abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109090500
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Garisson72 het volgende:

[..]
Dus je deed het eigenlijk voor hun eigen bestwil. Wat een goed hart heb je toch.
Wat zeg jij nou weer? De mensen die ik vroeger heb gepest, op dat moment had ik geen idee waarom ik het deed. Ja, natuurlijk. Omdat iemand dik is, rare oren heeft of weet ik het. Maar achteraf is het duidelijk. Deze kinderen waren anders en onzeker. De grootste pestkop uit onze klas was dik, groot en leek op miss Piggy. Zij had gepest kunnen worden maar zij was zelfverzekerd, stoer en durfde veel.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:20:32 #77
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_109090659
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Cher- het volgende:
Niemand praat iets goed maar ik vind wel dat de mensen die gepest zijn (en dat zal hier wel weer verkeerd vallen) ook wel naar zichzelf mogen kijken. Je wordt echt niet zomaar gepest.
Nu doe je net alsof die kinderen het aan een eigen, bewust gemaakte keuze te danken hebben, terwijl het 'zwakker zijn' denk ik meer in de aard van de persoon ligt. Een kwestie van pech hebben, of zo.
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:14 schreef Cher- het volgende:
Wat zeg jij nou weer? De mensen die ik vroeger heb gepest, op dat moment had ik geen idee waarom ik het deed. Ja, natuurlijk. Omdat iemand dik is, rare oren heeft of weet ik het. Maar achteraf is het duidelijk. Deze kinderen waren anders en onzeker. De grootste pestkop uit onze klas was dik, groot en leek op miss Piggy. Zij had gepest kunnen worden maar zij was zelfverzekerd, stoer en durfde veel.
Eigenlijk is het hele pesten in groepen een sociaal mechanisme wat in veel meer sociale diersoorten terug te vinden is, om de pikorde te bepalen. De zwaksten worden naar buiten gedrukt waar de roofdieren ze als eerste eruit zullen pikken.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:23:09 #78
94676 Garisson72
pi_109090729
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Het enige waar je gelijk in hebt is dat de mensen die gepest zijn moeten werken aan hun instelling. Zoals ik al in het andere topic zei hebben mensen wel gelijk als ze zeggen dat ik toch echt een sukkel ben/was.
Zelfbeschuldiging van het gebeurde heeft ook niet veel zin; je wist toen nou eenmaal niet beter dan te reageren zoals je toen reageerde.
Je kunt er nú wat mee doen, door je gedrag van nu tegen het licht te houden en te bedenken of de dingen die je nu overkomen, terug te leiden zijn tot je eigen gedrag.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:23:36 #79
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109090739
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:11 schreef Cher- het volgende:
Niemand praat iets goed maar ik vind wel dat de mensen die gepest zijn (en dat zal hier wel weer verkeerd vallen) ook wel naar zichzelf mogen kijken. Je wordt echt niet zomaar gepest. Nee, geen idee van maar dat heeft wederom weer met jezelf te maken.
En wat nou als je bijvoorbeeld een stoornis hebt, misvormd bent of gewoon veel donkerder bent dan de rest?
Daar kun je allemaal niks aan veranderen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:25:36 #80
94676 Garisson72
pi_109090789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:23 schreef Madame_Paon het volgende:
En wat nou als je bijvoorbeeld een stoornis hebt, misvormd bent of gewoon veel donkerder bent dan de rest?
Daar kun je allemaal niks aan veranderen.
Je gedrag, oftewel de manier waarop je zelf omgaat met je stoornis of misvormdheid, heb je wel in de hand en daarmee kún je de pesters voor zijn. Maar dat moet je wel in je hebben.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:26:13 #81
333374 Lithia
Too serious
pi_109090805
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:25 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Je gedrag, oftewel de manier waarop je zelf omgaat met je stoornis of misvormdheid, heb je wel in de hand en daarmee kún je de pesters voor zijn. Maar dat moet je wel in je hebben.
En huidskleur?
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:27:06 #82
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109090827
quote:

[..]

Een stoornis beïnvloedt juist je gedrag ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:27:42 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109090838
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:00 schreef Cher- het volgende:

[..]

Nee, ik vind het verre van logisch. Ik heb bijvoorbeeld langere tijd een partner gehad en hij heeft mij uiteindelijk vies bedrogen. Ik blijf hem als persoon haten maar ik geef hem niet de schuld van mijn functioneren in het leven verder. En ik ben ook intelligent genoeg om te weten dat er wel mensen zijn die wel te vertrouwen zijn binnen relaties.

Allemaal instelling, instelling, instelling. Mooi dat jij die pester hebt geslagen, zal wel opgelucht hebben denk ik.
Ik geef deze mensen ook nu niet de schuld van m'n functioneren in het leven, maar ik haat ze nog steeds. Als ik ze tegen kom met het uitgaan hoeven ze maar 1 ding verkeerd te zeggen en ze hebben ruzie met me, bijvoorbeeld. Gelukkig komt dat bijna nooit voor. Het zijn nu brave huisvaders :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109090857
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:27 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Een stoornis beïnvloedt juist je gedrag ...
Kan je het nog steeds in de hand houden.
pi_109090865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:26 schreef Lithia het volgende:

[..]

En huidskleur?
Mja, ik ben in mijn klas (boerendorp) de enige geweest die een beetje getint was aangezien ik half Braziliaans ben. Eens heeft een klasgenoot mij Turk genoemd en dat ik het land uit moest, ik heb hem geslagen en vervolgens drie jaar lang gepest aangezien hij een hazenmond had. Echt, zoals ik al zei, je hebt het allemaal in je eigen handen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:30:07 #86
333374 Lithia
Too serious
pi_109090912
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:28 schreef Cher- het volgende:

[..]

Mja, ik ben in mijn klas (boerendorp) de enige geweest die een beetje getint was aangezien ik half Braziliaans ben. Eens heeft een klasgenoot mij Turk genoemd en dat ik het land uit moest, ik heb hem geslagen en vervolgens drie jaar lang gepest aangezien hij een hazenmond had. Echt, zoals ik al zei, je hebt het allemaal in je eigen handen.
Whehe. _O_ Zou het zelf niet kunnen, iemand terug pesten als ik weet hoe het voelt.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_109091009
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:27 schreef Maanvis het volgende:
Als ik ze tegen kom met het uitgaan hoeven ze maar 1 ding verkeerd te zeggen en ze hebben ruzie met me, bijvoorbeeld.
Daar ben ik toch een stuk harder in. Ik gun ze geen blik, ik groet ze niet en ik schud ze niet de hand als dat ook niet nodig is. Als het moet voor werk o.i.d. dan doe ik dat weer wel, maar wel vanuit een neutrale, professionele positie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:33:20 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109091023
De onzekerheid van het pesten die is er nu nog bij mij, je merkt er in het dagelijks leven niets van behalve dat ik in 1x uit de pan kan vliegen als het te ver gaat. Ook als mensen me uit het niets aanvallen kan ik heel snel en intuitief reageren.
Bijv. met afgelopen carnaval wilde iemand me voor de grap schoppen. Dus ik pak uit instinct z'n been op, til het heel hoog in de lucht waardoor ie z'n evenwicht niet kan houden, en duw 'm weg waardoor ie tegen de muur op de grond valt.
Ook een paar jaar geleden had een vriend in de winkel zo'n waterding waarmee je kon slaan in z'n hand en sloeg me daarmee zonder dat ik het zag. dus ik duw hem het winkelrek in. gelukkig zag niemand het.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109091071
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:32 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daar ben ik toch een stuk harder in. Ik gun ze geen blik, ik groet ze niet en ik schud ze niet de hand als dat ook niet nodig is. Als het moet voor werk o.i.d. dan doe ik dat weer wel, maar wel vanuit een neutrale, professionele positie.
Zullen ze vast van wakker liggen. :') :D
pi_109091073
quote:

[..]

euh, nou nee. als je een stoornis hebt, dan heb je niet altijd zelf je gedrag in de hand. well duh
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109091076
Ik reageer nooit agressief eigenlijk. Ik lach ze uit.
pi_109091123
quote:
De onzekerheid van het pesten die is er nu nog bij mij, je merkt er in het dagelijks leven niets van behalve dat ik in 1x uit de pan kan vliegen als het te ver gaat. Ook als mensen me uit het niets aanvallen kan ik heel snel en intuitief reageren.
Ik kan me daar in herkennen Maanvis. Dat is eigenlijk ook niet goed, maar dat is weer zo'n diep karakter iets.
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:34 schreef Cher- het volgende:

[..]

Zullen ze vast van wakker liggen. :') :D
Waarschijnlijk niet. Maar als puntje bij paaltje komt dan hoeven ze niets van mij te verwachten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109091137
:* Newb. Kan zelf niks delen op dat gebied, maar ik vind het erg vervelend voor je.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:37:52 #94
94676 Garisson72
pi_109091164
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:34 schreef simmu het volgende:
euh, nou nee. als je een stoornis hebt, dan heb je niet altijd zelf je gedrag in de hand. well duh
Ok, met een stoornis niet. :'). Focus vooral op dát detail en niet op de strekking.
pi_109091190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:34 schreef simmu het volgende:

[..]

Als die stoornis jou zo ernstig belemmert in het normale functioneren binnen normaal gezelschap mag je wel gaan overwegen om naar het speciale onderwijs te gaan. Misschien is daar dan meer begrip voor die stoornis door medeleerlingen.
pi_109091194
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:28 schreef Cher- het volgende:

[..]

Vind ik niet oke. Misschien was die gast wel door zijn ouders geïndoctrineerd met verkeerde ideeën en heb jij hem daarvoor 3 jaar lang afgestraft. Ik vind het zielig. En dat omdat iemand je één keer Turk noemt en dat je het land uit moest? Jij bent de pester in dit verhaal.
pi_109091205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:05 schreef Anthony9219 het volgende:

[..]

Verplichte opvoedcursussen wellicht? Want pesten is vaak toch wel het gevolg van een slechte opvoeding denk ik.
Onzin, pesten is een vorm van sociaal groepsgedrag. Helaas zul je het daarom nooit kunnen uitbannen uit onze maatschappij. Simpelweg omdat het natuurlijk gedrag is. Niet goed te keuren, maar vanuit onze sociale achtergrond wel natuurlijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109091228
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:38 schreef Cher- het volgende:

[..]

Als die stoornis jou zo ernstig belemmert in het normale functioneren binnen normaal gezelschap mag je wel gaan overwegen om naar het speciale onderwijs te gaan. Misschien is daar dan meer begrip voor die stoornis door medeleerlingen.
pst! realitycheck: dat zal niet gaan. speciaal onderwijs is slechts voorbehouden aan diegenen die het echt niet kunnen. zelfs iets als downsyndroom is dus geen automatische reden voor speciaal onderwijs.

niet veel nieuws gelezen de laatste tijd is het wel?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109091253
Waar ik trouwens ook in geloof is dat pesters niet veranderen qua gedrag. Als ik de pesters over 50 jaar tegenkom dan ga ik er vanuit dat ze net zo zijn als vroeger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
pi_109091262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, pesten is een vorm van sociaal groepsgedrag. Helaas zul je het daarom nooit kunnen uitbannen uit onze maatschappij. Simpelweg omdat het natuurlijk gedrag is. Niet goed te keuren, maar vanuit onze sociale achtergrond wel natuurlijk.
Dat argument wordt altijd aangehaald, maar opvallend vind ik wel dat er (althans in de klassen waarin ik heb gezeten) meestal maar 1 of 2 echte pestkoppen zaten. De meerderheid was dus niet zo. Maakt dat de pestkoppen geen uitzonderingen, en juist het niet-pestende gedrag natuurlijk en de norm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')