abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109093627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:37 schreef Maanvis het volgende:
Volgens mij (maar ik heb er geen ervaring mee) wordt zelfs op speciale scholen gepest. Iemand die mank is zal dan iemand in een rolstoel pesten bijvoorbeeld.
Dat klopt wel ja. Mijn buurjongen is ook heel erg gepest op een speciale school. Opzich komt het gewoon overal voor.
pi_109093741
quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:38 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Het kan ook de andere kant opgaan. Mijn neefje is precies hetzelfde opgevoed als jij en is nu een van de rotjochies op school.
Ik mis hierdoor zelfvertrouwen laat staan dat ik bravoure heb. Ik heb mezelf nooit gezien als rotjochie.
Jochie ben ik op zich al niet meer, ondertussen toch 18. Maar ik bestrijd je niet.
pi_109093830
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:42 schreef RoadrunnerX het volgende:

[..]

Ik mis hierdoor zelfvertrouwen laat staan dat ik bravoure heb. Ik heb mezelf nooit gezien als rotjochie.
Jochie ben ik op zich al niet meer, ondertussen toch 18. Maar ik bestrijd je niet.
Ik doelde ook niet op jou. :P Ik bedoel meer dat je het nooit kunt voorspellen hoe het gaat. Iemand die zelf gepest wordt, kan ook een enorme kuttekop worden op bijvoorbeeld middelbaar onderwijs.
pi_109093870
Ik ben nog nooit echt uit geweest. Schoolfeesten daargelaten, maar dat tel ik niet mee. Ik ben nu 26 en ik ga nog steeds niet uit.
Waar ik nu wel weer f*cking hekel aan heb is dat mensen zeggen dat je studentenleven de beste tijd van je leven is. Niks van gemerkt dus.......
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109093889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:45 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben nog nooit echt uit geweest. Schoolfeesten daargelaten, maar dat tel ik niet mee. Ik ben nu 26 en ik ga nog steeds niet uit.
Waar ik nu wel weer f*cking hekel aan heb is dat mensen zeggen dat je studentenleven de beste tijd van je leven is. Niks van gemerkt dus.......
Ligt eraan wat je er zelf van maakt. Je klinkt namelijk heel gefrustreerd.
pi_109094008
quote:
3s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:36 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Je mist het punt echt volledig. Ik ben niet degene die pestte, ik ben zelf gepest. Verder had degene die het over een speciale school had, puur over kinderen die daadwerkelijk een stoornis hebben en niet kinderen wiens gedrag 'pesten' oproept. Ja, kinderen die een stoornis hebben, zullen waarschijnlijk sneller gepest worden omdat ze anders zijn, maar dat lijkt me niet de reden om ze naar een speciale school te sturen. Het lijkt me eerder de stoornis te zijn waarom je ze daarheen stuurt. En fyi: ik weet dat ze speciale scholen willen afschaffen, evenals het pgb. Dat wil niet zeggen dat het een slechte oplossing is.
de laatste opmerking was idd voor degene die die begon over speciaal onderwijs. ik reageerde meer op die post dan de jouwe. speciaal onderwijs afschaffen is vooralsnog niet aan de orde, wel wordt er stevig gesneden in de indicaties, plus bezuinigd op het onderwijs zelf. zowel op het speciaal onderwijs als in het normale onderwijs.

en het punt? nou. het punt is dat wanneer je gaat roepen dat iemand het gepest over zichzelf afroept, dat niet deugt.

niet eens in de zin van "ach hemeltje, dat kind kan er niks aan doen dattie pddnos heeft en wat raar reageert soms" maar in de zin van "iedereen moet toch ergens leren dat iedereen anders is". dat is het punt waar ik op doel. wanneer je een pestsituatie aan wil pakken moet je dus zowel de pester, als de gepeste 'behandelen' zogezegd. de een leren om zich te verweren en de ander moet leren zich niet zo ongegeneerd op een ander uit te leven. het is nu eenmaal een complex samenspel waarin beiden (ex achternalopend willoos tuig :P ) verzeild geraakt zijn. je schiet er niks mee op om tegen iemand die gepest wordt te zeggen "sneu figuur doet het zichzelf aan" (sterker nog; da's gewoon bullebakgedrag) en je schiet er evenmin wat mee op om tegen de pester te zeggen dattie een sneu figuur is, want die schiet dan in de verdediging en gaat enkel een standje harder.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109094084
quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:44 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op jou. :P Ik bedoel meer dat je het nooit kunt voorspellen hoe het gaat. Iemand die zelf gepest wordt, kan ook een enorme kuttekop worden op bijvoorbeeld middelbaar onderwijs.
de tudelft zat vol met voormalig gepeste gozers die vervolgens echt hard tekeer gingen tegen diegenen die zich dan wat meer timide opstelden.
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:51:32 #133
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109094126
Een kind naar het speciaal onderwijs sturen omdat het gepest wordt, zou niet zomaar moeten gebeuren.
Het onderwijs daar is ook gewoon slechter en kinderen moeten vaak gedwongen een lager niveau doen.
En je hebt pesters die andere kinderen pesten omdat ze problemen thuis hebben, maar door hun gepest krijgen de gepeste kinderen niet alleen problemen op school, maar ook vaak problemen thuis.
Pesters zijn zielig en onzeker. Iemand die goed in z'n vel zit, gaat anderen niet pesten.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_109094214
quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:44 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Hieruit blijkt dat het van allerlei factoren afhangt hoe iemand zich in de toekomst gaat gedragen. Iedere ouder denkt je de beste opvoeding te geven, maar wat is goed voor een kind die toch ook een bepaald karakter heeft? Ik moe(s)t altijd vroeg naar bed of had weleens huisarrest. Dan hoor je toch dat ze je uitlachen, een soort leedvermaak. Dan blijft de vraag open of je kind daarmee geholpen is.
pi_109094222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:48 schreef simmu het volgende:

[..]

de laatste opmerking was idd voor degene die die begon over speciaal onderwijs. ik reageerde meer op die post dan de jouwe. speciaal onderwijs afschaffen is vooralsnog niet aan de orde, wel wordt er stevig gesneden in de indicaties, plus bezuinigd op het onderwijs zelf. zowel op het speciaal onderwijs als in het normale onderwijs.

en het punt? nou. het punt is dat wanneer je gaat roepen dat iemand het gepest over zichzelf afroept, dat niet deugt.

niet eens in de zin van "ach hemeltje, dat kind kan er niks aan doen dattie pddnos heeft en wat raar reageert soms" maar in de zin van "iedereen moet toch ergens leren dat iedereen anders is". dat is het punt waar ik op doel. wanneer je een pestsituatie aan wil pakken moet je dus zowel de pester, als de gepeste 'behandelen' zogezegd. de een leren om zich te verweren en de ander moet leren zich niet zo ongegeneerd op een ander uit te leven. het is nu eenmaal een complex samenspel waarin beiden (ex achternalopend willoos tuig :P ) verzeild geraakt zijn. je schiet er niks mee op om tegen iemand die gepest wordt te zeggen "sneu figuur doet het zichzelf aan" (sterker nog; da's gewoon bullebakgedrag) en je schiet er evenmin wat mee op om tegen de pester te zeggen dattie een sneu figuur is, want die schiet dan in de verdediging en gaat enkel een standje harder.
I know, maar dan moeten scholen er wel wat in willen doen. Dat is waar het mi. het vaakst mis gaat. Mijn basisschool deed er niks aan, alleen bepaalde leraren. Ik ben twee jaar niet gepest en dat komt omdat ik twee leraressen had die ze zo streng in de hand hielden wat dat betreft dat ze het niet eens durfden. Maar ik ben geloof ik in groep 8 getest door het GGZ omdat mijn school beweerde dat het mijn eigen schuld was dat ik gepest werd, omdat ik 'agressief' was. :') Het enige agressieve wat ik vertoonde, was als ik in elkaar gemept werd. Ik heb altijd geleerd dat ik terug moest slaan, want dat werkte het beste. Ik hoor ook wel vaker dat scholen gewoon hun verantwoordelijkheid niet gebruiken of de schuld bij de gepeste leggen. Dus ik snap je punt heel goed. :P Alleen ik denk dat ze eerst scholen aan moeten gaan pakken, voordat je überhaupt iets met mensen kan doen die pesten/gepest worden.
pi_109094337
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:53 schreef RoadrunnerX het volgende:

[..]

Hieruit blijkt dat het van allerlei factoren afhangt hoe iemand zich in de toekomst gaat gedragen. Iedere ouder denkt je de beste opvoeding te geven, maar wat is goed voor een kind die toch ook een bepaald karakter heeft? Ik moe(s)t altijd vroeg naar bed of had weleens huisarrest. Dan hoor je toch dat ze je uitlachen, een soort leedvermaak. Dan blijft de vraag open of je kind daarmee geholpen is.
I know, merk het ook bij mijn neefje. Hij is altijd heel streng gehouden, terwijl ik in tegenstelling juist alles mocht, als mijn ouders maar wisten waar ik was en met wie ik was. Ik heb een zware tijd gehad op de basisschool en ben echt een kutkind geweest voor mijn ouders, maar ik ben er heel goed uitgekomen en zit nu ook prima in mijn vel. Mijn neefje echter heeft nooit echt last van pesten gehad, maar omdat hij zo streng is gehouden, is ie geloof ik al 2 keer blijven zitten, haalt alleen maar enen, rookt al een aantal jaar (hij is 14) en dat soort dingen meer. Wie is er dan beter af weet je wel? Ik vind het zelf ook altijd heel apart dat mensen hun kinderen heeeel erg streng houden, want vaak zie je dat daar niet veel goeds uit komt (mijn ervaring).
pi_109094405
ik denk dat er vooral bij de pesters nu juist een taak ligt bij de ouders. ik zweer het je, zelfs hier op de psz is het soms erg hoor. ouders die bij het wachten dan op staan te scheppen over hoe jantje dan keesje heeft geduwd, al grinikkend. terwijl ze dus niet in de gaten hebben dat ze op dat punt dus al de grondlaag leggen waarin gebouwd wordt dat duwen naar een ander ok is. zo simpel werkt het denk ik ergens toch ook wel. ik ben wat dat betreft erg blij met mijn spul; ze bijten van zich af maar treiteren niet en kunnen tot nu toe (!) met echt alle kindjes overweg.
pi_109094435
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ja dat wordt gezegd. Alhoewel ik me op de basisschool echt nooit onzeker heb gevoeld hè en mijn vriendjes en vriendinnetjes volgens mij ook niet. Maar ja, ik weet de oorzaak van pesten zelf ook niet. Waarom doen mensen het. Het voegt niet veel toe.
Ga eens kijken in de rest van het dierenrijk bij dieren die in groepen leven. Het gebeurt overal dat bepaalde individuen door de groep buiten gesloten worden. Dit is vrij natuurlijk gedrag om (waarschijnlijk) meerdere redenen. Het versterken van banden tussen bepaalde individuen in een groep is volgens mij 1 van de belangrijkste. Kijk maar eens bij chimpansees, daar is ook altijd een laag geplaatst dier het haasje en wordt hij meestal gepest door meerdere individuen tegelijk, eigenlijk nooit door 1 enkel individu van de groep.
Ik ga geen waarde oordeel plaatsen over het pesten ansich. Kleine pesterijtjes tussen kinderen hoort er gewoon bij. Het is foute boel als het stelselmatig pesten wordt, wat helaas op scholen nog wel eens de praktijk is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109094464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:57 schreef simmu het volgende:
ik denk dat er vooral bij de pesters nu juist een taak ligt bij de ouders. ik zweer het je, zelfs hier op de psz is het soms erg hoor. ouders die bij het wachten dan op staan te scheppen over hoe jantje dan keesje heeft geduwd, al grinikkend. terwijl ze dus niet in de gaten hebben dat ze op dat punt dus al de grondlaag leggen waarin gebouwd wordt dat duwen naar een ander ok is. zo simpel werkt het denk ik ergens toch ook wel. ik ben wat dat betreft erg blij met mijn spul; ze bijten van zich af maar treiteren niet en kunnen tot nu toe (!) met echt alle kindjes overweg.
Jeetje wat een ouders. :') Mijn ouders waren echt boos als ik zoiets deed haha.
pi_109094654
quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

ik heb eens een gesprek opgevangen van eentje die haar oudste in groep 8 ofzo had geholpen met huiswerk-voor-cijfer. kind had een 2 omdat zij het allemaal niet begreep en ze vond het echt heel grappig :') |:(

enfin. hierom dus een speciaal projectje bij ons om onderwijs op te kalefateren :P tsja. je bent er als ouder zelf bij. hier mogen ze trouwens wel best veel, maar de term "nee" wordt hier ook veel gebezigd :P gewoon. "nee, dat mag niet" met uitleg erbij over waarom dan niet en daarmee klaar en uit. geen discussie nodig bij nazimummy
pi_109094761
quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:46 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je er zelf van maakt. Je klinkt namelijk heel gefrustreerd.
Het gaat erom wat je ouders er van maken. Ik mocht vroeger niet uit.
En voordat je gaat zeggen "Gast, je bent 26 :')", moet je je wel realiseren dat ik me al compleet geconformeerd had aan de wensen van mijn ouders. Later waren ze dus stiekem van gedachten veranderd zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Helemaal te laat, BAH!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109094783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En voordat je gaat zeggen "Gast, je bent 26 :')", moet je je wel realiseren dat ik me al compleet geconformeerd had aan de wensen van mijn ouders. Later waren ze dus stiekem van gedachten veranderd zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Helemaal te laat, BAH!
Ook nu ligt het er nog steeds om met hoe je er om gaan, aangezien je jawel 26 bent.
pi_109094804
Hoe ik er mee omga?! In deze leegte?!?!
pi_109094832
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe ik er mee omga?! In deze leegte?!?!
Kun je iets aan doen.
pi_109094877
Mijn excuses voor mijn gedrag. Ik voel de muren van m'n vogelkooi weer op mij afkomen. Ik moet even wat anders doen.
pi_109094958
Ja sorry ik voel me soms net f*cking Tom Hanks op een f*cking onbewoond eiland. Ik moet even rustig aan doen. Ik moet niet tegen jullie gaan flippen zoals ik dat tegen mijn ouders deed.
pi_109094964
quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

I know, merk het ook bij mijn neefje. Hij is altijd heel streng gehouden, terwijl ik in tegenstelling juist alles mocht, als mijn ouders maar wisten waar ik was en met wie ik was. Ik heb een zware tijd gehad op de basisschool en ben echt een kutkind geweest voor mijn ouders, maar ik ben er heel goed uitgekomen en zit nu ook prima in mijn vel. Mijn neefje echter heeft nooit echt last van pesten gehad, maar omdat hij zo streng is gehouden, is ie geloof ik al 2 keer blijven zitten, haalt alleen maar enen, rookt al een aantal jaar (hij is 14) en dat soort dingen meer. Wie is er dan beter af weet je wel? Ik vind het zelf ook altijd heel apart dat mensen hun kinderen heeeel erg streng houden, want vaak zie je dat daar niet veel goeds uit komt (mijn ervaring).
Ik rook dan weliswaar niet, vind het zelf niet lekker, maar ik bleef ook plotseling zitten. Kwam later dan afgesproken thuis van uitgaan. Dat was voor mijn ouders weer de reden de discipline aan te halen. Ik heb daar op mijn manier best wel stennis voor gemaakt maar het was me al snel duidelijk dat mijn gedrag niet getolereerd werd.
pi_109095179
quote:

[..]

Leeftijd is bij mijn ouders ook niet belangrijk, je bent hun kind en als je thuis wilt blijven wonen, prima, maar je kunt niet ongeremd doen en laten wat je zelf wilt. Dit jaar is dan extra vervelend voor me door een verkloot schooljaar, er is me hierdoor een bepaalde bedtijd opgedragen en ik heb maar te gaan die tijd.
pi_109095206
quote:

[..]

wat let je om je leven dan nu in te richten naar je zin? je hebt er echt niks aan om nu zo boos te blijven
pi_109095209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:19 schreef RoadrunnerX het volgende:

[..]

Leeftijd is bij mijn ouders ook niet belangrijk, je bent hun kind en als je thuis wilt blijven wonen, prima, maar je kunt niet ongeremd doen en laten wat je zelf wilt. Dit jaar is dan extra vervelend voor me door een verkloot schooljaar, er is me hierdoor een bepaalde bedtijd opgedragen en ik heb maar te gaan die tijd.
Hoe oud ben je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')