abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:34:34 #51
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109089084
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:28 schreef Aliana het volgende:

[..]

Ook dat slaan gedeelte? Als je vriendin je slaat, sla jij harder terug.. :')
Nee, daarmee bedoelt ze als iemand bijvoorbeeld je aanvalt in discussies. Althans dat bedoel ik, niet letterlijk slaan. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:35:12 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109089102
Ik ben op de basisschool en middelbare school gepest. Ik denk dat het kwam omdat ik best een ellendige jeugd heb gehad met veel ziekte en dood in m'n familie.
Als ik nu nog mensen spreek van die tijd dan vonden ze het allemaal heel erg. Dat voelt voor mij nu niet meer zo. Destijds, toen ik 14 of 15 was, ben ik er overheen gestapt. Ik besefte dat ik sterker was dan de meeste jongens uit m'n klas, en als ze iets deden dan sloeg ik ze gewoon in elkaar. Toen hield het op.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109089187
Ik blijf er oprecht bij dat mensen die gepest worden op de één of andere manier ALTIJD weer de pesterijen op zichzelf afroepen. Het zijn altijd de zwakkere, onzekere en ietwat vreemdere mensen. En zo werkt dat simpelweg in de natuur. De zwakkere worden eruit gepikt.
pi_109089192
(Bij een meisje) Als het wel letterlijk hard slaan is, dan zou ik niet meteen hard terugmeppen, maar op z'n minst wel vastgrijpen of wegduwen en kalmeren.
(Bij een jongen) Als die wel hard mept en ik kan niet wegkomen, dan mep ik hard terug. Ik zou zelfs een aanraking te midden een heftige, agressieve discussie niet tolereren.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:38:53 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109089224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:37 schreef Cher- het volgende:
Ik blijf er oprecht bij dat mensen die gepest worden op de één of andere manier ALTIJD weer de pesterijen op zichzelf afroepen. Het zijn altijd de zwakkere, onzekere en ietwat vreemdere mensen. En zo werkt dat simpelweg in de natuur. De zwakkere worden eruit gepikt.
Als kind kun je daar niets aan doen hè. Sterker nog, het pesten zelf gaan ze als fact of life zien. Ze hebben immers geen herinnering van hoe het goed zou moeten zijn.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:43:34 #56
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_109089407
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Het heeft er wel toe geleid dat ik mensen nooit volledig vertrouw.
Herkenbaar ja. Dat ik me nooit écht bij een groep vind horen omdat ik niet het idee heb dat men op mij zit te wachten, komt er ook uit voort denk ik.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_109089443
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als kind kun je daar niets aan doen hè. Sterker nog, het pesten zelf gaan ze als fact of life zien. Ze hebben immers geen herinnering van hoe het goed zou moeten zijn.
Kun je niets aan doen maar het werkt wel zo. Ik vind het persoonlijk ontzettend triest maar op een gegeven moment moet je je er ook overheen kunnen zetten wanneer de pesterijen over zijn. Veel mensen die gepest zijn blijven de pesters beschuldigen van bijvoorbeeld het falen in het leven (lees je op FOK! wel eens).

Ik denk dan weer dat het ligt aan je eigen instelling. Ik heb ''vroeger'' (basisschool en middelbare - paar jaar geleden) veel mensen gepest. Sommige mensen heel erg en sommige mensen minder. Ik ben er niet trots op maar het is gebeurd vanaf mijn 11e tot 16 ongeveer. En het rare is dat ik met sommige van die mensen nu normaal contact heb als in ''hoi - alles goed'' en sommige nog steeds bang voor mij zijn. Instelling.

Zwakkere mensen zullen altijd buitengesloten worden vermoed ik. Ik ben nu 18 en in mijn vorige klas zijn er wel types die ''vreemd'' zijn en waar dan lullig tegen gedaan wordt, die er niet bij horen. Ik denk dat je dat op de werkvloer ook wel hebt, al ben je 30 (?). En dat zijn dan weer keuzes die jij zelf maakt.
pi_109089448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nee, daarmee bedoelt ze als iemand bijvoorbeeld je aanvalt in discussies. Althans dat bedoel ik, niet letterlijk slaan. :')
Sexy
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:44:52 #59
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109089454
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:43 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Herkenbaar ja. Dat ik me nooit écht bij een groep vind horen omdat ik niet het idee heb dat men op mij zit te wachten, komt er ook uit voort denk ik.
Wtf dat herken ik ook precies zo. :')

quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:44 schreef Aliana het volgende:

[..]

Sexy
Dank. :9~
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:49:04 #60
94676 Garisson72
pi_109089605
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:44 schreef Id_do_her het volgende:
Wtf dat herken ik ook precies zo. :')
Boks. :+
pi_109089663
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:44 schreef Cher- het volgende:

[..]

en sommige nog steeds bang voor mij zijn.
Vind je dit vreemd? Voel je je daar goed bij dat ze lekker bang voor je zijn? Heb je ze ooit wel fatsoenlijk benaderd? Let op: Je hebt alleen gezegd dat je spijt had van het pesten, van de acties dus.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:52:05 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109089712
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:44 schreef Cher- het volgende:

[..]

Kun je niets aan doen maar het werkt wel zo. Ik vind het persoonlijk ontzettend triest maar op een gegeven moment moet je je er ook overheen kunnen zetten wanneer de pesterijen over zijn. Veel mensen die gepest zijn blijven de pesters beschuldigen van bijvoorbeeld het falen in het leven (lees je op FOK! wel eens).
Dat heb ik ook nog een tijdje gedaan. Lijkt me ook logisch, als iemand je kwetst dan blijf je die persoon haten.

quote:
Ik denk dan weer dat het ligt aan je eigen instelling. Ik heb ''vroeger'' (basisschool en middelbare - paar jaar geleden) veel mensen gepest. Sommige mensen heel erg en sommige mensen minder. Ik ben er niet trots op maar het is gebeurd vanaf mijn 11e tot 16 ongeveer. En het rare is dat ik met sommige van die mensen nu normaal contact heb als in ''hoi - alles goed'' en sommige nog steeds bang voor mij zijn. Instelling.
Met sommige van de mildere pesters heb ik gewoon contact, en met sommige erge pesters, die haat ik nog steeds. Heb op m'n 19e nog iemand een blauw oog geslagen om wat ie me vroeger had aangedaan. Ik ben nu 30. Er zijn er overigens ook veel die echt spijt hebben van wat ze gedaan hadden en me dat ook hebben laten weten. Dat vind ik wel netjes dat je daar dan voor uit komt.
Ik heb zelf overigens ook gepest. Het is vaak lastig om te zien wanneer plagerijtjes overgaan in pesten. Dat is het probleem een beetje.

quote:
Zwakkere mensen zullen altijd buitengesloten worden vermoed ik. Ik ben nu 18 en in mijn vorige klas zijn er wel types die ''vreemd'' zijn en waar dan lullig tegen gedaan wordt, die er niet bij horen. Ik denk dat je dat op de werkvloer ook wel hebt, al ben je 30 (?). En dat zijn dan weer keuzes die jij zelf maakt.
Op de werkvloer komt pesten veel minder voor gelukkig. En anders wordt dat wel opgelost door ontslag van deze of gene. Het komt nog wel voor maar maar sporadisch bij mijn weten (en heb nu 10 jaar werkervaring).
Een gedicht over Maanvis
pi_109089806
Ik ben op de basisschool heel erg gepest, maar ik kan niet echt zeggen dat het me heel erg getekend heeft in de zin van dat ik psychische problemen heb opgelopen ofzo. Toen ik naar de middelbare school ging, heb ik expres voor een school gekozen waar geen enkele klasgenoot heen ging (was ook niet moeilijk, omdat er 5 mensen naar mavo of hoger gingen :') ) en daar ben ik er gewoon overheen gegroeid. Ik heb gewoon vrienden gemaakt en die heb ik nu nog steeds (ik ben 21). Ik heb nu ook nog contact met enkele mensen van de basisschool, ook sommigen die me gepest hebben. Ik zie verder die mensen niet meer zoveel omdat ik zelf in Utrecht studeer en ook niet bar veel meer in mijn geboorteplaats ben. Verder heb ik geen last van die mensen; ik ben verder gekomen dan de meeste van hen ooit zullen komen en daar ben ik trots op. :)
pi_109089832
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Vind je dit vreemd? Voel je je daar goed bij dat ze lekker bang voor je zijn? Heb je ze ooit wel fatsoenlijk benaderd? Let op: Je hebt alleen gezegd dat je spijt had van het pesten, van de acties dus.
Het kan me niet veel schelen verder. Ik lig er niet wakker van en het is mijn probleem ook niet. Natuurlijk, ik zeg gewoon hallo maar wanneer iemand zich dan gaat verschuilen houdt het op. Het is de instelling van die personen en dat is jammer want die mensen komen niet verder in het leven met zulke onnodige angst. En dat is vaak de instelling van mensen die gepest zijn > slachtofferhouding.
  woensdag 14 maart 2012 @ 14:57:21 #65
94676 Garisson72
pi_109089895
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:55 schreef Cher- het volgende:
Het kan me niet veel schelen verder. Ik lig er niet wakker van en het is mijn probleem ook niet. Natuurlijk, ik zeg gewoon hallo maar wanneer iemand zich dan gaat verschuilen houdt het op. Het is de instelling van die personen en dat is jammer want die mensen komen niet verder in het leven met zulke onnodige angst. En dat is vaak de instelling van mensen die gepest zijn > slachtofferhouding.
Jij pleit jezelf, als pester, natuurlijk lekker vrij op deze manier. Jou treft eigenlijk geen blaam, ze doen het zelf. En zo praat je voor jezelf iets goed wat je zelf eigenlijk ook niet bijzonder fraai van jezelf vindt.
pi_109089913
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:55 schreef Cher- het volgende:

[..]

Ik vind het altijd apart dat mensen zo simpel erover denken. Ik zag laatst "De Reünie" op tv en daar was een vrouwtje en die is jaaaaarenlang gepest, in elkaar geslagen, opgewacht, van haar fiets afgetrokken en noem het maar op. Jaren later is die vrouw er sterker uitgekomen, maar één pester had zoiets van "Jaa...ik vind eigenlijk niet dat ik iets fout heb gedaan". Ik vind dat je dan echt totaal geen idee hebt van hoeveel invloed je op iemand hebt, ook al loop jij te lullen over 'houding'. :')
pi_109090019
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nog een tijdje gedaan. Lijkt me ook logisch, als iemand je kwetst dan blijf je die persoon haten.

[..]

Met sommige van de mildere pesters heb ik gewoon contact, en met sommige erge pesters, die haat ik nog steeds. Heb op m'n 19e nog iemand een blauw oog geslagen om wat ie me vroeger had aangedaan. Ik ben nu 30. Er zijn er overigens ook veel die echt spijt hebben van wat ze gedaan hadden en me dat ook hebben laten weten. Dat vind ik wel netjes dat je daar dan voor uit komt.
Ik heb zelf overigens ook gepest. Het is vaak lastig om te zien wanneer plagerijtjes overgaan in pesten. Dat is het probleem een beetje.

[..]

Op de werkvloer komt pesten veel minder voor gelukkig. En anders wordt dat wel opgelost door ontslag van deze of gene. Het komt nog wel voor maar maar sporadisch bij mijn weten (en heb nu 10 jaar werkervaring).
Nee, ik vind het verre van logisch. Ik heb bijvoorbeeld langere tijd een partner gehad en hij heeft mij uiteindelijk vies bedrogen. Ik blijf hem als persoon haten maar ik geef hem niet de schuld van mijn functioneren in het leven verder. En ik ben ook intelligent genoeg om te weten dat er wel mensen zijn die wel te vertrouwen zijn binnen relaties.

Allemaal instelling, instelling, instelling. Mooi dat jij die pester hebt geslagen, zal wel opgelucht hebben denk ik.
pi_109090098
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:00 schreef Cher- het volgende:

[..]

Nee, ik vind het verre van logisch. Ik heb bijvoorbeeld langere tijd een partner gehad en hij heeft mij uiteindelijk vies bedrogen. Ik blijf hem als persoon haten maar ik geef hem niet de schuld van mijn functioneren in het leven verder. En ik ben ook intelligent genoeg om te weten dat er wel mensen zijn die wel te vertrouwen zijn binnen relaties.

Allemaal instelling, instelling, instelling. Mooi dat jij die pester hebt geslagen, zal wel opgelucht hebben denk ik.
Instelling, instelling, instelling. :') Dat kunnen we ook teruggooien naar jou. Als jij iemand constant, iedere dag, in elkaar slaat, ligt het dus wel degelijk aan jou als iemand daar niet overheen kan komen. En dat heeft mijn inziens niets met zwakte te maken. Dat heeft puur te maken met HOE erg iemand gepest wordt. Maar inlevingsvermogen blijkt ver te zoeken bij sommige mensen. :)
pi_109090150
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:57 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Jij pleit jezelf, als pester, natuurlijk lekker vrij op deze manier. Jou treft eigenlijk geen blaam, ze doen het zelf. En zo praat je voor jezelf iets goed wat je zelf eigenlijk ook niet bijzonder fraai van jezelf vindt.
Mensen doen het uiteindelijk ook zelf want het zijn altijd de zwakkeren. Ik kan mij niet heugen dat ik iemand heb gepest die niet raar was. En aan onzekerheid en zwakheid kan je werken, iedereen.

quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:57 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik vind het altijd apart dat mensen zo simpel erover denken. Ik zag laatst "De Reünie" op tv en daar was een vrouwtje en die is jaaaaarenlang gepest, in elkaar geslagen, opgewacht, van haar fiets afgetrokken en noem het maar op. Jaren later is die vrouw er sterker uitgekomen, maar één pester had zoiets van "Jaa...ik vind eigenlijk niet dat ik iets fout heb gedaan". Ik vind dat je dan echt totaal geen idee hebt van hoeveel invloed je op iemand hebt, ook al loop jij te lullen over 'houding'. :')
Wanneer je iemand gaat mishandelen vind ik het nogal vreemd dat je dan van jezelf vindt dat je niets hebt fout gedaan. Ik vind van mezelf dat ik genoeg fout heb gedaan en daar kom ik ook voor uit. Ik doel enkel op de mensen die blijven hangen in het verleden en blijven janken over ''boehoehoe, ben zo gepest en het falen in mijn leven is de schuld van de pesters''. Ik erger mij daar aan.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:06:01 #70
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109090229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 14:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik bedoel allebei. Ik ben nog nooit begonnen met fysiek geweld, maar als iemand mij slaat of duwt, sla ik terug.

quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:03 schreef Cher- het volgende:
Mensen doen het uiteindelijk ook zelf want het zijn altijd de zwakkeren. Ik kan mij niet heugen dat ik iemand heb gepest die niet raar was. En aan onzekerheid en zwakheid kan je werken, iedereen.
En daarom valt het goed te praten?
Heb je enig idee hoeveel gepeste jongeren depressief worden door het gepest worden? En hoeveel er hun hele leven nog moeite mee hebben mensen echt te vertrouwen?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_109090243
quote:

[..]

[..]

Wanneer je iemand gaat mishandelen vind ik het nogal vreemd dat je dan van jezelf vindt dat je niets hebt fout gedaan. Ik vind van mezelf dat ik genoeg fout heb gedaan en daar kom ik ook voor uit. Ik doel enkel op de mensen die blijven hangen in het verleden en blijven janken over ''boehoehoe, ben zo gepest en het falen in mijn leven is de schuld van de pesters''. Ik erger mij daar aan.
Dat laatste begrijp ik. Maar er zijn dus daadwerkelijk mensen die ontkennen dat ze dingen fout hebben gedaan zoals wat ik omschreef. En ik erger me aan die mensen. :+ Want zo zijn degenen die mij gepest hebben (en ook in elkaar geslagen hebben) ook. En ik erger me daar nog steeds aan, ondanks dat ik er overheen ben. Zo moet je mijn andere post op jou (die je dus nog niet gelezen hebt blijkbaar, ook opvatten).
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:06:26 #72
94676 Garisson72
pi_109090247
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:00 schreef Cher- het volgende:

Je hebt er denk ik gelijk in, dat iedereen altijd zélf verantwoordelijk is voor zijn eigen gesteldheid, en ook de macht heeft om daar tot op zekere hoogte wat mee te doen. Altijd je plaaggeesten van vroeger de schuld geven van je ongelukkigheid brengt je nooit verder.
Het pesten in de basisschool-periode gebeurt echter in een leeftijd waar karakters van kinderen nog sterk gevormd worden, waardoor men die indrukken vaak heel lang met zich mee neemt.
quote:
Dus je deed het eigenlijk voor hun eigen bestwil. Wat een goed hart heb je toch.

[ Bericht 20% gewijzigd door Garisson72 op 14-03-2012 15:11:46 ]
pi_109090396
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het pesten in de basisschool-periode gebeurt echter in een leeftijd waar karakters van kinderen nog sterk gevormd worden, waardoor men die indrukken vaak heel lang met zich mee neemt.
Dit dus. En laten we daar de eerste periode van de middelbare school dan ook maar bijhalen. Tevens, als je thuissituatie daarbij ook niet heel fijn is, kan het alles alleen maar versterken.

Natuurlijk kan je nu alleen zelf er verder iets mee doen, maar een soort van 'oneerlijk' is het wel.
pi_109090409
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]
En daarom valt het goed te praten?
Heb je enig idee hoeveel gepeste jongeren depressief worden door het gepest worden? En hoeveel er hun hele leven nog moeite mee hebben mensen echt te vertrouwen?
Niemand praat iets goed maar ik vind wel dat de mensen die gepest zijn (en dat zal hier wel weer verkeerd vallen) ook wel naar zichzelf mogen kijken. Je wordt echt niet zomaar gepest. Nee, geen idee van maar dat heeft wederom weer met jezelf te maken.

quote:
17s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik. Maar er zijn dus daadwerkelijk mensen die ontkennen dat ze dingen fout hebben gedaan zoals wat ik omschreef. En ik erger me aan die mensen. :+ Want zo zijn degenen die mij gepest hebben (en ook in elkaar geslagen hebben) ook. En ik erger me daar nog steeds aan, ondanks dat ik er overheen ben. Zo moet je mijn andere post op jou (die je dus nog niet gelezen hebt blijkbaar, ook opvatten).
Ja, dat zijn vreemde lui. Hoor je wel vaker. Wij hebben eens een meisje van school weggepest en een vriendin van mij kan zich daar niets meer van herinneren en meent dat wij niet veel fout hebben gedaan. Vreemd vind ik maar toch ervaart zij dat oprecht zo. En toen waren we 11/12.

quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:06 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Je hebt er denk ik gelijk in, dat iedereen altijd zélf verantwoordelijk is voor zijn eigen gesteldheid, en ook de macht heeft om daar tot op zekere hoogte wat mee te doen. Altijd je plaaggeesten van vroeger de schuld geven van je ongelukkigheid brengt je nooit verder.
Precies. En dat is jammer en zielig voor kinderen maar ja, kinderen zijn nou eenmaal eerlijk, gemeen en hard.
pi_109090487
Het enige waar je gelijk in hebt is dat de mensen die gepest zijn moeten werken aan hun instelling. Zoals ik al in het andere topic zei hebben mensen wel gelijk als ze zeggen dat ik toch echt een sukkel ben/was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')