Daar moet je juist heel erg bang voor zijn eigenlijk. Want dat is dus ook wat ik zag.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:02 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daar hoeven we sowieso niet bang voor te zijn lijkt me.
Ik zou juist verwachten dat jij je niet opdringt omdat je er nogal negatief tegenaan kijkt, daar doelde ik op.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar moet je juist heel erg bang voor zijn eigenlijk. Want dat is dus ook wat ik zag.
Dat is jóuw ervaring.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:51 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ik denk dat er op mbo 2 niveau niet eens gepest wordt aangezien die mensen haast geen lessen hebben (misschien 1 dag) en eigenlijk alleen maar stage.
In ieder geval is het onzin wat jij zegt. Ik heb vwo gedaan en ben uiteindelijk gezakt naar vmbo (uiteindelijk wel havo afgerond) maar ik kan je mededelen uit mijn eigen ervaringen dat er op vmbo het minst erg werd gepest.
Dat heb ik nou echt nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:08 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is jóuw ervaring.
Mijn ervaring is juist dat mensen op het vmbo gemener pesten en het ook vaker fysiek maken.
Aaight, lekker man. Ik zei het al: krachttraining en vechtsport^^quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:35 schreef LostInSpace het volgende:
Hey newbie, ik vind het tof dat je dit zo bespreekt met mensen en ik hoop dat je jezelf er beter door voelt.
Ik ben vroeger ook gepest, tot ongeveer mijn 15e. Daarna hield het op. Ik werd te groot en agressief.. ben destijds ook bijna van school gestuurd omdat ik nogal fel reageerde op pesten. De leraren vonden het niet zo leuk als ik iemand wurgde of bont en blauw sloeg op het schoolplein met een stalen kettingslot.. ook al had hij mij kort daarvoor nog gepest. Maar ik was het gewoon zat en dan ging ik echt uit mijn dak.
Een paar dingen uit dit topic zijn zeer herkenbaar:
1. Ik werd juist een paar jaar na het pesten erg apathisch. Op mijn 16e lag ik eens 3 weken in mijn bed en kwam er niet meer uit. Niemand pestte mij toen, maar ik had gewoon geen zin meer. Mijn moeder stond toen huilend van wanhoop naast mijn bed.
2. Ik besprak het pesten wel met mijn vader, in het begin dan. Maar hij is nogal een macho bouwvakker type, dus het enige advies dat ik meekreeg was "zoek de grootste uit en sla hem op zijn bek, dan durven ze niet meer". Tsja, daar was ik te mietig voor eerlijk gezegd. Dat deed ik pas later toen ik echt in een hoek gedreven werd.. maar dan hadden ze mij al weken lang gepest en richtte het niet meer veel uit (zoiets heeft alleen zin als je het meteen doet).
3. In tegenstelling tot velen hier hield ik wel veel van sport. Voetballen deed ik bijna altijd dag op straat met anderen, en soms ook best ruw. Ik haalde ook veel ongein uit met mensen waar ik wel mee kon opschieten. Mijn pa was dus eigenlijk wel blij dat ik later vooral op mijn kamer zat, want dan wist hij tenminste waar ik was en dat ik niks geks deed.
Dus het zegt eigenlijk weinig over of je een makkelijke prooi bent of niet. Wel voelde ik mij zekerder door taekwondo. Op taekwondo gaan was eigenlijk het enige positieve wat uit mijn gesprekken met mijn vader kwam. Die had zoiets van "we zetten jou op een vechtsport" en dat vond ik ook wel geinig, dus dat kwam mooi uit
4. De grootste consequentie voor mij was dat ik mezelf erg afzonderde rond mijn 16e levensjaar. Pas toen ik een jaar of 20 was, vond ik het weer tijd om contact met mensen te zoeken. Ik heb 4 jaar lang niks anders gedaan dan braaf naar school gaan en later naar mijn werk. Sociaal contact tot een minimum beperkt. Ik had geen zin meer in mensen, terwijl er wel klasgenoten contact met mij zochten.
Tegenwoordig ben ik veel socialer. Het enige waar ik soms nog mee zit, is dat ik zenuwachtig kan worden als ik nieuwe mensen leer kennen.
5. In tegenstelling tot newbie ben ik er helemaal niet impulsiever van geworden. Juist niet. Ik begon juist enorm te piekeren over alles en deed bijna niks meer spontaan. Voor mijn 9e levensjaar was ik een enorm sociaal en spontaan kind. Ik ging met iedereen om.
Pas na een verhuizing begon het pesten, op mijn 9e dus. En alleen maar omdat ik Duitser ben. Voor die tijd ben ik nooit gepest.
6. Opleidingsniveau maakt wel degelijk uit. Ik ben vooral door wat dommere mensen gepest (mavo / havo stroming). Leeftijd overigens ook, want het pesten werd ook in het algemeen minder op school vanaf een bepaalde leeftijd. In de bovenbouw heb ik eigenlijk weinig verkeerd zien gaan.
Nou ja, ik wens iedereen er iig veel sterkte mee. Het slijt vanzelf naarmate je ouder wordt
WTF.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wel, een aantal keer zelfs. Schoppen, slaan, haren uit je kop trekken, je proberen in brand te steken...
Ik schaamde me er voor dus ik vertelde lang niet alles. Als ik wel wat vertelde (omdat ze het gewoon zagen aan me) dan hielp m'n vader me ook wel eensquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:13 schreef Nyota het volgende:
Voor iedereen die gepest is hier: praatte jullie er wel over met je ouders (wisten ze het überhaupt), of maakte dat niet uit en deed je dat dus niet?
Ik was best een dik kind en daardoor werd ik gepest. Mijn moeder denkt ook dat het te maken heeft met dat ik vrij verwend was; ik was enig kind en daar waren mensen jaloers op.Ik weet het niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
Ik heb bij lange na niet het hele topic gelezen dus sorry als het al naar voren is gekomen
Maar aan iedereen die gepest is..
Weten jullie de reden waarom je altijd gepest ben?
Lijkt misschien een rare vraag maar in mij ogen was ik vroeger echt een perfect kind om te pesten, door zowel euh makkelijk gezegd lichamelijke dingen en dingen die in mij leefomgeving gebeurde
Maar ik ben nooit gepest.
En sommige verhalen grijpen me dan toch wel aan, en heb ik mss best wat geluk gehad
Ik gedroeg me "vreemd" en ik droeg oude kleding.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
omg, dit deden ze bij mij ook, ik kwam pas op mijn 17e over mijn luciferfobie heen daardoorquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Comp_Lex het volgende:
Jaja, ik zat te fietsen en dan komen die twee mafkezen naast me fietsen en dan gaan ze richting mij lopen klooien met aanstekers en lucifers.
ik was altijd nieuw. ik heb nog nooit ergens meer dan 3 jaar gewoondquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
Ik heb bij lange na niet het hele topic gelezen dus sorry als het al naar voren is gekomen
Maar aan iedereen die gepest is..
Lijkt misschien een rare vraag maar in mij ogen was ik vroeger echt een perfect kind om te pesten, door zowel euh makkelijk gezegd lichamelijke dingen en dingen die in mij leefomgeving gebeurde
Maar ik ben nooit gepest.
En sommige verhalen grijpen me dan toch wel aan, en heb ik mss best wat geluk gehad
Ik werd rond mijn 11e helemaal apatisch en ik ging mensen haten, en heb toen geen last meer gehad van het pesten, het ging wel door maar het boeide me niet meer. Maar het is gewoon echt slecht voor je als je in je puberteit niet leert om te gaan met anderen zoals het normaal wordt gevonden, als je die jaren mist hou je daar gewoon nog heel erg lang last van.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:47 schreef simmu het volgende:
met mij ging het een stuk beter toen ik eenmaal besloot schijt aan alles te hebben en gewoon mijn eigen ding te doen
vind ik de treffendste opmerking tot nu toequote:Ik zal het dus absoluut over me hebben afgeroepen, maar of het nu echt is wat ik verdiende? Ik hoop toch van niet.
Omdat ik na het eten niet meer naar buiten mocht en vroeg naar bed moest.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:25 schreef Difficult het volgende:
ik zocht het vanaf mijn 13, 14 zo juist elders. en dat was ook niet zo geweldig achteraf. met 14 ging ik uit, alcohol incluus. veel te vroeg veel te veel gedaan. on the other hand; ik ben wie ik ben. en nu, met 40, kan ik prima leven met wie ik ben. alles wat ik ooit heb meegemaakt heeft meegeholpen met wie ik nu ben. nou ja. de een krijgt de ellende vroeg, de ander laat. en sommigen zo om de paar jaar en sommigen nooit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik werd rond mijn 11e helemaal apatisch en ik ging mensen haten, en heb toen geen last meer gehad van het pesten, het ging wel door maar het boeide me niet meer. Maar het is gewoon echt slecht voor je als je in je puberteit niet leert om te gaan met anderen zoals het normaal wordt gevonden, als je die jaren mist hou je daar gewoon nog heel erg lang last van.
Dat scheelt ook wel enorm, als je het niet meer probeert.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:46 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik was en ben raar, omdat ik blijkbaar anders denk dan de meeste mensen.
En rare mensen zijn vaak doelwitten van pesterijen.
Ik probeer zelf allang niet eens meer "normaal" te zijn. Verspilde moeite.
juh. gewoon dom geluk maakt echt heel veel uit in allesquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:52 schreef Difficult het volgende:
Denk niet dat iemand het ooit over zich afroept, als je pesterijen over jezelf afroept omdat je jezelf bent
klopt er iets niet.
En wat is raar zijn? denk dat je ook wel geluk moet hebben in wat voor een klas je terecht komt
Ik kan me hier wel in vinden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:49 schreef Lokasenna het volgende:
Ik werd rond mijn 11e helemaal apatisch en ik ging mensen haten, en heb toen geen last meer gehad van het pesten, het ging wel door maar het boeide me niet meer. Maar het is gewoon echt slecht voor je als je in je puberteit niet leert om te gaan met anderen zoals het normaal wordt gevonden, als je die jaren mist hou je daar gewoon nog heel erg lang last van.
Als je iemand vervelend vindt doen ga je die persoon niet vriendelijk behandelen. Als je een kind bent en een van je leeftijdsgenoten doet in jouw ogen raar en vervelend, zoals hoe ik deed (als ik er nu ik wat ouder ben op terugkijk wat voor dingen ik allemaal deed en zei kan ik me goed voorstellen dat ze dat vonden) gebruik je kinderachtige manieren om iemand het leven zuur te maken: voila, pesten. En dat gedrag gaat er heel moeilijk weer uit, omdat het pestende kinderen een kick geeft als ze macht blijken te hebben over andermans gevoelens. Ook als een kind het niet echt bedoelt als pesten, kan het daar wel toe uitgroeien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:52 schreef Difficult het volgende:
Denk niet dat iemand het ooit over zich afroept, als je pesterijen over jezelf afroept omdat je jezelf bent
klopt er iets niet.
En wat is raar zijn? denk dat je ook wel geluk moet hebben in wat voor een klas je terecht komt
Ik ben nu nog steeds wel jong, 18 jaar, maar ik merk nu al bij mezelf dat ik ben blijven hangen in de periode dat ik me een mislukkeling voelde en met niemand om kon gaan, en als ik geen actie onderneem zal ik op mijn 30e nog steeds een soort emotioneel wrak zijn, want zomaar ga ik er niet uitkomen. Ik ben helemaal niet slecht in contacten leggen, integendeel, maar ik hecht aan de meeste geen waarde en kan ze zomaar weer aan de kant schuiven. Als ik iedereen van me af blijf houden, wat een soort van mijn natuurlijke houding is, zal ik niet vanzelf een gezond volwassen sociaal leven gaan leiden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik kan me hier wel in vinden.
Weet je waar ook een probleem mee heb? Vroeger (10 jaar geleden) keek ik enorm op naar kerels van 24-25-26. Ik vond het altijd toffe gasten. Nu ben ik zelf 26 en dan ben ik zoals ik nu ben. Ik heb het gevoel dat mijn geestelijke toestand niet bij mijn leeftijd hoort.
en toch is het niet de bedoeling dat mensen dit gedrag (pesten of gepest worden) in volwassenheid volhouden. en dat zie je toch wel vaakquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je iemand vervelend vindt doen ga je die persoon niet vriendelijk behandelen. Als je een kind bent en een van je leeftijdsgenoten doet in jouw ogen raar en vervelend, zoals hoe ik deed (als ik er nu ik wat ouder ben op terugkijk wat voor dingen ik allemaal deed en zei kan ik me goed voorstellen dat ze dat vonden) gebruik je kinderachtige manieren om iemand het leven zuur te maken: voila, pesten. En dat gedrag gaat er heel moeilijk weer uit, omdat het pestende kinderen een kick geeft als ze macht blijken te hebben over andermans gevoelens. Ook als een kind het niet echt bedoelt als pesten, kan het daar wel toe uitgroeien.
En raar zijn bestaat zeker in de ogen van een kind echt wel.
Vaak zijn ze wel al jong begonnen. Dat gevoel van macht over iemands gevoelens, dat je weet dat je iemands dag kunt maken of breken door het pesten wel of niet te laten, zal waarschijnlijk wel iets doen met het beloningscentrum in je hersenen, het zal wel een soort verslaving zijn. En bij alle verslavingen gaan mensen irrationele dingen doen, ze liegen zichzelf voor dat het niet zo erg is wat ze doen en schuiven de schuld bij iedereen behalve zichzelf, in dit geval de gepeste, of die nu oud of jong is, en verzinnen overal excuzen voor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:04 schreef simmu het volgende:
[..]
en toch is het niet de bedoeling dat mensen dit gedrag (pesten of gepest worden) in volwassenheid volhouden. en dat zie je toch wel vaak
Dat is iets waar je per direct mee moet stoppen. Je hebt nu in dit topic een praktijkvoorbeeld gezien van het gedrag van een zekere oudere persoon die geen sociale contacten heeft. Trust me, zo wil je niet worden en je moet dat ten koste van alles volledig vermijden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:03 schreef Lokasenna het volgende:Als ik iedereen van me af blijf houden, wat een soort van mijn natuurlijke houding is, zal ik niet vanzelf een gezond volwassen sociaal leven gaan leiden.
Dit jaar is het weer mislukt. Ik begon aan een opleiding, maakte op introkamp een handjevol vrienden en had het leuk, voor een paar weken welteverstaan. Na een week of 5 studeren was het gewoon op, ik had geen zin meer om tegen anderen te praten en ben toen maar thuisgebleven en de hele dag in bed blijven liggen, tot de kerstvakantie ongeveer. Mijn mentor daar stuurde me mails, mijn studiegenoten kwamen langs en stuurden me allerlei berichten, ik heb toen alle contact afgehouden, ze eigenlijk gewoon gedumpt, en ben weer gaan vereenzamen. Het voelt eigenlijk allebei kut, wel vrienden hebben en geen vrienden hebben. Weet niet meer echt wat ik moet doen als ik het nog eens probeer, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is iets waar je per direct mee moet stoppen. Je hebt nu in dit topic een praktijkvoorbeeld gezien van het gedrag van een zekere oudere persoon die geen sociale contacten heeft. Trust me, zo wil je niet worden en je moet dat ten koste van alles volledig vermijden.
Je bent pas 18 toch? Waarom denk je dat je op een opleiding mensen moet vinden die je vrienden worden? Vrienden ontmoet je spontaan, omdat je erachter komt dat die mensen dezelfde interesses hebben en om jou geven om wie je bent. Die kun je op school, vakantie, tijdens uitgaan, sport en zelfs op internet vinden.. Je hoeft niet met iedereen op te kunnen schieten, als je geen prater bent dan zul je bijvoorbeeld eerder de neiging hebben je prettig te voelen bij iemand zie ook zo is en je beter begrijpt.. Zet dat ''moeten'' eens uit je hoofd..quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dit jaar is het weer mislukt. Ik begon aan een opleiding, maakte op introkamp een handjevol vrienden en had het leuk, voor een paar weken welteverstaan. Na een week of 5 studeren was het gewoon op, ik had geen zin meer om tegen anderen te praten en ben toen maar thuisgebleven en de hele dag in bed blijven liggen, tot de kerstvakantie ongeveer. Mijn mentor daar stuurde me mails, mijn studiegenoten kwamen langs en stuurden me allerlei berichten, ik heb toen alle contact afgehouden, ze eigenlijk gewoon gedumpt, en ben weer gaan vereenzamen. Het voelt eigenlijk allebei kut, wel vrienden hebben en geen vrienden hebben. Weet niet meer echt wat ik moet doen als ik het nog eens probeer, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.
Heb je hier hulp voor gezocht?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dit jaar is het weer mislukt. Ik begon aan een opleiding, maakte op introkamp een handjevol vrienden en had het leuk, voor een paar weken welteverstaan. Na een week of 5 studeren was het gewoon op, ik had geen zin meer om tegen anderen te praten en ben toen maar thuisgebleven en de hele dag in bed blijven liggen, tot de kerstvakantie ongeveer. Mijn mentor daar stuurde me mails, mijn studiegenoten kwamen langs en stuurden me allerlei berichten, ik heb toen alle contact afgehouden, ze eigenlijk gewoon gedumpt, en ben weer gaan vereenzamen. Het voelt eigenlijk allebei kut, wel vrienden hebben en geen vrienden hebben. Weet niet meer echt wat ik moet doen als ik het nog eens probeer, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in.
Waarom had je er geen zin meer in? Praatten ze wel terug of had je het gevoel tegen een muur te praten?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mensen uitgekozen waarmee ik het kon vinden. Het was best gezellig die ene maand. Ik kan het gewoon niet lang volhouden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:23 schreef Retronix het volgende:
[..]
Je bent pas 18 toch? Waarom denk je dat je op een opleiding mensen moet vinden die je vrienden worden? Vrienden ontmoet je spontaan, omdat je erachter komt dat die mensen dezelfde interesses hebben en om jou geven om wie je bent. Die kun je op school, vakantie, tijdens uitgaan, sport en zelfs op internet vinden.. Je hoeft niet met iedereen op te kunnen schieten, als je geen prater bent dan zul je bijvoorbeeld eerder de neiging hebben je prettig te voelen bij iemand zie ook zo is en je beter begrijpt.. Zet dat ''moeten'' eens uit je hoofd..
Ik ben een keer naar een studentenpsycholoog geweest. Ik kon er alleen niet echt over praten tegen een persoon die ik niet eens kende. Het enige waar ze de hele tijd over begon te zeuren waren mijn tics en dat ik maar naar een neuroloog moest, voor de rest had ik niet het idee dat ik haar iets kon schelen.quote:
Nee, ik ging best leuk met ze om. Ik kon het gewoon niet meer hebben na een paar maanden, sociaal overbelast ofzo, bestaat dat? Dat elk geluid je de keel gaat uithangen en dat je op straat loopt en je aan iedereen stoort. En dan maar de rest van de mensheid ontwijken en gewoon in bed gaan liggen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom had je er geen zin meer in? Praatten ze wel terug of had je het gevoel tegen een muur te praten?
Rare psycholoog. Dat zou een psycholoog dus nooit mogen zeggen en doen. Ik raad je wel aan om in ieder geval hulp te zoeken, niet zozeer in de vorm van een psycholoog ofzo. Misschien kun je meer met groepstherapie. Zover ik weet hoef je niet meteen je hele verhaal te doen, maar kun je ook gewoon rustig wennen en je verhaal doen wanneer jij dat wil. Maar het is echt niet goed om jezelf zo af te sluiten. Niks mis met op jezelf zijn, maar dit beschadigt jezelf echt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben een keer naar een studentenpsycholoog geweest. Ik kon er alleen niet echt over praten tegen een persoon die ik niet eens kende. Het enige waar ze de hele tijd over begon te zeuren waren mijn tics en dat ik maar naar een neuroloog moest, voor de rest had ik niet het idee dat ik haar iets kon schelen.
Ik weet niet of sociale overbelasting bestaat. Wat voor sociale dingen heb je gedaan tijdens die paar maanden? Je hoeft hier geen antwoord op te geven en als je dat wel wilt, dan hoef je niet specifiek te zijn (bijvoorbeeld "2 keer naar een feest geweest").quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:30 schreef Lokasenna het volgende:
Nee, ik ging best leuk met ze om. Ik kon het gewoon niet meer hebben na een paar maanden, sociaal overbelast ofzo, bestaat dat? Dat elk geluid je de keel gaat uithangen en dat je op straat loopt en je aan iedereen stoort. En dan maar de rest van de mensheid ontwijken en gewoon in bed gaan liggen.
Ik ben met ze op kamp geweest, af en toe bij ze thuis geweest voor studiedingen en gewoon om te praten of muziek te luisteren ofzo. Uitgaan heb ik niet gedaan, had ik misschien moeten doen om beter in de groep te komen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet niet of sociale overbelasting bestaat. Wat voor sociale dingen heb je gedaan tijdens die paar maanden? Je hoeft hier geen antwoord op te geven en als je dat wel wilt, dan hoef je niet specifiek te zijn (bijvoorbeeld "2 keer naar een feest geweest").
Zelfde situatie hier. Woon ook in een boerendorp, maar zie er zelf niet zo dorps uit. Qua denken vind ik mezelf wel echt een dorpsmentaliteit hebben. Maar als je er nou eenmaal ''wat anders uitziet'' kun je het haast niet ontkomen om op te vallen. Anderen moeten namelijk altijd een scène maken als je door de gangen loopt, je aanstaren, giechelen en ''per ongeluk'' iets te hard tegen hun vriendjes en vriendinnetjes zeggen hoe raar jij er wel niet uitziet. Merkte dit al vanaf het begin, zit nou in groep 4.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:28 schreef Cher- het volgende:
[..]
Mja, ik ben in mijn klas (boerendorp) de enige geweest die een beetje getint was aangezien ik half Braziliaans ben. Eens heeft een klasgenoot mij Turk genoemd en dat ik het land uit moest, ik heb hem geslagen en vervolgens drie jaar lang gepest aangezien hij een hazenmond had. Echt, zoals ik al zei, je hebt het allemaal in je eigen handen.
Alleen dat als je een meisje terugslaat je heel erg triest bent..quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:58 schreef Megablast het volgende:
[..]
Zelfde situatie hier. Woon ook in een boerendorp, maar zie er zelf niet zo dorps uit. Qua denken vind ik mezelf wel echt een dorpsmentaliteit hebben. Maar als je er nou eenmaal ''wat anders uitziet'' kun je het haast niet ontkomen om op te vallen. Anderen moeten namelijk altijd een scène maken als je door de gangen loopt, je aanstaren, giechelen en ''per ongeluk'' iets te hard tegen hun vriendjes en vriendinnetjes zeggen hoe raar jij er wel niet uitziet. Merkte dit al vanaf het begin, zit nou in groep 4.
Maar goed, ik heb geleerd een soort schild om me heen te bouwen, waardoor zulke dingen mijn dag niet meer kunnen verpesten. 5 jaar geleden zou ik er namelijk wel veel om huilen![]()
De reden waarom ik dit post is omdat er nu toch wel wat meer aan de hand is.
Op een bepaalde tijdstip op vrijdagen zitten de gangen propvol met leerlingen, ik en zij kunnen haast niet vooruit komen door de drukte. Natuurlijk zit er een groepje (macho)jongens bij die wat rond willen kloten. Vaak maken ze gemene opmerkingen over mijn uiterlijk, en dan ook zo luidruchtig mogelijk. Tot nu toe heb ik ze genegeerd, instinctief vind ik negeren ook de beste oplossing, wat voor minder gedoe zorgt. De opmerkingen zelf kunnen mij niet meer schaden, alleen het feit dat er zoveel andere leeringen om mij heen zijn, vind ik dus wel vervelend, want dit geeft mij het gevoel alsof zij mij dan gaan zien als pispaaltje, iemand die nooit voor zichzelf opkomt en maar elke keer weer over zichzelf heen laat lopen. En dat wil ik dus absoluut niet! Er is dus wel een hoge druk wat op me afkomt.
Een vriendin zat ooit met hetzelfde probleem, en vertelde me dat nadat zij de pesters lichamelijk een lesje leerde, het pesten meteen ophield.
Ik ben zelf dan ook bereid om fysiek acties te ondernemen, vooral nu dit elke week regelmatig met hetzelfde groepje jongens gebeurd, maar ik vraag me toch wel af of dit het juiste ding is om te doen.
En ik moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat het 1 meisje tegen 4/5 jongens is. Iemand advies?
Haha, in dat opzicht heb ik wel een voordeel ja!quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:03 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Alleen dat als je een meisje terugslaat je heel erg triest bent..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |