abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109099009
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:02 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Daar hoeven we sowieso niet bang voor te zijn lijkt me.
Daar moet je juist heel erg bang voor zijn eigenlijk. Want dat is dus ook wat ik zag.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:05:02 #202
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109099053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daar moet je juist heel erg bang voor zijn eigenlijk. Want dat is dus ook wat ik zag.
Ik zou juist verwachten dat jij je niet opdringt omdat je er nogal negatief tegenaan kijkt, daar doelde ik op.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_109099125
Sorry, ik had de post verkeerd gelezen. Ik drong me inderdaad niet op.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:08:38 #204
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109099234
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:51 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ik denk dat er op mbo 2 niveau niet eens gepest wordt aangezien die mensen haast geen lessen hebben (misschien 1 dag) en eigenlijk alleen maar stage. :')

In ieder geval is het onzin wat jij zegt. Ik heb vwo gedaan en ben uiteindelijk gezakt naar vmbo (uiteindelijk wel havo afgerond :P) maar ik kan je mededelen uit mijn eigen ervaringen dat er op vmbo het minst erg werd gepest.
Dat is jóuw ervaring.
Mijn ervaring is juist dat mensen op het vmbo gemener pesten en het ook vaker fysiek maken.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_109099271
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:08 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat is jóuw ervaring.
Mijn ervaring is juist dat mensen op het vmbo gemener pesten en het ook vaker fysiek maken.
Dat heb ik nou echt nog nooit meegemaakt.
pi_109099566
Ik wel, een aantal keer zelfs. Schoppen, slaan, haren uit je kop trekken, je proberen in brand te steken...
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:16:19 #207
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109099627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:35 schreef LostInSpace het volgende:
Hey newbie, ik vind het tof dat je dit zo bespreekt met mensen en ik hoop dat je jezelf er beter door voelt.

Ik ben vroeger ook gepest, tot ongeveer mijn 15e. Daarna hield het op. Ik werd te groot en agressief.. ben destijds ook bijna van school gestuurd omdat ik nogal fel reageerde op pesten. De leraren vonden het niet zo leuk als ik iemand wurgde of bont en blauw sloeg op het schoolplein met een stalen kettingslot.. ook al had hij mij kort daarvoor nog gepest. Maar ik was het gewoon zat en dan ging ik echt uit mijn dak.

Een paar dingen uit dit topic zijn zeer herkenbaar:

1. Ik werd juist een paar jaar na het pesten erg apathisch. Op mijn 16e lag ik eens 3 weken in mijn bed en kwam er niet meer uit. Niemand pestte mij toen, maar ik had gewoon geen zin meer. Mijn moeder stond toen huilend van wanhoop naast mijn bed.

2. Ik besprak het pesten wel met mijn vader, in het begin dan. Maar hij is nogal een macho bouwvakker type, dus het enige advies dat ik meekreeg was "zoek de grootste uit en sla hem op zijn bek, dan durven ze niet meer". Tsja, daar was ik te mietig voor eerlijk gezegd. Dat deed ik pas later toen ik echt in een hoek gedreven werd.. maar dan hadden ze mij al weken lang gepest en richtte het niet meer veel uit (zoiets heeft alleen zin als je het meteen doet).

3. In tegenstelling tot velen hier hield ik wel veel van sport. Voetballen deed ik bijna altijd dag op straat met anderen, en soms ook best ruw. Ik haalde ook veel ongein uit met mensen waar ik wel mee kon opschieten. Mijn pa was dus eigenlijk wel blij dat ik later vooral op mijn kamer zat, want dan wist hij tenminste waar ik was en dat ik niks geks deed.

Dus het zegt eigenlijk weinig over of je een makkelijke prooi bent of niet. Wel voelde ik mij zekerder door taekwondo. Op taekwondo gaan was eigenlijk het enige positieve wat uit mijn gesprekken met mijn vader kwam. Die had zoiets van "we zetten jou op een vechtsport" en dat vond ik ook wel geinig, dus dat kwam mooi uit :)

4. De grootste consequentie voor mij was dat ik mezelf erg afzonderde rond mijn 16e levensjaar. Pas toen ik een jaar of 20 was, vond ik het weer tijd om contact met mensen te zoeken. Ik heb 4 jaar lang niks anders gedaan dan braaf naar school gaan en later naar mijn werk. Sociaal contact tot een minimum beperkt. Ik had geen zin meer in mensen, terwijl er wel klasgenoten contact met mij zochten.

Tegenwoordig ben ik veel socialer. Het enige waar ik soms nog mee zit, is dat ik zenuwachtig kan worden als ik nieuwe mensen leer kennen.

5. In tegenstelling tot newbie ben ik er helemaal niet impulsiever van geworden. Juist niet. Ik begon juist enorm te piekeren over alles en deed bijna niks meer spontaan. Voor mijn 9e levensjaar was ik een enorm sociaal en spontaan kind. Ik ging met iedereen om.

Pas na een verhuizing begon het pesten, op mijn 9e dus. En alleen maar omdat ik Duitser ben. Voor die tijd ben ik nooit gepest.

6. Opleidingsniveau maakt wel degelijk uit. Ik ben vooral door wat dommere mensen gepest (mavo / havo stroming). Leeftijd overigens ook, want het pesten werd ook in het algemeen minder op school vanaf een bepaalde leeftijd. In de bovenbouw heb ik eigenlijk weinig verkeerd zien gaan.

Nou ja, ik wens iedereen er iig veel sterkte mee. Het slijt vanzelf naarmate je ouder wordt :)
Aaight, lekker man. Ik zei het al: krachttraining en vechtsport^^
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:21:58 #208
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109099905
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wel, een aantal keer zelfs. Schoppen, slaan, haren uit je kop trekken, je proberen in brand te steken...
WTF.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:23:26 #209
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109099986
Klinkt dat echt vreemd voor mensen hier?
pi_109099997
Jaja, ik zat te fietsen en dan komen die twee mafkezen naast me fietsen en dan gaan ze richting mij lopen klooien met aanstekers en lucifers.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:23:48 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109100005
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Voor iedereen die gepest is hier: praatte jullie er wel over met je ouders (wisten ze het überhaupt), of maakte dat niet uit en deed je dat dus niet?
Ik schaamde me er voor dus ik vertelde lang niet alles. Als ik wel wat vertelde (omdat ze het gewoon zagen aan me) dan hielp m'n vader me ook wel eens ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109100108
Ik heb bij lange na niet het hele topic gelezen dus sorry als het al naar voren is gekomen
Maar aan iedereen die gepest is..
Weten jullie de reden waarom je altijd gepest ben?

Lijkt misschien een rare vraag maar in mij ogen was ik vroeger echt een perfect kind om te pesten, door zowel euh makkelijk gezegd lichamelijke dingen en dingen die in mij leefomgeving gebeurde
Maar ik ben nooit gepest.

En sommige verhalen grijpen me dan toch wel aan, en heb ik mss best wat geluk gehad
pi_109100151
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
Ik heb bij lange na niet het hele topic gelezen dus sorry als het al naar voren is gekomen

Lijkt misschien een rare vraag maar in mij ogen was ik vroeger echt een perfect kind om te pesten, door zowel euh makkelijk gezegd lichamelijke dingen en dingen die in mij leefomgeving gebeurde

En sommige verhalen grijpen me dan toch wel aan, en heb ik mss best wat geluk gehad
Ik was best een dik kind en daardoor werd ik gepest. Mijn moeder denkt ook dat het te maken heeft met dat ik vrij verwend was; ik was enig kind en daar waren mensen jaloers op.Ik weet het niet.
pi_109100385
quote:
Ik gedroeg me "vreemd" en ik droeg oude kleding.
pi_109100485
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Comp_Lex het volgende:
Jaja, ik zat te fietsen en dan komen die twee mafkezen naast me fietsen en dan gaan ze richting mij lopen klooien met aanstekers en lucifers.
omg, dit deden ze bij mij ook, ik kwam pas op mijn 17e over mijn luciferfobie heen daardoor :')
pi_109100643
quote:

ik was altijd nieuw. ik heb nog nooit ergens meer dan 3 jaar gewoond ;) gecombineerd met gewoon domweg een gevoelsmens zijn en ouders die altijd werken leverde dat problemen. nu woon ik het langste ergens ooit; al 3.5 jaar *O* het kriebelt enorm om te verhuizen :P

tweede lagere school zette de toon:
ik kwam 's ochtends vaak met rommelhaar aan (want deed alles zelf. 9 jaar oud + lang haar), moest als enige overblijven (ik werd alleen in een lokaaltje gezet) en ging alleen naar huis. mijn ma wist er wel van. die probeerde 1 x er wat aan te doen; ze moest en zou me 's ochtends helpen met aankleden en optutten (daar lag het natuurlijk aan volgens haar. ik deed het gewoon niet goed blijkbaar. later kreeg ze er gezeik om met haar baas, omdat die niet wilde dat ze andere tijden werkte om mij) en deed toen allemaal maffe speldjes in mijn haar wat me nog extra ellende kostte
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:46:16 #217
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109101239
Ik was en ben raar, omdat ik blijkbaar anders denk dan de meeste mensen.
En rare mensen zijn vaak doelwitten van pesterijen.

Ik probeer zelf allang niet eens meer "normaal" te zijn. Verspilde moeite.
pi_109101287
Nja, ik ben dus ook veel gepest eerder, nu niet meer, omdat ik nu niet met andere mensen dan mijn collega's en mijn vriend omga :')

Waren gewoon de standaard pesterijtjes, buitensluiten, schelden met alle dingen die ze raar aan me vonden zoals mijn stem en mijn vreemde ideeën, en met 'je bent lelijk en kunt niets'-achtige verwijten. Ook fysiek af en toe, opwachten en dan slaan of een seconde of tien je keel dichtknijpen. Plukken haar afknippen als ze achter je zaten, je schoenen jatten uit de kleedkamer zodat je terug naar school moest op blote voeten, etcetera.

Vreemde is dat het op alle basisscholen waarop ik heb gezeten gebeurde, op echt alle vier.
Er is ook niet zoveel aan te doen, er was niet echt een beleid voor had ik het idee maar dat heeft ook zo weinig zin, als ze echt willen gaan ze ondanks maatregelen toch nog wel door.

Moet ook wel zeggen dat ik een vrij abnormaal kind was, ik praatte 3 keer zo langzaam als normaal, deed nooit mee met gymlessen omdat ik me schaamde voor hoe ik beweeg (motorische problemen waarvoor ik ook therapie heb gehad) en omdat alle schreeuwende kinderen daar of op het schoolplein pijn deden aan mijn oren, ofzoiets. Ik praatte nooit echt met mensen maar hield vooral monologen tegen anderen over dingen die ik interessant vond, en dan niet doorhebben dat ze je alleen maar raar vinden doen :')

Ik zal het dus absoluut over me hebben afgeroepen, maar of het nu echt is wat ik verdiende? Ik hoop toch van niet.

Het heeft een heleboel dingen in mijn eigen persoonlijkheid veranderd en ik geloof niet dat sommige dingen ooit nog helemaal weggaan. Ik vertrouw mensen niet zomaar meer, heb een redelijk grote emotionele achterstand ten opzichte van leeftijdsgenoten, en aan de meeste mensen hecht ik me niet meer. Zelfs mijn ouders lieten me na die periode helemaal koud, en vrienden hebben me ook nooit veel kunnen schelen. Eigenlijk is er dit jaar voor het eerst iemand in mijn leven waar ik echt om geef, en ik besef nu dat ik daaraan ontzettend veel gemist heb.
pi_109101306
met mij ging het een stuk beter toen ik eenmaal besloot schijt aan alles te hebben en gewoon mijn eigen ding te doen :Y
pi_109101426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:47 schreef simmu het volgende:
met mij ging het een stuk beter toen ik eenmaal besloot schijt aan alles te hebben en gewoon mijn eigen ding te doen :Y
Ik werd rond mijn 11e helemaal apatisch en ik ging mensen haten, en heb toen geen last meer gehad van het pesten, het ging wel door maar het boeide me niet meer. Maar het is gewoon echt slecht voor je als je in je puberteit niet leert om te gaan met anderen zoals het normaal wordt gevonden, als je die jaren mist hou je daar gewoon nog heel erg lang last van.
pi_109101444
nja, wat lokasenna nu zegt:
quote:
Ik zal het dus absoluut over me hebben afgeroepen, maar of het nu echt is wat ik verdiende? Ik hoop toch van niet.
vind ik de treffendste opmerking tot nu toe
pi_109101517
quote:

Omdat ik na het eten niet meer naar buiten mocht en vroeg naar bed moest.
Ook had ik nog weleens huisarrest.

Let wel: Ik ervaarde het als pesten, bijvoorbeeld expres iets tegen mijn slaapkamerraam gooien als ik er was.
pi_109101595
Denk niet dat iemand het ooit over zich afroept, als je pesterijen over jezelf afroept omdat je jezelf bent
klopt er iets niet.

En wat is raar zijn? denk dat je ook wel geluk moet hebben in wat voor een klas je terecht komt
pi_109101668
quote:
3s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:49 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik werd rond mijn 11e helemaal apatisch en ik ging mensen haten, en heb toen geen last meer gehad van het pesten, het ging wel door maar het boeide me niet meer. Maar het is gewoon echt slecht voor je als je in je puberteit niet leert om te gaan met anderen zoals het normaal wordt gevonden, als je die jaren mist hou je daar gewoon nog heel erg lang last van.
ik zocht het vanaf mijn 13, 14 zo juist elders. en dat was ook niet zo geweldig achteraf. met 14 ging ik uit, alcohol incluus. veel te vroeg veel te veel gedaan. on the other hand; ik ben wie ik ben. en nu, met 40, kan ik prima leven met wie ik ben. alles wat ik ooit heb meegemaakt heeft meegeholpen met wie ik nu ben. nou ja. de een krijgt de ellende vroeg, de ander laat. en sommigen zo om de paar jaar en sommigen nooit.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:54:02 #225
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109101738
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:46 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik was en ben raar, omdat ik blijkbaar anders denk dan de meeste mensen.
En rare mensen zijn vaak doelwitten van pesterijen.

Ik probeer zelf allang niet eens meer "normaal" te zijn. Verspilde moeite.
Dat scheelt ook wel enorm, als je het niet meer probeert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')