Als je wilt dat je kinderen verantwoordelijk worden moet je ze ook de kans geven om dit te tonen. Persoonlijk heb ik nooit ook maar enige last gehad van mijn ouders qua tijden. Toch heb ik daar nooit misbruik van gemaakt, en ben ik naar mijn mening prima terechtgekomenquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
I know, merk het ook bij mijn neefje. Hij is altijd heel streng gehouden, terwijl ik in tegenstelling juist alles mocht, als mijn ouders maar wisten waar ik was en met wie ik was. Ik heb een zware tijd gehad op de basisschool en ben echt een kutkind geweest voor mijn ouders, maar ik ben er heel goed uitgekomen en zit nu ook prima in mijn vel. Mijn neefje echter heeft nooit echt last van pesten gehad, maar omdat hij zo streng is gehouden, is ie geloof ik al 2 keer blijven zitten, haalt alleen maar enen, rookt al een aantal jaar (hij is 14) en dat soort dingen meer. Wie is er dan beter af weet je wel? Ik vind het zelf ook altijd heel apart dat mensen hun kinderen heeeel erg streng houden, want vaak zie je dat daar niet veel goeds uit komt (mijn ervaring).
Nee sorry, ik heb duidelijke doelen en eisen voor mezelf gesteld. Ik *wil* het zaakje gewoon goed voor elkaar hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:49 schreef simmu het volgende:
die woede verdwijnt pas als jij het laat. echt waar. geloof me;
Als hier bij mij kleine kinderen zijn dan gaat het wel weer goed. Mijn woede komt juist tot uiting wanneer ik volledig alleen ben in mijn hok.quote:ik ben een woede experteen ervaringsdeskundige. woest ben ik over sommige dingen. heel terecht woest ook. maar er is met 2 kleine kindjes in huis domweg geen ruimte voor. dus: soms fok ik het er even uit
maar verder probeer ik het te negeren en ga gewoon maar door.
Ik zit nu helemaal niet meer aldoor in mijn studentenkamertje. Dat was een vorige situatie en die is nu voorbij.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:55 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Maar dat gaat allemaal niet gebeuren als je in je studentenkamertje blijft zitten.
Ik heb medelijden met je. Doe maar lekker rustig aan johquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:55 schreef Muffle het volgende:
Hmm, Hier ook 1 die is gepest.
Flink gepest zelfs, reken op 30 tegen 1.
Tot het zelf-verminken aan toe.
Nog steeds consequenties? Veel, dagelijks.
Te veel, en te pijnlijk om te vertellen online.
DM als je meer wilt weten.
Goed bezig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zit nu helemaal niet meer aldoor in mijn studentenkamertje. Dat was een vorige situatie en die is nu voorbij.
Iets doen is weer punt 2. Maar als je er al wel over kon praten of kon vertellen wat er die dag was gebeurd of hoe je je voelde, scheelde dat misschien iets (dan kon je het een beetje kwijt).quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ze wisten het wel, maar ze deden niks. De meesters en juffen deden ook niks.
Ze wisten het omdat het vlak bij huis gebeurde. Ik was 12 en moest om 8 uur naar bed. Toen ik zei dat ik me hierop uitgelachen voelde werd het afgedaan als "laat ze, hun blijven dom". Ik had er toch moeite mee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Voor iedereen die gepest is hier: praatte jullie er wel over met je ouders (wisten ze het überhaupt), of maakte dat niet uit en deed je dat dus niet?
Nouja, mijn ouders wisten er wel van (zeggen ze nu) maar niet alles en voelde me ook niet in staat met ze hierover te praten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Voor iedereen die gepest is hier: praatte jullie er wel over met je ouders (wisten ze het überhaupt), of maakte dat niet uit en deed je dat dus niet?
Nou, we verheugen ons erop! Bedankt voor de mededeling, echt weer iets om met smart naar uit te kijken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:26 schreef Beach het volgende:
meeleestvp, wie weet dat ik later nog reageer
Met zulke reacties heb ik niet eens zin meer om mijn verhaal toe te voegen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:28 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nou, we verheugen ons erop! Bedankt voor de mededeling, echt weer iets om met smart naar uit te kijken. [ afbeelding ]
Oh ja, daar heb je echt iets aan als kind. Fijn zo inlevend zijn...quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:24 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Ze wisten het omdat het vlak bij huis gebeurde. Ik was 12 en moest om 8 uur naar bed. Toen ik zei dat ik me hierop uitgelachen voelde werd het afgedaan als "laat ze, hun blijven dom". Ik had er toch moeite mee.
Ben ik eindelijk eens echt enthousiast over iemand op dit hele forum, is het weer niet goed.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:31 schreef Beach het volgende:
[..]
Met zulke reacties heb ik niet eens zin meer om mijn verhaal toe te voegen.
Ik denk dat er op mbo 2 niveau niet eens gepest wordt aangezien die mensen haast geen lessen hebben (misschien 1 dag) en eigenlijk alleen maar stage.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik merk ook dat het met opleidingsniveau te maken heeft.
Ik heb vwo gedaan en werd toen gepest, maar op een vorige woonplek woonden ook mensen die mbo niveau 2 deden en die pestten toch op een heel andere manier.
Ik ben blij dat ik niet op het vmbo zat ...
Ja, dat bedoel ik ook. Ik ben heel vrij gelaten en ik heb ook fouten gemaakt, maar ik heb ook zelf geleerd om verantwoordelijkheid te nemen voor dingen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:55 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Als je wilt dat je kinderen verantwoordelijk worden moet je ze ook de kans geven om dit te tonen. Persoonlijk heb ik nooit ook maar enige last gehad van mijn ouders qua tijden. Toch heb ik daar nooit misbruik van gemaakt, en ben ik naar mijn mening prima terechtgekomen![]()
Oh en lex, je moet je kansen pakken man. Een leuk leven gaat niet je deur inwandelen. Je moet naar buiten gaan, dingen doen. Je kunt in je studentenleven ZO veel... Verenigingen, commissies, beetje studeren daarnaast. Maar dat gaat allemaal niet gebeuren als je in je studentenkamertje blijft zitten.
Nee want die had ik niet echt en nog steeds nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Mijn ouders waren heel erg bij me betrokken. Ik ben enig kind, wat ook wel mee zal spelen, maar ik ben altijd wel een ouderskindje geweest. Ze zijn meerdere keren naar school geweest, geklaagd etc. Ik zadelde ze op met mijn woede aanvallen en daar gingen ze gewoon mee om. Ook mijn oma is een grote steun geweest. Ik ben heel blij met mijn ouders en oma geweest in deze situatie, want zij waren voor mij eigenlijk de enigen die ik echt had.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Daar hoeven we sowieso niet bang voor te zijn lijkt me.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:48 schreef Cher- het volgende:
[..]
Maar hoe ga je ineens veel met mensen om wanneer je alleen maar oppervlakkige contacten hebt en die oppervlakkige contacten gewoon vrienden hebben?Je dringt jezelf niet op, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |