere mensen en ja, hij werd wel een heel gewillig slachtoffer daarvan. Geweld of aan spullen zitten heb ik nooit gedaan.
pi_109639217

Moest even aan dit topic denken. Volgens mij is het ook de soundtrack van het programma 'gepest'. Sluit wel aan op waar maanvis het eerder in deze reeks al over had. Sowieso een heftig programma, gepest.
pi_109639243
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:28 schreef Yellowcard het volgende:
Helaas voor mensen zoals mij is een genetische afwijking in de hersenen (nog) niet te veranderen....
Je kan er wel mee leren omgaan tot op zekere hoogte. Ja, dooddoener. Maar ik denk dat je met zo'n instelling verder komt dan wanneer je het ziet als iets wat compleet onbeïnvloedbaar is.
pi_109640178
Bedankt dat nummer zocht ik. Vroeg het me al een tijdje af van wie het was. Inderdaad blijven hopen op betere tijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yellowcard op 29-03-2012 11:47:28 ]
pi_109645650
ik heb een super fijne basisschool tijd gehad.
zat vanwege leerproblemen op speciaal onderwijs.
mn ouders hebben gekozen voor een mytylschool, een school voor gehandicapten kinderen.
kinderen in een rolstoel maar ook kinderen met leerproblemen.
dus heel erg beschermde jaren gehad van mn 7e tot 13e..
want iedereen had wel wat dus dat ging je elkaar niet pesten.
heerlijke tijd gehad en denk er nog wel eens aan terug maar daar ging het topic niet over.

op mn 14e ging ik naar de middelbare school maarja omdat het niet nodig was weer naar een mytylschool te gaan ben ik naar een LOM school gegaan.
daar heb ik 3 jaar gezeten en dat ging redelijk maar na 3 jaar moest je kiezen tussen VBO administratie of Mavo.
maarja kan niet goed leren dus mavo was niet te doen en administratie ook niet echt mijn ding dus ben naar een andere school gegaan om ivbo verzorging te doen.
dat was de hel :(
vakken waren leuk maar had geen aansluiting met de rest van de leerlingen.
want er zaten veel met gedragsproblemen iets dat ik absoluut niet had.
en door mn beschermende tijd op de basisschool kon ik niet van mn afbijten.
ik had veel puistjes dus daar konden ze me goed mee pesten, gym was ik slecht in dus dat was ook weer een goed punt voor hun.
voelde mij bang en werd heel onzeker en ze deden mij heel veel pijn.

heb niks gezegt tegen mn ouders tot een leraar eens naar huis belde en het tegen mn ouders zei.
toen is er een gesprek geweest maar veel hielp het niet.
uiteindelijk mn diploma gehaald en ik was blij dat ik er weg was.

ik heb er heel lang last van gehad van de gevolgen al gaat het nu beter.
we zijn alweer 10 jaar verder dus heb dingen verwerkt maar ben er nog niet helemaal.
ben zeker bij nieuwe contacten nog steeds onzeker en vraag me altijd af of de vriendelijkheid oprecht is.
zowieso vraag ik me altijd af wanneer vrienden mij weer laten vallen als ik niet goed genoeg voor hun ben.
ja echte vrienden laten je niet vallen maar het doet wel pijn als je je vergist in mensen.

en dat programma gepest is heel heftig, wordt elke keer weer boos als ik die verhalen hoor.
om maar te zwijgen over de herkenning van de gevolgen..
ben ook ondere andere door het pesten mn heil in eten gaan zoeken en heb een muurtje om mij heen gebouwt.
eten was fijn en daardoor heb ik ook met overgewicht te maken (gehad) want ben ook dat nu weer aan het aanpakken
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:00:33 #92
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_109649003
Ik heb er nooit echt 'goed' bijgelopen op de basisschool (bril, overgewicht), desondanks veel vrienden en een goed zelfvertrouwen.

Op de middelbare school werd het anders. Kwam bij een ander slag klasgenoten van de basisschool in de klas, waar ik wel gewoon vrienden mee was. Maar geen 'beste' vrienden toendertijd.

Pesten
Ik merkte dat ik langzaam maar zeker het mikpunt werd van één van de klasgenoten. Laten we hem X noemen. De rest volgde vanzelf. Pesterijen varieerde van het slaan/schoppen in de klas tot het belachelijk maken van mijn gewicht tijdens gym. Denk hierbij aan shirt omhoog trekken, of gewoonweg een stomp verkopen. Het verbale pesten deed me ook veel. Opmerkingen gingen voornamelijk over m'n gewicht, of over m'n bril/beugel en wat voor gedrocht ik wel niet was. Het ging vaak nog verder, denk aan opwachten na school, m'n fiets in elkaar trappen of het afpakken van m'n eten. Ik kwam soms met zichtbare plekken thuis, zowel op m'n gezicht als gescheurde kleren of een enkele schoen die op het dak was gegooid. Ik verzon de gekste smoesjes tegenover m'n ouders, die het vaak wel geloofde omdat ze toch te druk waren met hun eigen zaken.

Leraren hadden niets door, en dat wilde ik ook niet. Als ik iets zou vertellen zouden ze langs m'n huis gaan om daar dingen aan te richten. Vanzelfsprekend durfde ik ook thuis niets te vertellen, ik schaamde me kapot. Hoe kon ík nou gepest worden dacht ik? Ondertussen ging het met m'n broertje wel prima in alle opzichten. Hij was sportief, en had veel vrienden. Hij ging onderhand al bijna uit, waar ik vaak alleen thuis zat en mezelf zat vol te vreten. Als klap op de vuurpijl had ik een behoorlijk late pubertijd. Ik was 16 en nog geen centimeter gegroeid, terwijl iedereen, inclusief mijn broertje langer en sterker was dan mij.

Mijn zelfvertrouwen was volledig weg, en op sociaal vlak was ik gewoon leeg. Ik was altijd bang wat verkeerds te zeggen omdat het tegen me gebruikt kon worden. Liever stil de klappen incasseren dan mezelf verdedigen dacht ik maar. Ik wou niet meer mee op vakantie, en durfde al helemaal niet meer te gaan zwemmen. Ik geloofde ook dat ik walgelijk was en zag het vaak niet meer zitten. Mijn broertje vroeg soms of ik niet mee wou met hem en z'n vrienden om iets te ondernemen maar dat sloeg ik af. Hoe kon ik me als broer nou verantwoorden bij zijn vrienden? Ik zou waarschijnlijk toch uitgelachen worden in het bijzijn van m'n broertje. Alleen die gedachte was al moordend. De hele periode (4 jaar) bestonden mijn activiteiten uit: De schooldag overleven, de overige uren binnen computeren en met familie activiteiten hopen dat ik geen bekenden tegen zou komen.

Keerpunt
Het laatste schooljaar werd ik door geluk in een andere klas gezet. In deze klas zat een oude bekende van me, de zoon van een vriend van m'n ouders. Gek genoeg vroeg hij of hij naast me mocht zitten de eerste dag. Er had in 3,5 jaar tijd nog nooit iemand naast me gezeten zonder bijbedoelingen. Hij was heel open en als ik met hem praatte kwam een beetje van m'n oude ik naarboven. Hij stelde me voor aan z'n vriendengroep, die in het begin niets van mij moesten hebben. (Waarom is HIJ hier?) Maar toch bleef hij met me praten en bracht 'ie soms de pauzes met me door. Als X langs kwam met z'n vriendengroep dan verdedigde hij me en hij deed ook veel goede woordjes voor me in zijn eigen vriendengroep, waardoor ik uiteindelijk mee mocht fietsen met ze naar school. Dat bracht zo ontzettend veel veiligheid met zich mee waardoor ik me al een stuk beter voelde op een schooldag. X & co. konden me namelijk niet meer pakken na school omdat ik met die groep mee fietsde. :)

Stukje bij beetje begon ik wat meer te praten, en durfde ik soms wat in te brengen in de groep. Favoriet was ik allerminst, maar het klikte wél. Het laatste half jaar van mijn middelbare school heb ik ook behoorlijk wat sociale groei doorgemaakt. Ik ging met ze mee naar de stad waar ze nieuwe kleren voor me uitkozen, meteen naar de kapper gegaan die dag om eens wat anders te proberen en zo leerde ik ook vrienden van vrienden kennen. X wist ik vaak te ontwijken en zo waren de pesterijen bijna weg tegen het einde van het schooljaar. Enkel op de diploma uitreiking probeerde ze nog wat met me uit te halen, maar m'n nieuwe vrienden hadden dat door en namen het voor me op. Geweldig gevoel gaf dat.

Aftermath
Na de uitreiking zijn die gasten mijn beste maten geworden. Ik ging eindelijk de pubertijd in (ben nu 1,92 lang) en heb op aanraden van m'n vrienden de afgelopen 4 jaar een intensief fitness programma gevolgd. De sportschool is op dit moment een van m'n grootse hobbies ook. X ben ik een jaar geleden op een feest tegen gekomen waar hij me niet eens herkende. Ik heb hem toen aangesproken om te vragen hoe het met hem ging, waar hij zeer positief en verbaasd reageerde op mijn 'nieuwe' ik. Hij heeft zijn excuses gemaakt en vertelde dat hij er achteraf wel spijt van had.

Achteraf ben ik zeer blij met hoe het gelopen is. Ik heb veel vrienden, en ben altijd zeer open ingesteld. Toch klap ik soms volledig dicht als iemand iets te zeggen heeft over mij, hoe groot ik nu ook ben. Dan kan ik bijna niets uit brengen en sla ik in mijn oude 'stille' verdediging. Gelukkig kan ik op zulke moment op m'n vrienden rekenen. Voor de momenten zonder vrienden zou ik misschien ooit nog eens wat hulp moeten vragen, maar dat is voor later. :)
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_109649503
Die oude bekende klinkt als een enorm goede gozer. :) Je mag blij zijn met zo'n vriend.

Fijne afloop. Hadden die excuses van X nog een bepaald effect op je?
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:18:09 #94
360764 BMS-THAD
pi_109649741
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Die oude bekende klinkt als een enorm goede gozer. :) Je mag blij zijn met zo'n vriend.

Fijne afloop. Hadden die excuses van X nog een bepaald effect op je?
Ja, eigenlijk alleen het feit dat hij normaal (niet denigrerend) tegen me sprak deed al veel. Klinkt heel stom, maar ik had toen pas écht het idee dat ik op gelijke hoogte stond met iedereen.
pi_109649852
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:18 schreef BMS-THAD het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk alleen het feit dat hij normaal (niet denigrerend) tegen me sprak deed al veel. Klinkt heel stom, maar ik had toen pas écht het idee dat ik op gelijke hoogte stond met iedereen.
Je bent er echt goed uitgekomen. Zo mooi om te lezen, en dat meen ik echt.
pi_109650039
Ik ben nooit een meeloper geweest. Je had aan mij een slechte want 1x iemand pesten deed ik nog wel. De 2x ga ik de moraalridder uithangen. Totdat ik in de brugklas een vriend had die ik al heel lang kende en ik alle vrienden had en hij geen enkele. Hij wou ook stoer zijn en misbruikte me daar aanvankelijk voor. Toen hij zijn punt had gemaakt probeerde hij mij te plagen en over me heen te lopen, door bijv een drol in me kluis te leggen. Toen ik hem een paar weken later een klap gaf was dat over want de rest vond hem eigenlijk nog steeds een kneus alleen begreep ie dat niet goed.
UITGESCHREVEN
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:29:59 #97
360764 BMS-THAD
pi_109650228
quote:
17s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:20 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je bent er echt goed uitgekomen. Zo mooi om te lezen, en dat meen ik echt.
Thanks. Doet me ook goed om het hier even allemaal neer te zetten.

quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, dat ben ik ook. Ik heb het er ook wel eens over met hem, dat ik hem eigenlijk niet dankbaar genoeg kan zijn voor zijn acties toen. Hij zegt dan dat ik niet zo sentimenteel moet doen en een slok bier moet nemen. :P
pi_109650375
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:29 schreef BMS-THAD het volgende:
Ja, dat ben ik ook. Ik heb het er ook wel eens over met hem, dat ik hem eigenlijk niet dankbaar genoeg kan zijn voor zijn acties toen. Hij zegt dan dat ik niet zo sentimenteel moet doen en een slok bier moet nemen. :P
Haha, lekker nuchter. :P
  donderdag 29 maart 2012 @ 15:04:08 #99
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_109654345
Ook hier veel gespest geweest.

bij mij begon het op de basisschool, welke klas weet ik al niet meer iig heel vroeg al.
was een vrij eenzame tijd, ik werd veel gepest, van trappen afgeduwd, geslagen, geschopt, bedreigt, uitgescholden, getreiterd en uitgedaagd. Geprobeert om thuis en op school hulp/steun te zoeken maar nooit gekregen. volgens school lokte ik het uit met mijn gedrag, en thuis was ook alles wat ik deed fout. In het begin probeerde ik mijn gedrag te veranderen, wat natuurlijk niet werkte want kinderen vinden altijd wel iets om mee te pesten. Later gewoon er op gaan meppen, werkte ook al niet, ja ik kreeg op mijn kop en kreeg het stickertje onhandelbaar kind.

Vervolgens naar de mavo gegaan. Ook hier geen fantastiche tijd gehad, geen aansluiting met de klas en binnen no time begon het pesten ook weer. ook hier hetzelfde als op de basis school meegemaakt. thuis werd het nog erger want ik kon nooit iets goed doen, was een lastig kind en presteerde ruimschoots onder de maat die mij ouders gesteld hadden.
Door al die dingen had ik ook geen zin meer om iets te doen, dus terwijl ik de klas fysiek uitgepest werd daalde mijn cijfers tot op het diepte punt.

Vervolgens overgestapt naar het vbo, en hier ging het in eerste instantie beter, ik had een paar vriendinnen en de klas liet me met rust. In mijn drang om "erbij" te horen een aantal behoorlijk gekke dingen gedaan, wat natuurlijk niet werkte. Tot een jongen besloot dat hij mijn toestemming niet nodig had en ik dus weer het lachertje van de klas was. erger nog was de reactie van mijn ouders het was mijn eigen schuld, ik had het uitgelokt etc.

Ondertussen erachter gekomen dat die vriendinnen dus helemaal geen vriendinnen waren en er gewoon nog een schepje bovenop deden en me keihard de grond in trapten. dus mijn wereld storte helemaal in, ik was misbruikt, gepest, helemaal alleen en kon nergens terecht met mijn verhaal of voor hulp.

na het behalen van mijn diploma, wonderbaarlijk een vriendje gekregen die ouder was als mij en dus al wat stabieler in het leven stond en het in mijn 18 jarige ogen helemaal voor elkaar had(leuke baan, eigen huis, auto etc)
Natuurlijk snel gaan samen wonen(ik vertrok thuis met ruzie en 2 vuilniszakken met kleding)
Dat bleek ook zijn uitwerking te hebben op de nieuwe opleiding die ik volgde ineens keek iedereen in de klas tegen mij op. Ik was iets ouder als de meeste, woonde samen, had relatief meer geld te besteden, waardoor ik leukere kleding droeg, meer te besteden had. dus ik was ineens van de gepeste het populairste. het mooiste aan die periode vond ik toen dat ik een klasgenoot die toen een ander meisje peste compleet voor paal heb gezet zodat ze voorgoed ophield om haar te pesten(achteraf is dat natuurlijk net zo slecht van mij, maar op dat moment was ik in de positie en had ik de mogelijkheid om haar te helpen)

Uiteindelijk na de school periode nog een aantal keer flink mijn neus gestoot door het feit dat ik mensen vertrouwde.
Al met al heeft het mij toch wel wat moeilijkheden en problemen opgeleverd.
Ik heb mijn verleden ver weg gestopt, en een hele hoge muur gebouwt. Die muur zien veel mensen niet eens want voor die muur staat een vrouw die spontaan, vrolijk, grappig en sterk is. Ze weet hoe ze zichzelf moet presenteren, hoe ze zich moet gedragen in elk soort contact, die vrouw geniet van aandacht en dat weet ze eigenlijk ook altijd te krijgen, die vrouw heeft schijt aan wat iedereen van haar denkt en trekt haar eigen plan of je het er nu mee eens bent of niet.
Ze is goed in vluchtige contacten, mensen vinden haar leuk, makkelijk tegen te praten en zij heeft altijd wel een oplossing/antwoord klaar.

De mensen die wat vaker met haar in aanraking komen, zien op een gegeven moment die muur, die afhankelijk van de persoon steeds iets kleiner wordt. De echte mensen die bewezen hebben echte vrienden te zijn die kunnen echt over die muur kijken en zien dan een vrouw die heel gevoelig is, die onzeker is, die niks liever doet als voor mensen zorgen, die altijd voor hun klaarstaat, wel in combinatie met die vrouw die voor de muur staat, dat ben ik ook maar bij echte vrienden ben ik vooral mezelf, een mengelmoes van die 2 vrouwen.

en dan zijn er maar 2 of 3 mensen die echt naast mij achter de muur staan, die ik alles vertrouw en ook helemaal op de hoogte zijn.

Over het algemeen heb ik door mijn houding een leuk vol leven. ik heb veel contacten, kan maar met een enkeling echt niet door 1 deur. ik doe mijn dingen met veel plezier en heb redelijk wat mensen om mij heen die ik best wel vrienden durf te noemen. ik heb 1 hartsvriendin, iemand die zich keer op keer bewees dat ze er voor me is als ik haar nodig heb, die er altijd voor me is en waar ik alles tegen kan vertellen.

Het vreemde is dat er heel veel mensen tegen me opkijken, dat ik ondanks alles kennelijk veranderd ben in iemand die sterk in haar schoenen staat. het blijkt dat heel veel mensen graag schijt zouden willen hebben aan de meningen van mensen om hun heen. Natuurlijk zien veel mensen alleen maar die vrouw voor die muur, maar die vrouw is stiekem wel degelijk een deel van mezelf geworden, waar ze in het begin nog een karaktertje voor de afleiding van die muur was, is ze nu geleidelijk aan verweven met die vrouw achter de muur, ik durf eigenlijk best wel te zeggen dat die vrouw voor de muur nu steeds meer degene is die ik op dit moment ben. Tuurlijk ben ik nog steeds net zo onzeker als voorheen, maar door haar kan ik er beter mee omgaan, zij heeft mij geleerd dat als ik de mensen om me heen laat weten hoe het echt met me gaat dat ik dan niet weer opnieuw slachtoffer word, dat ik de mensen best wel in zeker mate kan vertrouwen, dat de meeste mensen je echt en oprecht willen helpen.
I'm a bitch, i'm a lover
I'm a child, i'm a mother
I'm a sinner, i'm a saint
pi_109655751
Ik heb nog een lange weg te gaan. Ik loop weer 10 jaar achter de feiten aan zie ik. Bah...........

En dan vinden mensen het raar dat ik gek en agressief word.
pi_109655799
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:35 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb nog een lange weg te gaan. Ik loop weer 10 jaar achter de feiten aan zie ik. Bah...........
Verklaar u nader... Je hebt nog een Nokia 3310?
pi_109656010
idd dat met die muur, hij brokkelt steeds verder af bij de mensen die ik vertrouw.
maar heb eigelijk nog bij niemand dat ie helemaal weg is..
ze kunnen alles ook weer tegen je gebruiken..
pi_109656011
Er zijn blijkbaar mensen die bijna 10 jaar jonger zijn dan ik die door een dergelijk proces zijn heengegaan dan ik en die er 10 keer beter zijn uitgekomen. Man, dan moet ik straks aan het werk nadat ik mijn stage heb gedaan en ben afgestudeerd (ik ben de afgelopen jaren helemaal alleen geweest en ik moet mijn stage en afstuderen ook alleen doen en dan *boem* opeens in een omgeving met veel mensen om mijn heen *bibber*).
  donderdag 29 maart 2012 @ 15:55:17 #104
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_109656764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:41 schreef Comp_Lex het volgende:
Er zijn blijkbaar mensen die bijna 10 jaar jonger zijn dan ik die door een dergelijk proces zijn heengegaan dan ik en die er 10 keer beter zijn uitgekomen. Man, dan moet ik straks aan het werk nadat ik mijn stage heb gedaan en ben afgestudeerd (ik ben de afgelopen jaren helemaal alleen geweest en ik moet mijn stage en afstuderen ook alleen doen en dan *boem* opeens in een omgeving met veel mensen om mijn heen *bibber*).
ja maar iedereen verwerkt dingen op een andere manier, dat iemand die jonger als jou is heeft er niks mee te maken.
Het is per persoon verschillend hoe iemand op een trauma/situatie reageert. ook de heftigheid van het trauma kan een rol spelen, wat voor de een zeer ingrijpend is kan voor de andere peanuts zijn. maar ook het karakter, evt hulp, tegenslagen/meevallers zijn van belang. je moet vooral naar jezelf kijken en aan jezelf werken en proberen om minder te geven om de mensen om je heen.

het pesten bij mij is gestopt toen ik 18 was, ik ben daarna nog jaren " alleen" geweest. pas de laaste jaren (ben nu 30) begint het allemaal op zijn plaats te vallen. dus tel op ben bijna 12 jaar bezig geweest om te komen waar ik nu ben, en duurt waarschijnlijk nog wel jaren voordat ik ook echt helemaal ben wie ik wil zijn.

Maar dat geeft niet. ik ben tevreden met mezelf en blijf vooral voor mezelf aan de weg timmeren en ooit kom ik er wel. en dat geld voor iedereen.
I'm a bitch, i'm a lover
  donderdag 29 maart 2012 @ 15:57:00 #105
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109656857
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:41 schreef Ellatjuh het volgende:
idd dat met die muur, hij brokkelt steeds verder af bij de mensen die ik vertrouw.
Herkenbaar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 29 maart 2012 @ 16:00:33 #106
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_109657035
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 15:41 schreef Ellatjuh het volgende:
Ja maar de les die ik ondertussen geleerd heb, is dat als je niemand vertrouwt je ook helemaal alleen staat. dus je zal op een moment mensen moeten gaan vertrouwen, en tuurlijk word je dan gekwets, michien wel vaker als 1 keer, maar uiteindelijk kom je mensen tegen die je het tegendeel bewijzen en je begeleiden en voorzichtig aan helpen om die muur minder te maken.
I'm a bitch, i'm a lover
pi_109657316
Ik heb recent een groep mensen gecontacteerd die nog niet lekker om m'n mail hebben gereageerd (nog niet op een voldoende manier zeg maar).
  donderdag 29 maart 2012 @ 16:11:49 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109657558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:06 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb recent een groep mensen gecontacteerd die nog niet lekker om m'n mail hebben gereageerd (nog niet op een voldoende manier zeg maar).
watte?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 29 maart 2012 @ 16:14:38 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109657689
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2012 01:55 schreef -Strawberry- het volgende:

Moest even aan dit topic denken. Volgens mij is het ook de soundtrack van het programma 'gepest'. Sluit wel aan op waar maanvis het eerder in deze reeks al over had. Sowieso een heftig programma, gepest.
pff ja idd een heftig programma, word er ook boos om, ook dat ze de familie bij de harmonie uitlachten, ik had dan als vader die gasten bij hun nekvel gepakt en ze op de stoeprand kapot gebeukt. Eigenlijk wel erg dat ik door dat pesten geen geweten meer heb dat zegt 'dat moet je niet doen'.
Een gedicht over Maanvis
pi_109657939
Ik heb het filmpje nog niet gezien en ik durf er ook niet naar te kijken. Ik wil niet geconfronteerd worden met mijn problemen.

quote:
ik had dan als vader die gasten bij hun nekvel gepakt en ze op de stoeprand kapot gebeukt
Ik had hetzelfde gedaan.
pi_109659777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:00 schreef The Bitch het volgende:

[..]

Ja maar de les die ik ondertussen geleerd heb, is dat als je niemand vertrouwt je ook helemaal alleen staat. dus je zal op een moment mensen moeten gaan vertrouwen, en tuurlijk word je dan gekwets, michien wel vaker als 1 keer, maar uiteindelijk kom je mensen tegen die je het tegendeel bewijzen en je begeleiden en voorzichtig aan helpen om die muur minder te maken.
jawel das waar..
maar doet altijd weer pijn als je onterecht iemand vertrouwde.
maar moet zeggen dat ik wel een paar lieve mensen heb ontmoet die ik kan vertrouwen en me nemen zoals ik ben en er voor me zijn.
en die hebben de muur bijna afgebroken maarja er hoeft maar iets te gebeuren of ik bouw hem weer op.
al gaat het tot nu toe goed en van die tijd geniet ik dan maar, zie vanzelf wel weer wanneer het misgaat..
pi_109659967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:15 schreef Comp_Lex het volgende:
:')
pi_109660055
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:12 schreef Cher- het volgende:

[..]

Het is misschien triest ja, maar ik herken het zelf ook. :@
pi_109660097
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:12 schreef Cher- het volgende:

[..]

Sorry, ik heb niks aan je post.
:o <= dit is meer mijn reactie daarop
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:16:21 #115
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:14 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Het is misschien triest ja, maar ik herken het zelf ook. :@
Als je achter ze zit?
pi_109660179
Als ik ze op een afstand van voren zie ook.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:18:29 #117
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:18 schreef Comp_Lex het volgende:
Als ik ze op een afstand van voren zie ook.
Als ze je tegemoet komen dus?
pi_109660221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:16 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Als je achter ze zit?
Ik heb zelf ook zo'n tijd gehad dat als ik ergens heen moest fietsen en er turken voor me zaten. Dat ik of snel een andere weg neem of even van me fiets stap om te wachten tot ze weg zijn. :@ _O-

Maarja die tijd heb ik nu niet meer, omdat het eigenlijk nergens op slaat. Je moet gewoon echt proberen om schijt te hebben en gewoon er langs te fietsen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:19:55 #119
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660240
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:19 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook zo'n tijd gehad dat als ik ergens heen moest fietsen en er turken voor me zaten. Dat ik of snel een andere weg neem of even van me fiets stap om te wachten tot ze weg zijn.

Maarja die tijd heb ik nu niet meer, omdat het eigenlijk nergens op slaat. Je moet gewoon echt proberen om schijt te hebben en gewoon er langs te fietsen.
Waar ben je dan eigenlijk bang voor?
pi_109660263
Je bent dan uiteraard bang voor hetgeen wat al zo vaak gebeurd is.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:21:15 #121
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:20 schreef Comp_Lex het volgende:
Bij jou?
pi_109660298
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Waar ben je dan eigenlijk bang voor?
Toen was ik bang dat ik uitgescholden werd en dat ze allemaal dom zaten te lachen.

Maarja nogmaals ik heb dat nu niet meer. Ik fiets er gewoon langs en desnoods kijk ik ze aan. Ze zijn altijd stoer als ze met een groepje zijn, maar als ze alleen fietsen dan durven ze al niks.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:22:22 #123
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:21 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Toen was ik bang dat ik uitgescholden werd en dat ze allemaal dom zaten te lachen.

Maarja nogmaals ik heb dat nu niet meer. Ik fiets er gewoon langs en desnoods kijk ik ze aan. Ze zijn altijd stoer als ze met een groepje zijn, maar als ze alleen fietsen dan durven ze al niks.
Hm ok, toen ik nog fietste heb ik ook vaak genoeg te maken gehad met hele groepen mensen van school en zo. Maar nooit nergens last van gehad gelukkig.
pi_109660372

[ Bericht 100% gewijzigd door Comp_Lex op 29-03-2012 17:23:35 ]
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:23:40 #125
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Doe je het erom?
Ik stel gewoon een vraag. Ik weet toch niet of je ooit ervaringen hebt gehad?
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:24:52 #126
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109660425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:23 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik stel gewoon een vraag. Ik weet toch niet of je ooit ervaringen hebt gehad?
Leren lezen zou een oplossing kunnen zijn. ;)
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:25:20 #127
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109660450
Ben 'n keer door twee gestoorde wijven in elkaar geslagen op weg naar huis van school :') verder nooit wat gebeurd idd.

Als ik eraan terugdenk, nou zou ik die bitches gewoon terugklappen, maar toen durfde ik dat soort dingen nog niet. :P
Hallon!
pi_109660480
Oh, er is toch nog er op gereageerd zie ik. Ik was te traag.
Ik heb inderdaad al wat zaken gepost.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:26:14 #129
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660482
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Leren lezen zou een oplossing kunnen zijn. ;)
Ja, echter koos ik een andere optie. ;)
pi_109660483
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:22 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hm ok, toen ik nog fietste heb ik ook vaak genoeg te maken gehad met hele groepen mensen van school en zo. Maar nooit nergens last van gehad gelukkig.
Toen dat nog gebeurde was ik 17 a 18 en toen zag ik er ook anders uit qua uiterlijk. Ik liep altijd in kleren wat altijd veel te wijd was en droeg een harry potter bril. Mijn haar zag er ook nooit uit omdat ik nooit iets deed qua uiterlijk ofzo.

Sindsdien ik geen bril meer heb en meer aan me uiterlijk doe, merk ik echt dat het pesten voorbij is.
Ik krijg juist nu complimenten van mensen terwijl dat vroeger echt totaal anders was.

Dat helpt ook wel een beetje om zelfvertrouwen te krijgen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:27:30 #131
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660534
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:26 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Toen dat nog gebeurde was ik 17 a 18 en toen zag ik er ook anders uit qua uiterlijk. Ik liep altijd in kleren wat altijd veel te wijd was en droeg een harry potter bril. Mijn haar zag er ook nooit uit omdat ik nooit iets deed qua uiterlijk ofzo.

Sindsdien ik geen bril meer heb en meer aan me uiterlijk doe, merk ik echt dat het pesten voorbij is.
Ik krijg juist nu complimenten van mensen terwijl dat vroeger echt totaal anders was.

Dat helpt ook wel een beetje om zelfvertrouwen te krijgen.
Dat zeker. Pesterijen gaan ook vaak om opvallende dingen zoals uiterlijk.
pi_109660538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:20 schreef Comp_Lex het volgende:
Ach wat ben je zielig. :') En ook alles zien als een aanval. Beter ga je in therapie ofzo.
pi_109660698
Je manier van posten is niet gepast.
Je denkt dat ik momenteel niet geholpen wordt? Ik rapporteer me nu wekelijks bij iemand die me in de gaten houdt en die ook een beetje van mijn situatie af weet.
pi_109660726
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:27 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat zeker. Pesterijen gaan ook vaak om opvallende dingen zoals uiterlijk.
Ja als je er al een beetje raar uit ziet en zeker op de middelbare school. Dan weet je gewoon al dat je gepest gaat worden jammer genoeg.
Maarja ik was ook te schijterig vroeger om er wat van te zeggen. Nu ben ik wel anders geworden gelukkig. Als iemand mij zou pesten dan pak ik hem later echt hard terug zodat ie al inziet dat het geen zin heeft.

Maarja gelukkig heb ik dat niet meer meegemaakt. Natuurlijk word ik weleens geplaagd door collega's, maar ik doe dat zelf ook en het blijft altijd gewoon leuk.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:34:30 #135
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109660808
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:32 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja als je er al een beetje raar uit ziet en zeker op de middelbare school. Dan weet je gewoon al dat je gepest gaat worden jammer genoeg.
Maarja ik was ook te schijterig vroeger om er wat van te zeggen. Nu ben ik wel anders geworden gelukkig. Als iemand mij zou pesten dan pak ik hem later echt hard terug zodat ie al inziet dat het geen zin heeft.

Maarja gelukkig heb ik dat niet meer meegemaakt. Natuurlijk word ik weleens geplaagd door collega's, maar ik doe dat zelf ook en het blijft altijd gewoon leuk.
Zo gaat dat wel ja, of je een bepaalde nationaliteit of kledingstijl. Het is irrationeel om iemand daar zo hard voor te straffen. En het verschil tussen plagen en pesten is dan ook heel groot.
pi_109661002
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:25 schreef BlueMage het volgende:
Ben 'n keer door twee gestoorde wijven in elkaar geslagen op weg naar huis van school :') verder nooit wat gebeurd idd.

Als ik eraan terugdenk, nou zou ik die bitches gewoon terugklappen, maar toen durfde ik dat soort dingen nog niet. :P
1 tegen 2 werkt dan meestal niet..
pi_109661109
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Zo gaat dat wel ja, of je een bepaalde nationaliteit of kledingstijl. Het is irrationeel om iemand daar zo hard voor te straffen. En het verschil tussen plagen en pesten is dan ook heel groot.
Het is gewoon jammer dat mensen elkaar pesten. Ik heb zoiets van neem gewoon iedereen hoe die zelf is. Als iedereen elkaar gewoon zou respecteren en ook zeker op school, dan heeft iedereen gewoon een toptijd gehad qua schoolperiode.

Maarja helaas wordt er nog teveel gepest.
pi_109661118
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:31 schreef Comp_Lex het volgende:
Je manier van posten is niet gepast.
Je denkt dat ik momenteel niet geholpen wordt? Ik rapporteer me nu wekelijks bij iemand die me in de gaten houdt en die ook een beetje van mijn situatie af weet.
Reageer daar dan ook naar.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Zo gaat het nou eenmaal in de natuur. Het is vaak een keuze om 'anders' te zijn dus als je dan ook nog te bang bent om voor jezelf op te komen, roep je het over jezelf af.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:43:34 #139
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109661149
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:42 schreef Cher- het volgende:

[..]

Zo gaat het nou eenmaal in de natuur. Het is vaak een keuze om 'anders' te zijn dus als je dan ook nog te bang bent om voor jezelf op te komen, roep je het over jezelf af.
Ok, opvallende mensen worden ook eerder gepest. Ik vind alleen dat ze iemand jarenlang kunnen terroriseren om zoiets gewoon onnodig. Maar ja, gebeuren doet het toch wel.
pi_109661217
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:43 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ok, opvallende mensen worden ook eerder gepest. Ik vind alleen dat ze iemand jarenlang kunnen terroriseren om zoiets gewoon onnodig. Maar ja, gebeuren doet het toch wel.
Onnodig? Het geeft wel de nodige leedvermaak en plezier voor de pesters. Onnodig voor het slachtoffer in kwestie. Of juist niet. Misschien wordt het slachtoffer er juist harder en sterker door. Aan mekkeren, jammeren, zielig doen en jezelf verschuilen heb je immers ook niet zoveel.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:46:21 #141
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109661242
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:45 schreef Cher- het volgende:

[..]

Onnodig? Het geeft wel de nodige leedvermaak en plezier voor de pesters. Onnodig voor het slachtoffer in kwestie. Of juist niet. Misschien wordt het slachtoffer er juist harder en sterker door. Aan mekkeren, jammeren, zielig doen en jezelf verschuilen heb je immers ook niet zoveel.
Dat klopt ook. Maar plezier hoeft voor mij niet ten koste van een ander te gaan.
pi_109661245
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:42 schreef Cher- het volgende:

[..]

Reageer daar dan ook naar.

[..]

Beetje kortzichtig om te zeggen dat mensen pesten over zich afroepen. Zeker omdat pesten nl. meestal gebeurt als mensen jong zijn en dus ook minder verantwoordelijk zijn.
pi_109661272
quote:
17s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:46 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig om te zeggen dat mensen pesten over zich afroepen. Zeker omdat pesten nl. meestal gebeurt als mensen jong zijn en dus ook minder verantwoordelijk zijn.
Want je wordt zomaar gepest. Natuurlijk roep je het over jezelf af. Tijd aan de slachtoffers om aan die punten te werken dus.
pi_109661284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:45 schreef Cher- het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat pesten misschien wel nuttig is? Dit lijkt meer op goedpraten van evt. eigen pestgedrag.
pi_109661340
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:47 schreef Cher- het volgende:

[..]

Want je wordt zomaar gepest. Natuurlijk roep je het over jezelf af. Tijd aan de slachtoffers om aan die punten te werken dus.
Alsof een kind van zeg een jaar of 12 daar verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Het ligt dan toch echt aan externe factoren en de persoonlijkheid en daar kan je weinig aan doen.

Daarnaast is bij de mensen in dit topic niet het pesten zelf meer actueel, maar de gevolgen ervan.
pi_109661451
quote:
17s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:47 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat pesten misschien wel nuttig is? Dit lijkt meer op goedpraten van evt. eigen pestgedrag.
Mensen doen het omdat ze het grappig vinden (leedvermaak, zichzelf stoerder/zekerder voelen) dus daar heb je al een gunstig gevolg (voor de 'daders'). Helaas. Hoe hard ook. That's it. En misschien is het nuttig voor de slachtoffers die er sterker van worden. Leren omgaan met gemene mensen (want heel veel mensen zijn nou eenmaal gemeen), leren opkomen voor jezelf, zelfverzekerder worden door wat je hebt meegemaakt.

Helaas blijven de meeste slachtoffers personen die in zichzelf gekeerd zijn en medelijden met zichzelf hebben (hier in dit topic alweer te lezen) want 'oh wat hebben wij het erg en zwaar gehad vroeger' en 'het is de schuld van de pesters dat ik nu geen sociaal leven heb' en 'ik ben het vertrouwen in de mensheid kwijt'. Nee, het is jouw eigen schuld. Het is jouw leven en niet die van iemand anders.
pi_109661625
Ik zie je avatar wel hoor. Ik zal voorlopig je posts wel even negeren en ik raad aan dat de rest in dit topic dat ook gaat doen.
pi_109661634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:52 schreef Cher- het volgende:

[..]

Mensen doen het omdat ze het grappig vinden (leedvermaak, zichzelf stoerder/zekerder voelen) dus daar heb je al een gunstig gevolg (voor de 'daders'). Helaas. Hoe hard ook. That's it. En misschien is het nuttig voor de slachtoffers die er sterker van worden. Leren omgaan met gemene mensen (want heel veel mensen zijn nou eenmaal gemeen), leren opkomen voor jezelf, zelfverzekerder worden door wat je hebt meegemaakt.

Helaas blijven de meeste slachtoffers personen die in zichzelf gekeerd zijn en medelijden met zichzelf hebben (hier in dit topic alweer te lezen) want 'oh wat hebben wij het erg en zwaar gehad vroeger' en 'het is de schuld van de pesters dat ik nu geen sociaal leven heb' en 'ik ben het vertrouwen in de mensheid kwijt'. Nee, het is jouw eigen schuld. Het is jouw leven en niet die van iemand anders.
Praktijk is toch minder gunstig dan jij schetst. Mensen worden onzeker van pesten en worden zelfverzekerder van waardering.
Omgaan met gemene mensen werkt tot op zekere hoogte, maar daar hoef je echt niet gepest voor te worden.

Ik denk dat je al die dingen die jij noemt, makkelijk bereikt met een pestvrij verleden, omdat je dan vertrouwen hebt.

Ik denk persoonlijk dat je kan zeggen dat het pesten slecht voor je is geweest en dat het allemaal enorm kut was, maar dat dat nu over is en je in het nu leeft. Ondanks dat pesten je zelfvertrouwen heeft aangetast, ga je pesten dan niet steeds als excuus willen gebruiken.
pi_109661710
quote:

[..]

Lopen trollen in DIT topic is het meest DOMME wat je kan doen. Je mag HEEL blij zijn dat ik je niet ken. Als je bijvoorbeeld met mij gewerkt had dan had ik je vandaag nog uit het team gezet.
pi_109661730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:00 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Lopen trollen in DIT topic is het meest DOMME dat je kan doen. Je mag HEEL blij zijn dat ik je niet ken. Als je bijvoorbeeld met mij gewerkt had dan had ik je vandaag nog uit het team gezet.
Ik denk dat er wel mensen zijn die zo denken hoor.
pi_109661833
quote:

[..]

Lopen trollen in DIT topic is het meest DOMME wat je kan doen. Je mag HEEL blij zijn dat ik je niet ken. Als je bijvoorbeeld met mij gewerkt had dan had ik je vandaag nog uit het team gezet.
Ik troll niet. Ik zie het oprecht zo. Ik zeg toch ook niet dat jij trollt omdat je bang bent voor jongetjes van 10 jaar jonger op de fiets? Of wel? :')
pi_109661853
Ja, het is inderdaad raar dat ik me zo gedraag, maar denk je nou serieus dat ik daar niets aan wil doen?
pi_109661940
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:04 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ik troll niet. Ik zie het oprecht zo. Ik zeg toch ook niet dat jij trollt omdat je bang bent voor jongetjes van 10 jaar jonger op de fiets? Of wel? :')
Ik weet dat het niet zo hoort, maar dat zit nou eenmaal zo in mijn hoofd en aangezien het iets zeer persoonlijks en zeer negatiefs is hoor je daar OP ZIJN MINST respect voor te hebben.
Het is zeer belangrijk voor MIJ hoe IK het interpreteer. Dat is het ENIGE wat voor mij telt. Dat is misschien niet goed, maar dan zit ik ook niet zonder problemen waar ik nog aan moet werken met mijn begeleidster.
pi_109662111
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik weet dat het niet zo hoort, maar dat zit nou eenmaal zo in mijn hoofd en aangezien het iets zeer persoonlijks en zeer negatiefs is hoor je daar OP ZIJN MINST respect voor te hebben.
Het is zeer belangrijk voor MIJ hoe IK het interpreteer. Dat is het ENIGE wat voor mij telt. Dat is misschien niet goed, maar dan zit ik ook niet zonder problemen waar ik nog aan moet werken met mijn begeleidster.
Soms is het maar beter dat je zulke mensen negeert.
pi_109662261
quote:

[..]

Uit de slachtofferrol kruipen werkt niet? Het was niet gelijk aan jou persoonlijk gericht hoor. Meer algemeen.

tip: zo aangevallen reageren maakt je kwetsbaar.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:17:13 #156
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109662266
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:04 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ik troll niet.
Dat doe je wel. Doei!
pi_109662301
het is ook vreemd dat iemand bang is voor mensen die 10 jaar jonger zijn.
maaaaaaar zoiets heeft wel een reden..
er is wel iets gebeurd waardoor je die angst hebt.
iets met zelfvertrouwen..
en daar moet je idd aan werken maar zoiets heeft tijd nodig.
ben er al 10 jaar weer meebezig en nog ben ik niet de oude als voor de pesterijen
pi_109662334
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:17 schreef Chai het volgende:
tip: zo aangevallen reageren maakt je kwetsbaar.
:D :D :D
Dan moet je me maar niet aanvallen 8)7 8)7 8)7
pi_109662438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

:D :D :D
Dan moet je me maar niet aanvallen 8)7 8)7 8)7
Het was niet eens aan jou persoonlijk gericht. :')

Het is maar net hoe je het leest. Je moet niet alles gelijk op jezelf betrekken. Het was toch niet van toepassing zei je? dus.
pi_109662569
Je maakt een geintje :D

Je zat gewoon mijn posts te quoten :D

Grappig. Is dit een manier van je om het weer goed te maken?
pi_109662595
Oh wacht, jij bent iemand anders.

Cher zat mijn posts te quoten.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:27:39 #162
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_109662617
quote:

[..]

Goede post wel, direct, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Alleen zijn er ook genoeg die met hun uiterlijk gepest worden, waar niet altijd wat aan te doen valt. Is het dan ook hun schuld of we moeten we dan de ouders aankijken die het voor elkaar gekregen hebben een lelijk kind te baren? Daarnaast, een kind op de basisschool (waar het pesten vaak begint) heeft niet de capaciteiten zo rationeel over pesten te denken zoals jij in je post doet.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_109662633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat doe je wel. Doei!
Nee, ik vind het echt. Het ligt toch echt aan jezelf en jij hebt het zelf in je handen hoe jouw leven wordt. Alles terug haken op 'ik ben gepest dus heb ik het moeilijk' is een slachtofferrol aannemen en heeft geen zin.

Ik vind het trouwens vreemd dat mijn mening voor troll wordt afgedaan omdat het geen post is die zegt 'ja, jullie zijn zielig'.
pi_109662647
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:26 schreef Comp_Lex het volgende:
Oh wacht, jij bent iemand anders.

Cher zat mijn posts te quoten.
Maar die post waarvan jij beweerde dat het een troll was quotte ze jou niet. En die is dus aan niemand gericht.

Waarom denk je dat dat gelijk een troll is?
pi_109662716
Nee dat sloeg nog op haar post waar ze me wel quotte. (Waarop ik toen reageerde "je manier van posten is niet gepast").
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:37:19 #166
1930 The Bitch
the bitch is back
pi_109662973
ze heeft ook wel een punt,

Maar als je bekijkt dat het pesten op de basischool gebeurt, in een periode waar de basis voor de rest van je leven word gelegd, kan je je voorstellen dat iemand daar later nog flink last van kan hebben.

hoe je het draait of keert, ook mensen worden geconditioneerd. het begint al vanaf baby, het zindelijk worden, netjes eten etc.

als je iemand vanaf jonge leeftijd elke keer als je klapt een mep geeft met een stok, zal hij uiteindelijk zodra je klapt al in elkaar duiken. Als je dus een kind pest en telkens laat merken dat hij niks waard is/lelijk is/stinkt noem maar op zal hij dat naar verloop van tijd ook echt gaan geloven, dan kost dat heel veel tijd om dat denkpatroon te veranderen, hij kan wel willen maar is zo geconditioneerd dat hij niet anders kan als in het slachtofferpatroon blijven.
I'm a bitch, i'm a lover
pi_109663005
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:27 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Goede post wel, direct, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Alleen zijn er ook genoeg die met hun uiterlijk gepest worden, waar niet altijd wat aan te doen valt. Is het dan ook hun schuld of we moeten we dan de ouders aankijken die het voor elkaar gekregen hebben een lelijk kind te baren? Daarnaast, een kind op de basisschool (waar het pesten vaak begint) heeft niet de capaciteiten zo rationeel over pesten te denken zoals jij in je post doet.
Op de basisschool (en zo heb ik het ervaren, geen idee of dat overal zo is) wordt er vanaf ongeveer groep 6/7 gepest. Bij mij in de klassen dan, ik kan niet voor iedere school spreken al lijkt pesten in groep 2/3/4 mij een beetje vreemd. Maar ja, veelal zijn het ietwat afwijkende én vooral onzekere/zwakkere/bange kinderen die gepest worden. Wederom weer de natuur. Aan die onzekerheid en angst kan je op dat moment wel wat doen. Genoeg trainingen voor kinderen vanaf 4 jaar (dus als er wel op zulke leeftijd al wordt gepest?) die door zulke trainingen ook vooruitgang boeken. En grappig is: soms zijn pesters de dikste en lelijkste zwijnen van de klas. Toch is iedereen bang voor deze mensen. Waarom? Omdat ze een grote mond hebben, een soort van stoer zijn en zelfverzekerd overkomen.
pi_109663132
Bizar, ik het het nooit echt zo gezien, maar ik herken mij ook wel een beetje in die angst voor jongeren, voornamelijk pubers.

Voor mijn werk kwam ik wel eens op middelbare scholen om wat af te leveren, met de staart tussen de benen en al het oog contact vermijden kwam ik dan die scholen binnen, snel een handtekening scoren en snel weer terug naar de auto.

Pas geleden een vacature zien staan, logistiek medewerker gezocht, het leek mij een erg leuke baan, totdat ik er achter kwam dat het een om een grote scholengemeenschap ging en op 1 van de vestigingen dus dat ze iemand zochten. Erg sneu, maar nu ik lees dat iemand anders deze angst ook kent, herken ik mijzelf er erg goed in.
pi_109663167
Groep 2. Ik kan het me nog herinneren. Het begon direct hard met schoppen, haren uit m'n kop trekken en een klappertjespistool bij mijn oren houden.
pi_109663273
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Groep 2. Ik kan het me nog herinneren. Het begon direct hard met schoppen, haren uit m'n kop trekken en een klappertjespistool bij mijn oren houden.
Vreemd hoor. Ik kan me helemaal geen reet herinneren van groep 2 en al helemaal niet van pesten. Laat staan dat ik wist wat pesten inhield. :') Maar er bestaat dus al sova training vanaf 4 jaar, moet je nagaan.
pi_109663367
Ja dat zal ik wel eens een keer nagaan.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:52:08 #172
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_109663452
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:38 schreef Cher- het volgende:

[..]

Op de basisschool (en zo heb ik het ervaren, geen idee of dat overal zo is) wordt er vanaf ongeveer groep 6/7 gepest. Bij mij in de klassen dan, ik kan niet voor iedere school spreken al lijkt pesten in groep 2/3/4 mij een beetje vreemd. Maar ja, veelal zijn het ietwat afwijkende én vooral onzekere/zwakkere/bange kinderen die gepest worden. Wederom weer de natuur. Aan die onzekerheid en angst kan je op dat moment wel wat doen. Genoeg trainingen voor kinderen vanaf 4 jaar (dus als er wel op zulke leeftijd al wordt gepest?) die door zulke trainingen ook vooruitgang boeken. En grappig is: soms zijn pesters de dikste en lelijkste zwijnen van de klas. Toch is iedereen bang voor deze mensen. Waarom? Omdat ze een grote mond hebben, een soort van stoer zijn en zelfverzekerd overkomen.
Dan moeten de ouders wel op de hoogte zijn van pesterijen, want anders gaat dat niet werken natuurlijk. Genoeg kinderen die al die emoties opkroppen. Maar ik snap je punt. SoVa training zou een eerste stap kunnen zijn.

Overigens kunnen scholen ook de daders gebruiken JUIST om het pesten tegen te gaan, de zogenaamde No Blame-methode. Geen beschuldigende vingers, enkel oplossingsgerichte middelen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:54:59 #173
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109663537
Alle kinderen vanaf 'n jaar of 4 in therapie gooien (sova trainingen etc) vind ik ook lichtelijk overbodig eerlijk gezegd. :')

...en ja er zit zeker wat in wat Cher zegt, je kunt niet je hele leven laten bepalen door slechte ervaringen in je jeugd, doe ik ook niet. Ben er vrij goed overheen gekomen, met hulp van wat échte vrienden. :) O.a accepteren dat ik niet echt 'n doorsnee persoon ben en dat uitbuiten (want heeft ook z'n charme heb ik gemerkt :P ) heeft goed gewerkt voor mij. :Y
Hallon!
pi_109663707
Helaas weet ik mij weer geen reet te herineren van schooltijd op middelbare school. Ik dacht dat ik op basisschool al werd gepest, maar eigenlijk deden ze daar nog poeslief tegen mij :')

Het was elke keer wel wat anders van mijn oren, neus tot mijn fiets en mijn achternaam, ze vonden elke keer weer een zwakke plek. En als ze dan een keer niets hadden, dan zorgde ze daar wel voor. Kan mij nog wel uit het 2e brugjaar herinneren dat ze een Nederlands vlaggetje op mijn jas/mouw hadden gellakt, alsof ik een racist was.

Niet dat ik er nog veel last van heb hoor, want zoals vele anderen herken ik ook wel weer het gevoel dat ik beter dan hen terecht gekomen ben ! Koophuis, tijdelijk ziektewetje maar binnenkort weer aan het werk en mijn sociale leven waar ik jaren op heb gewacht, maakt mij nu een gelukkig mensch.

Ook al kan ik mij wel vinden in sommige "harde" stellingen, ik denk dat ik gewoon te veel zwakke plekken had om terug te vechten. Dus het tegenhouden en afbijten was voor mij gewoon niet weggelegd.
pi_109663711
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:54 schreef BlueMage het volgende:
Alle kinderen vanaf 'n jaar of 4 in therapie gooien (sova trainingen etc) vind ik ook lichtelijk overbodig eerlijk gezegd. :')

...en ja er zit zeker wat in wat Cher zegt, je kunt niet je hele leven laten bepalen door slechte ervaringen in je jeugd, doe ik ook niet. Ben er vrij goed overheen gekomen, met hulp van wat échte vrienden. :) O.a accepteren dat ik niet echt 'n doorsnee persoon ben en dat uitbuiten (want heeft ook z'n charme heb ik gemerkt :P ) heeft goed gewerkt voor mij. :Y
Alle kinderen vanaf een jaar of 4 in therapie is niet eens nodig me dunkt :D maar die trainingen bestaan dus is het in sommige gevallen ook wel gunstig. Al lijkt het me vreemd voor zulke jonge kinderen maar oke.
pi_109663752
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:54 schreef BlueMage het volgende:

Nee dat probeer ik ook niet. Helaas pakt het nog niet heel erg goed uit voor mij. Ik heb geen echte vrienden bijvoorbeeld. Fok is momenteel mijn enige echte goede contact met de buitenwereld. Het is dat ik dit forum gevonden heb met Google, want anders zat ik nu wel in het gesticht. Ik was mezelf al behoorlijk aan het opfokken richting mijn ouders voordat ik dit forum vond. Ik zit nu recent ook bij een begeleidster van mijn studie. Ik vind dat wel prettig eerlijk gezegd en ze weet heel goed dat ik "geen leven" heb.
Nogmaals, ik probeer er wat aan te doen dus kom alsjeblieft niet met zaken als "ga sporten kneus" ofzo.
pi_109663798
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:38 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ik heb vanaf groep 3 al niet zulke leuke herinneringen meer aan school. Bij mij is het toen al echt wel begonnen, zelfs zo ver dat ik daar in groep 4 van school werd gehaald door mijn ouders.
pi_109663832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:01 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee dat probeer ik ook niet. Helaas pakt het nog niet heel erg goed uit voor mij. Ik heb geen echte vrienden bijvoorbeeld. Fok is momenteel mijn enige echte goede contact met de buitenwereld. Het is dat ik dit forum gevonden heb met Google, want anders zat ik nu wel in het gesticht. Ik was mezelf al behoorlijk aan het opfokken richting mijn ouders voordat ik dit forum vond. Ik zit nu recent ook bij een begeleidster van mijn studie. Ik vind dat wel prettig eerlijk gezegd en ze weet heel goed dat ik "geen leven" heb.
Nogmaals, ik probeer er wat aan te doen dus kom alsjeblieft niet met zaken als "ga sporten kneus" ofzo.
Probeer eens te meeten met mensen van dit forum? Zo heb ik ook wat contacten opgedaan het afgelopen halfjaar.
pi_109663881
quote:

[..]

Ga sporten dan. Je gaat jezelf echt beter voelen en misschien kom je ook nog eens in contact met mensen. Of ga een bijbaan zoeken waarbij je jezelf enigszins goed moet presenteren maar toch je eigen ding doet en ook nog eens met collega's te maken krijgt.
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:05:38 #180
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109663896
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:04 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Probeer eens te meeten met mensen van dit forum? Zo heb ik ook wat contacten opgedaan het afgelopen halfjaar.
Heel leuke contacten.

Maar Loka heeft idd gelijk Comp, ga meedoen met verschillende SC's en meet die mensen ;)
pi_109663995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:05 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ga sporten dan. Je gaat jezelf echt beter voelen en misschien kom je ook nog eens in contact met mensen. Of ga een bijbaan zoeken waarbij je jezelf enigszins goed moet presenteren maar toch je eigen ding doet en ook nog eens met collega's te maken krijgt.
Ik sport al, maar ik ben recent van sport gewisseld naar aanleiding van mijn geflip. De club waar ik op zat had dat mede veroorzaakt. Ik heb nu permanent het contact verbroken met die mensen (alsof er überhaupt contact was.....)
Mijn excuses, ik was niet duidelijk zie ik.
pi_109664032
quote:
17s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:05 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Heel leuke contacten.

Maar Loka heeft idd gelijk Comp, ga meedoen met verschillende SC's en meet die mensen ;)
Ik ben al laatst naar een meet geweest en ik ben van plan 14 april weer te gaan, maar daar moet ik nog over nadenken.
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:11:22 #183
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109664068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben al laatst naar een meet geweest en ik ben van plan 14 april weer te gaan, maar daar moet ik nog over nadenken.
...en nog leuke mensen tegengekomen daar?
Hallon!
pi_109664072
quote:

[..]

Ik heb ook geen vrienden hoor. :@

Ben ook wel plan om een keertje naar zo'n meet te gaan.
pi_109664087
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:04 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Een anti-pest-meet ? : D

Ik zou wel wat ervaringen willen delen hoor, of gewoon ergens wat drinken ?
pi_109664090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als je er mensen leert kennen die je graag mag en die een beetje in de buurt wonen, kun je ook 1 op 1 gaan meeten, misschien zelfs iets om vrienden aan over te houden.
pi_109664140
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:11 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Een anti-pest-meet ? : D

Ik zou wel wat ervaringen willen delen hoor, of gewoon ergens wat drinken ?
Is nog een heel gedoe, een meet organiseren :P
Dan moet er iemand gewoon een datum en locatie prikken, want als je erover gaat discussiëren komt zo'n meet er sowieso niet...
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:13:21 #188
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109664145
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:11 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als je er mensen leert kennen die je graag mag en die een beetje in de buurt wonen, kun je ook 1 op 1 gaan meeten, misschien zelfs iets om vrienden aan over te houden.
Kan ook als ze niet in de buurt wonen. Tevens goede tip.
pi_109664220
Ik heb tijdens een meet helemaal geen zin om over mijn problemen te praten eerlijk gezegd. Ik kom daar voor mijn plezier. Mensen begonnen de vorige keer ook vragen te stellen over mijn issues, maar dat heb ik direct afgekapt. Daarvoor kom ik gewoon niet op een meet.
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:16:41 #190
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109664282
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb tijdens een meet helemaal geen zin om over mijn problemen te praten eerlijk gezegd. Ik kom daar voor mijn plezier. Mensen begonnen de vorige keer ook vragen te stellen over mijn issues, maar dat heb ik direct afgekapt. Daarvoor kom ik gewoon niet op een meet.
Dit ja, ik ben geen gratis psycholoog noch zie ik anderen zo. Meet is gewoon om plezier te hebben toch :D
pi_109664591
Misschien moeten we hier maar een meet organiseren met elkaar.
pi_109665443
Ja dat is misschien wel een goed idee.

Het nare met mij is dus dat ik niet weet hoe ik moet zijn. Ik heb geen "oude ik" die ik moet zijn. Of misschien wel, maar is dat ook niet goed omdat mijn "oude ik" juist de oorzaak is van alle ellende.
pi_109665525
We kunnen juist met elkaar wat afspreken ofzo.

We hoeven het dan niet over het verleden te hebben, maar dan ben je wel met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. En je snapt elkaar dan wel beter in plaats van dat iemand het helemaal niet begrijpt.
pi_109666087
Afspreken is goed, maar ik spreek niets af met enkelingen. Ik wil liever iets doen met een groep mensen. Dat ligt niet aan jou, maar aan mij. Ik heb eigenlijk niets te vertellen, dat heb ik thuis ook niet. Ik ben ook geen koetjes en kalfjes persoon.
pi_109666219
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Afspreken is goed, maar ik spreek niets af met enkelingen. Ik wil liever iets doen met een groep mensen. Dat ligt niet aan jou, maar aan mij. Ik heb eigenlijk niets te vertellen, dat heb ik thuis ook niet. Ik ben ook geen koetjes en kalfjes persoon.
Ik bedoelde niet om met zijn 2e af te spreken, maar met een groep. *)

Ik bedoelde met WE gewoon iedereen die in dit topic leest en er behoefte aan heeft.
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:07:01 #196
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109666389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:02 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet om met zijn 2e af te spreken, maar met een groep. *)

Ik bedoelde met WE gewoon iedereen die in dit topic leest en er behoefte aan heeft.
^O^
pi_109666706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

^O^
^O^
pi_109666754
durf niet eens te meeten :D
ken niemand van fok en een meeting is best wel spannend
pi_109666778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:16 schreef Ellatjuh het volgende:
durf niet eens te meeten :D
ken niemand van fok en een meeting is best wel spannend
Ik ken ook niemand van fok, maar wil het best eens proberen. :D
pi_109666854
ben bang dat ik buiten de boot ga vallen
pi_109666892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:18 schreef Ellatjuh het volgende:
ben bang dat ik buiten de boot ga vallen
Voor iedereen is het spannend hoor. Dat is juist het fijne omdat je juist geen gevoel hebt dat je tussen mensen komt die elkaar al jaren kent.
pi_109666940
dat dus.. als mensen elkaar al lang kennen krijg je toch weer groepjes..
maarja wie weet kom ik ooit naar een meeting
pi_109667045
Het is vrij ernstig eigenlijk dat je niet naar een meeting durft te komen. Dan ben je namelijk erger dan ik en dat kan eigenlijk niet. Ik denk dat je gewoon nerveus bent en dat geeft niet, want dat ben ik ook.
pi_109667511
neej ben gewoon bang buiten de boot te vallen en ergens in een hoekje alleen te staan
pi_109667576
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:33 schreef Ellatjuh het volgende:
neej ben gewoon bang buiten de boot te vallen en ergens in een hoekje alleen te staan
Dan kom je maar bij mij staan. :) *;
pi_109667598
quote:
Waarom dat dan? Heb je net als ik ook nooit iets te vertellen?
pi_109667671
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:03 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb vanaf groep 3 al niet zulke leuke herinneringen meer aan school. Bij mij is het toen al echt wel begonnen, zelfs zo ver dat ik daar in groep 4 van school werd gehaald door mijn ouders.
Kan wel hoor. In groep 3 is 1x een meisje uit onze klas gepest toentertijd. En toen kregen we een dikke preek en schaamde ik me heel erg. ;( niet dat ik echt wat had gedaan, maar had er ook niks tegen gedaan.

Daarna nooit meer gebeurd, maar het was ook een heel fijne school.
pi_109667756
ben altijd een kat uit de boom kijk iemand :D
pi_109667833
quote:
Hahaha ja dat probleem heb ik ook altijd alleen staan. De oplossing is dus bij elkaar te gaan staan :)
pi_109667842
pi_109667872
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:39 schreef Ellatjuh het volgende:
ben altijd een kat uit de boom kijk iemand :D
Ja dat ben ik ook een beetje. Ik kan daardoor misschien wat naïef overkomen, maar ik ben eigenlijk bezig met grote projecten.
pi_109668062
tja als we allemaal bij elkaar gaan staan is het wel weer een optie.
maar dan moeten we er wel allemaal aan mee doen :D
pi_109668315
Meet? Waar? :D
pi_109668368
Misschien is het ook wel handig om te weten waar we allemaal wonen.

Stel iemand woont in Groningen dan lijkt het mij niet echt handig om in Zeeland af te spreken. :P
pi_109668427
Ik woon in Den Bosch, ik ben wel sociaal gehandicapped :')
pi_109668456
das wel waar, ik kom uit de omgeving van amsterdam.
ach ja meets zijn vaak in utrecht is ook wel te doen
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:53:05 #217
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109668495
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:51 schreef muhahaha het volgende:
Ik woon in Den Bosch, ik ben wel sociaal gehandicapped :')
Dag stadsgenoot :P
pi_109668512
Ik woon in Dordrecht en dat ligt vlakbij Rotterdam.

Maar Utrecht is wel het meeste centrale.
pi_109668693
precies utrecht is centraler al is rotterdam ook goed te doen
pi_109668752
Ik heb liever Utrecht. Als we gaan meeten in Rotterdam dan kom ik niet, want dat is te ver weg. Utrecht is al ver genoeg.
pi_109668822
Het is voor mij 1 uur reizen dan. Dus dat valt nog wel mee. :P
pi_109669017
Utrecht dan maar, das ook een uur voor mij en das te doen
pi_109669034
1.5 tot 2 voor mij (afhankelijk van welke trein ik neem).
pi_109669280
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dag stadsgenoot :P
Wat wat waaat :D
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:05:53 #225
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109669326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Wat wat waaat :D
Jajaja *O*
pi_109669368
maarja moeten we dit in dit topic bespreken?

dan krijgen we nog de vraag van wanneer we meeten en hoe en wat
pi_109669412
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Jajaja *O*
Heb je iig vervoer naar de meet :+
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:07:18 #228
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109669441
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:06 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Heb je iig vervoer naar de meet :+
:D
pi_109670150
Ik zit er nog over na te denken of ik wel naar de meet kom. Ik denk dat ik hier een slechte indruk heb achtergelaten, dus is het misschien voor mij niet verstandig om te gaan meeten. "Oe, daar heb je die jongen met z'n rare posts en z'n problemen".
pi_109670250
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:18 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zit er nog over na te denken of ik wel naar de meet kom. Ik denk dat ik hier een slechte indruk heb achtergelaten, dus is het misschien voor mij niet verstandig om te gaan meeten. "Oe, daar heb je die jongen met z'n rare posts en z'n problemen".
Als je komt bevestig je het tegendeel.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:20:23 #231
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109670297
quote:
Dat zal toch niet. :)
pi_109670321
ja dan kan iedereen wel afzeggen, heb ook de nodige dingen meegemaakt.
pi_109670487
Ja maar niet iedereen loopt hier zo te flippen zoals ik dat doe (zoals tegen Cher).
pi_109670582
quote:
Sorry hoor maar dat slaat nergens op he.

Tuurlijk begrijp ik dat je het moeilijk vindt om te komen. En denk je dat het ons boeit dat jij diegene bent die achter deze ''rare'' posts zit.
Je zal toch eens moeten stoppen om zo te denken want anders kun je dalijk nooit vrienden maken, omdat je het zo moeilijk vindt.
pi_109670596
Cher is een trol
pi_109670669
nee niet iedereen.
maar iedereen gaat wel eens uit zn dak om iets dat klein is.
iedereen heeft positieve en negatieve kanten zolang het negatieve maar niet overheerst en denk dat dat wel mee valt
pi_109670721
Ik zie wel.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:27:54 #238
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109670762
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:27 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zie wel.
Nou, niet zo negatief. :{
pi_109670863
jeetje zeg, ik zou proberen je angst te overwinnen.
ik tril ook al bi de gedachte eens naar een meeting te gaan maar ergens heb je dan ook weer kans op nieuwe leuke contacten.
zowieso hebben we allemaal 1 raakvlak en dan begrijp je elkaar ook beter, je hebt hetzelfde meegemaakt
pi_109671652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:27 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zie wel.
Als je steeds zoiets hebt van, zie het wel. Dan vrees ik dat het moeilijk gaat worden voor je. Je moet er wel even open voor staan, en als je eenmaal geweest bent. Heb je misschien wel zoiets van, hey wat leuk dat wil ik vaker gaan doen.
pi_109671674
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:25 schreef muhahaha het volgende:
Cher is een trol
Ook gepest in het verleden en je kan mijn directe uitspraken ook niet handelen?
pi_109671676
Ik wil juist dat mensen geen raakvlakken met me hebben en al helemaal niet op dit gebied. Ik heb liever dat je me niet begrijpt en dat je niet zielig over me gaat lopen doen. Je moet geen medelijden met mij hebben want dat gaat *te* ver de *andere* kant op, als je begrijpt wat ik bedoel. Je hoeft me niet te knuffelen. Ik wil gewoon normaal behandeld worden. Ik gedraag me gewoon een beetje vreemd, that's it. (Let op: ik krijg daar hedendaags ook opmerkingen over, dat ik een beetje "vreemd" en "raar" ben).

De vorige keer dat ik naar Utrecht kwam ging het nog wel, maar toen had ik mezelf nog niet zo blootgelegd op dit forum.
Doe maar halverwege mei.
pi_109671712
quote:
13s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:43 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ook gepest in het verleden en je kan mijn directe uitspraken ook niet handelen?
Ow ik kan je wel handelen hoor. Mensen moeten zich niet zo door jou laten kisten :P
pi_109671871
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ow ik kan je wel handelen hoor. Mensen moeten zich niet zo door jou laten kisten :P
Ze mogen wel wat van mij aan gaan nemen juist. Ik lees dat er mensen niet eens naar meetings durven gaan. Hoe wil je dat later gaan doen vraag ik me af bij zulke mensen? Een uitkering aanvragen omdat je niet naar een nieuwe studie durft te gaan met nieuwe mensen en daardoor geen diploma hebt? Ik vind dat zulke situaties niet eens het gevolg zijn van het pesten maar van je eigen persoonlijkheid.
pi_109671998
Ik vind van wel. Volgens mij is *dat* juist wetenschappelijk aangetoond en *daarom* kunnen mensen daarvoor in therapie gaan.
Ik ben trouwens bijna klaar met mijn studie en verder probeer ik ook te werken met andere mensen.
pi_109672048
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:49 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vind van wel. Volgens mij is *dat* juist wetenschappelijk aangetoond en *daarom* kunnen mensen daarvoor in therapie gaan.
Ik ben trouwens bijna klaar met mijn studie en verder probeer ik ook te werken met andere mensen.
Hohoho wacht even, wetenschappelijk aangetoond? Als je hiermee gaat smijten wil ik natuurlijk wel de papers zien.
pi_109672367
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wil juist dat mensen geen raakvlakken met me hebben en al helemaal niet op dit gebied. Ik heb liever dat je me niet begrijpt en dat je niet zielig over me gaat lopen doen. Je moet geen medelijden met mij hebben want dat gaat *te* ver de *andere* kant op, als je begrijpt wat ik bedoel. Je hoeft me niet te knuffelen. Ik wil gewoon normaal behandeld worden. Ik gedraag me gewoon een beetje vreemd, that's it. (Let op: ik krijg daar hedendaags ook opmerkingen over, dat ik een beetje "vreemd" en "raar" ben).

De vorige keer dat ik naar Utrecht kwam ging het nog wel, maar toen had ik mezelf nog niet zo blootgelegd op dit forum.
Doe maar halverwege mei.
Begrijpelijk ! ;)

Zelf heb ik ook wel zoiets dat ik er hier open over praat, maar in mijn dagelijkse leven ondervind ik er geen hinder van en word ik nergens aan die tijd herinnerd, behalve dan als ik weer bij in de buurt van pubers kom.

Ik hoef die trein aan medelijde ook niet aan me te hebben, maar een proost tegen het pesten ^O^ Voor de rest hoeft het onderwerp van mij ook niet zo besproken te worden.
pi_109672421
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:50 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hohoho wacht even, wetenschappelijk aangetoond? Als je hiermee gaat smijten wil ik natuurlijk wel de papers zien.
Hier heb ik iets:
http://www.mobbingopdewerkvloer.nl/documenten/lbresseleers.pdf

[ Bericht 2% gewijzigd door Comp_Lex op 29-03-2012 22:17:43 ]
pi_109672624
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hier heb ik iets:
http://www.mobbingopdewerkvloer.nl/documenten/lbresseleers.pdf

Volgende keer zelf zoeken!!!!
Niks ervan, jij brengt het op, zelf aandragen prutsers
pi_109672707
Ik breng helemaal niets op. Het was gewoon een mening wat je zelf kon weerleggen.
pi_109672937
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik breng helemaal niets op. Het was gewoon een mening wat je zelf kon weerleggen.
Gast. Als jij zegt dat het wetenschappelijk is bewezen dan is dat geen mening meer maar een feit. Althans wel als je het onderzoek zelf kunt weerleggen. Dat kun je niet en daarmee heb je een loze kreet geplaatst. .pdf linken kan ik ook trouwens, internet is groot.

Sorry hoor, als ik zo reageer ...
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:02:47 #252
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109673000
Meets zal ikzelf ook niet snel op aanwezig zijn, of het moet in het weekend zijn. En dan nog ligt het eraan of ik dan niet naar m'n vriendin ga.
pi_109673210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:01 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Gast. Als jij zegt dat het wetenschappelijk is bewezen dan is dat geen mening meer maar een feit. Althans wel als je het onderzoek zelf kunt weerleggen. Dat kun je niet en daarmee heb je een loze kreet geplaatst. .pdf linken kan ik ook trouwens, internet is groot.

Sorry hoor, als ik zo reageer ...
Ook mijn excuses dat ik zo reageer. Mijn eerste zin begon met "Ik vind" en mijn tweede zin begon met "Volgens mij", Dat houdt in dat ik het dus niet zeker weet. Ik heb dus nergens feiten geplaatst.
pi_109673326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ook mijn excuses dat ik zo reageer. Mijn eerste zin begon met "Ik vind" en mijn tweede zin begon met "Volgens mij", Dat houdt in dat ik het dus niet zeker weet. Ik heb dus nergens feiten geplaatst.
Wat heeft het dan voor zin om aan te halen?
pi_109673434
*; *;
pi_109673523
Soberzo heeft Cher wel een punt. Je kiest er uiteindelijk zelf voor om er niet aan te werken. Geluk heb je zelf in de hand, niemand anders.
pi_109673546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:07 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Wat heeft het dan voor zin om aan te halen?
Omdat dat kan en mag. Ik mag in Nederland dit zeggen.
pi_109673617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Omdat dat kan en mag. Ik mag in Nederland dit zeggen.
Ja dat mag zeker. Ik neem het niet serieus dan.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:12:22 #259
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109673664
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:09 schreef muhahaha het volgende:
Soberzo heeft Cher wel een punt. Je kiest er uiteindelijk zelf voor om er niet aan te werken. Geluk heb je zelf in de hand, niemand anders.
Je kiest er inderdaad voor of je er wel of niet aan werkt. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is, en dat het makkelijker zelfs is om het maar op iemand anders af te schrijven. En dat wil ook niet zeggen dat pesten je niet ongelukkig kan maken.
pi_109673834
Ik heb het zeker niet makkelijk. Ik heb dus recent besloten om van sport te wisselen en om extra vrijwilligerswerk te gaan doen, maar het laatste is dus bijvoorbeeld op niets uitgelopen en van het eerste moet ik nog maar even zien of het gaat of niet.
pi_109673984
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb het zeker niet makkelijk. Ik heb dus recent besloten om van sport te wisselen en om extra vrijwilligerswerk te gaan doen, maar het laatste is dus bijvoorbeeld op niets uitgelopen en van het eerste moet ik nog maar even zien of het gaat of niet.
Puur uit interesse, welke sport doe je en wat heb je in gedachten ? :)
pi_109674256
Ik zat op zwemmen, maar ik doe nu badminton. Verder ben ik bezig met een softwareproject omtrent energie en klimaat. Er zijn een paar sites waar ik artikelen voor wil schrijven maar die hebben nog niet (goed) gereageerd.
pi_109675105
Dat is ook niet makkelijk, vergt veel tijd en energie maar uiteindelijk zul je daar ook heel blij van worden als je voorruit gaat ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:23:03 #264
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109680520
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:22 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zat op zwemmen, maar ik doe nu badminton. Verder ben ik bezig met een softwareproject omtrent energie en klimaat. Er zijn een paar sites waar ik artikelen voor wil schrijven maar die hebben nog niet (goed) gereageerd.
zitten bij jullie ook zoveel aziaten? Dat zijn vaak wel toffe peren.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:23:29 #265
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109680538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:02 schreef Newbie114 het volgende:
Meets zal ikzelf ook niet snel op aanwezig zijn, of het moet in het weekend zijn. En dan nog ligt het eraan of ik dan niet naar m'n vriendin ga.
meets zijn vrijwel altidj in het weekend. en je vriendin is ook gewoon welkom.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:26:43 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109680630
quote:

[..]

Het is idd de schuld van de gepeste, want de gepeste had jou allang met een ijzeren staaf in elkaar moeten rossen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maanvis op 30-03-2012 16:36:43 (too much info) ]
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:45:23 #267
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109681105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 00:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is idd de schuld van de gepeste, want de gepeste had jou allang met een ijzeren staaf in elkaar moeten rossen.
_O_
pi_109683389
quote:

[..]
Wat ik zelf doe heb ik in de hand ja, maar wat anderen doen niet. Ik wilde niet vechten maar ze stonden in een kring om me heen en duwden me steeds terug. Daarna gooiden ze me op de grond en trapten op mij in. Van me afbijten heb ik uiteindelijk gedaan op de foute manier (met een mes om me heen steken om ze op afstand te houden). Praten met die mensen hielp niet, hun ogen straalden pure haat en agressie uit. Ik doe niets of ik vecht terug dat heb ik zelf in de hand ja. Het gedrag van anderen....ja ik weet dat er zoiets bestaat als manipulatie maar hoe had ik die mensen op andere gedachten kunnen brengen volgens jou? Ze waren toen geen basisschoolkinderen meer maar 16-17 jarigen en kwamen zeer bedreigend over. Zelf was ik een klein tenger ventje van 1.70m en 52 kg. Het is mijn leven ja maar wat anderen doen met mijn leven wat doe ik daartegen?
pi_109685477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:50 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Wat ik zelf doe heb ik in de hand ja, maar wat anderen doen niet. Ik wilde niet vechten maar ze stonden in een kring om me heen en duwden me steeds terug. Daarna gooiden ze me op de grond en trapten op mij in. Van me afbijten heb ik uiteindelijk gedaan op de foute manier (met een mes om me heen steken om ze op afstand te houden). Praten met die mensen hielp niet, hun ogen straalden pure haat en agressie uit. Ik doe niets of ik vecht terug dat heb ik zelf in de hand ja. Het gedrag van anderen....ja ik weet dat er zoiets bestaat als manipulatie maar hoe had ik die mensen op andere gedachten kunnen brengen volgens jou? Ze waren toen geen basisschoolkinderen meer maar 16-17 jarigen en kwamen zeer bedreigend over. Zelf was ik een klein tenger ventje van 1.70m en 52 kg. Het is mijn leven ja maar wat anderen doen met mijn leven wat doe ik daartegen?
Ik neem aan dat ze niet plotsklaps om je heen stonden om je te grazen te nemen? Dán kun je er niks aan doen nee... Wel als de haat al jaren aan de gang was.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:04:01 #270
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109685793
Ik kan je uit ervaring vertellen dat die mensen niet rationeel opereren. Er valt niet te praten met die lui. Ouders en docenten hoeven je ook niet te helpen.
pi_109685888
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat die mensen niet rationeel opereren. Er valt niet te praten met die lui. Ouders en docenten hoeven je ook niet te helpen.
Op dat moment word het wel heel lastig echter is er een lange weg begaan voordat het zover was ...
pi_109689376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:51 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze niet plotsklaps om je heen stonden om je te grazen te nemen? Dán kun je er niks aan doen nee... Wel als de haat al jaren aan de gang was.
Ze kwamen me vaak achterna meestal in de pauzes of tussenuren. Na een aantal x durfde ik het schoolplein niet meer op en bleef in het klaslokaal waar we na de pauze les zouden hebben. Dan kwamen ze me daar opzoeken en gebeurde er hetzelfde.

Waar de haat vandaan kwam? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Iemand heefde me wel eens gezegd dat het door het klassefeest was. Het was mijn 3e middelbare school en ik kwam dus nieuw. Meteen aan het begin van het schooljaar werd er een houseparty georganiseerd bij een klasgenoot thuis en de hele klas was uitgenodigd behalve ik. Ik was niet de enige nieuwe de 2 andere mochten wel komen. Ik wilde niet alleen zijn en om erbij te horen ben ik gewoon naar dat adres gegaan maar eenmaal aan de deur liet de "gastheer" me er niet in. Daarna begonnen op school onder zijn aanvoering de pesterijen. Bestaat er behalve "liefde op het eerste gezicht" ook zoiets als "haat op het eerste gezicht?" Ik heb er in ieder geval geen logische verklaring voor.

Was het een foute keuze van mij om naar dat feest te gaan zonder uitnodiging? Eerst wilde ik niet eenzaam zijn maar daarna wilde ik juist dat ze me met rust lieten.
pi_109696343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:57 schreef Yellowcard het volgende:

Waar de haat vandaan kwam? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Iemand heefde me wel eens gezegd dat het door het klassefeest was. Het was mijn 3e middelbare school en ik kwam dus nieuw. Meteen aan het begin van het schooljaar werd er een houseparty georganiseerd bij een klasgenoot thuis en de hele klas was uitgenodigd behalve ik. Ik was niet de enige nieuwe de 2 andere mochten wel komen. Ik wilde niet alleen zijn en om erbij te horen ben ik gewoon naar dat adres gegaan maar eenmaal aan de deur liet de "gastheer" me er niet in. Daarna begonnen op school onder zijn aanvoering de pesterijen. Bestaat er behalve "liefde op het eerste gezicht" ook zoiets als "haat op het eerste gezicht?" Ik heb er in ieder geval geen logische verklaring voor.

Was het een foute keuze van mij om naar dat feest te gaan zonder uitnodiging? Eerst wilde ik niet eenzaam zijn maar daarna wilde ik juist dat ze me met rust lieten.
Lullig dat ze je buiten sloten. Toch op komen dagen word als opdringerig gezien, ja daarmee heb je je ruiten nog verder kapot gemaakt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je hiermee om zou moeten gaan. Zelfs als je niet zou zijn gegaan ben je automatisch het buitenbeentje.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:02:56 #274
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109697363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:57 schreef Yellowcard het volgende:
Bestaat er behalve "liefde op het eerste gezicht" ook zoiets als "haat op het eerste gezicht?" Ik heb er in ieder geval geen logische verklaring voor.
Ik denk dat "haat op het eerste gezicht" inderdaad bestaat en er is volgens mij ook geen logische verklaring daarvoor, want er zit helemaal geen logica achter pesten. Het is een irrationele haat. Sommige mensen kunnen perfect opereren zonder goede redenen voor hun acties; net zoals dieren dat ook doen. Beesten vragen zich ook niet af waarom ze bepaalde dingen doen; dat doen alleen mensen. Dit is voor mij een goed argument dat mensen eigenlijk gewoon dieren zijn. De ene mens is eigenlijk gewoon iets intelligenter dan de andere.

Ik ben eigenlijk ook gewoon een dier dat zich irrationeel gedraagt. Ik heb volgens sommigen (misschien iedereen?) ook irrationele angsten en gedachten. Dit maakt mij helaas potentieel gevaarlijk net zoals anderen in het verleden een gevaar voor mij hebben gevormd. Ik ben een tijdbom wat af kan gaan en je kan daarbij de vraag stellen of dat nou menselijk is of niet. Ik denk van niet en ik zal een poging wagen om mezelf te veranderen c.q. te verbeteren.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:28:43 #275
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_109698394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:32 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Lullig dat ze je buiten sloten. Toch op komen dagen word als opdringerig gezien, ja daarmee heb je je ruiten nog verder kapot gemaakt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je hiermee om zou moeten gaan. Zelfs als je niet zou zijn gegaan ben je automatisch het buitenbeentje.
Inderdaad. Welke keuze je ook had gemaakt, je zou sowieso al de lul zijn.

Zelf ben ik gelukkig niet zo erg gepest. Op school werd er wel wat gegrapt over mijn krullen (''schaap''), maar dat was gewoon vriendelijk bedoeld. Ik heb wel een jaar in een voetbalteam gezeten waar ik het laatste half jaar veel gekloot werd. Ik had de pech dat ik in een pauperteam terecht kwam. Het eerste half jaar hadden ze een ander pispaaltje. Ik probeerde hem wel een beetje te redden, maar hij zei dat ik hem met rust moet laten. Toen die jongen ermee stopte was ik het nieuwe pispaaltje. Ik zei vrijwel nooit iets omdat er dus alleen maar paupers in mijn team zaten, dus vonden ze mij een ''autist'' en begonnen ze te vervelen. Broek naar beneden trekken op het veld, spullen afpakken bij het douchen, over me heen pissen en hele potten gel in mijn haar smeren bijvoorbeeld. En dat zijn dan 16/17 jarigen.

Maar dat is volgens mij niks vergeleken met wat anderen in dit topic meegemaakt hebben. Maar als ik voortaan merk dat er iemand gepest wordt, dan probeer ik er wel iets aan te doen. Zo moesten wij een keer met school naar Schiphol toe om wat opdrachten te doen. Een autistische jongen (X) die nieuw in de klas was, liep met onze vriendengroep mee. Mijn vrienden vonden dat irritant (en slecht voor hun ''imago'' denk ik). Toen kreeg iemand het idee om ineens met zijn allen verschillende kanten op te rennen om X achter te laten. Dat vond ik natuurlijk echt een kut actie. Ik bleef bij X en uiteindelijk ben ik best goede vrienden met hem geworden. Die andere ''vrienden'' konden opflikkeren.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:55:20 #276
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109699362
Heel goed dat je je verhaal hier hebt opgeschreven. Ik vind het ook heel goed dat je bij X bent gebleven. Heb je nog wel eens contact met X?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:04:37 #277
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_109699686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Heel goed dat je je verhaal hier hebt opgeschreven. Ik vind het ook heel goed dat je bij X bent gebleven. Heb je nog wel eens contact met X?
Af en toe, hij is afgelopen jaar blijven zitten, maar ik kom hem wel een paar keer in de week tegen. In zijn nieuwe klas heeft hij best wat vrienden gemaakt. Volgens mij wordt ie ook niet meer gepest.

Maar eigenlijk had hij die actie op Schiphol wel verdiend. Moet ie maar niet proberen om nieuwe vrienden te maken. Toch, Cher-?
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:19:34 #278
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_109842077
Zeg als jullie een meet houden kan ik dan ook mee? Heb mijn verhaal dan wel niet getypt maar ben ook gepest geweest, en herken me wel in jullie verhalen en kwalen. Meestal lijk ik eroverheen kom niet eens half zo verlegen over als ik ben. ( jij verlegen? is iets wat ik vaak hoor) Mijn probleem is eigenlijk dat ik mede dankzij het pesten vaak of alles overdenk wat ik zeg, of ratel zonder blad voor me mond om me daar dan ongelooflijk druk over te maken. In ieder geval: mag ik ook mee?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:28:18 #279
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_109876936
quote:
Ik zeg dit zeker niet om interressant te doen ofzo, maar echt, mijn postgeschiedenis is pas echt ''erg'', in de zin dat mensen denken 'wat een raar mens'. Dat merk ik wel aan hoe er soms op mij gereageerd wordt en werd.

Ik heb zelf ook een pestverleden. ;( Ik hoorde ook nooit ergens bij en werd altijd maar vreemd, raar en stom gevonden door iedereen. Op de basisschool en middelbare school stond ik ook altijd alleen in de pauze.

Ik heb ook nooit goed leren omgaan met mensen waardoor ik nu echt eens soort van 'sociaal beperkt' ben. (Heb ook niet veel contacten.) En niet alleen dat. Ik heb er zelfs al heel veel moeite mee om ergens alleen naar toe te gaan op de fiets. :@
pi_109877292
Ook wel typisch dat mensen zich druk maken over de indruk die ze hebben gemaakt op het Fokforum. Veel mensen zijn op fok anders dan in het echt, dat is al een. En daarnaast zou het mij in ieder geval interessant lijken een aantal van die mensen te ontmoeten. Valt het tegen, dan zie je die mensen toch nooit weer terug. Dus wat heb je te verliezen...
pi_109877534
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:36 schreef debeterebob het volgende:
Ook wel typisch dat mensen zich druk maken over de indruk die ze hebben gemaakt op het Fokforum. Veel mensen zijn op fok anders dan in het echt, dat is al een. En daarnaast zou het mij in ieder geval interessant lijken een aantal van die mensen te ontmoeten. Valt het tegen, dan zie je die mensen toch nooit weer terug. Dus wat heb je te verliezen...
Ik zou het ook juist leuk vinden om een aantal van jullie te ontmoeten.

Ook al zal het moeilijk zijn, je moet onthouden dat iedereen een dezelfde dingen hebben meegemaakt. Zo heb je toch al een enige band met elkaar in plaats van dat je al een ander soort groepje hebt.
pi_109877682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:42 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik zou het ook juist leuk vinden om een aantal van jullie te ontmoeten.

Ook al zal het moeilijk zijn, je moet onthouden dat iedereen een dezelfde dingen hebben meegemaakt. Zo heb je toch al een enige band met elkaar in plaats van dat je al een groepje het.
Heb je eigenlijk wel eens een scharrel gehad? Maar waar staat iets over een meet eigenlijk? En ik denk dat je gewoon er van uit moet gaan dat je sociaal genoeg bent om je weg te vinden tussen alle onbekenden. Je moet maar zo denken, iedereen wil wel praten en dat is toch wel een beetje anders dan in een random kroeg.
pi_109877852
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:45 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk wel eens een scharrel gehad? Maar waar staat iets over een meet eigenlijk? En ik denk dat je gewoon er van uit moet gaan dat je sociaal genoeg bent om je weg te vinden tussen alle onbekenden. Je moet maar zo denken, iedereen wil wel praten en dat is toch wel een beetje anders dan in een random kroeg.
Vraag je dat nou aan mij of ik ooit een scharrel heb gehad?
pi_109878403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:49 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Vraag je dat nou aan mij of ik ooit een scharrel heb gehad?
Ja.
pi_109878655
quote:
17s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:01 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ja.
Nope :+
  woensdag 4 april 2012 @ 17:29:14 #286
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109902531
Ik ben nooit echt gepest geweest, hoewel er in de brugklas iemand was die gewoon helemaal wacko was en mij dwong om dingen te doen. Dingen zoals eeeh... met BB gun op me schieten, strijker in mn hand laten ontploffen enz (gezellig he :D :') :D ). Hij bedreigde mij ook continue (in elkaar slaan, mijn ouders iets aandoen enz.) , leraren gaven mij de schuld van zaken en ik moest continue smoesjes verzinnen tegenover mijn ouders en voor dingen opdraaien die ik nooit gedaan had. Ik was echt zo een jochie uit een dorp, volledig weerloos.

Ik leerde toen ook een andere gast kennen in de brugklas en hij zei me eigenlijk dat ik gewoon eens van me af moest bijten. "gewoon", alsof het niets is :')
Anyway, week erna kwam die gast aan, weer praatjes maken en duwde ik hem hard van me af. Hij probeerde nog praatjes te maken, maar wist eigenlijk al dat het een verloren strijd was :') Ga hier niet het hele verhaal neerplanten, geen behoefte aan (maar hij moest wel huilen na een klap :') Wat een tough guy :D :') ). Wil enkel zeggen dat het me geen windeieren gelegd heeft, so to speak. Ik maak veel topics over vechtkampen (en ja, het is niet serieus..) e.d., maar ik geloof oprecht dat in uiterste gevallen, when all else fails, een goede klap veel kan "oplossen".

Zal best dat kleine trekjes nog in mijn dagelijks handelen zitten, bedoel is niet niks, bedreigingen tegenover je krijgen enz (en geloof me, wat ik schrijf was niet het ziekste, hij was gewoon echt helemaal insane :') ) , maar momenteel merk ik daar gelukkig niet veel van. Misschien was het ook niet zozeer pesten, maar meer een volledige mindcontrol ofzo (zoals ook wel bij Loverboy problematieken te zien is).

Hoewel ik zelf niet gepest werd, was ik wel altijd de meeloper met pesten :@ :@ . Bang en laf , vooral om zelf gepest te worden, Die "drang" verdwijnt met de jaren eigenlijk. Ik merk dat op mijn leeftijd bijna niemand meer iemand op basis van uiterlijk afzeikt e.d. Na de puberteit lijken zelfs pesters volwassen te worden ofzo :') :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 04-04-2012 17:40:39 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_109904834
quote:
Ik merk dat op mijn leeftijd bijna niemand meer iemand op basis van uiterlijk afzeikt e.d. Na de puberteit lijken zelfs pesters volwassen te worden ofzo
Gelukkig wel :D ....,maar voor de gepeste stopt het helaas niet na de puberteit....deze moet met "lege handen" de volwassen maatschappij in, ik begrijp de angsten hiervoor echt wel.

Heftige verhalen allemaal :{
pi_109904946
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:29 schreef Michielos het volgende:
Ik ben nooit echt gepest geweest, hoewel er in de brugklas iemand was die gewoon helemaal wacko was en mij dwong om dingen te doen. Dingen zoals eeeh... met BB gun op me schieten, strijker in mn hand laten ontploffen enz (gezellig he :D :') :D ). Hij bedreigde mij ook continue (in elkaar slaan, mijn ouders iets aandoen enz.) , leraren gaven mij de schuld van zaken en ik moest continue smoesjes verzinnen tegenover mijn ouders en voor dingen opdraaien die ik nooit gedaan had. Ik was echt zo een jochie uit een dorp, volledig weerloos.

Ik leerde toen ook een andere gast kennen in de brugklas en hij zei me eigenlijk dat ik gewoon eens van me af moest bijten. "gewoon", alsof het niets is :')
Anyway, week erna kwam die gast aan, weer praatjes maken en duwde ik hem hard van me af. Hij probeerde nog praatjes te maken, maar wist eigenlijk al dat het een verloren strijd was :') Ga hier niet het hele verhaal neerplanten, geen behoefte aan (maar hij moest wel huilen na een klap :') Wat een tough guy :D :') ). Wil enkel zeggen dat het me geen windeieren gelegd heeft, so to speak. Ik maak veel topics over vechtkampen (en ja, het is niet serieus..) e.d., maar ik geloof oprecht dat in uiterste gevallen, when all else fails, een goede klap veel kan "oplossen".

Zal best dat kleine trekjes nog in mijn dagelijks handelen zitten, bedoel is niet niks, bedreigingen tegenover je krijgen enz (en geloof me, wat ik schrijf was niet het ziekste, hij was gewoon echt helemaal insane :') ) , maar momenteel merk ik daar gelukkig niet veel van. Misschien was het ook niet zozeer pesten, maar meer een volledige mindcontrol ofzo (zoals ook wel bij Loverboy problematieken te zien is).

Hoewel ik zelf niet gepest werd, was ik wel altijd de meeloper met pesten :@ :@ . Bang en laf , vooral om zelf gepest te worden, Die "drang" verdwijnt met de jaren eigenlijk. Ik merk dat op mijn leeftijd bijna niemand meer iemand op basis van uiterlijk afzeikt e.d. Na de puberteit lijken zelfs pesters volwassen te worden ofzo :') :')

En zulke mensen haat ik vreselijk.

Kut meelopers en mensen pesten, maar wel bang zijn om zelf pijn te hebben en gepest te worden.

:(
  woensdag 4 april 2012 @ 18:43:13 #289
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905078
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:39 schreef FerryNL het volgende:

[..]

En zulke mensen haat ik vreselijk.

Kut meelopers en mensen pesten, maar wel bang zijn om zelf pijn te hebben en gepest te worden.

:(

Klopt. Ik haat ze nu ook. Lekker hypocriet he? Zoals ik zei.. ander tijdperk. Al die dingen gelden niet meer voor mij, maar als je NU mijn mening erover zou zeggen, zou ik precies hetzelfde zeggen als jij ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 18:44:12 #290
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905118
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:36 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Gelukkig wel :D ....,maar voor de gepeste stopt het helaas niet na de puberteit....deze moet met "lege handen" de volwassen maatschappij in, ik begrijp de angsten hiervoor echt wel.

Heftige verhalen allemaal :{
Ik moet zeggen dat ik er goed overheen gegroeid ben. Zoiets gaat natuurlijk nooit helemaal weg of zo. bedoel, strijker in je hand laten ontploffen omdat je anders in elkaar gestompt wordt e.d. :') Do the math :)
pi_109905251
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

Klopt. Ik haat ze nu ook. Lekker hypocriet he? Zoals ik zei.. ander tijdperk. Al die dingen gelden niet meer voor mij, maar als je NU mijn mening erover zou zeggen, zou ik precies hetzelfde zeggen als jij ;)
Ik bedoelde het ook meer in het algemeen.

De meeste pesters pesten ook omdat ze bang zijn om zelf door pesters gepest te worden. LOL wat een zin. _O- _O-
  woensdag 4 april 2012 @ 18:48:24 #292
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_109905256
Eerlijk verhaal Michielos! :s)
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:49:36 #293
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905290
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:48 schreef Garisson72 het volgende:
Eerlijk verhaal Michielos! :s)
eerste keer sinds hoelang? :D haha
  woensdag 4 april 2012 @ 18:50:26 #294
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109905315
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ander tijdperk is wel een hele slechte smoes.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:52:13 #295
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905383
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ander tijdperk is wel een hele slechte smoes.
Nee. Ik ben nu ouder dan 12 jaar geleden. Op de middelbare school ben je als brugmup e.d. echt bezig met overleven. Ik kwam in totaal nieuwe wereld terecht waar ik me echt staande moest gaan houden.
Ik ben nu veeeel ouder dan voorheen. Nu kijk ik niet meer naar uiterlijk. Nu ben ik niet meer bezig met me staande te houden. Nu ben ik zelfs zover dat het me geen ene flikker meer boeit wat anderen van me vinden :D Als ik nu iemand gepest zie worden, zou ik er zelf wat van zeggen!
Mijn hele mindset is anders, je wordt volwassen enz. Hoezo zou ik nu hetzelfde denken als jaaaaaren geleden? Veranderen mensen niet (en omgevingen, houdingen e.d.) volgens jou? Dit zijn typische zaken die gepaard gaan met het hele "puber " zijn.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:54:27 #296
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109905479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:52 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee. Ik ben nu ouder dan 12 jaar geleden. Op de middelbare school ben je als brugmup e.d. echt bezig met overleven. Ik kwam in totaal nieuwe wereld terecht waar ik me echt staande moest gaan houden.
Ik ben nu veeeel ouder dan voorheen. Nu kijk ik niet meer naar uiterlijk. Nu ben ik niet meer bezig met me staande te houden. Nu ben ik zelfs zover dat het me geen ene flikker meer boeit wat anderen van me vinden :D Als ik nu iemand gepest zie worden, zou ik er zelf wat van zeggen!
Mijn hele mindset is anders, je wordt volwassen enz. Hoezo zou ik nu hetzelfde denken als jaaaaaren geleden? Veranderen mensen niet (en omgevingen, houdingen e.d.) volgens jou? Dit zijn typische zaken die gepaard gaan met het hele "puber " zijn.
Ja dingen veranderen, maar om nou met het excuus te komen dat het toen anders was om het even goed te praten wat je allemaal deed gaat er niet in.
  woensdag 4 april 2012 @ 18:55:25 #297
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:54 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja dingen veranderen, maar om nou met het excuus te komen dat het toen anders was om het even goed te praten wat je allemaal deed gaat er niet in.
Het is geen excuus, maar een verklaring van bepaald gedrag. Het is heel stereotyperend voor een puber (spotlight effect e.d.). Natuurlijk is het niet goed, duh :D Ik probeer niks goeds te praten hoor. Maar mensen veranderen nu eenmaal. Ik sta aan jouw kant ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 18:58:42 #298
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109905645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het is geen excuus, maar een verklaring van bepaald gedrag. Het is heel stereotyperend voor een puber (spotlight effect e.d.). Natuurlijk is het niet goed, duh :D Ik probeer niks goeds te praten hoor. Ik sta aan jouw kant ;)
Ok. :)
  woensdag 4 april 2012 @ 19:01:21 #299
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_109905757
Wat een verhalen in dit topic :'( Fijn om te lezen dat een aantal er zo goed bovenop zijn gekomen!

Ben ook gepest, wat begonnen is op mijn nieuwe basisschool, toen ik net verhuisd was. Ik ging als enige in de klas niet naar de kerk en daarmee begon het. Zelfs de leerkracht van groep 7 kon het niet laten mij regelmatig eraan te herinneren dat ik in de hel terecht zou komen en dus niet mee hoefde te bidden met de rest }:|

Op de middelbare ging het in het begin goed en mijn zelfvertrouwen krabbelde weer wat op. Aan het einde van het eerste jaar kwam er een nieuwe jongen in de klas die het niet zo op vrouwen had. In een van de lessen (met een net afgestudeerde lerares) legde hij zijn voeten op tafel en hij begon haar uit te schelden, omdat ie zijn huiswerk niet had gemaakt en niet van plan was haar vragen te beantwoorden. Daar heb ik boos op gereageerd, gevraagd of ie dat thuis ook deed en of ie zijn stinkpoten toch wel snel op de vloer wilde zetten.

Daarna heeft ie me tot en met het derde jaar gepest. Ik ben regelmatig in elkaar geslagen door hem en wat van zijn vrienden, werd opgewacht, 'per ongeluk' neergehaald bij gym, ze gingen meefietsen naar mijn huis en zo verder. Volgens de school was er niks aan de hand en volgens de directeur had ik het zelf veroorzaakt en was het niet zo erg als ik deed voorkomen.

Op gegeven moment was ik helemaal apathisch en deed ik alles op automatische piloot en toen ben ik op een dag bij de fietsenkelder vastgepakt, tegen een muur geduwd en liet hij een mes zien, waarna hij mijn ouders bedreigde. Hij zou hen de keel doorsnijden, want dat verdiende ik volgens hem. Dat was de druppel - bij de volgende gymles hadden we hockey en toen ie tijdens het wedstrijdje op me af kwam heb ik 'm met de hockeystick geslagen en gezegd dat ik naar de politie zou gaan en hij in de gevangenis zou komen (schattig he, zo'n vertrouwen in het rechtssysteem :P) als ie ooit nog wat zou proberen.

Nooit meer wat gebeurd daarna. Wou dat ik het veel eerder (en véél harder) had gedaan :Y
pi_109905810
@ Michielos

Zolang je de oorzaak van je zijn kan terugplaatsen naar die periode, is ermee aan het werk gaan, erover nadenken, erbij stilstaan een manier die je helpt het verleden in juiste proporties te brengen
De werkelijkheid dus............ dat het meerendeel van alle pubers opdrogen tot normale relaxte volwassenen. Die zich ineens ook kunnen inleven in een ander.

Gelukkig was je naast fysiek, mentaal ook veel sterker dan de pester tdt.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:03:40 #301
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109905860
Fysiek haha :D Ik denk niet dat ik fysiek sterker was dan hem :)
Sorry voor het slotje btw, hoe nu verder? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')