Ik denk wel dat deze ervaringen mij persoonlijk ook heel impulsief hebben gemaakt (al is mijn impulsiviteit niet per se slecht (zo heb ik mijn vriendin ontmoet))quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Voor mij heeft het uitpraten erg geholpen (geen psycholoog in mijn geval, maar m'n manager, een fantastische kerel die mij erg geholpen heeft) omdat ik ineens begon te zien wat mijn minderwaardigheidscomplex voor een invloed heeft op m'n dagelijkse gedragingen. Proberen de aandacht naar me toe te trekken, bang opmerkingen te maken omdat het mogelijk fout zou kunnen zijn, alles altijd wat te voorzichtig te proberen doen.
Nog meer mensen met pestverhalen/ wat er met ze gebeurd is?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:34 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Same here. Ik zit echter nog op de middelbare school, het valt tegenwoordig wel weer mee, maar op de basisschool was het echt erg en nu nogsteeds af en toe. Ik heb zelfs overwogen te blijven zitten om maar van die mensen af te zijn (hoewel ze dan nog wel op mijn school zaten, maar dan zag ik ze niet zo veel meer).
Ik heb ook geen flauw idee waarom ik gepest werd. Op de basisschool ben ik echt wel voor mezelf opgekomen, dit maakte het pesten echter alleen nog maar erger én ik kreeg problemen met school en ouders etc.
De paar momenten dat het mij teveel werd heb ik me (gelukkig) nog ingehouden en greep ik zo'n klootzakje apart, zette hem tegen een muur of bracht ze naar de toeziende krachten. 3 van die momenten gehad.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:00 schreef Anthony9219 het volgende:
Dit is het ventje wat op de grond werd gegooid door Casey Heynes, triest gevalletje. Helaas hebben niet alle mensen de kracht om dit te doen. Zelf heb ik er nooit last van gehad gelukkig, maar lijkt me vreselijk.
Je zegt terecht gelukkig, als deze jongen verkeerd terecht was gekomen had hij z'n nek gebroken. Ik kan me aan de andere kant de reactie zeker voorstellen. 'T lijkt me vrij moeilijk je in te houden wanneer je elke dag pesterijen krijgt te verdragen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:18 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
De paar momenten dat het mij teveel werd heb ik me (gelukkig) nog ingehouden en greep ik zo'n klootzakje apart, zette hem tegen een muur of bracht ze naar de toeziende krachten. 3 van die momenten gehad.
Afvlakking uit zich bij mij met helemaal om niets iets geven. Dus ook niet om school of andere belangrijke dingen. Het was voor de zomer zelfs zo erg dat ik echt niets meer wou. Gewoon apathisch, niets willen, niets kunnen, alleen diezelfde ene gedachte: 'zelfmoord is de oplossing'quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:03 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kan me ook wel wat vinden in afvlakking en minderwaardigheidscomplex, maar ik vind het moeilijk om te bepalen hoe dat zich uit bij mij. Ik heb geen gesprekken gehad met managers e.d. maar ik kreeg wel beoordelingen als "(te)veel werken, maar nerveus en angstig richting mensen".
Uhu. En als je niet sterk bent dan helpt voor jezelf opkomen niet, wordt je alleen zelf maar in elkaar getremd. (en ja dat is uit eigen ervaring) en krijg jij uiteindelijk de problemen. Zo was het bij mij tenminste. Boos worden hielp ook niet, dat vonden ze alleen maar grappig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:23 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Je zegt terecht gelukkig, als deze jongen verkeerd terecht was gekomen had hij z'n nek gebroken. Ik kan me aan de andere kant de reactie zeker voorstellen. 'T lijkt me vrij moeilijk je in te houden wanneer je elke dag pesterijen krijgt te verdragen.
Deze jongen werd inderdaad ook geschorst, hij heeft dan weer t geluk dat die video zo bekend is geworden. Ik begrijp de mensen die het doen ook niet, je kan iemand zijn leven er vreselijk mee verpesten. Nog zieliger vind ik als het op het werk gebeurt, waar mensen zogenaamd ''volwassen'' zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:24 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Uhu. En als je niet sterk bent dan helpt voor jezelf opkomen niet, wordt je alleen zelf maar in elkaar getremd. (en ja dat is uit eigen ervaring) en krijg jij uiteindelijk de problemen. Zo was het bij mij tenminste. Boos worden hielp ook niet, dat vonden ze alleen maar grappig.
Een tip die ik iedereen kan geven: praat erover met mensen die je vertrouwt.
ik hoop kind of dat het zodra ik naar de uni ga/ klaar ben met de middelbare dat het dan ophoud... Op het werk is iedereen toch volwassen? Wat zijn dat dan voor een rare dingen om collega's te gaan pesten?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:30 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Deze jongen werd inderdaad ook geschorst, hij heeft dan weer t geluk dat die video zo bekend is geworden. Ik begrijp de mensen die het doen ook niet, je kan iemand zijn leven er vreselijk mee verpesten. Nog zieliger vind ik als het op het werk gebeurt, waar mensen zogenaamd ''volwassen'' zijn.
En toch komt het helaas voor, dit is zelfs een hele website ervoor..quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:33 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
ik hoop kind of dat het zodra ik naar de uni ga/ klaar ben met de middelbare dat het dan ophoud... Op het werk is iedereen toch volwassen? Wat zijn dat dan voor een rare dingen om collega's te gaan pesten?
Daar kan ik echt niet bij. Ik snap nog wel dat je het gevoel van macht wil als pester, jezelf beter wilt voelen ten nadele van de ander, maar volwassenen? Vreemd.
Wat ik me eigenlijk afvraag, zou pesten ook denkniveau afhankelijk zijn? Dat het erger is op het vmbo? Of juist op het vwo? Of dat het erger is op een laagbetaalde baan of een relatief hoogbetaalde baan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:35 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
En toch komt het helaas voor, dit is zelfs een hele website ervoor..
Als je geluk hebt dan houdt het grotendeels op ja. Als je jezelf gewoon goed opstelt naar anderen, dan kan het het reuze meevallen. Er wordt bij mij nog maar af en toe gezegd dat ik raar ben. Objectief gezien is dat al een hele verbetering t.o.v. de middelbare school.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:33 schreef Newbie114 het volgende:
ik hoop kind of dat het zodra ik naar de uni ga/ klaar ben met de middelbare dat het dan ophoud...
Iemand die ouder is dan 18 hoeft niet perse volwassen te zijn in zijn/haar hoofd.quote:Op het werk is iedereen toch volwassen? Wat zijn dat dan voor een rare dingen om collega's te gaan pesten?
Je moet met de mensen omgaan die je accepteren zoals je bent. "Pesters" zijn bij mij in de minderheid dus die negeer ik ook gewoon. Ik lig niet 's nachts wakker om ze.quote:Daar kan ik echt niet bij. Ik snap nog wel dat je het gevoel van macht wil als pester, jezelf beter wilt voelen ten nadele van de ander, maar volwassenen? Vreemd.
Ik heb zelf op het gymnasium gezeten, en ook hier is er een meisje uit de klas gepest. Maar toch heb ik inderdaad wel het idee dat er statistisch meer op laag niveau gepest wordt. Op de basisschool waren het bij mij wel de mensen die uiteindelijk vmbo zijn gaan doen die pestten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:37 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Wat ik me eigenlijk afvraag, zou pesten ook denkniveau afhankelijk zijn? Dat het erger is op het vmbo? Of juist op het vwo? Of dat het erger is op een laagbetaalde baan of een relatief hoogbetaalde baan?
Hier ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:40 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik heb zelf op het gymnasium gezeten, en ook hier is er een meisje uit de klas gepest. Maar toch heb ik inderdaad wel het idee dat er statistisch meer op laag niveau gepest wordt. Op de basisschool waren het bij mij wel de mensen die uiteindelijk vmbo zijn gaan doen die pestten.
Dat laatste herken ik ook wel. Al kwam dat laatste vooral omdat ik veel slimmer was (niet opschepperig bedoelt ofzo, maar het was gewoon zo) en dus heel andere interesses had, en dus 'raar' werd gevonden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:40 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik heb zelf op het gymnasium gezeten, en ook hier is er een meisje uit de klas gepest. Maar toch heb ik inderdaad wel het idee dat er statistisch meer op laag niveau gepest wordt. Op de basisschool waren het bij mij wel de mensen die uiteindelijk vmbo zijn gaan doen die pestten.
Voornamelijk vrouwen onderling hebben daar een handje van. Jaloerse takken, bah.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:30 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Deze jongen werd inderdaad ook geschorst, hij heeft dan weer t geluk dat die video zo bekend is geworden. Ik begrijp de mensen die het doen ook niet, je kan iemand zijn leven er vreselijk mee verpesten. Nog zieliger vind ik als het op het werk gebeurt, waar mensen zogenaamd ''volwassen'' zijn.
Tja hier heb ik dan geen ervaring mee (behalve dan geen meisjes kunnen krijgen). Ofja, misschien wel, maar dat weet ik dan niet meer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:45 schreef darpios het volgende:
[..]
Voornamelijk vrouwen onderling hebben daar een handje van. Jaloerse takken, bah.
Makkelijk doelwit, met z'n allen tegen 1. Kinderen kunnen zó gemeen zijn, ondanks dat het ''maar'' kinderen zijn. Ik was ook altijd wel slimmer, maar om de 1 of andere reden was ik niet het doelwit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:44 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dat laatste herken ik ook wel. Al kwam dat laatste vooral omdat ik veel slimmer was (niet opschepperig bedoelt ofzo, maar het was gewoon zo) en dus heel andere interesses had, en dus 'raar' werd gevonden.
Ben het er wel mee eens.
Ik wel altijd het idee dat vrouwen het achter elkaars rug om doen, en in het gezicht weer aardig doen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:45 schreef darpios het volgende:
[..]
Voornamelijk vrouwen onderling hebben daar een handje van. Jaloerse takken, bah.
Nouja, ik was dan ook niet echt geïnteresseerd in buitenspelen en had en heb nog altijd een klein beetje smetvrees (heb meerdere malen echt wondjes op mijn handen gehad omdat ik ze zovaak waste) en deed nooit mee met grove spelletjes, ook niet met voetbal, vond ik niets aan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:48 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Makkelijk doelwit, met z'n allen tegen 1. Kinderen kunnen zó gemeen zijn, ondanks dat het ''maar'' kinderen zijn. Ik was ook altijd wel slimmer, maar om de 1 of andere reden was ik niet het doelwit.
Ja ze gaan dan in groepjes van 2 tot 4 samenzweren en dan vaak tegen 1 persoon. Met z'n allen bij elkaar zijn ze poeslief, maar zodra die ene weg is dan wordt er heel wat geroddeld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:50 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik wel altijd het idee dat vrouwen het achter elkaars rug om doen, en in het gezicht weer aardig doen.
Wat ik al zeg: Je staat alleen, dus dat is makkelijk. Ik had het laatst toevallig nog op mijn sportvereniging. Een jongen van mijn sportvereniging had een beetje een apart shirt aan, een andere jongen besloot dat hij moest vragen: Wat heb jij nou weer aan? Ik begrijp dan absoluut niet waarom je zoiets zegt. Het is iets kleins maar ik vind het zó triest. Dat je het denkt ok, maar houd het lekker voor je.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:51 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Nouja, ik was dan ook niet echt geïnteresseerd in buitenspelen en had en heb nog altijd een klein beetje smetvrees (heb meerdere malen echt wondjes op mijn handen gehad omdat ik ze zovaak waste) en deed nooit mee met grove spelletjes, ook niet met voetbal, vond ik niets aan.
Ik was dus anders. Misschien komt het daardoor wel, gepest worden, door niet aan het 'normaal' beeld te voldoen?
Ik stond niet helemaal alleen, in groep 4 kreeg ik een vriend, echt een heel goede, was vaker bij hem dan thuis (kutsituatie thuis), hij werd echter ook gepest, niet zo erg als ik, maar het gebeurde wel. Dus toen ging er het gerucht rond dat we homo warenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:54 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Wat ik al zeg: Je staat alleen, dus dat is makkelijk. Ik had het laatst toevallig nog op mijn sportvereniging. Een jongen van mijn sportvereniging had een beetje een apart shirt aan, een andere jongen besloot dat hij moest vragen: Wat heb jij nou weer aan? Ik begrijp dan absoluut niet waarom je zoiets zegt. Het is iets kleins maar ik vind het zó triest. Dat je het denkt ok, maar houd het lekker voor je.
Alles wat anders is 'is raar'. En in groepsverband is het makkelijker samen te zweren en zo'n iemand belachelijk te maken zodat je 'meer aanzien krijgt' bij de groep.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:54 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Wat ik al zeg: Je staat alleen, dus dat is makkelijk. Ik had het laatst toevallig nog op mijn sportvereniging. Een jongen van mijn sportvereniging had een beetje een apart shirt aan, een andere jongen besloot dat hij moest vragen: Wat heb jij nou weer aan? Ik begrijp dan absoluut niet waarom je zoiets zegt. Het is iets kleins maar ik vind het zó triest. Dat je het denkt ok, maar houd het lekker voor je.
ok, moeders reageert. waarom oh waarom heeft dat joch in vredesnaam een piercingquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:00 schreef Anthony9219 het volgende:
Dit is het ventje wat op de grond werd gegooid door Casey Heynes, triest gevalletje. Helaas hebben niet alle mensen de kracht om dit te doen. Zelf heb ik er nooit last van gehad gelukkig, maar lijkt me vreselijk.
Dat maakte het waarschijnlijk wat dragelijker?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:57 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik stond niet helemaal alleen, in groep 4 kreeg ik een vriend, echt een heel goede, was vaker bij hem dan thuis (kutsituatie thuis), hij werd echter ook gepest, niet zo erg als ik, maar het gebeurde wel. Dus toen ging er het gerucht rond dat we homo waren
Baasquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:57 schreef simmu het volgende:
[..]
ok, moeders reageert. waarom oh waarom heeft dat joch in vredesnaam een piercing![]()
ik heb een ongelofelijke hekel aan pesten trouwens. mijn oudste (nu 3) vertoonde vorig jaar op de psz pesterig gedrag en dat hebben de juf en ik vrij bruut de kop ingedrukt. ik wil het niet hebben. ik zie ook niks om trots op te zijn als je kind andere kinderen de baas is met grof geweld en geklier.
och, de echte bullebak zal altijd wel iets vinden. dat is het sneue eraan. je kan wel tegen een gepeste zeggen dat ze dan meer net als alle andere kinderen moeten doen/dragen/zijn, maar dat haalt echt niks uit in de praktijk, want zo'n bullebak vindt wel weer iets andersquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:57 schreef darpios het volgende:
[..]
Alles wat anders is 'is raar'. En in groepsverband is het makkelijker samen te zweren en zo'n iemand belachelijk te maken zodat je 'meer aanzien krijgt' bij de groep.
Uhu. Heel wat dragelijker zelfs. Nu ook nog, na 3 maanden elkaar niet zien spreken we weer eens af, en dan is het precies zoals vroeger. Dat is gewoon echt episch. Jammer dat ik zo weinig tijd heb laatste tijd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:58 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Dat maakt het waarschijnlijk wat dragelijker?
Ik zie het toch iets anders dan dat een groep tegen iemand keert omdat hij wat 'raar' is of een echte individueel (bullebak) die zelf issues heeft en buiten iedereen om iemand het leven zuur gaat maken om te compenseren voor zijn problemen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:59 schreef simmu het volgende:
[..]
och, de echte bullebak zal altijd wel iets vinden. dat is het sneue eraan. je kan wel tegen een gepeste zeggen dat ze dan meer net als alle andere kinderen moeten doen/dragen/zijn, maar dat haalt echt niks uit in de praktijk, want zo'n bullebak vindt wel weer iets anders
En waarom zou je de eigen identiteit van dat kind willen aanpassen?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:59 schreef simmu het volgende:
[..]
och, de echte bullebak zal altijd wel iets vinden. dat is het sneue eraan. je kan wel tegen een gepeste zeggen dat ze dan meer net als alle andere kinderen moeten doen/dragen/zijn, maar dat haalt echt niks uit in de praktijk, want zo'n bullebak vindt wel weer iets anders
Das nog eens opvoedenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:57 schreef simmu het volgende:
[..]
ok, moeders reageert. waarom oh waarom heeft dat joch in vredesnaam een piercing![]()
ik heb een ongelofelijke hekel aan pesten trouwens. mijn oudste (nu 3) vertoonde vorig jaar op de psz pesterig gedrag en dat hebben de juf en ik vrij bruut de kop ingedrukt. ik wil het niet hebben. ik zie ook niks om trots op te zijn als je kind andere kinderen de baas is met grof geweld en geklier.
Tokkies heb je overal. Zulke mensen mogen wmb niet bevoegd zijn om kinderen te nemen noch op te voeden. Zulke mensen zijn in het meeste geval toch alleen maar een last voor de maatschappij later.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:00 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Das nog eens opvoeden. Deze vader en moeder geven hun kind een piercing op de leeftijd van 12, daaruit kan je wel afleiden wat voor een soort ouders dit zijn..
nja, oorzaak ligt erin dat ik als kind juist erg gepest werd (zaken als dat ze me met de hele klas opwachtten enzo). desondanks: ik wil het echt niet hebben. mijn oudste is sociaal heel vaardig, dat wil ik graag zo houdenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:59 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Baasdachten er maar meer ouders als jij. Al zal het vaak ook zijn dat ze er niet achter komen, ik weet dat natuurlijk niet.
Verplichte opvoedcursussen wellicht? Want pesten is vaak toch wel het gevolg van een slechte opvoeding denk ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:02 schreef darpios het volgende:
[..]
Tokkies heb je overal. Zulke mensen mogen wmb niet bevoegd zijn om kinderen te nemen noch op te voeden. Zulke mensen zijn in het meeste geval toch alleen maar een last voor de maatschappij later. Wat mij betreft mogen ze zwangerschappen reguleren aan de hand van de opvoedcapaciteit van de ouders. Maar ja, dat is weer zgn onetisch verantwoord.
Symptoombestrijding en het helpt weinig als ouders niet mee (willen) werken. Sommige kinderen zijn echt probleemkinderen ook al hebben ze fatsoenlijke opvoedkundige ouders, daar is dat meer voor bedoeld volgens mij.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:05 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Verplichte opvoedcursussen wellicht? Want pesten is vaak toch wel het gevolg van een slechte opvoeding denk ik.
nja. ik denk dat er met pesten heel veel verschillende issues zijn die je aan zal moeten pakken. er is de pester; dat die pest komt ergens vandaan. jong geleerd dat zulk gedrag acceptabel is, zelf issues op het gebied van eigenwaarde, weetikveel. en de gepeste dus ook. je komt er gewoon niet met zeggen "jij moet van je afbijten en jij moet niet zo lelijk doen". ja; als je dat van jongs af aan bij alle kindjes in de omgeving doet wellicht. maar helaas werkt het niet zo.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:00 schreef darpios het volgende:
[..]
Ik zie het toch iets anders dan dat een groep tegen iemand keert omdat hij wat 'raar' is of een echte individueel (bullebak) die zelf issues heeft en buiten iedereen om iemand het leven zuur gaat maken om te compenseren voor zijn problemen.
Dat is inderdaad lastig, maar je kunt het misschien verplichten. Niet aanwezig: Kinderen weghalen. Plus beter de pestkoppen aanpakken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:06 schreef darpios het volgende:
[..]
Symptoombestrijding en het helpt weinig als ouders niet mee (willen) werken. Sommige kinderen zijn echt probleemkinderen ook al hebben ze fatsoenlijke opvoedkundige ouders, daar is dat meer voor bedoeld volgens mij.
nou ja. dat zo'n kind geregeld een flinke pets krijgt, dat zou nog wel eens onderdeel van het probleem kunnen zijn!quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:06 schreef darpios het volgende:
[..]
Symptoombestrijding en het helpt weinig als ouders niet mee (willen) werken. Sommige kinderen zijn echt probleemkinderen ook al hebben ze fatsoenlijke opvoedkundige ouders, daar is dat meer voor bedoeld volgens mij.
Nu heb ik zelf gelukkig geen kinderen, maar als ik ze had en ze zouden zoiets flikken dan zouden ze van mij een flinke pets krijgen en een extra lesje normen en waarden.
Kinderen weghalen vind ik weer wat te rigoreus. Daar pak je het probleem niet mee aan, alleen de symptomen. Als een pestkop problemen heeft dan moet hij geholpen worden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:09 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad lastig, maar je kunt het misschien verplichten. Niet aanwezig: Kinderen weghalen. Plus beter de pestkoppen aanpakken.
Zo ging het vroeger bij mij in ieder geval. Als ik weer eens kattekwaad geflikt had en mijn ouders kwamen er achter, oei.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:10 schreef simmu het volgende:
[..]
nou ja. dat zo'n kind geregeld een flinke pets krijgt, dat zou nog wel eens onderdeel van het probleem kunnen zijn!
sorrie dames en heren, opvoeden is een levenslange lijdensweg vol duivelse dillemma's, oordelen van anderen en gekrijs van je kind. tis nooit goed![]()
De pestkoppen gewoon psychologische hulp bieden op school lijkt me wel een goed idee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:13 schreef darpios het volgende:
[..]
Kinderen weghalen vind ik weer wat te rigoreus. Daar pak je het probleem niet mee aan, alleen de symptomen. Als een pestkop problemen heeft dan moet hij geholpen worden.
[..]
Zo ging het vroeger bij mij in ieder geval. Als ik weer eens kattekwaad geflikt had en mijn ouders kwamen er achter, oei.Over de knie en een flinke pets. En ik kan zeggen dat het hielp. Nu verschilt dat natuurlijk ook per kind...
Precies dit. Dat herken ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Het heeft er wel toe geleid dat ik mensen nooit volledig vertrouw.
En als iemand mij slaat, sla ik harder terug.
Nee, daarmee bedoelt ze als iemand bijvoorbeeld je aanvalt in discussies. Althans dat bedoel ik, niet letterlijk slaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:28 schreef Aliana het volgende:
[..]
Ook dat slaan gedeelte? Als je vriendin je slaat, sla jij harder terug..
Als kind kun je daar niets aan doen hè. Sterker nog, het pesten zelf gaan ze als fact of life zien. Ze hebben immers geen herinnering van hoe het goed zou moeten zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:37 schreef Cher- het volgende:
Ik blijf er oprecht bij dat mensen die gepest worden op de één of andere manier ALTIJD weer de pesterijen op zichzelf afroepen. Het zijn altijd de zwakkere, onzekere en ietwat vreemdere mensen. En zo werkt dat simpelweg in de natuur. De zwakkere worden eruit gepikt.
Herkenbaar ja. Dat ik me nooit écht bij een groep vind horen omdat ik niet het idee heb dat men op mij zit te wachten, komt er ook uit voort denk ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Het heeft er wel toe geleid dat ik mensen nooit volledig vertrouw.
Kun je niets aan doen maar het werkt wel zo. Ik vind het persoonlijk ontzettend triest maar op een gegeven moment moet je je er ook overheen kunnen zetten wanneer de pesterijen over zijn. Veel mensen die gepest zijn blijven de pesters beschuldigen van bijvoorbeeld het falen in het leven (lees je op FOK! wel eens).quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als kind kun je daar niets aan doen hè. Sterker nog, het pesten zelf gaan ze als fact of life zien. Ze hebben immers geen herinnering van hoe het goed zou moeten zijn.
Sexyquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, daarmee bedoelt ze als iemand bijvoorbeeld je aanvalt in discussies. Althans dat bedoel ik, niet letterlijk slaan.
Wtf dat herken ik ook precies zo.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:43 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Herkenbaar ja. Dat ik me nooit écht bij een groep vind horen omdat ik niet het idee heb dat men op mij zit te wachten, komt er ook uit voort denk ik.
Dank.quote:
Vind je dit vreemd? Voel je je daar goed bij dat ze lekker bang voor je zijn? Heb je ze ooit wel fatsoenlijk benaderd? Let op: Je hebt alleen gezegd dat je spijt had van het pesten, van de acties dus.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:44 schreef Cher- het volgende:
[..]
en sommige nog steeds bang voor mij zijn.
Dat heb ik ook nog een tijdje gedaan. Lijkt me ook logisch, als iemand je kwetst dan blijf je die persoon haten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:44 schreef Cher- het volgende:
[..]
Kun je niets aan doen maar het werkt wel zo. Ik vind het persoonlijk ontzettend triest maar op een gegeven moment moet je je er ook overheen kunnen zetten wanneer de pesterijen over zijn. Veel mensen die gepest zijn blijven de pesters beschuldigen van bijvoorbeeld het falen in het leven (lees je op FOK! wel eens).
Met sommige van de mildere pesters heb ik gewoon contact, en met sommige erge pesters, die haat ik nog steeds. Heb op m'n 19e nog iemand een blauw oog geslagen om wat ie me vroeger had aangedaan. Ik ben nu 30. Er zijn er overigens ook veel die echt spijt hebben van wat ze gedaan hadden en me dat ook hebben laten weten. Dat vind ik wel netjes dat je daar dan voor uit komt.quote:Ik denk dan weer dat het ligt aan je eigen instelling. Ik heb ''vroeger'' (basisschool en middelbare - paar jaar geleden) veel mensen gepest. Sommige mensen heel erg en sommige mensen minder. Ik ben er niet trots op maar het is gebeurd vanaf mijn 11e tot 16 ongeveer. En het rare is dat ik met sommige van die mensen nu normaal contact heb als in ''hoi - alles goed'' en sommige nog steeds bang voor mij zijn. Instelling.
Op de werkvloer komt pesten veel minder voor gelukkig. En anders wordt dat wel opgelost door ontslag van deze of gene. Het komt nog wel voor maar maar sporadisch bij mijn weten (en heb nu 10 jaar werkervaring).quote:Zwakkere mensen zullen altijd buitengesloten worden vermoed ik. Ik ben nu 18 en in mijn vorige klas zijn er wel types die ''vreemd'' zijn en waar dan lullig tegen gedaan wordt, die er niet bij horen. Ik denk dat je dat op de werkvloer ook wel hebt, al ben je 30 (?). En dat zijn dan weer keuzes die jij zelf maakt.
Het kan me niet veel schelen verder. Ik lig er niet wakker van en het is mijn probleem ook niet. Natuurlijk, ik zeg gewoon hallo maar wanneer iemand zich dan gaat verschuilen houdt het op. Het is de instelling van die personen en dat is jammer want die mensen komen niet verder in het leven met zulke onnodige angst. En dat is vaak de instelling van mensen die gepest zijn > slachtofferhouding.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vind je dit vreemd? Voel je je daar goed bij dat ze lekker bang voor je zijn? Heb je ze ooit wel fatsoenlijk benaderd? Let op: Je hebt alleen gezegd dat je spijt had van het pesten, van de acties dus.
Jij pleit jezelf, als pester, natuurlijk lekker vrij op deze manier. Jou treft eigenlijk geen blaam, ze doen het zelf. En zo praat je voor jezelf iets goed wat je zelf eigenlijk ook niet bijzonder fraai van jezelf vindt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:55 schreef Cher- het volgende:
Het kan me niet veel schelen verder. Ik lig er niet wakker van en het is mijn probleem ook niet. Natuurlijk, ik zeg gewoon hallo maar wanneer iemand zich dan gaat verschuilen houdt het op. Het is de instelling van die personen en dat is jammer want die mensen komen niet verder in het leven met zulke onnodige angst. En dat is vaak de instelling van mensen die gepest zijn > slachtofferhouding.
Ik vind het altijd apart dat mensen zo simpel erover denken. Ik zag laatst "De Reünie" op tv en daar was een vrouwtje en die is jaaaaarenlang gepest, in elkaar geslagen, opgewacht, van haar fiets afgetrokken en noem het maar op. Jaren later is die vrouw er sterker uitgekomen, maar één pester had zoiets van "Jaa...ik vind eigenlijk niet dat ik iets fout heb gedaan". Ik vind dat je dan echt totaal geen idee hebt van hoeveel invloed je op iemand hebt, ook al loop jij te lullen over 'houding'.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:55 schreef Cher- het volgende:
[..]
Het kan me niet veel schelen verder. Ik lig er niet wakker van en het is mijn probleem ook niet. Natuurlijk, ik zeg gewoon hallo maar wanneer iemand zich dan gaat verschuilen houdt het op. Het is de instelling van die personen en dat is jammer want die mensen komen niet verder in het leven met zulke onnodige angst. En dat is vaak de instelling van mensen die gepest zijn > slachtofferhouding.
Nee, ik vind het verre van logisch. Ik heb bijvoorbeeld langere tijd een partner gehad en hij heeft mij uiteindelijk vies bedrogen. Ik blijf hem als persoon haten maar ik geef hem niet de schuld van mijn functioneren in het leven verder. En ik ben ook intelligent genoeg om te weten dat er wel mensen zijn die wel te vertrouwen zijn binnen relaties.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog een tijdje gedaan. Lijkt me ook logisch, als iemand je kwetst dan blijf je die persoon haten.
[..]
Met sommige van de mildere pesters heb ik gewoon contact, en met sommige erge pesters, die haat ik nog steeds. Heb op m'n 19e nog iemand een blauw oog geslagen om wat ie me vroeger had aangedaan. Ik ben nu 30. Er zijn er overigens ook veel die echt spijt hebben van wat ze gedaan hadden en me dat ook hebben laten weten. Dat vind ik wel netjes dat je daar dan voor uit komt.
Ik heb zelf overigens ook gepest. Het is vaak lastig om te zien wanneer plagerijtjes overgaan in pesten. Dat is het probleem een beetje.
[..]
Op de werkvloer komt pesten veel minder voor gelukkig. En anders wordt dat wel opgelost door ontslag van deze of gene. Het komt nog wel voor maar maar sporadisch bij mijn weten (en heb nu 10 jaar werkervaring).
Instelling, instelling, instelling.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:00 schreef Cher- het volgende:
[..]
Nee, ik vind het verre van logisch. Ik heb bijvoorbeeld langere tijd een partner gehad en hij heeft mij uiteindelijk vies bedrogen. Ik blijf hem als persoon haten maar ik geef hem niet de schuld van mijn functioneren in het leven verder. En ik ben ook intelligent genoeg om te weten dat er wel mensen zijn die wel te vertrouwen zijn binnen relaties.
Allemaal instelling, instelling, instelling. Mooi dat jij die pester hebt geslagen, zal wel opgelucht hebben denk ik.
Mensen doen het uiteindelijk ook zelf want het zijn altijd de zwakkeren. Ik kan mij niet heugen dat ik iemand heb gepest die niet raar was. En aan onzekerheid en zwakheid kan je werken, iedereen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:57 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Jij pleit jezelf, als pester, natuurlijk lekker vrij op deze manier. Jou treft eigenlijk geen blaam, ze doen het zelf. En zo praat je voor jezelf iets goed wat je zelf eigenlijk ook niet bijzonder fraai van jezelf vindt.
Wanneer je iemand gaat mishandelen vind ik het nogal vreemd dat je dan van jezelf vindt dat je niets hebt fout gedaan. Ik vind van mezelf dat ik genoeg fout heb gedaan en daar kom ik ook voor uit. Ik doel enkel op de mensen die blijven hangen in het verleden en blijven janken over ''boehoehoe, ben zo gepest en het falen in mijn leven is de schuld van de pesters''. Ik erger mij daar aan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:57 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik vind het altijd apart dat mensen zo simpel erover denken. Ik zag laatst "De Reünie" op tv en daar was een vrouwtje en die is jaaaaarenlang gepest, in elkaar geslagen, opgewacht, van haar fiets afgetrokken en noem het maar op. Jaren later is die vrouw er sterker uitgekomen, maar één pester had zoiets van "Jaa...ik vind eigenlijk niet dat ik iets fout heb gedaan". Ik vind dat je dan echt totaal geen idee hebt van hoeveel invloed je op iemand hebt, ook al loop jij te lullen over 'houding'.
Ik bedoel allebei. Ik ben nog nooit begonnen met fysiek geweld, maar als iemand mij slaat of duwt, sla ik terug.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, daarmee bedoelt ze als iemand bijvoorbeeld je aanvalt in discussies. Althans dat bedoel ik, niet letterlijk slaan.
En daarom valt het goed te praten?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:03 schreef Cher- het volgende:
Mensen doen het uiteindelijk ook zelf want het zijn altijd de zwakkeren. Ik kan mij niet heugen dat ik iemand heb gepest die niet raar was. En aan onzekerheid en zwakheid kan je werken, iedereen.
Dat laatste begrijp ik. Maar er zijn dus daadwerkelijk mensen die ontkennen dat ze dingen fout hebben gedaan zoals wat ik omschreef. En ik erger me aan die mensen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:03 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mensen doen het uiteindelijk ook zelf want het zijn altijd de zwakkeren. Ik kan mij niet heugen dat ik iemand heb gepest die niet raar was. En aan onzekerheid en zwakheid kan je werken, iedereen.
[..]
Wanneer je iemand gaat mishandelen vind ik het nogal vreemd dat je dan van jezelf vindt dat je niets hebt fout gedaan. Ik vind van mezelf dat ik genoeg fout heb gedaan en daar kom ik ook voor uit. Ik doel enkel op de mensen die blijven hangen in het verleden en blijven janken over ''boehoehoe, ben zo gepest en het falen in mijn leven is de schuld van de pesters''. Ik erger mij daar aan.
Je hebt er denk ik gelijk in, dat iedereen altijd zélf verantwoordelijk is voor zijn eigen gesteldheid, en ook de macht heeft om daar tot op zekere hoogte wat mee te doen. Altijd je plaaggeesten van vroeger de schuld geven van je ongelukkigheid brengt je nooit verder.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:00 schreef Cher- het volgende:
Nee, ik vind het verre van logisch. Ik heb bijvoorbeeld langere tijd een partner gehad en hij heeft mij uiteindelijk vies bedrogen. Ik blijf hem als persoon haten maar ik geef hem niet de schuld van mijn functioneren in het leven verder. En ik ben ook intelligent genoeg om te weten dat er wel mensen zijn die wel te vertrouwen zijn binnen relaties.
Allemaal instelling, instelling, instelling. Mooi dat jij die pester hebt geslagen, zal wel opgelucht hebben denk ik.
Dus je deed het eigenlijk voor hun eigen bestwil. Wat een goed hart heb je toch.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:03 schreef Cher- het volgende:
Dit dus. En laten we daar de eerste periode van de middelbare school dan ook maar bijhalen. Tevens, als je thuissituatie daarbij ook niet heel fijn is, kan het alles alleen maar versterken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het pesten in de basisschool-periode gebeurt echter in een leeftijd waar karakters van kinderen nog sterk gevormd worden, waardoor men die indrukken vaak heel lang met zich mee neemt.
Niemand praat iets goed maar ik vind wel dat de mensen die gepest zijn (en dat zal hier wel weer verkeerd vallen) ook wel naar zichzelf mogen kijken. Je wordt echt niet zomaar gepest. Nee, geen idee van maar dat heeft wederom weer met jezelf te maken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En daarom valt het goed te praten?
Heb je enig idee hoeveel gepeste jongeren depressief worden door het gepest worden? En hoeveel er hun hele leven nog moeite mee hebben mensen echt te vertrouwen?
Ja, dat zijn vreemde lui. Hoor je wel vaker. Wij hebben eens een meisje van school weggepest en een vriendin van mij kan zich daar niets meer van herinneren en meent dat wij niet veel fout hebben gedaan. Vreemd vind ik maar toch ervaart zij dat oprecht zo. En toen waren we 11/12.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat laatste begrijp ik. Maar er zijn dus daadwerkelijk mensen die ontkennen dat ze dingen fout hebben gedaan zoals wat ik omschreef. En ik erger me aan die mensen.Want zo zijn degenen die mij gepest hebben (en ook in elkaar geslagen hebben) ook. En ik erger me daar nog steeds aan, ondanks dat ik er overheen ben. Zo moet je mijn andere post op jou (die je dus nog niet gelezen hebt blijkbaar, ook opvatten).
Precies. En dat is jammer en zielig voor kinderen maar ja, kinderen zijn nou eenmaal eerlijk, gemeen en hard.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je hebt er denk ik gelijk in, dat iedereen altijd zélf verantwoordelijk is voor zijn eigen gesteldheid, en ook de macht heeft om daar tot op zekere hoogte wat mee te doen. Altijd je plaaggeesten van vroeger de schuld geven van je ongelukkigheid brengt je nooit verder.
Het pesten in de basisschool-periode gebeurt echter in een leeftijd waar karakters van kinderen nog sterk gevormd worden, waardoor men die indrukken vaak heel lang met zich mee neemt.
Wat zeg jij nou weer? De mensen die ik vroeger heb gepest, op dat moment had ik geen idee waarom ik het deed. Ja, natuurlijk. Omdat iemand dik is, rare oren heeft of weet ik het. Maar achteraf is het duidelijk. Deze kinderen waren anders en onzeker. De grootste pestkop uit onze klas was dik, groot en leek op miss Piggy. Zij had gepest kunnen worden maar zij was zelfverzekerd, stoer en durfde veel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dus je deed het eigenlijk voor hun eigen bestwil. Wat een goed hart heb je toch.
Nu doe je net alsof die kinderen het aan een eigen, bewust gemaakte keuze te danken hebben, terwijl het 'zwakker zijn' denk ik meer in de aard van de persoon ligt. Een kwestie van pech hebben, of zo.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Cher- het volgende:
Niemand praat iets goed maar ik vind wel dat de mensen die gepest zijn (en dat zal hier wel weer verkeerd vallen) ook wel naar zichzelf mogen kijken. Je wordt echt niet zomaar gepest.
Eigenlijk is het hele pesten in groepen een sociaal mechanisme wat in veel meer sociale diersoorten terug te vinden is, om de pikorde te bepalen. De zwaksten worden naar buiten gedrukt waar de roofdieren ze als eerste eruit zullen pikken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:14 schreef Cher- het volgende:
Wat zeg jij nou weer? De mensen die ik vroeger heb gepest, op dat moment had ik geen idee waarom ik het deed. Ja, natuurlijk. Omdat iemand dik is, rare oren heeft of weet ik het. Maar achteraf is het duidelijk. Deze kinderen waren anders en onzeker. De grootste pestkop uit onze klas was dik, groot en leek op miss Piggy. Zij had gepest kunnen worden maar zij was zelfverzekerd, stoer en durfde veel.
Zelfbeschuldiging van het gebeurde heeft ook niet veel zin; je wist toen nou eenmaal niet beter dan te reageren zoals je toen reageerde.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Het enige waar je gelijk in hebt is dat de mensen die gepest zijn moeten werken aan hun instelling. Zoals ik al in het andere topic zei hebben mensen wel gelijk als ze zeggen dat ik toch echt een sukkel ben/was.
En wat nou als je bijvoorbeeld een stoornis hebt, misvormd bent of gewoon veel donkerder bent dan de rest?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Cher- het volgende:
Niemand praat iets goed maar ik vind wel dat de mensen die gepest zijn (en dat zal hier wel weer verkeerd vallen) ook wel naar zichzelf mogen kijken. Je wordt echt niet zomaar gepest. Nee, geen idee van maar dat heeft wederom weer met jezelf te maken.
Je gedrag, oftewel de manier waarop je zelf omgaat met je stoornis of misvormdheid, heb je wel in de hand en daarmee kún je de pesters voor zijn. Maar dat moet je wel in je hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:23 schreef Madame_Paon het volgende:
En wat nou als je bijvoorbeeld een stoornis hebt, misvormd bent of gewoon veel donkerder bent dan de rest?
Daar kun je allemaal niks aan veranderen.
En huidskleur?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:25 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je gedrag, oftewel de manier waarop je zelf omgaat met je stoornis of misvormdheid, heb je wel in de hand en daarmee kún je de pesters voor zijn. Maar dat moet je wel in je hebben.
Een stoornis beïnvloedt juist je gedrag ...quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:25 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je gedrag, oftewel de manier waarop je zelf omgaat met je stoornis of misvormdheid, heb je wel in de hand en daarmee kún je de pesters voor zijn. Maar dat moet je wel in je hebben.
Ik geef deze mensen ook nu niet de schuld van m'n functioneren in het leven, maar ik haat ze nog steeds. Als ik ze tegen kom met het uitgaan hoeven ze maar 1 ding verkeerd te zeggen en ze hebben ruzie met me, bijvoorbeeld. Gelukkig komt dat bijna nooit voor. Het zijn nu brave huisvadersquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:00 schreef Cher- het volgende:
[..]
Kan je het nog steeds in de hand houden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:27 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Een stoornis beïnvloedt juist je gedrag ...
Mja, ik ben in mijn klas (boerendorp) de enige geweest die een beetje getint was aangezien ik half Braziliaans ben. Eens heeft een klasgenoot mij Turk genoemd en dat ik het land uit moest, ik heb hem geslagen en vervolgens drie jaar lang gepest aangezien hij een hazenmond had. Echt, zoals ik al zei, je hebt het allemaal in je eigen handen.quote:
Whehe.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:28 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mja, ik ben in mijn klas (boerendorp) de enige geweest die een beetje getint was aangezien ik half Braziliaans ben. Eens heeft een klasgenoot mij Turk genoemd en dat ik het land uit moest, ik heb hem geslagen en vervolgens drie jaar lang gepest aangezien hij een hazenmond had. Echt, zoals ik al zei, je hebt het allemaal in je eigen handen.
Daar ben ik toch een stuk harder in. Ik gun ze geen blik, ik groet ze niet en ik schud ze niet de hand als dat ook niet nodig is. Als het moet voor werk o.i.d. dan doe ik dat weer wel, maar wel vanuit een neutrale, professionele positie.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:27 schreef Maanvis het volgende:
Als ik ze tegen kom met het uitgaan hoeven ze maar 1 ding verkeerd te zeggen en ze hebben ruzie met me, bijvoorbeeld.
Zullen ze vast van wakker liggen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar ben ik toch een stuk harder in. Ik gun ze geen blik, ik groet ze niet en ik schud ze niet de hand als dat ook niet nodig is. Als het moet voor werk o.i.d. dan doe ik dat weer wel, maar wel vanuit een neutrale, professionele positie.
euh, nou nee. als je een stoornis hebt, dan heb je niet altijd zelf je gedrag in de hand. well duhquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:25 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik kan me daar in herkennen Maanvis. Dat is eigenlijk ook niet goed, maar dat is weer zo'n diep karakter iets.quote:De onzekerheid van het pesten die is er nu nog bij mij, je merkt er in het dagelijks leven niets van behalve dat ik in 1x uit de pan kan vliegen als het te ver gaat. Ook als mensen me uit het niets aanvallen kan ik heel snel en intuitief reageren.
Waarschijnlijk niet. Maar als puntje bij paaltje komt dan hoeven ze niets van mij te verwachten.quote:
Ok, met een stoornis niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:34 schreef simmu het volgende:
euh, nou nee. als je een stoornis hebt, dan heb je niet altijd zelf je gedrag in de hand. well duh
Als die stoornis jou zo ernstig belemmert in het normale functioneren binnen normaal gezelschap mag je wel gaan overwegen om naar het speciale onderwijs te gaan. Misschien is daar dan meer begrip voor die stoornis door medeleerlingen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:34 schreef simmu het volgende:
[..]
euh, nou nee. als je een stoornis hebt, dan heb je niet altijd zelf je gedrag in de hand. well duh
Vind ik niet oke. Misschien was die gast wel door zijn ouders geïndoctrineerd met verkeerde ideeën en heb jij hem daarvoor 3 jaar lang afgestraft. Ik vind het zielig. En dat omdat iemand je één keer Turk noemt en dat je het land uit moest? Jij bent de pester in dit verhaal.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:28 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mja, ik ben in mijn klas (boerendorp) de enige geweest die een beetje getint was aangezien ik half Braziliaans ben. Eens heeft een klasgenoot mij Turk genoemd en dat ik het land uit moest, ik heb hem geslagen en vervolgens drie jaar lang gepest aangezien hij een hazenmond had. Echt, zoals ik al zei, je hebt het allemaal in je eigen handen.
Onzin, pesten is een vorm van sociaal groepsgedrag. Helaas zul je het daarom nooit kunnen uitbannen uit onze maatschappij. Simpelweg omdat het natuurlijk gedrag is. Niet goed te keuren, maar vanuit onze sociale achtergrond wel natuurlijk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:05 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Verplichte opvoedcursussen wellicht? Want pesten is vaak toch wel het gevolg van een slechte opvoeding denk ik.
pst! realitycheck: dat zal niet gaan. speciaal onderwijs is slechts voorbehouden aan diegenen die het echt niet kunnen. zelfs iets als downsyndroom is dus geen automatische reden voor speciaal onderwijs.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:38 schreef Cher- het volgende:
[..]
Als die stoornis jou zo ernstig belemmert in het normale functioneren binnen normaal gezelschap mag je wel gaan overwegen om naar het speciale onderwijs te gaan. Misschien is daar dan meer begrip voor die stoornis door medeleerlingen.
Dat argument wordt altijd aangehaald, maar opvallend vind ik wel dat er (althans in de klassen waarin ik heb gezeten) meestal maar 1 of 2 echte pestkoppen zaten. De meerderheid was dus niet zo. Maakt dat de pestkoppen geen uitzonderingen, en juist het niet-pestende gedrag natuurlijk en de norm?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, pesten is een vorm van sociaal groepsgedrag. Helaas zul je het daarom nooit kunnen uitbannen uit onze maatschappij. Simpelweg omdat het natuurlijk gedrag is. Niet goed te keuren, maar vanuit onze sociale achtergrond wel natuurlijk.
volgens mij heb ik de vorige pagina al vrij helder uiteengezet hoe ik over pesten denk. ja; het gaat 2 kanten op. maar je schiet er niks mee op om enkel de gepeste 'aan te pakken' en in het keurslijf van doe zoals iedereen te duwen. pesten en gepest worden zijn imho 2 kanten van dezelfde munt. beide partijen hebben een probleem.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:37 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ok, met een stoornis niet.. Focus vooral op dát detail en niet op de strekking.
Mis je nu volledig het punt of hoe zit het?quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef simmu het volgende:
[..]
pst! realitycheck: dat zal niet gaan. speciaal onderwijs is slechts voorbehouden aan diegenen die het echt niet kunnen. zelfs iets als downsyndroom is dus geen automatische reden voor speciaal onderwijs.
niet veel nieuws gelezen de laatste tijd is het wel?
Wat ik hoor en zelf heb ervaren gaat iedereen mee doen, want anders zijn ze niet stoer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat argument wordt altijd aangehaald, maar opvallend vind ik wel dat er (althans in de klassen waarin ik heb gezeten) meestal maar 1 of 2 echte pestkoppen zaten. De meerderheid was dus niet zo. Maakt dat de pestkoppen geen uitzonderingen, en juist het niet-pestende gedrag natuurlijk en de norm?
Zou best kunnen. Ik vind hem nu in ieder geval een toffe gast.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind ik niet oke. Misschien was die gast wel door zijn ouders geïndoctrineerd met verkeerde ideeën en heb jij hem daarvoor 3 jaar lang afgestraft. Ik vind het zielig. En dat omdat iemand je één keer Turk noemt en dat je het land uit moest? Jij bent de pester in dit verhaal.
Haha, dat heb ik nou met gepeste mensen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Waar ik trouwens ook in geloof is dat pesters niet veranderen qua gedrag. Als ik de pesters over 50 jaar tegenkom dan ga ik er vanuit dat ze net zo zijn als vroeger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
De meerderheid in zo'n klas of groep bestaat volgens mij juist uit meelopers of afzijdige stoicijnen die doen alsof ze het niet zien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat argument wordt altijd aangehaald, maar opvallend vind ik wel dat er (althans in de klassen waarin ik heb gezeten) meestal maar 1 of 2 echte pestkoppen zaten. De meerderheid was dus niet zo. Maakt dat de pestkoppen geen uitzonderingen, en juist het niet-pestende gedrag natuurlijk en de norm?
Er is geen probleem. Dit is natuurlijk, sociaal gedrag.quote:
Ja, dat is dus ook mijn ervaring.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:44 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De meerderheid in zo'n klas of groep bestaat volgens mij juist uit meelopers of afzijdige stoicijnen die doen alsof ze het niet zien.
dat is niet waar, de meeste mensen pesten uit onzekerheid en later als ze volwassen zijn hebben ze die onzekerheid niet meer en doen ze wel gewoon normaal.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Waar ik trouwens ook in geloof is dat pesters niet veranderen qua gedrag. Als ik de pesters over 50 jaar tegenkom dan ga ik er vanuit dat ze net zo zijn als vroeger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
Ja dat wordt gezegd. Alhoewel ik me op de basisschool echt nooit onzeker heb gevoeld hè en mijn vriendjes en vriendinnetjes volgens mij ook niet. Maar ja, ik weet de oorzaak van pesten zelf ook niet. Waarom doen mensen het. Het voegt niet veel toe.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat is niet waar, de meeste mensen pesten uit onzekerheid en later als ze volwassen zijn hebben ze die onzekerheid niet meer en doen ze wel gewoon normaal.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, pesten is een vorm van sociaal groepsgedrag. Helaas zul je het daarom nooit kunnen uitbannen uit onze maatschappij. Simpelweg omdat het natuurlijk gedrag is. Niet goed te keuren, maar vanuit onze sociale achtergrond wel natuurlijk.
Die twee posts komen duidelijk niet met elkaar overeen, als het werkelijk sociaal groepsgedrag was dan zou het overal voorkomen. Zelf heb ik helaas vmbo, havo en vwo gedaan waar ik op het vmbo (en de basisschool) ben gepest. Op vmbo was dit simpelweg omdat ik slimmer bleek te zijn dan de rest, waardoor de rest van de klas, inclusief mijn 'vrienden' zich tegen mij keerde. Op de niveaus er boven heb ik er nooit meer last van gehad, ondanks dat ik altijd ver boven het gemiddelde van de klas zat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:40 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Op de basisschool had ik een vriendinnetje. Altijd moest ik aan haar bevestigen dat wij de beste vriendinnen waren. Ze had de gewoonte om me eens in de zoveel tijd enorm teleur te stellen, bijvoorbeeld door me een hele dag op school totaal te negeren en met een ander meisje ineens heel populair te doen. Ik vergaf haar keer op keer.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Cher- het volgende:
[..]
Niemand praat iets goed maar ik vind wel dat de mensen die gepest zijn (en dat zal hier wel weer verkeerd vallen) ook wel naar zichzelf mogen kijken. Je wordt echt niet zomaar gepest. Nee, geen idee van maar dat heeft wederom weer met jezelf te maken.
ik zwakker ? nee. ik was de stille die nooit iets vervelends deed/riep. maar toch was ik altijd de lul met alles. door de klas met opmerkingen over mijn uiterlijk etc. fysiek ging het ook wel redelijk op. totdat ik een beuk tegen me kluisje aan kreeg van één van me klasgenoten. dat was heel erg grappig blijkbaar. dat hij daarna naar de eerste hulp moest met een bebloedend gezicht na het nader inspecteren van me kluisje was blijkbaar niet zo grappig meer. nooit meer iets van gehoord gelukkig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:37 schreef Cher- het volgende:
Ik blijf er oprecht bij dat mensen die gepest worden op de één of andere manier ALTIJD weer de pesterijen op zichzelf afroepen. Het zijn altijd de zwakkere, onzekere en ietwat vreemdere mensen. En zo werkt dat simpelweg in de natuur. De zwakkere worden eruit gepikt.
ik zou zeggen: ga de politiek in. daar heb je een prachtige carriere in het verschiet liggen!quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:43 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mis je nu volledig het punt of hoe zit het?
En jij hebt een hoop passieve agressiviteit in je posts die me doet vermoeden dat jij je pesters van weleer nog lang niet vergeten bent.quote:
volgens mij was ik toch echt heel duidelijk dat ik een hekel heb aan pestenquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:56 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En jij hebt een hoop passieve agressiviteit in je posts die me doet vermoeden dat jij je pesters van weleer nog lang niet vergeten bent.
en daarna het vuurpeloton erbij halen als ze toch op een rijtje staan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben mijn pesters ook nog niet vergeten, ik kan zo een rijtje met namen opschrijven.
dat hoeft niet. rotte eieren gooien is genoeg. of ze vastbinden en dan een drol op hun borstkas deponeren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:02 schreef jeweggegooideleven het volgende:
[..]
en daarna het vuurpeloton erbij halen als ze toch op een rijtje staan.
Zo klinkt het ook ja.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben mijn pesters ook nog niet vergeten, ik kan zo een rijtje met namen opschrijven.
Ik ben de mensen die ik heb gepest ook niet allemaal vergeten. Opschrijven kan ik ook wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Je mist het punt echt volledig. Ik ben niet degene die pestte, ik ben zelf gepest. Verder had degene die het over een speciale school had, puur over kinderen die daadwerkelijk een stoornis hebben en niet kinderen wiens gedrag 'pesten' oproept. Ja, kinderen die een stoornis hebben, zullen waarschijnlijk sneller gepest worden omdat ze anders zijn, maar dat lijkt me niet de reden om ze naar een speciale school te sturen. Het lijkt me eerder de stoornis te zijn waarom je ze daarheen stuurt. En fyi: ik weet dat ze speciale scholen willen afschaffen, evenals het pgb. Dat wil niet zeggen dat het een slechte oplossing is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:53 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zou zeggen: ga de politiek in. daar heb je een prachtige carriere in het verschiet liggen!
het punt is dat het speciaal onderwijs itt wat de meeste mensen denken, helemaal niet vrij toegankelijk is. buiten dat vind ik het nogal aanmatigend om te roepen dat wanneer iemands gedrag pesten 'oproept', die persoon maar naar een speciale school moet.
jij bent gewoon nog steeds een bullebak
Het kan ook de andere kant opgaan. Mijn neefje is precies hetzelfde opgevoed als jij en is nu een van de rotjochies op school.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:37 schreef RoadrunnerX het volgende:
Een opvoeding thuis kan ook negatief doorslaan. In mijn geval bijvoorbeeld met strenge ouders dito opvoeding.
Bijna nooit mocht ik na het eten 's-avonds nog naar buiten. Je wordt dan toch snel als een "doetje" gezien. Je weet dan zeker dat ze het over je zullen hebben.
Uitgaan heb ik nog niet veel gedaan. Ik kwam te laat thuis en in combinatie met een jaartje blijven hangen op school mocht ik niet meer uit waarmee ik sociaal weer niet goed kan aansluiten.
Dat klopt wel ja. Mijn buurjongen is ook heel erg gepest op een speciale school. Opzich komt het gewoon overal voor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:37 schreef Maanvis het volgende:
Volgens mij (maar ik heb er geen ervaring mee) wordt zelfs op speciale scholen gepest. Iemand die mank is zal dan iemand in een rolstoel pesten bijvoorbeeld.
Ik mis hierdoor zelfvertrouwen laat staan dat ik bravoure heb. Ik heb mezelf nooit gezien als rotjochie.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:38 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het kan ook de andere kant opgaan. Mijn neefje is precies hetzelfde opgevoed als jij en is nu een van de rotjochies op school.
Ik doelde ook niet op jou.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:42 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Ik mis hierdoor zelfvertrouwen laat staan dat ik bravoure heb. Ik heb mezelf nooit gezien als rotjochie.
Jochie ben ik op zich al niet meer, ondertussen toch 18. Maar ik bestrijd je niet.
Ligt eraan wat je er zelf van maakt. Je klinkt namelijk heel gefrustreerd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:45 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben nog nooit echt uit geweest. Schoolfeesten daargelaten, maar dat tel ik niet mee. Ik ben nu 26 en ik ga nog steeds niet uit.
Waar ik nu wel weer f*cking hekel aan heb is dat mensen zeggen dat je studentenleven de beste tijd van je leven is. Niks van gemerkt dus.......
de laatste opmerking was idd voor degene die die begon over speciaal onderwijs. ik reageerde meer op die post dan de jouwe. speciaal onderwijs afschaffen is vooralsnog niet aan de orde, wel wordt er stevig gesneden in de indicaties, plus bezuinigd op het onderwijs zelf. zowel op het speciaal onderwijs als in het normale onderwijs.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:36 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Je mist het punt echt volledig. Ik ben niet degene die pestte, ik ben zelf gepest. Verder had degene die het over een speciale school had, puur over kinderen die daadwerkelijk een stoornis hebben en niet kinderen wiens gedrag 'pesten' oproept. Ja, kinderen die een stoornis hebben, zullen waarschijnlijk sneller gepest worden omdat ze anders zijn, maar dat lijkt me niet de reden om ze naar een speciale school te sturen. Het lijkt me eerder de stoornis te zijn waarom je ze daarheen stuurt. En fyi: ik weet dat ze speciale scholen willen afschaffen, evenals het pgb. Dat wil niet zeggen dat het een slechte oplossing is.
de tudelft zat vol met voormalig gepeste gozers die vervolgens echt hard tekeer gingen tegen diegenen die zich dan wat meer timide opstelden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:44 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op jou.Ik bedoel meer dat je het nooit kunt voorspellen hoe het gaat. Iemand die zelf gepest wordt, kan ook een enorme kuttekop worden op bijvoorbeeld middelbaar onderwijs.
Hieruit blijkt dat het van allerlei factoren afhangt hoe iemand zich in de toekomst gaat gedragen. Iedere ouder denkt je de beste opvoeding te geven, maar wat is goed voor een kind die toch ook een bepaald karakter heeft? Ik moe(s)t altijd vroeg naar bed of had weleens huisarrest. Dan hoor je toch dat ze je uitlachen, een soort leedvermaak. Dan blijft de vraag open of je kind daarmee geholpen is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:44 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op jou.Ik bedoel meer dat je het nooit kunt voorspellen hoe het gaat. Iemand die zelf gepest wordt, kan ook een enorme kuttekop worden op bijvoorbeeld middelbaar onderwijs.
I know, maar dan moeten scholen er wel wat in willen doen. Dat is waar het mi. het vaakst mis gaat. Mijn basisschool deed er niks aan, alleen bepaalde leraren. Ik ben twee jaar niet gepest en dat komt omdat ik twee leraressen had die ze zo streng in de hand hielden wat dat betreft dat ze het niet eens durfden. Maar ik ben geloof ik in groep 8 getest door het GGZ omdat mijn school beweerde dat het mijn eigen schuld was dat ik gepest werd, omdat ik 'agressief' was.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:48 schreef simmu het volgende:
[..]
de laatste opmerking was idd voor degene die die begon over speciaal onderwijs. ik reageerde meer op die post dan de jouwe. speciaal onderwijs afschaffen is vooralsnog niet aan de orde, wel wordt er stevig gesneden in de indicaties, plus bezuinigd op het onderwijs zelf. zowel op het speciaal onderwijs als in het normale onderwijs.
en het punt? nou. het punt is dat wanneer je gaat roepen dat iemand het gepest over zichzelf afroept, dat niet deugt.
niet eens in de zin van "ach hemeltje, dat kind kan er niks aan doen dattie pddnos heeft en wat raar reageert soms" maar in de zin van "iedereen moet toch ergens leren dat iedereen anders is". dat is het punt waar ik op doel. wanneer je een pestsituatie aan wil pakken moet je dus zowel de pester, als de gepeste 'behandelen' zogezegd. de een leren om zich te verweren en de ander moet leren zich niet zo ongegeneerd op een ander uit te leven. het is nu eenmaal een complex samenspel waarin beiden (ex achternalopend willoos tuig) verzeild geraakt zijn. je schiet er niks mee op om tegen iemand die gepest wordt te zeggen "sneu figuur doet het zichzelf aan" (sterker nog; da's gewoon bullebakgedrag) en je schiet er evenmin wat mee op om tegen de pester te zeggen dattie een sneu figuur is, want die schiet dan in de verdediging en gaat enkel een standje harder.
I know, merk het ook bij mijn neefje. Hij is altijd heel streng gehouden, terwijl ik in tegenstelling juist alles mocht, als mijn ouders maar wisten waar ik was en met wie ik was. Ik heb een zware tijd gehad op de basisschool en ben echt een kutkind geweest voor mijn ouders, maar ik ben er heel goed uitgekomen en zit nu ook prima in mijn vel. Mijn neefje echter heeft nooit echt last van pesten gehad, maar omdat hij zo streng is gehouden, is ie geloof ik al 2 keer blijven zitten, haalt alleen maar enen, rookt al een aantal jaar (hij is 14) en dat soort dingen meer. Wie is er dan beter af weet je wel? Ik vind het zelf ook altijd heel apart dat mensen hun kinderen heeeel erg streng houden, want vaak zie je dat daar niet veel goeds uit komt (mijn ervaring).quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:53 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Hieruit blijkt dat het van allerlei factoren afhangt hoe iemand zich in de toekomst gaat gedragen. Iedere ouder denkt je de beste opvoeding te geven, maar wat is goed voor een kind die toch ook een bepaald karakter heeft? Ik moe(s)t altijd vroeg naar bed of had weleens huisarrest. Dan hoor je toch dat ze je uitlachen, een soort leedvermaak. Dan blijft de vraag open of je kind daarmee geholpen is.
Ga eens kijken in de rest van het dierenrijk bij dieren die in groepen leven. Het gebeurt overal dat bepaalde individuen door de groep buiten gesloten worden. Dit is vrij natuurlijk gedrag om (waarschijnlijk) meerdere redenen. Het versterken van banden tussen bepaalde individuen in een groep is volgens mij 1 van de belangrijkste. Kijk maar eens bij chimpansees, daar is ook altijd een laag geplaatst dier het haasje en wordt hij meestal gepest door meerdere individuen tegelijk, eigenlijk nooit door 1 enkel individu van de groep.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:50 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja dat wordt gezegd. Alhoewel ik me op de basisschool echt nooit onzeker heb gevoeld hè en mijn vriendjes en vriendinnetjes volgens mij ook niet. Maar ja, ik weet de oorzaak van pesten zelf ook niet. Waarom doen mensen het. Het voegt niet veel toe.
Jeetje wat een ouders.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:57 schreef simmu het volgende:
ik denk dat er vooral bij de pesters nu juist een taak ligt bij de ouders. ik zweer het je, zelfs hier op de psz is het soms erg hoor. ouders die bij het wachten dan op staan te scheppen over hoe jantje dan keesje heeft geduwd, al grinikkend. terwijl ze dus niet in de gaten hebben dat ze op dat punt dus al de grondlaag leggen waarin gebouwd wordt dat duwen naar een ander ok is. zo simpel werkt het denk ik ergens toch ook wel. ik ben wat dat betreft erg blij met mijn spul; ze bijten van zich af maar treiteren niet en kunnen tot nu toe (!) met echt alle kindjes overweg.
ik heb eens een gesprek opgevangen van eentje die haar oudste in groep 8 ofzo had geholpen met huiswerk-voor-cijfer. kind had een 2 omdat zij het allemaal niet begreep en ze vond het echt heel grappigquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jeetje wat een ouders.Mijn ouders waren echt boos als ik zoiets deed haha.
Het gaat erom wat je ouders er van maken. Ik mocht vroeger niet uit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:46 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je er zelf van maakt. Je klinkt namelijk heel gefrustreerd.
Ook nu ligt het er nog steeds om met hoe je er om gaan, aangezien je jawel 26 bent.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:06 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het gaat erom wat je ouders er van maken. Ik mocht vroeger niet uit.
En voordat je gaat zeggen "Gast, je bent 26", moet je je wel realiseren dat ik me al compleet geconformeerd had aan de wensen van mijn ouders. Later waren ze dus stiekem van gedachten veranderd zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Helemaal te laat, BAH!
Kun je iets aan doen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe ik er mee omga?! In deze leegte?!?!
quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jeetje wat een ouders.Mijn ouders waren echt boos als ik zoiets deed haha.
Ik rook dan weliswaar niet, vind het zelf niet lekker, maar ik bleef ook plotseling zitten. Kwam later dan afgesproken thuis van uitgaan. Dat was voor mijn ouders weer de reden de discipline aan te halen. Ik heb daar op mijn manier best wel stennis voor gemaakt maar het was me al snel duidelijk dat mijn gedrag niet getolereerd werd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
I know, merk het ook bij mijn neefje. Hij is altijd heel streng gehouden, terwijl ik in tegenstelling juist alles mocht, als mijn ouders maar wisten waar ik was en met wie ik was. Ik heb een zware tijd gehad op de basisschool en ben echt een kutkind geweest voor mijn ouders, maar ik ben er heel goed uitgekomen en zit nu ook prima in mijn vel. Mijn neefje echter heeft nooit echt last van pesten gehad, maar omdat hij zo streng is gehouden, is ie geloof ik al 2 keer blijven zitten, haalt alleen maar enen, rookt al een aantal jaar (hij is 14) en dat soort dingen meer. Wie is er dan beter af weet je wel? Ik vind het zelf ook altijd heel apart dat mensen hun kinderen heeeel erg streng houden, want vaak zie je dat daar niet veel goeds uit komt (mijn ervaring).
Leeftijd is bij mijn ouders ook niet belangrijk, je bent hun kind en als je thuis wilt blijven wonen, prima, maar je kunt niet ongeremd doen en laten wat je zelf wilt. Dit jaar is dan extra vervelend voor me door een verkloot schooljaar, er is me hierdoor een bepaalde bedtijd opgedragen en ik heb maar te gaan die tijd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:06 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En voordat je gaat zeggen "Gast, je bent 26", moet je je wel realiseren dat ik me al compleet geconformeerd had aan de wensen van mijn ouders. Later waren ze dus stiekem van gedachten veranderd zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Helemaal te laat, BAH!
wat let je om je leven dan nu in te richten naar je zin? je hebt er echt niks aan om nu zo boos te blijvenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:06 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:19 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Leeftijd is bij mijn ouders ook niet belangrijk, je bent hun kind en als je thuis wilt blijven wonen, prima, maar je kunt niet ongeremd doen en laten wat je zelf wilt. Dit jaar is dan extra vervelend voor me door een verkloot schooljaar, er is me hierdoor een bepaalde bedtijd opgedragen en ik heb maar te gaan die tijd.
Boh dat is echt fucked up joh, mijn ouders zijn echt chill. Ik ben altijd zo dankbaar voor mijn ouders.quote:
Houden zo dan. Je ziet het bij jou, 2 tevreden kanten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Boh dat is echt fucked up joh, mijn ouders zijn echt chill. Ik ben altijd zo dankbaar voor mijn ouders.
Ja was ik wel van plan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:23 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Houden zo dan. Je ziet het bij jou, 2 tevreden kanten.
Opbokken met die woede, dat lijkt me eerder een goede keuze.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:24 schreef Comp_Lex het volgende:
Weet je wat ik *gewoon* wil. Ik wil gewoon het volgende *kunnen* zeggen: "Hey, ik ga zaterdagavond op stap met die en die en daar ga ik naartoe!".
Kijk, ik probeer er aan te werken door dingen te ondernemen, maar het nare is nou net dat ik na jaren werken, studeren en sporten daar *totaal* niks aan overgehouden heb. Ik heb zelfs het contact volledig verbroken met mensen die ik af en toe sprak tijdens sporten. Ik heb de banden niet aangehaald omdat het contact toch altijd alleen maar oppervlakkig was. Dat was al jaren zo. Ik ben dan gewoon heel hard en ik heb een duidelijke beslissing voor mezelf gemaakt. Ze kunnen allemaal oprotten.
Weet je ik zit er hard over na te denken om ook niet meer naar familie gelegenheden te gaan. Dan is toch altijd "Hoi hoe gaat het met je? Hoe gaat het met je studie?" Opbokken met je studie!
Ja, dat lijkt mij inderdaad ook een goede keuze. Je kunt je ouders veel kwalijk nemen, maar ik ga er toch nog altijd vanuit dat ze het beste met je voor hebben gehad.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Opbokken met die woede, dat lijkt me eerder een goede keuze.
Dat is inderdaad een goede keuze. Die gaat zeker verdwijnen zodra ik een gezond sociaal leven heb en niet steeds achter dat vierkante ding zit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:26 schreef Id_do_her het volgende:
Opbokken met die woede, dat lijkt me eerder een goede keuze.
Volg je therapie?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:24 schreef Comp_Lex het volgende:
Weet je wat ik *gewoon* wil. Ik wil gewoon het volgende *kunnen* zeggen: "Hey, ik ga zaterdagavond op stap met die en die en daar ga ik naartoe!".
Kijk, ik probeer er aan te werken door dingen te ondernemen, maar het nare is nou net dat ik na jaren werken, studeren en sporten daar *totaal* niks aan overgehouden heb. Ik heb zelfs het contact volledig verbroken met mensen die ik af en toe sprak tijdens sporten. Ik heb de banden niet aangehaald omdat het contact toch altijd alleen maar oppervlakkig was. Dat was al jaren zo. Ik ben dan gewoon heel hard en ik heb een duidelijke beslissing voor mezelf gemaakt. Ze kunnen allemaal oprotten.
Weet je ik zit er hard over na te denken om ook niet meer naar familie gelegenheden te gaan. Dan is toch altijd "Hoi hoe gaat het met je? Hoe gaat het met je studie?" Opbokken met je studie!
Gaat dat er überhaupt wel komen als je het niet afzweert, of in ieder geval heel wat mindert? Dat moet je eens overwegen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede keuze. Die gaat zeker verdwijnen zodra ik een gezond sociaal leven heb en niet steeds achter dat vierkante ding zit.
Ik heb 10 jaar lang niks gedaan joh. Je moet bij mij nu een beetje denken aan Captain Picard: "The line is drawn here! No further!"quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:28 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Gaat dat er überhaupt wel komen als je het niet afzweert, of in ieder geval heel wat mindert? Dat moet je eens overwegen.
Je trekt al conclusies voordat je überhaupt met die mensen gesproken hebt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb 10 jaar lang niks gedaan joh. Je moet bij mij nu een beetje denken aan Captain Picard: "The line is drawn here! No further!"
Ik heb juist recent besloten om het helemaal over een andere boeg te gooien. (<= Is dit correct Nederlands?) Ik ben een andere sport gaan beoefenen. Ik heb nu nieuwe oppervlakkige contacten opgedaan en ik ben ook van plan om naar de feesten van die club te gaan e.d. Ik ben alleen nog niet zover dat ik iets wil ondernemen met die lui. Ze zijn verder wel heel aardig enzo.
Ik heb nu de optie om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik heb nu toch nog iets gevonden wat kan doen.
Ik ga me niet aanmelden bij de studievereniging. Die lui vinden me toch raar.
Oppervlakkige contacten, daar kun je sowieso wat aan doen. Veel omgaan met die mensen en laten zien dat je een goed persoon bent, of tenminste, dat dat is wat je wil zijn voor die mensen. Dat wordt het vaak al snel minder oppervlakkig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb 10 jaar lang niks gedaan joh. Je moet bij mij nu een beetje denken aan Captain Picard: "The line is drawn here! No further!"
Ik heb juist recent besloten om het helemaal over een andere boeg te gooien. (<= Is dit correct Nederlands?) Ik ben een andere sport gaan beoefenen. Ik heb nu nieuwe oppervlakkige contacten opgedaan en ik ben ook van plan om naar de feesten van die club te gaan e.d. Ik ben alleen nog niet zover dat ik iets wil ondernemen met die lui. Ze zijn verder wel heel aardig enzo.
Ik heb nu de optie om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik heb nu toch nog iets gevonden wat kan doen.
ja, dank jequote:Op woensdag 14 maart 2012 17:24 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja was ik wel van plan.Ik snap ook niet dat ouders niet doorhebben dat hun eigen gedrag destructief werkt..
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:38 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Je trekt al conclusies voordat je überhaupt met die mensen gesproken hebt.
Als ik ze elke week een paar keer zie jaar in jaar uit en het blijft zo, dan houdt het voor mij gewoon op.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:39 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Oppervlakkige contacten, daar kun je sowieso wat aan doen. Veel omgaan met die mensen en laten zien dat je een goed persoon bent, of tenminste, dat dat is wat je wil zijn voor die mensen. Dat wordt het vaak al snel minder oppervlakkig.
Waarom wil je persé dat er iets uit komt? Ik merk van mezelf dat ik helemaal niet zo denk, ik bedenk of ik het moment an sich leuk vind, ik ga er geen conclusies aan verbinden als het niet 'meer' wordt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als ik ze elke week een paar keer zie jaar in jaar uit en het blijft zo, dan houdt het voor mij gewoon op.
man, wat klink jij boos. misschien eens tijd om te zeggen "opbokken met die boosheid!"quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:26 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik mocht voor m'n 18de ook niks doen en ik had dus na mijn 18de geen kans meer om iets sociaals te gaan ondernemen terwijl ik tegelijkertijd het foutieve idee in mijn hoofd (recent achtergekomen) had dat ik van mijn ouders niets mocht.
Maar hoe ga je ineens veel met mensen om wanneer je alleen maar oppervlakkige contacten hebt en die oppervlakkige contacten gewoon vrienden hebben?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:39 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Oppervlakkige contacten, daar kun je sowieso wat aan doen. Veel omgaan met die mensen en laten zien dat je een goed persoon bent, of tenminste, dat dat is wat je wil zijn voor die mensen. Dat wordt het vaak al snel minder oppervlakkig.
nope. die woede verdwijnt pas als jij het laat. echt waar. geloof me; ik ben een woede expertquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede keuze. Die gaat zeker verdwijnen zodra ik een gezond sociaal leven heb en niet steeds achter dat vierkante ding zit.
dan ga je toch gewoon bij de rare verenigingquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zij waren de enigen naast mijn medestudenten waar ik mee omging. Mijn wereld is echt heel klein.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom wil je persé dat er iets uit komt? Ik merk van mezelf dat ik helemaal niet zo denk, ik bedenk of ik het moment an sich leuk vind, ik ga er geen conclusies aan verbinden als het niet 'meer' wordt.
Als je wilt dat je kinderen verantwoordelijk worden moet je ze ook de kans geven om dit te tonen. Persoonlijk heb ik nooit ook maar enige last gehad van mijn ouders qua tijden. Toch heb ik daar nooit misbruik van gemaakt, en ben ik naar mijn mening prima terechtgekomenquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
I know, merk het ook bij mijn neefje. Hij is altijd heel streng gehouden, terwijl ik in tegenstelling juist alles mocht, als mijn ouders maar wisten waar ik was en met wie ik was. Ik heb een zware tijd gehad op de basisschool en ben echt een kutkind geweest voor mijn ouders, maar ik ben er heel goed uitgekomen en zit nu ook prima in mijn vel. Mijn neefje echter heeft nooit echt last van pesten gehad, maar omdat hij zo streng is gehouden, is ie geloof ik al 2 keer blijven zitten, haalt alleen maar enen, rookt al een aantal jaar (hij is 14) en dat soort dingen meer. Wie is er dan beter af weet je wel? Ik vind het zelf ook altijd heel apart dat mensen hun kinderen heeeel erg streng houden, want vaak zie je dat daar niet veel goeds uit komt (mijn ervaring).
Nee sorry, ik heb duidelijke doelen en eisen voor mezelf gesteld. Ik *wil* het zaakje gewoon goed voor elkaar hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:49 schreef simmu het volgende:
die woede verdwijnt pas als jij het laat. echt waar. geloof me;
Als hier bij mij kleine kinderen zijn dan gaat het wel weer goed. Mijn woede komt juist tot uiting wanneer ik volledig alleen ben in mijn hok.quote:ik ben een woede experteen ervaringsdeskundige. woest ben ik over sommige dingen. heel terecht woest ook. maar er is met 2 kleine kindjes in huis domweg geen ruimte voor. dus: soms fok ik het er even uit
maar verder probeer ik het te negeren en ga gewoon maar door.
Ik zit nu helemaal niet meer aldoor in mijn studentenkamertje. Dat was een vorige situatie en die is nu voorbij.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:55 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Maar dat gaat allemaal niet gebeuren als je in je studentenkamertje blijft zitten.
Ik heb medelijden met je. Doe maar lekker rustig aan johquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:55 schreef Muffle het volgende:
Hmm, Hier ook 1 die is gepest.
Flink gepest zelfs, reken op 30 tegen 1.
Tot het zelf-verminken aan toe.
Nog steeds consequenties? Veel, dagelijks.
Te veel, en te pijnlijk om te vertellen online.
DM als je meer wilt weten.
Goed bezig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zit nu helemaal niet meer aldoor in mijn studentenkamertje. Dat was een vorige situatie en die is nu voorbij.
Iets doen is weer punt 2. Maar als je er al wel over kon praten of kon vertellen wat er die dag was gebeurd of hoe je je voelde, scheelde dat misschien iets (dan kon je het een beetje kwijt).quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ze wisten het wel, maar ze deden niks. De meesters en juffen deden ook niks.
Ze wisten het omdat het vlak bij huis gebeurde. Ik was 12 en moest om 8 uur naar bed. Toen ik zei dat ik me hierop uitgelachen voelde werd het afgedaan als "laat ze, hun blijven dom". Ik had er toch moeite mee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Voor iedereen die gepest is hier: praatte jullie er wel over met je ouders (wisten ze het überhaupt), of maakte dat niet uit en deed je dat dus niet?
Nouja, mijn ouders wisten er wel van (zeggen ze nu) maar niet alles en voelde me ook niet in staat met ze hierover te praten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Voor iedereen die gepest is hier: praatte jullie er wel over met je ouders (wisten ze het überhaupt), of maakte dat niet uit en deed je dat dus niet?
Nou, we verheugen ons erop! Bedankt voor de mededeling, echt weer iets om met smart naar uit te kijken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:26 schreef Beach het volgende:
meeleestvp, wie weet dat ik later nog reageer
Met zulke reacties heb ik niet eens zin meer om mijn verhaal toe te voegen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:28 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nou, we verheugen ons erop! Bedankt voor de mededeling, echt weer iets om met smart naar uit te kijken. [ afbeelding ]
Oh ja, daar heb je echt iets aan als kind. Fijn zo inlevend zijn...quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:24 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Ze wisten het omdat het vlak bij huis gebeurde. Ik was 12 en moest om 8 uur naar bed. Toen ik zei dat ik me hierop uitgelachen voelde werd het afgedaan als "laat ze, hun blijven dom". Ik had er toch moeite mee.
Ben ik eindelijk eens echt enthousiast over iemand op dit hele forum, is het weer niet goed.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:31 schreef Beach het volgende:
[..]
Met zulke reacties heb ik niet eens zin meer om mijn verhaal toe te voegen.
Ik denk dat er op mbo 2 niveau niet eens gepest wordt aangezien die mensen haast geen lessen hebben (misschien 1 dag) en eigenlijk alleen maar stage.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:38 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik merk ook dat het met opleidingsniveau te maken heeft.
Ik heb vwo gedaan en werd toen gepest, maar op een vorige woonplek woonden ook mensen die mbo niveau 2 deden en die pestten toch op een heel andere manier.
Ik ben blij dat ik niet op het vmbo zat ...
Ja, dat bedoel ik ook. Ik ben heel vrij gelaten en ik heb ook fouten gemaakt, maar ik heb ook zelf geleerd om verantwoordelijkheid te nemen voor dingen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:55 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Als je wilt dat je kinderen verantwoordelijk worden moet je ze ook de kans geven om dit te tonen. Persoonlijk heb ik nooit ook maar enige last gehad van mijn ouders qua tijden. Toch heb ik daar nooit misbruik van gemaakt, en ben ik naar mijn mening prima terechtgekomen![]()
Oh en lex, je moet je kansen pakken man. Een leuk leven gaat niet je deur inwandelen. Je moet naar buiten gaan, dingen doen. Je kunt in je studentenleven ZO veel... Verenigingen, commissies, beetje studeren daarnaast. Maar dat gaat allemaal niet gebeuren als je in je studentenkamertje blijft zitten.
Nee want die had ik niet echt en nog steeds nietquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Mijn ouders waren heel erg bij me betrokken. Ik ben enig kind, wat ook wel mee zal spelen, maar ik ben altijd wel een ouderskindje geweest. Ze zijn meerdere keren naar school geweest, geklaagd etc. Ik zadelde ze op met mijn woede aanvallen en daar gingen ze gewoon mee om. Ook mijn oma is een grote steun geweest. Ik ben heel blij met mijn ouders en oma geweest in deze situatie, want zij waren voor mij eigenlijk de enigen die ik echt had.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Daar hoeven we sowieso niet bang voor te zijn lijkt me.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:48 schreef Cher- het volgende:
[..]
Maar hoe ga je ineens veel met mensen om wanneer je alleen maar oppervlakkige contacten hebt en die oppervlakkige contacten gewoon vrienden hebben?Je dringt jezelf niet op, lijkt me.
Daar moet je juist heel erg bang voor zijn eigenlijk. Want dat is dus ook wat ik zag.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:02 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar hoeven we sowieso niet bang voor te zijn lijkt me.
Ik zou juist verwachten dat jij je niet opdringt omdat je er nogal negatief tegenaan kijkt, daar doelde ik op.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar moet je juist heel erg bang voor zijn eigenlijk. Want dat is dus ook wat ik zag.
Dat is jóuw ervaring.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:51 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik denk dat er op mbo 2 niveau niet eens gepest wordt aangezien die mensen haast geen lessen hebben (misschien 1 dag) en eigenlijk alleen maar stage.
In ieder geval is het onzin wat jij zegt. Ik heb vwo gedaan en ben uiteindelijk gezakt naar vmbo (uiteindelijk wel havo afgerond) maar ik kan je mededelen uit mijn eigen ervaringen dat er op vmbo het minst erg werd gepest.
Dat heb ik nou echt nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:08 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is jóuw ervaring.
Mijn ervaring is juist dat mensen op het vmbo gemener pesten en het ook vaker fysiek maken.
Aaight, lekker man. Ik zei het al: krachttraining en vechtsport^^quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:35 schreef LostInSpace het volgende:
Hey newbie, ik vind het tof dat je dit zo bespreekt met mensen en ik hoop dat je jezelf er beter door voelt.
Ik ben vroeger ook gepest, tot ongeveer mijn 15e. Daarna hield het op. Ik werd te groot en agressief.. ben destijds ook bijna van school gestuurd omdat ik nogal fel reageerde op pesten. De leraren vonden het niet zo leuk als ik iemand wurgde of bont en blauw sloeg op het schoolplein met een stalen kettingslot.. ook al had hij mij kort daarvoor nog gepest. Maar ik was het gewoon zat en dan ging ik echt uit mijn dak.
Een paar dingen uit dit topic zijn zeer herkenbaar:
1. Ik werd juist een paar jaar na het pesten erg apathisch. Op mijn 16e lag ik eens 3 weken in mijn bed en kwam er niet meer uit. Niemand pestte mij toen, maar ik had gewoon geen zin meer. Mijn moeder stond toen huilend van wanhoop naast mijn bed.
2. Ik besprak het pesten wel met mijn vader, in het begin dan. Maar hij is nogal een macho bouwvakker type, dus het enige advies dat ik meekreeg was "zoek de grootste uit en sla hem op zijn bek, dan durven ze niet meer". Tsja, daar was ik te mietig voor eerlijk gezegd. Dat deed ik pas later toen ik echt in een hoek gedreven werd.. maar dan hadden ze mij al weken lang gepest en richtte het niet meer veel uit (zoiets heeft alleen zin als je het meteen doet).
3. In tegenstelling tot velen hier hield ik wel veel van sport. Voetballen deed ik bijna altijd dag op straat met anderen, en soms ook best ruw. Ik haalde ook veel ongein uit met mensen waar ik wel mee kon opschieten. Mijn pa was dus eigenlijk wel blij dat ik later vooral op mijn kamer zat, want dan wist hij tenminste waar ik was en dat ik niks geks deed.
Dus het zegt eigenlijk weinig over of je een makkelijke prooi bent of niet. Wel voelde ik mij zekerder door taekwondo. Op taekwondo gaan was eigenlijk het enige positieve wat uit mijn gesprekken met mijn vader kwam. Die had zoiets van "we zetten jou op een vechtsport" en dat vond ik ook wel geinig, dus dat kwam mooi uit
4. De grootste consequentie voor mij was dat ik mezelf erg afzonderde rond mijn 16e levensjaar. Pas toen ik een jaar of 20 was, vond ik het weer tijd om contact met mensen te zoeken. Ik heb 4 jaar lang niks anders gedaan dan braaf naar school gaan en later naar mijn werk. Sociaal contact tot een minimum beperkt. Ik had geen zin meer in mensen, terwijl er wel klasgenoten contact met mij zochten.
Tegenwoordig ben ik veel socialer. Het enige waar ik soms nog mee zit, is dat ik zenuwachtig kan worden als ik nieuwe mensen leer kennen.
5. In tegenstelling tot newbie ben ik er helemaal niet impulsiever van geworden. Juist niet. Ik begon juist enorm te piekeren over alles en deed bijna niks meer spontaan. Voor mijn 9e levensjaar was ik een enorm sociaal en spontaan kind. Ik ging met iedereen om.
Pas na een verhuizing begon het pesten, op mijn 9e dus. En alleen maar omdat ik Duitser ben. Voor die tijd ben ik nooit gepest.
6. Opleidingsniveau maakt wel degelijk uit. Ik ben vooral door wat dommere mensen gepest (mavo / havo stroming). Leeftijd overigens ook, want het pesten werd ook in het algemeen minder op school vanaf een bepaalde leeftijd. In de bovenbouw heb ik eigenlijk weinig verkeerd zien gaan.
Nou ja, ik wens iedereen er iig veel sterkte mee. Het slijt vanzelf naarmate je ouder wordt
WTF.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wel, een aantal keer zelfs. Schoppen, slaan, haren uit je kop trekken, je proberen in brand te steken...
Ik schaamde me er voor dus ik vertelde lang niet alles. Als ik wel wat vertelde (omdat ze het gewoon zagen aan me) dan hielp m'n vader me ook wel eensquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Ik was best een dik kind en daardoor werd ik gepest. Mijn moeder denkt ook dat het te maken heeft met dat ik vrij verwend was; ik was enig kind en daar waren mensen jaloers op.Ik weet het niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
Ik heb bij lange na niet het hele topic gelezen dus sorry als het al naar voren is gekomen
Maar aan iedereen die gepest is..
Weten jullie de reden waarom je altijd gepest ben?
Lijkt misschien een rare vraag maar in mij ogen was ik vroeger echt een perfect kind om te pesten, door zowel euh makkelijk gezegd lichamelijke dingen en dingen die in mij leefomgeving gebeurde
Maar ik ben nooit gepest.
En sommige verhalen grijpen me dan toch wel aan, en heb ik mss best wat geluk gehad
Ik gedroeg me "vreemd" en ik droeg oude kleding.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
omg, dit deden ze bij mij ook, ik kwam pas op mijn 17e over mijn luciferfobie heen daardoorquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Comp_Lex het volgende:
Jaja, ik zat te fietsen en dan komen die twee mafkezen naast me fietsen en dan gaan ze richting mij lopen klooien met aanstekers en lucifers.
ik was altijd nieuw. ik heb nog nooit ergens meer dan 3 jaar gewoondquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
Ik heb bij lange na niet het hele topic gelezen dus sorry als het al naar voren is gekomen
Maar aan iedereen die gepest is..
Lijkt misschien een rare vraag maar in mij ogen was ik vroeger echt een perfect kind om te pesten, door zowel euh makkelijk gezegd lichamelijke dingen en dingen die in mij leefomgeving gebeurde
Maar ik ben nooit gepest.
En sommige verhalen grijpen me dan toch wel aan, en heb ik mss best wat geluk gehad
Ik werd rond mijn 11e helemaal apatisch en ik ging mensen haten, en heb toen geen last meer gehad van het pesten, het ging wel door maar het boeide me niet meer. Maar het is gewoon echt slecht voor je als je in je puberteit niet leert om te gaan met anderen zoals het normaal wordt gevonden, als je die jaren mist hou je daar gewoon nog heel erg lang last van.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:47 schreef simmu het volgende:
met mij ging het een stuk beter toen ik eenmaal besloot schijt aan alles te hebben en gewoon mijn eigen ding te doen
vind ik de treffendste opmerking tot nu toequote:Ik zal het dus absoluut over me hebben afgeroepen, maar of het nu echt is wat ik verdiende? Ik hoop toch van niet.
Omdat ik na het eten niet meer naar buiten mocht en vroeg naar bed moest.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
ik zocht het vanaf mijn 13, 14 zo juist elders. en dat was ook niet zo geweldig achteraf. met 14 ging ik uit, alcohol incluus. veel te vroeg veel te veel gedaan. on the other hand; ik ben wie ik ben. en nu, met 40, kan ik prima leven met wie ik ben. alles wat ik ooit heb meegemaakt heeft meegeholpen met wie ik nu ben. nou ja. de een krijgt de ellende vroeg, de ander laat. en sommigen zo om de paar jaar en sommigen nooit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik werd rond mijn 11e helemaal apatisch en ik ging mensen haten, en heb toen geen last meer gehad van het pesten, het ging wel door maar het boeide me niet meer. Maar het is gewoon echt slecht voor je als je in je puberteit niet leert om te gaan met anderen zoals het normaal wordt gevonden, als je die jaren mist hou je daar gewoon nog heel erg lang last van.
Dat scheelt ook wel enorm, als je het niet meer probeert.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:46 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik was en ben raar, omdat ik blijkbaar anders denk dan de meeste mensen.
En rare mensen zijn vaak doelwitten van pesterijen.
Ik probeer zelf allang niet eens meer "normaal" te zijn. Verspilde moeite.
juh. gewoon dom geluk maakt echt heel veel uit in allesquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:52 schreef Difficult het volgende:
Denk niet dat iemand het ooit over zich afroept, als je pesterijen over jezelf afroept omdat je jezelf bent
klopt er iets niet.
En wat is raar zijn? denk dat je ook wel geluk moet hebben in wat voor een klas je terecht komt
Ik kan me hier wel in vinden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:49 schreef Lokasenna het volgende:
Ik werd rond mijn 11e helemaal apatisch en ik ging mensen haten, en heb toen geen last meer gehad van het pesten, het ging wel door maar het boeide me niet meer. Maar het is gewoon echt slecht voor je als je in je puberteit niet leert om te gaan met anderen zoals het normaal wordt gevonden, als je die jaren mist hou je daar gewoon nog heel erg lang last van.
Als je iemand vervelend vindt doen ga je die persoon niet vriendelijk behandelen. Als je een kind bent en een van je leeftijdsgenoten doet in jouw ogen raar en vervelend, zoals hoe ik deed (als ik er nu ik wat ouder ben op terugkijk wat voor dingen ik allemaal deed en zei kan ik me goed voorstellen dat ze dat vonden) gebruik je kinderachtige manieren om iemand het leven zuur te maken: voila, pesten. En dat gedrag gaat er heel moeilijk weer uit, omdat het pestende kinderen een kick geeft als ze macht blijken te hebben over andermans gevoelens. Ook als een kind het niet echt bedoelt als pesten, kan het daar wel toe uitgroeien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:52 schreef Difficult het volgende:
Denk niet dat iemand het ooit over zich afroept, als je pesterijen over jezelf afroept omdat je jezelf bent
klopt er iets niet.
En wat is raar zijn? denk dat je ook wel geluk moet hebben in wat voor een klas je terecht komt
Ik ben nu nog steeds wel jong, 18 jaar, maar ik merk nu al bij mezelf dat ik ben blijven hangen in de periode dat ik me een mislukkeling voelde en met niemand om kon gaan, en als ik geen actie onderneem zal ik op mijn 30e nog steeds een soort emotioneel wrak zijn, want zomaar ga ik er niet uitkomen. Ik ben helemaal niet slecht in contacten leggen, integendeel, maar ik hecht aan de meeste geen waarde en kan ze zomaar weer aan de kant schuiven. Als ik iedereen van me af blijf houden, wat een soort van mijn natuurlijke houding is, zal ik niet vanzelf een gezond volwassen sociaal leven gaan leiden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik kan me hier wel in vinden.
Weet je waar ook een probleem mee heb? Vroeger (10 jaar geleden) keek ik enorm op naar kerels van 24-25-26. Ik vond het altijd toffe gasten. Nu ben ik zelf 26 en dan ben ik zoals ik nu ben. Ik heb het gevoel dat mijn geestelijke toestand niet bij mijn leeftijd hoort.
en toch is het niet de bedoeling dat mensen dit gedrag (pesten of gepest worden) in volwassenheid volhouden. en dat zie je toch wel vaakquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je iemand vervelend vindt doen ga je die persoon niet vriendelijk behandelen. Als je een kind bent en een van je leeftijdsgenoten doet in jouw ogen raar en vervelend, zoals hoe ik deed (als ik er nu ik wat ouder ben op terugkijk wat voor dingen ik allemaal deed en zei kan ik me goed voorstellen dat ze dat vonden) gebruik je kinderachtige manieren om iemand het leven zuur te maken: voila, pesten. En dat gedrag gaat er heel moeilijk weer uit, omdat het pestende kinderen een kick geeft als ze macht blijken te hebben over andermans gevoelens. Ook als een kind het niet echt bedoelt als pesten, kan het daar wel toe uitgroeien.
En raar zijn bestaat zeker in de ogen van een kind echt wel.
Vaak zijn ze wel al jong begonnen. Dat gevoel van macht over iemands gevoelens, dat je weet dat je iemands dag kunt maken of breken door het pesten wel of niet te laten, zal waarschijnlijk wel iets doen met het beloningscentrum in je hersenen, het zal wel een soort verslaving zijn. En bij alle verslavingen gaan mensen irrationele dingen doen, ze liegen zichzelf voor dat het niet zo erg is wat ze doen en schuiven de schuld bij iedereen behalve zichzelf, in dit geval de gepeste, of die nu oud of jong is, en verzinnen overal excuzen voor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:04 schreef simmu het volgende:
[..]
en toch is het niet de bedoeling dat mensen dit gedrag (pesten of gepest worden) in volwassenheid volhouden. en dat zie je toch wel vaak
Dat is iets waar je per direct mee moet stoppen. Je hebt nu in dit topic een praktijkvoorbeeld gezien van het gedrag van een zekere oudere persoon die geen sociale contacten heeft. Trust me, zo wil je niet worden en je moet dat ten koste van alles volledig vermijden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:03 schreef Lokasenna het volgende:Als ik iedereen van me af blijf houden, wat een soort van mijn natuurlijke houding is, zal ik niet vanzelf een gezond volwassen sociaal leven gaan leiden.
Dit jaar is het weer mislukt. Ik begon aan een opleiding, maakte op introkamp een handjevol vrienden en had het leuk, voor een paar weken welteverstaan. Na een week of 5 studeren was het gewoon op, ik had geen zin meer om tegen anderen te praten en ben toen maar thuisgebleven en de hele dag in bed blijven liggen, tot de kerstvakantie ongeveer. Mijn mentor daar stuurde me mails, mijn studiegenoten kwamen langs en stuurden me allerlei berichten, ik heb toen alle contact afgehouden, ze eigenlijk gewoon gedumpt, en ben weer gaan vereenzamen. Het voelt eigenlijk allebei kut, wel vrienden hebben en geen vrienden hebben. Weet niet meer echt wat ik moet doen als ik het nog eens probeer, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is iets waar je per direct mee moet stoppen. Je hebt nu in dit topic een praktijkvoorbeeld gezien van het gedrag van een zekere oudere persoon die geen sociale contacten heeft. Trust me, zo wil je niet worden en je moet dat ten koste van alles volledig vermijden.
Je bent pas 18 toch? Waarom denk je dat je op een opleiding mensen moet vinden die je vrienden worden? Vrienden ontmoet je spontaan, omdat je erachter komt dat die mensen dezelfde interesses hebben en om jou geven om wie je bent. Die kun je op school, vakantie, tijdens uitgaan, sport en zelfs op internet vinden.. Je hoeft niet met iedereen op te kunnen schieten, als je geen prater bent dan zul je bijvoorbeeld eerder de neiging hebben je prettig te voelen bij iemand zie ook zo is en je beter begrijpt.. Zet dat ''moeten'' eens uit je hoofd..quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dit jaar is het weer mislukt. Ik begon aan een opleiding, maakte op introkamp een handjevol vrienden en had het leuk, voor een paar weken welteverstaan. Na een week of 5 studeren was het gewoon op, ik had geen zin meer om tegen anderen te praten en ben toen maar thuisgebleven en de hele dag in bed blijven liggen, tot de kerstvakantie ongeveer. Mijn mentor daar stuurde me mails, mijn studiegenoten kwamen langs en stuurden me allerlei berichten, ik heb toen alle contact afgehouden, ze eigenlijk gewoon gedumpt, en ben weer gaan vereenzamen. Het voelt eigenlijk allebei kut, wel vrienden hebben en geen vrienden hebben. Weet niet meer echt wat ik moet doen als ik het nog eens probeer, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.
Heb je hier hulp voor gezocht?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dit jaar is het weer mislukt. Ik begon aan een opleiding, maakte op introkamp een handjevol vrienden en had het leuk, voor een paar weken welteverstaan. Na een week of 5 studeren was het gewoon op, ik had geen zin meer om tegen anderen te praten en ben toen maar thuisgebleven en de hele dag in bed blijven liggen, tot de kerstvakantie ongeveer. Mijn mentor daar stuurde me mails, mijn studiegenoten kwamen langs en stuurden me allerlei berichten, ik heb toen alle contact afgehouden, ze eigenlijk gewoon gedumpt, en ben weer gaan vereenzamen. Het voelt eigenlijk allebei kut, wel vrienden hebben en geen vrienden hebben. Weet niet meer echt wat ik moet doen als ik het nog eens probeer, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.
Waarom had je er geen zin meer in? Praatten ze wel terug of had je het gevoel tegen een muur te praten?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mensen uitgekozen waarmee ik het kon vinden. Het was best gezellig die ene maand. Ik kan het gewoon niet lang volhouden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:23 schreef Retronix het volgende:
[..]
Je bent pas 18 toch? Waarom denk je dat je op een opleiding mensen moet vinden die je vrienden worden? Vrienden ontmoet je spontaan, omdat je erachter komt dat die mensen dezelfde interesses hebben en om jou geven om wie je bent. Die kun je op school, vakantie, tijdens uitgaan, sport en zelfs op internet vinden.. Je hoeft niet met iedereen op te kunnen schieten, als je geen prater bent dan zul je bijvoorbeeld eerder de neiging hebben je prettig te voelen bij iemand zie ook zo is en je beter begrijpt.. Zet dat ''moeten'' eens uit je hoofd..
Ik ben een keer naar een studentenpsycholoog geweest. Ik kon er alleen niet echt over praten tegen een persoon die ik niet eens kende. Het enige waar ze de hele tijd over begon te zeuren waren mijn tics en dat ik maar naar een neuroloog moest, voor de rest had ik niet het idee dat ik haar iets kon schelen.quote:
Nee, ik ging best leuk met ze om. Ik kon het gewoon niet meer hebben na een paar maanden, sociaal overbelast ofzo, bestaat dat? Dat elk geluid je de keel gaat uithangen en dat je op straat loopt en je aan iedereen stoort. En dan maar de rest van de mensheid ontwijken en gewoon in bed gaan liggen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom had je er geen zin meer in? Praatten ze wel terug of had je het gevoel tegen een muur te praten?
Rare psycholoog. Dat zou een psycholoog dus nooit mogen zeggen en doen. Ik raad je wel aan om in ieder geval hulp te zoeken, niet zozeer in de vorm van een psycholoog ofzo. Misschien kun je meer met groepstherapie. Zover ik weet hoef je niet meteen je hele verhaal te doen, maar kun je ook gewoon rustig wennen en je verhaal doen wanneer jij dat wil. Maar het is echt niet goed om jezelf zo af te sluiten. Niks mis met op jezelf zijn, maar dit beschadigt jezelf echt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben een keer naar een studentenpsycholoog geweest. Ik kon er alleen niet echt over praten tegen een persoon die ik niet eens kende. Het enige waar ze de hele tijd over begon te zeuren waren mijn tics en dat ik maar naar een neuroloog moest, voor de rest had ik niet het idee dat ik haar iets kon schelen.
Ik weet niet of sociale overbelasting bestaat. Wat voor sociale dingen heb je gedaan tijdens die paar maanden? Je hoeft hier geen antwoord op te geven en als je dat wel wilt, dan hoef je niet specifiek te zijn (bijvoorbeeld "2 keer naar een feest geweest").quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:30 schreef Lokasenna het volgende:
Nee, ik ging best leuk met ze om. Ik kon het gewoon niet meer hebben na een paar maanden, sociaal overbelast ofzo, bestaat dat? Dat elk geluid je de keel gaat uithangen en dat je op straat loopt en je aan iedereen stoort. En dan maar de rest van de mensheid ontwijken en gewoon in bed gaan liggen.
Ik ben met ze op kamp geweest, af en toe bij ze thuis geweest voor studiedingen en gewoon om te praten of muziek te luisteren ofzo. Uitgaan heb ik niet gedaan, had ik misschien moeten doen om beter in de groep te komen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet niet of sociale overbelasting bestaat. Wat voor sociale dingen heb je gedaan tijdens die paar maanden? Je hoeft hier geen antwoord op te geven en als je dat wel wilt, dan hoef je niet specifiek te zijn (bijvoorbeeld "2 keer naar een feest geweest").
Zelfde situatie hier. Woon ook in een boerendorp, maar zie er zelf niet zo dorps uit. Qua denken vind ik mezelf wel echt een dorpsmentaliteit hebben. Maar als je er nou eenmaal ''wat anders uitziet'' kun je het haast niet ontkomen om op te vallen. Anderen moeten namelijk altijd een scène maken als je door de gangen loopt, je aanstaren, giechelen en ''per ongeluk'' iets te hard tegen hun vriendjes en vriendinnetjes zeggen hoe raar jij er wel niet uitziet. Merkte dit al vanaf het begin, zit nou in groep 4.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:28 schreef Cher- het volgende:
[..]
Alleen dat als je een meisje terugslaat je heel erg triest bent..quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:58 schreef Megablast het volgende:
[..]
Zelfde situatie hier. Woon ook in een boerendorp, maar zie er zelf niet zo dorps uit. Qua denken vind ik mezelf wel echt een dorpsmentaliteit hebben. Maar als je er nou eenmaal ''wat anders uitziet'' kun je het haast niet ontkomen om op te vallen. Anderen moeten namelijk altijd een scène maken als je door de gangen loopt, je aanstaren, giechelen en ''per ongeluk'' iets te hard tegen hun vriendjes en vriendinnetjes zeggen hoe raar jij er wel niet uitziet. Merkte dit al vanaf het begin, zit nou in groep 4.
Maar goed, ik heb geleerd een soort schild om me heen te bouwen, waardoor zulke dingen mijn dag niet meer kunnen verpesten. 5 jaar geleden zou ik er namelijk wel veel om huilen![]()
De reden waarom ik dit post is omdat er nu toch wel wat meer aan de hand is.
Op een bepaalde tijdstip op vrijdagen zitten de gangen propvol met leerlingen, ik en zij kunnen haast niet vooruit komen door de drukte. Natuurlijk zit er een groepje (macho)jongens bij die wat rond willen kloten. Vaak maken ze gemene opmerkingen over mijn uiterlijk, en dan ook zo luidruchtig mogelijk. Tot nu toe heb ik ze genegeerd, instinctief vind ik negeren ook de beste oplossing, wat voor minder gedoe zorgt. De opmerkingen zelf kunnen mij niet meer schaden, alleen het feit dat er zoveel andere leeringen om mij heen zijn, vind ik dus wel vervelend, want dit geeft mij het gevoel alsof zij mij dan gaan zien als pispaaltje, iemand die nooit voor zichzelf opkomt en maar elke keer weer over zichzelf heen laat lopen. En dat wil ik dus absoluut niet! Er is dus wel een hoge druk wat op me afkomt.
Een vriendin zat ooit met hetzelfde probleem, en vertelde me dat nadat zij de pesters lichamelijk een lesje leerde, het pesten meteen ophield.
Ik ben zelf dan ook bereid om fysiek acties te ondernemen, vooral nu dit elke week regelmatig met hetzelfde groepje jongens gebeurd, maar ik vraag me toch wel af of dit het juiste ding is om te doen.
En ik moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat het 1 meisje tegen 4/5 jongens is. Iemand advies?
Haha, in dat opzicht heb ik wel een voordeel ja!quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:03 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Alleen dat als je een meisje terugslaat je heel erg triest bent..
quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef Daboman het volgende:
Want eindelijk had ik geleerd dat het veel belangrijker is hoe je over jezelf denkt dan hoe anderen over je denken.
Ik ben nu 26.
Valt wel mee, het was meer dat jij reageerde op een troll, post gerust verder voor de rest is jouw bijdrage nuttig.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ben er achtergekomen dat ik niet meer te vertrouwen ben door jullie. Mijn vorige post is verwijderd dus al mijn posts hebben nu een trollgehalte gekregen. Ik zal stoppen met posten voordat er meer twijfel ontstaat over mijn intenties.
Okee dank je wel voor je reactie. Als het voor anderen lijkt dat ik een troll ben dan worden al mijn posts misschien niet meer serieus genomen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Valt wel mee, het was meer dat jij reageerde op een troll, post gerust verder voor de rest is jouw bijdrage nuttig.
Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat kinderen een dood kunnen aangrijpen om mensen te pesten ofzo. Hoezo zou dat jouw schuld zijn? Wtf? o_Oquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef mangler_fcu het volgende:
Ik ben in de eerste en tweede van de middelbare school heel erg gepest. Ik heb een chronische gewrichtsziekte waardoor ik heel vaak in het gips of verband zit, de kinderen in mijn klas vonden dat ik mij aanstelde en dat ik het expres deed om aandacht te krijgen. Als ik op krukken liep pakte ze mijn krukken af of ze gooide water met zeep op de grond waardoor mijn krukken weggleden en nog meer van dat soort dingen. Toen ik 8 was is mijn broer overleden aan een te groot hart, ook dit was een aanleiding om mij te pesten, dagelijks riepen ze dat hij het had verdient of dat het mijn schuld was dat hij was overleden en meer van dat soort dingen. Ik heb er toen best veel onder geleden, ik kreeg anorexia en begon heel veel te blowen, Uiteindelijk ging ik ook bijna niet meer naar school waardoor ik van VWO naar VMBO-tl ben gegaan, eerst vond ik dat heel erg maar uiteindelijk was het voor mij een zege ik vond op het VMBO heel veel aansluiting en kreeg weer lol in school en het leven.
Heel goedquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef mangler_fcu het volgende:
Uiteindelijk ging ik ook bijna niet meer naar school waardoor ik van VWO naar VMBO-tl ben gegaan, eerst vond ik dat heel erg maar uiteindelijk was het voor mij een zege ik vond op het VMBO heel veel aansluiting en kreeg weer lol in school en het leven.
Ja heb uiteindelijk mij havo in 1 jaar afgerond en ik studeer nuquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Heel goed
Heb je je na het VMBO weer omhooggewerkt? (qua studie of werk?)
Iemand in de brand proberen te steken als kind? Ja, dat klinkt me nogal extreem in de oren.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Id_do_her het volgende:
Klinkt dat echt vreemd voor mensen hier?
Dat gebeurt anders meer dan je denkt denk ik. Ik heb het ook een paar keer in programma's voorbij zien komen die over pesten gingen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Iemand in de brand proberen te steken als kind? Ja, dat klinkt me nogal extreem in de oren.
Een meisje twee klassen lager moest in het ziekenhuis behandeld worden voor brandwonden omdat ze een soldeerbout in haar arm hadden gezet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:49 schreef Madame_Paon het volgende:
Bij mij op school hielden blijkbaar ze een paar jaar geleden ook een aansteker bij het haar van een meisje.
Ik zat niet in dat lokaal, want anders had ik er echt wel wat aan gedaan.
Dat gaat echt veel te ver.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een meisje twee klassen lager moest in het ziekenhuis behandeld worden voor brandwonden omdat ze een soldeerbout in haar arm hadden gezet.
... Jezus. Echt WTF.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:50 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een meisje twee klassen lager moest in het ziekenhuis behandeld worden voor brandwonden omdat ze een soldeerbout in haar arm hadden gezet.
Ik ben zelf ook een keer bewusteloos geweest omdat iemand een basketbal vol tegen mijn hoofd aan gooide.quote:
Maar was dat pesten of een verkeerd afgelopen poging tot grappig zijn. Ik weet nog wel dat we bij gym lessen af en toe iets deden met een soort van verzwaarde basketbal. Het was dan altijd dubbel zo goed uitkijken anders had je er ook 1 tegen je snavel aan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:52 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een keer bewusteloos geweest omdat iemand een basketbal vol tegen mijn hoofd aan gooide.
Nee, met opzet. De klas vond het hilarisch.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar was dat pesten of een verkeerd afgelopen poging tot grappig zijn. Ik weet nog wel dat we bij gym lessen af en toe iets deden met een soort van verzwaarde basketbal. Het was dan altijd dubbel zo goed uitkijken anders had je er ook 1 tegen je snavel aan.
Het was voor mij wel de beste tijd ondanks dat ik thuis vrij vervelende dingen heb meegemaakt. Iedereen beleeft tegenslagen weer anders.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:59 schreef Madame_Paon het volgende:
"Je middelbare school tijd is achteraf gezien de beste tijd van je leven."
... tenzij je gepest bent en/of thuis mishandeld/misbruikt bent.
Ik heb het idee dat het ook veelal door verveling komt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Het was voor mij wel de beste tijd ondanks dat ik thuis vrij vervelende dingen heb meegemaakt. Iedereen beleeft tegenslagen weer anders.
Het valt me wel op dat in de meeste klassen van basisscholen en middelbare scholen wel wordt gepest. Ikzelf heb me daar ook vaak schuldig aan gemaakt. Helaas.
Zoiets, denk ik. En omdat wij als mensen gewoon vaak gemeen zijn en het stiekem grappig vinden wanneer iemand in de zeik genomen wordt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:04 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het ook veelal door verveling komt.
Ja, zo gaan die dingen. Een pester bij mij op school kwam een keer met een blauw oog op school, voor zijn gezicht geslagen door zijn vader wegens slechte cijfers. Werd hij ook nog door de klas in de watten gelegd van "wat zieluugg!!quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:11 schreef Madame_Paon het volgende:
Pesters hebben ook zo'n dubbele moraal.
Een van die wijven die meedeed aan het pesten had thuis ruzie gehad met haar moeder en moest op school huilen.
Iedereen haar troosten natuurlijk.
Ik had voor de zoveelste keer enorme ruzie gehad met mijn moeder en moest op school huilen.
Ik werd door anderen daarom belachelijk gemaakt en een aansteller en een huilebalk genoemd.
Ach ja, elke groep heeft een zondebok.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zoiets, denk ik. En omdat wij als mensen gewoon vaak gemeen zijn en het stiekem grappig vinden wanneer iemand in de zeik genomen wordt.
Dat is ook wel triest he.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, zo gaan die dingen. Een pester bij mij op school kwam een keer met een blauw oog op school, voor zijn gezicht geslagen door zijn vader wegens slechte cijfers. Werd hij ook nog door de klas in de watten gelegd van "wat zieluugg!!" en gingen ze aandacht besteden aan huiselijk geweld.
!!!
Hm ja, nee dat vond ik niet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:17 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wanneer iemand klappen krijgt van zijn vader.
Leedvermaak is nog altijd het beste vermaak, kijk maar eens op televisie hoeveel programma's zich hieraan direct of indirect schuldig maken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zoiets, denk ik. En omdat wij als mensen gewoon vaak gemeen zijn en het stiekem grappig vinden wanneer iemand in de zeik genomen wordt.
Zoiets heb ik eens meegemaakt met een slagbalplank in mijn buik. 'Per ongeluk' uitgeschotenquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:55 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, met opzet. De klas vond het hilarisch.
Dat herken ik ook wel ja, dan kijkt de leraar natuurlijk graag even een andere kant op. Daar worden ze toch zeker niet voor betaald?quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zoiets heb ik eens meegemaakt met een slagbalplank in mijn buik. 'Per ongeluk' uitgeschoten
En dan naar de leerkracht heel schijnheilig en geschrokken doen, en als ze je na school zonder leraar zien nog even snauwen dat je het verdiend had
Ik ben nog naar de huisarts geweest voor bloed in ontlasting enzo. Niet echt een leuke herinnering.
Ik kende al mijn beste vrienden/vriendinnen van internet. Zo heb ik ook nog een leuk verhaal over een zekere jongen en meisjequote:Op woensdag 14 maart 2012 20:23 schreef Retronix het volgende:
[..]
Je bent pas 18 toch? Waarom denk je dat je op een opleiding mensen moet vinden die je vrienden worden? Vrienden ontmoet je spontaan, omdat je erachter komt dat die mensen dezelfde interesses hebben en om jou geven om wie je bent. Die kun je op school, vakantie, tijdens uitgaan, sport en zelfs op internet vinden.. Je hoeft niet met iedereen op te kunnen schieten, als je geen prater bent dan zul je bijvoorbeeld eerder de neiging hebben je prettig te voelen bij iemand zie ook zo is en je beter begrijpt.. Zet dat ''moeten'' eens uit je hoofd..
Dit was bij mij ook vaak het probleem, dat leraren niets om mij gaven. Er was dan ook een jongen met woedeaanvallen, daar werd alle tijd aan besteed..quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat herken ik ook wel ja, dan kijkt de leraar natuurlijk graag even een andere kant op. Daar worden ze toch zeker niet voor betaald?
Leraren kunnen ook niets veranderen, ook niet als ze er wel om zouden geven.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:52 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dit was bij mij ook vaak het probleem, dat leraren niets om mij gaven. Er was dan ook een jongen met woedeaanvallen, daar werd alle tijd aan besteed..
Karmaquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, zo gaan die dingen. Een pester bij mij op school kwam een keer met een blauw oog op school, voor zijn gezicht geslagen door zijn vader wegens slechte cijfers. Werd hij ook nog door de klas in de watten gelegd van "wat zieluugg!!" en gingen ze aandacht besteden aan huiselijk geweld.
!!!
[..]
Ach ja, elke groep heeft een zondebok.
Leraren kunnen zeker wel iets veranderen, als ze er maar daadwerkelijk iets voor doen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Leraren kunnen ook niets veranderen, ook niet als ze er wel om zouden geven.
Straffen helpen toch niet, daar word je zelf alleen maar slechter van.
Oh, dan waren de mijne waarschijnlijk incompetent als leraar.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:02 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Leraren kunnen zeker wel iets veranderen, als ze er maar daadwerkelijk iets voor doen.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, dan waren de mijne waarschijnlijk incompetent als leraar.
Ja, die van wie niet?quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, dan waren de mijne waarschijnlijk incompetent als leraar.
Wat een onzin. Ben zelf vroeger een (gematigde) pester geweest en kijk daar nu vooral op terug met een blik van verbazing. Doe het sinds mijn 16e nooit meer en begrijp dan ook niet waarom ik die behoefte had. Een kutopmerking maken kan ik nog steeds, maar wanneer diegene dat niet kan waarderen, stop ik er gelijk mee. En bijna altijd ben ik dat moment voor. Er zullen altijd buitenstaanders blijven, maar kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog zou pesten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel precies hetzelfde. Ik ben ook een erge pester geweest, ben nu 18 en doe het ook nooit meer. Ik begrijp van mezelf ook niet waarom ik het heb gedaan. Kut opmerkingen maken kan ik ook nog steeds maar ligt er wel aan bij wie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ben zelf vroeger een (gematigde) pester geweest en kijk daar nu vooral op terug met een blik van verbazing. Doe het sinds mijn 16e nooit meer en begrijp dan ook niet waarom ik die behoefte had. Een kutopmerking maken kan ik nog steeds, maar wanneer diegene dat niet kan waarderen, stop ik er gelijk mee. En bijna altijd ben ik dat moment voor. Er zullen altijd buitenstaanders blijven, maar kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog zou pesten.
Pesten zoals op de basisschool gebeurt misschien niet meer, Maar er zijn meer manieren om iemand te pesten. En pesten op de werkvloer schijnt best vaak voor te komen, hoewel ik het nog nooit meegemaakt heb (wel plagerijen, maar dat is gewoon leuk en hoort er wel wat bij). Het is dus niet zo dat het ophoudt, het gaat door op andere manieren en met andere middelen.. En het gebeurt schijnbaar subtieler.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:37 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ben zelf vroeger een (gematigde) pester geweest en kijk daar nu vooral op terug met een blik van verbazing. Doe het sinds mijn 16e nooit meer en begrijp dan ook niet waarom ik die behoefte had. Een kutopmerking maken kan ik nog steeds, maar wanneer diegene dat niet kan waarderen, stop ik er gelijk mee. En bijna altijd ben ik dat moment voor. Er zullen altijd buitenstaanders blijven, maar kan me niet voorstellen dat ik die ooit nog zou pesten.
Het zal er van af hangen wie je het vraagt (de 'plager' of de 'geplaagde') of het als pesten of plagen moet worden gezien. Als iemand bijvoorbeeld steeds 'zo lekker hapt' en 'zo mooi reageert' op plagerijtjes, wordt dat geplaag steeds weer herhaald waardoor plagerij langzaam verschuift naar iets wat de geplaagde als pesten zal gaan ervaren, terwijl de plager het als iets onschuldigd ziet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
En pesten op de werkvloer schijnt best vaak voor te komen, hoewel ik het nog nooit meegemaakt heb (wel plagerijen, maar dat is gewoon leuk en hoort er wel wat bij).
Precies, reekstijd. Ik maak even een mooie OP.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:58 schreef Id_do_her het volgende:
Respect voor de mensen die hun verhaal hier neerzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |