volgens mij heb ik de vorige pagina al vrij helder uiteengezet hoe ik over pesten denk. ja; het gaat 2 kanten op. maar je schiet er niks mee op om enkel de gepeste 'aan te pakken' en in het keurslijf van doe zoals iedereen te duwen. pesten en gepest worden zijn imho 2 kanten van dezelfde munt. beide partijen hebben een probleem.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:37 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ok, met een stoornis niet.. Focus vooral op dát detail en niet op de strekking.
Mis je nu volledig het punt of hoe zit het?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef simmu het volgende:
[..]
pst! realitycheck: dat zal niet gaan. speciaal onderwijs is slechts voorbehouden aan diegenen die het echt niet kunnen. zelfs iets als downsyndroom is dus geen automatische reden voor speciaal onderwijs.
niet veel nieuws gelezen de laatste tijd is het wel?
Wat ik hoor en zelf heb ervaren gaat iedereen mee doen, want anders zijn ze niet stoer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat argument wordt altijd aangehaald, maar opvallend vind ik wel dat er (althans in de klassen waarin ik heb gezeten) meestal maar 1 of 2 echte pestkoppen zaten. De meerderheid was dus niet zo. Maakt dat de pestkoppen geen uitzonderingen, en juist het niet-pestende gedrag natuurlijk en de norm?
Zou best kunnen. Ik vind hem nu in ieder geval een toffe gast.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind ik niet oke. Misschien was die gast wel door zijn ouders geïndoctrineerd met verkeerde ideeën en heb jij hem daarvoor 3 jaar lang afgestraft. Ik vind het zielig. En dat omdat iemand je één keer Turk noemt en dat je het land uit moest? Jij bent de pester in dit verhaal.
Haha, dat heb ik nou met gepeste mensen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Waar ik trouwens ook in geloof is dat pesters niet veranderen qua gedrag. Als ik de pesters over 50 jaar tegenkom dan ga ik er vanuit dat ze net zo zijn als vroeger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
De meerderheid in zo'n klas of groep bestaat volgens mij juist uit meelopers of afzijdige stoicijnen die doen alsof ze het niet zien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat argument wordt altijd aangehaald, maar opvallend vind ik wel dat er (althans in de klassen waarin ik heb gezeten) meestal maar 1 of 2 echte pestkoppen zaten. De meerderheid was dus niet zo. Maakt dat de pestkoppen geen uitzonderingen, en juist het niet-pestende gedrag natuurlijk en de norm?
Er is geen probleem. Dit is natuurlijk, sociaal gedrag.quote:
Ja, dat is dus ook mijn ervaring.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:44 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De meerderheid in zo'n klas of groep bestaat volgens mij juist uit meelopers of afzijdige stoicijnen die doen alsof ze het niet zien.
dat is niet waar, de meeste mensen pesten uit onzekerheid en later als ze volwassen zijn hebben ze die onzekerheid niet meer en doen ze wel gewoon normaal.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Waar ik trouwens ook in geloof is dat pesters niet veranderen qua gedrag. Als ik de pesters over 50 jaar tegenkom dan ga ik er vanuit dat ze net zo zijn als vroeger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
Ja dat wordt gezegd. Alhoewel ik me op de basisschool echt nooit onzeker heb gevoeld hè en mijn vriendjes en vriendinnetjes volgens mij ook niet. Maar ja, ik weet de oorzaak van pesten zelf ook niet. Waarom doen mensen het. Het voegt niet veel toe.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat is niet waar, de meeste mensen pesten uit onzekerheid en later als ze volwassen zijn hebben ze die onzekerheid niet meer en doen ze wel gewoon normaal.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, pesten is een vorm van sociaal groepsgedrag. Helaas zul je het daarom nooit kunnen uitbannen uit onze maatschappij. Simpelweg omdat het natuurlijk gedrag is. Niet goed te keuren, maar vanuit onze sociale achtergrond wel natuurlijk.
Die twee posts komen duidelijk niet met elkaar overeen, als het werkelijk sociaal groepsgedrag was dan zou het overal voorkomen. Zelf heb ik helaas vmbo, havo en vwo gedaan waar ik op het vmbo (en de basisschool) ben gepest. Op vmbo was dit simpelweg omdat ik slimmer bleek te zijn dan de rest, waardoor de rest van de klas, inclusief mijn 'vrienden' zich tegen mij keerde. Op de niveaus er boven heb ik er nooit meer last van gehad, ondanks dat ik altijd ver boven het gemiddelde van de klas zat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:40 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik heb zelf op het gymnasium gezeten, en ook hier is er een meisje uit de klas gepest. Maar toch heb ik inderdaad wel het idee dat er statistisch meer op laag niveau gepest wordt. Op de basisschool waren het bij mij wel de mensen die uiteindelijk vmbo zijn gaan doen die pestten.
Op de basisschool had ik een vriendinnetje. Altijd moest ik aan haar bevestigen dat wij de beste vriendinnen waren. Ze had de gewoonte om me eens in de zoveel tijd enorm teleur te stellen, bijvoorbeeld door me een hele dag op school totaal te negeren en met een ander meisje ineens heel populair te doen. Ik vergaf haar keer op keer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Cher- het volgende:
[..]
Niemand praat iets goed maar ik vind wel dat de mensen die gepest zijn (en dat zal hier wel weer verkeerd vallen) ook wel naar zichzelf mogen kijken. Je wordt echt niet zomaar gepest. Nee, geen idee van maar dat heeft wederom weer met jezelf te maken.
ik zwakker ? nee. ik was de stille die nooit iets vervelends deed/riep. maar toch was ik altijd de lul met alles. door de klas met opmerkingen over mijn uiterlijk etc. fysiek ging het ook wel redelijk op. totdat ik een beuk tegen me kluisje aan kreeg van één van me klasgenoten. dat was heel erg grappig blijkbaar. dat hij daarna naar de eerste hulp moest met een bebloedend gezicht na het nader inspecteren van me kluisje was blijkbaar niet zo grappig meer. nooit meer iets van gehoord gelukkig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:37 schreef Cher- het volgende:
Ik blijf er oprecht bij dat mensen die gepest worden op de één of andere manier ALTIJD weer de pesterijen op zichzelf afroepen. Het zijn altijd de zwakkere, onzekere en ietwat vreemdere mensen. En zo werkt dat simpelweg in de natuur. De zwakkere worden eruit gepikt.
ik zou zeggen: ga de politiek in. daar heb je een prachtige carriere in het verschiet liggen!quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mis je nu volledig het punt of hoe zit het?
En jij hebt een hoop passieve agressiviteit in je posts die me doet vermoeden dat jij je pesters van weleer nog lang niet vergeten bent.quote:
volgens mij was ik toch echt heel duidelijk dat ik een hekel heb aan pestenquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:56 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En jij hebt een hoop passieve agressiviteit in je posts die me doet vermoeden dat jij je pesters van weleer nog lang niet vergeten bent.
en daarna het vuurpeloton erbij halen als ze toch op een rijtje staan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben mijn pesters ook nog niet vergeten, ik kan zo een rijtje met namen opschrijven.
dat hoeft niet. rotte eieren gooien is genoeg. of ze vastbinden en dan een drol op hun borstkas deponeren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:02 schreef jeweggegooideleven het volgende:
[..]
en daarna het vuurpeloton erbij halen als ze toch op een rijtje staan.
Zo klinkt het ook ja.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben mijn pesters ook nog niet vergeten, ik kan zo een rijtje met namen opschrijven.
Ik ben de mensen die ik heb gepest ook niet allemaal vergeten. Opschrijven kan ik ook wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Je mist het punt echt volledig. Ik ben niet degene die pestte, ik ben zelf gepest. Verder had degene die het over een speciale school had, puur over kinderen die daadwerkelijk een stoornis hebben en niet kinderen wiens gedrag 'pesten' oproept. Ja, kinderen die een stoornis hebben, zullen waarschijnlijk sneller gepest worden omdat ze anders zijn, maar dat lijkt me niet de reden om ze naar een speciale school te sturen. Het lijkt me eerder de stoornis te zijn waarom je ze daarheen stuurt. En fyi: ik weet dat ze speciale scholen willen afschaffen, evenals het pgb. Dat wil niet zeggen dat het een slechte oplossing is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:53 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zou zeggen: ga de politiek in. daar heb je een prachtige carriere in het verschiet liggen!
het punt is dat het speciaal onderwijs itt wat de meeste mensen denken, helemaal niet vrij toegankelijk is. buiten dat vind ik het nogal aanmatigend om te roepen dat wanneer iemands gedrag pesten 'oproept', die persoon maar naar een speciale school moet.
jij bent gewoon nog steeds een bullebak
Het kan ook de andere kant opgaan. Mijn neefje is precies hetzelfde opgevoed als jij en is nu een van de rotjochies op school.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:37 schreef RoadrunnerX het volgende:
Een opvoeding thuis kan ook negatief doorslaan. In mijn geval bijvoorbeeld met strenge ouders dito opvoeding.
Bijna nooit mocht ik na het eten 's-avonds nog naar buiten. Je wordt dan toch snel als een "doetje" gezien. Je weet dan zeker dat ze het over je zullen hebben.
Uitgaan heb ik nog niet veel gedaan. Ik kwam te laat thuis en in combinatie met een jaartje blijven hangen op school mocht ik niet meer uit waarmee ik sociaal weer niet goed kan aansluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |